Oletteko anoneet Solaris-lomia?

Olen itse anonut ja saanut jo viettää jo kolme upeaa lomaa. Tänään sain kirjeen, joka kertoi uudesta mahdollisuudesta. Aika vain ei nyt taida sopia ; (

119

7620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Not.

Täällä on vain loispummieläkeläisiä, joilla oma osake espanjassa ja viettävät siellä hyvin itse ansaitsemiaan eläkepäiviä. Ei persaukisia, jotka tarvitsisivat yhteiskunnalta mitään tukiaisia lomiaan varten......

=DW=

• Eläkemuori

Onko semmoisen sosiaalisesti tuetun Solarisloman saantiperusteet kovin tiukat?

• ...

• Eläkemuori
        ... kirjoitti:

Ei oikeastaan.

Rahapulakin saattaa riittää. Siitä ei hajuakaan, paljonko hakijoita jonossa ja millainen paperisota tiedossa. Lukases tosta:

http://www.solaris-lomat.fi/tuetut_lomat

=DW=

Kiitokset linkistä! Ehkä voisin saada terveydellisistä syistä semmoisen loman.

Vaan jos on kova paperisota käytävä, niin saattaapi jäädä hakematta. Olen kai vähän laiska täyttämään hakemuksia ja hankkimaan jos jonkinlaista paperia, joita luulen tarvittavan.

• Eivät ole, pieni eläke, sairaudet ja halu tulla hemmoitelluksi arjen keskellä. Oma vastuu ei ole iso, viikko täyshoidolla kahdelle 240 euroa. Miettikää se on eläkeläisille ja varsinkin sairaille yksi mahdollissus parantaa elämänlaatua.

• korpikirjailija kirjoitti:

Eivät ole, pieni eläke, sairaudet ja halu tulla hemmoitelluksi arjen keskellä. Oma vastuu ei ole iso, viikko täyshoidolla kahdelle 240 euroa. Miettikää se on eläkeläisille ja varsinkin sairaille yksi mahdollissus parantaa elämänlaatua.

Tämä vastaus oli eläkemuorille, paperisota käydään netin sivuilla kyselylomakkeissa, hae ihmeessä, upeita mahdollisuuksia suosittlen,; )

• Eläkemuori
        korpikirjailija kirjoitti:

Tämä vastaus oli eläkemuorille, paperisota käydään netin sivuilla kyselylomakkeissa, hae ihmeessä, upeita mahdollisuuksia suosittlen,; )

Kiitos sinulle vastauksesta. Pitänee tutustua tarkemmin ja kenties hakeakin joskus. Loma on aina kiva ja siinä piristyy sekä keho että mieli :)).

Nyt menen könölleen, on yö jo ehtinyt pikälle. Hyvää yötä kaikille!

• Kyllä on anomatta saanut lomansa viettää. :))
      Koskaan en ole edes noista lomista kuullut.
      Kuulunetvatko jonkin tietyn työmarkkinaan kuuluvien käyttämiksi?
      Mutta hienoa, että osaat moisista kertoa.
      Ehkäpä joku muukin niihin oikeutettu pääsee aurinkoon?

• KORPPIS*

Meillä suomalailla kanta-asukkaillakin on mahdollisuuksia saada veikkausvaroilla tuettuja ylellisyysetuuksia, niitä vain pitää osata hakea.

Hyvää yötä nyt loppu energia ;

• KORPPIS* kirjoitti:

Meillä suomalailla kanta-asukkaillakin on mahdollisuuksia saada veikkausvaroilla tuettuja ylellisyysetuuksia, niitä vain pitää osata hakea.

Hyvää yötä nyt loppu energia ;

Kyllä olen aivan oikea suomalainen kanta-astuja, minäkin. ;))
        Miksi ihmeessä sitä epäilet?

• Korppis*
        kirjoitti:

Kyllä olen aivan oikea suomalainen kanta-astuja, minäkin. ;))
        Miksi ihmeessä sitä epäilet?

Voi nenä, kuinka osaisin kirjoittaa siten, että asia valkeneisi ilman kissanhäntää kainalossa, siis olen vilpitön, nyt menen unimaan.

• Korppis* kirjoitti:

Voi nenä, kuinka osaisin kirjoittaa siten, että asia valkeneisi ilman kissanhäntää kainalossa, siis olen vilpitön, nyt menen unimaan.

Mitä vilpitöntä on suomalaista rinnastaa jonkin muun maan kansalaiseen?
        Vaikkei minulla ole yhtään mitään vastarintaa heihinkään.

• av

Vaikuttaa rikolliselta toiminnalta?

• Korppis*

Sinulle ulkosuomalaisena ei asiat vain aina aukene ; )

YÖTÄ!

• av

Anoa oletko terve?

• Omituinen

Oletko Itse?

• Köyhis

Jokunen vuosi sitten katselin useammankin järjestäjän tukilomia mutta lomakeskusten sijainnit eivät houkutelleet. Katsomamme olivat syrjässä.

Koemielessä anoin yhtä tukilomaa ja olisimme sen myös saaneet.
      Täytyy tunnustaa, ettei aikomuksemme ollut mennä mutta tulipahan vahvistus käsitykselleni köyhyydestämme.

Kotimaisissa lomakeskuksissa viihtyville varmasti hyvä ratkaisu.
      Ehkä varsinkin sinkuille.

• Soitin juuri Solaris-lomiin koska jouduin perumaan loman ja, että minua harmittaa, mutta terveystarkastusta en aijo laistaa, sillä tuona aikana on syöpäsairauteni kolmivuotiskontrolli täällä korven sairaalassa.

Joskus ihmettelen sitä arvostelun intoa joka kohdistuu rikkaisiin, rikkaat sitä ja rikkaat tätä ja me köyhät tuota. Kun kertoo erilaisista sosiaalietuuksista joita on tarjolla eri muodoissa meille pienituloisille eläkeläisille, onkin kellossa erilainen kalke. Köyhät, pummit jne.

Miksi erilaiset virkistyslomat samaistetaan yhteiskunnavarojen hyväksikäyttöön, eihän ne ole keneltäkään teiltä pois.

Tuolla alenpana joku "japanilainen" tarttui kanta-suomalaissanaan ja alkoi urputtaa jonninjoutavia. Henkilö ilmeisesti toivoi kannanottoani ulkomaalaisten saamiin etuuksiin, mutta siitä etuudesta sen verran, että Petze on ulkomaalainen ja on saanut tuon saman edun hakiessani meille näitä lomia.

Voisi tehdä monelle palstakirjoittajalle hyvää levätä viisipäivää kauniin suomalaisen luonnon keskellä sijaitsevassa kylpylähotellissa, nauttia täyshoidosta ja osallistua monipuolisiin toimintoihin, vaeltaa luonnossa. uida ja saunoa kylpylässä ja ottaa erilaisia hoitoja kuten vaikkapa, hierontaa, mutakylpyjä jne.

Olin syksyllä 1997 Levillä ruskalomalla aivan upea loma. Eräänä iltana tilasin omalla rahalla ; ) privaattisaunaosaston, pyysin pöydälle kynttilälyhtyjä ja tilasin valkoviiniä. Kuka hellii ja ketä, pitää etsiä hemmoittelumahdollisuuksia niin kauan kuin kunto vielä antaa myöten.

• Invalidi-liiton jäsenenä olen tullut tuntemaan tuettujen lomien tarpeellisuuden.
      Olen myös huomannut lomien tarpeellisuuden vähävaraisille perheille.

Invalideille "täyspalvelu"- loma on useasti juhlaa, pääsee vähäksi aikaa eroon vaivojensa vankilasta ja niiden pakottamasta elämäntavasta.
      Vähävaraisille vanhemmille asia on sama, eri kantilta vaan.
      He pääsevät hetkeksi eroon rahapulan aiheuttamasta "suunnitelmataloudesta".
      Sotaveteraanit ovat omaa luokkaansa, heille emme velkaamme pysty, emme ole pystyneet, emmekä koskaan olisi pystyneetkään maksamaan.

Viittaamatta mitenkään linnunluiseen, niin mitä lomaa tarvitsee ihminen jolla on asunto ja kesämökki, tai jopa useampi?
      Eli ihan tavallinen, kohtuullisestikin toimeentuleva kansalainen?
      En minä ainakaan, vaikka vanha olenkin, kun eivät minua työtkään enää rasita.

H.

• Linnunluinen perustelee lomantarpeensa pieneen eläketuloonsa, kovaan fyysiseen työntekoon aikanaan ja sen jälkeen jättämiin vaivoihin ja syöpäsairauteen.

Hotellissa saan kaiken valmiiksi pureskeltuna ja sekös kiehtoo ahkeraa uurastajaa siellä voin rentoutua ja nauttia, tuntea olevani tasavertainen heidän kanssa, joilla on varaa viettää omalla ansiotuloillaan suomalaista hotellilomaa. 750 euron hintainen yhden viikkon kylpylähotelliloma jää minun tämänhetkisillä tuloillani vain unelmaksi.

Kesämökki on ainoa kiinteä omaisuuteni ja sen olemassa olo ei ole este saada tuettua lomaa. Asun vuokralla, mutta vakituinen asuntokaan ei liioin ole syy hylätä anomusta jos muut perustelut puoltavat lomaa.

Omavastuuksi yhdeltä henkilöltä jää 120 ekua viikko.

Niin muista Hunksz, että olen hyvin ahkera nainen, jota rasittavakaan työ ei pelota siksi työnteon kierteestä irti pääsy on ansaittua lomaa.

Minulla ei ole rambomiestä, joka tekee ne ns. miestentyöt, ei ole ikinä ollutkaan ; ) Mieheni ovat olleet humanisteja ajatustyöntekijöitä.

Linnunluinen perustelee lomantarpeensa pieneen eläketuloonsa, kovaan fyysiseen työntekoon aikanaan ja sen jälkeen jättämiin vaivoihin ja syöpäsairauteen.

Hotellissa saan kaiken valmiiksi pureskeltuna ja sekös kiehtoo ahkeraa uurastajaa siellä voin rentoutua ja nauttia, tuntea olevani tasavertainen heidän kanssa, joilla on varaa viettää omalla ansiotuloillaan suomalaista hotellilomaa. 750 euron hintainen yhden viikkon kylpylähotelliloma jää minun tämänhetkisillä tuloillani vain unelmaksi.

Kesämökki on ainoa kiinteä omaisuuteni ja sen olemassa olo ei ole este saada tuettua lomaa. Asun vuokralla, mutta vakituinen asuntokaan ei liioin ole syy hylätä anomusta jos muut perustelut puoltavat lomaa.

Omavastuuksi yhdeltä henkilöltä jää 120 ekua viikko.

Niin muista Hunksz, että olen hyvin ahkera nainen, jota rasittavakaan työ ei pelota siksi työnteon kierteestä irti pääsy on ansaittua lomaa.

Minulla ei ole rambomiestä, joka tekee ne ns. miestentyöt, ei ole ikinä ollutkaan ; ) Mieheni ovat olleet humanisteja ajatustyöntekijöitä.

"Kotkanuhkailija"

Kuten, ennakoiden tulevaa tilannetta kirjoitin, kommenttini ei koskenut yksistään sinua.
        Halusin painottaa sitä, että jossakin on lomille todellinen tarve.
        Muissa piireissä en hyväksy sitä, että tarpeeksi lasketaan heillekin se että haluu päästä halvalla.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Kotkanuhkailija"

Kuten, ennakoiden tulevaa tilannetta kirjoitin, kommenttini ei koskenut yksistään sinua.
        Halusin painottaa sitä, että jossakin on lomille todellinen tarve.
        Muissa piireissä en hyväksy sitä, että tarpeeksi lasketaan heillekin se että haluu päästä halvalla.

H.

Eläkkeellä oleva vanhempi sisareni käy hotellilomilla entisen ammattiliittonsa lomaseteleillä. Ei hän ole köyhä eikä kipee. Ei tarvii olla köyhä jos on elämäntyönsä tehnyt ja haluaa piristystä arkeen.

Muuten lisään vielä heille, jotka toimivat omaishoitajina, teillekin on omat kanavat saada tuettuja lomia, samoin kuin syöpäsairaille tarjotut lomaoikeudet..

Eläkkeellä oleva vanhempi sisareni käy hotellilomilla entisen ammattiliittonsa lomaseteleillä. Ei hän ole köyhä eikä kipee. Ei tarvii olla köyhä jos on elämäntyönsä tehnyt ja haluaa piristystä arkeen.

Muuten lisään vielä heille, jotka toimivat omaishoitajina, teillekin on omat kanavat saada tuettuja lomia, samoin kuin syöpäsairaille tarjotut lomaoikeudet..

"sulkasatoisempi"

Siskosi on ansainnut etunsa.
        Tosin noihin etuihin ei saisi käyttää valtionvaroja.
        Hyvä että lähestyt lomajuttuinesi todella tarvitsevia, kuten omaishoitajia, toivottavasti ovat he pitkäaikaisia, eivätkä vasta eilen aloittaneita.
        Syöpä ei oikeuta valtion lomille, mielestäni.
        Pitkäaikaisesti syöpivät lapset saa viedä Linnanmäelle, tai ihan lähelle Ranuan Jääkarhuja.
        Eikä muukaan akuutti dilemma, kuten yht'äkkiä alkanut vithutus.

H.

Tuopa rupesi kiinostamaan, tuo om.hoitajille suunnatut lomat, ihan siksi jos siellä oisi muitakin samassa asemassa olevia, kiitos!

• pirmiina kirjoitti:

Tuopa rupesi kiinostamaan, tuo om.hoitajille suunnatut lomat, ihan siksi jos siellä oisi muitakin samassa asemassa olevia, kiitos!

"pirmiina"

Kunhan muistat:

"toivottavasti ovat he pitkäaikaisia, eivätkä vasta eilen aloittaneita"

H.

• hunksz kirjoitti:

"sulkasatoisempi"

Siskosi on ansainnut etunsa.
        Tosin noihin etuihin ei saisi käyttää valtionvaroja.
        Hyvä että lähestyt lomajuttuinesi todella tarvitsevia, kuten omaishoitajia, toivottavasti ovat he pitkäaikaisia, eivätkä vasta eilen aloittaneita.
        Syöpä ei oikeuta valtion lomille, mielestäni.
        Pitkäaikaisesti syöpivät lapset saa viedä Linnanmäelle, tai ihan lähelle Ranuan Jääkarhuja.
        Eikä muukaan akuutti dilemma, kuten yht'äkkiä alkanut vithutus.

H.

Kirjoitin pitkän, katkeran puheenvuoron siitä että en ole koskaan saanut tuettua lomaa 11 vuotta kestäneen omaishoitajuuteni aikana.
        Onneksi tämä hidas mökkikone ei suostunut julkaisemaan sydänverellä kirjoitettua viestiäni.

• auli-auli kirjoitti:

Kirjoitin pitkän, katkeran puheenvuoron siitä että en ole koskaan saanut tuettua lomaa 11 vuotta kestäneen omaishoitajuuteni aikana.
        Onneksi tämä hidas mökkikone ei suostunut julkaisemaan sydänverellä kirjoitettua viestiäni.

En ole koko omaishoitajuuteni aikana hakenut tuetuille lomille, olisinko päässytkään.
        Omaishoitajuuteni on kestänyt vuodesta 1994 ja jo sitä ennen olin hoitanut lastani kotona, joku pieni tuki siitä maksettiin. Olisiko ollut 300 mk kuukaudessa.
        Tähän asti on kannattanut lomailla ihan omin kustannuksin, vaikka onhan noissa tuetuissa lomissakin omavastuu maksettavana.

• auli-auli*
        Anceli kirjoitti:

En ole koko omaishoitajuuteni aikana hakenut tuetuille lomille, olisinko päässytkään.
        Omaishoitajuuteni on kestänyt vuodesta 1994 ja jo sitä ennen olin hoitanut lastani kotona, joku pieni tuki siitä maksettiin. Olisiko ollut 300 mk kuukaudessa.
        Tähän asti on kannattanut lomailla ihan omin kustannuksin, vaikka onhan noissa tuetuissa lomissakin omavastuu maksettavana.

Ehkä se on niin, en kai ole tarpeeksi pontevasti edes hakenut.
        Minulla pesti loppui. Sitä ei usko kuin itse saman kokenut kuinka vaikeaa on sopeutua normaaliin elämään.
        Tyhjä asunto, ei mitään tekemistä, siis järkevää.
        Tulin mökille keräämään vinimarjoja. Alkavat olla ylikypsiä ja osittain homeisi jatkuvan sateen takia.

• auli-auli*
        auli-auli* kirjoitti:

Minulla pesti loppui. Sitä ei usko kuin itse saman kokenut kuinka vaikeaa on sopeutua normaaliin elämään.
        Tulin mökille keräämään vinimarjoja. Alkavat olla ylikypsiä ja osittain homeisi jatkuvan sateen takia.

Tää näppäimistö ottaa mökillä kirjaimet huonommin kun kylillä. Anteeksi kirj. virheet.

• auli-auli* kirjoitti:

"auli-auli*"

Viinimarja-terapia on hyväksi naiselle.
        Se auttaa unohtamaan synnynnäisen hölmöyden.

H.

• auli-auli* kirjoitti:

Tää näppäimistö ottaa mökillä kirjaimet huonommin kun kylillä. Anteeksi kirj. virheet.

Miltä organisaatiolta hait lomia?

• auli-auli* kirjoitti:

Suuri muutoshan se ilman muuta on, kun vuosien hoitotyö päättyy, tavalla tai toisella.
        Pidän nyt viikon lomia useita kertoja vuodessa ja toistaiseksi se riittää. En ehkä ole tarpeeksi innostunut noista tuetuista lomista.
        Tykkään lomailla omalla tavallani ja vapaammin.

Minullakin alkaa viinimarjaterapia olla ohi, hölmöys taitaa vaan jatkua, synnynnäistä kun on.. :)

• hunksz kirjoitti:

"pirmiina"

Kunhan muistat:

H.

Hunksz@ onko sinulla syytä puuttua kenenkää asioihin kuten monta vuotta tai montako kuukautta joku on hoitanut läheistään se on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa työtä ja sellaiset ihmiset tarvitsevat taukoja ja lomia arkeensa.

• auli-auli*
        hunksz kirjoitti:

"auli-auli*"

H.

Sie se olet varsinainen terapeutti, saat ainakin verenpaineen nousemaan jos välittää, onko se hyväksi mielenterveydelle? Mie kyllästyn hyvin äkkiä, en viitsi jatkaa.
        Minä kun en halua miettiä mitä joku milloinkin tarkoittaa, olen vain mikä olen. Keräilen viinimarjoja jos ei sada. Kuuntelen vanhoja hyviä cd levyjä samalla.
        Kävisin täällä useammin, jos olisin älykkäämpi, en vain viitsi ihmetellä.

• auli-auli*

Miltä organisaatiolta hait lomia?

Hain omaishoitajat-ja läheiset liiton kautta, ja kelalta. Olin melko väsynyt, en jaksanut hakea aina vain uudelleen.
        Olen kai vahän hankala, en kuulunut omaishoitajienliittoon, jotenkin tuli mieleen että onko se eliittirouvien leikkikehä.
        Kun aamuyöllä kolmen aikaan 80 kg painavalta hoidettavalta pettää jalat yrittää saada pytylle, kuten meillä kävi monesti viikossa, häntä ei yksin saa ylös, olisin luovuttanut mutta ei se käy noin vain. En kerjää sääliä, itsehän osani valitsin.
        Minua tympäisi lässytys ihmisiltä joiden olisi edes yksi vuorokausi pitänyt nähdä omaishoidon raadollisuus.
        Entinen rakkauden kohde muuttuu lapseksi, vaihda vaippoja pese ja pue, kuten lasta.
        Jos katsoitte yle teemalta Siiri Angerkosken koskettavasti näyttelevän Aliisan, siinä näki toivottomuuden kun yritti viedä puu sylillistä portailla, se toivottomuus ja voimattomuus kun ei pystynyt vaikka olisi halunnut, tiesin mitä se on.
        Ei omaishoitajia pidä sääliä eikä voivotella, ei ketään siihen pakoteta. Minä lupasin hoitaa vähän aikaa se vain siirtyi ja siirtyi, viimein ei jaksanut muuta kuin tehdä mikä on tehtävä. Nyt yritän palautua normaaliin elämään.

• auli-auli* kirjoitti:

Hain omaishoitajat-ja läheiset liiton kautta, ja kelalta. Olin melko väsynyt, en jaksanut hakea aina vain uudelleen.
        Olen kai vahän hankala, en kuulunut omaishoitajienliittoon, jotenkin tuli mieleen että onko se eliittirouvien leikkikehä.
        Kun aamuyöllä kolmen aikaan 80 kg painavalta hoidettavalta pettää jalat yrittää saada pytylle, kuten meillä kävi monesti viikossa, häntä ei yksin saa ylös, olisin luovuttanut mutta ei se käy noin vain. En kerjää sääliä, itsehän osani valitsin.
        Minua tympäisi lässytys ihmisiltä joiden olisi edes yksi vuorokausi pitänyt nähdä omaishoidon raadollisuus.
        Entinen rakkauden kohde muuttuu lapseksi, vaihda vaippoja pese ja pue, kuten lasta.
        Jos katsoitte yle teemalta Siiri Angerkosken koskettavasti näyttelevän Aliisan, siinä näki toivottomuuden kun yritti viedä puu sylillistä portailla, se toivottomuus ja voimattomuus kun ei pystynyt vaikka olisi halunnut, tiesin mitä se on.
        Ei omaishoitajia pidä sääliä eikä voivotella, ei ketään siihen pakoteta. Minä lupasin hoitaa vähän aikaa se vain siirtyi ja siirtyi, viimein ei jaksanut muuta kuin tehdä mikä on tehtävä. Nyt yritän palautua normaaliin elämään.

Sukellan nyt taiteitten yöhön kirjoittelen myöhemmin, jaksamisia Auli.

• Pirre*
        hunksz kirjoitti:

"pirmiina"

Kunhan muistat:

H.

Joo, onhan se kamalaa, jos vaikka liian aikaisin, ja ovat vielä liian terveitäkin, mutta om. hoitajaksi ei "pääse" kuin tietyt kriteerit on "täytetty", eli ei voi olla vasta eilen aloittaneita. Mutta vertaistemme tukea me tarvitaan..

• Pirre*

Pirre@ tässä linkki josta saat tietoa.

http://www.omaishoitajat.fi/omaishoitajien-tuetut-lomat-ray

Juu kiitos, kattelinkin jo tuota aiemmin, - muuten tuettua lomaa en oikeastaan tarviaisi, mutta jos sieltä kautta tapaisi ns. kohtalotovereitaan (liian juhlallinen ilmaus)
        ja samat kokemukset yhdistäisivät

Hunksz@ onko sinulla syytä puuttua kenenkää asioihin kuten monta vuotta tai montako kuukautta joku on hoitanut läheistään se on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa työtä ja sellaiset ihmiset tarvitsevat taukoja ja lomia arkeensa.

"untuvaiseni"

Eiköhän minussakin elä peri-suomalainen kateus sisäänrakennettuna.
        Kaikenlainen katkeruus paistaa palstalla aikasti usein.
        Enkä se minä ole, useinkaan. Täällä katkeroidutaan jopa siitä, että toiset eivät yhdy omaan itkuun ja hammasten kiristykseen.
        Työmies on aina lomansa ansainnut, koska on sen eteen ponnistellut.
        Ja vielä kerran, ilmaisen valtion-loman ansaitsee jokainen ansoitunut
        Ansioksi en tänäpäivänä katso valituksia enkä minkäänlaista itse-sääliä.
        Hiljainen uhrautuminen on paras mitali sotahommien jälkeen.
        Yksi sankaritekokin riittää, vaan ei yksi vaipanvaihto.
        Kuten sanoin, muuten kuin henkisestikin invalidina, en katso valtion-lomaa ansaitsevani, vaikka sen saisinkin, milloin vain.
        Potisin sillä lomalla vain huonoa omaatuntoa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"auli-auli*"

H.

Täytyy sanoa , että olet hunksi aika ikävä ihminen.

Et todellakaan tunnu ymmärtävän sellaisen ihmisen taakkaa joka rakkansa hoiti hautaan.
        Fiksuus on eri laji, sydämettömyys toinen.

Sinustako on synnynnäistä hölmöyttä hoitaa puoliso hautaan?

• näinkin voi olla
        babegoya kirjoitti:

Täytyy sanoa , että olet hunksi aika ikävä ihminen.

Et todellakaan tunnu ymmärtävän sellaisen ihmisen taakkaa joka rakkansa hoiti hautaan.
        Fiksuus on eri laji, sydämettömyys toinen.

Sinustako on synnynnäistä hölmöyttä hoitaa puoliso hautaan?

Ei välttämättä hautaan, mutta niin kauan kuin kotona jaksoi hoitaa.

• 16+7
        hunksz kirjoitti:

"auli-auli*"

H.

Noinko tämä H käyttäytyy myös siviilissä kommunikoidessaan ihmisten kanssa.
        Tulee mieleen Touretten oireyhtymä, he eivät voi mitään sille että suusta tulee sammakoita.
        Hän voi olla myös yksinäinen hyvin katkeroitunut ihminen, tai muuten vain perusluonteeltaan häijy.

• 16+7 kirjoitti:

Noinko tämä H käyttäytyy myös siviilissä kommunikoidessaan ihmisten kanssa.
        Tulee mieleen Touretten oireyhtymä, he eivät voi mitään sille että suusta tulee sammakoita.
        Hän voi olla myös yksinäinen hyvin katkeroitunut ihminen, tai muuten vain perusluonteeltaan häijy.

"16 7"

Enpä sanoisi noinkaan.
        Ajatellaanpas asiaa kyläyhteisön kannalta, jonka kaltainen palstammekin on.
        Monissa kyläyhteisöissä on useimmiten ainakin yksi kylähullu.
        Kun hänet opitaan tuntemaan, otetaan hänen juttunsa vastaan erittäin vakavasti, ja vähähintään yhtä vakavantuntuisesti hänelle vastataan.
        Tarvittaessa jopa hellivin sanoin ja lausein.
        Kunnes kumpikaan osapuoli ei pysty enää pidättelemään, vaan purskahtavat yhdessä hersyvään nauruun.
        Kylähullulla on myös toinen tärkeä tehtävä, hän toimii purkaustienä monille tosikoille, kärttyisille ja toisten ihmisten elämänilon elämänvihaajille.
        Olen minä vähän erilainen tuolla livessä, vaan en paljon, ja minulta ei lipsahda yleensä mitään, missään.
        Ainoa pakkoliike tai neuroosi on minulla ikuinen uutisten-nälkä.
        Niihinkin on minulla ilkikurinen ote ja asenne.
        Toivoisinkin palstallemme lisää kaltaisiani tyyppejä, tyyppejä joille vaippa on välillä kevyt juttu ja toisinaan raskas, ihan kun se on livessäkin. :)
        Onneksi kaltaisiani on tänne jo paljon kerääntynyt.
        Täällä on kerrottu että joku seniori-palsta on lopetettu ja vihjailtu osan sinne kirjoittaneista siirtyneen meille.
        En tuota palstaa ole koskaan lukenut, mutta nyt saatan uskoa että se oli heille raskasta aikaa.
        Liekö siellä saattoi keskustella niinkään kevyestä asiasta, kun nälkään nääntyvästä vanhuksesta.

Ja, epäilyistä huolimatta, minun kanssani voi keskustella vakavastikin ja asiallisesti.
        H.

• Eipä ole tullut anottua, kun koskaan kuullut edes mokomasta.

• Hakulomakkeita saat Solaris-lomat sivustolta. Kannattaa hakea. Lomaa ei voi saada joka vuosi, mutta jos perustelut riittää joka toinen vuosi pääsee unelmalomalle.

Hakulomakkeita saat Solaris-lomat sivustolta. Kannattaa hakea. Lomaa ei voi saada joka vuosi, mutta jos perustelut riittää joka toinen vuosi pääsee unelmalomalle.

Hölmöö että pitäisi kaikkia mahdollisia lomia ja tukia älytä hakea milloin mistäkin. Kivaa olis jos ne olis kaikki yhdessä listassa.
        Puhuin äskettäin entisen taxikuski kaverini kanssa joka on kanssa eläkkeellä, että olemme unohtaneet hakea taxiseteleitä virkistyskäyttöön ja muuhunkin käyttöön. Niitähän myönnetään kanssa jos on tarpeeksi sairas.

• Nittaminax kirjoitti:

Hölmöö että pitäisi kaikkia mahdollisia lomia ja tukia älytä hakea milloin mistäkin. Kivaa olis jos ne olis kaikki yhdessä listassa.
        Puhuin äskettäin entisen taxikuski kaverini kanssa joka on kanssa eläkkeellä, että olemme unohtaneet hakea taxiseteleitä virkistyskäyttöön ja muuhunkin käyttöön. Niitähän myönnetään kanssa jos on tarpeeksi sairas.

"pystykorva"

Joopa, terveen ihmisen lomalista pitää aina näkyä tiliotteessa.
        Siinä Käytettävissä-rivillä.
        H.

• En ole minäkään koskaan kuullut mokomista. En silti aio hakea niitä. Minulle saa riittää se, minkä pystyn itse itselleni järjestämään.

Kesähuvilaa tai mökkiä en sitten pystynyt aikanaan hommaamaan ja nyt ei enää kiinnosta. Yhden viikon olen viettänyt työnantajan omistamalla kesämökillä, sieltä kuljin työssä yövuorot. Kohtuuvuokra siitä oli, numeroita en muista. Sitten sekin paikka myytiin pois (venäläisille?) kauan sitten, kun yhtiön johto, hallintoneuvosto ja osakkaat tarvitsivat nekin rahat. Herrojen kelolinna Lapissa oli ainut mikä jäi.

Pari vuotta sitten selvisi sattumalta, että ainakin täällä Itä-uudellamaalla on joku piiri tai jengi, joka kuntien rahoilla ostaa saaria tai osia saarista muka yleisiksi lomapaikoiksi. Kuinka kauan lienee tuokin homma salassa pyörinyt? Ei niitä missään mainosteta, ei tiedä kunta/kaupunkilaiset yleisesti mitään niistä.
        Ei niihin ole asiaa muilla kuin eliitillä. Ei rahvaalla ole veneitä millä sellaisiin pääsisi. Ja jos sen veneen ostaisi, pitäisi sille olla laituri ja säilytyspaikka. Ei tule kuuloonkaan, nauttikoon eliitti minunkin verorahoistani tämänkin loppuajan.

• Sain kunnon matkan

En ole anonut, enkä ano, minua ei kiinnosta tuo tarjonta. Sain syntymäpäivälahjaksi mieheltä meille yhteisen Lontoon matkan viikoksi, se on aivan toista. Menemme Lontooseen varmaan viidettä kertaa. Nuo Solaris-lomat vaikuttaa pula-ajan köyhäilyltä.

• "Sain kunnon matkan"

Hyvin olet sosiaalisen verkkosi hoitanut.
        Jos jotain haluaa saada, pitää antaakin.
        Rahaakin jotkut antavat.
        Tunnetko että olet ollut hyvä veronmaksaja?
        Vai tunnetko että osa verosta on valunut hukkaankin?

H.

• Kunnon matka
        hunksz kirjoitti:

"Sain kunnon matkan"

Hyvin olet sosiaalisen verkkosi hoitanut.
        Jos jotain haluaa saada, pitää antaakin.
        Rahaakin jotkut antavat.
        Tunnetko että olet ollut hyvä veronmaksaja?
        Vai tunnetko että osa verosta on valunut hukkaankin?

H.

Totta niin olen hoitanut. Osa veroista on valunut hukkaan, koska itse en käytä julkista sairaanhoitoa, ja silti maksan reilusti veroja. Meillä asioidaan pelkästään yksityisellä, jossa olemme myös teettänet tarvittavat leikkaukset. Julkinen sairaanhoito on suuri menoerä. Romutettakoon.

• Kunnon matka kirjoitti:

Totta niin olen hoitanut. Osa veroista on valunut hukkaan, koska itse en käytä julkista sairaanhoitoa, ja silti maksan reilusti veroja. Meillä asioidaan pelkästään yksityisellä, jossa olemme myös teettänet tarvittavat leikkaukset. Julkinen sairaanhoito on suuri menoerä. Romutettakoon.

Minä käytin yksityisiä sairaanhoitopalveluja kun olin työelämässä, eli minulla oli firma ja työterveyspalvelu, jonka kautta hoidatin itseäni. Sain verovähennyksenä takaisin hoidon kulut. Ilmeisesti teillä on sama tilanne.

Nyt eläkkeeni pieneyden vuoksi olen siirtynyt yleiselle puolelle. Hyvää palvelua olen saanut en valita. Menen taas rintasyövän jälkeiseen vuosikontrolliin syyskuussa, verikokeissa kävin jo. Homma pelaa tosi hyvin.

Romutettakoon kirjoitat, kuinka silloin käy meidän köyhempien kanssaihmisten joilla ei ole varaa maksaa leikkauksista, jotka yksityisellä sektorilla maksavat 1500 - 10000 ekua riippuen mistä kohti vuollaan.

• Ne toisten murheet

Minä käytin yksityisiä sairaanhoitopalveluja kun olin työelämässä, eli minulla oli firma ja työterveyspalvelu, jonka kautta hoidatin itseäni. Sain verovähennyksenä takaisin hoidon kulut. Ilmeisesti teillä on sama tilanne.

Nyt eläkkeeni pieneyden vuoksi olen siirtynyt yleiselle puolelle. Hyvää palvelua olen saanut en valita. Menen taas rintasyövän jälkeiseen vuosikontrolliin syyskuussa, verikokeissa kävin jo. Homma pelaa tosi hyvin.

Romutettakoon kirjoitat, kuinka silloin käy meidän köyhempien kanssaihmisten joilla ei ole varaa maksaa leikkauksista, jotka yksityisellä sektorilla maksavat 1500 - 10000 ekua riippuen mistä kohti vuollaan.

Etkö sinä kirjoittanut joskus, että "sinua ei maailman murheet kosketa", niin ei minuakaan.

Pieneläkeläisen saattohoitoa!

5-vuotta sitten minulta kiellettiin julkisen terveydenhuollon vuositarkastukset ml. laboratoriokokeet.

Viime toukokuussa yksityinen urheilulääkäri havaitsi syöpäni.
        Hänen vauhdittamanaan pääsin nopeasti julkisen puolen hoitoputkeen.
        Koko revohka, kokeet, tähystykset, kaksi leikkausta joista sairaalassa 9 6pv sekä yksi jälkitähystys ovat maksaneet minulle yhteensä noin 1000€.
        Tietenkin yksityisellä puolella lasku olisi paljon suurempi.

Viimeisen tähystyksen yhteydessä tehtyjen kokeiden jälkeen kirjoitti lääkäri tulosteeseen määräyksen jossa minulta kiellettiin julkisen puolen tarkastus seuraavien 3:n vuoden ajaksi!

68-vuotisen ukon saattohoitoako?

Toki odottelen ilmoitusta seuraavasta kontrollitähystyksestä.

Viikko sitten teetin yhden labrakokeen läheisellä yksityisellä klinikalla. 41€

Harmittomat jutut, silmien kaihit ja toinen olkapää on leikattu yksityisellä.
        Julkinen puoli alkoi vekuttelemaan kaihien haitta-asteen kanssa, Vanha kansa puhuu kai kypsymisestä?
        Yksityinen ei kypsytellyt vaan leikkasi nopealla aikataululla.

Aktiivi-iässä maksoin verojakin mutta käytin erittäin vähän julkisia terveydenhuollon palveluja.

• Ne toisten murheet kirjoitti:

Etkö sinä kirjoittanut joskus, että "sinua ei maailman murheet kosketa", niin ei minuakaan.

Josko muistat milloin maailman murheet eivät minua kiinosta, lomalla ollessani ei kiinnosta.

• laiska-lasse kirjoitti:

Pieneläkeläisen saattohoitoa!

5-vuotta sitten minulta kiellettiin julkisen terveydenhuollon vuositarkastukset ml. laboratoriokokeet.

Viime toukokuussa yksityinen urheilulääkäri havaitsi syöpäni.
        Hänen vauhdittamanaan pääsin nopeasti julkisen puolen hoitoputkeen.
        Koko revohka, kokeet, tähystykset, kaksi leikkausta joista sairaalassa 9 6pv sekä yksi jälkitähystys ovat maksaneet minulle yhteensä noin 1000€.
        Tietenkin yksityisellä puolella lasku olisi paljon suurempi.

Viimeisen tähystyksen yhteydessä tehtyjen kokeiden jälkeen kirjoitti lääkäri tulosteeseen määräyksen jossa minulta kiellettiin julkisen puolen tarkastus seuraavien 3:n vuoden ajaksi!

68-vuotisen ukon saattohoitoako?

Toki odottelen ilmoitusta seuraavasta kontrollitähystyksestä.

Viikko sitten teetin yhden labrakokeen läheisellä yksityisellä klinikalla. 41€

Harmittomat jutut, silmien kaihit ja toinen olkapää on leikattu yksityisellä.
        Julkinen puoli alkoi vekuttelemaan kaihien haitta-asteen kanssa, Vanha kansa puhuu kai kypsymisestä?
        Yksityinen ei kypsytellyt vaan leikkasi nopealla aikataululla.

Aktiivi-iässä maksoin verojakin mutta käytin erittäin vähän julkisia terveydenhuollon palveluja.

Omituista, liekö paikkauntakohtaisia eroja. Ystävättäreni joutui soittamaan Joensuun sairaalaan ja pyytämään apua kun Nurmeksessa eivät olleet antaneet hänelle reumaan hoitopiikkiä. Seuraavana päivänä soittivat Nurmeksen terveyskeskuksesta, että rouva voi tulla nyt piikille.

• Suuria eroja

Omituista, liekö paikkauntakohtaisia eroja. Ystävättäreni joutui soittamaan Joensuun sairaalaan ja pyytämään apua kun Nurmeksessa eivät olleet antaneet hänelle reumaan hoitopiikkiä. Seuraavana päivänä soittivat Nurmeksen terveyskeskuksesta, että rouva voi tulla nyt piikille.

Ei ole omituista, vaan täyttä totta. Totta puhuakseni julkinen terveydenhuolto on kaaoksessa. Osa kuolee jonottaessaan hoitoa, ja esim. Mehiläiseen pääset tarvittaessa sydänoperaatioon, heti kun sinulle sopii. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Huippua syöpähoidoissa on yksityinen syöpäsairaala.

• "Kunnon matka"

Mies on useimmiten aina naiselle hyväksi.

H.

• Maailman murheet

Kirjoitin viestin osoittaen korpikirjailijalle, mutta se on jo poistettu. Eli korppis kirjoitti aikanaan että "maailman murheet eivät minuun koske" ei minuunkaan. Niin makaa kuin petaa.

• Maailman murheet
        Maailman murheet kirjoitti:

Kirjoitin viestin osoittaen korpikirjailijalle, mutta se on jo poistettu. Eli korppis kirjoitti aikanaan että "maailman murheet eivät minuun koske" ei minuunkaan. Niin makaa kuin petaa.

Sorry, ei poistettu, näkyi viiveellä.

• henrjii

Ei ole aikaa, ja rahaakin on senverran että omillaan pärjää

• Rahhaa on kumisaappaat ehjät, jotta ei kun porskuttamaan. Siitä se suomi lähtee nousuun ; )

• hoh hoh hoijaa

Rahhaa on kumisaappaat ehjät, jotta ei kun porskuttamaan. Siitä se suomi lähtee nousuun ; )

Ja höpö höpö...

• ?????????

Mistä niitä lomia saa anoa ??????

• meeriamanda

Selaa sivua linkin löydät!

• Piiloapua ko?

Mistä sait tietoosi että tuommoisia lomatukia on haettavissa?

• on muitakin, ota sel

Olemalla asioista, järjestöistä kiinnostunut. Netti kertoo kun guuglettaa.

• ;))
        on muitakin, ota sel kirjoitti:

Itsekin usein täällä ihmettelen, eikö kaikkien koneilla voi Googlettaa? :))

• Piiloapua ko

Väännäpä rautalangasta.

Miten, mistä ja millä hakusanalla moisia avustuksia haetaan?

Haetaanko niitä ihan tosissaan netistä vai tuttujen kaverien kummin kaimoiltako saadaan vihiä?

• meeriamanda
        ;)) kirjoitti:

Itsekin usein täällä ihmettelen, eikö kaikkien koneilla voi Googlettaa? :))

Ei se ole kai siitäkään kiinni, moni odottaa kuin " manulle illallista " kun hän kysyy.
        Eipä edes kiitosta osaa sanoa kun joku laittaa linkin.
        Tein sitä aikani, vaan kyllästyin. Hakekoot itse, onhan heillä kone ;))

• Palasin taiteiden yöstä kyllä taiteiden yön nimissä moni taiteili tasapainossa pysyäkseen pystyssä kaatamatta kaljamukia.

Jaa, olen ollut kaksi kertaa tuetulla Salaris-lomalla ja nyt olisin päässyt kolmannelle. En muista mistä sain tietoa, taisi olla lehtimainos. Tilasin hakulomakkeen ja täytin sen ja sain heti loman.

Nykyisin haku tapahtuu netinvälityksellä. Tietty kaavakkeellakin voi hakea lomia.

NO, piiloapuako, sitä kai sillä onhan tämän ketju osoittenut, että osa kirjoittajista ovat reakoineet tyypillisellä suomalaisella tavalla, tukia en tarvitse maksan omalla rahalla. Onko se raha kellään omaa, sehän vaihtaa vain omistajaa. Ja siitä pääsee eroon jos haluaa eikä sitä kukaan matkaan saa.

• Piiloapua ko?

Neuvo minua tyhmää.

Googletan "tukijärjestöä", "ilmaista rahaa", "halpoja lomia", "tyhmän apua"...
        ei löydy moista rahasampoa siltikään.

Missä vika? Sinussa vai minussa?

• taala-naama

Palasin taiteiden yöstä kyllä taiteiden yön nimissä moni taiteili tasapainossa pysyäkseen pystyssä kaatamatta kaljamukia.

Jaa, olen ollut kaksi kertaa tuetulla Salaris-lomalla ja nyt olisin päässyt kolmannelle. En muista mistä sain tietoa, taisi olla lehtimainos. Tilasin hakulomakkeen ja täytin sen ja sain heti loman.

Nykyisin haku tapahtuu netinvälityksellä. Tietty kaavakkeellakin voi hakea lomia.

NO, piiloapuako, sitä kai sillä onhan tämän ketju osoittenut, että osa kirjoittajista ovat reakoineet tyypillisellä suomalaisella tavalla, tukia en tarvitse maksan omalla rahalla. Onko se raha kellään omaa, sehän vaihtaa vain omistajaa. Ja siitä pääsee eroon jos haluaa eikä sitä kukaan matkaan saa.

Jää se jälkeläisille, sikäli mikäli heitä on.
        Tasoittaa tietä, estää kiveen kompuroimasta.
        Rahan valtaa on nyky-yhteiskunta, vaikka kuinka sen yrittää kieltää.

• meeriamanda
        Piiloapua ko kirjoitti:

Väännäpä rautalangasta.

Miten, mistä ja millä hakusanalla moisia avustuksia haetaan?

Haetaanko niitä ihan tosissaan netistä vai tuttujen kaverien kummin kaimoiltako saadaan vihiä?

http://www.tuetutlomat.fi/

Vilkaiseppa noista ensiksi, ja hae lisää.

• Piiloapua ko

Palasin taiteiden yöstä kyllä taiteiden yön nimissä moni taiteili tasapainossa pysyäkseen pystyssä kaatamatta kaljamukia.

Okei. Arvasin melkein että kyseessä on sattumalta saatu vinkki avun lähteelle.
        ;) Kiitos sinulle siitä.

Itse olen liian laiska ottamaan vastaan tukea jos ei sitä minulle tyrkytetä. Saan syttää siitä vain itseäni.

• ootko avuton''''''''
        Piiloapua ko kirjoitti:

Okei. Arvasin melkein että kyseessä on sattumalta saatu vinkki avun lähteelle.
        ;) Kiitos sinulle siitä.

Itse olen liian laiska ottamaan vastaan tukea jos ei sitä minulle tyrkytetä. Saan syttää siitä vain itseäni.

Kantsis lukea jo vastattujakin, siellähän on sinulle laitettu linkki.

• taala-naama kirjoitti:

Jää se jälkeläisille, sikäli mikäli heitä on.
        Tasoittaa tietä, estää kiveen kompuroimasta.
        Rahan valtaa on nyky-yhteiskunta, vaikka kuinka sen yrittää kieltää.

Sen jälkeläisten tien tasoittaminen ei tuo välttämättä heille hyvää oloa ja tasapainoista elämää. Helppo raha laiskistuttaa.

Kovalla työllä hankittu hyvä mieli se vasta on nannaa.

• Piiloapua ko
        meeriamanda kirjoitti:

http://www.tuetutlomat.fi/

Vilkaiseppa noista ensiksi, ja hae lisää.

Kiitos sinulle meeri.

Tuetutlomat ovat minulle uusi tuttavuus.

tätä palstaa pari vuotta luettuani luulin että pelkästään romaanit ja mamut hakevat ja saavat ilmaista rahaa.

• Sama tietysti
        Piiloapua ko kirjoitti:

Kiitos sinulle meeri.

Tuetutlomat ovat minulle uusi tuttavuus.

tätä palstaa pari vuotta luettuani luulin että pelkästään romaanit ja mamut hakevat ja saavat ilmaista rahaa.

anteeksi... tarkoitin Romanit.

Sorry .

• Piiloapua ko
        ootko avuton'''''''' kirjoitti:

Kantsis lukea jo vastattujakin, siellähän on sinulle laitettu linkki.

Niin missä se linkki olikaan... ;)

• taala-naama

Sen jälkeläisten tien tasoittaminen ei tuo välttämättä heille hyvää oloa ja tasapainoista elämää. Helppo raha laiskistuttaa.

Kovalla työllä hankittu hyvä mieli se vasta on nannaa.

Kukin taaplaa tyylillään.

• Sama tietysti kirjoitti:

anteeksi... tarkoitin Romanit.

Sorry .

Tämä viesti meni väärään ketjuun tänne se piti tulla siispä.

Niin ja lopuksi kehoitan kaikkia jotka uskovat mahdollisuuksiinsa saada tuettua lomaa, anomaan sellaista, on taas eri asia saako niitä. Ei kysyvä tieltä eksy.

Ykkössijalle laittamaamme kylpylähotelliin oli tullut HUOM! yli 800 anomusta. Toiseen vaihtoehtovalintaiseen pääsimme, mutta ilmeisesti peruutetuille paikoille sillä tieto hyväksymisestä tuli myöhään. Nyt jotkut toiset kaksi onnekasta saavat upean loman 240 eurolla koska me jouduimme lomamme perumaan.

Ensimmäisellä tuetulla lomalla kuopuksen kanssa Kuopiossa ei ollut yhtään romania eikä mamua. Toisella matkalla Ylläksellä oli mukana yksi mamu minun mamuni ; )

• Kyllä Kuopioon pääse

Tämä viesti meni väärään ketjuun tänne se piti tulla siispä.

Niin ja lopuksi kehoitan kaikkia jotka uskovat mahdollisuuksiinsa saada tuettua lomaa, anomaan sellaista, on taas eri asia saako niitä. Ei kysyvä tieltä eksy.

Ykkössijalle laittamaamme kylpylähotelliin oli tullut HUOM! yli 800 anomusta. Toiseen vaihtoehtovalintaiseen pääsimme, mutta ilmeisesti peruutetuille paikoille sillä tieto hyväksymisestä tuli myöhään. Nyt jotkut toiset kaksi onnekasta saavat upean loman 240 eurolla koska me jouduimme lomamme perumaan.

Ensimmäisellä tuetulla lomalla kuopuksen kanssa Kuopiossa ei ollut yhtään romania eikä mamua. Toisella matkalla Ylläksellä oli mukana yksi mamu minun mamuni ; )

Kai se Petze teidät kustantaisi Kuopioon, jos sinne haluat. Sinne pääsee ihan maksamalla ilman tukea, ja ajankohdan voi valita. Itse vältän noita kohteita, meille kelpaa pääkaupunkiseutu Suomesta ja Keski-Eurooppa, sekä USA:n matkat.

• Kyllä Kuopioon pääse kirjoitti:

Kai se Petze teidät kustantaisi Kuopioon, jos sinne haluat. Sinne pääsee ihan maksamalla ilman tukea, ja ajankohdan voi valita. Itse vältän noita kohteita, meille kelpaa pääkaupunkiseutu Suomesta ja Keski-Eurooppa, sekä USA:n matkat.

Huomenta!

Käytämme aina Petzen autoa sisämaanmatkoillamme ja lennämme eri lentofirmojen koneilla ulkomaanmatkoillemme. Meille kelpaa kaunis Suomi kesäaikaan. Talviaikaan matkaamme kuten tiedät ulkomaille. Maksamme tasapuolisesti matkakustannuksia. Osaan sääsätää vähästä ja käyttää säästöt lomailuun.

• Anoimme, saimme, luovuimme!

• ?

MIKSI LUOVUITTE ?

• kieroa touhua taas

TUO SALAILU tympii,,,,

me neljäkymmmentä vuotta työtä teheneet olemme varmasti oikeutettuja noihin lommiin, mutta meiltä on ne salttu, ilmeisesti JOHTAJAT ITSE nauttii nisitä, vaikka ne kuulisi meille työtätehneille vanhuksille virikkeeksi,,,

• Ei niitä matkoja salailla ne ovat täysin julkisia. Etsivä löytää ja pyytävälle annetaan.

Johtajan palkoilla niitä matkoja ei saa.

Nyt hyvää viikonloppua ystäväiseni lähden Black Beautylla ajelemaan Nurmeksen suuntaan. Black Beauty pintakäsitellään uuteen loistoon ja minä turisen ystävättäreni kanssa niitä näitä. Illalla asettelemme kynttilälyhtyjä Pielisen pinnalle.

Heips ; )

• meeriamanda

Ihmettelen että syytät salailusta, sinullahan on netti. Haeskeluun aikaa... pitää olla tietoinen yhteiskunnan asioista, mahdollisuuksista jne.

Herraviha on päällimmäisenä kirjoituksessasi, - omahan on häpeesi jos esteenä on sinun tietämättömyytesi.

• En ole edes ottanut selvää mitä sellaiset voisivat olla.

Lomia vietän ihan omalla rahalla omien harrastusten ja mahdollisuuksien mukaan lähes aina tämän maan rajojen sisällä. Läheskään kaikkia mahdollisuuksia en ole vielä niistäkään ehtinyt kokeilla.

• Sunnuntai iltaa!

Suomi on kaunis maa matkailla. Ajelin ihan omalla kustannuksella ja omalla autolla lauantai-aamuna Pohjois-Karjalaan.

Lauantai ilta-päivällä uistelimme Pielisella. Minulle se oli kesän eka kalareissu. Tietty pitihän se arvata se suurin kala pääsi karkuun.

Tänään palasin kotiin, heti oitis riensin serkun synttäreille. Mandilla on uusi auto sanoi serkun vaimo ja porukka ryntäsi pihalle ihastelemaan eilen myllytettyä Black Beautyani.

Pohjois-Karjala on kaunista seutua ja sen asukkaat iiihhaannniiia ja vieraanvaraisia.

Paljon on kehä-kolmosen yläpuolella kaunista luontoa.

• turhaa tohinaa
        korppis kirjoitti:

Sunnuntai iltaa!

Suomi on kaunis maa matkailla. Ajelin ihan omalla kustannuksella ja omalla autolla lauantai-aamuna Pohjois-Karjalaan.

Lauantai ilta-päivällä uistelimme Pielisella. Minulle se oli kesän eka kalareissu. Tietty pitihän se arvata se suurin kala pääsi karkuun.

Tänään palasin kotiin, heti oitis riensin serkun synttäreille. Mandilla on uusi auto sanoi serkun vaimo ja porukka ryntäsi pihalle ihastelemaan eilen myllytettyä Black Beautyani.

Pohjois-Karjala on kaunista seutua ja sen asukkaat iiihhaannniiia ja vieraanvaraisia.

Ajelee ne toisetkin ihan omalla kustannuksellaan, mutta eivät välttämättä sitä täällä palstalla ilmoittele.
        Aloitus on sitten taas ylhäällä...

• Autoilu maksaa
        korppis kirjoitti:

Sunnuntai iltaa!

Siis omalla kustannuksella, mitä ihmeellistä tuossa on? Mitä autollesi tehtiin, maalattiin? Itse olen lähes päivittäin auton ratissa ja koen sen rentouttavana. Kerros, mitä vuosimallia autosi on, ja minkä merkkinen. Itse teetän huollot merkkihuollossa, oma autoni on hopeanvärinen, metallihohtoinen Toyota Corolla, kolmevuotias, vielä on paljon kilometrejä edessä.

• turhaa tohinaa kirjoitti:

Ajelee ne toisetkin ihan omalla kustannuksellaan, mutta eivät välttämättä sitä täällä palstalla ilmoittele.
        Aloitus on sitten taas ylhäällä...

Tulin jutustelemaan en nostamaan aloitustani ylös, tämä on keskustelupalsta ja omassa ketjussa on kiva heittää jutskaa.

• Autoilu maksaa kirjoitti:

Siis omalla kustannuksella, mitä ihmeellistä tuossa on? Mitä autollesi tehtiin, maalattiin? Itse olen lähes päivittäin auton ratissa ja koen sen rentouttavana. Kerros, mitä vuosimallia autosi on, ja minkä merkkinen. Itse teetän huollot merkkihuollossa, oma autoni on hopeanvärinen, metallihohtoinen Toyota Corolla, kolmevuotias, vielä on paljon kilometrejä edessä.

Autoni on Black Beaty siis musta kaunotar. Etkö tiedä mitä on myllytys?

• korppis kirjoitti:

Sunnuntai iltaa!

Juu, tänään käytiin keräämässä puolukoita ja kantarelleja selvästi kehäkolmosen ulkopuolelta, jopa naapurimaakunnan puolelta. Tämä nykyinen kottero on joutumassa kohtsillään saattohoitoon ja saa nähdä millaisella sitten teen jatkossa retkiä.

• ;)
        korppis kirjoitti:

Sunnuntai iltaa!

Pielistähän riittää useita kilometrejä jos sen kulkee päästä päähän. Olen minäkin siellä usein ajellut. Kauniita paikkoja on ainakin Aronsalmella, Kolilla ja ainakin Paalasmaan saaristoakin kannattaa käydä katselemassa.

Kannattaisi ajella vaikkapa ympäri Pieleisen. Näkisi Heikki Turusen maisematkin.

Ja ihan omalla kustannuksella. ;)

• Autoilu maksaa

En tiedä, koska minulla ei ole koskaan ollut niin vanhaa autoa, että maalipintaan olisi pitänyt koskea.

• Minun Black Beautyssani on talvella kolmen kuukauden tankki ja kesällä kuukauden tankki. Kaunottren tavaratilaan sopii lipasto ja kuutio halkoja. Minulla on auto vuodesta 1970-alkaen. Sain isukilta vuonna 1965 eka moponi ja myöhemmin kevytmoottoripyörän. Sitten mulla oli kuplavolkkari jonka ostin itse joskus 1972 välillä ajoin moottoripyörää.

Kun möin kuplavolkkarin äiti antoi rahat uuteen autoon se jäikin ainoaksi uudeksi autoksi muut ovat olleet käytettyjä.

Tiesit varmaan, että kun ajat uuden auton autokaupasta ulos sen hinta putoo hallin ja siitä tulee käytetty auto ; )

• Vastaanpa silti vaikka minulta ei kysytä. Näinhän tekee suomalainen...

Minulla on ollut jo kolme autoa, joitten malipintaan on pitänyt koskea. Pestä ja vahata. 1-3 kertaa vuodessa. Ensimmäinen piti maalatakin, kun naapuri ovella hakkasi lommoille. Itse maksoin, en saanut suutani auki... Kaksi ensimmäistä ostin uutena, tämän neljä vuotta käytettynä.

Vuosmalli on -89, punainen ja pian tulee mittariin puoli miljoonaa km. Itse aina autoni huollan ja korjaan. Jos liikkeessä joutuisin käyttämään, jäisi ajot melko vähiin... Tiedä, milloin tämäkin saattohoitoon joutuu... Kuin itsekin.

Autolla ajo pitkää matkaa ei ole enää huvi vaan rasitus. Ajokrapula kestää vähintään päivän, joskus enemmänkin. Nuorena se oli huvia.

• Korppis*
        sitroen kirjoitti:

Vastaanpa silti vaikka minulta ei kysytä. Näinhän tekee suomalainen...

Minulla on ollut jo kolme autoa, joitten malipintaan on pitänyt koskea. Pestä ja vahata. 1-3 kertaa vuodessa. Ensimmäinen piti maalatakin, kun naapuri ovella hakkasi lommoille. Itse maksoin, en saanut suutani auki... Kaksi ensimmäistä ostin uutena, tämän neljä vuotta käytettynä.

Vuosmalli on -89, punainen ja pian tulee mittariin puoli miljoonaa km. Itse aina autoni huollan ja korjaan. Jos liikkeessä joutuisin käyttämään, jäisi ajot melko vähiin... Tiedä, milloin tämäkin saattohoitoon joutuu... Kuin itsekin.

Autolla ajo pitkää matkaa ei ole enää huvi vaan rasitus. Ajokrapula kestää vähintään päivän, joskus enemmänkin. Nuorena se oli huvia.

Terveiseni Heemsteden kirjastosta Hollannista.

Tulin chekkaamaan josko olisin saanut tarjouksia Black Beautyni moottoriremppasta. Lähetin sunnuntaina ennen Suomesta lähtöäni useammalle autokorjaamolle tarjouspyynnön. Ei ollut vielä ykskään vastannut, mutta toivon, että saisin useampia, jotta sisäistäisin jonkin asteen haarukan mitä remppa tulee maksamaan.

Merkkifirmakaan ei ole vielä reakoinut. Minä ajan autollani hyvin vähän. Ostin autoni käytettynä noin neljä vuotta sitten. Ilmennyt ongelma oli yllätys. Mittarissa on vain 112000 km ja vuosimalli on 2000.

Terkkuja kaikille lennot meni mukavasti ja eka yö takana, hyvin nukutti raikkaassa meri-ilmastossa.

Nyt lähdemme täyttämään jääkaappiamme.

HUI!

• Autoilu maksaa

Tiedätkö, pidän muutaman vuoden, huollatan merkkihuollossa, arvo säilyy vähänajettuna, vaihdan uudempaan. Merkkihuolto huoltaa ja tänä vuonna oli ensimmäinen katsastus, huoltomies hoiti senkin. Itse nautin Cappucinoa odottaessa tai ajan kotiin vielä uudemmalla sijaisautolla, on se vaan mukavaa.

• Käytätkö 95 vai 98 besaa?

Minun beautyni on valittu vuoden autoksi onko sinun amis-Corollasi saanut koskaan vuoden autotiteliä?

• Arvaa
        korppis kirjoitti:

Käytätkö 95 vai 98 besaa?

Minun beautyni on valittu vuoden autoksi onko sinun amis-Corollasi saanut koskaan vuoden autotiteliä?

Mitäs luulet uudempaan vuosimalliin??

• katso korteista'''''
        Arvaa kirjoitti:

Mitäs luulet uudempaan vuosimalliin??

Mitä leuhkit jollain autollasi, mitä muuta sinulla on? Olet todella kateellinen, sen haistaa jo näppäimienkin takaa!

Typeryyttä sinullakin on vaikka muille jakaa. Piruttaako kun et voi 'ittuilla.`? Tyhmäthän ilkeilee vain puskista, joten saat mitä pyysit.

• Nautin suuresti
        katso korteista''''' kirjoitti:

Mitä leuhkit jollain autollasi, mitä muuta sinulla on? Olet todella kateellinen, sen haistaa jo näppäimienkin takaa!

Typeryyttä sinullakin on vaikka muille jakaa. Piruttaako kun et voi 'ittuilla.`? Tyhmäthän ilkeilee vain puskista, joten saat mitä pyysit.

Ja kateelliset ei kestä. Kadehdi vapaasti, mä nautin.

• Nautin suuresti kirjoitti:

Ei oteta tätä vakavasti, teen vain sorminäppäryysharjoittelua ennen unimaan menoa. Olen tosi väsynyt viikonlopun ulkoilmaseikkailustani ja ajomatkoistani, luonto vetää vaaka-asentoon... Yötä kaikille kottikärryn omistajille ; ).

• katso korteista¨¨¨¨¨
        Nautin suuresti kirjoitti:

Sulla taitaa olla Sossu ainut tulonlähde, kirjoituksesi viittaavat siihen. Älä jaksa enempää, halkeannaurusta!

• Enpä tunne kärrysi ominaisuuksia. Itse maksoin tänään 1,82 e/bensalitralta.

Vilkaisin tilastoja:

Kaksi vuotta vanhan, 45 000 kilometriä ajetun henkilöauton pyyntihinta liikkeessä on tällä hetkellä keskimäärin 69 % siitä, mitä saman auton listahinta uutena toimituskuluineen ja tavanomaisine varusteineen on ollut.

• L - L

Sotkeudun sivullisena autoilijoiden keskusteluun.

Teille lohdulliseksi tiedoksi, että minun kaltaistani rupusakkiakin on.

1964 alkaen olen ajanut 3:lla käytettynä ostetulla ja 2:lla tehdasuudella noin 900000km.
        Muutamaan kertaan olen hitsannut alustoja.
        Yhteen vaihtanut lasikuituiset etulokasuojat.
        Tehnyt kaksi koneremonttia.

Pienemmistä kohentamisista ( jarrut, kytkimet, startit, laturit yms. ) en viitsi mainitakaan.

Nyt käytössä olevalla, keskiluokkaisella eurooppalaisella olen ajanut 130000km ja ilman haaveria arvelen sen olevan viimeinen menopelini.
        Tähän en tee itse enää mitään.

Neljä aikaisempaa olen myynyt suoraan yksityiselle koska autoliikkeet eiväåt olisi hyvittäneet niistä edes renkaiden jäljellä olevaa arvoa.

Kyllä teidän rahalla mällääjien kelpaa!

• Heips L - L@

Minun tätä nykyistä edullista autoani ennen ajoin kuvailemallasi paikka paikan päälle hitsatulla Maztalla vuosimallia -89. Sain siitä vaihdossa 600 ekua ja maksoin tästä ihanuudestani 3400 ekua.

Ei ole autovelkoja riesana ; ))

Black Beauty on ollut käytössäni nyt noin kolme vuotta. Katsastumies sanoi taas kerran minulle, sinulla on hyvä auto.

Niin kuten tuo aikaisempi "katso korteista" kommentista sain ymmärtää olen köyhä, mutta korjaan, en saa apua sossusta, saan työeläkettä ja minä omistan sen hyvähintaisen kesämökin kaupungin laidalla. ; ) Tosin sitä en aijo vielä vaihtaa valuuttaan.

• L - L

> korppi

En voinut olla tarttumatta täkyyn mun mammat pätevät menopeleillään kuin teinipojat ( tai vanhemmatkin ) konsanaan.

Ylipäätään, rahan tuhlaus ei ole temppu eikä mikään.
        Rahan käyttö vaatii järkeä ja täyden vastikkeen saanti on taidetta.

• L - L

Verbaalinen akrobatiasi ei ilmeisesti kaikilta osin avaudu pikalukijoille?

• L - L kirjoitti:

Verbaalinen akrobatiasi ei ilmeisesti kaikilta osin avaudu pikalukijoille?

Niinpä, kun se pikkupiru minäni kaksoissisko istuu olkapäälleni ja sanoo tökkää niin alan hupajahtamaan ; )

Tänään levitän vahan myllytetyn autoni pintaan. Tulee kaunis kärry aivan kuin ikäisistämme naisista kun pintaan sivellään ryppyjä ehkäisevää Lorealia.

Pistin aamutuimaan viinimarjaviinin porisemaan. Siitä riittää makusteltavaa talvi-iltojen iloksi.

• L - L
        korppis kirjoitti:

Niinpä, kun se pikkupiru minäni kaksoissisko istuu olkapäälleni ja sanoo tökkää niin alan hupajahtamaan ; )

Tänään levitän vahan myllytetyn autoni pintaan. Tulee kaunis kärry aivan kuin ikäisistämme naisista kun pintaan sivellään ryppyjä ehkäisevää Lorealia.

Pistin aamutuimaan viinimarjaviinin porisemaan. Siitä riittää makusteltavaa talvi-iltojen iloksi.

Mustistako teet? On myös hyvä pohja jos haluaa hieman maustaa.

Minulta harrastus jäi monien muuttojen myötä.
        Eniten tein kuivatuista luumuista.
        Yksi panos käymässä.
        Toinen kirkastunmassa käyntipullossa, 60l tai 30l.
        Kolmas riittävän pitkään kylmässä seestyneenä nautintavaiheessa.

Ryhtyessämme rakentamaan ok:a niin siirryin suoraan seuraavalle jalostusasteelle.
        Tarvitsemilleni raksaduunarit hyväksyivät tuotteen rahan korvikkeeksi.

• L - L kirjoitti:

Mustistako teet? On myös hyvä pohja jos haluaa hieman maustaa.

Minulta harrastus jäi monien muuttojen myötä.
        Eniten tein kuivatuista luumuista.
        Yksi panos käymässä.
        Toinen kirkastunmassa käyntipullossa, 60l tai 30l.
        Kolmas riittävän pitkään kylmässä seestyneenä nautintavaiheessa.

Ryhtyessämme rakentamaan ok:a niin siirryin suoraan seuraavalle jalostusasteelle.
        Tarvitsemilleni raksaduunarit hyväksyivät tuotteen rahan korvikkeeksi.

Olen kokeillut erilaisia reseptejä. Muistinvaraista alkaa jo olla. Siirryin nyt punaisiin viinimarjoihin en lisännyt muita marjoja tai hedelmiä. Viimeksi tein synttäriviinit tuoremehuista. Niistä tuli raikasta booliviiniä 8% lakoholipitoisuus.

Aikaisemmin käytin päärynöitä, omenoita ja luumujakin, mutta mielestäni luumut antavat viinille sherrylle tyypillisen maun, enkä pitänyt siitä erityisemmin.

Nyt jos käyminen kestää noin kolmisen viikkoa kerkiän laittaa kirkasteet ja lapota viinin pariin otteeseen seestymisvaiheeseen ennen Hollannin matkaamme. Palatessamme voimme alkaa makustelun ; )

Teen viiniä pari kertaa vuodessa. Syksynsadosta talvi-iltojen viinit ja keväällä kesäksi mökkiviinit milloin mistäkin hedelmästä.

• rauhanlahteen

Anoin, täältä sain vihjeen. Saas nähdä olenko liian varakas ja terve?

• Korppis*

Olin Rauhanlahdessa kuopuksen kanssa elokuussa 2005. Teemathan vaihtelevat eri paikoissa eri aikoina. Olin silloin kuntoalomalla. Olin laihtunut 25-kiloa aijemmin keväällä ja halusin testata terveydentilani. Kokeilin erilaisia kunto-ohjelmia ja sain kuntokartoituksen.

Hieno loma, kuopus joutui lähtemään puolilta viikkoa takaisin korpeen sillä hän aloitti ammatti/lukio-opinnot. Jos pääset kokeile savusaunaa siellä oli pehmeät löylyt.

Savolainen pitopöytä on myös kokemisen arvoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe