Mitä palvelumyyjä tekee? (Tapiola)

En tiiä mitä tekisin

Niin...onko täällä ketään, jolla on kokemusta alalta? Siis nimenomaan palvelumyyjä vakuutusalalla, ei sellainen itsenäinen vakuutusedustaja.

Soitetaanko työssä vain yrityksen nykyisille asiakkaille vai muillekin? Vähän epäilyttää että onko homma minulle jos se on pelkkää myynnin tyrkyttämistä päivät pitkät... sain siis paikan mutta en ole allekirjoittanut vielä mitään sopimusta...

Kaikki kokemukset kiinnostaa! Kiitos! :-)

10

7051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsuikkeli0999lop

      Palvelet asiakasta, eli esim suihinotto on mahdollinen.

    • 3 + 8 = ?

      Sait työpaikan, mutta et tiedä mitä työtehvävä pitää sisällään?
      Kai sen tiedät millaista palkkaa tulet saamaan - siitä voisi päätellä jo jotakin

    • mitä tekis

      Jees, päälle pari tonttua bruttopalkka. Ja siis hain vähän läpällä paikkaa, haastattelu meni päin peetä omasta mielestäni, enkä siellä tajunnut kysellä tarkemmin toimenkuvasta kun olin niin jäässä, sit sainki paikana ja euron kuvat silmissä sen vastaanotin. (nykyinen palkka alle kolmasosa tuosta) Sanoivat siis, että on puhelimessa istumista.

      Ilmoituksessa oli jotain, että "vastaanotetaan puheluita asiakkailta ja soitetaan huolenpidollisia puheluita asiakkaille". En nyt vaan tiiä että onko liiaksi puhelinmyyntimäistä.... Mietin vaan, että jos täällä olis joku jolla tietoa.

    • jazzus

      Heh. En ihmettele että tänne riittää myynti- ja palvelutyössä epäonnistuneita valittamaan ja haukkumaan työnantajia kun oma tietämyksen taso tehtävästä on tuota luokkaa. Ihan pikkuisen "olen vain töissä täällä" -asenne. Huh huuh. "hain läpällä". Voi jasus.

    • ap

      No tuo läpällä hakeminen tarkoitti sitä, etten koskaan uskonut, että mulla olis mahdollisuuksia päästä sinne, mulla on nimittäin maailman paskin itsetunto, laitoin silti hakemuksen vetämään ja en kyllä tajua miten ne mut valitsi kun tosiaan haastattelu oli jäätävä :D Ja nyt sit mietin, että onko musta kuitenkaan tuollaiseen puhelimessa pölöttelyyn...

      Ja ei tullut kysyttyä työnkuvasta tarkemmin kun jäädyin totaalisesti ja aattelin ettei ne mua kuitenkaan ota. Ihmiset nyt jaksaa tarttua ihan ihme juttuihin. (ja hei mulla ei ainakaan oo tapana haukkua työnantajia ja olen todella ahkera työntekijä!)

      Pointtina oli, että olisko täällä joku, jolla olis kokemusta työstä, eikä tuollaisia tyhjän puhujia!

    • Finanssiii

      Eiköhän soitella sekä mahdollisille uusille asiakkaille, nykyisille asiakkaille ja entisille asiakkaille tai asiakassuhteen päättäneille. Nykyiset asiakkaat saa helposti sisään, mutta uusien kanssa täytyy nähdä jo vähän vaivaa :)

      Itse en ole ollut vakuutusyhtiössä, vaan rahoitusalalla samoissa hommissa, ja mikään rahoituspalvelu ei ole pakollinen, mutta esim henkivakuutus tai autovakuutus taas on :)

      Kyllä se kokeilemalla selviää onko homma sua varten. Ihmiset muuten joskus vastaavat "en sitten osta mitään" ja tapiolan hommissa voit todellakin sanoa "enkä minä mitään halua sinulle myydäkään, vaan.. ;)"

    • Liiketoimintajohtaja

      Asiasta hieman jotain tietävänä (vakuutusalan johtotehtävissä paraikaa) sanoisin, että tehtävä vaatii aktiivisuutta ja hyvää asennetta. Kyse on sekä omille että kilpailijoiden asiakkaille soittamisesta ja varmasti osittain myös sisään tuleviin puheluihin vastaamisesta. Mutta ennen kaikkea itse aktiivisesti soittamista.

      Palvelumyyjä-nimikkeellä pyritään juuri viestittämään, että myyntityöstä on kysymys. Myyntityö on arvokasta työtä, ja sitä vakuutusyhtiöissä osataan arvostaa.

      Tsemppiä hommaan, suomalaiset vakuutusyhtiöt ovat erinomaisia työnantajia ja mahdollisuuksia nähdä työelämää monestakin näkövinkkelistä tulee varmasti, kun tekee työnsä hyvin ja hyvällä asenteella.

      • palvelumyyjä

        kyllä palvelumyyjän työ on jatkossa vielä enemmän myymistä koska edustajien ja muiden yrittäjäsuhteisten pako tapiolasta on alkanut.


    • aloittaja1

      Kiitos kaikille asiallisista vastauksista :) Olen päättänyt mennä kokeilemaan hommaa, vaikka vieläkin epäilyttää. Onneksi on koeaika, jolloin voi testata, että millasta se homma on... ja sit lopettaa vaan jos on vastenmielistä.. :)

      Toivon, että olisi vain nykyisille asiakkaille soittamista, eikä mitään kilpailijoiden asiakkaiden "liehittelyä"... Työilmoitus ainakin antoi uskoa näin, koska oli muodossa: "hoidat sisääntulevat puhelut ja huolenpidolliset ulossoitot asiakkaillemme".

      Joten ei kait ne huolenpidollisia soittoja asiakkaillemme ole, jos tyypit ei edes ole tapiolan asiakkaita.... :D

      Nooh...näkee sitten...

    • Anonyymi

      No miten meni, kävitkö siellä työpaikalla kokeilemassa ? Nyt 12 vuotta myöhemmin 😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      91
      5895
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      43
      2270
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1587
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1289
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1223
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      113
      1019
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1010
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      930
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      827
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      798
    Aihe