Tarjoilijan lähtöpalkka ilman koulutusta

jakjgmkmgkmlkgn

Tätä aihetta on varmaan käsitelty tällä sivustolla useampaankin otteeseen, mutta omaan kysymyksiini en ole löytänyr vastausta.

Elikkäs osaako kukaan sanoa mitä tarjoilijan lähtöpalkka on jos työntekijällä ei ole koulutusta alalle eikä pahemmin työkokemusta? Noin suunilleen siis, keskimäärin...

Ja sitten vielä, onko kassatarjoilijalla vaikkapa lounas ravintolassa matalampi palkka kuin ala carte tarjoilijalla? En tiedä mistä olen saanut tällaisen käsityksen...

Minut on kutsuttu haastatteluun kassatarjoilijan työhön osa- aikaisena lounas ravintolaan ja toki se kiinnostaa kun olen nuori ja työtön ja vailla työkokemusta, niin kaikki kelpaa. Plus olen kiinnostunut ravintola alasta joten kokemus ei ole pahitteeksi, mutta mietin vain että onko se miten kannattavaa kun työtunteja ei tulisi kovin paljoa..
Kokemustakin on vain 3kk mittainen työelämän valmennus ala carte ravintolassa, tosi mukavaa se oli vaikkakin harjoittelijaa käytettiin aika estoitta hyväkseen työtuntien suhteen...

5

2670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tesontes

      Tes on siin 10,50 tienoilla. Keikkoja kylkeen niin kyllä tol sit kituuttaa.

    • palkat

      Palkka riippunee myös siitä, myydäänkö ko paikassa alkoholia, eli ns. holittomissa lounaspaikoissa palkka huonompi kuin a-oikeus paikoissa.

    • tarjoilijan palkka

      10,50?! Itse sain kahden kokemusvuoden jälkeen 10,84 ja minulla on alalle vieläpä koulutus. Kaiken lisäksi ravintolassa oli a-oikeudet.
      Veikkaisin että lähtöpalkkana on jotain 9 euron suuntaan..
      Riippuu tuo myös paikkakunnasta, asutko esim.Helsingissä. Siellä on korkeammat palkatkin. Lounastarjoilijalla on huonompi palkka, koska siellä ei välttättä myydä alkoholia. Mitä vahvempaa viinaa-sitä parempi palkka.

    • tes on muistaakseni 10,40. Eki reulua kymppiä tehdään. kassatarjoilijan ja tarjoilijan tessillä ei väliä.

    • spe1

      koulutus ei merkkaa mitään, ilman kokemusta tes on 10,57

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe