Miten harvinaisen luontokuvauskohteen olenkaan löytänyt,

ihme nainen

kun edes google ei näytä yhtään siihen viittaavaakaan kuvaa?

Otin jo digikameralla muutamia kuvia, mutta otan vielä lisää järkkärillä.

Mitä neuvoisitte minua kuville tekemään? Nämä kuvathan voivat mullistaa käsityksen koko maailmankaikkeudesta tms.
Lehdet kyllä vastaanottavat kuvia, mutta haluavat kaikki oikeudet eivätkä maksa välttämättä mitään.

Tämän täytyy olla suuri harvinaisuus.

16

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme nainen

      Ja mistään feikkikarhusta EI ole kyse enkä minäkään ole mikään luontokuvaaja tai ylipäätään mikään kuvaaja. Tein sattumoisin löydön hyötyliikunnan puitteissa ja nyt odotan jännittyneenä vastauksia.

    • ihmetyttä

      "Miten harvinaisen luontokuvauskohteen olenkaan löytänyt,"

      vaikea sanoa.


      "Mitä neuvoisitte minua kuville tekemään?"

      missä asiassa?

      " Nämä kuvathan voivat mullistaa käsityksen koko maailmankaikkeudesta tms."

      Älä ainakaan kellee uskovaiselle niitä sit lähetä.


      "Lehdet kyllä vastaanottavat kuvia, mutta haluavat kaikki oikeudet eivätkä maksa välttämättä mitään."

      ei niitä sinne 'lukijankuvakilpailuun' ole pakko lähettää.

      julkaisusta voi sopia erikseen toimituksen kanssa, ilman että luovuttaa niille yhtään mitään.

      • N

        Tiedätkö mitä.


    • ihme nainen

      Kuulostaa monimutkaiselta tuo "erikseen sopiminen". Siellä on sellainen lakimieskaarti jokaisen toimituksen takana, että meikäläisen oikeudet lentävät automaattisesti ikkunasta ulos.

      Mieleni tekisi näyttää näitä kuvia, koska uskon niiden olevan ainutlaatuisia. Onko google muka niin surkea paikka, että siellä ei olisi vastaavia kuvia, jos joku niitä olisi ottanut? Kysyn vaan.

      Toivottavasti luontokuvaajat eivät ala kadehtimaan minua...

      • legopalikkagoogletta

        "Mieleni tekisi näyttää näitä kuvia, koska uskon niiden olevan ainutlaatuisia. Onko google muka niin surkea paikka, että siellä ei olisi vastaavia kuvia, jos joku niitä olisi ottanut? Kysyn vaan.

        Toivottavasti luontokuvaajat eivät ala kadehtimaan minua... "

        google ei ole surkea paikka.
        se, että viesteistäsi ei ole löytynyt mitään sellaista tietoa, että mitä olet edes yrittänyt löytää, niin hnakala vastata.

        Voipa niitä kuvia näyttää.
        Pienentää vaan niin pieniksi, vaikka 400X600px, pistää kuvan päälle niin tökerön copyright-merkin, että oksat pois ja pakkaa urakalla, niin ei niitä mikään lehti heti alkaa käyttämään lakimiehillä tai ilman :-).

        Tämänä lisäksi nimeää kuvan vaikka vielä silleen, että sen voi vaikka googlellakin löytää, vaikkapa esimerkiksi lentähä kuikka, flying black throated diver, gavia arctica, niin osaa se hakukonekkin sen esittää jos joku kuikkakuvaa etsii.


      • Ei huuhaa muijaa kukaan kadehdi, oikea ilmaisu on jotta me säälimme tuollaista henkilöä jolla on noin suuri tarve alkaa puhumaan/kirjoittamaan selvää jaskaa!

        Tuon esityksen jälkeen jonka olet aikaansaanut olen pettynyt jos kyseessä ei ole marsilaisten hyökkäys tai Petterin vetämä Joulupukin valjakko vaaleana kesäyönä harjoitusraveissaan kuun edestä ravaamassa vai millä tavalla poro juoksee? jolkuttaako se vai miksi sitä sanotaan?


      • ihme nainen
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Ei huuhaa muijaa kukaan kadehdi, oikea ilmaisu on jotta me säälimme tuollaista henkilöä jolla on noin suuri tarve alkaa puhumaan/kirjoittamaan selvää jaskaa!

        Tuon esityksen jälkeen jonka olet aikaansaanut olen pettynyt jos kyseessä ei ole marsilaisten hyökkäys tai Petterin vetämä Joulupukin valjakko vaaleana kesäyönä harjoitusraveissaan kuun edestä ravaamassa vai millä tavalla poro juoksee? jolkuttaako se vai miksi sitä sanotaan?

        Muijaa!? Miksi loukkaat minua? Mieheni voi pian suuttua tuollaisesta ja mitenkäs sitten suu pannaan.

        Olen puhunut totta. Tänään sataa vettä, joten en pääse ottamaan hyviä lähikuvia uudella järjestelmäkamerallani. Mikä kohtalon oikku, että minä, joka kuvaamista edes harrasta, näen tällaisen näyn ykskaks ja yllättäin!
        On olemassa "oikeita" luontokuvaajia, jotka eivät eläessään muuta tee, kuin nököttävät puskanjuurella ja kököttävät rakennetuissa piilokopeissaan ja lopulta suuttuvat, kun mitään ei tapahdu ja alkavat rakentamaan feikkielukoita!

        Sitten tulen minä ja kohtaan sen, mitä muut ovat elämäntyönään koittaneet löytää! Varmasti suututtaa ja kadehdituttaa! :)


      • ihme nainen kirjoitti:

        Muijaa!? Miksi loukkaat minua? Mieheni voi pian suuttua tuollaisesta ja mitenkäs sitten suu pannaan.

        Olen puhunut totta. Tänään sataa vettä, joten en pääse ottamaan hyviä lähikuvia uudella järjestelmäkamerallani. Mikä kohtalon oikku, että minä, joka kuvaamista edes harrasta, näen tällaisen näyn ykskaks ja yllättäin!
        On olemassa "oikeita" luontokuvaajia, jotka eivät eläessään muuta tee, kuin nököttävät puskanjuurella ja kököttävät rakennetuissa piilokopeissaan ja lopulta suuttuvat, kun mitään ei tapahdu ja alkavat rakentamaan feikkielukoita!

        Sitten tulen minä ja kohtaan sen, mitä muut ovat elämäntyönään koittaneet löytää! Varmasti suututtaa ja kadehdituttaa! :)

        Nikistäsi ta tekstistäsi päätellen olet jonkunlainen trolli joten se miten sinut erittelee ei suuresti kiinnosta.

        Miehesi saa tehdä ihan mitä vaan haluaa, tuskin hänestä mihinkään kummalliseen on sinä hoidat ne kummalliset asiat. Jos vielä uhoat niin päästän kiukkuisen muijan (naapurin) irti ja saat varoa!

        Hämähäkki väärinpäinkin on jo nähty ja tuskin se kuvattavasi sen kummempi on.

        Laita osoite/linkki missä saamme sitä ihailla niin kerromme minkä arvoisen luonnon ihmeen olet hiffannut.


      • ihme nainen
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Nikistäsi ta tekstistäsi päätellen olet jonkunlainen trolli joten se miten sinut erittelee ei suuresti kiinnosta.

        Miehesi saa tehdä ihan mitä vaan haluaa, tuskin hänestä mihinkään kummalliseen on sinä hoidat ne kummalliset asiat. Jos vielä uhoat niin päästän kiukkuisen muijan (naapurin) irti ja saat varoa!

        Hämähäkki väärinpäinkin on jo nähty ja tuskin se kuvattavasi sen kummempi on.

        Laita osoite/linkki missä saamme sitä ihailla niin kerromme minkä arvoisen luonnon ihmeen olet hiffannut.

        Haukotuttaa nuo sinun rölliepäilysi. Olen oikea nainen ja minun mieheni on riski suomalainen mies!
        Nyt alan ymmärtämään pahantuulisuuttasi: sinulta puuttuu emäntä talosta. :(

        Hetki hetkeltä ja päivä päivältä alan tuntemaan yhä enemmän ylpeyttä löydöstäni, mutta onhan tässä kääntöpuolensakin. Ihmisten kadehdinta kun saavuttaa kliimaksinsa, niin ei sekään herkkua ole. Kohta sitä saattaa jo alkaa toivomaan, ettei olisi mitään löytänytkään.

        Minä varjelen löytöäni enkä todellakaan ohjeista ketään paikan päälle! Tulen ottamaan siitä vielä monia valokuvia uudellä järjestelmäkamerallani ja jos löydän oikean kanavan julkaista löytöni, niin teen sen. :)

        Et kai koita iskeä minua!? Hävytön mies! Miehelläni saattaisi olla sanansa sanottavana. :)


      • ihme nainen kirjoitti:

        Haukotuttaa nuo sinun rölliepäilysi. Olen oikea nainen ja minun mieheni on riski suomalainen mies!
        Nyt alan ymmärtämään pahantuulisuuttasi: sinulta puuttuu emäntä talosta. :(

        Hetki hetkeltä ja päivä päivältä alan tuntemaan yhä enemmän ylpeyttä löydöstäni, mutta onhan tässä kääntöpuolensakin. Ihmisten kadehdinta kun saavuttaa kliimaksinsa, niin ei sekään herkkua ole. Kohta sitä saattaa jo alkaa toivomaan, ettei olisi mitään löytänytkään.

        Minä varjelen löytöäni enkä todellakaan ohjeista ketään paikan päälle! Tulen ottamaan siitä vielä monia valokuvia uudellä järjestelmäkamerallani ja jos löydän oikean kanavan julkaista löytöni, niin teen sen. :)

        Et kai koita iskeä minua!? Hävytön mies! Miehelläni saattaisi olla sanansa sanottavana. :)

        Olet osoittautunut pelkäksi jaskan puhujaksi. Olet tuskin edes nainen vaan joku hamppari jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin pyrkiä trollaamaan. Oikea kanava löydöllesi niillä tiedoilla jotka ovat saatavilla on vessan pönttö.


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Olet osoittautunut pelkäksi jaskan puhujaksi. Olet tuskin edes nainen vaan joku hamppari jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin pyrkiä trollaamaan. Oikea kanava löydöllesi niillä tiedoilla jotka ovat saatavilla on vessan pönttö.

        Ihmenainen näyttää poistuneen estradilta ja jään ihmettelemään tuota luonnon oikkua jota ei voinut kertoa kun se oli niin ihmeellinen. Nyt taitaa yöunet karista moneksi ajaksi.

        Mitä himpskattiahan se on kuvannut pyörii päässä!


      • suvanto kostea
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Ihmenainen näyttää poistuneen estradilta ja jään ihmettelemään tuota luonnon oikkua jota ei voinut kertoa kun se oli niin ihmeellinen. Nyt taitaa yöunet karista moneksi ajaksi.

        Mitä himpskattiahan se on kuvannut pyörii päässä!

        "Mitä himpskattiahan se on kuvannut pyörii päässä! "

        taisi "löytää itsensä" :-)
        ja koska kyseessä on täysin uniikki tapahtuma, kuten tunnettusti kaikki mikä ns. älykkäämpään ja verbaalisempaan sukupuoleen liittyy, on aivan uniikkia, niin tästä piti saada kuva.
        Ja ihme, se kuvakin on täysin uniikki.
        Sinällään positiivista, että emme ole saaneet nähdä ko. kuvaa.


    • juuuuuuuuuuuu-u

      Jos se kuva esittää mahaansa myöten kahlaavaa kurkea, laita ihmeessä se näkyville johonkin. Mutta ihan tiedoksi, että eräs Lauri on jo esitellyt naapuripalstalla sellaista ihmettä, ja väittää ainutlaatuiseksi tapahtumaksi.

      • legopalikkagoogletta

        " Mutta ihan tiedoksi, että eräs Lauri on jo esitellyt naapuripalstalla sellaista ihmettä, ja väittää ainutlaatuiseksi tapahtumaksi."

        yhtälailla kuin kaikki Laurit, myös kaikki kuvat ovat uniikkeja :-)


    • hitsin hitsi

      näin eilen kun kala oli juuri haukkaamaisillaan nussivat sudenkorennot suuhunsa, samalla kun kalasääksi tuli ja nappasi kalan pintavedestä aiheuttaen ennennäkemättömän vesiloiskeen joka kimalteli ruhtinaallisesti matalassa sivuvalossa.
      hitsi kun ei ollut kameraa mukana.

    • mwurgu

      Älä välitä. En minäkään löydä Googlesta etsimiäni kuvia. En löydä sieltä edes itseäni, vaikka kansa väittää sieltä kaiken löytyvän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe