Seuraava Kanarian matka

IS

Joko olette varanneet seuraavan Kanarian matkan?( Ihan vaan uteliaisuuttani tiedustelen ). Jos olette sen tehneet, mihin kohteseen ja hotelliin sekä milloin olette menossa? Mikä on matkaseurueenne kokoonpano? Miksi valitsitte juuri tämän kohteen?
Me; vaimo, minä sekä lapset, 13,15, olemme menossa viikolla kahdeksan Puerto Ricoon ja sielä hotelli Marina Suitesiin. Olemme menossa sinne jo neljättä vuotta peräkkäin. Puerto Rico on aurinkoinen, lämmin ja lähes tuuleton lomakohde. Olemme tykästyneet siellä erityisesti Marina Suites hotelliin. Kylä on juuri sopivan kokoinen meille. Kaikki tarvittava on kävelymatkan päässä hotellistamme. Ruokapaikkoja on runsaasti ja kaikkialla on siistiä.

76

2465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikallinen

Las Palmas varattu...taitaa olla 11 kerta. En vaan vaan viihdy noissa "turistikylissä".

• Maailman matkaaja

Heh heh kaikki kanarioille matkaajat ovat turisti turnipseja oikeita junttilan jawa latolaisia. Joiden turvallisin matkakohde on kotikylän Esso - Kanaria - suomi baari :D

• pyllerö
        Maailman matkaaja kirjoitti:

Heh heh kaikki kanarioille matkaajat ovat turisti turnipseja oikeita junttilan jawa latolaisia. Joiden turvallisin matkakohde on kotikylän Esso - Kanaria - suomi baari :D

No sittenhän olet eksynyt ihan väärille sivuille tällä keskustelupalstalla,jos olet tuota mieltä. Et ole itse varmaan koskaan edes lentänyt koneella,eli kateellisen panettelua,vai?!=D

• seirita

mä käyn aina Las Palmasissa,rakastuin paikkaan 1978 alkaen siellä käyty on ja asuin seillä vuosiasiksi matkustan "kottin"joka vuosi,nyt lähden 10.10 ihanaa,Las palmas on siitä just kiva on paikallisia,ja seillä voi tehdä halpoja löytöjä ,mä matkustan siksi aina paikkoihin jossa on paikallisia en menisi"Suomi" paikkoihin ,en tartte hernesoppaa enkä juhlamokkaa,puhun hyvin espanjaa ja se takaa aina että saan superhyvän palvelun.

• don Luis

Varattu on,vaimon kera mennään.Playa del ingles on kohde.Asumme tälläkertaa hotellissa.Aika on marraskuun loppupuolella.Tämä kohde on n.s. yleispätevä meille.Kaikki on tuttua ja turvallista.Itse olen ollut inglesissä varmaan kolmisenkymmentä kertaa,vaikka olen myös muilla saarilla lomaillut.Tämän jälkeen ei meidän matkustamista rajoita työelämä,kun olemme molemmat eläkeläisiä.Ennen tätä piti aina sovittaa matkat ja lomat yhteen.

• Jaana S

Lennot minulle miehelleni on varattu Gran Canarialle, mutta kohde ja hotellit ovat vielä mietinnässä. Las Palmas varmaan suurin osa ajasta, mutta ehkä muutama päivä etelässä vuorilla. Syynä omatoimimatkailuun kotipaikan surkea valmismatkatarjonta ja Norwegianin suora lento. Turistikylät on kaikki koettu, mutta tällä kertaa muuta.

• Kokeiltaa hotellia Paradise las Tirajanas San Bartolomessa. Aamiaiselle kannattaa mennä auringonnousun aikoihin. :) Näköalat ovat upeat. Hotellin uima-altaan vesi on todella lämmin.

Toinen varteenotettava vaihtoehto vuoristossa on Parador Cruz de Tejeda.

• Ei turistikylään???

ja lennätte kanarialle, jokin tuossa ei sovi kuvaan?

• erilaiset herkut
        Ei turistikylään??? kirjoitti:

ja lennätte kanarialle, jokin tuossa ei sovi kuvaan?

Kyllä Kanarialla on 2 kaupunkia: Las Palmas ja Santa Cruz jotka ovat oikeita kaupunkeja ja varsin suuria verrattuna Suomalaisiin kaupunkeihin paitsi Helsinki taitaa olla suurempi, ja käyhän kai Helsingissäkin turisteja. Turistikylänä pidän näitä joissa ei ole juuri kuin Hotelleja, ravintoloita ja turisteille suunnattu ostari kuten Ingles, Americas, Ten Bel, Amarodes, Puerto Rico yms. minusta on OK että ihmisillä on mahdollisuus matkustaa omien mielihalujensa mukaan sinne missä itse viihtyy parhaiten ja ilmasto on itselle mieluisin. Jos viihtyy turistikylässä tai suomibaareissa niin so what vaikka itse käynkin "ei turistikylässä" niin muut saa käydä missä tuntevat viihtyvänsä.

• seirita

Minä lennän ja siskoni kanssa Norweigenillä suoraan ja halvalla,hotels.com sivuilta löytyy helposti hotellit,Gran Canarialla on kaikkea,aurinkoa ,merta vuoria,maalaiskyliä.

• seirita
        erilaiset herkut kirjoitti:

Kyllä Kanarialla on 2 kaupunkia: Las Palmas ja Santa Cruz jotka ovat oikeita kaupunkeja ja varsin suuria verrattuna Suomalaisiin kaupunkeihin paitsi Helsinki taitaa olla suurempi, ja käyhän kai Helsingissäkin turisteja. Turistikylänä pidän näitä joissa ei ole juuri kuin Hotelleja, ravintoloita ja turisteille suunnattu ostari kuten Ingles, Americas, Ten Bel, Amarodes, Puerto Rico yms. minusta on OK että ihmisillä on mahdollisuus matkustaa omien mielihalujensa mukaan sinne missä itse viihtyy parhaiten ja ilmasto on itselle mieluisin. Jos viihtyy turistikylässä tai suomibaareissa niin so what vaikka itse käynkin "ei turistikylässä" niin muut saa käydä missä tuntevat viihtyvänsä.

Santa Cruz on Teneriffalla ja Las Palmas Cran Canarialla,eli eri saaret,mä käyn kaupungeissa ja ranta on silti vieressä .Rakastan espanjalaisia herkkuja.Ja viini on halpaa ja hyvää...

• yli 300

Jopas sitä ollaan "rikkaita" valmismatkoja saarille on matkatoimistoilla yhteensä yli 300.

• Jaana S

Vaihtoehtoja on Helsingistä matkaaville, mutta täältä pohjoisesta katsoen asia on toinen. Esim. Aurinkomatkat on näemmä lopettanut kaikki muut paitsi Hesan lennot Kanarialle.

• jiippix
        Jaana S kirjoitti:

Vaihtoehtoja on Helsingistä matkaaville, mutta täältä pohjoisesta katsoen asia on toinen. Esim. Aurinkomatkat on näemmä lopettanut kaikki muut paitsi Hesan lennot Kanarialle.

Huomasin saman jutun, että aurinkomatkat lopettanut lomalennot pohjoisesta. Se tietää vaan kaksi hotelliyötä helsingissä ja päälle kotimaan matkat, koska lomalentojen aikataulut sellaisia, ettei sovi kaikille vaihdot. Menomatkalla aivan sama, mutta paluumatkalta olisi kiva päästä kotiin ilman viivytyksiä.
        Mutta kanarialle kuitenkin mieli tekee. Marraskuussa ja huhtikuussa reissuun.

• peterico
        jiippix kirjoitti:

Huomasin saman jutun, että aurinkomatkat lopettanut lomalennot pohjoisesta. Se tietää vaan kaksi hotelliyötä helsingissä ja päälle kotimaan matkat, koska lomalentojen aikataulut sellaisia, ettei sovi kaikille vaihdot. Menomatkalla aivan sama, mutta paluumatkalta olisi kiva päästä kotiin ilman viivytyksiä.
        Mutta kanarialle kuitenkin mieli tekee. Marraskuussa ja huhtikuussa reissuun.

Vai on Aurinkomatkat lopettanut matkat Oulusta Kanarialle,uusi tieto minulle.
        Tjäreborg vielä lentää uskollisesti sitä reittiä

• ooa125
        peterico kirjoitti:

Oulusta tammikuun lopulla suora lento. 5 vuoden Thaimaan talvien jälkeen Inglesiin. Vaimon kanssa 4 vko siellä sit katsastellaan=)

• tammikuuksi varattu
        peterico kirjoitti:

Tjäreborg lennättää myöskin Kuopiosta Gran Canarialle viikoittain, kuten on tehnyt jo vuosia.

• seirita
        Jaana S kirjoitti:

Tjäreborg lentää Oulusta ja Kuopiosta.

• fil. yo

Lanzarote ja Puerto del Carmen joulukuussa hotellina cinco plazas. Ensimmäistä kertaa ko. hotellissa mutta paikkoihin olemme aikaisemmin käneet tutustumassa ja hyviksi ne havainneet niin huoneistojen kuin sijainninkin suhteen.

Kolme opiskelijaa viettää toivottavasti aurinkoisen ja railakan joululoman opiskelukiireitten keskellä. Lanzarote on tuttu saari koska olen ollut siellä neljä kertaa joista kolme Carmenissa ja yhden Costa Teguisessa joka sekin on kiva paikka.

Lanzarotella kaikki on lähellä: rannat, biletyspaikat, kanarialaiset kylät, luonto sekä itselle tärkeät vesiurheilumahdollisuudet.

• minävaan=)

Cinco plazas on mukava hotelli lähellä kaikkea,olin siellä 3v sitten..lämmitetty allaskin. muuten Lanzarote on viileä paikka talvella,tuulee paljon,illaksi lämmintä vaatetta mukaan. Hyvää matkaa!

• Parru

Seuraava kohde on Puerto Rico ja hotelli Puerto Plata, todennäköisesti, sillä matkaa ei ole vielä vatattu mutta loma on merkattu 5 tammikuuta alkavaksi. Ihan kahdestaan mieheni kanssa. Kanarialla kaikki saaret on tullut käytyä läpi, jotkut jo monta kertaa. Puerto Rico on tullut tutuksi ja aina aurinkovarma paikka. La Palma on myös mielenkiintoinen, joskin siellä käytiin vain päivän verran risteilyllä.

• juan66

Playa de las Americasissa olin 13 vuotta sitten ja nyt olen menossa uudelleen ensi helmikuussa viikolla 7.Inglesissä olin parisen vuotta sitten ja hieman jäi sellainen fiilis että Teneriffa on sympaattisempi paikka mutta voi taas mieli muuttua matkan jälkeen

• Canterasin rannalla

Lokakuussa ystävän kanssa Las Palmasiin kahdeksi viikoksi.

• seirita
        Canterasin rannalla kirjoitti:

Lokakuussa ystävän kanssa Las Palmasiin kahdeksi viikoksi.

Siellä tavataan ,lähden 10.10.!Hasta Luego!

• kahdelle

Juu. Marraskuulla Lanzarotelle, Puerto Del Carmeniin. Keväällä Puerto Ricoon. Viikon matkoja molemmat, pariskunta.

• Tammikuun edullisia äkkilähtöjä odottelen.

• Talviasukas

Olemme lokakuusta huhtikuuhun, jo 17. kerta puoli vuotta kerrallaan ja parikymmentä lyhyempää reissua. Pidämme Gran Canariasta, etenkin Playa del Inglésistä, jossa meillä on enemmän tuttuja kuin muualla. Sää on kuin Suomen kesä parhaimmillaan ja se sopii meille erinomaisesti. Muuallakin on kyllä käyty (n. 70 eri maata). Olemme pariskunta ja asumme yksityisessä bungalowissa.

• raatajat

Missä välissä on töitä ehditty tekemään, vai onko synnytty kultalusikka suussa?

• JS

Parin viikon päästä viikko Zakinthoksessa (Kreikka), itsenäisyyspäivän jälkeen kolme viikkoa Maspalomasissa ja pääsiäisen tienoilla Puerto de la Cruziin pariksi viikoksi.
      Vaimon kanssa kahdestaan matkaillaan.
      Zakinthos vaimon toiveesta, täyttää 50 v. Maspalomas siksi että löytyi edullinen joulumatka ja paikkana rauhallinen, mutta tarvittaessa Inglesin riennot ovat kivenheitoin päässä. Puerto de la Cruz siksi että se on mielestämme Kanarian kohteista ehdottomasti paras ja jonne täytyy päästä ainakin joka toinen talvi.

• unos non fer.

mene itsekkin joskus....kun provoilulta ensin menet töihin ja saat kerättyä matkarahat.

• can-fan=)

Joulukuussa Puerto Ricoon,hotelli Balcon del Mar. 3 aikuista,2 lasta..Edullinen hotelli ja iso huoneisto,siinä tärkeimmät miksi kyseiseen hotelliin.Puerto ricossa viimeeksi 20v sitten käynyt joten tekee mieli mennä katsastamaan paikka nyt aikuisena.
      Ja aurinkovarmimpia paikkoja myös talvella..=)

• allinclusiveeeeee

Marraskuussa Teneriffa Los Gigantes ja hotelli Costa Los Gigantes. Ekaa kertaa perheen kanssa All inclusive -loma. Eipähän tartte aina ruoka ja välipala-aikaan rahapussia availla.

• Carmeni

Mennään aviomieheni kanssa Lanzarotelle Puerto del Carmeniin loka-marraskuussa 2 viikoksi. Lemmenloma.. ;) Hotelli on Isla de lobos, johon ei ole alle 16 v asiaa, joten kakaroiden turhat kiukuttelut ja rissaamiset eivät häiritse!
      Valintaan vaikutti se että Lanzarotella emme ole vielä käyneet ja tarkoituksena olisi koluta joka saari lävitse.. Gran Canaria käyty ja Teneriffa.. Seuraavana ilmeisesti Teneriffa uudestaan (ihastuin todella) tai Fuerteventura.. Hotelli valintaan vaikutti nimenomaan tuo lapsettomuus.. Omat jo teinejä mutta yhden loman eräs "Vili Valtteri" onnistui pilaamaan. 7 päivää yhtä kiukkuamista ja parkumista ja äiti isä täysin kädettömiä.. Perheessä oli myös kaksoset ja väkisin tuli mieleen että mitä perheen matkustaminen on tulevaisuudessa kun kaksoset imevät isoveljensä käytösmallin itseensä.. :/ Kyseessä oli siis suomalainen perhe.

• Jable Bermudas

Olin viime marraskuussa Lanzarotella ja kuljin usein tuon hotellin ohi. Kyllä siellä oli lapsiperheitä.

Katsopa hotellin sivuja, puhutaanko tästä "ei alle 16v asiasta" mitään. Ainakin mainostetaan mm. sellaisia huoneistoja, joissa lukee, että sopivat kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle.

• pariskunta

Eipäs mainosteta, että sopii kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle. Vaan FM sivuilla lukee selkeästi että: Isla De Lobos toivottaa tervetulleeksi yli 16v. täyttäneet. Kolmioita kyllä löytyy jopa 5 hlö:lle. Sitä en sitten tiedä, mikä on todellisuus. Sillä perusteella mekin valitsimme tuon saman hotellin.

• Carmeni..
        pariskunta kirjoitti:

Eipäs mainosteta, että sopii kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle. Vaan FM sivuilla lukee selkeästi että: Isla De Lobos toivottaa tervetulleeksi yli 16v. täyttäneet. Kolmioita kyllä löytyy jopa 5 hlö:lle. Sitä en sitten tiedä, mikä on todellisuus. Sillä perusteella mekin valitsimme tuon saman hotellin.

Juuri näin. Sama lukee myös englannin kielisillä sivuilla mm. booking.com. "Children cannot be accommodated at the hotel."
        Tämä oli ratkaiseva asia varausta tehdessä..

• canaros

Jaana S. ja miehensä ovat tehneet saman valinnan kuin mekin. Oulusta on tänä talvena tarjolla suorat lennot Gran Canarialle. Heti tuli varattua, kun tästä ilmoitettiin. Asuntokin ehdittiin jo varata, netissä on hyvä valikoima. Ensimmäiset yöt Las Palmasin vanhassa kaupungissa, Trianassa, ja loppuaika kymmenen minuutin ajomatkan päässä Las Palmasin esikaupungissa, hyvien vaellusreittien lähellä. Kokemuksesta tiedän, että saaren pojoisosan patikointipolut on etelän rannoilta vaivalloisesti tavoitettavissa. Korpelan kirjan reittejä varmaankin osin seurataan ja Tuulan ja Paavon reissujakin on sillä silmällä tutkailtu. Auton vuokraus on myös vielä hoidettava. Lähtöä odotellassa...

• KRE

Maaliskussa tällä kertaa kohteena Tensku ja siellä Americas.
        Viimeiset viisi vuottta ollaan vaimon kanssa käyty Gran Canarialla, viime maaliskuussa kohteena Meloneras.

Innostuttiin pitkiin kävelylenkkeihin ja Teneriffan etelärannikko on tasaisempaa kuin CG:n vastaava...

Hotelli on Parque Cristobal, kaksi viikkoa aamiasella.
        Ollaan oltu hotellissa ennekin joten mielenkiinnolla odotan onko muuttunut.

• Paavo ja Tuula

Lokakuun lopulla lähdemme kolmeksi viikoksi Teneriffalle Puerto de la Cruziin. Sieltä käsin käymme El Hierron saarella. Majoituksen varasimme neljäksi yöksi ja aiomme käydä kahdella vaelluksella. El Hierron jälkeen olemmekin käyneet kaikilla Kanarian saarilla vähintäänkin yhden kerran.

• Jable Bermudas

Pariskunnalle: Jos menet vaikka booking.com-sivuille, näet, että hotellissa on huoneistoja, joissa lukee, että sopivat esimerkiksi kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle.

Missään ei ole tietoa, että vain yli 16-vuotiaat olisivat tervetulleita.

Aikaisemminkin olen törmännyt hotelliin, jota suomalainen matkatoimisto mainostaa "vain aikuisille", mutta todellisuudessa mitään lapsikieltoa ei ole.

Itseäni eivät lapset ole koskaan hotellissa häirinneet, nehän menevät nukkumaan aikaisin. Juhlivat porukat ovat sen sijaan usein valvottaneet.

• Carmeni..

Booking.comin sivuilla nimenomaan on erikseen maininta että: "Children cannot be accommodated at the hotel." Sama on finnmatkojen esittelyssä: Hotelli toivottaa tervetulleeksi yli 16-vuotiaat. Tiedä sitten, mutta se oli ratkaiseva.

Minulle riitti viimeksi 7 päivää allasalueella kuunnella tuon 4-5 vuotiaan pojan tuntikausia jatkuvaa kiukuttelua. Häntä maaniteltiin vanhempien toimesta joka päivä ylös altaasta että pääsisivät lähtemään. Poika kirkui suoraa huutoa että en tule. Kun vanhemmat eivät huomioineet häntä kävi hän kiusaamassa sisariaan. Poika rissasi tunnin haluavansa jäätelöä, mikä ensin häneltä evättiin sitten taukoamattoman kiukkuamisen jälkeen hänelle annettiin. Toki syy on täysin vanhemmissa ja kasvatuksen puutteessa. Mutta en todellakaan maksanut matkastani siitä että yksi "äidin pieni siipimutteri" terrorisoi koko allasaluetta.
        Ja uskokaa pois tätä mieltä olivat muutkin altailla olevat; britit, saksalaiset ja hollantilaiset. Hävetti olla suomalainen.
        Itselläni on 4 lasta eikä koskaan kukaan käyttäytynyt pienenä noin, koska minä / isänsä olivat ne henkilöt ketkä päättivät kauanko missäkin ollaan ja mitä milloinkin syödään. Eikä keneenkään saanut käydä käsiksi; ei aikuisiin eikä pieniin sisariin. Mutta joillakin on näköjään kasvatuksen käsitys pahasti hukassa.

• Kerran ollut

Isla de Lobos on ihan kiva apartementos, allasalue ei ole viihtyisä, se on pieni ja liikenne jyrää vierestä ylämäkeen.

Mutta ei hätiä, rannalle ei ole pitkä matka.

• kaksin

Granille San Agustineen: rauhallinen kylä, hyvä kulkuyhteydet sekä sopivan lähellä Inglesiä ja dyynejä.

Tällä kertaa lähdetään valmismatkalle, koska haluamamme hotelli oli nyt suomalaisella matkanjäjestäjällä "paketissa" ja tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin erikseen lento ja hotelli -varauksella.

• Carmeni...

Joo, kuvista pystyi päättelemään ettei kummonen allasalue ole. Mikä vain vahvistaa sitä että tuskin siellä lapsiperheitä kovinkaan paljoa on. Itse en ainakaan tenavien kanssa tuollaiseen hotelliin menisi kun tarvitsevat vähän enemmän pulikoimistilaa. Aikuiselle se riittää että pääsee kastautumaan välillä.

Ja tosiaan ranta on lähellä, sekin on hyvä, meillä isäntä kun ei jaksa maata paikallaan kauaa niin rantsussa pääsee kuitenkin näkemään ihmisiä ja käppäilemään siellä mikäli ei paikallaan jaksa olla.
        Haettiin pientä ja rauhallista hotellia ja se taidetaan saada.
        Sijaintikin on loistava uuden ja vanhan kaupungin välissä.

• matkustantan

Matka varattuna. Bahia Feliz joulukuussa. Lähtijöinä 2 perheen kokoonpano. 2 aik 2 aik ja 1 lapsi.
      Valitsimme tämän kohteen, koska se on kaikille uusi.
      Lanzarotella olemme olleet muutaman kerran.
      Maaliskuussa olemme lähdössä uudestaan Kanarialle. 2 aikuisen matka. Luultavammin valintamme on Teneriffa.

• lapsihotelli

Kyllä Booking .con sivuilla on täydellinen hinnasto aikuiset lapset turha asiasta kinastella Finnmat johtaa harhaan varaajia.

• sivusta__

No lukekaa nyt ne booking.comin sivut niin ei tarvitse jankuttaa.

Kohdassa säännöt Apartementos Isla de lobos sanotaan myös suomenkielellä: "Lapset ja lisävuoteet: Lapset eivät voi majoittua hotellissa.
        Lisävuodetta ei ole saatavilla.
        Huoneeseen ei ole saatavilla lisävuodetta/vauvansänkyä."

Että se siitä harhaanjohtamisesta.

No joka tapauksessa en edes yrittäisi lapsiani tuohon hotelliin juurikin tuon pienen allasalueen takia.

• Vain 1 sana

Gomera.

• Puerto Ricoon

Lokakuun lopussa lähtee meidän 6 hengen seurue Puerto Ricoon. Hotelli Riu Vistamar.

Tähän saakka olemme kartelleet Kanarian lomilla Puerto Ricoa, mutta täytyy sille antaa mahdollisuus yllättää... positiivisesti toivottavasti.

• Pesaaa

Me matkataan jouluna 3 viikoksi maspalomas/sonneland hotelli palm oasis. Taitaa olla 9 kerta peräkäin samoille seuduille.toista kertaa peräkäin kyseiseen hotelliin.valitsimme tämän hotellin sen sijainnin sekä siitä,että on suhteellisen tasokas ja viihtyisä hotelli.voinmsuositella.mukavaa reissuja kaikille.

• Grani-fani

Mekin olimme viime keväänä 2 viikkoa Palm Oasiksessa. Hyvä hotelli, johon haluamme ehdottomasti uudelleen,,,toivottavasti ensi keväänä.

• timin2

Marraskuun alussa Teneriffalle San Miguel de Abonaan Turusta. Saa nähdä miten viihdytään tuollaisessa pikkukylässä. No auto täytyy vuokrata niin päästään vähän muuallekin.

• misska1

Ensi pääsiäisenä matkakohteena Lanzaroten Puerto del Carmen ja siellä hotelli
        Lanzaplaya. Matkaan lähtee 2 aikuista ja yksi 16v.
        Lanzarotelle siksi,että emme ole koskaan ennen saarella käyneet,
        Teneriffa ja Gran Canaria ovat tulleet tutuiksi aiemmilta reissuilta.

• Vanha ukko

Menen vanhan mutta mukavan muijani kanssa La Palmalle, kun en ole siellä aiemmin lomaillut. Marras-joulukuun vaihteessa kahdeksi viikoksi. Paikka on se lentokentän kiitoradan päässä oleva kylä. Sinne mennään paikalliskoneella Teneriffan pohjoiskentältä ja oppaista ei ole riesaa.
        Hotelli on Hacienda San Jorge. Noista autonvuokrauksista, kannattaa varata etukäteen netistä, saa huomattavasti halvemmalla kuin paikanpäältä.
        Ollut hieman hintsusti noita Palman valmismatkoja Suomesta.
        Aiempaa kokemusta on kaikista muista Kanariansaarista noin kolmenkymmenen vuoden ajalta. Palma on jäänyt väliin. Ja Hierro on näkemättä, sinne menen kai pariksi päiväksi, paikallislennot ovat siedettävän hintaisia. Kanarialla kannattaa käydä jos pitää ulkoilusta, Thaimaassa on siis liian kuumaa suomipapalle.

• timin2
        Vanha ukko kirjoitti:

Menen vanhan mutta mukavan muijani kanssa La Palmalle, kun en ole siellä aiemmin lomaillut. Marras-joulukuun vaihteessa kahdeksi viikoksi. Paikka on se lentokentän kiitoradan päässä oleva kylä. Sinne mennään paikalliskoneella Teneriffan pohjoiskentältä ja oppaista ei ole riesaa.
        Hotelli on Hacienda San Jorge. Noista autonvuokrauksista, kannattaa varata etukäteen netistä, saa huomattavasti halvemmalla kuin paikanpäältä.
        Ollut hieman hintsusti noita Palman valmismatkoja Suomesta.
        Aiempaa kokemusta on kaikista muista Kanariansaarista noin kolmenkymmenen vuoden ajalta. Palma on jäänyt väliin. Ja Hierro on näkemättä, sinne menen kai pariksi päiväksi, paikallislennot ovat siedettävän hintaisia. Kanarialla kannattaa käydä jos pitää ulkoilusta, Thaimaassa on siis liian kuumaa suomipapalle.

Moikka, täällä toinen vanha pappa. Ollaan oltu pari vuotta sitten samaisessa hotellissa. Tuo La Palma on hieno. Paljon rehevämpää ja rauhallista. Kannattaa ehdottomasti vuokrata auto. Aika jännät tiet, mutta liikenne aika rauhallista. Hienoja patikkapolkuja ja maisemia. Tuo matka koneiden vaihtamisineen on aika raskas. Meillä tosin oli vähän u tuuriakin. Paluu kone suomeen oli yli 5 tuntia myöhässä.

• AMIGA y AMIGO

Helmi-maaliskuussa tie vie Gran Canarian eteläkärkeen, hotelli Europalaceen. Varattiin sieltä korkeuksista uusittu kaksio. Jos olet siellä ollut, anna kommenttia mm. aterioista (puolihoitohan sisältyy hintaan), allasalueesta, siisteydestä ym.
      Ensin kuitenkin käydään lokakuussa Kreetalla, sieltä on vuokrattu 5* huvila pariksi viikoksi :)

• kuusviikkoaviellä

lokakuun keskivaihella ois tarkoitusmenna Anfi Del Mar nimiseen lomalaitokseen, googlemapin mukaan aika lähellä Puerto Ricoa, kovasti kehuvat paikkaa, siellä käyneet. yks miinus on kun se on joku lomaosake härdelli, mutta tutustumis tarjous oli niin hyvä että kannattaa kokeilla. Loma osaketta en varmasti sieltä osta.
        Vaihetelua Kreikan saariston kiertämiseen välillä.

• IS
        kuusviikkoaviellä kirjoitti:

lokakuun keskivaihella ois tarkoitusmenna Anfi Del Mar nimiseen lomalaitokseen, googlemapin mukaan aika lähellä Puerto Ricoa, kovasti kehuvat paikkaa, siellä käyneet. yks miinus on kun se on joku lomaosake härdelli, mutta tutustumis tarjous oli niin hyvä että kannattaa kokeilla. Loma osaketta en varmasti sieltä osta.
        Vaihetelua Kreikan saariston kiertämiseen välillä.

Terve "kuusviikkoaviellä". Me kävimme tutustumassa Anfiin pari vuotta sitten. On upea paikka. Kerroit että tutustumis tarjous oli niin hyvä... Mistä sait / löysit tutustumis tarjouksen? Meitäkin kiinnostais viettää viikon tai kahden loma Anfissa, mutta kun ne kauppasivat viiden viikon pakettia, joista vain kaks viikkoa olisi voinut viettää Gran Canarialla, jätimme paketin ostamatta. Kerrotko kuinka pitkä loma sulla on? Ja tietysti miten ja mistä sen tarjouksen sait, kiitos?

• 10+14
        IS kirjoitti:

Terve "kuusviikkoaviellä". Me kävimme tutustumassa Anfiin pari vuotta sitten. On upea paikka. Kerroit että tutustumis tarjous oli niin hyvä... Mistä sait / löysit tutustumis tarjouksen? Meitäkin kiinnostais viettää viikon tai kahden loma Anfissa, mutta kun ne kauppasivat viiden viikon pakettia, joista vain kaks viikkoa olisi voinut viettää Gran Canarialla, jätimme paketin ostamatta. Kerrotko kuinka pitkä loma sulla on? Ja tietysti miten ja mistä sen tarjouksen sait, kiitos?

Kannattaa lukea piiitkät ketjut tästä Anfin huijaustavasta ihan täältä inernetistä ;)

• kerran yritetty
        10+14 kirjoitti:

Kannattaa lukea piiitkät ketjut tästä Anfin huijaustavasta ihan täältä inernetistä ;)

Meillä on myös negatiivinen kokemus ko. firman touhuista. Olimme joskus ensimmäistä kertaa Puerto Ricossa. Lähdimme loman ekana aamuna vähän katselemaan keskustan nähtävyyksiä. Aika pian hihaan tarrasi loma-osakekaupustelija (mustaihoinen nainen). Kertoi, että heillä on tapana ekaa kertaa kohteessa lomaileville järjestää ilmainen kaupunkikierros taksilla ja sen jälkeen saamme ilmaisliput länkkärifarmille.
        Puoliväkisin raahasivat taksiin. No, ei siinä mitää "SAITSIIINGIA" tehty, vaan suunnattiin lomaosake-esittelyyn Anfille. Tunnin verran meitä istutettiin jonkun baarin terassilla, odottamassa esittelyvuoroa.
        Lapsille tuli pakokauhu, kun ei tiedetty mihin ollaan menossa. Vaadimme välittömästi taksia, että pääsemme takaisin hotellillemme. Saimme kyllä ilmaisen taksin, mutta huijaamalla yritettiin väkisin esittelyyn. Sen jälkeen olen aina kiertänyt kaukaa nuo myyntitykit, jotka lippuineen ja lappuineen tunkevat iholle keskustan ja rannan tuntumassa. Yäk!! Olemme kyllä useasti sen jälkeen lomailleet Puerto Ricossa, mutta vähän viisaampina. Se on mukava, aurinkovarma lomapaikka.

• IS
        kerran yritetty kirjoitti:

Meillä on myös negatiivinen kokemus ko. firman touhuista. Olimme joskus ensimmäistä kertaa Puerto Ricossa. Lähdimme loman ekana aamuna vähän katselemaan keskustan nähtävyyksiä. Aika pian hihaan tarrasi loma-osakekaupustelija (mustaihoinen nainen). Kertoi, että heillä on tapana ekaa kertaa kohteessa lomaileville järjestää ilmainen kaupunkikierros taksilla ja sen jälkeen saamme ilmaisliput länkkärifarmille.
        Puoliväkisin raahasivat taksiin. No, ei siinä mitää "SAITSIIINGIA" tehty, vaan suunnattiin lomaosake-esittelyyn Anfille. Tunnin verran meitä istutettiin jonkun baarin terassilla, odottamassa esittelyvuoroa.
        Lapsille tuli pakokauhu, kun ei tiedetty mihin ollaan menossa. Vaadimme välittömästi taksia, että pääsemme takaisin hotellillemme. Saimme kyllä ilmaisen taksin, mutta huijaamalla yritettiin väkisin esittelyyn. Sen jälkeen olen aina kiertänyt kaukaa nuo myyntitykit, jotka lippuineen ja lappuineen tunkevat iholle keskustan ja rannan tuntumassa. Yäk!! Olemme kyllä useasti sen jälkeen lomailleet Puerto Ricossa, mutta vähän viisaampina. Se on mukava, aurinkovarma lomapaikka.

Meille lomaosakkeiden esittely oli mielyttävä kokemus. Taksi haki meidät sovittuna aamuna hotellilta ja vei Anfiin. Siellä suomalainen mies esitteli meille koko hotellikompleksin. Lapset pääsivät jopa välillä uimaan hienoon altaaseen. Esittelijä tarjosi meille kahvit, mehut , oluet ja sämpylät tutustumiskierroksen aikana. Kävimme eri huoneissa tutustumassa ja lopuksi esittelijä teki meille tarjouksen lomapaketista. Paketti sisälsi kaikkiaan viisi viikkoa lomaa Anfin hotelleissa, ympäri mailmaa. Niistä korkeintaan kaksi olisi saanut käyttää Gran Canarian Anfilla. Tästä syystä emme pakettia sillä kertaa ostaneet.
        Tietääkö joku, voiko jostain saada "tutustumispaketin", esim viikoksi tai kahdeksi, Gran Canarian Anfille? Jos tämä on mahdollista, ostamme sen varmasti. Sen verran hieno paikka se Anfi oli.

• Miettikää nyt vähän
        IS kirjoitti:

Meille lomaosakkeiden esittely oli mielyttävä kokemus. Taksi haki meidät sovittuna aamuna hotellilta ja vei Anfiin. Siellä suomalainen mies esitteli meille koko hotellikompleksin. Lapset pääsivät jopa välillä uimaan hienoon altaaseen. Esittelijä tarjosi meille kahvit, mehut , oluet ja sämpylät tutustumiskierroksen aikana. Kävimme eri huoneissa tutustumassa ja lopuksi esittelijä teki meille tarjouksen lomapaketista. Paketti sisälsi kaikkiaan viisi viikkoa lomaa Anfin hotelleissa, ympäri mailmaa. Niistä korkeintaan kaksi olisi saanut käyttää Gran Canarian Anfilla. Tästä syystä emme pakettia sillä kertaa ostaneet.
        Tietääkö joku, voiko jostain saada "tutustumispaketin", esim viikoksi tai kahdeksi, Gran Canarian Anfille? Jos tämä on mahdollista, ostamme sen varmasti. Sen verran hieno paikka se Anfi oli.

Tuo IS:n juttu oli ilmeisesti trolli, jos kuitenkaan ei, niin:
        Kuinka monessa maailmankolkassa olette lomailleet? Ja kuinka pitkiä pätkiä?
        Noiden lomaosakkeiden "edut" ovat kyllä useimpien tiedossa, siis tietää minkä tasoinen majapaikka on jonne menee. Toisaalta, sinne täytyy mennä omilla kyydeillään, niin kuin yleensäkin matkustellessaan. Noiden osakefirmojen "sopimuslentoyhtiöt" vetävät välistä. Mutta halpafirmoilla, esim Airberlinin lennoilla Kanarialle pääsee halvimmillaan noin 200 euron hintaan jos on vara valita lähtöpäivä. Ja jos on viikko-osake jonne on mentävä määrättynä päivänä, niin yleensä silloin on lentokin kalliimpi.Vuokrat vapaasti vuokrattavissa olevissa osakehuoneissa pyörivät 400...600 euroa viikko.
        Kaiken kaikkiaan lomaosakelomailu tulee hiton kalliiksi.

• IS
        Miettikää nyt vähän kirjoitti:

Tuo IS:n juttu oli ilmeisesti trolli, jos kuitenkaan ei, niin:
        Kuinka monessa maailmankolkassa olette lomailleet? Ja kuinka pitkiä pätkiä?
        Noiden lomaosakkeiden "edut" ovat kyllä useimpien tiedossa, siis tietää minkä tasoinen majapaikka on jonne menee. Toisaalta, sinne täytyy mennä omilla kyydeillään, niin kuin yleensäkin matkustellessaan. Noiden osakefirmojen "sopimuslentoyhtiöt" vetävät välistä. Mutta halpafirmoilla, esim Airberlinin lennoilla Kanarialle pääsee halvimmillaan noin 200 euron hintaan jos on vara valita lähtöpäivä. Ja jos on viikko-osake jonne on mentävä määrättynä päivänä, niin yleensä silloin on lentokin kalliimpi.Vuokrat vapaasti vuokrattavissa olevissa osakehuoneissa pyörivät 400...600 euroa viikko.
        Kaiken kaikkiaan lomaosakelomailu tulee hiton kalliiksi.

Joo, kalliilta se meille tarjottu viiden viikon pakettikin tuntui, en muista hintaa.
        Tarkoitin että itse Anfin alue ja ne neljä hotellia olivat todella upeita. Jos sinne pääsisi ilman mitään sitoutumista mihinkään, me menisimme mielellään viikon tai vaikka kahden lomalle Anfiin. Eikö kukaan palstalla olijoista osaa neuvoa, saako semmoisia matkoja jostain varattua?
        Silloin esittelyvierailulla koitin kovin kysellä, saiskos sitä varata viikon tai kahden matkaa Anfiin. Esittelijä kuitenkin vakuutti että on ostettava min. viiden viikon paketti. Se ei meitä, tässä elämän vaiheessa ainakaan, kiinnosta.

• kuusiviikkoaviellä
        IS kirjoitti:

henkilöltä jolla on jo Anfin lomaosake, niin he saavat kutsua tuttaviansa viikoksi tutustumaan, mutta vain kerran on tämä mahdollisuus.

• Mikkolat

Hiihtolomalla Puerto de la Cruziin Teneriffalle 12-, 13- ja kahden 18-vuotiaan lapsemme kanssa. Hotellimme on Aurinkomatkojen Casablanca.

Kohde valittiin demokraattisesti äänestämällä: tulos Puerto de la Cruz 4, Las Palmas 1 ja Puerto del Carmen 1 ääni.

Viime talvena olimme Playa del Inglesissä samalla kokoonpanolla mutta emme ihastuneet paikassa juuri muuhun kuin upeaan dyynialueeseen.

• Alan Mies

Ensimmäinen reissuni Las Palmasiin kesällä 1958. Sen jälkeen olen kiertänyt mualimaa kaiken kaikkiaan yli 100 maata mukana kymmenkunta Karibian saarta ja kaikki Kanariasaaret. Paluulippu Las Palmasiin lokakuun lopulle on taas plakkarissa. Kun LP-reissujen määrä ylitti 50, lopetin laskemisen. Suosittelen!

• tottakai

Nyt lokakuussa,kaksi viikkoa,Teneriffalle Americanssiin, hotelli Tropical Playa. Meitä lähtee yksi aikuinen ja 2 lasta iältään 7 ja 11 v.
      Tuolla on lämmintä ja se on täydellinen kohde... lasten lomaa ajatellen,siellä on siis tekemistä lapsille esim: siam park,loro park,kotkapuisto,minijuna ajelut, hyvät rannat,pääsee hyvin päivä merellä retkille...on ostoskeskuksia...jos haluaa shopata... käydään myös teidellä sekä La Gomeralla
      Americans on siisti lomakohteena !

• Oikea nimi

Paikka ei ole Americans vaan Playa de las Américas, paino on siis tavulla me eli a-mee-ri-cas.

• Playaplayameeri
        Oikea nimi kirjoitti:

Paikka ei ole Americans vaan Playa de las Américas, paino on siis tavulla me eli a-mee-ri-cas.

Olipas hyvä että korjasit, ettei mennä väärään paikkan, Kiitos paljon.

• OldFart_

Marraskuun ensimmäisenä lähdetään Tjäreborgin matkalle Teneriffalle, Los Cristianosiin, viikon reissu. Hotelli on Los Alisios, emännän kanssa mennään. On toinen reissuni Kanarialle, ensimmäinen oli Las Palmasiin viisi vuotta sitten.

• merkkimai

ei ihan vielä varattuna, mutta pian pitäisi jo toimia! ongelman vain tuo matkanjärjestäjän valitseminen. Hienostihan täältä maakunnastakin pääsisi, mutta vähän lyhempää matkaa haluaisimme, 10-11 päivää olisi hyvä. AM tarjoaa näitä lyhempiä, mutta se tarkoittaa lähtöä Helsingistä ja se taas tuottaa ylimääräistä vaivaa ja rahaa... Ehkä kuitenkin pääsemme Inglesiin alkuvuodesta. Kuinka on, onko kenelläkään kokemuksia Parque Cristobalista? Olisin kiitollinen kommeteista!

• don Luis

Sen verran on kokemusta ,että olen siellä käynyt"kylässä".Kyseessä on laajahko alue jossa kauimmaisiin bungaloveihin saa todella tarpoa melkoisesti (joka kerta kun tulee ja menee).Lähempänä uloskäyntiä/ allasaluetta ,taasen on vilkkaampaa(meluisampaa).Sinänsä siisti ja hoidetun tuntuinen paikka,vartijoineen kaikkineen,vaikkakin hiukan sijaintinsa puolesta sivussa.
        Ei kuitenkaan liian kaukana tärkeimmistä paikoista.Olin katsovinani että se on kalliinpuoleinen,jos oikein muistan?

• Minäkin pidän noista Aurinkomatkojen 10 ja 11 päivän lomista. Ne ovat juuri sopivan mittaisia. Kaksi viikkoa tuntuu usein liian pitkältä ja viikko lyhyeltä. :)

Hyvällä tuurilla saatte Finnairilta edestakaiset lennot välille Oulu - Helsinki noin 100 eurolla. Tällöin voitte Oulussa selvittää matkatavarat perille asti. Matka-aika vähän pitenee mutta vaivaa ei tule niinkään lisää. Näin jos Aurinkomatkojen lento Kanarialle ei lähde ennen kello 8.

• LMK

Neljä vuotta sitten viimeksi käynyt gran kanarialla, ihan etelässä oltiin.. Se oli semmonen aika kivan ja turvallisen olonen paikka. Nyt viime vuosina on tullut sitten lomailtua muualla, mutta nyt ensi kuussa ollaan taas lähdössä. Hotellia yms. ei viellä tiedätä, vasta kun paikan päällä eli niin sanottu "äkkilähtö" Vähän jännittää...
      Onko muuten kellää kokemuksia kanarian äkkilähdöistä? Finnmatkojen kautta on matka varattu.

• vilperi571

Olen käyttänyt paljonkin noilla granin reissuillani ja finnmatkojen äkkilähdöt olleet hyvää keskitasoa, tjäreborgin matkoista huonoimmat kokemukset.
        Tuollainenkin reissu tuli tehtyä ja tämä oli eräs parhaista minkä finnmatkoilta olen lunastanut.
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=67&start=0

Ihan huonoihin paikkoihin en ole finnmatkoilta "joutunut".:)

• canaros

Vain kuutisen viikkoa lähtöön! Odotellessa tulevaa matkaa tuli luettua uudelleen mainio kirja: Yrjö Kokon "Hyvän tahdon saaret." Julkaistu vuonna 1953. (Yrjö Kokkohan tunnetaan paremmin Lapin joutsenista kertovista tarinoistaan.) Tämä Kanarian saarista kertova kirja oli mukava lukea silloin nuorena, mutta nyt kymmeniä vuosia myöhemmin, monta kertaa saarilla käyneenä, kirjasta sai paljon enemmän irti. Kuvaukset Gran Canarialta ja Teneriffalta ja muiltakin saarilta sekä venematkoista saarien väliltä on mielenkiinosta luettavaa. Hotelli Cairasco oli Kokon ensimmäinen majapaikka Las Palmasissa, Trianassa. Ehkäpä Plaza Cairascon palmuaukion reunalla, en tiedä. Sattumoisin parin korttelin päässä vietämme kuukauden lomastamme ensimmäiset vuorokaudet. Ja astelemme varmaankin samoja katuja kuin kirjailija noin 60 vuotta sitten. Matka sinänsä on hienoa asia, mutta niin on myös siihen valmistautuminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe