Tämä aloitus on tiedoksi niille harvoille, jotka edelleen uskovat homoseksuaalien "eheytykseen" tai ylipäätään sen tarpeeseen.
Mitään eheytymistä ei ole koskaan havaittu. Jopa johtavat amerikkalaiset eheytyshoitoja antavat järjestöt, kuten Aesthetic Realism -säätiö, Exodus International kuten myös kotoinen Aslan ovat asian lopultakin myöntäneet.
Alla pätkiä uutisista:
Mitään lääketieteellistä perustaa [eheyttämis]”hoidolla” ei ole ja lääkäri- ja psykiatrijärjestöt ovat sanoutuneet irti tällaisesta ihmisen seksuaaliseen identiteettiin kajoamisesta.
Eheytysterapia ja heteroseksuaalisuuden vaatimus ovat Suomessakin johtaneet erittäin kurjiin ihmiskohtaloihin.
Maailman terveysjärjestön Yhdysvaltojen osasto Pan American Health Organisation (PAHO) antoi keväällä 2012 kannanoton, jonka mukaan seksuaalista suuntautumista muuttavat "terapiat" ovat ilman lääketieteellistä perustaa ja uhkaavat terveyttä.
Vuonna 2012 Ex-Gay-liikkeeseen kuuluvan kansainvälisen kattojärjestön Exodus Internationalin puheenjohtaja Alan Chambers on antanut useita lausuntoja, joissa hän on sanoutunut irti ryhmänsä perinteisistä käsityksistä, mm. todennut, ettei ns. "eheytysterapia" toimi.
Kalifornian osavaltion senaatti hyväksyi kesäkuussa 2012 lain, jonka mukaan alaikäisille ei saa antaa ”eheytysterapiaa
Aesthetic Realism -säätiö luopui [eheytys] ohjelmastaan; syyksi mainittiin aihetta ympäröivä vihamielisyys ja ohjelman osoittautuminen toimimattomaksi.
Ex-gay-ryhmien on todettu lievittävän sitä ahdistusta; ei kuitenkaan todistetusti muuttamaan seksuaalista suuntautumista sinällään.
Exodus International: Homot eivät eheydy
Exodus International on yli kolmen vuosikymmenen ajan ollut johtava homoseksuaalien eheytysterapioita tarjoava järjestö maailmassa. Hoitomuotona on käytetty rukoilemista ja psykoterapiaa.
Järjestön johtaja...Chambersin mukaan homoseksuaalisuutta ei voi parantaa ja eheytysterapia tarjoaa vain turhaa toivoa ja voi olla jopa potilaalle vahingollista.
Chambers kertoo, että jokainen hänen tapaamansa eheytysterapian läpikäynyt henkilö, hän itse mukaan lukien, hautoo edelleen mielessään homoseksuaalisia tunteita. Hän sanoo, että Exoduksen tulee ymmärtää, ettei ihmisen seksuaalisuutta voi muuttaa terapialla. Järjestön on aika mennä eteenpäin.
Vuosi sitten samaan johtopäätökseen päätyi Love in Action -eheytysjärjestön johtaja John J. Smid sanoessaan, ettei ollut vuosikymmeniä kestäneen uransa aikana tavannut koskaan heteroksi muuttunutta homoa. Smid pyysi samalla anteeksi potilailleen aiheuttamaansa vahinkoa.
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?id=39269&bid=494&start=10
Aslanin homokanta muuttunut
Aslanin Pirkko Alaranta ja Ari Puonti julkaisivat lausunnon, jossa he kertovat Aslanin muuttuneesta suhtautumisesta homoseksuaaleihin. Enää ei puhuta seksuaalisuuden muuttumisesta vaan homoseksuaalisesta kiusauksesta pidättäytymisestä.
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=494&id=40507&start=140
Mielestään hyvää tarkoittavat uskovaiset kuin myös homovihaajat voisivat siis lopettaa sekä hyväntahtoiset, että pahantahtoiset liirum laarumit ja myöntää Aslanin tavoin, että homoseksuaalisuus on pysyvä ja muuttumaton tila.
Kaikkea hyvää niin homoille, biseksuaaleille, kuin heteroillekin.
"Eheytymisterapiat" myönnetty huuhaaksi
144
257
Vastaukset
- Uskonpuolesta
"Exodus International: Homot eivät eheydy"
Ihan turhaa ja jopa lapsellista syytää tuollaista pelkkää propagandistiseen tarkoitukseen tehtyä materiaalia. Netistä löytyy joka asiaan propaganda-aineistoa ja sille vastapropaganda- aineisto.
Ihmisen vapautuminen lapsuuden ja nuoruuden traumoista ei ole propaganda- eikä edes keskustelu-aihe. Sen on vain käytännön kysymys ja iloitsemme jokaisesta, joka päässyt eroon niistä asioista, jotka on häntä ikänsä vaivannut. Ja jos samalla homouden tunteet ex-homoseksuaaleilla on kadonnut, niin hänkin on päässyt eroon asiasta, josta on paljon kärsinyt. Näin se nyt vaan on !
Mielestäni jokaisen tuntevan ihmisen pitäisi vain olla iloinen lähimmäisensä vapautumisesta ja turvallisesta elämästä.Sitten vain todisteita pöytään. Ja todisteeksi ei käy kuulopuheet tai vastaava hölynpöly.
Pääset samalla tieteen eturiviin uusine tutkimustuloksinesi.
Jos joku uskoo ihmeparantumisiin tai eheytysterapioihin, niin kannattaa kysyä vinkkiä Markku Koivistolta. Sillä on kokemusta molemmista, tosin huonoa.- Uskonpuolesta
ikiateisti kirjoitti:
Sitten vain todisteita pöytään. Ja todisteeksi ei käy kuulopuheet tai vastaava hölynpöly.
Jos joku uskoo ihmeparantumisiin tai eheytysterapioihin, niin kannattaa kysyä vinkkiä Markku Koivistolta. Sillä on kokemusta molemmista, tosin huonoa.Kristinuskon piirissä hyvin riittää, kun asianomaiset saavat avun ja siitä sitten meille todistavat.
Kuten sanoin niin tämä ei ole väittely-, keskustelu-, propaganda- eikä todistelu- asia. Tämä on käytännön asia, jossa on mukana elävät ihmiset ja heidän koko (ian)kaikkisuuselämänsä.
Niin kauan kuin Jeesus parantaa - niinkauan myös evankeliumia julistamme ihan kaikille - homoille ja heteroille. Ja Jeesus parantaa .... Amen - MrMorden
Uskonpuolesta
20.8.2012 23:00
-6
Ihan turhaa ja jopa lapsellista syytää tuollaista pelkkää propagandistiseen tarkoitukseen tehtyä materiaalia. Netistä löytyy joka asiaan propaganda-aineistoa ja sille vastapropaganda- aineisto.
Ihmisen vapautuminen lapsuuden ja nuoruuden traumoista ei ole propaganda- eikä edes keskustelu-aihe. Sen on vain käytännön kysymys ja iloitsemme jokaisesta, joka päässyt eroon niistä asioista, jotka on häntä ikänsä vaivannut. Ja jos samalla homouden tunteet ex-homoseksuaaleilla on kadonnut, niin hänkin on päässyt eroon asiasta, josta on paljon kärsinyt. Näin se nyt vaan on !"
Tuo on totta. Itsekkin olen vapautunut nuoruuden traumaattisista jumalharhoista ja nykyään elän onnellisesti ilman mielikuvitus olentoja. Samaan voi kannustaa kaikkia muitakin, valo on nähtävissä kun sinne oikein tähtää. - Näkijä-78
"Netistä löytyy joka asiaan propaganda-aineistoa ja sille vastapropaganda- aineisto."
Hauskaa, minä olen aina sanonut samaa Raamatusta. :-) - Säälittävää
Uskonpuolesta kirjoitti:
Kristinuskon piirissä hyvin riittää, kun asianomaiset saavat avun ja siitä sitten meille todistavat.
Kuten sanoin niin tämä ei ole väittely-, keskustelu-, propaganda- eikä todistelu- asia. Tämä on käytännön asia, jossa on mukana elävät ihmiset ja heidän koko (ian)kaikkisuuselämänsä.
Niin kauan kuin Jeesus parantaa - niinkauan myös evankeliumia julistamme ihan kaikille - homoille ja heteroille. Ja Jeesus parantaa .... Amen"Kristinuskon piirissä hyvin riittää, kun asianomaiset saavat avun ja siitä sitten meille todistavat."
Eli: haluatte, että asiaa ei todella tutkita, jotta voitte rakentaa sen mielessänne sellaiseksi, että se tukee omia käsityksiänne.
Onneksi meillä on tiede, jonka piirissä tuollainen ei ole mahdollista. Suurin osa ihmisistä luottaa kuitenkin tutkimuksiin, ei vain siihen, että jonkun pitää peitellä omaa epävarmuuttaan vääntelemällä asioita oman mielensä mukaisiksi. - Uskonpuolesta
Säälittävää kirjoitti:
"Kristinuskon piirissä hyvin riittää, kun asianomaiset saavat avun ja siitä sitten meille todistavat."
Eli: haluatte, että asiaa ei todella tutkita, jotta voitte rakentaa sen mielessänne sellaiseksi, että se tukee omia käsityksiänne.
Onneksi meillä on tiede, jonka piirissä tuollainen ei ole mahdollista. Suurin osa ihmisistä luottaa kuitenkin tutkimuksiin, ei vain siihen, että jonkun pitää peitellä omaa epävarmuuttaan vääntelemällä asioita oman mielensä mukaisiksi."Eli: haluatte, että asiaa ei todella tutkita, jotta voitte rakentaa sen mielessänne sellaiseksi, että se tukee omia käsityksiänne. "
Jumala loi ihmisen ja siksi parhaiten tietää miten "toimimme". Annamme Jumalan parantaa ihmisen, sillä Hän on näin luvannut Jeesuksessa Kristuksesa. MrMorden kirjoitti:
Uskonpuolesta
20.8.2012 23:00
-6
Ihmisen vapautuminen lapsuuden ja nuoruuden traumoista ei ole propaganda- eikä edes keskustelu-aihe. Sen on vain käytännön kysymys ja iloitsemme jokaisesta, joka päässyt eroon niistä asioista, jotka on häntä ikänsä vaivannut. Ja jos samalla homouden tunteet ex-homoseksuaaleilla on kadonnut, niin hänkin on päässyt eroon asiasta, josta on paljon kärsinyt. Näin se nyt vaan on !"
Tuo on totta. Itsekkin olen vapautunut nuoruuden traumaattisista jumalharhoista ja nykyään elän onnellisesti ilman mielikuvitus olentoja. Samaan voi kannustaa kaikkia muitakin, valo on nähtävissä kun sinne oikein tähtää.>>>Tuo on totta. Itsekkin olen vapautunut nuoruuden traumaattisista jumalharhoista ja nykyään elän onnellisesti ilman mielikuvitus olentoja.
- 6+19=25
Säälittävää kirjoitti:
"Kristinuskon piirissä hyvin riittää, kun asianomaiset saavat avun ja siitä sitten meille todistavat."
Onneksi meillä on tiede, jonka piirissä tuollainen ei ole mahdollista. Suurin osa ihmisistä luottaa kuitenkin tutkimuksiin, ei vain siihen, että jonkun pitää peitellä omaa epävarmuuttaan vääntelemällä asioita oman mielensä mukaisiksi.Tässä yksi todiste:
http://mootsartti.blogspot.fi/ - Intressi vapaa.
ikiateisti kirjoitti:
Sitten vain todisteita pöytään. Ja todisteeksi ei käy kuulopuheet tai vastaava hölynpöly.
Jos joku uskoo ihmeparantumisiin tai eheytysterapioihin, niin kannattaa kysyä vinkkiä Markku Koivistolta. Sillä on kokemusta molemmista, tosin huonoa.Kyllä eheytyneitä on pilvin pimein miksi se on niin vaikea myöntää.Tehdyt tutkimukset ovat olleet vapaaehtoisia jotka ovat niihin osallistuneet ja tutkimuksiin osallistuneet ovat itse kertoneet enemmän tai vähemmän eheytyneensä.Minä uskon heidän kertomuksiinsa.Hienoa että Koivisto pyysi anteeksi homoseksuaalista tekoaan.Kummallista että ihminen voi olla noin heikko.
Intressi vapaa. kirjoitti:
Kyllä eheytyneitä on pilvin pimein miksi se on niin vaikea myöntää.Tehdyt tutkimukset ovat olleet vapaaehtoisia jotka ovat niihin osallistuneet ja tutkimuksiin osallistuneet ovat itse kertoneet enemmän tai vähemmän eheytyneensä.Minä uskon heidän kertomuksiinsa.Hienoa että Koivisto pyysi anteeksi homoseksuaalista tekoaan.Kummallista että ihminen voi olla noin heikko.
Intressi vapaa. Jos homosta heteroksi muuttuneita on "pilvin pimein", niin ei ole ainakaan minun korviin kuulunut mitään. Sellaisia kyllä tiedän, jotka elivät heteroelämää, mutta sittemmin muuttuivat, ja elävät homoelämää. Minä uskon niihin.
Mutta esim se mootsartti on aivan liian tietäväinen kristinuskon asioista ja käsitteistä ollakseen elänyt viinojen kanssa, ja yhtäkkiä olikin kuin pitkän linjan saarnamies. Uskottavuus on sitä tasoa, että kuvittelisin kirjoittajan olevan kristinuskon ammattilainen eikä huonoa elämää viettänyt nuorukainen.
- pysy totuudessa
Ikiateisti lukee tekstejä kuin piru Raamattua. Aslan ei kiistänyt seksuaalisuuden muutosta vaan sen, että muutos täyshomosta täysheteroksi olisi eheytymisen määritelmä. Lue tarkemmin tuo Kotimaan artikkeli äläkä vääristele sitä.
Ahaa, Aslan puoskaroi siis homoseksuaalisuuteen taipuvista bi-seksuaaleista fifty-siksty-heteroita.
Kun eivät saa homosta heteroa tai toisinpäin, niin tyytyvät vähempään.
Niinhän se taisi Päivi Räsänenkin sanoa, että saa sitä homo olla kunhan ei toteuta sitä.
Tällainen Aslanin harrastama idiotismi, missä uskonnonkin varjolla aiheutetaan syyttömille pääasiassa vahinkoa, on äärimmäisen tuomittavaa ja itsekästä.- Uskonpuolesta
ikiateisti kirjoitti:
Ahaa, Aslan puoskaroi siis homoseksuaalisuuteen taipuvista bi-seksuaaleista fifty-siksty-heteroita.
Kun eivät saa homosta heteroa tai toisinpäin, niin tyytyvät vähempään.
Niinhän se taisi Päivi Räsänenkin sanoa, että saa sitä homo olla kunhan ei toteuta sitä.
Tällainen Aslanin harrastama idiotismi, missä uskonnonkin varjolla aiheutetaan syyttömille pääasiassa vahinkoa, on äärimmäisen tuomittavaa ja itsekästä."Niinhän se taisi Päivi Räsänenkin sanoa, että saa sitä homo olla kunhan ei toteuta sitä."
Tässä ei ole kyse Päivin mielipiteistä, vaan Jumalan sanasta siinä muodossa miten se on siellä kirjoitettuna. Kirjoitettu sana määrää !!
Jumala kehoittaa jokaikistä syntistä tekemään parannuksen - ja vaikka joskus hairahtuukin syntiin, niin nousee jälleen - armo Kristuksessa kantaa. Amen Uskonpuolesta kirjoitti:
"Niinhän se taisi Päivi Räsänenkin sanoa, että saa sitä homo olla kunhan ei toteuta sitä."
Tässä ei ole kyse Päivin mielipiteistä, vaan Jumalan sanasta siinä muodossa miten se on siellä kirjoitettuna. Kirjoitettu sana määrää !!
Jumala kehoittaa jokaikistä syntistä tekemään parannuksen - ja vaikka joskus hairahtuukin syntiin, niin nousee jälleen - armo Kristuksessa kantaa. AmenAslan tukeutuu opissaan pääasiassa "ex-gay" pastori Puontin kirjoittamaan tekstiin.
Puonti vuorostaan on kopsannut oppinsa pääasiassa van den Aardweg:lta.
Van den Aardweg on ottanut oppinsa pääosin Paul Cameronilta.
Aslanin "opin" jäljet johtavat siis suoraan sylttytehtaalle, eli Cameroniin.
Viesti on tietty laimentunut tuossa matkalla, mutta ketju on selvä, eli
Cameron => van den Aardweg => Puonti => Aslan ry ja sen pseudotieteelliset eheytysterapiat
Tämä anti-gay-Cameron on sanonut muun muassa, että "Obama taitaa olla homo ja että homot haluaisivat raiskata kaikki pojat."
Alla linkki hourupää-Cameronin haastatteluun.
http://www.youtube.com/watch?v=5wCY6XIbtLU- ----
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Niinhän se taisi Päivi Räsänenkin sanoa, että saa sitä homo olla kunhan ei toteuta sitä."
Jumala kehoittaa jokaikistä syntistä tekemään parannuksen - ja vaikka joskus hairahtuukin syntiin, niin nousee jälleen - armo Kristuksessa kantaa. Amen"Uskonpuolesta"
Ei ole jumalia. Sinä käytät keksimääsi jumalaa tekosyynä saada kiusata ihmisiä. Uskonpuolesta kirjoitti:
Jumala kehoittaa jokaikistä syntistä tekemään parannuksen - ja vaikka joskus hairahtuukin syntiin, niin nousee jälleen - armo Kristuksessa kantaa. AmenUskonpuolesta sekoittaa olevinaan ovela, lapsuuden traumat ja eheymiset, ja synnistä parannuksen teot samaksi vyyhdeksi.
Minun on käytettävä itseäni ja tuntemiani homoja esimerkkinä. Meillä ei ole ollut lapsuuden traumoja. Ja uskotko itse voivasi muuttua homoksi terapian yms. toimenpiteen ansiosta? Jos et usko voivasi, niin olet epäuskottava.
Ja "homot kärsivät", kyllä vaan ympäristön vihamielisyydestä. Uskonpuolesta on käsittääkseni vailla mieltä, elää harhaluuloissa. Tietoa lisää ja elämä helpottaa.helsinkijokkeri kirjoitti:
Uskonpuolesta sekoittaa olevinaan ovela, lapsuuden traumat ja eheymiset, ja synnistä parannuksen teot samaksi vyyhdeksi.
Minun on käytettävä itseäni ja tuntemiani homoja esimerkkinä. Meillä ei ole ollut lapsuuden traumoja. Ja uskotko itse voivasi muuttua homoksi terapian yms. toimenpiteen ansiosta? Jos et usko voivasi, niin olet epäuskottava.
Ja "homot kärsivät", kyllä vaan ympäristön vihamielisyydestä. Uskonpuolesta on käsittääkseni vailla mieltä, elää harhaluuloissa. Tietoa lisää ja elämä helpottaa.helsinkijokkeri
kertoi
>>>Minun on käytettävä itseäni ja tuntemiani homoja esimerkkinä. Meillä ei ole ollut lapsuuden traumoja. Ja uskotko itse voivasi muuttua homoksi terapian yms. toimenpiteen ansiosta?- Uskonpuolesta
ikiateisti kirjoitti:
helsinkijokkeri
kertoi
>>>Minun on käytettävä itseäni ja tuntemiani homoja esimerkkinä. Meillä ei ole ollut lapsuuden traumoja. Ja uskotko itse voivasi muuttua homoksi terapian yms. toimenpiteen ansiosta?"Tuollainen Aslaninkin harrastama ihmisten psyykkeellä puoskarointi pitäisikin kriminalisoida. "
Tottakai tuollainen puoskarointi miten itse asian kuvailet tuossa onkin jo kriminalisoitu.
Juuri siksihän esim. Aslan ei tällaista harjoitakaan ! Länsimaiseen oikeuskäsitykseen kuuluu, että tuomitaan vasta sitten kun rikos on todistettu. Jonkun pahantahtoisen ihmisen omat mielikuvitus tuotokset ei ole riittävä peruste tuomiolle. ikiateisti kirjoitti:
helsinkijokkeri
kertoi
>>>Minun on käytettävä itseäni ja tuntemiani homoja esimerkkinä. Meillä ei ole ollut lapsuuden traumoja. Ja uskotko itse voivasi muuttua homoksi terapian yms. toimenpiteen ansiosta?Tässä olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Ei uskonnon varjolla saisi tehdä ihan mitä vain.
Olisi kyllä hienoa, jos näitä ”eheytettyjä” rikottuja, jotka lopulta päätyvät asianmukaiseen terapiaan, jollain tapaa olisi tutkittu. Kuinka monen taustalla on uskonnollista painostusta?
Kun nyt jo moni eheyttämisterapian käynyt kertoo, ettei se ole muuttanut heissä juuri mitään, niin kuinka moni on pettyneenä ja masentuneena lopettanut koko terapian?- luminarsku.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Uskonpuolesta sekoittaa olevinaan ovela, lapsuuden traumat ja eheymiset, ja synnistä parannuksen teot samaksi vyyhdeksi.
Ja "homot kärsivät", kyllä vaan ympäristön vihamielisyydestä. Uskonpuolesta on käsittääkseni vailla mieltä, elää harhaluuloissa. Tietoa lisää ja elämä helpottaa.helsinkijokkeri,
Olet sanonut, että isäsi oli poissa töissä muualla eli jouduit elämään ilman isää jokapäiväisessä elämässäsi. Tunneside isään oli siis löyhä ja siten olet jonkinasteisen "trauman" kanssa elänyt herkät lapsuusvuotesi. Jos isä oli vielä tunnetasolla poissa silloin kun oli kotona, niin tällä on vaikutuksensa. Moni ei välttämättä tiedosta kasvuympäristön vaikutuksia kehitykseensä.
On vastuutonta herjaamista sanoa toisen olevan vailla mieltä ja elävän harhaluuloissa. Tässä asiassa voi olla montaa mieltä eikä eri mielipiteet sinällään tee kenestäkään harhoissa eläjää. luminarsku. kirjoitti:
helsinkijokkeri,
Olet sanonut, että isäsi oli poissa töissä muualla eli jouduit elämään ilman isää jokapäiväisessä elämässäsi. Tunneside isään oli siis löyhä ja siten olet jonkinasteisen "trauman" kanssa elänyt herkät lapsuusvuotesi. Jos isä oli vielä tunnetasolla poissa silloin kun oli kotona, niin tällä on vaikutuksensa. Moni ei välttämättä tiedosta kasvuympäristön vaikutuksia kehitykseensä.
On vastuutonta herjaamista sanoa toisen olevan vailla mieltä ja elävän harhaluuloissa. Tässä asiassa voi olla montaa mieltä eikä eri mielipiteet sinällään tee kenestäkään harhoissa eläjää.Mutta minun mieskumppaneilla isä on ollut aina läsnä, ja he ovat viettäneet normaalin lapsuuden myös äitiensä mukaan. "uskonpuolesta" käyttää sanoja, joissa ei ole vaihtoehtoja, vaan kaikki on juuri niinkuin hän sanoo. Eli kaikilla homoilla on traumaattinen lapsuus, hän sanoo.
Siksi mínä voin sanoa häntä jopa valehtelijaksi. Ja nykyään on avioerolapsia aika paljon, samalla logiikalla Suomeen tulee valtavasti lisää niitä traumaattisia homoja. Pyydän vaan käyttämään välillä järkeäkin, eikä niitä mutuja.
Olen käynyt terapiassakin, muttei niissä ole ilmennyt mitään lapsuuden traumoja. Homouden syyt ovat välillä niin kaukaa haettua kuiin olla ja voi. Ja samalla sitä pidetään olosuhteiden syynä ja henkisenä sairautena, ja myös syntinä. Naurettavaa.- luminarsku.
Mutta minun mieskumppaneilla isä on ollut aina läsnä, ja he ovat viettäneet normaalin lapsuuden myös äitiensä mukaan. "uskonpuolesta" käyttää sanoja, joissa ei ole vaihtoehtoja, vaan kaikki on juuri niinkuin hän sanoo. Eli kaikilla homoilla on traumaattinen lapsuus, hän sanoo.
Siksi mínä voin sanoa häntä jopa valehtelijaksi. Ja nykyään on avioerolapsia aika paljon, samalla logiikalla Suomeen tulee valtavasti lisää niitä traumaattisia homoja. Pyydän vaan käyttämään välillä järkeäkin, eikä niitä mutuja.
Olen käynyt terapiassakin, muttei niissä ole ilmennyt mitään lapsuuden traumoja. Homouden syyt ovat välillä niin kaukaa haettua kuiin olla ja voi. Ja samalla sitä pidetään olosuhteiden syynä ja henkisenä sairautena, ja myös syntinä. Naurettavaa.Ihmisen mielenkerrostumiin ei välttämättä maallisella terapialla päästä. Psyyken asiat ovat hyvin hienovaraisia ja ihminen voi luulla, ettei hänellä ole mitään traumoja, siltikin sisään on voinut lukittua asioita, joita ei itse tiedosta tai muista. Kaikilla ei välttämättä tarvitse olla isän puute, mutta siitä huolimatta jotakin on voinut jäädä vajaaksi ja tyydyttymättä tunnetason kehityksessä.
Et voi sanoa ketään valehtelijaksi sen perusteella, että sinulla on toisenlainen tarina. Homouden taustalla on havaittu yhteisiä selittäviä tekijöitä, jotka tekijät eivät automaattisesti aiheuta kuitenkaan kaikille homoutta. On kyse yksilöistä ja erilaisista psyyken rakenteista; toinen kestää esim. vaikeuksia enemmän kuin joku herkempi yksilö. luminarsku. kirjoitti:
Ihmisen mielenkerrostumiin ei välttämättä maallisella terapialla päästä. Psyyken asiat ovat hyvin hienovaraisia ja ihminen voi luulla, ettei hänellä ole mitään traumoja, siltikin sisään on voinut lukittua asioita, joita ei itse tiedosta tai muista. Kaikilla ei välttämättä tarvitse olla isän puute, mutta siitä huolimatta jotakin on voinut jäädä vajaaksi ja tyydyttymättä tunnetason kehityksessä.
Et voi sanoa ketään valehtelijaksi sen perusteella, että sinulla on toisenlainen tarina. Homouden taustalla on havaittu yhteisiä selittäviä tekijöitä, jotka tekijät eivät automaattisesti aiheuta kuitenkaan kaikille homoutta. On kyse yksilöistä ja erilaisista psyyken rakenteista; toinen kestää esim. vaikeuksia enemmän kuin joku herkempi yksilö.Olet [sensuroitu]!
luminarsku. kirjoitti:
Ihmisen mielenkerrostumiin ei välttämättä maallisella terapialla päästä. Psyyken asiat ovat hyvin hienovaraisia ja ihminen voi luulla, ettei hänellä ole mitään traumoja, siltikin sisään on voinut lukittua asioita, joita ei itse tiedosta tai muista. Kaikilla ei välttämättä tarvitse olla isän puute, mutta siitä huolimatta jotakin on voinut jäädä vajaaksi ja tyydyttymättä tunnetason kehityksessä.
Et voi sanoa ketään valehtelijaksi sen perusteella, että sinulla on toisenlainen tarina. Homouden taustalla on havaittu yhteisiä selittäviä tekijöitä, jotka tekijät eivät automaattisesti aiheuta kuitenkaan kaikille homoutta. On kyse yksilöistä ja erilaisista psyyken rakenteista; toinen kestää esim. vaikeuksia enemmän kuin joku herkempi yksilö.Jos ei kerran maallisella terapialla tuohon päästä, niin miksi ihmeessä sitä käytetään?
Kaikilla meillä on vajautta ”tunnetason kehityksellä” (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan). Ei kukaan ole vanhempana niin täydellinen että tuon tavoitteen kykenisi täyttämään.
Homouden taustalla ei ole havaittu moisia. Koeta nyt ymmärtää sen. Jokainen meistä on tuon teorian mukaan rikkinäinen – sinäkin!- luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Jos ei kerran maallisella terapialla tuohon päästä, niin miksi ihmeessä sitä käytetään?
Kaikilla meillä on vajautta ”tunnetason kehityksellä” (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan). Ei kukaan ole vanhempana niin täydellinen että tuon tavoitteen kykenisi täyttämään.
Homouden taustalla ei ole havaittu moisia. Koeta nyt ymmärtää sen. Jokainen meistä on tuon teorian mukaan rikkinäinen – sinäkin!Vastasitko minulle?
>Jos ei kerran maallisella terapialla tuohon päästä, niin miksi ihmeessä sitä käytetään?<
Siis mihin päästä? Ja mihin sitä käyetään?
Linkeissäni oli yksi maallisella terapialla homouden jättänyt.
>Ei kukaan ole vanhempana niin täydellinen että tuon tavoitteen kykenisi täyttämään. <
Siis minkä tavoitteen?
>Homouden taustalla ei ole havaittu moisia. Koeta nyt ymmärtää sen.<
Mitä moisia?
Tutkimuksin on todettu esim. isäsuhteissa ongelmia. Miksi minun pitäisi tutkimukset ohittaa?
>Jokainen meistä on tuon teorian mukaan rikkinäinen – sinäkin!<
Tietenkin. Eikä se ole mikään teoria, vaan tosiasia. Kenelläkään ei ole niin ihanteellisia elämänoloja, etteikö ainakin sanallisia iskuja ja lyöntejä jokainen saa, jotka jättävät jälkensä mieleen.
Toivoisin, että kun heittelet sanallisia pistojasi, niin kun kyselen mitä tarkoitat milloinkin, niin vastaisit etkä pakenisi. luminarsku. kirjoitti:
Vastasitko minulle?
>Jos ei kerran maallisella terapialla tuohon päästä, niin miksi ihmeessä sitä käytetään?<
>Ei kukaan ole vanhempana niin täydellinen että tuon tavoitteen kykenisi täyttämään. <
Siis minkä tavoitteen?
Mitä moisia?
Tutkimuksin on todettu esim. isäsuhteissa ongelmia. Miksi minun pitäisi tutkimukset ohittaa?
Tietenkin. Eikä se ole mikään teoria, vaan tosiasia. Kenelläkään ei ole niin ihanteellisia elämänoloja, etteikö ainakin sanallisia iskuja ja lyöntejä jokainen saa, jotka jättävät jälkensä mieleen.
Toivoisin, että kun heittelet sanallisia pistojasi, niin kun kyselen mitä tarkoitat milloinkin, niin vastaisit etkä pakenisi.LUMINARSKU. Minulla on myös kaksi siskoa, jotka ovat heteroita, vaikka heilläkin on taustalla poissaoleva isä. Ja avioroissa lapsilla on poissaolevia isiä sitten lisääkin. Jos haluaa käyttää tällaista asiaa homouden syynä, niin silloin on oltava jotain prosenetteja, kuinka monta sellaisista on lopulta heteroita ja kuinka moni homoja.
Homouden syitä on näkynyt niin paljon kuin on aiheitakin, samoin kuin heterouteen johtaa vaikka kuinka moni yksittäinen asia myöskin. Ei voi osoittaa, että "juu, kun sinulla oli nuorena asiat noin, niin tottakai sinusta tuli hetero." Tai vastaavasti homo.luminarsku. kirjoitti:
Vastasitko minulle?
Siis minkä tavoitteen?
Mitä moisia?
Toivoisin, että kun heittelet sanallisia pistojasi, niin kun kyselen mitä tarkoitat milloinkin, niin vastaisit etkä pakenisi.No, ei sinulta saa näemmä selvää vastausta.
Kyllä, homojen määrä tulisi vaihdella aika tavalla aikakausittain. Etenkin menneellä ajalla, jossa todella lapsilla oli trauma poikineen, pitäisi homoutta esiintyä huomattavan runsaasti. Nyt kun lapsia hoidetaan, niin homojen määrä pitäisi rankasti laskea. Onko niin käynyt?- ::::
mummomuori kirjoitti:
No, ei sinulta saa näemmä selvää vastausta.
Kyllä, homojen määrä tulisi vaihdella aika tavalla aikakausittain. Etenkin menneellä ajalla, jossa todella lapsilla oli trauma poikineen, pitäisi homoutta esiintyä huomattavan runsaasti. Nyt kun lapsia hoidetaan, niin homojen määrä pitäisi rankasti laskea. Onko niin käynyt?"Etenkin menneellä ajalla, jossa todella lapsilla oli trauma poikineen, pitäisi homoutta esiintyä huomattavan runsaasti. "
Lapsikuolleisuus hoiti asian. Homot eivät voineet selviytyä ennenvanhaa - aikuinen nainen
:::: kirjoitti:
"Etenkin menneellä ajalla, jossa todella lapsilla oli trauma poikineen, pitäisi homoutta esiintyä huomattavan runsaasti. "
Lapsikuolleisuus hoiti asian. Homot eivät voineet selviytyä ennenvanhaaOnko se sinusta hyvä asia jos lapsia kuoli?
- Jormamies
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Tuollainen Aslaninkin harrastama ihmisten psyykkeellä puoskarointi pitäisikin kriminalisoida. "
Tottakai tuollainen puoskarointi miten itse asian kuvailet tuossa onkin jo kriminalisoitu.
Juuri siksihän esim. Aslan ei tällaista harjoitakaan ! Länsimaiseen oikeuskäsitykseen kuuluu, että tuomitaan vasta sitten kun rikos on todistettu. Jonkun pahantahtoisen ihmisen omat mielikuvitus tuotokset ei ole riittävä peruste tuomiolle."Länsimaiseen oikeuskäsitykseen kuuluu, että tuomitaan vasta sitten kun rikos on todistettu. Jonkun pahantahtoisen ihmisen omat mielikuvitus tuotokset ei ole riittävä peruste tuomiolle."
Vastaaviin eheytysterapioihin ulkomailla on soluttautunut homoaktivisteja, jotka ovat tuoneet julkisuuteen tietoja käytetyistä keinoista ja ryhmiä on jouduttu lopettamaan. Suomessa vastaavaa on yritetty, mutta siinä ei ole vielä onnistuttu. Kukaan ulkopuolinen ei siis tiedä millaisia keinoja Suomessa käytetään, mutta epäilykset on toki korkealla, kun tietää mitä ulkomailla on tapahtunut.
Lähde: http://www.fiktiivisiakeskusteluja.com/2012/02/aslan-homoaktivistit-soluttautuvat.html :::: kirjoitti:
"Etenkin menneellä ajalla, jossa todella lapsilla oli trauma poikineen, pitäisi homoutta esiintyä huomattavan runsaasti. "
Lapsikuolleisuus hoiti asian. Homot eivät voineet selviytyä ennenvanhaaHupsista. Kyllä ne vain selvisivät. Koska heitä tuon teorian mukaan olisi ollut enemmän kuin mitä nyt on homoja.
Tulihan uusi piirre mukaan, homot kuolevat lapsina runsaimmin. Sanopa tuo jollekin lapsensa menettäneelle…- luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Hupsista. Kyllä ne vain selvisivät. Koska heitä tuon teorian mukaan olisi ollut enemmän kuin mitä nyt on homoja.
Tulihan uusi piirre mukaan, homot kuolevat lapsina runsaimmin. Sanopa tuo jollekin lapsensa menettäneelle…Taidat rämistellä näppistäsi ihan vaan trollaus-mielessä.
>homot kuolevat lapsina runsaimmin.<
Milloin he kuolivat? Lue viestit tarkemmin.
>Sanopa tuo jollekin lapsensa menettäneelle…<
Kirjoittajan peruste oli, että lapsikuolleisuus oli menneinä aikoina suurempi. Sinä väänsit, että homot kuolevat lapsina runsaimmin. Ja kehtaat vielä omien höttöjesi päälle letkauttaa, että pitäisi mennä sanomaan se (siis oma höttöhuttusi) jollekin lapsensa menettäneelle! - luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
No, ei sinulta saa näemmä selvää vastausta.
Kyllä, homojen määrä tulisi vaihdella aika tavalla aikakausittain. Etenkin menneellä ajalla, jossa todella lapsilla oli trauma poikineen, pitäisi homoutta esiintyä huomattavan runsaasti. Nyt kun lapsia hoidetaan, niin homojen määrä pitäisi rankasti laskea. Onko niin käynyt?mummomuori,
Minulleko taas vastasit?
>No, ei sinulta saa näemmä selvää vastausta <
Esitin sinulle 4 kysymystä, jotka valottaisivat kryptistä viestiäsi niin, että siihen osaisin kommentoida. Kysymykseni ohitit letkautuksella ettet saa selvää vastausta. Tältä pohjalta selvän vastauksen vaatimisesi näen melkoisen adhd-maisena asiasta toiseen hyppimisenä olkien pölistessä silmille. - luminarsku.
aikuinen nainen kirjoitti:
Onko se sinusta hyvä asia jos lapsia kuoli?
"Onko se sinusta hyvä asia jos lapsia kuoli?"
"Edesa ja luminarsku ovat suvaitsemattomia tiukkapipoja."
Siinä aikuisen lapsellinen anti keskusteluun.
Toinen on mummomuorin onnettoman olkiukon myötäilyä potenssiin väh. 2.
Toinen ad hominem, mikä keskusteluissa luiskahtaa alle kaiken ala-arvoisen ja on hengen antina kuran vertaista. luminarsku. kirjoitti:
Vastasitko minulle?
Siis minkä tavoitteen?
Mitä moisia?
Toivoisin, että kun heittelet sanallisia pistojasi, niin kun kyselen mitä tarkoitat milloinkin, niin vastaisit etkä pakenisi.Vielä kerran.
Esim. Aslan käyttää maallista teoriaa sekä menetelmää tuossa muuttamistyössään. Siksi että se on eheytysideologiaan kuuluva elementti. Ei mihinkään muuhun terapiaan kuulu pelkästään seksuaalisen suuntauksen muuttaminen. Jos jollain selkeytyy se oma suuntauminen, ei se ole muuttumista.
JO vanhastaan tiedetään että hoitovaste on huono (historiasta!), niin siksi myös sekä psykologia että psykiatria on luopunut näistä terapioista jo aikaa sitten. Näin on myös tehnyt tämä eheytysliikkeen aloittajakin. Tuloksia ei ole tullut!
”Mutta tuoreimmissa haastatteluissa hän on sanonut, että Exodus on asettanut homoseksuaaleille paljon kovempia vaatimuksia taipumuksiensa voittamisesta kuin minkään muun synnin harjoittajille.”
”Erityisen tuohtuneita vanhoilliset ovat Chambersin viime viikolla lehtihaastattelussa esittämästä ajatuksesta, että hänen uskonsa mukaan homoseksuaalit voivat toteuttaa aktiivisesti seksuaalisuuttaan ja siitä huolimatta päästä taivaaseen.”
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2830574/uskovaisryhma-luopumassa-homoseksuaalien-”parantamisesta”
SE mitä olen pyytänyt, että tätä eheytysliikkeen ja ideologian kannattajat tekisivät, on tämä;
”Koocher myös painotti, että potilaan on ymmärrettävä, että seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen tähtäävien terapioiden toimimisesta ei ole olemassa tieteellistä näyttöä ja että ne voivat jopa olla psyykkisesti vahingollisia.”
http://suomisanakirja.fi/eheytysliike
Siis, ilman kiihkoa ja patetiaa, onko tuo liikaa pyydetty, että sinäkin tekisit niin?
Ja voitko vastata tähän; Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?- edesa
mummomuori kirjoitti:
Vielä kerran.
Esim. Aslan käyttää maallista teoriaa sekä menetelmää tuossa muuttamistyössään. Siksi että se on eheytysideologiaan kuuluva elementti. Ei mihinkään muuhun terapiaan kuulu pelkästään seksuaalisen suuntauksen muuttaminen. Jos jollain selkeytyy se oma suuntauminen, ei se ole muuttumista.
JO vanhastaan tiedetään että hoitovaste on huono (historiasta!), niin siksi myös sekä psykologia että psykiatria on luopunut näistä terapioista jo aikaa sitten. Näin on myös tehnyt tämä eheytysliikkeen aloittajakin. Tuloksia ei ole tullut!
”Mutta tuoreimmissa haastatteluissa hän on sanonut, että Exodus on asettanut homoseksuaaleille paljon kovempia vaatimuksia taipumuksiensa voittamisesta kuin minkään muun synnin harjoittajille.”
”Erityisen tuohtuneita vanhoilliset ovat Chambersin viime viikolla lehtihaastattelussa esittämästä ajatuksesta, että hänen uskonsa mukaan homoseksuaalit voivat toteuttaa aktiivisesti seksuaalisuuttaan ja siitä huolimatta päästä taivaaseen.”
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2830574/uskovaisryhma-luopumassa-homoseksuaalien-”parantamisesta”
SE mitä olen pyytänyt, että tätä eheytysliikkeen ja ideologian kannattajat tekisivät, on tämä;
”Koocher myös painotti, että potilaan on ymmärrettävä, että seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen tähtäävien terapioiden toimimisesta ei ole olemassa tieteellistä näyttöä ja että ne voivat jopa olla psyykkisesti vahingollisia.”
Siis, ilman kiihkoa ja patetiaa, onko tuo liikaa pyydetty, että sinäkin tekisit niin?
Ja voitko vastata tähän; Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?"Näin on myös tehnyt tämä eheytysliikkeen aloittajakin. Tuloksia ei ole tullut!"
Muistelisin tuon toisin. Heppu muutti mieltänsä, tosin ei mihinkään tieteelliseen antiin perustuen ja ilmoitti asiasta. Ei siinä sen kummempaa tapahtunut. - edesa
mummomuori kirjoitti:
Vielä kerran.
Ja voitko vastata tähän; Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?"Ja voitko vastata tähän; Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?"
Me elämme maailmassa ja Raamattu kertoo kuka on tämän maailman ruhtinas. Sinä olet täällä yksi niistä harvoista, joka on ymmärtänyt miten raha luodaan tyhjästä. Sen tiedon nojalla olet myös selvillä siitä miten tuo pirullinen prosessi ohjaa kaikkea maallista yhteiskuntien välillä ja niiden sisällä - ja tiede ei ole siinä mikään poikkeus.
Ilman kiihkoa ja pateettisuutta voi todeta, että tieteeseen voi vedota myös kristillisyydessä, vaikka se usein tarkoittaakin joissakin asioissa poikkiteloin asettumista valtavirran näkemyksiä vastaan. - luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Vielä kerran.
Ja voitko vastata tähän; Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?mummomuori,
>Ei mihinkään muuhun terapiaan kuulu pelkästään seksuaalisen suuntauksen muuttaminen.<
Aslan ilmoittaa toiminnassaan mukana olevista n. 80 prosenttia on itsensä rikkinäiseksi kokevia _heteroseksuaaleja_. Tukea tarjotaan kaikille, jotka haluavat kasvaa miehisyydessään, naiseudessaan tai seksuaalisuudessaan. Joten voisitko jo lopettaa valheellisen tietosi levittämisen. Oikea tieto voi lisätä tuskaasi mutta se myös vapauttaa energiaa kohdentumaan todellisiin, olemassa oleviin ilmiöihin.
Puhut selkeytymisestä koska et voi rehellisesti myöntää ihmisten omien kertomusten luotettavuutta. Miksi sinun mielipiteesi selkeytymisestä olisi sitten se oikeampi totuus? Mistä sinä tiedät, että kaikkien eheytyneiden kokemus olisi vain "selkeytynyt" identiteetti eikä konkreettinen Jumalan apu.
Väität että "toisinaan toimit täysin Jumalan sanan vastaisesti". Kohtuullista olisi, että perustelisit väitteesi, erityisesti kun pyydän sitä. Heittelet mielesi hajatelmia ilmaan osoittamatta niille katetta ja pakenet toisiin selityksiin.
Ajat yksisilmäistä agendaasi kykenemättä edes myöntämään sitä, mitä tutkimuksissa on todettu ja yksittäiset ihmiset itse omasta elämästään kertovat. Ohitat nämä kertomukset syytämällä päälleni omia luulojasi vailla perusteita. Suoraan sanoen tuollainen on raivostuttavaa käytöstä. Miksi et voi olla suora ja avoin asiassasi. Ilmeisesti et kykene näkemään tässäkin ketjussa monen taholta tulleen kritiikin asiaperusteita väitteidesi kestämättömyydestä.
Näet kaikki eheytymistä koskevan myönteisen aineiston markkinointina. On vaikea keskustella tältä pohjalta, jossa toinen hokee markkinoinnista koskien asiallisia tutkimustuloksia kun samaan aikaan itse syydät vastapuolen aineistoa, josta et siis puhu markkinointina. Syydät kummallisia perusteettomia mutu-uskomuksiasi, mm. että "joidenkin uskovien mielestä Jumalan tulee todistaa Raamattu sanatarkasti". Tai että eheytymiseen uskovat ovat vaikeuksissa; et kuitenkaan kertonut millaisissa. Mistä sinä tuollaista vedät? Jumalahan tekee suvereenisti niin kuin tahtoo, uskovat vain rukoilevat luottavaisesti. Tuskin nyt kukaan jaksaisi ylläpitää fasadia paranemisista ilman todellista paranemista. Olen sanonut, että uskon ihmisten omiin kertomuksiin omasta eheytymisestään. Miksi pitäisi uskoa sinun kieltäviin mielipiteisiin ilman kokemuksia asiasta?
Homomyönteisyytesi vuoksi sinun on tietenkin keksittävä kaikenlaista, jotta homouden suosimisesi saisi pohjaa ja oikeutuksen. Vauhtisokeutesi vain estää sinua näkemästä ja ymmärtämästä, että homoja on tosiasiassa eheytynyt. Se, että ihmisen pitää olla halukas ja motivoitunut muutokseen, ei merkitse väitettäsi "Jumala ei paranna ihmisten toiveiden mukaan".
Isoja ihmeitä et näe ellet usko, että Jumala parantaa tänäänkin samalla tavalla kuin aikoinaan Jeesus, joka ihmisten epäuskon takia ei tehnyt kotikaupungissaan monia ihmetekoja. Jos synti on sumentanut Chambersin, jonka mielestä homot voivat toteuttaa taipumustaan ja päästä silti taivaaseen, niin ei ihmisen mielipide muuta Raamatun sanaa, joka on muuttumaton.
Miksihän vahvasti eheytymistä vastaan olevien tahojen täytyy sabotoida eheytymistä kannattavien toimintaa? Kaikki se, mitä entiset homoseksuaalit itse kertovat, on kullanarvoista tietoa muodostettaessa homoseksuaalisesta todellisuudesta mahdollisimman totuudenmukainen kuva. Tätä kuvaa pyrkivät homoaktivistit sotkemaan valheellisella propagandallaan. Eräs tällainen yksisilmäinen valheellinen näkemys on, että homoseksuaalien kohtaama torjunta ja väheksyntä aiheuttaa itsemurhia kun homoseksuaalien itsensä kertoman mukaan itse homoseksuaalinen elämäntapa aiheuttaa sisäistä pahoinvointia ja itsemurha-ajatuksia.
>Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti?<
Osallistun keskusteluihin työssä käyvänä eikä minulla ole aikaa edes lukea kaikkia ketjuja saatikka osallistua kaikkiin keskusteluihin. Osallistun tähän teemaan mm. sinun vastaväitteidesi vuoksi sen kummemmin painottamatta juuri tätä teemaa. Onhan tämä tärkeä aihe, toki on myös muita tärkeitä syntejä, mutta niistä ei juuri aloituksia ole ollut enkä itse ehdi paljoa aloituksia laatimaan. Käsityksesi minun väheksymistä asioista on siis vain pelkkä oma käsityksesi, niitä joita ihmettelen aina homoteema-keskusteluissa, joissa lähes joka kerta vaadit keskustelua muista aiheista. Voisin kysyä samaa miksi osallistut niin vahvasti joka homokeskusteluun, miksi painotat sitä niin vahvasti. (Tästä on jo aiemmin ollut puhetta.) Kovasti käytöksesi muistuttaa homoliikkeen kuuden askeleen ohjelman 1. kohtaa: Puhu homoudesta äänekkäästi ja niin usein kuin mahdollista:
http://www.youtube.com/watch?v=MwM473N-0dQ&feature=player_embedded
jatkuu.. - luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Vielä kerran.
Ja voitko vastata tähän; Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?mummomuori, jatkuu..
Perustelusi eheytymistä vastaan on ollut tätä laatua:
- eheytymistä tapahtuu niin vähän
- eheytymistä ei ole tapahtunut lainkaan
- Jumala ei tarvitse Aslania parantaakseen
- homoja pakotetaan muuttumaan (Vaikka sinulle on monta kertaa aiemminkin kerrottu, että vain muutosta haluavat menevät omasta vapaasta tahdostaan Aslaniin, muut toivotetaan tervemenneeksi Setaan. Ja että Aslan tarjoaa vertaistukea, sielunhoitoryhmiä ja rukousta, ei terapointia. Ne jotka haluavat seksuaalisuuden muutosterapiaa, ohjataan psykoterapiaan, johon ei liity uskonnollisia elementtejä.)
>Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?<
Miksi minun pitäisi vastata sinun kysymyksiisi kun et itse suvaitse vastata minun kysymyksiini?
>Siis, ilman kiihkoa ja patetiaa, onko tuo liikaa pyydetty, että sinäkin tekisit niin? <
Tekisin siis mitä? Lainaat jonkun tekstiä ja vaadit eheytysliikkeen ja ideologian kannattajien tekevän tätä: "seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen tähtäävien terapioiden toimimisesta ei ole olemassa tieteellistä näyttöä ja että ne voivat jopa olla psyykkisesti vahingollisia". Tekisin tuota? Siis mitä minun tulee tehdä?
Ei muka ole tieteellistä näyttöä? Onhan:
"Väite homoseksuaalisen suuntautumisen muuttumattomuudesta on joka tapauksessa yllättävää, koska tieteellisissä julkaisuissa on ilmestynyt kymmeniä tutkimuksia, jotka ovat raportoineet homoseksuaalisuuden muutoksesta ammattimaisen psykoterapian (mm. Munzer 1965, Hatterer 1970) ja uskonnollisten menetelmien kautta (mm. Pattison & Pattison 1980, Spitzer 2003).
Tutkimuksessa käytetyt testit osoittivat, että osa tutkittavista oli kokenut tilastollisesti merkittävää muutosta seksuaalisuudessaan. Psykologista ahdistusta mittaava testi osoitti, että muutosyritys ei ollut haitallista. Itseasiassa kaksi psyykkisen ahdistuksen indikaattoria osoittivat, että hyvinvointi lisääntyi tutkimuksen aikana.
Ex-gay -järjestöjen mukaan muutoksen onnistuminen merkitsee heteroeroottisen kiinnostuksen vahvistumista ja / tai homoeroottisen kiinnostuksen vähentymistä. Tästä näkökulmasta katsoen 53% oli saavuttanut jonkin asteisen onnistumisen seksuaalisuuden muutoksessa. 25% tutkituista arvioi, että muutos oli epäonnistunut.
Jones ja Yarhouse päättelivät, että “tämän tutkimuksen tulokset näyttävät olevan ristiriidassa yleisesti hyväksytyn mielipiteen kanssa, jonka mukaan seksuaalinen suuntautuminen ei voi muuttua” (s. 425). Tulokset eivät myöskään tukeneet väitettä, jonka mukaan muutosyritys on todennäköisesti haitallista sitä yrittäville ihmisille."
http://www.aslan.fi/archives/108
Homouden suosijoiden on pakko turvautua vilunkiipeliin, koska heillä ei ole vahvaa näyttöä "totuudestaan". Sen näkee myös tällä palstalla; homoutta syntinä pitävien mielipiteet ovat selkeitä ja loogisia, homouden kannattajien taas sekavia ja naurettavan epäloogisia, jopa peräti valheellisia. - edesa
luminarsku. kirjoitti:
mummomuori,
>Ei mihinkään muuhun terapiaan kuulu pelkästään seksuaalisen suuntauksen muuttaminen.<
Aslan ilmoittaa toiminnassaan mukana olevista n. 80 prosenttia on itsensä rikkinäiseksi kokevia _heteroseksuaaleja_. Tukea tarjotaan kaikille, jotka haluavat kasvaa miehisyydessään, naiseudessaan tai seksuaalisuudessaan. Joten voisitko jo lopettaa valheellisen tietosi levittämisen. Oikea tieto voi lisätä tuskaasi mutta se myös vapauttaa energiaa kohdentumaan todellisiin, olemassa oleviin ilmiöihin.
Puhut selkeytymisestä koska et voi rehellisesti myöntää ihmisten omien kertomusten luotettavuutta. Miksi sinun mielipiteesi selkeytymisestä olisi sitten se oikeampi totuus? Mistä sinä tiedät, että kaikkien eheytyneiden kokemus olisi vain "selkeytynyt" identiteetti eikä konkreettinen Jumalan apu.
Väität että "toisinaan toimit täysin Jumalan sanan vastaisesti". Kohtuullista olisi, että perustelisit väitteesi, erityisesti kun pyydän sitä. Heittelet mielesi hajatelmia ilmaan osoittamatta niille katetta ja pakenet toisiin selityksiin.
Ajat yksisilmäistä agendaasi kykenemättä edes myöntämään sitä, mitä tutkimuksissa on todettu ja yksittäiset ihmiset itse omasta elämästään kertovat. Ohitat nämä kertomukset syytämällä päälleni omia luulojasi vailla perusteita. Suoraan sanoen tuollainen on raivostuttavaa käytöstä. Miksi et voi olla suora ja avoin asiassasi. Ilmeisesti et kykene näkemään tässäkin ketjussa monen taholta tulleen kritiikin asiaperusteita väitteidesi kestämättömyydestä.
Näet kaikki eheytymistä koskevan myönteisen aineiston markkinointina. On vaikea keskustella tältä pohjalta, jossa toinen hokee markkinoinnista koskien asiallisia tutkimustuloksia kun samaan aikaan itse syydät vastapuolen aineistoa, josta et siis puhu markkinointina. Syydät kummallisia perusteettomia mutu-uskomuksiasi, mm. että "joidenkin uskovien mielestä Jumalan tulee todistaa Raamattu sanatarkasti". Tai että eheytymiseen uskovat ovat vaikeuksissa; et kuitenkaan kertonut millaisissa. Mistä sinä tuollaista vedät? Jumalahan tekee suvereenisti niin kuin tahtoo, uskovat vain rukoilevat luottavaisesti. Tuskin nyt kukaan jaksaisi ylläpitää fasadia paranemisista ilman todellista paranemista. Olen sanonut, että uskon ihmisten omiin kertomuksiin omasta eheytymisestään. Miksi pitäisi uskoa sinun kieltäviin mielipiteisiin ilman kokemuksia asiasta?
Homomyönteisyytesi vuoksi sinun on tietenkin keksittävä kaikenlaista, jotta homouden suosimisesi saisi pohjaa ja oikeutuksen. Vauhtisokeutesi vain estää sinua näkemästä ja ymmärtämästä, että homoja on tosiasiassa eheytynyt. Se, että ihmisen pitää olla halukas ja motivoitunut muutokseen, ei merkitse väitettäsi "Jumala ei paranna ihmisten toiveiden mukaan".
Isoja ihmeitä et näe ellet usko, että Jumala parantaa tänäänkin samalla tavalla kuin aikoinaan Jeesus, joka ihmisten epäuskon takia ei tehnyt kotikaupungissaan monia ihmetekoja. Jos synti on sumentanut Chambersin, jonka mielestä homot voivat toteuttaa taipumustaan ja päästä silti taivaaseen, niin ei ihmisen mielipide muuta Raamatun sanaa, joka on muuttumaton.
Miksihän vahvasti eheytymistä vastaan olevien tahojen täytyy sabotoida eheytymistä kannattavien toimintaa? Kaikki se, mitä entiset homoseksuaalit itse kertovat, on kullanarvoista tietoa muodostettaessa homoseksuaalisesta todellisuudesta mahdollisimman totuudenmukainen kuva. Tätä kuvaa pyrkivät homoaktivistit sotkemaan valheellisella propagandallaan. Eräs tällainen yksisilmäinen valheellinen näkemys on, että homoseksuaalien kohtaama torjunta ja väheksyntä aiheuttaa itsemurhia kun homoseksuaalien itsensä kertoman mukaan itse homoseksuaalinen elämäntapa aiheuttaa sisäistä pahoinvointia ja itsemurha-ajatuksia.
>Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti?<
Osallistun keskusteluihin työssä käyvänä eikä minulla ole aikaa edes lukea kaikkia ketjuja saatikka osallistua kaikkiin keskusteluihin. Osallistun tähän teemaan mm. sinun vastaväitteidesi vuoksi sen kummemmin painottamatta juuri tätä teemaa. Onhan tämä tärkeä aihe, toki on myös muita tärkeitä syntejä, mutta niistä ei juuri aloituksia ole ollut enkä itse ehdi paljoa aloituksia laatimaan. Käsityksesi minun väheksymistä asioista on siis vain pelkkä oma käsityksesi, niitä joita ihmettelen aina homoteema-keskusteluissa, joissa lähes joka kerta vaadit keskustelua muista aiheista. Voisin kysyä samaa miksi osallistut niin vahvasti joka homokeskusteluun, miksi painotat sitä niin vahvasti. (Tästä on jo aiemmin ollut puhetta.) Kovasti käytöksesi muistuttaa homoliikkeen kuuden askeleen ohjelman 1. kohtaa: Puhu homoudesta äänekkäästi ja niin usein kuin mahdollista:
http://www.youtube.com/watch?v=MwM473N-0dQ&feature=player_embedded
jatkuu..Luminarsku,
Haluan osoittaa tukeani kirjoituksillesi.
Kirjoitat ajatuksella ja vaadit keskustelun kaikilta osapuolilta selkeitä argumentteja väitteidensä tueksi. Meidän tulee raivata uskon esteitä, mutta silti... itse joudun tuon tuosta kohtaamaan sen hankalaksi kokemani kysymyksen minkä verran meidän tulee jättää sijaa läheistemme epäuskolle ettemme vallan jyräisi heitä.
Mummomuorille faktat tuntuvat valikoituvan turhan asennesidonnaisina, mutta ounastelen hänellä olevan hyvät tarkoitusperät, joten toivon hänellekin voimia ottaa vastaan tarjoilemasi nuhtelu. Kunpa Mummomuori ottaisi sanoistasi vaarin. luminarsku. kirjoitti:
Taidat rämistellä näppistäsi ihan vaan trollaus-mielessä.
>homot kuolevat lapsina runsaimmin.<
Milloin he kuolivat? Lue viestit tarkemmin.
>Sanopa tuo jollekin lapsensa menettäneelle…<
Kirjoittajan peruste oli, että lapsikuolleisuus oli menneinä aikoina suurempi. Sinä väänsit, että homot kuolevat lapsina runsaimmin. Ja kehtaat vielä omien höttöjesi päälle letkauttaa, että pitäisi mennä sanomaan se (siis oma höttöhuttusi) jollekin lapsensa menettäneelle!Sinulla on toisinaan niin kiivas ote, ettet malta lukea.
Siinä luki ”Homot eivät voineet selviytyä…”. Eikö se tarkoita että etenkin homot kuolivat vauvoina mutta heterot selvisivät paremmin? Vai tarkoittaako se että vain ne lapset kuolivat tarmoihinsa, jos siitä seurasi homoutta? Vai tarkoittaako se että myös vuosina 35 – 45 oli poikkeuksellisen paljon lapsikuolleisuutta? Vai…luminarsku. kirjoitti:
mummomuori, jatkuu..
Perustelusi eheytymistä vastaan on ollut tätä laatua:
- eheytymistä tapahtuu niin vähän
- eheytymistä ei ole tapahtunut lainkaan
- Jumala ei tarvitse Aslania parantaakseen
- homoja pakotetaan muuttumaan (Vaikka sinulle on monta kertaa aiemminkin kerrottu, että vain muutosta haluavat menevät omasta vapaasta tahdostaan Aslaniin, muut toivotetaan tervemenneeksi Setaan. Ja että Aslan tarjoaa vertaistukea, sielunhoitoryhmiä ja rukousta, ei terapointia. Ne jotka haluavat seksuaalisuuden muutosterapiaa, ohjataan psykoterapiaan, johon ei liity uskonnollisia elementtejä.)
>Miksi jotkut uskova vannovat tieteen nimiin ja etenkin psykologian ja psykoanalyyttisen koulukunnan nimiin, kun perustellaan homouden syitä sekä siitä ”parantumista”?<
Miksi minun pitäisi vastata sinun kysymyksiisi kun et itse suvaitse vastata minun kysymyksiini?
>Siis, ilman kiihkoa ja patetiaa, onko tuo liikaa pyydetty, että sinäkin tekisit niin? <
Tekisin siis mitä? Lainaat jonkun tekstiä ja vaadit eheytysliikkeen ja ideologian kannattajien tekevän tätä: "seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen tähtäävien terapioiden toimimisesta ei ole olemassa tieteellistä näyttöä ja että ne voivat jopa olla psyykkisesti vahingollisia". Tekisin tuota? Siis mitä minun tulee tehdä?
Ei muka ole tieteellistä näyttöä? Onhan:
"Väite homoseksuaalisen suuntautumisen muuttumattomuudesta on joka tapauksessa yllättävää, koska tieteellisissä julkaisuissa on ilmestynyt kymmeniä tutkimuksia, jotka ovat raportoineet homoseksuaalisuuden muutoksesta ammattimaisen psykoterapian (mm. Munzer 1965, Hatterer 1970) ja uskonnollisten menetelmien kautta (mm. Pattison & Pattison 1980, Spitzer 2003).
Tutkimuksessa käytetyt testit osoittivat, että osa tutkittavista oli kokenut tilastollisesti merkittävää muutosta seksuaalisuudessaan. Psykologista ahdistusta mittaava testi osoitti, että muutosyritys ei ollut haitallista. Itseasiassa kaksi psyykkisen ahdistuksen indikaattoria osoittivat, että hyvinvointi lisääntyi tutkimuksen aikana.
Ex-gay -järjestöjen mukaan muutoksen onnistuminen merkitsee heteroeroottisen kiinnostuksen vahvistumista ja / tai homoeroottisen kiinnostuksen vähentymistä. Tästä näkökulmasta katsoen 53% oli saavuttanut jonkin asteisen onnistumisen seksuaalisuuden muutoksessa. 25% tutkituista arvioi, että muutos oli epäonnistunut.
Jones ja Yarhouse päättelivät, että “tämän tutkimuksen tulokset näyttävät olevan ristiriidassa yleisesti hyväksytyn mielipiteen kanssa, jonka mukaan seksuaalinen suuntautuminen ei voi muuttua” (s. 425). Tulokset eivät myöskään tukeneet väitettä, jonka mukaan muutosyritys on todennäköisesti haitallista sitä yrittäville ihmisille."
Homouden suosijoiden on pakko turvautua vilunkiipeliin, koska heillä ei ole vahvaa näyttöä "totuudestaan". Sen näkee myös tällä palstalla; homoutta syntinä pitävien mielipiteet ovat selkeitä ja loogisia, homouden kannattajien taas sekavia ja naurettavan epäloogisia, jopa peräti valheellisia.No vastaillaan, kun näemmä olit tänne kirjoitellut. Tosin sinulla on toisinaan aika ikävä piirre käydä henkilön kimppuun vaikkakin varsin fiksusti.
”Oikea tieto voi lisätä tuskaasi mutta se myös vapauttaa energiaa kohdentumaan todellisiin, olemassa oleviin ilmiöihin..”
Olen hankkinut tietoa, ihan sitä oikeaakin. Olen maininnut senkin että on HYVÄ että Aslan pikkuhiljaa suuntaa noita eheytymishoitojaan muillekin. Tässä joku aika sitten oli varsin kirkuvia otsikoita, joissa mainostettiin juuri homoudesta ehtymistä. Ehkä ikävä ja kriittinen julkisuus teki tehtävänsä ja asia kääntyi terveempään suuntaan?
Et kai kiellä ideologian historiaa, eli mistä lähtökohdista se on alkanut ja kehittynyt? Eikö yhä toimintaan vaikuta guru nimeltä Alan Chambers? Joka itsekin on rehellisesti sanonut, ettei sellaista eheytymistä ole tapahtunut, mitä ihmiset kuvittelevat.
”Mistä sinä tiedät, että kaikkien eheytyneiden kokemus olisi vain "selkeytynyt" identiteetti eikä konkreettinen Jumalan apu.”
En tiedä, mutta päättelen sen tuloksista. Kun ”terapiaa” tehdään vahvasti monta vuotta (kovaa työskennellen) ja siitä huolimatta homous jää osaksi identiteettiä, ei voida puhua identiteetin muuttumisesta. Ennemminkin sopeutumisesta heteroseksuaalisuuteen vähän paremmin. Kuten olen sanonut, se on ihan ok sille, joka kokee yhteisö sitten paremmin hyväksyvän ja itse kokee sen hyvänä asiana.
”…kykenemättä edes myöntämään sitä, mitä tutkimuksissa on todettu…”
Kyllä kykenen. Useimmat tutkimukset puoltavat käsitystäni. MM. tämä;
tulokset 6-7 vuoden jälkeen ;
Seksuaalisuuden muutos: 23% (n = 14) osallistujista raportoi merkittävää homoseksuaalisen vetovoiman VÄHENTYMISTÄ
Selibaatti: 30% (n = 18) kertoi, että homoseksuaalinen VETOVOIMA EI OLLUT HÄVINNYT, mutta se ilmeni vain satunnaisesti
16% (n = 10) ilmoitti vain VÄHÄISTÄ homoseksuaalisen kiinnostuksen vähentymistä.
7% (n = 4) ilmoitti, ettei MERKITTÄVÄÄ seksuaalisen suuntautumisen MUUTOSTA EI ollut tapahtunut
5% (n = 3) ilmoitti, ettei merkittävää seksuaalisen suuntautumisen muutosta ollut tapahtunut. He olivat luopuneet muutosprosessista,
homoidentiteetti: 20% (n = 12) oli LUOPUNUT MUUTOSPROSESSISTA ja omaksunut homoidentiteetin.
”Miksi pitäisi uskoa sinun kieltäviin mielipiteisiin ilman kokemuksia asiasta?”
Kyllä kuitenkin sen verran luotan noihin tutkimuksiin, että tutkittavat ovat kertoneet kokemuksistaan. Itse en voi kokea, koska en ole homo. Enkä ole ajatellut sellaiseksi ryhtyäkään.
”…homoseksuaalien itsensä kertoman mukaan itse homoseksuaalinen elämäntapa…”
Kun olet niin monisanaisesti maalaillut kuinka totuudessa tulee pysyä, niin miksi tällainen väite? Mikä on homoseksuaalinen elämäntapa? Mielestäni myös heteroseksuaalinen elämäntapa voi tehdä aivan samaa. Kyse on siis elämäntapojen muutoksesta?
Kuitenkin tunnen homoja, jotka elävät aivan samankaltaista elämää, kuin osa heteroistakin. He käyvä töissä, harrastavat liikuntaa, syövät terveellisesti, ovat uskollisia parisuhteessaan, eivätkä harrasta irtosuhteita. Eikä juuri tähän suuntaan homoja tule eheyttää ihan kuin heterojakin?
”Kovasti käytöksesi muistuttaa homoliikkeen kuuden askeleen ohjelman…”
Tässä ketjussa kritisoin tuota ideologiaa ja sen varjolla tehtyä ”terapointia”. Mielestäni niillä uskovilla homoilla, jotka eivät joko kykene muuttumaan tai eivät sitä koe tärkeäksi, on myös oikeus uskoon sekä uskon elämään ilman vuosia kestävää ”kouluttamista”.
Viittaat tutkimuksiin, joita on jo usein käsitelty, joten niitä ei sen enempää
.
"Homoseksuaalien eheytystä tutkinut amerikkalainen psykiatri Robert Spitzer on esittänyt anteeksipyynnön homoille."
http://www.uusisuomi.fi/henkilo/robert-spitzer
”Seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen perustuvien eheytysterapioiden korttitalo romahti tänä vuonna. Robert Spitzer totesi, että hänen tutkimustuloksiaan on surutta vääristelty..”
”Aslanin Pirkko Alaranta ja Ari Puonti julkaisivat lausunnon, jossa he kertovat Aslanin muuttuneesta suhtautumisesta homoseksuaaleihin. Enää ei puhuta seksuaalisuuden muuttumisesta vaan homoseksuaalisesta kiusauksesta pidättäytymisestä.”
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=494&id=40507
Kenenkä vilunkipeliä tämä sitten on?
Jos Aslanin johtohenkilöt tunnustavat tosi asiat, mikä estää sinua niin tekemästä?- luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Sinulla on toisinaan niin kiivas ote, ettet malta lukea.
Siinä luki ”Homot eivät voineet selviytyä…”. Eikö se tarkoita että etenkin homot kuolivat vauvoina mutta heterot selvisivät paremmin? Vai tarkoittaako se että vain ne lapset kuolivat tarmoihinsa, jos siitä seurasi homoutta? Vai tarkoittaako se että myös vuosina 35 – 45 oli poikkeuksellisen paljon lapsikuolleisuutta? Vai…Kenellä on kiivas ote?
Sinä luit "Lapsikuolleisuus hoiti asian ennen vanhaan" muotoon "homot kuolevat lapsina runsaimmin". Siis menneen aikamuodon luit preesensiin.
>Siinä luki ”Homot eivät voineet selviytyä…”.<
Joo-o, mutta luki siinä muutakin. Otat yksittäisiä kohtia kokonaisuuden kustannuksella.
>Eikö se tarkoita että etenkin homot kuolivat vauvoina mutta heterot selvisivät paremmin?<
Ei tarkoita. Älä lue noin kiivaasti!
Lause kuului:
"Lapsikuolleisuus hoiti asian. Homot eivät voineet selviytyä ennenvanhaan".
Eli lapsikuolleisuuden takia homot eivät selviytyneet ennen vanhaan. Lapsikuolleisuuteen kuuluu tietenkin myös heterot ja siten myös heteroja kuoli, mutta koska homoja on vähemmän kuin heteroja, ei homoja selviytynyt niin, että heitä olisi esiintynyt huomattavan runsaasti, kuten esitit.
Näin siis nimimerkin väitteen mukainen sisältö, selkeästi ymmärrettävissä, ilman venkulointia.
- 1+15
On se kummallista, että joillekin on kovin tärkeää saada puuttua ihmisten seksuaalisuuteen. Käykö ne kyttäämässä ikkunoiden takana mitä ihmiset kotonaan tekevät?
- Uskonpuolesta
Ja vielä kummallisemmaksi menee nuo "todistelut", ettei homo voi tehdä parannusta ja pelastua iankaikkiseen taivaaseen.
Uskon, että lapsuuden vammoistaan eheytyneet ex-homot lueskelevat näitä "todisteluja" aika kummissaan :))
Tulee mieleen kimalainen - se pistävä pörriäinen jolla on tosi iso ruumis ja siivet pienet kuin kärpäsellä. Tiedemiehet todistelivat pitkään, että kimalainen ei kertakaikkiaan voi lentää noin pienillä siivillään, jos aerodynamiikan sääntöihin on uskominen. Mutta kimalainen kun oli niin tyhmä, ettei tiennyt mitään tiedemiesten todisteluista, vaan otti ja lensi kukasta kukkaan :)) - ja mielestäni tosi helposti vielä.- Eheytykseen?
"Uskon, että lapsuuden vammoistaan eheytyneet ex-homot lueskelevat näitä "todisteluja" aika kummissaan :))"
Entä ne homot, joilla on ollut onnellinen lapsuus ja nuoruus, ja jotka ovat aikuisinakin täysin tyytyväisiä itseensä (eli suurin osa homoista)? - Uskonpuolesta
Eheytykseen? kirjoitti:
"Uskon, että lapsuuden vammoistaan eheytyneet ex-homot lueskelevat näitä "todisteluja" aika kummissaan :))"
Entä ne homot, joilla on ollut onnellinen lapsuus ja nuoruus, ja jotka ovat aikuisinakin täysin tyytyväisiä itseensä (eli suurin osa homoista)?"Entä ne homot, joilla on ollut onnellinen lapsuus ja nuoruus, ja jotka ovat aikuisinakin täysin tyytyväisiä itseensä (eli suurin osa homoista)? "
Heistä ei ole mitään havaintoja käytännössä vielä tullut tähän päivään mennessä.
Olemme tekemisissä vain heidän kanssaan, jotka ovat tulleet luoksemme homouden aiheuttamien kärsimysten ja synnintuskien vuoksi. - goddeloos
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Entä ne homot, joilla on ollut onnellinen lapsuus ja nuoruus, ja jotka ovat aikuisinakin täysin tyytyväisiä itseensä (eli suurin osa homoista)? "
Heistä ei ole mitään havaintoja käytännössä vielä tullut tähän päivään mennessä.
Olemme tekemisissä vain heidän kanssaan, jotka ovat tulleet luoksemme homouden aiheuttamien kärsimysten ja synnintuskien vuoksi."Heistä ei ole mitään havaintoja käytännössä vielä tullut tähän päivään mennessä.
Olemme tekemisissä vain heidän kanssaan, jotka ovat tulleet luoksemme homouden aiheuttamien kärsimysten ja synnintuskien vuoksi. "
- Huonoa propagandaa tai pää on syvällä omassa p....
- bnghvbgf
Ei kai eheytykseen menekkään sellaiset, jotka tuntevat olevansa eheitä.
Eheytykseen menevät he, joiden seksuaalisuutensa on jossakin elämänvaiheessa rikottu. Kai voimme suoda sen heille.- Uskonpuolesta
"Ei kai eheytykseen menekkään sellaiset, jotka tuntevat olevansa eheitä.
Eheytykseen menevät he, joiden seksuaalisuutensa on jossakin elämänvaiheessa rikottu. Kai voimme suoda sen heille. "
Hyvä huomio !
Uskovien kristittyjen luo menevät vain ne homot, jotka kärsivät homoudestaan ja tietävät (uskovat), että Jeesus voi heitä auttaa. Ja Jeesus auttaa ... se on varma se :)) Uskonpuolesta kirjoitti:
"Ei kai eheytykseen menekkään sellaiset, jotka tuntevat olevansa eheitä.
Eheytykseen menevät he, joiden seksuaalisuutensa on jossakin elämänvaiheessa rikottu. Kai voimme suoda sen heille. "
Hyvä huomio !
Uskovien kristittyjen luo menevät vain ne homot, jotka kärsivät homoudestaan ja tietävät (uskovat), että Jeesus voi heitä auttaa. Ja Jeesus auttaa ... se on varma se :))Uskonpuolesta
>>>Uskovien kristittyjen luo menevät vain ne homot, jotka kärsivät homoudestaan ja tietävät (uskovat), että Jeesus voi heitä auttaa. Ja Jeesus auttaa ... se on varma se :))- Uskonpuolesta
ikiateisti kirjoitti:
Uskonpuolesta
>>>Uskovien kristittyjen luo menevät vain ne homot, jotka kärsivät homoudestaan ja tietävät (uskovat), että Jeesus voi heitä auttaa. Ja Jeesus auttaa ... se on varma se :))"Väität, että Jeesus auttaa heitä [ilmeisesti homoseksuaaleja muuttumaan heteroiksi]."
Joudun nyt vastaileen "olkinukkeihesi " koko ajan.
Voisitko pysyttäytyä siinä mitä minä itse kirjoitan ?
Jeesus auttaa heitä muuttumaan sellaisiksi kuin Jumala on alunperin heidän tarkoittanut olevan. Me emme aina tarkkaan tiedä Jumalan aivoituksia ja siksi emme voi sanoa yhtään mitään on se Jumalan näkemys tästä omasta rakkaasta luomuksestaan. Mutta se on selvää, että Jumalan näkemys on Hänen sanansa mukaista siltä osin mitä Jumala on sanassaan ilmituonut kirjoitettuna tekstinä. Uskonpuolesta kirjoitti:
"Väität, että Jeesus auttaa heitä [ilmeisesti homoseksuaaleja muuttumaan heteroiksi]."
Joudun nyt vastaileen "olkinukkeihesi " koko ajan.
Voisitko pysyttäytyä siinä mitä minä itse kirjoitan ?
Jeesus auttaa heitä muuttumaan sellaisiksi kuin Jumala on alunperin heidän tarkoittanut olevan. Me emme aina tarkkaan tiedä Jumalan aivoituksia ja siksi emme voi sanoa yhtään mitään on se Jumalan näkemys tästä omasta rakkaasta luomuksestaan. Mutta se on selvää, että Jumalan näkemys on Hänen sanansa mukaista siltä osin mitä Jumala on sanassaan ilmituonut kirjoitettuna tekstinä.Niin, Jumala muuttaa, mutta ei aina ihmisen tahdon mukaan. Homo siis voi olla homo, jos hänet on sellaiseksi alun perin tarkoitettu.
- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Niin, Jumala muuttaa, mutta ei aina ihmisen tahdon mukaan. Homo siis voi olla homo, jos hänet on sellaiseksi alun perin tarkoitettu.
Se tässä työssä onkin niin ihanaa, että Jumala ei KOSKAAN muuta toista ihmistä jonkun ihmisen tahdon mukaiseksi, vaan omaksi kuvakseen Hän muuttaa meidät :))
- luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Niin, Jumala muuttaa, mutta ei aina ihmisen tahdon mukaan. Homo siis voi olla homo, jos hänet on sellaiseksi alun perin tarkoitettu.
mummomuori,
Ihminen on Jumalan kuvaksi luotu ja se kuva on pyhä, johon ei homous kuulu. Jumala ei tehnyt höperöä luomusta yhdestä sukupuolesta keskenään yhtymään vaan kaksi erilaista sukupuolta, täydellisesti yhteen sopivan parin sukua jatkamaan. Muu sukupuolisuus ristiin rastiin saman sukupuolen tai muun luomakunnan eliöiden välillä on epäpyhää, syntiä, joka ei muutu aikojen ja ihmisten kulttuuristen tapojen mukaan. Jumala on ikuisesti sama.
Jumala ei luonut homoja alun perin, ei siis luo edelleenkään, koska Hän on muuttumaton.
Te homoutta luonnollisena pitävät teette Jumalasta kovin pienen ja ihmisten omien mielikuvien mukaan ailahtelevaisen, aivan kuin Hän ei tietäisi, mistä luomisperiaatteistaan pitää kiinni. luminarsku. kirjoitti:
mummomuori,
Ihminen on Jumalan kuvaksi luotu ja se kuva on pyhä, johon ei homous kuulu. Jumala ei tehnyt höperöä luomusta yhdestä sukupuolesta keskenään yhtymään vaan kaksi erilaista sukupuolta, täydellisesti yhteen sopivan parin sukua jatkamaan. Muu sukupuolisuus ristiin rastiin saman sukupuolen tai muun luomakunnan eliöiden välillä on epäpyhää, syntiä, joka ei muutu aikojen ja ihmisten kulttuuristen tapojen mukaan. Jumala on ikuisesti sama.
Jumala ei luonut homoja alun perin, ei siis luo edelleenkään, koska Hän on muuttumaton.
Te homoutta luonnollisena pitävät teette Jumalasta kovin pienen ja ihmisten omien mielikuvien mukaan ailahtelevaisen, aivan kuin Hän ei tietäisi, mistä luomisperiaatteistaan pitää kiinni.Onko siis Jumala hetero? Tarvitseeko Jumala ylipäätään seksuaalisuutta?
Kyse ei ole lisääntymisestä. Jos on, niin myös aseksuaalit tekevät syntiä, elleivät mene avioliittoon ja tee lapsia. Eikö se ole yhtä suuri synti? Samoin, jos on menettänyt hedelmällisyyteensä jonkin sairauden vuoksi. eihän sellainen saisi edes avioitua tuon käsityksen mukaan.
Minusta vain näyttää, että kyllä homoilla on jokin merkitys tässä luomakunnassa. Heitä tarvitaan, haluttiin me sitä tai ei. Koska homous on pysynyt vakiintuneena kautta aikojen, se ei voi olla sattumaa.
Se mielestäni on syntiä että me käytämme seksuaalisuuttamme holtittomasti ja itsekkäästi. Että alistamme toisiamme oman himomme tähden. Raiskaten, pakottaen lapset seksiin, käytämme eläimiä jne. Jopa avioliitoissa raiskataan ja piestään puolisoja tuon himon tähden. Jotkut ovat valmiita maksamaan jotta saavat tehdä noin. Nämä ovat mielestäni syntejä, mutta joita te väheksytte.- luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Onko siis Jumala hetero? Tarvitseeko Jumala ylipäätään seksuaalisuutta?
Kyse ei ole lisääntymisestä. Jos on, niin myös aseksuaalit tekevät syntiä, elleivät mene avioliittoon ja tee lapsia. Eikö se ole yhtä suuri synti? Samoin, jos on menettänyt hedelmällisyyteensä jonkin sairauden vuoksi. eihän sellainen saisi edes avioitua tuon käsityksen mukaan.
Minusta vain näyttää, että kyllä homoilla on jokin merkitys tässä luomakunnassa. Heitä tarvitaan, haluttiin me sitä tai ei. Koska homous on pysynyt vakiintuneena kautta aikojen, se ei voi olla sattumaa.
Se mielestäni on syntiä että me käytämme seksuaalisuuttamme holtittomasti ja itsekkäästi. Että alistamme toisiamme oman himomme tähden. Raiskaten, pakottaen lapset seksiin, käytämme eläimiä jne. Jopa avioliitoissa raiskataan ja piestään puolisoja tuon himon tähden. Jotkut ovat valmiita maksamaan jotta saavat tehdä noin. Nämä ovat mielestäni syntejä, mutta joita te väheksytte.Ehh.. ei oo totta. Et suinkaan tosissasi usko Jumalan sukupuolisuuteen tai että Jumalan kuvana olo merkitsee sukupuolisuutta?
Tiesin, että takerrut taas tuohon lisääntymiseen. Kun Jumala teki miehen ja naisen, lisääntyminen oli tietenkin tärkein asia, jotta ihmissuku ylipäänsä voi jatkua. Sukupuolisuu tehtiin vain miehen ja naisen välille, se pitäisi ymmärtää jo ihan fysiologiankin mukaan. Ei tässä ollut kyse siitä, mihin taas tämän vedät.
Syntikin on ollut kautta aikojen, kyllä siis sillä täytyy olla jokin merkitys tässä luomakunnassa...
>... Nämä ovat mielestäni syntejä, mutta joita te väheksytte.<
Ole hyvä, älä aseta omia vääristeleviä sanojasi toisten suuhun! Saat tehdä totisen työn, jos pystyt osoittamaan, että me (ketkä me?) tai minä väheksyn raiskausta ym. mainitsemiasi. Ihmetyttää mistä tulee vastustuksesi uskovia kohtaan? - Uskonpuolesta
luminarsku. kirjoitti:
Ehh.. ei oo totta. Et suinkaan tosissasi usko Jumalan sukupuolisuuteen tai että Jumalan kuvana olo merkitsee sukupuolisuutta?
Tiesin, että takerrut taas tuohon lisääntymiseen. Kun Jumala teki miehen ja naisen, lisääntyminen oli tietenkin tärkein asia, jotta ihmissuku ylipäänsä voi jatkua. Sukupuolisuu tehtiin vain miehen ja naisen välille, se pitäisi ymmärtää jo ihan fysiologiankin mukaan. Ei tässä ollut kyse siitä, mihin taas tämän vedät.
Syntikin on ollut kautta aikojen, kyllä siis sillä täytyy olla jokin merkitys tässä luomakunnassa...
Ole hyvä, älä aseta omia vääristeleviä sanojasi toisten suuhun! Saat tehdä totisen työn, jos pystyt osoittamaan, että me (ketkä me?) tai minä väheksyn raiskausta ym. mainitsemiasi. Ihmetyttää mistä tulee vastustuksesi uskovia kohtaan?Mummomuori on lisännyt huimasti näiden "olkinukkein" käyttöä eli keksii lähes kattavasti pahoja asioita toisen kontolle. Tämä on huolestuttavaa hänen itsensä kannalta. Tosiaan voidaan miettiä että mistä ihmeestä tuollainen tarve oikein tuleekaan ?
- edesa
luminarsku. kirjoitti:
Ehh.. ei oo totta. Et suinkaan tosissasi usko Jumalan sukupuolisuuteen tai että Jumalan kuvana olo merkitsee sukupuolisuutta?
Ole hyvä, älä aseta omia vääristeleviä sanojasi toisten suuhun! Saat tehdä totisen työn, jos pystyt osoittamaan, että me (ketkä me?) tai minä väheksyn raiskausta ym. mainitsemiasi. Ihmetyttää mistä tulee vastustuksesi uskovia kohtaan?"Ei tässä ollut kyse siitä, mihin taas tämän vedät."
Niin. Kun omat käsitykset toisten käsityksistä alkavat elää liikaa omaa elämäänsä, voi syntyä olkinukkeja jopa tahattomasti.
Siten - vaikka olenkin kanssasi täysin samaa mieltä - olettaisin ettei Mummomuori tarkoittanut vääristellä, vaikka olisin sinun asemassasi voinut kirjoittaa hänelle täysin samoin sanoin kuin kirjoitit:
"Ole hyvä, älä aseta omia vääristeleviä sanojasi toisten suuhun!"
Hänen tarkoituksensa lienee silti hyvä, vaikka onkin täysin pihalla tässä asiassa. Hän näyttää kokevan atteretoriikan mukaisesti, että pidämme homoutta syntinä ja että vainoamme homoja emmekä välitä ns. oikeista pahantekijöistä. Tässä käsityksessään hän rypee, koska ei suostu pitämään syntinä Jumalan säätämyksen rikkomista. Tappaminenkin on väärin, vaikka sitä luonnossa esiintyy ja moni saisi kenties endorfiinikiksit onnistuneista kaadoista. Emme kuitenkaan siinäkään voi vedota meissä olevan synnynnäisesti moisen taipumuksen, joissakin vielä ajatuksista tekoihin asti johtavana.
Mummomuorin kommentti:
"Jos on, niin myös aseksuaalit tekevät syntiä, elleivät mene avioliittoon ja tee lapsia."
Tuo on kuin Helsinkijokkerin näppikseltä - ja täyttä huuhaata. Mummomuori tietää, että moinen kommentti on täälläkin kumottu Jeesuksen sanoin vaikka kuinka monta kertaa, mutta silti hän tuo väitteen esiin. Tältä osin kehotan Mummomuoria miettimään tarkoitusperiänsä uudelleen. Mitä syytä kristityllä on kompata ateisteja ja sivuuttaa Jeesuksen sanat?
Matt. 19:12
Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon." luminarsku. kirjoitti:
Ole hyvä, älä aseta omia vääristeleviä sanojasi toisten suuhun! Saat tehdä totisen työn, jos pystyt osoittamaan, että me (ketkä me?) tai minä väheksyn raiskausta ym. mainitsemiasi. Ihmetyttää mistä tulee vastustuksesi uskovia kohtaan?”takerrut taas tuohon lisääntymiseen”
En minä siihen takerru, vaan siihen takerrutaan kun puhutaan homoudesta! Miksi se toiselle on peruste siitä että ei saa avioitua mutta toiselle lisääntymättömyys ei ole este?
”pitäisi ymmärtää jo ihan fysiologiankin mukaan”
Edelleen minusta seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Miksi vain yhdyntää pidetään seksinä?
En vastusta uskovia vaan sellaisia uskomuksia, joissa ei ole perää. Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti? Miksi et todella puhu muidenkin puolesta? Siksi se tuntuu väheksymiseltä.- ...
mummomuori kirjoitti:
”takerrut taas tuohon lisääntymiseen”
En minä siihen takerru, vaan siihen takerrutaan kun puhutaan homoudesta! Miksi se toiselle on peruste siitä että ei saa avioitua mutta toiselle lisääntymättömyys ei ole este?
Edelleen minusta seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Miksi vain yhdyntää pidetään seksinä?
En vastusta uskovia vaan sellaisia uskomuksia, joissa ei ole perää. Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti? Miksi et todella puhu muidenkin puolesta? Siksi se tuntuu väheksymiseltä.Varmaan hän puhuu homoudesta samasta syystä kuin sinäkin, tässä ketjussa se on aiheena. Miksi olet taas ärtynyt?
- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
En vastusta uskovia vaan sellaisia uskomuksia, joissa ei ole perää. Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti? Miksi et todella puhu muidenkin puolesta? Siksi se tuntuu väheksymiseltä.Sinä mummo keskustelet nyt oman pääsi kanssa. Me emme pysy mukana sinun omassa sisäisessä keskustelussasi.
- edesa
mummomuori kirjoitti:
En vastusta uskovia vaan sellaisia uskomuksia, joissa ei ole perää. Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti? Miksi et todella puhu muidenkin puolesta? Siksi se tuntuu väheksymiseltä."Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti?"
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen lienee ainoa synti, josta niin ponnekkaasti väitetään miten se ei syntiä ole. Kuitenkin se julkeasti hyökkää Jumalan säätämystä vastaan, sekä julistautuu rakkauden muodoksi ja siten käänteiskristillisyyden perinteiden mukaisesti kääntää kaiken ylösalaisin eli alkaa pitämään hyvää pahana ja pahaa hyvänä. - aikuinen nainen
edesa kirjoitti:
"Miksi siis painotat tätä homoutta niin vahvasti?"
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen lienee ainoa synti, josta niin ponnekkaasti väitetään miten se ei syntiä ole. Kuitenkin se julkeasti hyökkää Jumalan säätämystä vastaan, sekä julistautuu rakkauden muodoksi ja siten käänteiskristillisyyden perinteiden mukaisesti kääntää kaiken ylösalaisin eli alkaa pitämään hyvää pahana ja pahaa hyvänä.Edesa ja luminarsku ovat suvaitsemattomia tiukkapipoja.
- luminarsku.
aikuinen nainen kirjoitti:
Edesa ja luminarsku ovat suvaitsemattomia tiukkapipoja.
Tähän piti tulla tämä viestini:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10863460/#comment-56856075 - +++++++++++++
edesa kirjoitti:
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen lienee ainoa synti, josta niin ponnekkaasti väitetään miten se ei syntiä ole. Kuitenkin se julkeasti hyökkää Jumalan säätämystä vastaan, sekä julistautuu rakkauden muodoksi ja siten käänteiskristillisyyden perinteiden mukaisesti kääntää kaiken ylösalaisin eli alkaa pitämään hyvää pahana ja pahaa hyvänä."Homoseksuaalisuuden harjoittaminen lienee ainoa synti, josta niin ponnekkaasti väitetään miten se ei syntiä ole. "
Kyllä jos unohdetään täysin kaikki muut Mooseksen 3:n kirjan synnit jotka ovat Jumalan mielestä yhtä pahoja kuin homoseksuaalinen käyttäytyminen.
Mutta jos et pidä Jumalan mielipiteestä vaan esim Jeesuksen niin Jeesus ei sano yhtään mitään homoseksuaalisuudesta ja Paavalin mielipiteellä ei pitäisi olla mitään merkitystä. edesa kirjoitti:
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen lienee ainoa synti, josta niin ponnekkaasti väitetään miten se ei syntiä ole. Kuitenkin se julkeasti hyökkää Jumalan säätämystä vastaan, sekä julistautuu rakkauden muodoksi ja siten käänteiskristillisyyden perinteiden mukaisesti kääntää kaiken ylösalaisin eli alkaa pitämään hyvää pahana ja pahaa hyvänä.EDESA. Kuinka monta kertaa Jeesus sanoo samat sanat kuin sinäkin? Että homous on julkea hyökkäys Jumalan säätämystä vastaan?
Miten Israelin Jumala suhtautui? Kumpikaan ei Raamatun mukaan puuttunut edes lesbouteen. Mutta sen jälkeiset ihmiset ovat ottaneet Jumalan lain omiin käsiinsi.- edesa
EDESA. Kuinka monta kertaa Jeesus sanoo samat sanat kuin sinäkin? Että homous on julkea hyökkäys Jumalan säätämystä vastaan?
Miten Israelin Jumala suhtautui? Kumpikaan ei Raamatun mukaan puuttunut edes lesbouteen. Mutta sen jälkeiset ihmiset ovat ottaneet Jumalan lain omiin käsiinsi."EDESA. Kuinka monta kertaa Jeesus sanoo samat sanat kuin sinäkin? Että homous on julkea hyökkäys Jumalan säätämystä vastaan?"
En ole sanonut homoseksuaalisuudesta noin, vaan homoseksuaalisuuden harjoittamisesta. Pahoja ajatuksia erilaisten houkutusten suhteen tulee kaikille, mutta niille ei pidä antaa periksi sikäli kuin se vallassamme on. Jos se ei ole, tulee huomioida tämä:
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
Älä kuitenkaan vääristele tuon sisältöä tarkoitusperiisi sopivaksi.
9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Sinä olet usein kertonut miten olet ollut naimisissa ja sait lapsiakin. Onnittelut homolle. Pelkästään stondis naisen seurassa on sinun tapauksessa kunniaksi. Kaiketi kyky löytyisi vielä? Kerroit myös miten naiset ovat kovin hankalia, että miesten kanssa on helpompaa. Huh, tuollainen ei saisi ajaa homoiluihin, vaikka vitsinä tuota viljellään varmaan monissa miesporukoissa siinä kuin perheriidoissakin.
Yritä nyt ymmärtää, että luultavasti sukusi ei sinua hyljännyt, vaan mitä ilmeisimmin omat valintasi ajoivat ihmiset sellaiseen tilanteeseen, jossa he joutuivat kohtaamaan oman uskonsa ja arvonsa noin käytännössä. He eivät voineet siunata toisen sellaisia valintoja, jotka rikkovat perheen ja joita todeksi elämällä annetaan käsitys miten se on vielä muka ok. edesa kirjoitti:
"EDESA. Kuinka monta kertaa Jeesus sanoo samat sanat kuin sinäkin? Että homous on julkea hyökkäys Jumalan säätämystä vastaan?"
En ole sanonut homoseksuaalisuudesta noin, vaan homoseksuaalisuuden harjoittamisesta. Pahoja ajatuksia erilaisten houkutusten suhteen tulee kaikille, mutta niille ei pidä antaa periksi sikäli kuin se vallassamme on. Jos se ei ole, tulee huomioida tämä:
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
Älä kuitenkaan vääristele tuon sisältöä tarkoitusperiisi sopivaksi.
9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Sinä olet usein kertonut miten olet ollut naimisissa ja sait lapsiakin. Onnittelut homolle. Pelkästään stondis naisen seurassa on sinun tapauksessa kunniaksi. Kaiketi kyky löytyisi vielä? Kerroit myös miten naiset ovat kovin hankalia, että miesten kanssa on helpompaa. Huh, tuollainen ei saisi ajaa homoiluihin, vaikka vitsinä tuota viljellään varmaan monissa miesporukoissa siinä kuin perheriidoissakin.
Yritä nyt ymmärtää, että luultavasti sukusi ei sinua hyljännyt, vaan mitä ilmeisimmin omat valintasi ajoivat ihmiset sellaiseen tilanteeseen, jossa he joutuivat kohtaamaan oman uskonsa ja arvonsa noin käytännössä. He eivät voineet siunata toisen sellaisia valintoja, jotka rikkovat perheen ja joita todeksi elämällä annetaan käsitys miten se on vielä muka ok.Edesa. Jeesuksella ei ollut mitään tuollaista kuin tuossa Korinttolaiskirjeessä Paavalin mielipide niistä, jotka eivät pääse taivaaseen. Jeesuksella oli toisenlaiset listat: mm. ne jotka eivät luovu omaisuudestaan, jotka eivät auta ihmisiä, eivät usko häneen.
Ja minä tein virheen siinä vaiheessa kun menin naisen kanssa avioon. Mutta ennen oli niin ahdasmielistä, että parisuhde miehen kanssa tuntui mahdottomalta. Mutta lopulta olin oma itseni, ja jätin perheeni. Toisaalta oma vika, toisaalta ihmisten nurjamielisen suhtautumisen syy koko heteroelämä.
Mutta harva elää elämänsä vain toisten mieliksi. Eli eläisi vastoin omaa luonnetta, vastoin omaa tahtoa. Itse elin niin aikani, mutta ei itseään ja muita voi pettää loputtomiin. Minä en ole hetero, vaikka mitä tekisi. Jos suku tai muut ei sitä hyväksy, niin ei voi mitään.- Uskonpuolesta
Edesa. Jeesuksella ei ollut mitään tuollaista kuin tuossa Korinttolaiskirjeessä Paavalin mielipide niistä, jotka eivät pääse taivaaseen. Jeesuksella oli toisenlaiset listat: mm. ne jotka eivät luovu omaisuudestaan, jotka eivät auta ihmisiä, eivät usko häneen.
Ja minä tein virheen siinä vaiheessa kun menin naisen kanssa avioon. Mutta ennen oli niin ahdasmielistä, että parisuhde miehen kanssa tuntui mahdottomalta. Mutta lopulta olin oma itseni, ja jätin perheeni. Toisaalta oma vika, toisaalta ihmisten nurjamielisen suhtautumisen syy koko heteroelämä.
Mutta harva elää elämänsä vain toisten mieliksi. Eli eläisi vastoin omaa luonnetta, vastoin omaa tahtoa. Itse elin niin aikani, mutta ei itseään ja muita voi pettää loputtomiin. Minä en ole hetero, vaikka mitä tekisi. Jos suku tai muut ei sitä hyväksy, niin ei voi mitään."Jeesuksella ei ollut mitään tuollaista kuin tuossa Korinttolaiskirjeessä Paavalin mielipide niistä, jotka eivät pääse taivaaseen."
Kyllä on --- siis yhä on Jeesuksella kaikki mitä Paavali toteaa, sillä Jeesus itse Paavalin lähetti. Paavali oli ihan kirjaimellisesti Jeesuksen lähettämä eli sitä mitä Paavali niin sitä myös Jeesus.
Valitan Jokkeri - sun viimeinen oljenkorsi mureni. Se mitä nyt voi tehdä on mennä Herramme Jeesuksen eteen - tunnustaa syntisyytesi ja anoa armoa.
Ja vakuutan, että aivan varmasti Jeesus vastaa rukoukseesi. Jeesus ei ole koskaan eikä tule koskaan heittämään ulos sitä joka Hänen luokseen tulee. Amen - edesa
Edesa. Jeesuksella ei ollut mitään tuollaista kuin tuossa Korinttolaiskirjeessä Paavalin mielipide niistä, jotka eivät pääse taivaaseen. Jeesuksella oli toisenlaiset listat: mm. ne jotka eivät luovu omaisuudestaan, jotka eivät auta ihmisiä, eivät usko häneen.
Mutta harva elää elämänsä vain toisten mieliksi. Eli eläisi vastoin omaa luonnetta, vastoin omaa tahtoa. Itse elin niin aikani, mutta ei itseään ja muita voi pettää loputtomiin. Minä en ole hetero, vaikka mitä tekisi. Jos suku tai muut ei sitä hyväksy, niin ei voi mitään."Mutta lopulta olin oma itseni, ja jätin perheeni."
Rakkaudettomuutta ja rakkaudetonta tekoa ei voi selittää rakkaudella. Kristus on kutsunut meidät rakkauteen ja tekonsa tiedät. Kiinnostaako?
"Mutta harva elää elämänsä vain toisten mieliksi."
Kristus eli ja kuoli sinunkin syntiesi tähden.
bnghvbgf
kirjoitti
>>>Ei kai eheytykseen menekkään sellaiset, jotka tuntevat olevansa eheitä.>Eheytykseen menevät he, joiden seksuaalisuutensa on jossakin elämänvaiheessa rikottu.- Uskonpuolesta
"Homokammoinen uskonnollinen ympäristö on todistetusti homoseksuaalille psyykkisesti raskas. Ei pidä kuvitella, että ympäristön paine ei olisi suuri syy monen epätoivoiselle yritykselle vaihtaa seksuaalisuuttaan heteroksi. "
Ja näin nyt sitten vihdoikin itsekin myönsit, että on kärsiviä homoja, jotka tarvitsevat Jumalan apua.
Lisäksi täytyy ottaa huomioon, että muiden ihmisten mielipiteet ei aiheuta ahdistusta, vaan ihmisen sisäinen omatunto on se joka kolkuttaa.
"Lisäksi, vanhemmat vaikuttavat joskus uskonnollisen taustansa vuoksi lapsensa identiteettiin niin, ettei identiteetti välttämättä olekaan oma vaan omaksuttu. "
Ei ollenkaan ole vanhempien syy, koska homofantasioita elättelevä nuori ei taatusti kerro mitään vanhemmilleen fantasioistaan. Ja näin tämäkin ratkeamaton tilanne aiheuttaa homoseksuaalista sellaista omantunnon kärsimystä, että vain Jumala voi häntä tässä lopullisesti auttaa. Uskonpuolesta kirjoitti:
"Homokammoinen uskonnollinen ympäristö on todistetusti homoseksuaalille psyykkisesti raskas. Ei pidä kuvitella, että ympäristön paine ei olisi suuri syy monen epätoivoiselle yritykselle vaihtaa seksuaalisuuttaan heteroksi. "
Ja näin nyt sitten vihdoikin itsekin myönsit, että on kärsiviä homoja, jotka tarvitsevat Jumalan apua.
Lisäksi täytyy ottaa huomioon, että muiden ihmisten mielipiteet ei aiheuta ahdistusta, vaan ihmisen sisäinen omatunto on se joka kolkuttaa.
"Lisäksi, vanhemmat vaikuttavat joskus uskonnollisen taustansa vuoksi lapsensa identiteettiin niin, ettei identiteetti välttämättä olekaan oma vaan omaksuttu. "
Ei ollenkaan ole vanhempien syy, koska homofantasioita elättelevä nuori ei taatusti kerro mitään vanhemmilleen fantasioistaan. Ja näin tämäkin ratkeamaton tilanne aiheuttaa homoseksuaalista sellaista omantunnon kärsimystä, että vain Jumala voi häntä tässä lopullisesti auttaa.Toivoisin että hetken miettisit sitä mitä kirjoitat.
Koetat nyt kertoa että kiusaajat ovat aina oikeassa, ja kiusattujen ongelma on vain se, että he eivät alistu kiusatuiksi!
”…muiden ihmisten mielipiteet ei aiheuta ahdistusta…”
Onko tuo jopa kielto ettei saa ahdistua, jos sinua ahdistellaan, loukataan ja nimitellään? Voiko siis muita ihmisiä kohdella ihan miten vain? Jos joku loukkaantuu se onkin vain ”omantunnon” kolkutusta?
Joten, saako nyt kiusata kaikkia, jotka eivät ole normin mukaisia – ulkonäöltään, pukeutumiseltaan, luonteeltaan, kansallisuudeltaan, jopa seksuaalisuudeltaan.
Huomaat että ei se noin voi olla. Ei ketään saa ahdistella, eikä loukata, ei hyljeksiä. Ei ketään saa saattaa sellaiseen ahdistukseen, mikä murtaa hänen mielenterveytensä. On oikeasti kamalaa ajatella, että kun ihminen musertuu ahdistelun edessä, että syy onkin hänessä itsessään. Kiusaajat olivat oikeassa, ja sitten aloitetaan terapia jotta tuo kyetään hyväksymään.
Miten kukaan kristitty voi noin ajatella?- Kristitty45
Uskonpuolesta kirjoitti:
Ei ollenkaan ole vanhempien syy, koska homofantasioita elättelevä nuori ei taatusti kerro mitään vanhemmilleen fantasioistaan. Ja näin tämäkin ratkeamaton tilanne aiheuttaa homoseksuaalista sellaista omantunnon kärsimystä, että vain Jumala voi häntä tässä lopullisesti auttaa.Homojen kärsimys on AINA ympäristön aiheuttamaa, erityisesti kaltaistesi homofoobisten ihmisten jotka käyttävät jumalaa keppihevosenaan omassa tyhmyydessään.
- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Toivoisin että hetken miettisit sitä mitä kirjoitat.
Koetat nyt kertoa että kiusaajat ovat aina oikeassa, ja kiusattujen ongelma on vain se, että he eivät alistu kiusatuiksi!
Onko tuo jopa kielto ettei saa ahdistua, jos sinua ahdistellaan, loukataan ja nimitellään? Voiko siis muita ihmisiä kohdella ihan miten vain? Jos joku loukkaantuu se onkin vain ”omantunnon” kolkutusta?
Joten, saako nyt kiusata kaikkia, jotka eivät ole normin mukaisia – ulkonäöltään, pukeutumiseltaan, luonteeltaan, kansallisuudeltaan, jopa seksuaalisuudeltaan.
Huomaat että ei se noin voi olla. Ei ketään saa ahdistella, eikä loukata, ei hyljeksiä. Ei ketään saa saattaa sellaiseen ahdistukseen, mikä murtaa hänen mielenterveytensä. On oikeasti kamalaa ajatella, että kun ihminen musertuu ahdistelun edessä, että syy onkin hänessä itsessään. Kiusaajat olivat oikeassa, ja sitten aloitetaan terapia jotta tuo kyetään hyväksymään.
Miten kukaan kristitty voi noin ajatella?"Koetat nyt kertoa että kiusaajat ovat aina oikeassa, ja kiusattujen ongelma on vain se, että he eivät alistu kiusatuiksi! "
Puhuin mielipiteistä !
Mielipiteiden ei ole todettu aiheuttavan ahdistusta, koska ihmisillä on eri mielipiteet lähes joka asiasta. - Uskonpuolesta
Kristitty45 kirjoitti:
Homojen kärsimys on AINA ympäristön aiheuttamaa, erityisesti kaltaistesi homofoobisten ihmisten jotka käyttävät jumalaa keppihevosenaan omassa tyhmyydessään.
"Homojen kärsimys on AINA ympäristön aiheuttamaa, erityisesti kaltaistesi homofoobisten ihmisten jotka käyttävät jumalaa keppihevosenaan omassa tyhmyydessään. "
Hyvä kun sinäkin tunnustat homojen kärsimysten olemassalolon.
Täytyy muistaa, että uskovat kristityt ovat ainoita ihmisiä, jotka ohjaamalla homot Jeesuksen huomaan, pyrkivät poistamaan opetuksellaan nämä kärsimykset. - bnghvbgf
Tarkoitan sellaisia, jotka alunalkaen eivät ole olleet homoja, vaan jotka esim. lapsuuden traumojen myötä ovat tulleet homoksi. Esim. tiedän tapauksen jossa lapsen isä on raiskannut pojan hänen ollessaan pieni lapsi. Tämä poika on itsekkin sanonut, että sen vuoksi hänenestä on tullut homo. Miksi siis tällaisia ihmisiä ei saa auttaa jos he itsekkin haluaisivat tulla autetuiksi. Ei kaikki homot ole syntyjään olleet homoja. Miksi tätä ei saa sanoa ääneen vaan syyllistetään sellaiset, jotka näin sanoo.
- bnghvbgf
bnghvbgf kirjoitti:
Tarkoitan sellaisia, jotka alunalkaen eivät ole olleet homoja, vaan jotka esim. lapsuuden traumojen myötä ovat tulleet homoksi. Esim. tiedän tapauksen jossa lapsen isä on raiskannut pojan hänen ollessaan pieni lapsi. Tämä poika on itsekkin sanonut, että sen vuoksi hänenestä on tullut homo. Miksi siis tällaisia ihmisiä ei saa auttaa jos he itsekkin haluaisivat tulla autetuiksi. Ei kaikki homot ole syntyjään olleet homoja. Miksi tätä ei saa sanoa ääneen vaan syyllistetään sellaiset, jotka näin sanoo.
Miinuksesta päätellen se on sitten oltava homo halusit tai et.
bnghvbgf kirjoitti:
Miinuksesta päätellen se on sitten oltava homo halusit tai et.
Millä perusteella ja millä kokemuksilla ihmisistä tulee homo, hetero tai Bi-seksuaali?Onko kaikki sattumaa?
Ainakaan minun tuntemani homot ja lesbot eivät ole koskaan tykänneet vastakkaisesta sukupuolesta. Vähän niinkuin heterot eivät ole koskaan tykänneet samasta sukupuolesta sillä lailla. Miten kukin on sellaiseksi päätynyt?bnghvbgf kirjoitti:
Nämä teoriat ovat mielenkiintoisia. Jos aikoinaan väitettiin että tyttölapsi, jota käytettiin hyväksi, ajautui väistämättä prostituoiduksi, niin nyt väitetään että insesti tekee homoseksuaaleja. Voisi melkein kuvitella että asia on juuri päinvastoin. Eikö tuosta nouse inho eikä suinkaan tarve kiintyä ja rakastaa? Useimmiten tytöt kyllä joutuvat insestin kohteiksi harvemmin pojat. Eikä heistä homoja aina tule.
Muista, että homojuttuja on myös monella heterollakin. Ei se tee heistä homoseksuaaleja. Eikä sekään, että monella kiinnostus suuntautuu molempiin sukupuoliin. Naisia muuten syyllistetään siitä harvemmin.
Saa niin sanoa. Itselläni kyllä herää kysymys, että mistä on kuullut tuon teorian ja mitä sillä koettaa selittää.Uskonpuolesta kirjoitti:
"Koetat nyt kertoa että kiusaajat ovat aina oikeassa, ja kiusattujen ongelma on vain se, että he eivät alistu kiusatuiksi! "
Puhuin mielipiteistä !
Mielipiteiden ei ole todettu aiheuttavan ahdistusta, koska ihmisillä on eri mielipiteet lähes joka asiasta.Uskonpuolesta
kirjoitti
>>>Mielipiteiden ei ole todettu aiheuttavan ahdistusta- bnghvbgf
mummomuori kirjoitti:
Nämä teoriat ovat mielenkiintoisia. Jos aikoinaan väitettiin että tyttölapsi, jota käytettiin hyväksi, ajautui väistämättä prostituoiduksi, niin nyt väitetään että insesti tekee homoseksuaaleja. Voisi melkein kuvitella että asia on juuri päinvastoin. Eikö tuosta nouse inho eikä suinkaan tarve kiintyä ja rakastaa? Useimmiten tytöt kyllä joutuvat insestin kohteiksi harvemmin pojat. Eikä heistä homoja aina tule.
Muista, että homojuttuja on myös monella heterollakin. Ei se tee heistä homoseksuaaleja. Eikä sekään, että monella kiinnostus suuntautuu molempiin sukupuoliin. Naisia muuten syyllistetään siitä harvemmin.
Saa niin sanoa. Itselläni kyllä herää kysymys, että mistä on kuullut tuon teorian ja mitä sillä koettaa selittää.Se ei ole mikään teoria vaan kokemus, missä poika on kertonut tulleensa isänsä raiskaamaksi, siis raiskaamaksi väkivaltaisesti. Oletko aivan varma, ettei tällaista voi tapahtua. Tämä on pojan oma kertomus. Sitä ei voi teorisoida tekemättömäksi.
- C:
bnghvbgf kirjoitti:
Se ei ole mikään teoria vaan kokemus, missä poika on kertonut tulleensa isänsä raiskaamaksi, siis raiskaamaksi väkivaltaisesti. Oletko aivan varma, ettei tällaista voi tapahtua. Tämä on pojan oma kertomus. Sitä ei voi teorisoida tekemättömäksi.
Siis että kun poika on joutunut miehen raiskaamaksi, niin siitä johtuu että hänestä tuli homoseksuaali, joka haluaa olla miesten kanssa?
- ptjtjagpt
C: kirjoitti:
Siis että kun poika on joutunut miehen raiskaamaksi, niin siitä johtuu että hänestä tuli homoseksuaali, joka haluaa olla miesten kanssa?
Niin koska ei halua itse olla mies. Poika on hyvin femiininen. Hänen on vaikea pitää itseään miehenä. Hänen seksuaalisuutensakin on kääntynyt päinvastaiseksi.
bnghvbgf kirjoitti:
bnghvbgf
>>>Ei kaikki homot ole syntyjään olleet homoja..., vaan jotka esim. lapsuuden traumojen myötä ovat tulleet homoksi.- Kristitty45
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Homojen kärsimys on AINA ympäristön aiheuttamaa, erityisesti kaltaistesi homofoobisten ihmisten jotka käyttävät jumalaa keppihevosenaan omassa tyhmyydessään. "
Hyvä kun sinäkin tunnustat homojen kärsimysten olemassalolon.
Täytyy muistaa, että uskovat kristityt ovat ainoita ihmisiä, jotka ohjaamalla homot Jeesuksen huomaan, pyrkivät poistamaan opetuksellaan nämä kärsimykset.Onneksi on paljon ja enemmistö homoja jotka elävät hyvin onnellista elämää. He ovat hyväksyneet itsensä sellaisina kuin ovat, eivätkä ole joutuneet kiihkouskovaisten kanssa tekemisiin.
- nmhgftrf
ikiateisti kirjoitti:
Uskonpuolesta
kirjoitti
>>>Mielipiteiden ei ole todettu aiheuttavan ahdistustaPitäisikö ihmisten sitten teeskennellä yli-innostonutta vaikka tuntisikin kielteisiä tunteita. Ei se vastapuolikaan tunteilleen mitään voi.
- bnghvbgf
ikiateisti kirjoitti:
bnghvbgf
>>>Ei kaikki homot ole syntyjään olleet homoja..., vaan jotka esim. lapsuuden traumojen myötä ovat tulleet homoksi.Onhan asiaa tutkittu, mutta ihan selvää tuostakaan tutkimuksesta ei selvästi käynyt ilmi kumpi on syy ja kumpi seuraus.
Minusta liiankin herkästi on kallistuttu vähäisten tutkimusten pohjalta siihen suuntaan, että homoseksualismi on synnynnäistä. Kuten tuossakin tutkimuksessa ilmeni, että se voi olla monien tekijöiden aiheuttama - Uskonpuolesta
Kristitty45 kirjoitti:
Onneksi on paljon ja enemmistö homoja jotka elävät hyvin onnellista elämää. He ovat hyväksyneet itsensä sellaisina kuin ovat, eivätkä ole joutuneet kiihkouskovaisten kanssa tekemisiin.
"Onneksi on paljon ja enemmistö homoja jotka elävät hyvin onnellista elämää. He ovat hyväksyneet itsensä sellaisina kuin ovat, eivätkä ole joutuneet kiihkouskovaisten kanssa tekemisiin. "
Joten rukouksemme heidän kohdallaan on, että Jumala jossain elämänvaiheessa suo heille niin paljon armoa rakkaudessaan, että pysäyttää heidät parannuksen tekoon. Ja näin hekin sitten voivat pelastua iankaikkiseen taivaaseen eikä tarvi mennä kadotuksen kauheisiin syövereihin. Tätä varmaan sinäkin toivot ? - C:
ptjtjagpt kirjoitti:
Niin koska ei halua itse olla mies. Poika on hyvin femiininen. Hänen on vaikea pitää itseään miehenä. Hänen seksuaalisuutensakin on kääntynyt päinvastaiseksi.
Valehtelet niin että kuulen korviesi heilumisen tänne asti.
- Uskonpuolesta
ikiateisti kirjoitti:
Uskonpuolesta
kirjoitti
>>>Mielipiteiden ei ole todettu aiheuttavan ahdistusta"Kuvitellaan fiktiivinen tilanne.
Pienen koulun vanhempainyhdistyksessä tietäisit, että me kaikki Muut pitäisimme Sinun persoonaasi ei-toivottuna, syystä tai toisesta. Kaikki olisivat muodollisen korrekteja ja ystävällisiä Sinulle, mutta... "
Ihmisen omatunto toimii näin. JOs hän on porukassa, jonka olettaa paheksuvan hänen elämäänsä, niin hän syyllistää nämä muut paheksuviksi persooniksi. Eli ihminen AINA ulkoistaa oman itsekehittämänsä pahan mielen. - 18+7
bnghvbgf kirjoitti:
Onhan asiaa tutkittu, mutta ihan selvää tuostakaan tutkimuksesta ei selvästi käynyt ilmi kumpi on syy ja kumpi seuraus.
Minusta liiankin herkästi on kallistuttu vähäisten tutkimusten pohjalta siihen suuntaan, että homoseksualismi on synnynnäistä. Kuten tuossakin tutkimuksessa ilmeni, että se voi olla monien tekijöiden aiheuttamaLiian herkästi? No, onkos heterous synnynnäistä?
- Kristitty45
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Onneksi on paljon ja enemmistö homoja jotka elävät hyvin onnellista elämää. He ovat hyväksyneet itsensä sellaisina kuin ovat, eivätkä ole joutuneet kiihkouskovaisten kanssa tekemisiin. "
Joten rukouksemme heidän kohdallaan on, että Jumala jossain elämänvaiheessa suo heille niin paljon armoa rakkaudessaan, että pysäyttää heidät parannuksen tekoon. Ja näin hekin sitten voivat pelastua iankaikkiseen taivaaseen eikä tarvi mennä kadotuksen kauheisiin syövereihin. Tätä varmaan sinäkin toivot ?Toivon että SINÄ voisit tehdä totisen parannuksen.
Uskonpuolesta kirjoitti:
"Kuvitellaan fiktiivinen tilanne.
Pienen koulun vanhempainyhdistyksessä tietäisit, että me kaikki Muut pitäisimme Sinun persoonaasi ei-toivottuna, syystä tai toisesta. Kaikki olisivat muodollisen korrekteja ja ystävällisiä Sinulle, mutta... "
Ihmisen omatunto toimii näin. JOs hän on porukassa, jonka olettaa paheksuvan hänen elämäänsä, niin hän syyllistää nämä muut paheksuviksi persooniksi. Eli ihminen AINA ulkoistaa oman itsekehittämänsä pahan mielen.Käytät aika mielenkiintoista käänteistä manipulaatiota.
Tuota, oletetaan että sinua paheksutaan vaikka siksi, että olet äänekäs uskon asioissa. Siksi muut eivät toivo sinun seuraasi, mutta ovat kohteliaita. Tunnet kyllä ettei kukaan halua kuunnella sinua tai jutella sinulle mitään.
Onko siis niin että jos tunnet itsesi ei toivotuksi, kyse onkin siitä, että sinulla on huono omatunto? Tämän vuoksi syyllistät muutkin, koska oikeastaan häpeät itseäsi ollessasi erilainen ja ei hyväksytty. Olet siis ulkoistanut oman huonon omantuntosi ja pahan mielesi siitä…- ptjtjagpt
Valehtelet niin että kuulen korviesi heilumisen tänne asti.
Usko mitä haluat, mutta tosi on.
- nhgytujkmn
18+7 kirjoitti:
Liian herkästi? No, onkos heterous synnynnäistä?
Minusta heterous on, koska ihmisen on tarkoituskin olla hetero. Homous on poikkeama tästä.
ptjtjagpt kirjoitti:
Ahaa, homot eivät halua olla miehiä? Olen kyllä luullut aivan toisin, ei heillä miehenä oloa mitään vastaan ole. Entä jos tuttavasi onkin transseksuaali?
- edesa
mummomuori kirjoitti:
Toivoisin että hetken miettisit sitä mitä kirjoitat.
Miten kukaan kristitty voi noin ajatella?"Koetat nyt kertoa että kiusaajat ovat aina oikeassa, ja kiusattujen ongelma on vain se, että he eivät alistu kiusatuiksi!"
Yksiselitteisesti valehtelet, ikävä kyllä.
Toinen ei koettanut kertoa noin kuin väitit. Toisekseen, oheistat väitteen siitä miten Raamattunsa vakavasti ottavat ovat automaattisesti kiusaajia, vaikka he vain uskovat miten homoseksuaalisuuden harjoittaminen eli homoseksi on Jumalalle kauhistus, kuten Raamatussa sanotaan.
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen on portti yhteiskunnalliselle arvorappeumalle, joka tarjoaa aikuisille insestihomoille tilaisuuden vaatia samoja oikeuksia kuin mitä konservatiivisemmilla homoilla on. Se on vain yksi visio, kaiketi erittäin marginaalinen, mutta kuitenkin kuvaa hyvin minkä sortin moraalia yhteiskuntaan on luvassa kun seksuaalisuuden merkitystä ylikorostetaan, samoin vääränlaista eli itsekästä individualismia.
"Ei ketään saa ahdistella, eikä loukata, ei hyljeksiä."
Ei, ei ainakaan itsetarkoituksellisesti. Jeesus esitti monille hankalia kysymyksiä, mutta Hänen kohdalla et ilkeäisi väittää miten tarkoituksensa oli vain ahdistella.
Tämäkin on syytä huomioida:
Joh. 6:61
Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat,
sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
Hän ei myöskään kaikille vastannut erinäisissä yhteyksissä.
"Ei ketään saa saattaa sellaiseen ahdistukseen, mikä murtaa hänen mielenterveytensä. On oikeasti kamalaa ajatella, että kun ihminen musertuu ahdistelun edessä, että syy onkin hänessä itsessään. Kiusaajat olivat oikeassa, ja sitten aloitetaan terapia jotta tuo kyetään hyväksymään.
Miten kukaan kristitty voi noin ajatella?"
Ei kukaan kristitty tietenkään pyri toista rikkomaan, vaan julistavat evankeliumia ja pyrkivät tekemään lähimmäistensä hyväksi mitä tehtävissä on. Jokainen rakastava on saanut kokea sen miten toinen ei pysty ottamaan läheskään kaikkea rakkautta vastaan, vaan on torjunut sitä monin tavoin. Torjuvalla on oikeus torjua kaikki rakkaudenosoitukset, tietenkin. Silti se ei muuta sitä että rakkautta tarjoava on rakastava, vaikka torjuja yrittää senkin kääntää valheellisilla väitteillänsä joksikin pahaksi - kuten sinä nyt.
Saisit hävetä, mutta sanon tämän kaikella rakkaudella. - edesa
Kristitty45 kirjoitti:
Toivon että SINÄ voisit tehdä totisen parannuksen.
Kristitty45, kunpa kävisit keskustelua Raamatun pohjalta. Olisi niin paljon helpompaa osoittaa näkemyksesi epäkristillisiksi.
- mnhgbgtygb
mummomuori kirjoitti:
Ahaa, homot eivät halua olla miehiä? Olen kyllä luullut aivan toisin, ei heillä miehenä oloa mitään vastaan ole. Entä jos tuttavasi onkin transseksuaali?
On se kumma kun itse kokenutta ei uskota, yritetään vangätä jos mihin suuntaan.
- C:
ptjtjagpt kirjoitti:
Usko mitä haluat, mutta tosi on.
Valehtelet edelleen. Sinä tunnut ajattelevan että homo tarkoittaa vain miespuolista ihmistä. Et ole tainnut kuulla, että on myös naisia jotka ovat homoja, siis homoseksuaaleja. Sinun logiikkasi mukaan he eivät halua olla naisia, niinkö?
Mistä luulet että naisten homoseksuaalisuus johtuu? - ...
mummomuori kirjoitti:
Käytät aika mielenkiintoista käänteistä manipulaatiota.
Tuota, oletetaan että sinua paheksutaan vaikka siksi, että olet äänekäs uskon asioissa. Siksi muut eivät toivo sinun seuraasi, mutta ovat kohteliaita. Tunnet kyllä ettei kukaan halua kuunnella sinua tai jutella sinulle mitään.
Onko siis niin että jos tunnet itsesi ei toivotuksi, kyse onkin siitä, että sinulla on huono omatunto? Tämän vuoksi syyllistät muutkin, koska oikeastaan häpeät itseäsi ollessasi erilainen ja ei hyväksytty. Olet siis ulkoistanut oman huonon omantuntosi ja pahan mielesi siitä…sekavaa.
- 4+11
nhgytujkmn kirjoitti:
Minusta heterous on, koska ihmisen on tarkoituskin olla hetero. Homous on poikkeama tästä.
Tarkoitusko? Ei elämässä mitään "tarkoitusta" ole, on vaan elämä ja se on hyvin monimuotoinen.
- ptjtjagpt
Valehtelet edelleen. Sinä tunnut ajattelevan että homo tarkoittaa vain miespuolista ihmistä. Et ole tainnut kuulla, että on myös naisia jotka ovat homoja, siis homoseksuaaleja. Sinun logiikkasi mukaan he eivät halua olla naisia, niinkö?
Mistä luulet että naisten homoseksuaalisuus johtuu?Minä puhun vain yhdestä tapauksesta, jonka tunnen läheisesti. Minusta tässä yritetään vängätä siihen suuntaan että kaikki homous johtuu yhdestä ja samasta asiasta. Minusta se ei ole oikein ja tehdään vääryyttä heitä kohtaan, jotka kärsivät tästä
- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Käytät aika mielenkiintoista käänteistä manipulaatiota.
Onko siis niin että jos tunnet itsesi ei toivotuksi, kyse onkin siitä, että sinulla on huono omatunto? Tämän vuoksi syyllistät muutkin, koska oikeastaan häpeät itseäsi ollessasi erilainen ja ei hyväksytty. Olet siis ulkoistanut oman huonon omantuntosi ja pahan mielesi siitä…"Tuota, oletetaan että sinua paheksutaan vaikka siksi, että olet äänekäs uskon asioissa. Siksi muut eivät toivo sinun seuraasi, mutta ovat kohteliaita. Tunnet kyllä ettei kukaan halua kuunnella sinua tai jutella sinulle mitään. "
Eli en ole sitten äänekäs - kunnioitan ihmisten suvereeniteettiä, että en tuppaudu. Näin olen toiminut - ja hyvällä menestyksellä.
"Onko siis niin että jos tunnet itsesi ei toivotuksi, kyse onkin siitä, että sinulla on huono omatunto?"
Hyvin ymmärsit. Jos ihminen vaistoaa toisen mielipiteestä joten niin hän toimii sen mukaan. Jos tulee ahdistus, niin siinä on sitten jo huono omatunto mukana. mnhgbgtygb kirjoitti:
On se kumma kun itse kokenutta ei uskota, yritetään vangätä jos mihin suuntaan.
En pysty sanomaan yhden tapauksen perusteella juuri mitään, koska en tiedä taustoja kokonaisuudessaan. jos tämä henkilö itse niin kokee, se on ok. Näinähän alkoholistitkin aikoinaan käyttivät tätä teoriaa hyväkseen, että koska lapsena oli vaikeaa, siksi heidän pitää juoda. Vanha sanonta; ”lapsena pipo oli kireellä, leluina kaks legoo ja nekin patterin välissä.”
Näitä on kuitenkin tutkittu, eikä tuollaista yleistystä ole voitu havaita. Tunnen itsekin jokusen homon, enkä koskaan ole kuullut heillä olleen sen kummempaa kuin muillakaan lapsena. Eivätkä he halua olla naisia, kyllä he miehiä ovat. Sanovat jopa inhoavansa naisia. Siksi ajattelin että hän on transseksuaali, joista osa on myös homoja. He haluavat olla vastakkaista sukupuolta, käyttäytyvät naisellisesti, pukeutuvat mielellään naismaisesti tai jopa naisten vaatteisiin.
Tuntuu vain aika oudolta, että jos kyse on ollut raiskauksesta, eli väkivallasta, että se tekisi persoonasta ”naismaisen”. (Koetko että naisella olisi päinvastoin, naisesta tulisi miesmäinen?) Luulen että monella vankilakundilla on käynyt juuri päinvastoin – tosin heidät on raiskattu vasta aikuisina. Eikä heistä homoja tule.
Vai onko kyse seksuaalisesta ahdistelusta tai muusta toiminnasta? Insesti on todella kipeä asia, koska siihen liittyy vahva suhde aikuisen ja lapsen välillä. Se jonka tulisi suojella, häpäisee ja loukkaa, voi aiheuttaa pahankin mielenterveyden ongelman. Jotenkin tuntuu kaukaa haetulta, että sitä yrittää ratkaista hakemalla kiintymystä muilta miehiltä? Vähän samaa kuin Tukholman syndrooma jossa panttivangit ihastuivat terroristiin?
Ajatko takaa että tällä miehellä on kiltteys syndrooma, eli jos hän on kiltti muille miehille myös seksuaalisesti, hänet hyväksytään paremmin ja hän saa sitä kiintymystä, mitä ei isältään saanut? Poika on ollut jo homoseksuaali, eikä hänen käytöksensä ole muuttunut insestistä huolimatta?Uskonpuolesta kirjoitti:
"Tuota, oletetaan että sinua paheksutaan vaikka siksi, että olet äänekäs uskon asioissa. Siksi muut eivät toivo sinun seuraasi, mutta ovat kohteliaita. Tunnet kyllä ettei kukaan halua kuunnella sinua tai jutella sinulle mitään. "
Eli en ole sitten äänekäs - kunnioitan ihmisten suvereeniteettiä, että en tuppaudu. Näin olen toiminut - ja hyvällä menestyksellä.
"Onko siis niin että jos tunnet itsesi ei toivotuksi, kyse onkin siitä, että sinulla on huono omatunto?"
Hyvin ymmärsit. Jos ihminen vaistoaa toisen mielipiteestä joten niin hän toimii sen mukaan. Jos tulee ahdistus, niin siinä on sitten jo huono omatunto mukana.Jos olet rehellinen, nostaisit metakan siitä kuinka taas uskovia syrjitään ja vihataan. Et suinkaan kokisi huonoa omaatuntoa siitä että olet uskova!
Vai oletko sitä mieltä että sulkeutuisit kotiisi että kävisi edes lastesi vanhempain illassa, koska sinusta ei pidettäisi? Miten pitkälle tuossa eristäytymisessä menisit – uskaltaisitko mennä töihin tai kauppaan? Kaikki vain kääntäisivät selkänsä kun se ”uskova” taas tulee.
Onhan tuokin vaihtoehto että salaa ja näyttelee vallan jotain muuta kuin, että paremmin hyväksyttäisiin.Uskonpuolesta kirjoitti:
Joten rukouksemme heidän kohdallaan on, että Jumala jossain elämänvaiheessa suo heille niin paljon armoa rakkaudessaan, että pysäyttää heidät parannuksen tekoon. Ja näin hekin sitten voivat pelastua iankaikkiseen taivaaseen eikä tarvi mennä kadotuksen kauheisiin syövereihin. Tätä varmaan sinäkin toivot ?Jospa jättäisittekin homoseksuaalien "parantumisen" ihan puhtaasti jumalallenne? Lopettaisitte nuo eheytysterapianne ja luottaisitte vain rukouksen voimaan.
Jumalanne sitten joko "parantaa" tai ei "paranna" ja tyytyisitte siihen. Miltä kuulostaa?
Samat piirit muuten jotka eheytysterapioita kannattavat taitavat olla osin heitä jotka suhtautuvat muutoin psykiatriaan kielteisesti mutta ovat kuitenkin valmiita jopa itse käyttämään sitä homoseksuaaleja kohtaan. Outoa.- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Jos olet rehellinen, nostaisit metakan siitä kuinka taas uskovia syrjitään ja vihataan. Et suinkaan kokisi huonoa omaatuntoa siitä että olet uskova!
Vai oletko sitä mieltä että sulkeutuisit kotiisi että kävisi edes lastesi vanhempain illassa, koska sinusta ei pidettäisi? Miten pitkälle tuossa eristäytymisessä menisit – uskaltaisitko mennä töihin tai kauppaan? Kaikki vain kääntäisivät selkänsä kun se ”uskova” taas tulee.
Onhan tuokin vaihtoehto että salaa ja näyttelee vallan jotain muuta kuin, että paremmin hyväksyttäisiin."Jos olet rehellinen, nostaisit metakan siitä kuinka taas uskovia syrjitään ja vihataan. Et suinkaan kokisi huonoa omaatuntoa siitä että olet uskova! "
Miksi nostaisin metakan asiasta, jonka Jeesus meille etukäteen realiteettina ilmoitti ? Uskon että Jeesus on aina oikeassa ja jos Hän on sanonut että meitä kohdellaan ei-uskovien toimesta miten sattuu, niin meitä sitten kohdellaan :))
"Miten pitkälle tuossa eristäytymisessä menisit – uskaltaisitko mennä töihin tai kauppaan? "
Me kristityt menemme minne vaan - emme pelkää tätä maailmaa.
Sinä et kertakaikkiaan ymmärrä kristittyjä, koska sinulla ei ole mitään mielikuvaa mitä olemme ja miten toimimme. - Kristitty45
edesa kirjoitti:
Kristitty45, kunpa kävisit keskustelua Raamatun pohjalta. Olisi niin paljon helpompaa osoittaa näkemyksesi epäkristillisiksi.
"Raamatun pohjalta" käyty keskustelu ei ole aina kristillistä niin kuin muutamista kommenteistasi olen huomannut.
- ptjtjagpt
mummomuori kirjoitti:
En pysty sanomaan yhden tapauksen perusteella juuri mitään, koska en tiedä taustoja kokonaisuudessaan. jos tämä henkilö itse niin kokee, se on ok. Näinähän alkoholistitkin aikoinaan käyttivät tätä teoriaa hyväkseen, että koska lapsena oli vaikeaa, siksi heidän pitää juoda. Vanha sanonta; ”lapsena pipo oli kireellä, leluina kaks legoo ja nekin patterin välissä.”
Näitä on kuitenkin tutkittu, eikä tuollaista yleistystä ole voitu havaita. Tunnen itsekin jokusen homon, enkä koskaan ole kuullut heillä olleen sen kummempaa kuin muillakaan lapsena. Eivätkä he halua olla naisia, kyllä he miehiä ovat. Sanovat jopa inhoavansa naisia. Siksi ajattelin että hän on transseksuaali, joista osa on myös homoja. He haluavat olla vastakkaista sukupuolta, käyttäytyvät naisellisesti, pukeutuvat mielellään naismaisesti tai jopa naisten vaatteisiin.
Tuntuu vain aika oudolta, että jos kyse on ollut raiskauksesta, eli väkivallasta, että se tekisi persoonasta ”naismaisen”. (Koetko että naisella olisi päinvastoin, naisesta tulisi miesmäinen?) Luulen että monella vankilakundilla on käynyt juuri päinvastoin – tosin heidät on raiskattu vasta aikuisina. Eikä heistä homoja tule.
Vai onko kyse seksuaalisesta ahdistelusta tai muusta toiminnasta? Insesti on todella kipeä asia, koska siihen liittyy vahva suhde aikuisen ja lapsen välillä. Se jonka tulisi suojella, häpäisee ja loukkaa, voi aiheuttaa pahankin mielenterveyden ongelman. Jotenkin tuntuu kaukaa haetulta, että sitä yrittää ratkaista hakemalla kiintymystä muilta miehiltä? Vähän samaa kuin Tukholman syndrooma jossa panttivangit ihastuivat terroristiin?
Ajatko takaa että tällä miehellä on kiltteys syndrooma, eli jos hän on kiltti muille miehille myös seksuaalisesti, hänet hyväksytään paremmin ja hän saa sitä kiintymystä, mitä ei isältään saanut? Poika on ollut jo homoseksuaali, eikä hänen käytöksensä ole muuttunut insestistä huolimatta?"jos tämä henkilö itse niin kokee, se on ok." Tämä henkilö nimenomaan itse niin kokee, sitähän minä tässä yritän sanoa. En puhu yleisesti homoista, että kaikilla homoilla olisi näin.
Sitä vain yritän sanoa, että myös sellaiset joiden seksuaalisuus on lapsena rikottu voi vääristyä. Seksuaalisuushan on hyvin herkkä alue ihmisillä.
Tietäähän esim. jos tyttölasta on lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty hänestä saattaa tulla frigidi, hän on seksuaalisesti kylmä. Ihmisen mieli ja keho eivät ole tasapainossa. - ptjtjagpt
ptjtjagpt kirjoitti:
"jos tämä henkilö itse niin kokee, se on ok." Tämä henkilö nimenomaan itse niin kokee, sitähän minä tässä yritän sanoa. En puhu yleisesti homoista, että kaikilla homoilla olisi näin.
Sitä vain yritän sanoa, että myös sellaiset joiden seksuaalisuus on lapsena rikottu voi vääristyä. Seksuaalisuushan on hyvin herkkä alue ihmisillä.
Tietäähän esim. jos tyttölasta on lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty hänestä saattaa tulla frigidi, hän on seksuaalisesti kylmä. Ihmisen mieli ja keho eivät ole tasapainossa.Lisään vielä, että en minä ole yleisesti eheyttämässä homoja, jotka eivät näin koe.
- +++++++++++++
Uskonpuolesta kirjoitti:
Ei ollenkaan ole vanhempien syy, koska homofantasioita elättelevä nuori ei taatusti kerro mitään vanhemmilleen fantasioistaan. Ja näin tämäkin ratkeamaton tilanne aiheuttaa homoseksuaalista sellaista omantunnon kärsimystä, että vain Jumala voi häntä tässä lopullisesti auttaa."Ja näin nyt sitten vihdoikin itsekin myönsit, että on kärsiviä homoja, jotka tarvitsevat Jumalan apua. "
Joku tarvitsee apua Jumalalta, koska tämän Jumalan seuraajat haittaavat tämän henkilön elämää?
Voi melkein verrata tilanteeseen jossa mafian gangsterit rikkovat sinun jalan ja välttääksesi lisävahingolta sinun pitää maksaa näiden gangstereiden pomolle suojelurahaa.
"Lisäksi täytyy ottaa huomioon, että muiden ihmisten mielipiteet ei aiheuta ahdistusta, vaan ihmisen sisäinen omatunto on se joka kolkuttaa."
Omatunto ei kolkuttaisi yhtään jos henkilölle ei oltaisi opetettu, että homoseksuaalisuus on väärin. - edesa
Kristitty45 kirjoitti:
"Raamatun pohjalta" käyty keskustelu ei ole aina kristillistä niin kuin muutamista kommenteistasi olen huomannut.
Ai niin, tämä viestisi jäi vielä roikkumaan.
Olisiko minun pitänyt puolustautua perusteettoman hyökkäyksesi edessä, nimim. Kristitty45 :D
- vihapuhetta!
Selvää vihapuhetta! Sortoa pohjanmaalaisia kohtaan! Käräjille joutaisit!
vihapuhetta. Satun tietämään Pohjanmaasta aika lailla. Täälläkin monet suurimmat homovihaiset ovat osoittautuneet olevansa Pohjanmaalta. Anteeksi jos loukkasin, mutta minulle muodostunut oma käsitykseni Pohjanmaasta.
- edesa
vihapuhetta. Satun tietämään Pohjanmaasta aika lailla. Täälläkin monet suurimmat homovihaiset ovat osoittautuneet olevansa Pohjanmaalta. Anteeksi jos loukkasin, mutta minulle muodostunut oma käsitykseni Pohjanmaasta.
Kun joskus oli sellainen tv-ohjelma, jossa n. viisi homoa konsultoivat muotiasioissa heteroa, niin joku ehdotti ohjelmaa, jossa viisi pohjalaista konsultoisivat homoa.
- luminarsku.
ikiateisti,
Tietosi ei hetkauta, homouden kannattajien aggressiiviseen kampanjaan kuuluu inttää, ettei mitään eheytymistä ole koskaan tapahtunut. Ihan samoin kuin ateistit inttävät, ettei rukouksella paranemisia tapahdu, vaikka Jumala parantaa kaiken aikaa. Setan agendaan kuuluu vastustaa Aslania, vaikka Aslan ohjaa Setaan kaikki ne, jotka haluavat elää homoseksuaaleina. Vain ne, jotka itse haluavat muutosta, tulevat Aslaniin. Miksi Seta kieltää muutosta haluavien oikeudet oman elämän hallintaan?
Homojen omat kertomukset ovat riittävä todiste.
http://mootsartti.blogspot.fi/2011/09/kuka-yrittaa-eheyttaa-ketaan-vakisin.html
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9516079
http://kirjastot.diak.fi/files/diak_lib/Jarvenpaa2009/78dfcf_JRVENP_LAPPALAINEN_2009.pdf
http://keskustelu.suomi24.fi/node/972168Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että toisinaan toimita täysin Jumalan sanan vastaisesti?
Ymmärrän kyllä intosi siitä, että Jumala todella voi vaikuttaa. Niin uskon minäkin. Kyse on siitä, että markkinoidaan Jumalaa kuin jotain parannusautomaattia. Totuus on että aivan sellaisia ihmeitä ei tänä aikana tapahdu, mitä niin kiivaasti haluttaisiin tapahtuvan.
Jumalan ihmeet ovat pieniä ihmeitä. En usko että Hänellä on niin valtavaa tarvetta osoittaa olevansa jotain sellaista, mitä Häneltä halutaan. Sitä tarvitsevat vain ne uskovat, joiden mielestä Jumalan tulee todistaa Raamattu sanatarkasti. Siksi he ovat nyt vaikeuksissa.
Kun parantumisia yms. tapahtuu, niissä toimii kyllä Jumala mutta ei niin kuin halutaan. Kuitenkin halutaan väittää, että juuri sellaisia ihmeitä tapahtuu kuin halutaankin. Kyllä se vain on niin, että Jumala kun parantaa, se näkyy ja sen voi todistaa oikeastikin. Samoin että Jumala kun parantaa, hän tekee sen sanansa mukaan;
Matt. 6:3
Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee
Ei Aslan vain omista yksityisoikeutta Jumalan hyville töille.- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että toisinaan toimita täysin Jumalan sanan vastaisesti?
Ymmärrän kyllä intosi siitä, että Jumala todella voi vaikuttaa. Niin uskon minäkin. Kyse on siitä, että markkinoidaan Jumalaa kuin jotain parannusautomaattia. Totuus on että aivan sellaisia ihmeitä ei tänä aikana tapahdu, mitä niin kiivaasti haluttaisiin tapahtuvan.
Jumalan ihmeet ovat pieniä ihmeitä. En usko että Hänellä on niin valtavaa tarvetta osoittaa olevansa jotain sellaista, mitä Häneltä halutaan. Sitä tarvitsevat vain ne uskovat, joiden mielestä Jumalan tulee todistaa Raamattu sanatarkasti. Siksi he ovat nyt vaikeuksissa.
Kun parantumisia yms. tapahtuu, niissä toimii kyllä Jumala mutta ei niin kuin halutaan. Kuitenkin halutaan väittää, että juuri sellaisia ihmeitä tapahtuu kuin halutaankin. Kyllä se vain on niin, että Jumala kun parantaa, se näkyy ja sen voi todistaa oikeastikin. Samoin että Jumala kun parantaa, hän tekee sen sanansa mukaan;
Ei Aslan vain omista yksityisoikeutta Jumalan hyville töille."Kyse on siitä, että markkinoidaan Jumalaa kuin jotain parannusautomaattia. "
Jumala ei ole parannus- eikä armoautomaatti, mutta ...
Jumala yhä kuulee lastensa rukoukset. Hän on niiiiiin hyvä ... :)) Uskonpuolesta kirjoitti:
"Kyse on siitä, että markkinoidaan Jumalaa kuin jotain parannusautomaattia. "
Jumala ei ole parannus- eikä armoautomaatti, mutta ...
Jumala yhä kuulee lastensa rukoukset. Hän on niiiiiin hyvä ... :))Hyvä että ymmärrät. Joten lakkaa toimimasta niin, että lupailet jotain Jumalan puolesta!
- luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että toisinaan toimita täysin Jumalan sanan vastaisesti?
Ei Aslan vain omista yksityisoikeutta Jumalan hyville töille.mummomuori,
>Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että toisinaan toimita täysin Jumalan sanan vastaisesti?<
Osoittaisitko missä. Muutenhan tuolla heitollasi ei ole katetta ja sen voi jättää huomiotta perusteettomana.
>Kyse on siitä, että markkinoidaan Jumalaa kuin jotain parannusautomaattia.<
Ihmettelen tapaasi latistaa meidän kertomuksia, jotka uskomme Jumalan parantavaan voimaan, joka toimii tänäkin päivänä yhtä lailla kuin Jeesuksen aikana. Käytät rumaa kieltä 'markkinoida' Jumalan parantamisen yhteydessä alinomaa. Miksi väännät näitä tavallisia keskusteluja aina joksikin muuksi, markkinoinniksi tai aggressiivisiksi hyökkäyksiksi tmv. Jos jotkut väittävät, ettei Jumala eheytä homoudesta tai paranna sairauksista, onhan nyt itsestään selvää, että sellaiset väitteet pyritään kumoamaan perättöminä, sen enempää mitään 'markkinointia' harrastamatta.
>Totuus on että aivan sellaisia ihmeitä ei tänä aikana tapahdu, mitä niin kiivaasti haluttaisiin tapahtuvan.<
Jos sinulle ei ole tapahtunut ihmeitä tai tuttavapiiriisi ei paranemisen kokeneita kuulu, niin älä sitä kuitenkaan koko totuudeksi väitä.
>Jumalan ihmeet ovat pieniä ihmeitä.<
Odota pieniä, saat pieniä tai et mitään, odota suurta, saat suuria.
>En usko että Hänellä on niin valtavaa tarvetta osoittaa olevansa jotain sellaista, mitä Häneltä halutaan.<
Jumala on suurempi kuin sinun uskosi ja toiveesi.
>Sitä tarvitsevat vain ne uskovat, joiden mielestä Jumalan tulee todistaa Raamattu sanatarkasti<
Heh kuitennii... :-)
>Siksi he ovat nyt vaikeuksissa.<
Kerro millaisissa.
>Kun parantumisia yms. tapahtuu, niissä toimii kyllä Jumala mutta ei niin kuin halutaan.<
Ei aina tietenkään, mutta kyllä Jumala vastaa myös juuri ihmisten toiveisiinkin. Hänhän on Isä, joka haluaa olla mukana lastensa elämässä.
>Kuitenkin halutaan väittää, että juuri sellaisia ihmeitä tapahtuu kuin halutaankin.<
Ai, kutka noin toimii? Itse en ainakaan todista mitään muuta kuin tapahtuneita paranemisia.
>Kyllä se vain on niin, että Jumala kun parantaa, se näkyy ja sen voi todistaa oikeastikin.<
Tietenkin ja juuri noin. Siitähän on todisteena linkkini Jumalan kosketuksen kokeneilta.
>Samoin että Jumala kun parantaa, hän tekee sen sanansa mukaan<
Siis tarkoitatko, että Hän tekee sen tuon Matt.6:3 mukaan? ?
>Ei Aslan vain omista yksityisoikeutta Jumalan hyville töille.<
Kuka niin on väittänyt? - Kristitty45
ikiateisti kirjoitti:
luminarsku
>>>ikiateisti,..Tietosi ei hetkautaJotain hyvää minä olen löytänyt Aslan ry:stä. Se tuo oman näkemyksensä selvästi julkisuuteen vaikka kyseinen ideologia onkin aivan huuhaata. Seurakunnissa toimii nimittäin homovastaista kampanjointia piilossa ja sielunhoidon nimissä ja ovat siksi vielä pahempia. Viidesläiset jakavat Aslan ry:n ideologian ja niillä onkin läheiset suhteet Ryttylään ja Vivamoon.
Kristitty45 kirjoitti:
Jotain hyvää minä olen löytänyt Aslan ry:stä. Se tuo oman näkemyksensä selvästi julkisuuteen vaikka kyseinen ideologia onkin aivan huuhaata. Seurakunnissa toimii nimittäin homovastaista kampanjointia piilossa ja sielunhoidon nimissä ja ovat siksi vielä pahempia. Viidesläiset jakavat Aslan ry:n ideologian ja niillä onkin läheiset suhteet Ryttylään ja Vivamoon.
>>>Jotain hyvää minä olen löytänyt Aslan ry:stä. Se tuo oman näkemyksensä selvästi julkisuuteen...>Seurakunnissa toimii nimittäin homovastaista kampanjointia piilossa ja sielunhoidon nimissä ja ovat siksi vielä pahempia.>Viidesläiset jakavat Aslan ry:n ideologian...
- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Hyvä että ymmärrät. Joten lakkaa toimimasta niin, että lupailet jotain Jumalan puolesta!
"Hyvä että ymmärrät. Joten lakkaa toimimasta niin, että lupailet jotain Jumalan puolesta! "
Jumalan puolesta emme voi tietenkään mitään luvata, mutta sen voimme luvata, että Jumala on hyvä ja pitää lupauksensa. Jos Jumala on luvannut eheyttää ja parantaa meitä, niin Hän myös pitää lupauksensa.
Näin se menee - kristinuskon piirissä.
Kannattaa vaan rohkeasti rukoilla Jumalalta myös isoja asioita - Hän kyllä kuulee rukouksemme. Joka on korvan luonut niin eikö myös itse kuule :)) luminarsku. kirjoitti:
mummomuori,
>Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että toisinaan toimita täysin Jumalan sanan vastaisesti?<
Osoittaisitko missä. Muutenhan tuolla heitollasi ei ole katetta ja sen voi jättää huomiotta perusteettomana.
>Kyse on siitä, että markkinoidaan Jumalaa kuin jotain parannusautomaattia.<
Ihmettelen tapaasi latistaa meidän kertomuksia, jotka uskomme Jumalan parantavaan voimaan, joka toimii tänäkin päivänä yhtä lailla kuin Jeesuksen aikana. Käytät rumaa kieltä 'markkinoida' Jumalan parantamisen yhteydessä alinomaa. Miksi väännät näitä tavallisia keskusteluja aina joksikin muuksi, markkinoinniksi tai aggressiivisiksi hyökkäyksiksi tmv. Jos jotkut väittävät, ettei Jumala eheytä homoudesta tai paranna sairauksista, onhan nyt itsestään selvää, että sellaiset väitteet pyritään kumoamaan perättöminä, sen enempää mitään 'markkinointia' harrastamatta.
>Totuus on että aivan sellaisia ihmeitä ei tänä aikana tapahdu, mitä niin kiivaasti haluttaisiin tapahtuvan.<
Jos sinulle ei ole tapahtunut ihmeitä tai tuttavapiiriisi ei paranemisen kokeneita kuulu, niin älä sitä kuitenkaan koko totuudeksi väitä.
>Jumalan ihmeet ovat pieniä ihmeitä.<
Odota pieniä, saat pieniä tai et mitään, odota suurta, saat suuria.
>En usko että Hänellä on niin valtavaa tarvetta osoittaa olevansa jotain sellaista, mitä Häneltä halutaan.<
Jumala on suurempi kuin sinun uskosi ja toiveesi.
>Sitä tarvitsevat vain ne uskovat, joiden mielestä Jumalan tulee todistaa Raamattu sanatarkasti<
Heh kuitennii... :-)
>Siksi he ovat nyt vaikeuksissa.<
Kerro millaisissa.
>Kun parantumisia yms. tapahtuu, niissä toimii kyllä Jumala mutta ei niin kuin halutaan.<
Ei aina tietenkään, mutta kyllä Jumala vastaa myös juuri ihmisten toiveisiinkin. Hänhän on Isä, joka haluaa olla mukana lastensa elämässä.
>Kuitenkin halutaan väittää, että juuri sellaisia ihmeitä tapahtuu kuin halutaankin.<
Ai, kutka noin toimii? Itse en ainakaan todista mitään muuta kuin tapahtuneita paranemisia.
>Kyllä se vain on niin, että Jumala kun parantaa, se näkyy ja sen voi todistaa oikeastikin.<
Tietenkin ja juuri noin. Siitähän on todisteena linkkini Jumalan kosketuksen kokeneilta.
>Samoin että Jumala kun parantaa, hän tekee sen sanansa mukaan<
Siis tarkoitatko, että Hän tekee sen tuon Matt.6:3 mukaan? ?
>Ei Aslan vain omista yksityisoikeutta Jumalan hyville töille.<
Kuka niin on väittänyt?Toivon että luet ihan ajatuksella kaikki ne kannanotot, jotka ovat puolustaneet tätä eheytyshoitoa. Kyllä se melkoiselta markkinoinnilta tuntuu. Vaikka ehkä sinä koetat esittää hiukan maltillisempaa puolta, et kuitenkaan koskaan kritisoi noita ”kauppiaita”.
Minä jään odottamaan niitä isoja ihmeitä. Niitä ei moni muukaan ole havainnut. Mutta kyllä ne ei jää havaitsematta, jos niitä tapahtuu.- Uskonpuolesta
mummomuori kirjoitti:
Toivon että luet ihan ajatuksella kaikki ne kannanotot, jotka ovat puolustaneet tätä eheytyshoitoa. Kyllä se melkoiselta markkinoinnilta tuntuu. Vaikka ehkä sinä koetat esittää hiukan maltillisempaa puolta, et kuitenkaan koskaan kritisoi noita ”kauppiaita”.
Minä jään odottamaan niitä isoja ihmeitä. Niitä ei moni muukaan ole havainnut. Mutta kyllä ne ei jää havaitsematta, jos niitä tapahtuu."Kyllä se melkoiselta markkinoinnilta tuntuu"
Se miltä sinusta tuntuu, niin ei ole kuitenkaan itse asia. Ihmisen tuntemukset ovat aina pahoja kun on kyse lähimmäisestä. Eli niiden varaan ei tule tuudittautua.
Jos jää odotteleen isoja ihmeitä, niin sitä saa sitten odotella iankaikkisuuteen saakka.
Kristityt emme odottele - me rukoilemme sillai kuin Jeesus on meitä opettanut. - ...
ikiateisti kirjoitti:
>>>Jotain hyvää minä olen löytänyt Aslan ry:stä. Se tuo oman näkemyksensä selvästi julkisuuteen...>Seurakunnissa toimii nimittäin homovastaista kampanjointia piilossa ja sielunhoidon nimissä ja ovat siksi vielä pahempia.>Viidesläiset jakavat Aslan ry:n ideologian...
Homous on siksi että mummoilla olisi jotain miettimistä.
Homot ovat muita heikompia, ja siksi heidän ohi on helppo puhua ja puhua ja esiintyä viisaina.
Homo on helppo sosiaalisen hyväksikäytön uhri. - luminarsku.
mummomuori kirjoitti:
Hyvä että ymmärrät. Joten lakkaa toimimasta niin, että lupailet jotain Jumalan puolesta!
mummomuori,
>lakkaa toimimasta niin, että lupailet jotain Jumalan puolesta!<
Raamatun lupausten perusteella meillä on lupa luvata Jumalan lupauksia. :-) - totuus
... kirjoitti:
Homous on siksi että mummoilla olisi jotain miettimistä.
Homot ovat muita heikompia, ja siksi heidän ohi on helppo puhua ja puhua ja esiintyä viisaina.
Homo on helppo sosiaalisen hyväksikäytön uhri.Homoja ei kiinnosta tämän kaltaiset keskustelut koska eivät käytä aikaansa miettimällä pelkästään sitä, että "olen homo, olen homo" Ainoat jotka tästä tuntuvat melua pitävän on jotkut tiukkapipoisiin lahkoihin kuuluvat uskovat.
- xcvbvcxz
totuus kirjoitti:
Homoja ei kiinnosta tämän kaltaiset keskustelut koska eivät käytä aikaansa miettimällä pelkästään sitä, että "olen homo, olen homo" Ainoat jotka tästä tuntuvat melua pitävän on jotkut tiukkapipoisiin lahkoihin kuuluvat uskovat.
Niinkö, en ole tiennytkään, että viestiketjun aloittaja "Ikiateisti" on tiukkapipoisiin lahkoihin kuuluva.
- mnä
xcvbvcxz kirjoitti:
Niinkö, en ole tiennytkään, että viestiketjun aloittaja "Ikiateisti" on tiukkapipoisiin lahkoihin kuuluva.
Peace , Pax , Mir ! Rauhaa ja öljyä laineille - vetäkäähän vähän henkeä! Pieni täytepala, jos sopii? --- Ihmisiähän paranee joskus lähes toivottomista sairauksista, joko ilman hoitoa, tai siitä huolimatta. Tarkkaa syytä eivät tiedä edes lääkärit, nuo ihmsista viisaimmat. Joku maatiainen erehtyy ehdottamaan, että ´jos se on Jumala ?... No ei varmasti - tässä mitään Jumaaa! - sehän on Sattuma , slump på svenska! Siis sattuman sanelema juttu - olkoon sitten. Mutta tätähän pitää hyödyntää! Sairaustieteen sosiologia, tuo eksakti tiede, voisi seula niin potilaista, kui potentiaalisesta asiakaskunnasta sen osan, jonka Sattuma hoitaa ilmaieksi ja terveydenhuolto pelastuu. Ja jos Sattuma hoitaa ihmismateriaa nin miksi se ei voisi hoitaa automateriaa? Aine kuin aine! Siten voisi odottaa, ainakin teorian tasolla, että illalla talliin viety, saattohoitoon kelpaava rämä on yön aikana uudistunut kehrääväksi, kolisemattomaksi das Autoksi! Eheytymisihme vailla vertaa - kiitos Slumpin!
mnä kirjoitti:
Peace , Pax , Mir ! Rauhaa ja öljyä laineille - vetäkäähän vähän henkeä! Pieni täytepala, jos sopii? --- Ihmisiähän paranee joskus lähes toivottomista sairauksista, joko ilman hoitoa, tai siitä huolimatta. Tarkkaa syytä eivät tiedä edes lääkärit, nuo ihmsista viisaimmat. Joku maatiainen erehtyy ehdottamaan, että ´jos se on Jumala ?... No ei varmasti - tässä mitään Jumaaa! - sehän on Sattuma , slump på svenska! Siis sattuman sanelema juttu - olkoon sitten. Mutta tätähän pitää hyödyntää! Sairaustieteen sosiologia, tuo eksakti tiede, voisi seula niin potilaista, kui potentiaalisesta asiakaskunnasta sen osan, jonka Sattuma hoitaa ilmaieksi ja terveydenhuolto pelastuu. Ja jos Sattuma hoitaa ihmismateriaa nin miksi se ei voisi hoitaa automateriaa? Aine kuin aine! Siten voisi odottaa, ainakin teorian tasolla, että illalla talliin viety, saattohoitoon kelpaava rämä on yön aikana uudistunut kehrääväksi, kolisemattomaksi das Autoksi! Eheytymisihme vailla vertaa - kiitos Slumpin!
mnä
kirjoitti
>>> Ihmisiähän paranee joskus lähes toivottomista sairauksista, joko ilman hoitoa, tai siitä huolimatta.- minä
ikiateisti kirjoitti:
mnä
kirjoitti
>>> Ihmisiähän paranee joskus lähes toivottomista sairauksista, joko ilman hoitoa, tai siitä huolimatta.Onko sis näin: Että, jotta koska, kun jos - vaikka kuin .... Varmaan sanomaa oli mutta ohi meni - valitan! Jätetään kokonaan pois uskonnollinen aspekti . jos minä en tiedä jotain, niin en tiedä - piste. Vakka joku keksisi miten huteran selityksen, se ei korjaa minun tilannetta - en edelleen tiedä. Sitäpaitsi: mikä on ihme? Tapahtuma, joka tiedon kasvaessa voidaan selittää. No, ei kai. Ihme on , kun ensin kaikki on selitetty, viimeinen tiedonjyvä koottu ( niin, milloin?) ja kuitenkin jotain tapahtuu vastoin parempaa tietoa. Siihen asti voidaan aina väittää, että tiede kyllä tämän selittää. Ja vedetään se uskonto takaisin: minusta on absurdia väittää, että Jumala toimisi luonnonlakien vastaisesti. Ongelma on vain se, että Hän - ehkä - tuntee ne lopullisesti. Siihen asti: tack till Slumppen - sen me ´tiedämme ´varmasti!
- Kui
mnä kirjoitti:
:)) Slump, Slump
- Intressi vapaa.
Kyllä uskon että eheytyy eheytyyhä heterokin paheistaan.Onhan viimeaikoina ilmitullut eheytyneitä.Ei ole kun Oululainen nuorimies omalla kuvallaan ja nimellää tuli julkisuuteen kertoen eheytyneeksi.Ensimmäiseksi hän oli pyytänyt anteeksi päivi Räsäseltä ja siitä se eheytyminen alkoi uskon että Siinä oli pyhällä hengellä osuutta.Ko.henkilö kertoi homostelleensa 7v.muistaakseni Kaliforniassa ja muutoinkin oli elänyt todella kelvotonta elämää.Minusta se oli hieno kertomus hänen elämässään miten se oli muuttunut Siitä kiitos sinne minne kiitos kuuluu.Hänkin oli tullut uskoon.Onnea hänen elämäänsä.
- durak
Tässä kun on ilimoja piisannu, niin on joutanut mietiskelemään! Mutta vakavasti: onko joku selittänyt, mikä tehtävä evoluution näkövinkkelistä on homoseksuaalisuudella. Sehän ei edistä lajin lisääntymistä, mutta on sinnitellyt mukana, joten varmaan sillä on tarkoitus elämän kannalta. Kantaako homous mukanaan esim. geenejä, jotka ovat tärkeitä, mutta muuten vaikeasti levitettäviä?Eheytyskeskukset eivät ole uusi ilmiö. Jo suuri humanisti, kasvissyöja ja eläinrakas A. Hittler perusti sellaisia, joissa tosin saattoi mennä henki ja peräaukko ruhjoutua.
- luminarsku.
mummomuorille vastaus tähän viestiin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10863460/#comment-56955086
>Tosin sinulla on toisinaan aika ikävä piirre käydä henkilön kimppuun vaikkakin varsin fiksusti. <
Olen kertonut vain sen, mihin itse olet sortunut. En käy henkilön kimppuun asiattomasti. Jos vastapuoli perusteettomasti käy mielipiteideni sijasta henkilööni kiinni, silloin joudun osoittamaan tämän epätoivottavan keskustelutyylin, johon olet sortunut tässä keskustelussa syytämällä kaiken aikaa päälleni omia luulojasi vailla perusteita. Kuten:
- vastasit viestiini epäselvällä tavalla, johon pyysin selvennystä kysymyksilläni.
- et vastannut kysymyksiini vaan töksäytit: "No, ei sinulta saa näemmä selvää vastausta." Tuo nyt on melkoisen ylimielistä käytöstä.
- sen jälkeen väärensit entisaikojen lapsikuolleisuuden lauseeksi "homot kuolevat lapsina runsaimmin".
- osoitin tuon väitteesi löyhyyden, josta syytit minua 'kiivaasta otteesta' kun oma lukutyylisi osoittaa juuri sitä, mistä minua syytit.
- enkä vieläkään ole saanut perusteita väitteellesi: "toisinaan toimit täysin Jumalan sanan vastaisesti". Jos esität noin vahvan väitteen, sinun tulee konkreettisesti osoittaa, missä olen niin tehnyt. Et voi heitellä ilman perusteita toisista noin asenteellista väitettä, päälle päätteeksi syyttäen minua "ikävästä piirteestä käydä henkilön kimppuun".
- syytät minua/meitä, että väheksymme raiskausta, pedofiliaa, eläinten käyttöä (ihan omasta päästäsi vedettyä huuhaata).
Nuohan on ihan konkreettisesti nähtävissä viesteissäsi, en keksi niitä. Joten kaiken tämän jälkeen henkilön kimppuun -syytöksesi on kaksinaamaisen tökeröä; oletko sokea vai teetkö sitä tarkoituksella. Saamasi kehotus miettiä tarkoitusperiäsi uudelleen osuu todellakin ytimeen. Kuten joku sanoi, keskustelet oman pääsi kanssa vailla selkeää yhteyttä muiden keskustelijoiden kaikkiin argumentteihin eli keksit ylimääräistä ohi viestien sisällön. Keskustelet omien sisäisten mielikuviesi kanssa eikä tämä ketju ole ensimmäinen sitä lajia.
Exoduksen jupakassa näyttää olevan epätarkkoja lausuntoja, väärinkäsityksiä ja niitä hyödyntävää median propagandaa eheytymistä vastaan. Oma merkityksensä tuolla Alan Chambersin lausumalla saattaa olla yhtenä rikkana rokassa kohti homouden yleistä hyväksyntää ja homoliittojen arkipäivää, jos hän vielä lipeää edelleen nykyisistä kannoistaan. Onhan homoaktivistit siihen niin hanakasti tarttuneet, vieläpä muunneltuna totuutena, oman totuuden painoarvoa pönkittämään. Profetiat kertovat homoseksuaalisuuden esiinnoususta yhteiskunnassa, ei tuo siis ole mikään merkittävä "totuuden" ulostulo. Voi tulla aika, jolloin Aslanin kaltaiset liikkeet ovat vihanlietsontaa ja lailla kiellettyjä. Luonnonmukaista ja luomisen mukaista ei ihmisten säätämät lait kuitenkaan pysty homoudesta tekemään.
Media on ilkamoinut tästä Exoduksen rivien repeämisestä, mutta se ei suinkaan ole vienyt toivoa eheytymiseen luottavilta. Exoduksesta eron ottaneet järjestöt kritisoivat, että se turhentaa raamatullisen uskon ytimen ja tuudittaa ihmiset väärään huolettomuuteen pelastuksesta. Merkityksettömänä Chambersin lausumaa yleisesti pidetään.
Chambers kertoo homojen taivaaseen pääsyn ohella myös näin: "Monien kristittyjen homoseksuaalien tulee pyrkiä elämään selibaatissa. Saman sukupuolen vetovoima on verrattavissa huorintekoon tai ylpeyteen. Homoseksuaalisuus on syntiä, koska Raamattu liputtaa heteroseksuaalisen avioliiton puolesta. Kristittyjen homojen täytyy joko olla selibaatissa tai jos haluavat mennä naimisiin, kumppanin pitää olla vastakkaista sukupuolta. Mutta vaikka jos onkin homosuhteessa, voi silti olla hyvä kristitty. Muutos on mahdollista kaikille, joilla on suhde Jeesukseen Kristukseen."
Chambersin mielestä homot pääsevät taivaaseen syntiä harjoittamalla. Merkillistä on, ettei media ole tarttunut C:n ristiriitaiseen lausuntoon vaan tuo esiin vain homoutta puoltavat ilmaisut. Mutta sitähän median strategia yleisesti on syystä, että homoliikkeen pyrkimyksenä on saada sanomalehtien toimituksiin homoenemmistö ja siten hallita homoseksuaalisuuden uutisointia parhain päin. Esim. New York Timesin ja Washington Postin toimitusneuvostoissa on homoseksuaaleilla enemmistö kerrotaan emason linkissäni lopussa.
"Median hehkutus repeämästä ex-gay liikkeessä asiaankuulumaton"
Linkki on valitettavasti englanninkielinen mutta osoittaa median yksipuolista hypetystä.
http://thinkprogress.org/lgbt/2012/07/09/513122/media-hyped-rift-in-ex-gay-movement-irrelevant-to-ongoing-harm-of-sexual-orientation-rejection/?mobile=nc
Jatkuu.. - luminarsku.
mummomuorille, jatkuu..
Tuota, perustelet SAMALLA tutkimuksella, jolla minä osoitan homoseksuaalisen suuntautumisen muutoksen mahdollisuuden, ettei muutosta tapahdu! Mites luet, kutes tulkitset! Et näemmä ymmärrä, että 50 % on saanut avun: 23% merkittävää homoseksuaalisen vetovoiman vähentymistä 30 % homoseksuaalinen vetovoima ei ollut hävinnyt, mutta se ilmeni vain satunnaisesti tai sellaisella tavalla, joka ei tuottanut ahdistusta. Tämän seurauksena he kykenivät elämään tyytyväisenä ilman avointa seksuaalista toimintaa. Onhan tässä tapahtunut muutosta, enemmän tai vähemmän. Eihän kaikki fyysiset sairaudetkaan parane, miksi sitten kaikkien homojen pitäisi eheytyä heteroiksi.
Aslanin mukaan tutkimuksesta riippuen muutosterapia on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi 20 - 60 prosentissa tapauksia. Kyllähän se kertoo, että muutos on mahdollinen ja sitä tapahtuu. Homoliikkeen propaganda vaan sokeuttaa ihmiset, kuten sinutkin.
"Eheytysliikkeen toimintaa vastustavissa homoissa Puontia juroo eniten samanlainen suvaitsemattomuus ja maailman mustavalkoinen lohkominen, josta nämä itse kritisoivat konservatiiveja."
http://cross-section.info/E08/aslan_etsii_laakkeita.php
Ja vielä Aslanista perusasiaa, joka tuntuu sinulta olevan pimennossa:
"Aslan sai alkunsa ryhmästä, jossa puolet osallistujista oli seksuaalisuuden ja kristinuskon suhdetta pohtivia heteroita ja puolet ihmisiä, jotka halusivat muutosta omaan homoseksuaalisuuteensa.
Nämä homoseksuaalit olivat aiemmin olleet Setassa ja olivat yrittäneet mukauttaa kristillisen uskomuksensa ja seksuaalisen käyttäytymisen, mutta olivat kokeneet, että usko menee jotenkin mukana. Jotkut olivat eläneet pidempiaikaisissa homosuhteissa, mutta se oli vain lisännyt rikkinäisyyden tunnetta."
http://www.aviisi.fi/artikkeli/?num=03/2005&id=55ac731
>Mikä on homoseksuaalinen elämäntapa?<
Etkö todellakaan tiedä? Elää homona homoutta harjoittaen, tietenkin.
>Eikä juuri tähän suuntaan homoja tule eheyttää ihan kuin heterojakin? <
Raamatun mukaan ehdottomasti ei, koska homous on syntiä.
> ”Kovasti käytöksesi muistuttaa homoliikkeen kuuden askeleen ohjelman…”
Tässä ketjussa kritisoin tuota ideologiaa ja sen varjolla tehtyä ”terapointia”. <
Et nyt ymmärrä. Homoliikkeen kuuden askelen ohjelma ei suinkaan sisällä mitään "terapointia" tai "kouluttamista". Ohjelmahan opastaa, miten saada homoudelle yhteiskunnassa hyväksytty asema. Et kritisoinut tätä homoaktivistien taktiikkaa:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/homoaktivistit.html#5
>Viittaat tutkimuksiin, joita on jo usein käsitelty, joten niitä ei sen enempää<
Juuri niillä osoitan, että muutosta tapahtuu. ::-)
Jusu Vihervaara Kotimaan blogissaan tulkitsee Aslanin tiedotetta tyypilliseen homomyönteisten tapaan vääristellen toisten sanomiset omiin tarkoitusperiin sopivaksi. Hän vetäisee heti alkuun railakkaasti, että eheytysterapioiden korttitalo romahti tänä vuonna. Parin hepun osin väärintulkitut lausunnot eivät todellisuudessa ole romahduttaneet eheytymisen mahdollisuuksia sen enempää kuin muuttaneet Aslanin käytäntöjä. Ei Alarannan ja Puontin kannanotosta voi lukea, että se olisi Aslanin muuttunut kanta. Se on mielestäni vain selkiyttävä ja informatiivinen median vellovaan ja vääristyneeseen parjauskampanjaan eheyttämisestä. Yhä Aslan uskoo eheytyksen voimaan, ei heidän kantansa siis ole muuttunut homoseksuaaleihin. Senhän voi nähdä Aslanin nettisivuilta.
Vihervaara lainaa Alarannan ja Puontin lausunnosta Alan Chambersin lausumaa ja laittaa sen Aslanin piikkiin. Ei tämä ole Aslanin muuttunut kanta homoseksuaalisuudesta vaan Chambersin sanoja:
# "Seksuaalisuuden muutoksen etsintä ei saa tulla elämämme tärkeimmäksi asiaksi ja siten ohittaa kristityn elämän päämäärää, joka on Jeesuksen seuraaminen, vaikka seksuaalisuus ei muuttuisikaan", Aslanin tiedotteessa todetaan.#
Kyllä tiedotteessa niin todetaan, mutta lieneekö Vihervaaralla viherkaihi kun vääristää noin rankasti. Hämmästyneenä luen noita homoaktivistien tekstejä; tuntuu että hutkitaan umpimähkään, tutkimatta ja lukematta lukemaansa, yksisilmäisesti vääristellen, yrityksenä saada homous normikäytökseksi. Vai vääristääkö se homouden henki näkökyvyn. Vihervaara ilkamoi liian hätäisesti. Ei terapia ole osoittautunut huijaukseksi. Elävät vedet on Aslanin ohjelmassa edelleen.
Jatkuu.. - luminarsku.
mummomuorille, jatkuu..
Näin Pirkko Alaranta ja Ari Puonti sanoivat lausunnossaan, joka on linkissä lukijoiden kommenteissa toisena. Kannattaa lukea heidän oma kannanottonsa eikä toisten asenteellisia lainauksia siitä:
"Alan Chambers ei väittänyt, että kukaan ei olisi koskaan muuttunut missään määrin. Hänen oma elämänsä on eräs todistus muutoksesta. Se mitä hän kiisti on mustavalkoisesti ymmärretty muutos täyshomosta täysheteroksi. Joillakin muutos on asteittaista ja jotkut eivät koe muutosta seksuaalisuudessaan vaikka muunlaista muutosta kokevatkin. Alan Chambers on todennut, että muutos epäonnistuu 99,9% tapauksista. Tämä on kuitenkin virhetulkinta, joka selviää kun lukee koko tekstiyhteyden. Alan ei väittänyt, että kukaan ei olisi koskaan muuttunut missään määrin."
"Exodus on tietoisesti muuttanut mediakielenkäyttöään – yksinkertaistavan sanoman (”Minä muutuin, sinäkin voit muuttua”) ja heteroavioliiton solmineiden todistuskertomusten sijaan halutaan tuoda esille, että kaikki eivät koe muutosta samalla tavalla eivätkä päädy avioliittoon. Joillakin muutos on asteittaista ja jotkut eivät koe muutosta seksuaalisuudessaan vaikka muunlaista muutosta kokevatkin. Aslan on täysin samoilla linjoilla Exoduksen kanssa tässä asiassa ja on iloinen Exoduksen mediakäytöksen suunnan muutoksesta."
http://ranneliike.net/teema/exodus-internationalin-toimitusjohtajan-ilmoituksen-merkityksesta-kiistellaan?cid=18&aid=8640
Aslan siis iloitsee Exoduksen mediakäytännön muutoksesta eli Aslanin oma kanta on se mikä on ollut ja on edelleen, huolimatta median kirkuvista otsikoista. Se on siis poikennut Exoduksen aiemmasta kannasta. Näin teksteistä on asiallisesti ottaen ymmärrettävissä. Alan Chambers on kristityn kasvussaan päässyt oivaltamaan, että syntiin ja kamppailuihin keskittymisen sijaan keskittyminen Kristuksen armoon ja rauhaan toi vapauden. Kasvunhan pitäisi olla kristitylle sallittua ilman, että siitä repäistään asenteellisen huutavia otsikoita 'homokantojen muutoksista ja edelleen homouden sallivuuteen kun eheytyskään ei toimi'.
Kannattaa lukea myös Ari Puonnin viestit Kotimaan blogissa Eheyttämistä vai rikkomista:
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?id=36678&bid=663
1. sivulla neljäs viesti 21.5.2012 14:04:39
"Emme ole irrallaan mistään yhteisöstä, koska toisaalta voidaan todeta, että ne, jotka ajattelee homoudesta liberaalisti voivat olla median ja homoliikkeen propagandan aivopesemiä tajuamattaan sitä itse."
3. sivulla neljäs viesti 21.5.2012 19:44:01 Tässä viestissä myös Robert Spitzeristä; Parkinsonin taudista kärsivä eläkkeellä oleva kahdeksankymppinen, joka häpeää epätieteellistä tutkimustaan. Hyvä, että tuossa iässä ymmärtää myöntää tutkimuksensa puutteet.
>Jos Aslanin johtohenkilöt tunnustavat tosi asiat, mikä estää sinua niin tekemästä?<
Jospa sinä tunnustaisit nuo tosiasiat, mitkä Aslan on esiin tuonut.
Jatkuu.. - luminarsku.
mummomuorille, jatkuu..
Siinäpä sitä vilunkipeliä.
Homoliikkeen sabotointeja on paljastettu esim. tässä:
http://www.emaso.com/fi-finnish/index.html
Sivustolta poimittua:
"Vuonna 1973 sukulaisjärjestö – The ”American Psychiatric Association” eli ”APA” äänesti poistaakseen homoseksuaalisuuden virallisesti hyväksytystä psykiatristen sairauksien luettelosta (DSM eli Diagnostic and Statistical Manual, suom. Diagnostinen ja tilastollinen käsikirja). Se ei ollut mitään muuta kuin pienen mutta hyvin äänekkään ja vihaisen homoseksuaalisten jäsenten ja kannattajien ryhmän vallankaappaus. Tuosta ajasta saakka homoseksuaaliset psykiatrit, psykologit ja heidän kannattajansa ovat lisääntyvässä määrin kontrolloineet järjestöissään tutkimusta, raportteja ja symposiumeja. Tri Nicolosi selittää esimerkin avulla tätä toimintatavan muutosta. Hän kirjoittaa:
'Poliittinen korrektius vaivaa jatkuvasti mielenterveysjärjestöjämme. Vuonna 1999 American Psychiatric Association -järjestön vuosittaisen kokouksen ohjelmaan oli määrä sisältyä väittely siitä, voitaisiinko seksuaalista suuntautumista muuttaa terapian avulla. Mutta tuo väittely peruutettiin, kun kaksi ohjelmaan mukaan pyydetyistä puhujista vetäytyi sanoen, että aihe, homoseksuaalisuus muutettavissa olevana, oli liian poliittisesti kuormitettu tieteelliseen kokoukseen. Psykiatri Jeffrey Satinoveria ja minua oli alunperin ehdotettu tuon paneelin jäseniksi, mutta gay-aktivistipsykiatrit kieltäytyivät osallistumasta, jos joko Satinover tai minä ottaisin osaa sellaiseen keskusteluun. Olet siis yliopistossa ja ajattelet, että heteroseksuaalisuus on ohjeellinen? Toivotan onnea näkökantasi ilmaisemiselle, teesiesi julkaisemiselle ja toimeentulemiselle kollegojesi kanssa. Sinun olisi parempi pitää tuo näkemys omana tietonasi tai saatat huomata joutuneesi painostetuksi ulos siitä sosiaalisesta yhteisöstä, jolta koetat niin kovasti saada hyväksyntää.' "
"Mutta meidän täytyy ensin luoda silmäys siihen, miksi meillä on tämä kauhistuttava yksipuolisuus, ei ainoastaan tutkimuksessa vaan myös mediassa, joka levittää tulokset laajempaan julkisuuteen. Selvitykset ovat osoittaneet, että homoseksuaalit ja heidän kannattajansa ovat suuresti yliedustettuina mediassa. Vain yksi esimerkki: New York Timesilla and Washington Postilla – ”vanhan median” johtavilla uutisorganisaatioilla – on toimitusneuvosto, jossa homoseksuaaleilla on enemmistö. Tämä voi olla äärimmäinen tapaus, mutta suuntaus on sama kauttaaltaan mediassa. Ja sanomalehdet eivät tietenkään itse koskaan kirjoita mitään tästä niihin sisältyvästä yksipuolisuudesta. Ne eivät koskaan antaisi lukijoidensa tietää, kuinka monta homoseksuaalia heidän toimitusneuvostoissaan on."
"Koska homoseksuaalien lobbausryhmän agendana on saada sanomansa mediaan, kuinka paljon parempi olisi todellisesti olla mediassa. Ja johtavissa asemissa. Homoseksuaaliset toimittajat muodostivat vuonna 1990 oman kansallisen järjestönsä, The National Lesbian and Gay Journalists Association (NLGJA), josta on tullut hyvin vaikutusvaltainen."
Pitkälti tuli tekstiä, mutta niin on pitkälti vääristyneitä olleet käsityksetkin Aslanista. Toivottavasti tämä saisi avata ainakin joitakin ymmärtämättömyydestä aiheutuneita käsitesolmuja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798