Tarjoilijan lähtöpalkka ilman koulutusta

jakjgmkmgkmlkgn

Tätä aihetta on varmaan käsitelty tällä sivustolla useampaankin otteeseen, mutta omaan kysymyksiini en ole löytänyr vastausta.

Elikkäs osaako kukaan sanoa mitä tarjoilijan lähtöpalkka on jos työntekijällä ei ole koulutusta alalle eikä pahemmin työkokemusta? Noin suunilleen siis, keskimäärin...

Ja sitten vielä, onko kassatarjoilijalla vaikkapa lounas ravintolassa matalampi palkka kuin ala carte tarjoilijalla? En tiedä mistä olen saanut tällaisen käsityksen...

Minut on kutsuttu haastatteluun kassatarjoilijan työhön osa- aikaisena lounas ravintolaan ja toki se kiinnostaa kun olen nuori ja työtön ja vailla työkokemusta, niin kaikki kelpaa. Plus olen kiinnostunut ravintola alasta joten kokemus ei ole pahitteeksi, mutta mietin vain että onko se miten kannattavaa kun työtunteja ei tulisi kovin paljoa..
Kokemustakin on vain 3kk mittainen työelämän valmennus ala carte ravintolassa, tosi mukavaa se oli vaikkakin harjoittelijaa käytettiin aika estoitta hyväkseen työtuntien suhteen...

5

2947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tesontes

Tes on siin 10,50 tienoilla. Keikkoja kylkeen niin kyllä tol sit kituuttaa.

• palkat

Palkka riippunee myös siitä, myydäänkö ko paikassa alkoholia, eli ns. holittomissa lounaspaikoissa palkka huonompi kuin a-oikeus paikoissa.

• tarjoilijan palkka

10,50?! Itse sain kahden kokemusvuoden jälkeen 10,84 ja minulla on alalle vieläpä koulutus. Kaiken lisäksi ravintolassa oli a-oikeudet.
      Veikkaisin että lähtöpalkkana on jotain 9 euron suuntaan..
      Riippuu tuo myös paikkakunnasta, asutko esim.Helsingissä. Siellä on korkeammat palkatkin. Lounastarjoilijalla on huonompi palkka, koska siellä ei välttättä myydä alkoholia. Mitä vahvempaa viinaa-sitä parempi palkka.

• tes on muistaakseni 10,40. Eki reulua kymppiä tehdään. kassatarjoilijan ja tarjoilijan tessillä ei väliä.

• spe1

koulutus ei merkkaa mitään, ilman kokemusta tes on 10,57

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      48
      2618
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1320
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe