Vagifemin käyttökokemuksia????

Vagifemisti...50v

Onko Vagifem 10 mikrog. 2 kertaa viikossa käytettynä pitänyt virtsaongelmat ja kutinaoireet muilla kurissa? Keväällä ennenkuin aloitin Vagifemin käytön oli jotain sekatulehdusta ja sain siihen Flagyl kuurin, siis sen viisi päivää. Nyt taas on ollut pientä kirvelyä virtsatessa ja lievää kutinaa. Pitäisiköhän Vagifemin lisäksi käyttää vielä jotain voidetta limakalvoille, vai onko muilla tuo emätinpilleri pelkästään riittänyt? Mikähän voide olisi hyvä? Vai täytyisikö luopua Vagifemin käytöstä ja katsoa muita vaihtoehtoja? Kokemuksia?

14

9282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäliukkaria

      Joskus eipelkkäVagifem riitä. Onko vahvuus siis sulla vielä tuo 10 mikrog. Lääkken vahvuushan on muutettu viiteen mikrogrammaan. Tosin voi olla että jos sulla on vielä jäljellä niitä aikaisempia.
      Joskus siis tarvii ihan käytännön syistä jotain lisäliukastetta. Ulkoiset elimet saattaa hiertyä esim pyöräilyssä, ratsastuksessa tai seksissä.
      Oisko sulla mahdollisesti hiivaa. sehän aiheuttaa kutinaa ja kirvelyåkin joskus

      • Vagifemisti...50v

        Kyllä ne 10 mikrog. on, maaliskuulla olen reseptin saanut ja nyt on toinen pakkaus menossa, jonka olen hakenut kesäkuulla. Liikun ja kuntoilen kyllä aika paljon, joten voi siellä alakerrassa jotain hiertymää olla, limakalvot ei kyllä mitenkään pahasti punoita, eikä mitään voimakasta kutinaa ole, että tuskin se hiivaa on. Tiedä sitten voiko bakteeritulehdusta tulla Vagifemistä huolimatta. Mulla on niitä Flagylejä vielä viisi jäljellä ja olen miettinyt voisiko ne käyttää. Kuinkahan lie Vagifemin ja Flagylin käyttö samaan aikaan?


    • Lisäliukkaria

      Sori, oot oikeessa tuon vahvuuden suhteen. Se vanha Vagifem oli 15 mikrogrammasta ja se tosiaan pienennettiin n 1,5 vuotta takaperin 10 mikrogrammaan. Itse paljon pyöräilevänä ja liikkuvana myös huomaan että joskus tarvii vähän liukasteta normielämässäkin. Yks mikä myös on tullut ilmi, että keinokuituisia pikkuhousuja täytyy myös vähän varoa, ainakin niissä liikuntajutuissa.
      Tuo lääkejuttu varmaan selviää parhaiten asiantuntijoilta. Mutta ei varmaan ole mahdotonta pitää taukoo siinä vagifemissä sen Flagylin ajan.

    • *** 55Wee

      Pidempään oli käytössä tuo Vagifem 25 mikrog, joka nyt tämän vuoden alusta vaihdettiin tuohon 10 mikrog vahvuuteen; eli olen käyttänyt / käytän sitä 2x viikossa, joskus olen koettanut vähentää 1x vkossa otettavaksi, mutta oireet: kutina, kirvely, limakalvojen polttava tunne ym ovat kohta heti lisääntyneet; eli laitan sen kahdesti vkossa.
      Mutta eipä tuo tosiaankaan noita alapään oireita kokonaan poista, välillä on helpompaa sitten taas ei.. lisänä olen tarvittaessa laittanut vähäsen Pausanol -voidetta limakalvoille ulkopuolelle, tuo sisältää mietoa hormonia. Sitten taas toisinaan laitan sellaista hormonitonta voidetta kuin Vagisan; molempia saa apteekista ilman reseptiä. Kaikki mahdolliset perusvoiteet ym olen vuosien aikana kokeillut, mutta ne yleensä vaan aiheuttavat tilanteen pahenemisen, eli kirvelee ym!! Ja sitten joskus sellainen kuin vauvalle tarkoitettu Natusan talkki !! myös helpottaa tuota ulkoista aluetta...
      eli kaikkea tässä tosiaankin tarvii kokeilla ja testata, en tämä sellaista elämänvaihetta...

      • Vv-mamma-66

        Minä käytän 2 * krt viikossa Vagifemin lisäksi 1krt/vk Repadina plus emätinpuikkoja ja oireet pysyvät kohtalaisina. Joskaan alapääni ei enää koskaan tule entiselleen :-(


    • Vagifemisti...50v

      On helpottavaa kuulla, että on kohtalotovereita tämä Vagifemin suhteen.
      Kiitos asiallisista vastauksista ja yritetään pärjätä näiden ohenevien limakalvojemme kanssa. Ei ole helppoa tämä vanheneminen...

    • Isoäiti

      Tämä viestiketju on jo vanha, mutta kerron silti omia kokemuksiani, jospa joku vastaisi. Käytän estrogenikorvaushoitoa (kohtu ja munasarjat poistettu),vaikka olen jo yli 70 v. Pillereiden lisäksi lääkäri on määrännyt Vagifem-tabletteja. Jostakin luin, että ne eivät valu ulos ja ovat muka sen vuoksi miellyttäviä. Mitä niiden siellä emättimessä pitäisi tehdä? Olenko jotenkin erilainen rakenteeltani,
      ja happamuudeltani, kun tabletit muuttuvat minulla vaalean vihertäväksi mönjäksi, joka tulee epämiellyttävinä kokkareina ulos? Lopetin tästä syystä kesäkuun lopussa niiden käytön ja nyt, syyskuussa, tulee edelleen vähitellen niitä vihertäviä kokkareita. Eli ilmeisesti suurin osa tableteista on varastoinut emättimeen. Kysyin tästä gyneltä, hän ei osannut sanoa mitään. Kysyin myös lääkeyhtiöltä ja he lähettivät ystävällisesti lääkeselosteen, jonka tietenkin olin jo lukenut pakkauksesta ja netissähän se on myös löydettävissä. Eli en tullut hullua hurskaammaksi. Toistaiseksi limakalvot eivät ole kuivuneet, tosin seksiäkään ei ole ollut enää 10 vuoteen. Mitähän partneri olisi tästä tuuminut! Ajattelin kuitenkin aloittaa paikallishoidon jollakin muulla reseptivapaalla tuotteella, jonka luvataan tulevan ulos, eikä varastoituvan ikiajoiksi sisuksiini.

      • Ohuetlimakalvot

        Hei, voisiko olla, että emättimessä on bakteerien epätasapaino, joka pitäisi ensin hoitaa pois ja sitten jatkaa Vagifemin käyttöä. Kannattaa gynellä tai ainakin vaihtaa gyneä jos oma ei osannut auttaa. Täältä löytyy paljon tietoa: https://maijakajan.fi/category/terveys/


      • Anonyymi

        Hei, täällä myös isoäiti, jolla aivan sama vaiva. Lähdin tältä sivustolta juuri etsimään, onko kenelläkään samoja kokemuksia. Taidan lopettaa koko valmisteen käytön, pakko löytyä jotain muuta. Tänäänkin on mennyt jo kolmas pikkuhousun suoja. Gyne ei osannut sanoa muuta kuin sen, että parempi että sieltä tulee jotain ulospäin...


    • Ninkas

      Onpas tosi outoa tuo mönjä. Minulla ei kyllä vagifem käytöstä tulee mitään ulos. Yöksi laitan kerran viikossa ja olisi kun mitään ei käyttäisikään. Siis ei tule ulos mitään ylimääräistä. Ja tästä ärtyneistä limakalvoilla. Oletteko kokeilleet kaupasta saatavaa kookosöljyä purkissa? Kyllä kannattaa. Olen jo pitkään sillä voidellut ulkosynnyttimiä..sopii seksiin yms ja paikat pysyy kosteina ja hyvänä. Suosittelen joka päivä usein käyttöön

      • Kookosjookos

        Miten saat pidettyä kookosöljypurkin mahdollisimman hygieenisenä? Jos sitä laittaa pipettipulloon tai vastaavaan ja säilyttää huoneenlämmössä, säilyykö miten kauan pilaantumatta? Vai säilytätkö purkissa jääkaapissa mutta silloinhan öljy on kiinteää?


    • Ninkas

      Eipä tuota tarvi kylmässä säilyttää. Käytän ulkoisesti ja joskus vähän sormin laitan emättimeen. Eipä ole vaivoja tullut.

    • Googleta

      Juu netistä voi katsoa säilytys ja käyttö ohjeet. Neitsyt kookosöljykin säilytetään huoneenlämmössä .

    • Impinen

      Oma kokemukseni Vagifemistä on huono. Tabletista ei ollut mitään hyötyä kaksi kertsa viikossa käytettynä. Vasta kun nostin oma-aloitteisesti käyttömäärää viiteen-kuuteen kertaan viikossa kuivuus hieman helpotti, mutta ulkoalueille tällä tuotteella ei ollut mutään vaikutusta. Olen sitten käyttänyt omaisuuden erilaisten rasvojen kokeilemiseksi ulkoalueen kutinaan ja kuivuuteen: Membrasin, Vagisan, Pausanol, Ovestin jne. Ainoastaan nuo estrogeenivalmisteet ovat tuoneet apua tähän viheliäiseen vaivaan. Olisi kiva kun pärjäisi uhdellä tuotteella, joka pitäisi kutinan ja kirvelyn poissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe