Xperia Tipo, Kokemuksia?

Nokian_pettämä

Nokialainen petti, joten aika hommata uusi puhelin. Hintaluokasta

91

9892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et semmoneee

      Tipo on aasian markkinoiden dual sim kortti puhelin..
      'halppis..

      Ei edes myydä suomessa.. 150€ ollut jossain..

      • Nokian_pettämä

      • Niissä on eroja!
        Nokian_pettämä kirjoitti:

        On se hauskaa, kun joku viitsii vastata, mutta vois edes hiukan miettiä mitä möläyttelee.

        http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/ST21IBLACK/sony-xperia-tipo-st21-alypuhelin-musta

        Itse kokisin, että gigantti elää suomessa varsin vahvasti. Itseasiassa ko. puhelin varastossa 12 eri Gigantin myymälässä.

        Toistan vielä kysymyksen. Kokemuksia kenelläkään?

        Aasian tipo on eri juttu kuin skandinavian tipo!
        Skandinavian mallit on sonyllä erikseen ja niissä on sallittu isompi lähetysteho ym. kivaa johtuen meidän korpien kuiskinnasta.
        Myös tänne on ne joissa on eri prosessorivaihtoehtoja, tänne ne nopeemmat!
        tiponkohdalla kaksois sim koskee vain aasiaa, lähinnä kiinaa!


      • tipon omistava
        Nokian_pettämä kirjoitti:

        On se hauskaa, kun joku viitsii vastata, mutta vois edes hiukan miettiä mitä möläyttelee.

        http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/ST21IBLACK/sony-xperia-tipo-st21-alypuhelin-musta

        Itse kokisin, että gigantti elää suomessa varsin vahvasti. Itseasiassa ko. puhelin varastossa 12 eri Gigantin myymälässä.

        Toistan vielä kysymyksen. Kokemuksia kenelläkään?

        itselläni alkoi kolmen kuukauden jälkeen kosketus pinta sekoamaan että se kirjoittaa mitä haluaa luulin aluksi että se on joku virus mutta tyhjenain koko puhelimen ja se ei auttanut palautin kokonaan tehdas asetuksiin nyt varmaa pitäis viedä se huoltoon mutta muuten iha hyvä puhelin perus käyttöön


      • qlö
        Niissä on eroja! kirjoitti:

        Aasian tipo on eri juttu kuin skandinavian tipo!
        Skandinavian mallit on sonyllä erikseen ja niissä on sallittu isompi lähetysteho ym. kivaa johtuen meidän korpien kuiskinnasta.
        Myös tänne on ne joissa on eri prosessorivaihtoehtoja, tänne ne nopeemmat!
        tiponkohdalla kaksois sim koskee vain aasiaa, lähinnä kiinaa!

        Skandinaavinen Tipo on Viikinki puhelin.


    • Usiskfa

      Nostetaas keskustelua. Onko käyttökokemuksia? Sony Xperia Tipo ST21 Tätä mallia aloittaja varmaan tarkoitti. Itellä meni puhelin vahingossa pesukoneeseen ja nyt tarvis uuden.

    • juustokapula

      itseäkin kiinnostais miten on toiminut

      • eve71

        Eikö kellään ole kokemuksia?


    • XTJ

      Itsellä ollut nyt 3 viikkoa käytössä. Voisin tähän luetella ja -

      Android ICS versio, mikä on parempi kuin aikaisempi Gingerbread versio.
      Sonyericson puhelimien tapaan kohtuu hyvä kovaäänikaiutin, josta riittävsti ääntä, vaikka puhelin onkin low-end malli.
      Toimii saumattoamsti Facebookin kanssa yhteen. (Ilmoitukset/viestit tulee status bar:iin. Kuvien, yhteystietojen ja kalenterin synkronointi)
      Helpot säädöt netin käytön estämiseksi ja rajoittamiseksi. (Jos menee ulkomaille tai ei omaa rajatonta nettiä.)
      Sopivan kokoinen taskuun ja käteen.
      Puhelun ääni selkeä ja kirkas
      Yläkulmassa vilkkuva tai palava merkkivalo puhelimeen tulleista ilmoituksista.

      - akun kesto keskivertoa, mitä yleensä älypuhelimessa. Riippuu aivan siitä miten käyttää puhelinta.
      - selain ok, mitä puhelimilta voi odottaa.

      - Synkronoi ja päivittää turhan tiheeseen sovelluksten tietoja ja widgettien sisältöä. Ei tarpeeksi säätömahdollisuuksia. Vie akun varaustilaa. (täytyy vain säätää se mitä pystyy ja pitää vaikka widgettien määrä tarpeeksi pienenä ja ottaa integroitu facebookki pois käytöstä jos ei tarvi. )
      - takakanteen jää helposti rasvasia jälkiä
      - Näyttö ei ole aivan naarmun kestävä ( itsellä muutama naarmu. Erottuu kylläkin vain auringonpaisteessa. Ei ole haitannut.)
      - tekstiviestien kirjoittaminen ei tämän kokoisella näytöllä ole hupaa. Widescreen tilassa ihan ok. Tulee virhepainalluksia, mutta automaattinen korjaus korjaa osan. Tekstiviesti osio on ulkoasultaan ankea.
      - Välillä hidas puhelutietojen ja tekstiviestien avaus ja sen päälle turha avausefekti ruudussa. (kts alta)
      - Sovellusten moniajon yhteydessä saattaa tulla hidasteluja, etenkin peleissä, koska hidas prosessori. (Muistaa välillä käynnistää puhelimen uudelleen nii pyyhkiytyy välimuistista turhat roskat.)
      - Puhelimen oma musiikkisoitin ei ole riittävä kunnon musiikkiominaisuuksia kaipaavalle. (storesta saa paremman)
      - Kamera ei hyvä. (Kyllä sillä jotain random kuvia johonkin facebookkiin saa) Ei kuvausvaloa tai salamaa. Välillä aika blur kuvia.
      - Näytön resoluutio huono. Tarkka silmäinen voi erottaa pikselin. Näyttö ei siis ole mikään elämys videoiden katselijoille.

      Sony Xperia Tipo on fantastinen taidonnäyte Sonylta käyttöjärjestelmän ja muotoilun sulauttamisella yhteen hienoon kokonaisuuteen. Puhelin sisältää vielä jäänteitä Sonericson ajalta, mutta ei ne haittaa. Puhelin on low-end malli niin ei siltä kovin paljoa voi odottaa specsien suhteen. Jotkut asiat pelittää hyvin kun taas jotkut vähän huonommin, mutta kuitenkin toimii. Tämän HINTALUOKAN puhelimeksi omasta mielestä todella hyvä. Itselle ovat puhelimen matalatkin specsit riittäneet kohtuu hyvin. Suosittelen.

    • Etsii puhelinta..

      Eikö tuossa silti ole aika hyvätkin resoluutiot (320x480) Kun monessa tämän hintaluokan puhelimessa on vain 240x320

    • 5230,. (500)

      mun halpis htc explorerissa on sama näyttö kuin tipossa 320x480 180ppi,ei tuo mikään ihan huono ole ja esim netti selailussa teksti/kuvat on oikein selvää ja terävää oikein hyvälaatuista mutta noissa youtube videoissa näkyy kyllä pikkasen ettei näyttö ole ihan huippu laatua,ei ole ihan terävintä kuva laatua,toisaalta jos katon vaikka ylen aamu tv:tä livenä areenasta on kuva taas yllättävän hyvä,aika terävä ja selvä,sitten jos siirrän nokia 500:sta kuvia exploreen ne näyttää todella hyviltä siinä,että se vaihtelee vähän sen muk mitä kattoo,ton näytön takia ei kannata tipoa jättää hyllylle sillä onhan siinä sentä ics ja suht halpa hinta

    • toivojatilaaja

      nii'in. Itse tilasin nyt viikolla tipon. No jospa se olis hyvä ;-)

    • Urkuhuuli

      Täytyy kyllä todeta että olen pettynyt ...Tipon akku kestää aivan liian kauan :-)

    • tekstaaja1

      Tekstiviestien kirjoittelusta tuli tälle Tipolle miinusta nimim. XTJ:ltä. Mitä mieltä muut on tekstiviestien kirjoittelusta tällä mallilla???? Niitä nimittäin itsellä menee.

    • ttiitu1

      onko kellään muulla lähtenyt tiposta näyttö irti ? minulla ollut kuukauden käytössä ja näyttö lähti yläkulmasta irti itsestään ..

      • hggghgurtgy

        Itellä ollu puol vuotta käytössä ja näytöstä kolmasosa irti, mutta toimii.


    • Patajaska

      Ostan tipon, mutta onko se kestävä, ja sekoileeko helposti?

      • ostin kans tipo jyrää

        Osta vaan tipo on tosi hyvä


    • minä meitsi ja mä

      saan tipon joululahjaks, sinistä oon pyytäny (:
      muttajoo uskoisin et on hyvä puhelin! ja siitä tulee varmaa aika massa, ainaki aikamoni mun kaveri ja niiden kaveri aikoo ostaa tipon.


      Mut ahhh, rakastuin sen ulkonäköön ja kaikkeen♥

      ja onhan tuo halpa jos kattoo että siinä on android sun muut toiminnot ja vielä älypuhelin.

    • jas

      Tipossa Androi 4.0 sanoo jo jotain esim.XCoverissa Android 2,3 ja maksaa ominaisuuksiin nähden aivan liikaa ......no sehän on Samsung

    • minä meitsi ja mä

      nostetaan keskustelua.

    • IloinenTiponOmistaja

      Itse sain tuossa jouluna kyseisen puhelimen... Sain aivan loistavan punaisen. Rakastuin väriin heti ;) Olin nnen omistanut Samsung s5230 -puhelimen, joka oli aivan ahterisa!!!

      Puhelimesta löytyy sekä plussia että miinuksia, mutta loistava puhelin sille kuka ei ole ennen androidia omistanut. Selvinä plussina pidän loistavaa ulkonäköä. Itse pelästyin joululahjan kokoa, kun oli niin pieni.
      Näyttö on kumminkin kirkas ja sopivan kokoinen. Se ei ole minulla mitenkään naarmuuntunut vielä. Normaalisti puhelin ollut jo naarmuilla 1 pv jälkeen. Näyttö reagoi hyvin kosketukseen. Se ei siinä mielessä takkuille.

      Pelkäsi myös rikkovani puhelimen... On se kyllä pari kertaa tippunut lattialle, ja veli on istunut päälle, mutta kyllä kestää.


      Miinuksna on selvästi se että puhelimeen ei tullut mukana kuulokkeita!!! Radio ei ole vielä ollut päällä kertaakaan sen takia. Kokeilin siihen vanhoja 3.5 mm Sony kuulokkeita, mutta ei suostu pelittämään...
      Myös suurien sovellusten toisto on hankalaa. Välillä puhelin jää miettimään miten toimia, mikä kyllä hieman ärsyttää...

      Viestit. Ne ovat erittäin hankala kirjoittaa pystyasennossa. Se on tuskaa varsinkin joss on hieman isommat sormet...

      Puhelin on ylipäätään sellainen, mistä voi nauttia pitkään. Itselläni tuli 64Gb muistia mukana, ja sovellus kauppa on koko ajan auki.... Puhelintakin on pitänyt ladata joka päivä.

      Hanki ihmeessä tipo. ;)

    • En tykää tiposta

      Tipo on hidas ja vanhanaikainen!
      Xperia Ray oli huippulaite pienistä, nyt sitä tuskin mistään saa, vaihka olis ihan varteenotettava ostos tänäkinpäivänä!

      • tässä syyt..

      • tyytyväinentipoon

      • Kyllä pitäis!
        tyytyväinentipoon kirjoitti:

        Ostin eilen Tipon ja oon tyytyväinen ja kirjoitin tämä viestin Tipolla ja voiko joku auttaa mulla ei YouTube videot näy JOTEN HELPPIÄ TULEMAAN :3

        Youtube sovelluksella pitäis näkyä!


      • Kyllä pitäis!
        Kyllä pitäis! kirjoitti:

        Youtube sovelluksella pitäis näkyä!

        sovellus löytyy tiposta valmiina!


      • No mutta..

      • seiko
        tyytyväinentipoon kirjoitti:

        Ostin eilen Tipon ja oon tyytyväinen ja kirjoitin tämä viestin Tipolla ja voiko joku auttaa mulla ei YouTube videot näy JOTEN HELPPIÄ TULEMAAN :3

        data päälle


    • pelejä

      saako tipoon ladattua pelejä ilmaiseksi, mm. sanajahti on tärkeä :D ja miten pelit toimivat ko. puhelimessa? :)

      • Tipo4EVER

        Saa ladattua ilmaiseksi Google Playsta ja mulla ei ainakaa lagaa


      • iLove Sony :D
        Tipo4EVER kirjoitti:

        Saa ladattua ilmaiseksi Google Playsta ja mulla ei ainakaa lagaa

        Tottahan toki! Paljon ilmaisia kivoja pelejä ja muuta kivaa
        kompasseja, talkintom, AirDroid yhteysohjelma wlan verkon läpi tietokoneelle, FruitNinja, AngryBirds, my piano, solo lite, speed test, wifi analyzer, yle areena, real drum, siinä alkua.. jotka mielestäni kivoja..

        Sit erilaisia liikkuvia taustakuvia ja laucherieta joilla muutetaan ukoasua..
        Näitä voi katsella playmarketin sivuilta.


    • Mä meitsi ja mä

      Sain tipon sillon joululahjaks ja hyvin on toiminut, ei lagaa eikä näytössä ole naarmun naarmua, tosin vasta 3 kertaa tippunut.. AINUT asia mikä ärsyttää onse että puhelin sammuu VÄLITTÖMSTI kun tippuu lattialle ja käynnistyy sitten uudelleen...

      • Loistava puhelin!

        Sony Xperia Tipo on aivan loistava puhelin! Näyttää kyllä esim. Gigantin netti-sivuilla paljon suuremmalta mitä todellisuudessa on. Mutta niin se on varmaan jokaisessa kännykässä. :-) siistit hymiöt. Netti toimii minulla täydellisesti. Android- käyttöjärjestelmä uskomattoman hyvä. Tämänkin kirjoitan tällä kännykällä. Kun kirjoittaa niin tulee automaattisesti hyvät sana- ihehdotukset. Osta ihmeessä itsekkin. Huippu-edullinen.


      • nolo(ko?)
        Loistava puhelin! kirjoitti:

        Sony Xperia Tipo on aivan loistava puhelin! Näyttää kyllä esim. Gigantin netti-sivuilla paljon suuremmalta mitä todellisuudessa on. Mutta niin se on varmaan jokaisessa kännykässä. :-) siistit hymiöt. Netti toimii minulla täydellisesti. Android- käyttöjärjestelmä uskomattoman hyvä. Tämänkin kirjoitan tällä kännykällä. Kun kirjoittaa niin tulee automaattisesti hyvät sana- ihehdotukset. Osta ihmeessä itsekkin. Huippu-edullinen.

        saakos siitä takakuoren irti?
        Ja löytyiskö siihen jostakin paikkaa suojakuoret?


      • nolo(ko?)
        nolo(ko?) kirjoitti:

        saakos siitä takakuoren irti?
        Ja löytyiskö siihen jostakin paikkaa suojakuoret?

        ??????


      • help:)
        Loistava puhelin! kirjoitti:

        Sony Xperia Tipo on aivan loistava puhelin! Näyttää kyllä esim. Gigantin netti-sivuilla paljon suuremmalta mitä todellisuudessa on. Mutta niin se on varmaan jokaisessa kännykässä. :-) siistit hymiöt. Netti toimii minulla täydellisesti. Android- käyttöjärjestelmä uskomattoman hyvä. Tämänkin kirjoitan tällä kännykällä. Kun kirjoittaa niin tulee automaattisesti hyvät sana- ihehdotukset. Osta ihmeessä itsekkin. Huippu-edullinen.

        meneekö siihen iha normaali sim-kortti??


      • kiva on
        help:) kirjoitti:

        meneekö siihen iha normaali sim-kortti??

        Ostin tänään tipon ja normi sim-kortti menee :)


      • kiva on
        nolo(ko?) kirjoitti:

        ??????

        suojakuorista en tiä, mut takakuoren saa irti :)


    • Yks parhaista!!!

      Olisit ostanut saman hintaisen Xperia RAY, sulla olis viimeisin android ja 8mb kamera ja korkearesoluutio näyttö! sekä 1Ghz nopee suoritin jolla voi pelata. Akunkestokin olis tipoon tuplat!

      • yksi parhaista!!!!

        No ookkei, ei ehkä ihan niin edullinen kuin tipo! nykyään!


      • Hups..
        yksi parhaista!!!! kirjoitti:

        No ookkei, ei ehkä ihan niin edullinen kuin tipo! nykyään!

        OKeeei ei ollutkaan :(
        Sorry


    • lolzz1

      Ihan paska puhelin. Itselläni oli puhelin kolme kuukautta joista puolet oli huollossa. Näytto ei vastaa aina kosketukseen ja "jäätyy" tosi usein. Ei kestä alle plus kummentä astetta ja lagii mahdottomasti. Kadottaa usein verkon eikä yhdistä edes wlaniin. 3G ei toiminut. Sitten puhelin tippui kerran ja näyttö tuli valkoiseksi johon tuli väriraitoja. Kun näyttöä painoi se muuttui mustaksi ja vähän ajanpäästä takaisin valkoisesksi. En todellakaan suosittele ostamaan tätä puhelinta

      • Ei saa tiputtaa

        Älä tiputtele sitä :D


    • jaa a

      saako siihe näytön suoja kalvon
      ja mistä

      onko tälle Xperia Tipolle mitää yhtä edullista vastinetta

    • paskanko möivät

      miten H***ssä siihen saa siirrettyä yhteystiedot kortilta?
      ei onnistu ilman koneita ja kaapeleita?

    • appapapa

      minkälainen gps-navigaattori on kyseisessä puhelimessa?

    • lagaako?

      lagaako tipo kun on ollut n.3kk käytössä? Ajattelin ostaa tipon mutta en viitsi ostaa turhaan jos alkaa pahasti lagaamaan ku sit paremmin hommata heti kunnon puhelimen.. ja mitä puhelimia suosittelisitte n. 200€ hinnaltaan??

      • lagaako?

        *paremmin sit hommaa


    • Kaikissa Android malleissa on Googlen ilmainen navigointi joka ainakin minulla on toiminut mainiosti.

    • Sony

      Riippu mihin käyttää. Perus käyttöön iha ok aika samanlainen, kun muut saman hintaiset.

    • Moikka. minulla giganfista ostettu tipo ja olen ihan tyytyväinen ,runsaati ominaissuksia jatoimii ihan hyvin .puhelimessa kuuluu toisen ääni ihan hyvin. kannatan osta vaan .

    • minä, meitsi ja mä

      Puhelin on nyt ollu mun käytössä joulusta asti. Puhelimessa on plussia sekä miinuksi.
      Miinuksina
      - Näyttö ''jäätyy'' ulkona, jos on pakkasta, eli ei ota kosketusta..

      ja mitäs muita noita onkaan, en nyt jaksa kirjottaa ku oon kipee..

      Mut kannattaa ostaa:)

    • niin niin

      tipos liian pieni näyttö

    • tipoittain

      Tipo ollut muutaman kuukauden 4-5kk ja toimii kuin unelma.
      Selailen sillä nettiä, youtube toimii, pelit toimii, ne muutamat mitkä olen uskaltanut ladata, muistia ei ole liikaa joten ne sovellukset joita ei käytä, niin kannattaa poistaa ja sammuttaa puhelin kokonaan ainakin kerran viikossa.
      (Kuten kyllä muutkin älyluurit)
      Luuriin saa lisämuistikortin ja pelit ym. voi siirtää sinne.

      Näyttö on muovia, joten kannattaa pistää suojakoteloon aina.
      Akku ei ole kertaakaan vielä pettänyt, kestää työpäivän vaikka olis puheluita ja surffais tai kuuntelis musaa, alussa tietysti kun räplää aamusta iltaan niin se kesti vähemmän :)

      Satasen puhelimeksi mielestäni liian hyvä, tekee aivan saman kuin jokin 600euron puhelinkin, kamera tosin on huono.

      mutta wlan/musiikki/videot/gmail/netti/pelit toimii.
      puhelimen ohjelmisto on uudempi kuin monella muulla merkillä.

      ja vielä kerran että akku kestää.

      jos tuo huono kamera ja muovinen näyttö(eli ei sovi taskuun avain nipun kanssa)
      on yhdistelmä jonka kanssa voit elää, niin et tule pettymään.

      Apuohjelmia on vähän mutta ominaisuuksia paljon, tuossa se onkin:
      http://www.youtube.com/watch?v=99q1NTvDbX0

      • Ostan jotakin

        Huomaa, että pisimmät viestit kehuu tipoa... Mitäköhän se tarkottaa?

        Oon ostamassa, toivottavasti toimii hyvin :)


    • Saku

      Itellä menny tiposta kaiutin puolentoist kuukauden pääst paskaks muuten toimi moiteetomast,kunnes jäi mootorikelkan alle putos verkkari taskust moottorikelkka väyläl

      • Saku

        eli hyvä mut näyttö vähä lakittaa pakkasess ja aika pieni kannatan halpa ja toimiva


    • lasienkeli11

      Se naarmun kestävä, tarkoittaa että toimii vaikka tulee naarmu!

      Muovia on näyttö, ja onneksi on, katsokaa kun kaverinne tiputtaa lasinäytöllisen nokian :)
      Hinta on 100€ joten kun naarmuja on tullut sen verran että hävettää niin puhelin on muutenkin jo silloin aika vanhan aikainen. Silloin kiittää ettei maksanut enempää.
      Harmittelin tuota lasinäytön puuttumista mutta kun kuulin että ei ne lasinäytötkään mitään rikkoutumattomia ole, ne on niin ohuita että jos isku tulee niin se on siinä sitten ja kallis uusia, naarmuilta suojaa täysin kun puhelin on kotelossa ellei sitä käytä, ei sen vaikeampaa.
      Tekstiviestit kirjoitetaan puhelin vinossa niin näppäimistö on isompi, tosin sanojen ehdotus paranee koko ajan kun sitä käyttää.
      Kun puhelin ei ehdottaa väärää sanaa, kirjoitetaan vain se loppuun ja valitaan se itsekirjoitettu sana siltä riviltä niin se tuntuu aina tallentuvan, nyt tuntuu että monissa sanoissa riittää että vähän sinne päin on painellut niin asia tulee oikein, autolla ajaessa tosin se sanojen puhuminen mikrofoniin toimii myös ellei mitään vaikeaa yritä. esim. ok tunnistuu hyvin oikein :)

    • Subway surfers

      Toimiiko Tipossa subway surfers

      • Mahtava puhelin!

        Ehdottomasti kannattaa ostaa! Ja siihen löytyy kyllä kuoret. Ittelläni on valkonen puhelin, ja pinkit kuoret.
        Mulla siis on Sony Xperia Tipo.


      • joo o

        toimiii


    • mr s gio

      Ostakaa puhelimen näytönsuojakalvo niin ei naarmuja tuu,niin kauan pitää "tehdasmuovia päällä. lux-case.fi hudomishop.fi mytrendyphone.fi esim...

    • sony tipo st21

      itselläni ei mene wifi tai bluetooth ollenkaan päälle... Tietääkö kukaan mitenkä saisi taaas toimimaan normaalisti

    • I need help

      Bugiiko paljon, miten hyvin pyörittää sovelluksia ja pelejä, onko kuvan laatu hyvä, paljon on alku muistia käyttäjän käytettävissä, miten akku?

    • tipo9

      huomenna ostan tipon ;) lagaako pelit???;)))))))

    • Riippuu peleistä. Kaikkein raskaimmat eivät välttämättä toimi pätkimättä.

    • tiptipo

      lagaa,ei jaksa pyörittää kaikkia pelejä.ja kamera aivan onneton.kerran puhelin lähetetty takuuseen...

    • tipon omistaja

      vastaksia muihin kysymyksiin: akku kestää pitkään, jos esim. Wi-Fi ei ole päällä. Pelit joita minulla on, toimii ihan hyvin. muistia hyvin, mutta kehotan hankkimaan 2 gigasen muistikortin.

      Plussaa:
      -helppokäyttöinen
      -android 1.4.1
      -Wi-Fi
      -halpa älypuhelin
      -hienot värit. (itellä sininen)

      miinusta:
      -äänessä ei kovin bassoa. (en oo vielä yrittäny säätää)
      -esim. nokian kosketusnäyttökynä ei toimi.
      -mukana ei tuu kuulokkeita
      -laturin johto liian lyhyt.

      Kannatan tipon ostoa ensimmäiseksi älypuhelimeksi, mutta en ehkä sille, jolla on ennen ollut parempi.

      • Huups2

        Anteeks, android 4.0.1


    • huu2

      oon ostamas tipoo paras toimia

      • huu2

        onks tipos pelejä


    • Tuskin on valmiina paljoakaan vaan Google Playsta saa ladattua niitä.

    • fafsfaa

      missään androidis ei oo pelejä koska niitä löytyy 250 000 kpl play kaupasta

      • sony tipo st21

        tietääkö kukaa miten saa bluetoothin ja wifin toimimaa kumpikaan ei mene päälle ollenkaaan?!


    • Tarkista että onko puhelin yleisessä tilassa. Eli löytääkö se matkapuhelinverkon. Jos löytää niin kannattaa kokeilla akun pois ottoa vähäksi aikaa.

      • sony tipo st21

        mistä sen voi katsoa?


    • Androidin alasvedettävästä ilmoituspalkista. Jos siellä lukee operaattorin nimi niin puhelin on verkossa.

      • sony tipo st21

        lukee tuossa kyllä dna.. mutta tiedätkö toimiikohan netti taas kun olen hankkimassa sim kortille nettiä eli mikä dataverkko vaimikä onkaan niin kai netin silloin pitäisi toimia vai?


    • Ainakin DNA netti toimii jos hankit siihen datapaketin.

    • marriuh

      Aattelin ostaa ton Sonyn xperia tipon, nii voiko siihen mistään ladata ilmasiasovelluksia, niinkuin android kaupasta tms:)?

      • Nexus 4

        Google Play:stä saa sovelluksia.


    • kahden vaiheilla

      Sony xperia tipo vai lg optimus l3 e400? ite oon hankkimassa toista noista mutta vielä mietityttää kun molemmissa aika huono kamera. Tipossa on kyllä parempi käyttöjärjestelmä,mut sanokaa kanaattaako ostaa kumpaakaan? =)

    • Sonyn ostaisin uudemman Android versio, suuremman keskusmuistin, paremman näytön resoluution vuoksi.

    • tipofani

      ite oon saamassa tipon. luulis että 3,3 megapixelin kamera on sentään parempi kuin 1,3

      • yfjfjg

        Tipo ihan täyttä kuraa.


    • TIPO"

      kahden vaiheilla:

      Hommaa ihmeessä Tipo. Veljellä oli Lg Optimus L3 E400. Jumalattoman ruman näköinen, Suorituskyky täyttä kuraa. Puhelin kaatuili ja kettuili koko ajan.

      Onneksi se puhelin sai tutustua meijän vasaraan...

    • tipo.

      Minkälainen on musiikinsoitto puhelimessa, eli saako etusivulle jonkinlaisen app:in jolla vo vaihtaa kappaletta ym.? entäs radio, onko yhtään hyvä?

    • perus puhelin

      Hintansa arvoinen minulla oli sellainen ennen pelit toimii aika hyvin ilman lageja viestin kirjoittaminen oli hieman vaikeaa koska näyttö oli hieman pieni. Vikoja kyllä hieman oli.

    • tipon omistaja

      Mulla on ollut tipo jo vähän yli 2 vuotta. Oon siis nyt 12v. Tää on mun eka kosketusnäyttö puhelin. Sain siis tämän, kun oli juuri ilmestynyt. Nyt jouluna saan Sony Xperia m2 aquan, kun tämä on hieman pieni ja sekoilee aika paljon. Muuten ihana puhelin. Ja en uskalla pitää ilman suojakuoria, muuten se olisi koko ajan lattialla. Ja kun sain tän ja olin ekaa kertaa laittamassa laturiin se tippui jo lattialle... Muuten on ollut kiva tokas puhelimeks.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe