lisäpitkät

valoa lisää

Minkälaisia lisäkaukovaloja olette laittaneet p12 primeraan? Itse olen ajatellut laittaa hella comet 500 ff. Otetaanko herätevirta auton omilta pitkiltä ruskeasta vai valkeasta johdosta? Muuten kytkentä releen kautta onnistuu.

9

1646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xenon!

      Elä laita mitään ulkoisia lisävaloja vaan osta xenon muutos sarja. Paljon paremmin näyttää xenonit kuin mitkään apupitkät. Tosi helpot laittaa paikoilleen, n. puoli tuntia ja puhun omasta kokemuksesta

      • valoa lisää

        Onko sinulla pitkissä valoissa xenonit? Mites kun laittaa pitkät päälle,niin haittaako se kun ne syttyvät hitaasti? Ja tuleeko hajavaloa?


      • xenon!
        valoa lisää kirjoitti:

        Onko sinulla pitkissä valoissa xenonit? Mites kun laittaa pitkät päälle,niin haittaako se kun ne syttyvät hitaasti? Ja tuleeko hajavaloa?

        Joo pitkiin laitoin ja tosi hyvin näyttää. hitaamminhan se aluksi xenon syttyy mutta ei ongelmaa minun mielestä, kun ovat jo olleet päällä niin ne syttyvät aika nopeesti uudelleen. Ajatellen kohtaamis tilannetta maantiellä. Eipä ihmeemmin hajavaloakaan tule. Suosittelen. Lähivalot tuntuu kyllä aika himmeiltä pitkien xenonien jälkeen. Mutta eipä ole lisävaloja haittaamassa pesua, ulkonäköä ym. Mutta makuasiahan se on.


      • mietintämyssyyn idea

        onko nuo xenonit lailiset, paha vaan jos ajaa autolla joka ei ole laillisessa kunnossa kolarin, varsinkin jos ajaa vakavan kolarin, silloin vakuutusyhtiönkin puolesta tarkastetaan auto.

        katsastuksenhan ei kuulu niihin puuttua, jos et erikseen niitä pyydä katsastamaan ja myös maksa.

        Ja miksi ei katsastus laittomiin aina puutu, sinähän voit asentaa ne vaikka seuraavana päivänä joko ensimmäisen kerran tai takaisin.


      • xenon!
        mietintämyssyyn idea kirjoitti:

        onko nuo xenonit lailiset, paha vaan jos ajaa autolla joka ei ole laillisessa kunnossa kolarin, varsinkin jos ajaa vakavan kolarin, silloin vakuutusyhtiönkin puolesta tarkastetaan auto.

        katsastuksenhan ei kuulu niihin puuttua, jos et erikseen niitä pyydä katsastamaan ja myös maksa.

        Ja miksi ei katsastus laittomiin aina puutu, sinähän voit asentaa ne vaikka seuraavana päivänä joko ensimmäisen kerran tai takaisin.

        Eipä ne pitkissä haittaa, nehän vaihdetaan ajoissa lyhkäsiin.. Ja onhan noita laillisia xenon lisäpitkiäkin myynnissä, jos haluaa kunnon valoa. Jopa katsastus asemalla sanoivat, kun kysyin näistä, että voi laittaa pitkiin.... mene ja tiedä onko joka paikassa sama käytäntö.


    • Valoa pimeyteen

      Saako kaukovaloja lain mukaan edes lisätä. Joskus muinoin 1970-luvulla se oli kyllä sallittua, mutta sitten kiellettiin. Onko säännökset muuttuneet taas sallivaksi?

    • xenon!

      Kyllä saa!

    • elektroniikkaaaaaaa

      Ota sähkö pitkille suoraan akusta releen kautta, niin jännitehäviö pienenee ja alkuperäisilläkin pitkillä näkee hyvin. Käytä paksuja johtoja ja ohjauksen releelle saat nykyisestä kytkennästä.
      Jossain myydään näitä valmiina sarjoinakin, jos sähköpuoli on vierasta.

    • Makuukamarin poke

      Mie ajan pitkillä vain makuukamarissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe