Olisi niin kiva pyörähdellä tansseissa aina välillä, mutta kun ei ole sitä omaa tanssitajaa. Yksin on niin epämukava lähteä tansseihin. Joskus olen kyllä käynyt yksinkin, mutta siitä menee vähän fiilis, kun joutuu olemaan seinäruusuna jos ei ole tanssittajaa omasta takaa.
Haluaisin käydä tansseissa, mutta ei ole tanssikaveria...
37
2306
Vastaukset
- kuljenyksinautiollat
Aivan niinkuin itse olisin tuon kirjoittanut. kiitos!
- Anonyymi
Miehet on jo vanhoja ja naiset usein nuorempia, ja sen tanssitaito on aina plussaa. Monella ei sitä ole ollenkaan, kannattaa opetella ja minäen tanssi renttu heilojen kanssa.
- Punasilmämies
Käykää hyvät naiset tanssikursseilla, niin tutustutte tansseissa käyviin miehiin ja pääsette heidän kanssaan lavoillakin tanssimaan. Niin ovat tehneet ne lavojen naiset, joita haetaan joka tanssille läpi illan.
- minäkin kysyn
Ei se nyt ole noin yksinkertainen juttu.Minun ei tarvitse käydä tanssikursseilla, sillä osaan tanssia ja hyvin.Lisäksi olen ihan hyvän näköinen sutjakka tyttö.Miehet vaan hakee hyvin usein niitä samoja partnereita ja tuttujaan.Käynkö kenties liian harvoin tanssimassa, niin ettei taitojani tiedetä, vai mikä miehissä mättää, kun ei uskalleta hakea tuntemattomia?
- niin se vaan on
Ei se auta, sillä naisia on vain niin paljon enemmän tanssin parissa kuin miehiä. Kävin syksystä alkukesään ahkerasti tanssitunneilla, luullen pääseväni kesälavoilla tanssimaan. Jätin sikseen sinniteltyäni kymmenkunta kertaa seinäruusuna ja muutaman papparaisten taluteltavana.Istuminen oli jälkimmäistä parempaa. Tiesin etukäteen, että naisia on tansseissa miehiä enemmän, mutta ikävä yllätys oli, että epäsuhta on niin mahdoton.
Tanssituntien miestuttavuuksista oli hyötyä yht. neljän tanssiparin verran. Tunneilla joka ikinen kerta oli naisia enemmän, tasaisimmillaan vain yksi daami enemmän kerran tai pari. Lavoilla oli naisia valtavasti enemmän. Miehiä enimmillään noin kolmannes, usein vieläkin vähemmän niinä kertoina kun olin lavoilla. Enin osa lavatanssijoista näkyi olevan keskenään tanssivia pariskuntia.
Eipä sinisilmätytön tilanteellekaan ole mitään tehtävissä, ellei löydy omaa tanssittajaa jostakin. - kurssille vaan
minäkin kysyn kirjoitti:
Ei se nyt ole noin yksinkertainen juttu.Minun ei tarvitse käydä tanssikursseilla, sillä osaan tanssia ja hyvin.Lisäksi olen ihan hyvän näköinen sutjakka tyttö.Miehet vaan hakee hyvin usein niitä samoja partnereita ja tuttujaan.Käynkö kenties liian harvoin tanssimassa, niin ettei taitojani tiedetä, vai mikä miehissä mättää, kun ei uskalleta hakea tuntemattomia?
Eihän tanssikurssilla käydä pelkästään sen takia, että opittaisiin tanssimaan, vaan siellä tutustutaan uusiin ihmisiin, jotta uskalletaan hakea heitä lavalla. Moni mies kiertää samat kurssit moneen kertaan.
- itse oltava aktiivinen
niin se vaan on kirjoitti:
Ei se auta, sillä naisia on vain niin paljon enemmän tanssin parissa kuin miehiä. Kävin syksystä alkukesään ahkerasti tanssitunneilla, luullen pääseväni kesälavoilla tanssimaan. Jätin sikseen sinniteltyäni kymmenkunta kertaa seinäruusuna ja muutaman papparaisten taluteltavana.Istuminen oli jälkimmäistä parempaa. Tiesin etukäteen, että naisia on tansseissa miehiä enemmän, mutta ikävä yllätys oli, että epäsuhta on niin mahdoton.
Tanssituntien miestuttavuuksista oli hyötyä yht. neljän tanssiparin verran. Tunneilla joka ikinen kerta oli naisia enemmän, tasaisimmillaan vain yksi daami enemmän kerran tai pari. Lavoilla oli naisia valtavasti enemmän. Miehiä enimmillään noin kolmannes, usein vieläkin vähemmän niinä kertoina kun olin lavoilla. Enin osa lavatanssijoista näkyi olevan keskenään tanssivia pariskuntia.
Eipä sinisilmätytön tilanteellekaan ole mitään tehtävissä, ellei löydy omaa tanssittajaa jostakin.Auttoihan sinuakin. Jos et olisi tansitunneilla känyt, niin olisi jäänyt nekin neljä paria tanssimatta.
- Näin se etenee
minäkin kysyn kirjoitti:
Tanssimiehet hakevat tuttujaan. Kyllä, koska vain tutun osaaminen on kunnolla tiedossa. Mutta ei ole mahdottomuus tehdä itseään heille tutuksi. Ja se tapahtuu helpoiten kurssien kautta. Tanssia harrastavat miehet käyvät kursseilla ja käyvät niitä myös moneen kertaan läpi, vaikka jo osaavatkin. Tämä sen takia, että kursseilla ei muuten ole tarpeeksi miehiä, eikä oikein meinaa olla siltikään. Melkeinpä suurin osa alkeiskurssien miehistäkin on jo osaavia tanssimiehiä. Siispä pääset naisena parhaiten sisään tanssitaitoisten miesten hakupiiriin menemällä kurssille. Sen jälkeen kun alat saada lavoilla hakuja, niin tanssitaitosi huomataan myös muiden keskuudessa ja pikkuhiljaa muutkin kuin samalla kurssilla olleet miehet alkavat hakea sinua. Pelkästään lavalla käymällä et juuri pysty itseäsi vieraana kasvona esiin tuomaan, ellet sitten hae erittäin aktiivisesti naisten haulla. "Sisäpiiriin" pääseminen on vähintäänkin usean kuukauden projekti. Jos oikeasti pidät tanssimisesta, niin tuo työläs projekti kannattaa.
- 16
kurssille vaan kirjoitti:
Eihän tanssikurssilla käydä pelkästään sen takia, että opittaisiin tanssimaan, vaan siellä tutustutaan uusiin ihmisiin, jotta uskalletaan hakea heitä lavalla. Moni mies kiertää samat kurssit moneen kertaan.
Jos kerran on hyvä tanssimaan niin ei silloin tarvi täällä huudella hakemattomuutta.
- minäkin kysyn
16 kirjoitti:
Jos kerran on hyvä tanssimaan niin ei silloin tarvi täällä huudella hakemattomuutta.
Kyllä sitä huudellaan,jos ei haeta tanssimaan! Olen hyvä tanssimaan, mutta käyn useilla eri lavoilla, ja ilmeisesti hakemattomuus johtuu siitä, ettei minua tunneta.Toki haen itse naistenhaulla , ja saan siten jonkinverran tanssia, mutta haluaisin tanssia paljon enemmän illan aikana.Mikä neuvoksi, koska enhän voi hakea miesten haulla.Toki miehet tekevät vastahakuja, mutta haluaisin tanssia enemmän!
- niin se vaan on
itse oltava aktiivinen kirjoitti:
Auttoihan sinuakin. Jos et olisi tansitunneilla känyt, niin olisi jäänyt nekin neljä paria tanssimatta.
Joo, auttoi tosiaan sen verran. Niitten lisäksi oli kaksi tai kolme hyvää tanssiparia muitten kansssa. Hyöty / kulu -suhde surkean huono kymmenessä illassa.
Tanssitunnit olivatkin usein paljon mukavempia kuin nuo oikeat tanssit. - 11
minäkin kysyn kirjoitti:
Kyllä sitä huudellaan,jos ei haeta tanssimaan! Olen hyvä tanssimaan, mutta käyn useilla eri lavoilla, ja ilmeisesti hakemattomuus johtuu siitä, ettei minua tunneta.Toki haen itse naistenhaulla , ja saan siten jonkinverran tanssia, mutta haluaisin tanssia paljon enemmän illan aikana.Mikä neuvoksi, koska enhän voi hakea miesten haulla.Toki miehet tekevät vastahakuja, mutta haluaisin tanssia enemmän!
Miten on, onko myös kädenalihärdellit hanskassa ? ja seuraaminen muutenkin ?
Jos meinaa tanssilavoilla että haku pelaa niin on osattava muutakin kuin vain perinnejuttuja.
Ei siinä tarvi daamin kuin kerran tanssilavalla pyörähdellä niin kyllä kokeneet tanssimiehet hoksaa jujun ja haku joko pelaa tai ei.
Olen monesti huomannut että naiset jotka ovat mielestään hyviä tanssimaan, ovat itseasiassa melkoisia vientipäälliköitä ja tämmöisen kanssa ei ole kiva tanssia. - Anonyymi
Aina on samat naamat tanssimassa ja hyvistä voidaan olla eri mieltä. Tanssikulttuuri on jo kuollut sitä vaan ei moni huomaa.
- Kauko.
Olen ihan oikeasti etsinyt paritanssiin paria. On ollut ihan kokreettiseti paikka, aika, sali, musiikki järjestettynä eikä ole silti yhtään ollut mielenkiintoa. On tästä palstasta tullut sellainen kuva ettei täätä edes tanssivat naiset lue.
Ihan mielelläni lähtisin pitämään tanssitaitoa yllä jos sopiva pari vain löytyisi.
Kaikenlaista näytöstä on ollut viimeaikoina sen verran että mitään mielenkiinta ei ole tanssia lähteä esittelemään sen kummemmin, mutta omaksi iloksemmme voisin kyllä tanssia. Vielä saa valita lajin, on vakiota, latinalaistansseja tai Argentiinalista tangoa. Mikään tanssin opettaja en ole vaan tanssija.
Argeniinalaisesta saataisi kurssi tulla kysymykseen ja noita muita voisi satunnaisesti käydä tanssimassa ja hioa selaisia kuvioita jotka eivät tahdo sujua.- hiljainen ele...
No, kuulostaa lupaavalta. Vielä kun olisit lähelläni, että ei sinun tarvitsisi kaukaa hakea, niin mikäpä siinä. Milloin mennään?
- Levottomat jalat
Mistä päin Suomea olet? Minkä ikäinen? Olen itsekkin, nainen puolivuosisataa, etsiskellyt jonkin aikaa tanssiparia, jolle riittäsi tanssiminen, EI muuta!
- nimikin on
Levottomat jalat kirjoitti:
Mistä päin Suomea olet? Minkä ikäinen? Olen itsekkin, nainen puolivuosisataa, etsiskellyt jonkin aikaa tanssiparia, jolle riittäsi tanssiminen, EI muuta!
mitä väliä, mistä on ja miten vanha? kaikenikäiset tanssii. sanotaan että olen keskeltä niin yhtä lyhyt joka paikkaan. mitäs tuumaat?
- katellaan
nimikin on kirjoitti:
mitä väliä, mistä on ja miten vanha? kaikenikäiset tanssii. sanotaan että olen keskeltä niin yhtä lyhyt joka paikkaan. mitäs tuumaat?
Tuumaan että Markku Aro ei varmaan esitä yhtään bugg;a, vai?
- Kauko.
Mielelläni kirjoittaisin tarkempaa tietoa jos olisi osoite.
Asun Tampereella ja minulle voi ainakin lähettää tanssiaiheista postia
ja keskustella tarkemmin.
geroottori att suomi24.fi
ps. Kangasalan Kisarannassa on tänään ja huomenna aamusta iltaan kestävä lavatanssin opetus leiri. Osallistua voi koko päivän opetukseen tai osallistua vaan vaikka yhteen ainoaan tanssilajiin. Omaa paria ei tarvita koska toimii vaihtoperiaatteella. Itse en aijo osallistua tuolle kurssille vaikka näyttää ihan hyvältä kurssilta. moi,täälä 31v mies,tykkään kovasti tanssia,mulle voit soittaa 0445345402,lähden mielelläni tanssi kaveriksi,terv jukka.
- t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
itse pitää hakea vaikka ketä,,,,....
- Robottimies herra 6
Seinruusuksi jää paljon naisia, siitä syystä, kun hakusysteemissä on vikaa.
Naisten kakurivi pitäisi olla auditorion mallinen. Jotta myös takarivin naiset tulisivat näkyviin.
Miksi mies haluaisi vaihtaa vapautensa hakea, ketä vain - vakiopariin?
Seksin saaminen parantuisi, seksikäs hyvinseuraava-ei pro tanssia. En keksi enempää vaihtoehtoja.
Tulevaisuuden tanssipartneri naiselle olisi ROBOTTI-mies. Sen kun veisi lavalle, ja valitsisi ohjelmasta cha chaa, niin vot se osaisi kaikki, ja oikein , ja oikeaaikaisesti. Ja ennenkaikkea ei tulisi vonkaamista. Naiselle joka haluaa miehen, mutta vain tanssittajan. Kotona tietenkin valita ohjelman kotityöt, imurointi, täydellinen koneseksi. - Sinut viedään
Tanssikaverin saat kyllä,jos olet punainen minihame päällä ja olet sporttinen siisti raitis vaalee nainen,ei tule olemaan pulaa miehistä.
- Jolanda
Miettikääpä miehet, miksi te ette uskalla kokeilla lavoilla muuta kuin tuttuja pareja kursseiltanne!! Katsotte ja menette hakemaan sitä samaa jonka kanssa veivaatte sillä samalla tyylillä tanssipaikasta toiseen...itse en siellä ruusuna kauaa viihdy, mutta eri lavoilla käyneenä totean ,ettei teistä miehistä ole muutoksiin ei edes tanssilattialla...Naisena joka osaan tanssia kaikkea mahdollista, minua huvittaa useasti se teidän asenteenne kävellä ja katsoa ja ottaa se sama "vanha naama" vaikka selvästi mieli tekisi, niin rohkeus pettää kokeilla. Onko se kuitenkin niin etteivät miehet osaakkaan tamnssia kuin tiettyjen pariensa kanssa?? me naisethan menemme joka miehen askelilla.
- oikåplåpl
Miksi syytät vain miehiä. Jos miehenä menee uudelle lavalle niin eihän naiset hae ollenkaan.
- haen tuntemattomia
oikåplåpl kirjoitti:
Miksi syytät vain miehiä. Jos miehenä menee uudelle lavalle niin eihän naiset hae ollenkaan.
No , sehän on selvää miksi syytän vain miehiä.Olen nainen!
- tttttttttttt
haen tuntemattomia kirjoitti:
No , sehän on selvää miksi syytän vain miehiä.Olen nainen!
Huolehdi sitten tanssimisestasi äläkä valita.
- haen tuntemattomia
tttttttttttt kirjoitti:
Huolehdi sitten tanssimisestasi äläkä valita.
Olipahan tuokin melkoinen mölätys, ja sinunlaisiahan riittää !
- iuopiuopiu
haen tuntemattomia kirjoitti:
Olipahan tuokin melkoinen mölätys, ja sinunlaisiahan riittää !
Ja teitä syyttäjiä vasta riittääkin. Aina toisten vika.....
- haen tuntemattomia
iuopiuopiu kirjoitti:
Ja teitä syyttäjiä vasta riittääkin. Aina toisten vika.....
Älä muuta viserrä. . . .
- Mietitty on
Miettikääpä naiset, miksi te etsitte jotain "vikaa" miehistä kuinka he tekeevät väärin juuri teitä kohtaan "aina" vaikka he ovat juuri se tärkein osapuoli teille naisille jotta te voitte olla naisia?
Miksi te ette jo voisi ryhtyä tekemään samoin asian eteen jotain hyvää ja hyväksyä miehet ja heidän arvonsa miehinä joten teidänkin oma arvonne säilyy naisina ja täten hakeminen sekä muu yhteisöllisyys saa tuen molemmilta. Se mitä teette on ulkokultaista odotusta siitä kuinka juuri teihin yksilöihin tulisi kaikkien miesten suhtautua.
"vanha naama" on kannuksensa tienannut ja siksi on hyväksytty. Miehet menee musiikin mukaan ja siksi se vienti on suunnattava parille. Uskalluksesta ei ole kyse vaan siitä että haluaa tanssille välttämättömät "eväät" naisesta jotta se voisi onnistua sekä olla nautittavaa.
- poskisuudelma
Kysyntä ja tarjonta. 80% miehistä haluaa tanssia n.20% nais osuuden kanssa. Moni jättää mielummin hakematta, kuin että tanssisi sellaisen kanssa joka ei miellytä.
Aivan sama onko uusi vai vanha kasvo, ulkonäön perusteella se haku tehdään. Tanssitaitokin on aivan toisarvoinen, enpä juuri koskaan jaksa miettiä osaako joku nainen tanssia hyvin vai huonosti. Kauniin naisen kanssa voin vaikka seisoa sen 2 x n.3min, siinä voi sitten kieli korvassa sopia vaikka kahvit tanssien jälkeen.- 18
Kaltaisillasi on oma termikin, muistaakseni limanuljaska.
- xcgnxgxg
Sinun kaltaisiasi "poskisuudelma" on valitettavasti aina jokunen! Luuletko vastaavasti, että löydät naisen jolle myös on aivan sama kuka häntä tanssittaa, kunhan vain tanssimaan pääsee? Enpä usko kovinkaan monen naisen olevan niin "miehenkipeä", että suostuisi tanssimaan kaikenlaisten säälittävienkin otusten kanssa!
Tänä tanssikurssien päivänä varmaan suurin osa tanssijoista on jo jonkin tanssikurssin käynyt ja odottaa siltä partneriltakin edes välttävää tanssitaitoa. Ainahan porukkaan mahtuu niitäkin jotka tulevat päihtyneenä vain siinä toivossa että saisivat jonkun mukaansa, mutta vähemmistönä. - Aloitteilija m40
xcgnxgxg kirjoitti:
Sinun kaltaisiasi "poskisuudelma" on valitettavasti aina jokunen! Luuletko vastaavasti, että löydät naisen jolle myös on aivan sama kuka häntä tanssittaa, kunhan vain tanssimaan pääsee? Enpä usko kovinkaan monen naisen olevan niin "miehenkipeä", että suostuisi tanssimaan kaikenlaisten säälittävienkin otusten kanssa!
Tänä tanssikurssien päivänä varmaan suurin osa tanssijoista on jo jonkin tanssikurssin käynyt ja odottaa siltä partneriltakin edes välttävää tanssitaitoa. Ainahan porukkaan mahtuu niitäkin jotka tulevat päihtyneenä vain siinä toivossa että saisivat jonkun mukaansa, mutta vähemmistönä.Ajattelin kirjoittaa tälle palstalle kun en sopivampaa löytänyt. Viikonloppuna tuli ensimmäistä kertaa käytyä tansseissa. Perusfoksin saan kiinni, valssin perusteet tiedossa. Perjantaina Kapakanmäellä katselin menoa pari tuntia mutta en rohjennut hakea ketään hakemaan kun on epävarmat askeleet. Taikakuu oli hyvä ja rytmistä olisi varmaan päässyt kiinni. Arkajalka mikä arkajalka. LÄhdin kymmeneltä manaillen tanssitaidottomuutta. Lauantaina päätin harjoitella foksin sujuvaa käännöstä, mikä tuntui onnistuvan kurssin opeilla. Illalla suuntasin mäntsälän lavalle. Päätin, että menen hakemaan heti ensimmäisen kappaleen aikana että pääsee alkujännityksestä. Ensimmäinen tanssi meni penkin alle, askeleista saati rytmistä ei päässyt koko kappaleen aikana kiinni. Toisella kipaleella hieman paremmin. Joka tapauksessa ilta meni pääosin tanssiessa, mukavia, taitavia ja vähemmän tanssitettavia riitti. Yksi opetti rumban perusaskeleet kesken tanssin, kiitos siitä. Olen käynyt alkeiskursseilla ja yhden tanssileirin. Edelleen olen vakuuttunut, että uusi harrastus on löytynyt. Olisi tässä vaiheessa ennenaikaista hakea vakioparia tansseihin, vaikka "opettaja" voisi tehdäkin hyvää tanssitaidoille.
- onnenonkijat
Aloitteilija m40 kirjoitti:
Ajattelin kirjoittaa tälle palstalle kun en sopivampaa löytänyt. Viikonloppuna tuli ensimmäistä kertaa käytyä tansseissa. Perusfoksin saan kiinni, valssin perusteet tiedossa. Perjantaina Kapakanmäellä katselin menoa pari tuntia mutta en rohjennut hakea ketään hakemaan kun on epävarmat askeleet. Taikakuu oli hyvä ja rytmistä olisi varmaan päässyt kiinni. Arkajalka mikä arkajalka. LÄhdin kymmeneltä manaillen tanssitaidottomuutta. Lauantaina päätin harjoitella foksin sujuvaa käännöstä, mikä tuntui onnistuvan kurssin opeilla. Illalla suuntasin mäntsälän lavalle. Päätin, että menen hakemaan heti ensimmäisen kappaleen aikana että pääsee alkujännityksestä. Ensimmäinen tanssi meni penkin alle, askeleista saati rytmistä ei päässyt koko kappaleen aikana kiinni. Toisella kipaleella hieman paremmin. Joka tapauksessa ilta meni pääosin tanssiessa, mukavia, taitavia ja vähemmän tanssitettavia riitti. Yksi opetti rumban perusaskeleet kesken tanssin, kiitos siitä. Olen käynyt alkeiskursseilla ja yhden tanssileirin. Edelleen olen vakuuttunut, että uusi harrastus on löytynyt. Olisi tässä vaiheessa ennenaikaista hakea vakioparia tansseihin, vaikka "opettaja" voisi tehdäkin hyvää tanssitaidoille.
Kiitos vaan että saadaan lukea päiväkirjaasi. Olikohan minulla liian kiire kun en löytänyt mitään pointtia tuosta?
- Anonyymi
Totta joskus ihmettelen sitäkin naiset jotka luoja pulleita ja ei osaa edes tanssia näitä haetaan mutta kun romani nainen kuten minä joka pukeudun kuten valtaväestö joudun olemaan seinäruusu tampere pahin eli syrjintää ja olen hoikka sanotaan nätiksikin ei silti haeta o erikoista touhua hepokatti tessu ja muut tampere tähtiravintolasss oli hyvä Turku paras paikkana terkut ennakkoluuloisille ja voi luoja kun käyt esim idea parkin tansseissa naiset haetataan jotka puujalkoja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4372786Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?2272164- 641909
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3261464Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1611278Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal741156- 931087
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.341077Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121047K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81017