Saako sijaisvanhemmat ansiosidonnaista päivärahaa jos lapset yhtäkkiä kotiutuvat (esim. Loimaan kassan jäsenenä) Vai pitäiskö perustaa firma jonka työntekijänä sitten on. Maksaako kunnat enemmän oy:lle kuin yksityisille?
Aloittelija
32
375
Vastaukset
- raha & koulutus
Tuo kannattaakin todella tarkasti selvittää, mistä saa eniten rahaa. Minkäslainen on sijaisvanhempien koulutustaso, jos saa udella.
- yksi sijari
Ei sijaisvanhemmuudesta saa mitään työttömyyspäivärahaa, mutta tietenkin työstään saa, jos siihen vaadittavat edellytykset siltä osin täyttyvät. Sijaisvanhemmuudesta ei siis voi jäädä työttömyyskorvausta nauttivaksi työttömäksi työnhakijaksi, vaikka lapset kotiutuvaisivatkin.
- sossupaholainen
Perhehoitaja ei ole työsuhteessa vaan kysessä on toimeksiantosopimus, joten oikeutta työttömyyskorvaukseen ei ole.
- Rahat loppuu
Minkä tähden toimeksiantosopimusta ei sanota irti vaikka lapset siirretään pois. Ei ihme että veronmaksajien rahat alkaa loppua. Eikö loisten toimeksiantosopimusta voisi purkaa niin saavat mahdollisuuden ilmoittautua työttömiksi työnhakijoiksi ja saada työttömyystuet.
- työvoimapolitiikkaa
Rahat loppuu kirjoitti:
Minkä tähden toimeksiantosopimusta ei sanota irti vaikka lapset siirretään pois. Ei ihme että veronmaksajien rahat alkaa loppua. Eikö loisten toimeksiantosopimusta voisi purkaa niin saavat mahdollisuuden ilmoittautua työttömiksi työnhakijoiksi ja saada työttömyystuet.
Rautaklankaako tarvitaan, jos lapset siirretään pois niin korvaus heidän hoidostakin päättyy, mutta työnä perhehoito ei lasketa työvoimaviranomaisten pykälien mukaan työksi, totta kai saa ja luultavasti täytyykin ilmoittautua työvoimatoimistoon työnhakijaksi( vaikka kuka tietää vaikka joku tulisi kotiin työtä tarjoamaan), mutta oikeutta työttömyyskorvaukseen ei ole vaan sieltä tulee joku päläpälä lausunto, se on aivan sama jos hoidat omaa lasta kotona vielä nuorimman täytettyä 3 ja ilmoittaudut työnhakijaksi ja koska aina olet liitto maksut ym maksanut niin sitähän luulisi että voi jopa ansiosidonnaista saada tai ainakin peruspäivärahaa mutta lausunto tulee että päivärahat evätty perusteena että on ollut ilman pätevää syytä pois työelämästä. pätevä syy päättyy siihen päivään kun lapsi täyttää 3 eli jos heti seuraavana päivänä ilmoittaudut saat vanhojen ansioiden mukaista ansiosidonnaista mutta venytteleppä asiaa vähän niin luut jää käteen, poikkesin hieman sivuraiteille mutta jos toimeksianto ja korvaus siittä jatkuisi niin tarvetta työnhakuunhan ei edes ole!?
- sossupaholainen
Rahat loppuu kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että toimeksiantosopimusta ei irtisanottaisi (irtisanomisaika on yleensä kuukausi), jos lapset muuttavat pois.Toimeksiantosopimus koskee aina tiettyjä lapsia ja jos he muuttavat muualle, sopimus luonnolllisesti lakkaa. Ja silloin tietysti voi imoittautua työttömäksi. Lisäksi monet sijaisvanhemmat käyvät muualla töissä ja varmasti kuuluvat alansa liittoon.
Kuka mielestäsi on loinen? Sijaisvanhemmuus vaatii todella paljon, korvaukset ovat pieniä siihen nähden, mitä se perheeltä vaatii. - Tiedätkö
sossupaholainen kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että toimeksiantosopimusta ei irtisanottaisi (irtisanomisaika on yleensä kuukausi), jos lapset muuttavat pois.Toimeksiantosopimus koskee aina tiettyjä lapsia ja jos he muuttavat muualle, sopimus luonnolllisesti lakkaa. Ja silloin tietysti voi imoittautua työttömäksi. Lisäksi monet sijaisvanhemmat käyvät muualla töissä ja varmasti kuuluvat alansa liittoon.
Kuka mielestäsi on loinen? Sijaisvanhemmuus vaatii todella paljon, korvaukset ovat pieniä siihen nähden, mitä se perheeltä vaatii.Aivan jokaisessa lähipiirini sijaisvanhempipariskunnista joko molemmat tai toinen on tosielämässä alkoholin väärinkäyttäjä ja yleensä joko molemmilla tai toisella on sivusuhde. Kyllähän sellainen elämä vaatii paljon. Ehkä se salailu puoli on se vaativin sarka. Sijaislapset tekevät arkiaskareet "kasvatustarkoituksessa" että joten kuten homma näyttäisi pysyy kuosissa. Sossun silmille.
Mitä varten sossupaholainen yrität uskotella ihmisille jotain muuta mitä sijaisperheiden arki pääsääntöisesti on. Sinulla on varmasti jokin pätevä syy peitellä yleisesti vallalla olevaa tilanetta. Käykö syyksi raha?
Poikkeuksia sijaisvanhemmissa tietenkin on. Täällä aika ajoin kirjoittelee fiksun tuntuisia ilmeisesti sijaisvanhempia, mutta tosielämässä sellaisia ei ole kohdalle sattunut. - Näin
Tiedätkö kirjoitti:
Aivan jokaisessa lähipiirini sijaisvanhempipariskunnista joko molemmat tai toinen on tosielämässä alkoholin väärinkäyttäjä ja yleensä joko molemmilla tai toisella on sivusuhde. Kyllähän sellainen elämä vaatii paljon. Ehkä se salailu puoli on se vaativin sarka. Sijaislapset tekevät arkiaskareet "kasvatustarkoituksessa" että joten kuten homma näyttäisi pysyy kuosissa. Sossun silmille.
Mitä varten sossupaholainen yrität uskotella ihmisille jotain muuta mitä sijaisperheiden arki pääsääntöisesti on. Sinulla on varmasti jokin pätevä syy peitellä yleisesti vallalla olevaa tilanetta. Käykö syyksi raha?
Poikkeuksia sijaisvanhemmissa tietenkin on. Täällä aika ajoin kirjoittelee fiksun tuntuisia ilmeisesti sijaisvanhempia, mutta tosielämässä sellaisia ei ole kohdalle sattunut.varmaan löytyy kuvaamiasi sijaisperheitäkin joo, mutta miten se edes pienessä määrin liittyy aiheeseen joka siis oli sijaisvanhempien mahdollinen työttömyyskorvaus kun/jos heillä olevat lapset kotiutuu.
- sossupaholainen
Tiedätkö kirjoitti:
Aivan jokaisessa lähipiirini sijaisvanhempipariskunnista joko molemmat tai toinen on tosielämässä alkoholin väärinkäyttäjä ja yleensä joko molemmilla tai toisella on sivusuhde. Kyllähän sellainen elämä vaatii paljon. Ehkä se salailu puoli on se vaativin sarka. Sijaislapset tekevät arkiaskareet "kasvatustarkoituksessa" että joten kuten homma näyttäisi pysyy kuosissa. Sossun silmille.
Poikkeuksia sijaisvanhemmissa tietenkin on. Täällä aika ajoin kirjoittelee fiksun tuntuisia ilmeisesti sijaisvanhempia, mutta tosielämässä sellaisia ei ole kohdalle sattunut.Ensinnäkin sijaisvanhempia ei nyt "ihan kasva puussa", joten ihmettelen miten lähipiiriisi on sattunut useita sijaisperheitä.
Minulla ei todellakaan ole mitään syytä peitellä mitään. Palkkanikaan ei ole riippuvainen sijaisperheistä ja muuta tuloa minulla ei ole. Tosin jos todella valitsisin vain huonoja sijaisperheitä, niin ehkä minut siirrettäisiin toisiin tehtäviin.
Kohdalleni on kerran sattunut (eikä silloinkaan kyseessä ollut perhe, johon minun kuntani oli sijoittanut, vaan perhe joka asui kunnassani) perhe, jossa oli vakava alkoholiongelma ja voin kertoa, ettei se ollut mukavaa kenellekään, joka asian kanssa joutui tekemisiin. Olen ollut tekemisisää kymmenien sijaisperheiden kanssa, enkä todellakaan usko, että suurimmalla (suurella) osalla oli alkoholiongelma tai uskottomuutta. - ghyt
Tiedätkö kirjoitti:
Poikkeuksia sijaisvanhemmissa tietenkin on. Täällä aika ajoin kirjoittelee fiksun tuntuisia ilmeisesti sijaisvanhempia, mutta tosielämässä sellaisia ei ole kohdalle sattunut.Harmi, ettet tunne meitä =) Mitään yli-ihmisiä ei olla, mutta ainakin erilaisia kun kaikki tuntemasi sijaisvanhemmat. Itse en käytä ollenkaan alkoholia ja puoliso juo kuukaudessa keskimäärin 2 tölkkiä olutta. Ei siis olla alkoholin väärinkäyttäjiä =)
Meillä kummallakaan ei ole sivusuhdetta (tiedän varmasti sen myös puolison kohdalla) vaan pitkä ja onnellinen liitto takana.
Itse tunnen tarkemmin kolme sijaisperhettä ja heillä noita ongelmia ei kyllä ole kenelläkään.
Ja arkiaskareista, meillä sijoitettu tekee samoja kotitöitä kun biologisetkin, eli siivoavat oman huoneensa kerran viikossa ja jokainen lähes joka päivä tekee jonkin kotityön: tyhjentää tiskikoneen tai vie roskat tms. Ei niin että rasittaisi ketään liikaa =)
Kaikkea hyvää sinulle! - riiasi lasten ohessa
ghyt kirjoitti:
Harmi, ettet tunne meitä =) Mitään yli-ihmisiä ei olla, mutta ainakin erilaisia kun kaikki tuntemasi sijaisvanhemmat. Itse en käytä ollenkaan alkoholia ja puoliso juo kuukaudessa keskimäärin 2 tölkkiä olutta. Ei siis olla alkoholin väärinkäyttäjiä =)
Meillä kummallakaan ei ole sivusuhdetta (tiedän varmasti sen myös puolison kohdalla) vaan pitkä ja onnellinen liitto takana.
Itse tunnen tarkemmin kolme sijaisperhettä ja heillä noita ongelmia ei kyllä ole kenelläkään.
Ja arkiaskareista, meillä sijoitettu tekee samoja kotitöitä kun biologisetkin, eli siivoavat oman huoneensa kerran viikossa ja jokainen lähes joka päivä tekee jonkin kotityön: tyhjentää tiskikoneen tai vie roskat tms. Ei niin että rasittaisi ketään liikaa =)
Kaikkea hyvää sinulle!Minä taas kuulin eräästä sijaisvanhemmasta (naispuolisesta) että oli riiannut erään paikallisesti merkittävän henkilön kanssa ilmeisesti vuosiakin. Tällaisia juttuja kiertää kylänraitilla.
- uusi parempi
riiasi lasten ohessa kirjoitti:
Minä taas kuulin eräästä sijaisvanhemmasta (naispuolisesta) että oli riiannut erään paikallisesti merkittävän henkilön kanssa ilmeisesti vuosiakin. Tällaisia juttuja kiertää kylänraitilla.
Niin ja melkolailla samoilla seutukunnilla miespuolinen perhekodin vetäjä alkoi seukata virkanaisen kanssa. Erosi sitten vaimostaan ja meni naimisiin virkanaisen kanssa.
Joten kyllä nämä melko tavallisia ovat. - Jaksamista!
ghyt kirjoitti:
Harmi, ettet tunne meitä =) Mitään yli-ihmisiä ei olla, mutta ainakin erilaisia kun kaikki tuntemasi sijaisvanhemmat. Itse en käytä ollenkaan alkoholia ja puoliso juo kuukaudessa keskimäärin 2 tölkkiä olutta. Ei siis olla alkoholin väärinkäyttäjiä =)
Kaikkea hyvää sinulle!Näkemyksesi pitkästä ja sinun mielestäsi onnellisesta liitostanne kertoo jo väljähtyneestä liitosta. Huomasit itsekin missä menette.
Kyllä vaan sijaisvanhemmat harrastavat sivusuhteita enemmän kuin ei-sijaisvanhemmat lähipiirissäni.
Mielestäni sijaisvanhemmaksi ryhtyminen jo kertoo perhetilanteesta jotakin mitä ei haluta sanoa.
Erään sijaisperheen sijaisäiti piti aikuistunutta sijaispoikaa ja perheen sijaisisä kuksi naapurin sijaisäitiä. Ja miten kaiken piti olla kunnossa.
Sijaisperheille on ominaista laskelmoiminen kaikissa toimissaan. Joku sijaisäiti saattaa pitää sivusuhdetta yllä vaikkapa järjestäen eräretken sijaislapsille viettäen itse erämiehen kanssa laatuaikaa oluen ja kynttilöiden loisteessa toisessa mökissä oman miehen ollessa sijaiskodin ulkopuolista virkatointaan hoitamassa. Tuo juttu on mitä mainion ja paras kun tuntee henkilöt. Ei voi muuta kuin nauraa. - vietit & vaistot
Jaksamista! kirjoitti:
Näkemyksesi pitkästä ja sinun mielestäsi onnellisesta liitostanne kertoo jo väljähtyneestä liitosta. Huomasit itsekin missä menette.
Kyllä vaan sijaisvanhemmat harrastavat sivusuhteita enemmän kuin ei-sijaisvanhemmat lähipiirissäni.
Mielestäni sijaisvanhemmaksi ryhtyminen jo kertoo perhetilanteesta jotakin mitä ei haluta sanoa.
Erään sijaisperheen sijaisäiti piti aikuistunutta sijaispoikaa ja perheen sijaisisä kuksi naapurin sijaisäitiä. Ja miten kaiken piti olla kunnossa.
Sijaisperheille on ominaista laskelmoiminen kaikissa toimissaan. Joku sijaisäiti saattaa pitää sivusuhdetta yllä vaikkapa järjestäen eräretken sijaislapsille viettäen itse erämiehen kanssa laatuaikaa oluen ja kynttilöiden loisteessa toisessa mökissä oman miehen ollessa sijaiskodin ulkopuolista virkatointaan hoitamassa. Tuo juttu on mitä mainion ja paras kun tuntee henkilöt. Ei voi muuta kuin nauraa.Osa sijaisvanhemmista on ollakseen parempia ihmisiä, mitä sijoitettujen vanhemmat / sukulaiset. Näissä seksuaalisissa kysymyksissä arvelen sijaisvanhempien ja lasten omeinen vanhempien / sukulaisten olevan samaa tasoa. Eli tuskin sijaishuollon henkilöt eroavat muusta populasta viettien ja tunteiden ja halujen ollessa tarkastelun kohteena. Ne ovat ihmisiä yhdistäviä tekijöitä kuitenkin.
Toki yksilöllisiä eroja löytyy. - sossupaholainen
vietit & vaistot kirjoitti:
Osa sijaisvanhemmista on ollakseen parempia ihmisiä, mitä sijoitettujen vanhemmat / sukulaiset. Näissä seksuaalisissa kysymyksissä arvelen sijaisvanhempien ja lasten omeinen vanhempien / sukulaisten olevan samaa tasoa. Eli tuskin sijaishuollon henkilöt eroavat muusta populasta viettien ja tunteiden ja halujen ollessa tarkastelun kohteena. Ne ovat ihmisiä yhdistäviä tekijöitä kuitenkin.
Toki yksilöllisiä eroja löytyy.Olin juuri kuuntelemassa sijaisperheiden kouluttajaa. Hän kertoi, että koulutuksen alussa menee paljon aikaa saada sijaisvanhemmat ymmärtämään, että kyseessä on jaettu vanhemmuus. Lapsella on aina myös biologiset vanhemmat. Uskon, että nyt kun koulutus on pakollinen kaikille sijaisvanhemmille, sijoituksia sijaisvanhemmiksi sopimattomille perheille tulee huomattavasti vähemmin. Mutta kyse on ihmisistä, virheitä sattuu aina, vaikka ei saisi sattua. Mutta uskon, että he jotka lähtevät sijaisvanhemmaksi omaa paremmuuttaan korottaakseen, putoavat useammin koulutuksen myötä.
Pedofiilejahan löytyy tosiaan kaikista ihmisryhmistä,ja heitä on todella vaikea tunnistaa etukäteen. - jaaa
Jaksamista! kirjoitti:
Näkemyksesi pitkästä ja sinun mielestäsi onnellisesta liitostanne kertoo jo väljähtyneestä liitosta. Huomasit itsekin missä menette.
Sijaisperheille on ominaista laskelmoiminen kaikissa toimissaan. Joku sijaisäiti saattaa pitää sivusuhdetta yllä vaikkapa järjestäen eräretken sijaislapsille viettäen itse erämiehen kanssa laatuaikaa oluen ja kynttilöiden loisteessa toisessa mökissä oman miehen ollessa sijaiskodin ulkopuolista virkatointaan hoitamassa. Tuo juttu on mitä mainion ja paras kun tuntee henkilöt. Ei voi muuta kuin nauraa.täytyy todella ihmetellä miksi pidät lähipiirissäsi noin monta omasta mielestäsi moraalitonta ihmistä, jos minulla lähipirissä sellaisia ihmisiä joiden tekoja e voi hyväksyä niin eipä enään näy minun lähellä, itse tunnen pari sijariperhettä, tasan kaksi perhettä jossa lapset huostaanotettuja toisesta tilapäisesti , palannut siis jo kotiin, ja toisesta pitkäaikaisesti (lapset meillä) ja yksi todella lähellä jossa huostaanottoon kaikki kriteerit täyttyymutta me (suku) pidetään perhettä tukemalla yllä ja sossun tarkkojen silmien alla homma on toiminut tähän asti ja lapsilla paikkoja minne "paeta" ihan lähipiirissä, jos olisi pelkkä lähipiiriläinen tämän perheen äiti en olisi tätä katsellut vaan katkaissut välit mutta kun on sisko..no kukaan heistä ei kuitenkaan ainakaan tiedettävästä käy vieraissa eikä muilla kuin tällä yhdellä sukulaisella ole alkoholiongelmia, ei kyllä muussakaan tuttavapiirissäni vieraissa hypitä vaikka laaja onkin, eli kyllä lähipiirinsä voi valita oman moraalin mukaan sukua ikävä kyllä ei
- vain hyvät immeiset
jaaa kirjoitti:
täytyy todella ihmetellä miksi pidät lähipiirissäsi noin monta omasta mielestäsi moraalitonta ihmistä, jos minulla lähipirissä sellaisia ihmisiä joiden tekoja e voi hyväksyä niin eipä enään näy minun lähellä, itse tunnen pari sijariperhettä, tasan kaksi perhettä jossa lapset huostaanotettuja toisesta tilapäisesti , palannut siis jo kotiin, ja toisesta pitkäaikaisesti (lapset meillä) ja yksi todella lähellä jossa huostaanottoon kaikki kriteerit täyttyymutta me (suku) pidetään perhettä tukemalla yllä ja sossun tarkkojen silmien alla homma on toiminut tähän asti ja lapsilla paikkoja minne "paeta" ihan lähipiirissä, jos olisi pelkkä lähipiiriläinen tämän perheen äiti en olisi tätä katsellut vaan katkaissut välit mutta kun on sisko..no kukaan heistä ei kuitenkaan ainakaan tiedettävästä käy vieraissa eikä muilla kuin tällä yhdellä sukulaisella ole alkoholiongelmia, ei kyllä muussakaan tuttavapiirissäni vieraissa hypitä vaikka laaja onkin, eli kyllä lähipiirinsä voi valita oman moraalin mukaan sukua ikävä kyllä ei
No tuohan on juuri sitä "me paremmat" - ajattelua.
Ehkä kannattaa pysytellä erossa sijaishuollosta ja valita tuttavapiiri vaikka Lions - clubista tai kristiyhteisöstä tai steinerkoulusta. - näin vaan on
vain hyvät immeiset kirjoitti:
No tuohan on juuri sitä "me paremmat" - ajattelua.
Ehkä kannattaa pysytellä erossa sijaishuollosta ja valita tuttavapiiri vaikka Lions - clubista tai kristiyhteisöstä tai steinerkoulusta.Esimerkkinä voin kertoa, että maailmassa, jopa Suomessa on joukoittain ihmisiä, jotka luulevat isäkseen jotakin muuta henkilöä, kuka se todellisuudessa onkaan.
Ja elävät elämänsä enemmän tai vähemmän tyytyväisinä ja miettien tai ollen miettimättä kohtaloaan..... - Jäitä hattuun
näin vaan on kirjoitti:
Esimerkkinä voin kertoa, että maailmassa, jopa Suomessa on joukoittain ihmisiä, jotka luulevat isäkseen jotakin muuta henkilöä, kuka se todellisuudessa onkaan.
Ja elävät elämänsä enemmän tai vähemmän tyytyväisinä ja miettien tai ollen miettimättä kohtaloaan....."...on joukoittain ihmisiä, jotka luulevat isäkseen jotakin muuta henkilöä, kuka se todellisuudessa onkaan."
Tuo tuskin on kenellekään uusi asia, mutta miten se liittyy sijaisvanhemmuuteen?
Me toimimme sijaisvanhempina, emmekä käytä juuri ollenkaan alkoholia. Hyvä niin, koska meille on sijoitettu lapsi, joka pelästyy heti kun näkee humalaisen ihmisen. Muutaman kerran vuodessa saatamme juoda siiderin puoliksi tai juhlissa ottaa onnittelumaljan.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä parikymmentä vuotta. Jos tulisi tilanne, että joutuisin valitsemaan uudelleen niin päätyisin jälleen tuohon omaan rakkaaseen mieheeni. Itse olen ollut 100% uskollinen ja uskon miehenikin olleen.
Miksi haluat mustamaalata jotain tiettyä ryhmää? Eiköhän niitä uskottomia sekä uskollisia löydy ihan joka ammattiryhmistä. Eipähän noista uskottomuusjutuista ole edes kaikki kirkonmiehet selvinneet puhtain paperein...
P.S. Biologiset lapsemme ovat niin isänsä näköisiä, ettei heidän isänsä jää naapureillekaan epäselväksi. Oman mieheni ei ole onneksi tarvinnut edes miettiä asiaa. - minä mietin näin.
Jäitä hattuun kirjoitti:
"...on joukoittain ihmisiä, jotka luulevat isäkseen jotakin muuta henkilöä, kuka se todellisuudessa onkaan."
Tuo tuskin on kenellekään uusi asia, mutta miten se liittyy sijaisvanhemmuuteen?
Me toimimme sijaisvanhempina, emmekä käytä juuri ollenkaan alkoholia. Hyvä niin, koska meille on sijoitettu lapsi, joka pelästyy heti kun näkee humalaisen ihmisen. Muutaman kerran vuodessa saatamme juoda siiderin puoliksi tai juhlissa ottaa onnittelumaljan.
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä parikymmentä vuotta. Jos tulisi tilanne, että joutuisin valitsemaan uudelleen niin päätyisin jälleen tuohon omaan rakkaaseen mieheeni. Itse olen ollut 100% uskollinen ja uskon miehenikin olleen.
Miksi haluat mustamaalata jotain tiettyä ryhmää? Eiköhän niitä uskottomia sekä uskollisia löydy ihan joka ammattiryhmistä. Eipähän noista uskottomuusjutuista ole edes kaikki kirkonmiehet selvinneet puhtain paperein...
P.S. Biologiset lapsemme ovat niin isänsä näköisiä, ettei heidän isänsä jää naapureillekaan epäselväksi. Oman mieheni ei ole onneksi tarvinnut edes miettiä asiaa.Minä ainakin totesin (lienee keskustelussa useampia ihmisiä), että ihmiset ovat samankaltaisia näissä seksuaalisuus -asioissa. Ainakin enemmän samanlaisia, kuin erilaisia. Mielestäni joku puolusti sijaisvanhempie, että "ei heidän keskuudessaan tehdä tuollaisia pahoja juttuja". Itse olen sitä mieltä, että ihminen ei siitä muutu huonommaksi tai paremmaksi, jos on saman ukon / akana kanssa koko ikänsä tai vaihtaa kumppania joka viides vuosi. Yksinkertaisempaa elämä tosin varmaan on, jos kököttää samassa liitossa - mutta ei anna oikeutta asettua toisten yläpuolelle.
- kunnon kuoharit
Jaksamista! kirjoitti:
Sijaisperheille on ominaista laskelmoiminen kaikissa toimissaan. Joku sijaisäiti saattaa pitää sivusuhdetta yllä vaikkapa järjestäen eräretken sijaislapsille viettäen itse erämiehen kanssa laatuaikaa oluen ja kynttilöiden loisteessa toisessa mökissä oman miehen ollessa sijaiskodin ulkopuolista virkatointaan hoitamassa. Tuo juttu on mitä mainion ja paras kun tuntee henkilöt. Ei voi muuta kuin nauraa.Hyi miten epäromanttista tuo olut. Olisivat nyt hyvänenaika ottaneet kuoharia tms. mukaan. Olutta???
- shampanjaaaa
kunnon kuoharit kirjoitti:
Hyi miten epäromanttista tuo olut. Olisivat nyt hyvänenaika ottaneet kuoharia tms. mukaan. Olutta???
Niin tuo oli kommentti viestiin, jonka oli lähettänyt nimimerkki Jaksamista!
Hyppäytti vastauksen tänne loppuun. Mietin vaan, että jos eräretkelle ja kynttilät ja kaikki, niin kyllä olut pilaa kaiken. - Ja posket roikkuu
shampanjaaaa kirjoitti:
Niin tuo oli kommentti viestiin, jonka oli lähettänyt nimimerkki Jaksamista!
Hyppäytti vastauksen tänne loppuun. Mietin vaan, että jos eräretkelle ja kynttilät ja kaikki, niin kyllä olut pilaa kaiken.Mökkikylä on tasokas. Savusaunomisen jälkeen jääkaapista kylmät oluet. Sijarimammalla on monta rautaa tulessa, tulopuoli kertyy monenlaisesta bisneksestä.
- pidä rahasi
Lapset eivät tule takaisin, älä kuvittelekaan!!!!
- fgjkagfierukfj
Huh mitä vastauksia.
Siis tarkoitin kysyä jos olen sijaisvanhempana muutamalle lapselle, jolloin en voi käydä töissä. Siis mitä tapahtuu jos toimeentulo yhtäkkiä loppuu.
EN HALUA KUULLA MITÄÄN SUHTEISTA, ALKOHOLISTA YMS. HÖMPÄSTÄ
Ilmeisesti "firma" voi minut irtisanoa tietyn karenssin jälkeen jos työt todella loppuvat ja olen oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
EI KIITOS SUURIMMALLE OSASTA VASTAAJISTA - työkkärin jonoon
Joo. Ei muuta ku työkkäriin.
- fgjkagfierukfj
En ole ensisijaisesti työkkäriin menossa :-)
Toisaalta jos on pari-kolme kasvattilasta kotona niin mielelläni olisin kotioloissa töissä.
Palkka ei ole pääasia mutta jotain korvausta plus turvaa mahdollisesta yhtäkkisestä toimeentulon menetyksestä kuitenkin tulisi olla.
Sijaisvanhemmista varmaan 1% on puhtaalla kutsumusmielellä töissä. Muut on varmaankin 50-60 linjalla siten että toisten lasten hoitamisesta tulisi saada "jonkinlainen" korvaus. Ei nyt niinkään bisnes mielessä mutta ei kai omasta pussistakaan viitsi toisten lasten kuluja ja omaa aikaa maksaa...
Ja jos asiaan panostaa vähänkin luulisi että jotain turvaa olisi ettei jää yhtenä odottamattomana päivänä satsauksineen tyhjän päälle.
- kotifrouva
Luulisi, että olet nuo tiedot jostain muualtakin etsinyt, kuin Suomi24 - palstalta. itse tiedän kyllä, mitä minulle tapahtuu, jos jään työttömäksi. On outoa, jos sijaisvanhemman tehtävään valitaan henkilöitä, jotka eivät tiedä tuon taivaallista normaaleista toimeentuloturva-asioista.
Ollaan varmaan oltu rikkaan miehen puolisoina.... tai sitä rataa...- fgjkagfierukfj
Olen kyllä saanut tietoa muualtakin.
Kuten jo alussa sanoin haluan turvata talouteni mahdollisessa irtisanomistapuksessa koska asia ei ole niin yksiseitteinen - siksi kysyin.
Onko se mielestäsi jotenkin väärin? Ja mitä V....A mun puolison tulot tähän/sulle kuuluu TAI SITÄ RATAA ??? - OMAT RAKKAAT
fgjkagfierukfj kirjoitti:
Olen kyllä saanut tietoa muualtakin.
Kuten jo alussa sanoin haluan turvata talouteni mahdollisessa irtisanomistapuksessa koska asia ei ole niin yksiseitteinen - siksi kysyin.
Onko se mielestäsi jotenkin väärin? Ja mitä V....A mun puolison tulot tähän/sulle kuuluu TAI SITÄ RATAA ???Niinpä. Toisen ihmisen lapsi voi milloin tahansa lähteä omaan kotiinsa JA SITÄ RATAA.....
- Ymmyrkäinen
OMAT RAKKAAT kirjoitti:
Niinpä. Toisen ihmisen lapsi voi milloin tahansa lähteä omaan kotiinsa JA SITÄ RATAA.....
Eli nyt olet sitä mieltä, että lasta ei saakaan palauttaa biologisille vanhemmilleen?
- ilo-na 3
Hei! Olen kait vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ap. Olen ollut työttömänä ja välillä sijaisvanhempana. Ennen perhehoitajan toimeksiantosiopimusta sain ansiosidonnaista. Sijoituksen aikana sitä ei makseta, koska en ole työmarkkinoiden käytössä. Sijoituksen päätyttyä ansiosidonnainen jatkuu normaalin kuvion mukaan. Perhehoitajuus ei täytä työssäoloehtoa. Kun 500 ansiosidonnaispäivää täytyy, tuki on työmarkkinatukeen tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007