Timo Schmidt

Wiinuri

Tutustuin jollain tavalla joskus 90-luvulla kovasti artistin uraa yrittävään laulaja / lauluntekijä Timo Schmidtiin hänen käydessään pubissamme joskus keikoilla. Yhteydenpitomme jäi jossain vaiheessa ja sittemmin olen kuullut, että hän olisi ns. siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Itse asiassa siitä oli mainittu jossain nettisivuillakin ohimennen. Asiaa ei suoraan sanottu, mutta ymmärsin, että hämärissä olosuhteissa.

Olisiko jollain tarkempaa tietoa Timon kohtalosta?

14

4813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss1990

Olen ollut yhteyksissä hänen poikansa kanssa, joka on nyt 24-vuotias. Sanoi minullekin vain, että isä 'riistettiin' häneltä, joten olisiko sitten jokin henkirikos ollut :(

• Miss1990

Kuulemma kuollut maaliskuussa 2008

• Wiinuri

Tiedätkö miten?

• Miss1990

Ei mulla ole tarkempia tietoja, kun en ole viitsinyt sen enempää kysellä :/

• Wiinuri

Ymmärrän. Ei sitä aina kaikkea kehtaa kysyä. Mutta jos kuulet jotain, niin palaile asiaan.

• .edesmennyt.
    • Miss1990

Tiedettiin kyllä, että on edesmennyt, mutta ei ole tiedossa millä tavalla.

• Lestis

Olin jonkin verran tekemisissä, lähinnä kuskina siellä sun täällä. Mulle jäi hyvät muistot Timosta. Olis kuitenkin ansainnut enemmän arvostusta

• NuorempiSCHMIDT

Isäni kuristettiin hengiltä 2008. Ja kyllä hämärissä olosuhteissa. Ei olisi ansainnut lähteä niin aikaisin.

• Anonyymi

Kiitos selvennyksestä. Osanotot vielä.

• Anonyymi

Osanottoni, opiskelin samaan aikaan lähihoitajaksi, jäin kaipaamaan. Isäsi teki koulun aikana levyn kantrimusiikkia jota kuuntelen välillä. Hyvät muistot jäi.

• Anonyymi

Se on kyllä ikävää, että monet hyvät artistit lähtevät liian aikaisin täältä. Ja Timokin, kuten moni muukin vähemmän tunnettu artisti, niin olisi ansainnut enemmän arvostusta uransa aikana. Kaikenlaisia räppäreitä ja muita keskinkertaisia vonkujia kyllä hehkutetaan, mutta monet vähemmän tunnetut artistit, jotka haluavat poiketa valtavirrasta, ja joilla voisi olla potentiaalista menestystä musiikkimarkkinoilla, niin jäävät hyvin vähälle arvostukselle. Ei monetkaan varmaan edes muista, että on joskus edes ollut senkin niminen artisti olemassa kuin Timo Schmidt, kun ei hänestä ole paljoakaan tietoa julkisuudessa koskaan ollutkaan, eikä ole nytkään hänestä paljoa mainintoja hänen taustoistaan, urastaan, saati uransa jälkeisestä ajasta.

Mutta tuo, jos Timo kerran joutui henkirikoksen uhriksi, niin laittaa kyllä miettimään, että mitähän siinä on taustalla ollut? Tuskin ketään huvikseen hengiltä kuristetaan. Olikohan Timo sekaantunut arvostusta vaille jääneen uransa jälkeen johonkin hämärähommaan, tai muuten vääriin porukoihin, joka johtanut kyseiseen lopputulokseen? Nämähän ovat tietysti vain arvailuja, ja lopullisen totuudenhan tietää tietysti vain hänen lähipiirinsä, ja ymmärrän hyvin senkin, että asiaa ei ole ehkä haluttu, eikä haluta tuoda julkisuuteen. Ikävä kohtalo vain ollut artistilla, jolla olisi ollut potentiaalia.

• Anonyymi

Niinpä. jäänee mysteeriksi. Ainakin julkisesti.

• Anonyymi

Muistan hyvin Timpan ja hänen musiikkinsa. Radio Suomi soitti 90-luvulla toisinaan hänen biisejään, Bussilla Pietariin, ja jokunen muu pieni radiohitti.
      Hänen äänitteensa oli tyypillistä sen aikakauden pop- rockia. Mulle tulee aina lämmin ja hyvä olo, kun kuulen hänen musiikkiaan.
      Niihin aikoihin oli suosittu myös sellainen yhtye kuin Mieskone, ja minulle tulee mieleen aina Timppa siitä yhtyeestä ja soundista. Ei heillä mitään tekemistä toistensa kanssa tainnut olla. Mutta sama genre ja aika.
      Yrityksestä Timpalle"kiitettävä"! Jätti oman persoonallisen jälkensä suomalaiseen musiikkikulttuuriin. Kaikista ei tule tähtiä ja julkkiksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6319
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      442
      4405
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      60
      3609
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2255
    5. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      105
      2192
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      946
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      58
      845
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      42
      810
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      80
      719
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59