Poikani erosi. Tätä nykyä on tilanne se, että ex-miniäni syyttää minua huonosta kasvatuksesta ja poikani siitä, että olen ex-miniän ja soiaaliviranomaisten puolella häntä vastaan...
En jaksaisi....
Lopetanko kaiken kanssakäymisen poikani kanssa????
itkettää
23
183
Vastaukset
- Korppis*
Ei omaa lasta voi jättää. Ota huomioon pojallasi se vasta on paha olo ja kenelle hän pahaa oloaan purkaa, omalle äidilleen.
- Onko poikasi
juoppo? Oletko ollut huonona esimerkkinä?
Limsojenkin juottaminen pienenä voi johtaa juoppouteen.- tiinaex...
kaikkee sitä kuuleekin hah hah haaaaa...
- meeriamanda
Vain sinä tiedät asioide tolan. Emme me . Jos olet tullut tuohon päätökseen on se vermasti harkittu.
Pysy mielipiteissäsi, ja selitä se pojallesi niin et ymmärtää.
Miniäsi on mitä on, pidettävä jonkunlaiset välit mikäli lapsia on ja haluat jatkossakin tavata lapsenlapsiasi?
Kuten ymmärrät, nämä on kunkin perheen omia juttuja. Jaksamista. - Viisastukoon
Aikuiset ihmiset vastaavat omista virheistään. Niistä ei syytetä vanhempia. Eikä tätä maailmaa ole enää mikään mafiatyyppinen perheuskollisuus, tunaria voi ja pitääkin arvostella.
Toivottavasti järki voittaa ja jokainen yrittää parantaa omia vikojaan. - !!!!
Itse antaisin aaltojen tasaantua. En ottaisi kantaa kumpaakaan vastaan, en puolesta.
Toki emmehän me voi tietää asiasta mitään.
Niin kuin Korppis kirjoitti, nyt vasta poikasi tarvitseekin äitiään.
Lapselliselta, minusta, tuntuu sinun syyttelysi kasvattamisestasi. Se on jo ollutta ja mennyttä.
Kaipa teet, kuin parhaaksi näet!
Jaksamista! - ainahan syllinen
pitää negatiivisiin asioihin löytää ja kohdistaa, ja nyt se satut olemaan sinä.
Tutkaileppa ihan ajan kanssa omien toimintojesi laita, ja kerro sen jälkeen eronneille osapuolille totuus toiminnoistasi.
Mutta se, että minäsi syyttää sinua väärästä kasvatuksesta, se ei voi pitää paikkaansa. Kaiketi poikasi aikuisena on ominut omat mielipiteensä, omat tapansa toimia ja omat tapansa perheessään.
Kysäseppä miniältä onko hänen käytöksessään ja toiminnoissaan korjaamisen varaa. - Sokerihumalat ja
pullo-onni johtaa juopotteluun aikuisena. Viina ja sokeri vanhentavat ihon äkkiä.
- ¤
Ja varsinkin sätkä, mutta mitähän se alkuun kuuluu?
- tympeää
Pääsee ujuttamaan propagandaansa mieliaiheestaan!
- meeriamanda
Niin kuka?
- Ole tasainen. Ohita.
Luettuani pikaisesti olen sitä mieltä, että koska sekä pojallasi että miniälläsi on nyt tosi vaikeaa kriisiä, niin sinä äitinä, isoäitinä ja anoppina olleet kuitenkin elämässäsi paremmassa jamassa,
minkä takia minä ajattelen, että sinulla ei nyt ole lupa suuttua ja/tai pahoittaa mieltäsi mahdollisista arvosteluista. Se on nyt vähän itsekeskeistä sinulta tässä tilanteessa mitään välittää mitä nämä 'nuoret' sinusta lausuvat. Anna mennä ohi korvien.
Pysy mahdollisimman puolueettomana, minkä itse sisimmässäsi tiedät, vaikka joku moittisikin sinun olevan sitä tai tätä. Pysy myös kohteliaana ja mahdollisimman ystävällisenä kummallekin, älä vastaa heidän kriisiinsä omilla tunteillasi, vaikka kuinka mieli tekisi.
Odota. Anna ajan kulua. Seiso suorana ja ole mahdollisimman vahva lapsenlapsillesi sekä tälle kriisiä elävälle parille. Tää on mun näkemykseni.
Tietysti saat salassa itkeä tai sinua asiat kiukuttaa, mutta älä nyt enää rasita pariskunnan perhettä, olethan itse elämää enemmän kokenutkin.
Vastaus: Et lopeta kanssakämistä! Tasapuolisesti molempien kanssa asioit. Myös, valvo sitä, ettet valu itsesääliin 'voi voi kun kaikki mua nyt moittii'. Heillä on kriisiä ja vihaa, ohita se. Terkuin yks täti. - Varmaa tekstiä
Yleensä tytön vanhemmat OMIVAT lapsenlapset ja pojan vanhemmat eivät nää pikkuisiaan juuri koskaan.
- Korppis*
Näin menee, mutta olen tehnyt ansan johon pikkuiset lankeaa.
Nuketaloprojekti laajenee ja poikien leluvaraston avain on minulla ; )
- sitroen.
Taas yksi uusi sen palkatun hörhön typeristä aloituksista. Ja moni näköjään meni lankaan ja vastasi...
- luulotautisa taas
Niinhän sinäkin eyit. Tuskin tiedät kenen aloitus on, joten se siitä!
- näin
Täällä ihmiset eroaa, ei näytä vaikuttavan millään lailla kanssakäymiseen.
Huommennakin juhliin kaikkipuolet uudet ja vanhat. - onpas lapsellisia
juttuja täällä, eikö noita voi purkaa keskenään eikä julki tuoda täällä?
Luuletteko täältä saavanne avun joka pahanoloonne?
Ette tosiaan, ikävä kyllä, vaihtoehtoja / kuvitelmia asioistanne jne vain...!
On muita lähteitä mistä avut saa asioihinne!
Ottaaka selvää vaikka netistä oikean osoitteenne asioista, ettei täällä tarvi valittaa joka risauksestanne!
Naurettavia vastauksia vain saatte ja varsinkin niiltä joilla "on muka asiat aina oikein"!
Täällä luuserit jyllää ja ne jotka muka tietävät kaikki asiat oikein!
Luulenpa että kokkarit ja sdp on vallalla täällä julistamassa oikeita tietojaan joka asiassa!
Ei kun hirvee haloo tulee kohta tänne, nautinpa haukuistanne mitä oon sanonut mutta sehän taas antaa kuvan teistä kuta ja mitä olette!- --------------------
Kepu ja persut tääl hallitsee.
- Oma elämä.
Sinähähän sekmaannut toisten asioihin, kun kerran syytetään! Lopeta sellainen!
Toivon teidän kaikkien osallisten puolesta, että sinä jaksaisit, etkä katkaisisi yhteyksiä mihinkään suuntaan. Silloin ei kukaan voittaisi, vaan kaikki menettäisivät vielä enemmän.
Toivoisin, etten osallistuisi mihinkään syyttelykeskusteluun, vaan osaisin olla hiljaa sellaisten aikana ja tyytyä "tyynenä" kuuntelemaan, jos olisin sinun asemassasi. - On aina helpompi tarjota toiselle ohjeita, kuin itse toimia oikeaksi uskomallaan tavalla kriisitilanteessa. - Jatkan silti kuvitelmaani tilanteeseen ehkä sopivasta toimintamallista:
Kertoisin kaikille osallisille, että rakastan ja arvostan heitä, enkä haluaisi menettää heistä ketään lopullisesti. Ehdottaisin, että kaikki keskittyisivät yhdessä miettimään, mitä he itse haluavat, ja miten mahdollisimman hyvään tulokseen voitaisiin päästä pitkällä aikavälillä. Mennyttä ei voi muuttaa, mutta tulevaan voi vaikuttaa! Jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta elämästään ja omista teoistaan, vanhemmat myös alaikäisten lastensa elämästä.
Kun en jaksaisi enempää, voisin sanoa sen ääneen ja kieltäytyä varsinkin menneiden kaivelemisesta. Voisin vaikka käskeä toiset ulos kotoani tai päättää puhelun oman hermostumiseni vuoksi, mutta kertoisin sitä ennen, että haluan jatkaa rakentavampaa keskustelua myöhemmin, kun kaikki ovat rauhoittuneet.
Jossain tilanteessa ajattelutauon ja vaikkapa yhteisen teehetken pitäminen voisi rauhoittaa kiihtyneitä tunteita. Vanhempia voisi varmaan myös välillä muistuttaa, että kaikki päätökset ja teot vaikuttavat heidän omien lastensa elämään. Kysymykset, rakastatko lapsiasi, haluatko heidän parastaan, ja miten se näkyy käytöksessäsi tässä ja nyt, voisivat joskus pysähdyttää vanhemman ajattelemaan asiaa.
Muista, että sinä et ole enää vastuussa aikuisen poikasi elämästä ja teoista. Toivon kuitenkin, että jaksaisit tukea häntä kantaamaan oman vastuunsa ja selvittämään omat ongelmansa. Se hänen on tehtävä ihan itse, sitä ei voi tehdä kukaan muu, ei äitikään. - Sinun tehtäväsi on toimia rehellisesti itseäsi ja muita kohtaan. Uskoisin myös poikasi arvostavan sinua ja rehellisyyttäsi entistä enemmän, jos/kun hän saa oman elämänsä järjestykseen.
Jaksamista ja parempaa huomista sinulle!- Yleensä näin
Poikasi eroaa ja hänen ex-vaimonsa muuttaa usein lähelle omia vanhempiaan.
Siellä on mamma ja pappa , jotka pitävät huolen , että lapsi /lapset ovat heidän
omaisuuttaan . Sinulla voi olla kovakin halu nähdä pikkuisia, mutta tämä totuus
tulee hyvinkin pian esiin. Elimme kerran jätkälauman kanssa yhdessä.
Minä olin vuokrannut kalamajan.
Yksi hyvistä kavereistamme lähti yö-pissille ja kompastui kaljapusiin.
Kaatui rappusia alas ja katkaisi jalkansa.
Muut kaverit kantoivat hänet ambulansssiin.
Sen koommin en häntä nähnyt.
En vieläkään ymmärrä asiaa, en minä häntä kasvattanut, juotin vain.
H.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62941
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111851Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla277824- 58758
- 55673
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93579Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45576- 23566
- 79554