Auta! Ulk.kovalevypropsi

Ei-tietokoneguru

En tiennyt pitäskö laittaa aloittelijoiden palstalle, koska olen sellainen, vai sitten tänne, koska ongelma on ulkoisessa kovalevyssä.

Olen siis onnistunut saamaan koneeseen root-viruksen. Olen muutaman kerran klikannut linkkejä, mistä aina ja kaikki varottavat että älä klikkaa :(.
Tallensin kaiken tärkeän ulkoiselle levylle ja nyt kone on pois käytöstä ja uusi tässä nokan edessä.

Pienellä avulla olen nyt saanut tämän uuden koneen toimimaan. Mulla on kuitenkin kaikki valokuvat, videot, asiakirjat nyt siellä ulkoisella levyllä, joka pätkii koko ajan. Sammuu, käynnistyy, sammuu, käynnistyy jne.
Haluaisin kuitenkin edes ne kuvat sieltä talteen kun niitä on niin paljon ja ajattelin että jos korjauttaisin sen laatikon, mutta missä, miten ja paljonko se maksaa. Voiko tuollaista virusta edes ikinä poistaa. Kaikki vaan sanoo että tervemenoa...

Mihin otan yhteyttä. Kertokaa kokemuksia tai ohejita miten tällanen tyhmä vois toimia. Kiitos.

Opin kyllä sen, etten enää klikkaile minne sattuu...

3

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /VVEk1zA

Luultavasti USB portti ei jaksa syöttää riittävästi virtaa. Kokeile nyös muita USB tökkeleitä. Niillä on joskus eroa.

Ellei ole apua niin hanki sellainen johto, joka ottaa lisävirtaa toisesta USB tökkelistä. Vaikka tämmöinen
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27263/cfxgr/Fuj-tech-USB-virtakaapeli-Y-kaapeli-2-x-A-u-1-x-A-n

• ei-tietokoneguru

Koitin muitakin usbiväyliä vaan ei sano laatikko enää mitään. Ei siis herää henkiin vaikka mitä tekis. Eli siis saako jossain tuollaisen enää kuntoon edes sen vertaa että sais kuvat talteen?

• /VVEk1zA

Nytkö se hiljeni kokonaan? Vika saattaa olla myös siinä laatikon sovitinpiirissä. Helpoin tapa testata on ottaa levy pois laatikosta ja kytkeä suoraan koneen emolevyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1115
    4. Tappio Rydmanille

Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      188
      909
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      43
      841
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe