Auttakaa amatööriä.
Haluaisin aloittaa koiralleni barffauksen mutta vähän askarruttaa päivän ja viikkojen menut. Läpi olen käynyt kaikki mahdolliset sivustot netistä mutta hankala aloittaa näillä eväillä, kun ei ole tuttava piirissäkään ketään joka tätä harrastaisi.
Kysymys kuuluu, mitä annan koiralle päivässä> minkä verran? Tuleeko luita antaa päivittäin vai kerran kaksi viikossa? Helpoittaisi tietää päivän ja viikkojen ruat,mitä eläintä ja paljonko tulisi antaa. ( Koirani labradorinnoutaja painaa 30kg )
Kiitos vastauksista.
Koiran barffaus
9
414
Vastaukset
- Ei tähtitiedettä
Barf ja raakaruokinta on kaksi eriasiaa.Barf on raakaruokinnan täysin älytön suuntaus.Barfissa koiran ruokavalio koostuu 55%-80% enemmän ja vähemmän lihaisista luista,rustoista,broilerin siivistä ja kauloista,joista koira hyödyntää vain minimaalisen osan,raakaa lihaa ja kasviperäistä onkin sitten loput.Kasviperäisestäkään ei ole muuta hyötyä,kuin se,että voidaan välttää liiallisen luun ja rustojen syötöstä johtuva ummetus.
Raakaruokinnassa taas pääasiallinen ravinnon lähde on raaka liha,josta koira saa paljon irti.Sen jälkeen tulee rustot ja luut,sekä kasviperäinen ravinto,mikä ei ole pakollinen.Raakaruokinnassa niitä rustoja ja luita annetaan useimmiten 1-2 kertaan viikko.
Googleta "katiska raakaruokinta" niin löytyy hyvä sivusto,jossa asiat on kerrottu siten,että tavan pulliainenkin ymmärtää. - lihaakin
Hei!
Varmaan luotettavampia neuvoja;saa k.o. ruokaa myyviltä liikkeeiden henkilö kunnalta,he useimmiten itsekin raaka-ruokintaa t, barffausta käyttävät koirilleen.
Itse sekaruokin koiramme; kuivaraksuja& lihaa t.mahaa t.kalaa t.broileria.
Tämän lisäksi saa JOKA PVÄ lihaisen ruston. - Puolueeton näkökanta
On paras..
Tosi fiksua kysyä tietoja myyjiltä,tottakai myyjän mielestä kaikki hänen myymänsä on täydellistä! - bungaa
No jokainen voi ihan itse miettiä ja vertailla tuotteita, enkä jaksa uskoa että tien toisenpuolen lemmikki kaupan makkara pötkylä on sen erikoisempi kuin sen toisen puolen liikkeen pötkylä. Kuulostipa hauskalta.
- Googlen setä
Äkkiseltää kun Googletteli niin löyty tollaiset ohjeet
http://www.lempimuona.com/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/17112008-111871/Categories/Barf_ruokinnan_aloittaminen
Ja katiskassakin on hyviä neuvoja- barffis
Miten voi neuvoa, jos ei ole kokemusta? Vai onko katiskan tekijä barffari?
- Raakana
www.musch.fi Käyhän tuolta sivulta lukemassa. Siellä asia on lähinnä totuutta. Väittäköön ensimmäinen tähän ketjuun vastannut mitä hyvänsä. Meidän paikkakunnan koirien ja ihmisten ravitsemusasiantuntija tietää varmastikkin mistä puhui, kun sanoi, että suurinosa koiran ruokavaliosta on lihaisia luita. Kerran viikkoon on hyvä antaa sisäelimiä. Ei sen enempää, ei vähempää. Kasviksia ei ole pakko antaa. Niitä voi kuitenkin lisukkeena pitää, eivät ne mitään haittaa aiheuta ainakaan.
Kaikki kuitenkin riippuu siitä osaako antaa oikein koiralle raakaa ravintoa ja sopivissa määrin. Se on aloitettava hitaasti ja kärsivällisesti. Omalla noutajallani meni heti maha sekaisin lihasta, kun puolen vuoden iässä aloin raakoja tarjoamaan. Totutteleminen kesti hetken, mutta näin 3vuoden jälkeen voin kertoa, että koirani voi paremmin kuin moni muu kotiruualla ja teollisella ruualla elävä koira. Turkista huomaa ensinnä, että koira on raa'alla. Jaksamisesta sen jälkeen. Terveellä koiralla elämänhalukin on ihan eriluokkaa, kuin kaupan ruokia syövällä. Ja jos joku väittää, ettei ole totta; voi itse mennä kokeilemaan syöttää ensin vuoden kotiruokaa, sen jälkeen vuoden raakaa ja kertoa sitten milloin koira voi paremmin ;)
Kukin tietysti syöttää koiraansa ihan niinkuin parhaaksi näkee! Kyllähän ne toki kotiruuallakin hengissä pysyvät.Mitä tarkoittaa tarkoittamasi kotiruoka?Kiinnostaa kuulla,kun lähdetään vertailuja tekemään.Varsinkin yleistäen...
- gggggggggggggggrrrrr
Katiskan kirjoittaja ei kannata mitään ruokintatyyliä 100% parhaimpana,lukekaa ja perehtykää.
Kaikki siellä kirjoitetut asiat on perusteltavissa luonnon lakien mukaan olematta sen kummempaa tähtitiedettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760