Vaarallisen esineen hallussapito

paljonsakkoa

Syyttäjä vaatii tkp:n hallussapidosta sakkoa. Näin mielenkiinnosta haluaisin tietää kuinka paljon sakko tulee olemaan.. Tuleeko päiväsakkoja vai rikesakko?

4

2480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13

Tuota
      Vaarallisen esineen hallussapito kielletään järjestyslaissa. Järjestyslaissa luetellaan erikseen ne järjestyslain vastaiset rikkomukset, joista voidaan määrätä rikesakko.
      Vaarallisen esineen hallussapitorikkomusta ei luettelossa ole, joten siitä ei voi antaa rikesakkoa.
      Sakko määräytyy aina tulojen mukaan. Luonnollisesti myös laiton esine tuomitaan valtiolle menetetyksi.
      Koska sakko annetaan oikeudessa, niin se voidaan muuntaa vankeudeksi, jos se jää maksamatta.

• antti_tkp

20 päiväsakkoa tulee eli jos oot perseaukinen niin maksettavaa tulee 120e nimimerkillä kokemusta on ja tää on faktatietoa

• apostaaaja

15 päiväsakkoa sieltä tuli

• Anonyymi

Käräjillä tulee aina päiväsakkoa, jotka muunnetaan 4 PV sakkoa = 1 vrk vankeutta. Smurffit voivat kirjoitella rikesakkoja maijan takapaksissa, laitoksella jne. ja mikä ihmeellisintä - itse sain alkuvuodesta 50 rikesakkoja vaarallisen aineen tai esineen hallussapidosta, koska muovipussissani oli 2 pkt makkaraa, tölkki täysmaitoa ja puukko. Sanoin meneväni läheiseen metsään paistamaan makkaraa, sanoivat että "Nuo makkarat ovat kulissi, kukaan ei paista helmikuussa makkaraa, varsinkaan Korsossa" ...voi näitä PKS:n poliiseja. Eihän 35v (ikänsä retkeillyt pohjoisen ukko) saa näillä etelän plussakeleillä nuotiota aikaan talvella??? No, Hämeenlinnan oikeusrekisterikeskus lisäsi vielä 40€ "rikosuhrimaksun" päälle, luin laki.fi:stä, että semmoinen on nykyään käytäntö. Eli oikeusvaltiossa kaksi aseistautunutta pojua ryöstävät evääni + n. 60€ J. Marttiinin minulta ja antavat 60€ sakon + 40€ "rikosuhrimaksu" tippui vielä postiluukusta, eli ensin viedään safkat ja keklu, sitten 60€ ja 40€. Se rikosuhrimaksu onkin siis kahden rikoksen uhriksi joutuneen ihmisen nyhtämistä, toisin kuin luulin. Kun kävelin pussi kourassa, erikoista kyllä - minulle ei kerrottu syytä miksi minut pysäytettiin. Kuulema etsivät jotain (ei siis minua)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1379
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1175
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      212
      1170
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      200
      1164
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      881
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe