Opiskelemaan usa:n peruskoulun viimeistä

usaan?

Poikani haluaisi kovasti lähteä opiskelemaan Yhdysvaltoihin Michiganiin peruskoulun viimeisellä luokalla. Nytten aloitti juuri kahdeksannen luokan ja vuosi olisi aikaa suunnitella ja valmistella asiaa.
Meillä olisi sukulaisperhe, jossa poikani voisi asua tämän lukuvuoden USAssa.
Kuinkas tämä koulun aloittaminen siellä onnistuu, voiko sukulaiseni ottaa heidän alueen kouluun yhteyttä ja ilmoittaa poikani siellä kouluun. Minkä verran koulu siellä maksaa ulkomaalaiselle, koulu on maan kansalaisille ilmainen.
Onko tällainen mahdollista.
Haluaisin antaa pojalleni mahdollisuuden!

6

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • obizgelija11

      Miksi vaihtaa maailman parhaasta perusopetusjärjestelmästä erääseen kehittyneiden maiden huonompiin? Kannattaisi ehkä vasta yläkoulun jälkeen harkita.

      • 11

        Missa logiikka? Miten huonoimmasta jarjestelmasta tulee oppilaita ja opettajia maailman parhaisiin yliopistoihin?
        Suomalainen systeemi on paras heikoille oppilaille mutta lahjakkaille silla ei ole mitaan tarjota.
        Minulla on henkilokohtaista koemusta molemmista systeemeista ja kylla amerikkalainen koulu vie voiton.


    • 7

      Vain sukulaisesi voi ottaa asista selvaa. Monessa koulupiirissa on saanto etta ainoastaan siella asuvien perheiden lapsilla on oikeus kayda paikallisia kouluja.

    • ulysses grant

      Paras, halvin ja toteuttamiskelpoisin ratkaisu on se, että poika käy peruskoulun loppuun Suomessa, pyrkii suomalaiseen lukioon ja lähtee lukion aikana vuodeksi vaihto-opiskelijaksi USA:han.

    • käymmätön

      Kysymys nimim "11"
      Kuuluitko niihin heikompiin vai lahjakkaisiin?
      Minulla on kyllä aavistus, vaan vastaa kuitenkin.

      Koska myöskin lahjakkaimmille on Suomen systeemi parempi kuin monissa muissa maissa.
      Ehkä USA:ssa voi rahalla mennä elitistisempiin kouluihin,.
      Tuloksethan ei silti ole paremmat kuin Suomessa

      • 11

        Mihin perustuu vaitteesi etta etta lahjakkaimmille suomalainen systeemi on parempi? minkalaisia ohjelmia heille tarjotaan?
        Voiko peruskoulussa edeta omaa tahtiaan muiden ohi esim. matematiikassa?
        Paljonko sinulla on omakohtaista kokemusta USAn kouluista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe