MUN ÄITI EI ANNA MUN TEHÄ MITÄÄ!

vittuuntunu

Mun äiti on iha sairaan ylihuolehtivaine! Se ei tajuukkaa kui paljo kamalempii kaikki muut mun ikäset on! Oon siis 15v ja täytän n. viikon päästä 16. En oo koskaa dokannu sillee kunnol, vaa vhä maistanu siiderii mut kännii en oo tullu. En oo halunnu juoda koska oon iha varma et jäisin siit äitille kii.. Se kyttää mun menemisii ja mis porukois liikun nii huolel.. Yhes kohtaa mul oli säätöö yhe tosi ihanan (oli ihan samanikäne) jätkänkaa, mut seki kaatu siihe ku äiti soitteli mulle aina ku olin sen jätkän kaa et mis oon ja mitä teen senkaa! VITUN NOLOO! ja siihe jäi se säätö..

Oltais lähetty minä ja mun 3 kaverii (kaikki 16) tallinnaa päiväristeilylle mun mukaa tulevan kaverin synttäreide kunniaks. KAIKKI nää mun 3 kaverii sai lähtee, mut mä en! Sairaan vituttavaa! Mä jään tosi monest hauskast paitsi ku äiti pilaa mun nuoruuden ku en saa tehä mitää.. Selittää vaa "kyllä se sit vanhempana kerkeet" VITTU KUI VANHAKS SITÄ PITÄÄ VENAA ET ELÄMÄ ALKAA!!!!??

28

3281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lovewithyou

      Äitisi käyttäytyy aika epäreilusti sinua kohtaan. Kyllä sinulla on oikeus elää omaa elämääsi. Oletko yrittänyt keskustella äitisi kanssa asiasta rakentavasti? Tiedän että tuntuu epäireilulta kun kaverit saavat juoda alkoholipitoisia juomia ilman kiinnijäämisen pelkoa, mutta sinun on kumminkin hyväksyttävä se tosiasia, että olet alaikäinen ja luultavasti asut vielä äitisi katon alla, joten äidilläsi on täysi oikeus huolehtia sinusta ja tietää tekemisistäsi.

      • No itseasias jos se on kuustoista vee se vois muuttaa omaan kotiin ja päättää omista asioistaan (lais sanotaa) jos se asuu äidin kaa nii saa kait päättä ehk joku viiskyt prossaa

        SÄ VOIT ITE PÄÄTTÄÄ JOS MUUTTAISIT POIS JA ÄITISKU KAA SAISIT KOSK OOT 16


    • Huoh. Jos sinut oltaisiin siepattu, raiskattu ja hakattu siellä risteilyllä, syyttäisit varmaan yhä äitiäsi.

    • minä myös

      "***** KUI VANHAKS SITÄ PITÄÄ VENAA ET ELÄMÄ ALKAA!!!!??"

      Niin vanhaks että tiedät varmuudella olevasi äitiäsi älyllisesti kehittyneempi ihminen. Voin sanoa kokemuksesta kuinka minun nuoruus (ja aikuisuus) meni pilalle kun minun äiti antoi minun tehdä kavereiden kanssa mitä halusin. Itseasiassa äiti oli se joka ensimmäisenä minulle osti alkoholia. Tosin ei äiti minun antanut ihan kaikkea tehdä. Silloin kun olisin halunnut keskittyä opiskeluun ja järkevään elämään, tällöin en saanut rauhaa äidiltäni.

      Jos odottaisit sinne 30 ikävuoden tienoille niin kyllä se elämä sitten alkaa.

    • 17v opiskelija

      Itse olen ollut aina kuuliainen huoltajilleni. En ole nössö tai mikään hikipinko. Käyn lukiota ja elän normaalia elämää. Suunnittelen työuraa ja vietän aikaa kavereitteni kanssa. Se että te tunnette itsenne ahdistetuksi on normaalia nuoren käyttäytymistä. Olen itsekkin viellä nuori, mutta tiedän näistä elämän kokemuksenieni ansiosta. Normaali keskustelu ja vapuksien pyyntö auttaa asiaa.

      Teidän huoltajanne ovat vain huolissanne, koska puolet nykynuorista ovat jollakin tapaa mätiä. Esim tupakoivat, käyttävät huumeita, ryntäävät seksin harrastamiseen liian aikaisin jne. Jokaiselle nuorelle tulee myös pieni kapinoimisen tarve, joka on tiedostamaton psyykkinen ilmiö. Älkää rynnätkö suinpäin kaikkeen. Jos on poikaystävää/tyttöystävää, niin keskustelkaa vanhempienne kanssa ja vakuuttakaa siitä ettei kyseessä ole mikään hämärä Heikki/Liisa. Esitelkää hänet vaikka vanhemmillenne ennen treffejä. Se auttaa.

      Älkää salailko tekemisiänne vanhemmiltanne. Silloin he luottavat teihin enemmän ja kyselevät vähemmän. Jos te todella meinaatte kaveriporukassa ryypätä, niin suosittelen että jättäisitte väliin. Alkoholi ei sovi murrosikäisille tai ei edes meille jo aikuisuutta lähellä olevillekkaan. Humaltuneena on aina muistettava vastuu ja itsehillintä. Sitä ei monella nuorella viellä ole.

      Toivottavasti tämä auttaa monia teistä. Muistakaa. Luottamus on tärkein asia.

    • No joo

      Mul on sama juttu mut mua ei vittu missään nimessä kiinnosta ryypätä tai mitään. Sun äitis rakastaa sua ja on dusta huolissaan ja oikein tekee jos ryyppäisit jos hän ei sua stallkkais. MUN äiti ei ees anna mun tehä face tilii vaik oon jo 13! Revi siitä sitte!!

      • nyt 14v

        Mä tein faceen tilin salaa, vaikka mun äiti kielsi.


      • no voi vittu
        nyt 14v kirjoitti:

        Mä tein faceen tilin salaa, vaikka mun äiti kielsi.

        we got a badass over here


      • Fuckthepolicee
        nyt 14v kirjoitti:

        Mä tein faceen tilin salaa, vaikka mun äiti kielsi.

        Damn. You're a rebel if I've ever seen one.


      • äijäkovaäijä
        nyt 14v kirjoitti:

        Mä tein faceen tilin salaa, vaikka mun äiti kielsi.

        Ai oot nii kova äijä. Ei helvetti


      • trax

        Todella toivon, että kun olette aikuisia. Siis ihan henkisestikin, niin tulette katsomaan näitä teidän kirjoituksianne :D Piristätte työpäivääni


    • MRjuusto

      Mul sama. Oon 11 ja pitäis kestää viel 7 vuotta mun äitii. Kaikki mun kaverit saa tehä mitä haluu. Esim. Kattoo kauhuelokuvia ja pelata k-18 pelei eikä niil oo tullu niist jutuist mitää vaikutteita nii miks mulle tulis???

      • once a teenager

        MRjuusto
        1) kaveris on vielä liian nuoria tietään, mitä haittaa niitten tekemisistä on
        2) niitten vanhemmat ei selvästikään välitä niistä yhtä paljo ku sun äites susta

        Yleisesti:

        Luuletko että vanhemmat keksii sääntöjä ihan tyhjästä? Kaikki ohjeet, neuvot ja kiellot perustuu kokemukseen. Toki, eri ihmiset reagoi eri asioihin eri tavoin, mutta miksi ottaa riskiä? Mitä jos näetkin loppuikäsi painajaisia ja olet vainoharhainen koska aloit katsomaan kauhuelokuvia liian nuorena? Mitä jos menet kavereiden kanssa laivalle ja sinut raiskataan? Mitä jos "ihan vähän vain" maistat alkoholia tai muuta päihdettä ja kas, tämähän onkin kivaa-> 20v myöhemmin olet alkoholisti tai narkkis tai olet jo telonut itsesi hautaan.

        Miten itse yrittäisitte suojella rakkaintanne maailman vaaroilta?


    • Tuhottulapsuus

      Hah. Minä en koskaan saanut käydä kysymässä ainutta leikkikaveriani ulos, asui parinkymmenen metrin päässä naapurissa.
      Koulun alettua en saanut koskaan jäädä koulun pihalle leikkimään, mennä kavereille (ennen kuin nelosluokalla kolme kertaa yhden tytön synttäreille), puhelinnumeron antamisesta puhumattakaan. Yläasteella sain tavata paria kaveria pari kolme tuntia kerrallaan muutaman kerran vuodessa. Jokainen kirja, jonka halusin lukea, piti ensin tarkistuttaa äidillä.
      Aina kun kävin isälläni, tuli puheluita sinne ja hirveä huuto kotiin palattuani, että mitä teit siellä ja mitä k16-elokuvia taas siellä katsoit.
      Kun menin ensimmäisen ystäväni kanssa kaupungille kuukautta ennen kuin täytin 18, ja sanoin siitä siis äidilleni: "meen kaupungille, menee varmaan myöhään", niin elokuvien loputtua noin klo: 20.40 14 puhelua ja 9 viestiä, kaverin kännykässä 2 viestiä, ja kaverin äidillekin, joka ei edes tuntenut minua, oli soitettu, että missä meidän tytär on. Minun viimeisin saapunut viestini oli: NYT JOS ET VASTAA NIIN SOITETAAN POLIISIT!!
      Se oli ensimmäinen kerta, kun koskaan olin kahta tuntia enempää kaupungilla. En ole koskenutkaan tupakkaan, alkoholiin tai huumeisiin, enkä koskaan tule koskemaankaan. Mutta näin minulla. Sortoa ja mielipuolista kontrollointia on ollut 4,5-vuotiaasta. Sen muistan rehellisesti, voi toki olla aiemmastakin.
      Mutta sen sijaan neljä vuotta nuorempaa siskoani, joka on täysin kavereidensa vietävissä, eivät koske puoliksikaan tällaiset säännöt.

      • Oikeinsulle

        Älä yhtää hae säälipisteitä, aivan oikein tommoselle narkkarille.


    • OikeinON

      Oikein sinulle!

    • rtehtrhwh

      Elämä alkaa, kun oot 18 ja yhen kuukauden. Vitsi vitsi. Tuot jätkät näytille, että se tietää ketä ne on, niin se lakkaa soittelemasta. Risteily on kyl 50/50 kaikkien vanhempien suhteen.

    • vittunolataa

      oon 04 ja oon nyt 7lk mulla on toisen vanhemman luona 21 kotiin tulo aika ja toisen 21.30 vittu mun kaverit ihmettelee aina miks lähen selitän aina jtn koska 04 21 kotii se on jku 06 kotiin tulo aika tyylii ja sit mun äitä nolaa mut aina jos oon kaverinkaa tulee huutelee jtn ja sillee onneks oon mun hyvän kaverinkaa joka huomaa et mua nolottaa sillon tosi paljon ja on sillee et ei se kerro ja sillee mut sit nyt ku oon alkanu myös hengailee parin jätkänkaa ku ne on samas koulus ja toine samal luokal ni mua pelottaa iha vitusti jos äiti tulee sillo ku oon niittenkaa nolaa mut sit niiku en vois enää ollu niittenkaa ku oon nii häpeissäni mitä teen oon pulas ja se yks on kiinnostunu must se on kertonu ja mäki siit ehk mut en tiiä mitä teen jos äiti nolaa mut sit ainakaa mul ei oo mitää mahiksii

    • 13vdokaaja

      Sun pitää olla muutama kerta kännissä, että tiedät milloin olet kännissä. Olen kännissä jos oon ylilempeä. Ja siis olen 13v

    • Anonyymi

      Minun vanhempani ovat sairaan kireitä ja ovat aina olleet. Yleensä en saa mennä koulun jälkeen edes ulos tai ehkä lenkille jos ei oo liian myöhä. Helsinkiin sain mennä vasta 9 luokalla ja juuri juuri pääsin isäni armahduksella. Äitini ei vieläkään anna mennä toiseen kaupunkiin eikä yleensä edes kauppoihin. Kaksoisveljeni menoista se ei kyllä välitä. En saa päättää mitä syön ja mun vanhemmat aina stalkkaa kaiken mitä teen. Kerran olen jäänyt viinan juonista kiinni, mutta eihän siitä niin paljon pitäisi suuttua että ei saa ulos mennä. Äitini penkoo jokaisen paikan huoneessani, jotta saa kaiken selville.

      • Anonyymi

        Jaa-a, nyt on tämän ketjun aloittaja jo 24v. Niin se aika rientää! Hän on varmaankin naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Hänen äitinsä on onnellinen lapsenlapsistaan ja hemmottelee niitä.


    • Anonyymi

      I feel this

    • Anonyymi

      Äitisi rakastaa sinua, siksi hän on asettanut sinulle sellaiset rajat kun hän on ❤️ Kaikki äidit ja perheet ovat erilaisia, eikä se heti tee vanhemmista huonoja vaikka eivät toimisikaan samanlailla kun valtaväestö.

      Keskustele äitisi/vanhempiesi kanssa ja yrittäkää yhdessä löytää sellaiset pelisäännöt, mitkä miellyttää kaikkia. Ole avoin ja rehellinen, näytä vanhemmillesi että pystyt huolehtimaan itsestäsi ja ottamaan vastuuta. Ei ole oikein, jos vanhemmat yksin päättävät kaikesta huomioimatta sinun ajatusmaailmaasi mutta he ovat myös vastuusta sinusta kunnes olet 18v.

      • Anonyymi

        Umh.. Tämä on vanha ketju jonka aloittaja on jo kauan sitten kasvanut aikuiseksi. Tietty voi olal tästä viestistä hyötyä jollekin toiselle.

        Ja vanhemmat on vastuussa lapsestaan 21 ikävuoteen asti, ainakin silloin lastensuojelu ja jälkihoito loppuu valtion puolesta.
        Tuossa 18 vuoden rajalla osa elatus yms. vastuissa vanhemmilla kyllä vähenee, mutta ei se kokonaan häviä, ellei lapsi ole tarpeeksi itsenäinen ja pärjäävä omillaan. Nykyään varsinkin harva lapsi on 18 vuotiaana sellaisessa paikassa, että pärjää yksin.


    • Anonyymi

      Jooo mun mutsi on sananlaine vähitellen alan vaa vihaa sitä entistä enemmän en tykkää yhtään olla kummankaa mun vanhemmaan kaa ja toivoisin vaa joskus et niit ei olis

    • Anonyymi

      Vittu mä vihaan mun vanhempii vois oikeesti vaan olla silllee et niit ei vois vittuakaa kiinnostaa kenen kaa oon milloin ja missä ja kuinka myöhää!! OSAAN VITTU HUOLEHTII ITE ITTESTÄNI VITTU SAATANA! En aijo todellakaa olla ite noin vittumaine ääliö mun lapsii kohtaa vitun paskaa saatana vittu jumavitun lauta

    • Anonyymi

      OLEN 39 ELOKUUSSA 40 JA TUNTUU ETTÄ MUN ÄITI KÄY IHON ALLE VÄLILLÄ LIIKAAKIN. ISÄNI KANS SUJUU

    • Anonyymi

      Voi tuota teiniyttä. Ollaan niin aikuisia ja kaikkitietäviä, ja uhotaan minkä ehditään. Sitten kun ei uskota ja jotain sattuu... ...voi mikä poru ettei huolehdittu...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe