Auta! Ulk.kovalevypropsi

Ei-tietokoneguru

En tiennyt pitäskö laittaa aloittelijoiden palstalle, koska olen sellainen, vai sitten tänne, koska ongelma on ulkoisessa kovalevyssä.

Olen siis onnistunut saamaan koneeseen root-viruksen. Olen muutaman kerran klikannut linkkejä, mistä aina ja kaikki varottavat että älä klikkaa :(.
Tallensin kaiken tärkeän ulkoiselle levylle ja nyt kone on pois käytöstä ja uusi tässä nokan edessä.

Pienellä avulla olen nyt saanut tämän uuden koneen toimimaan. Mulla on kuitenkin kaikki valokuvat, videot, asiakirjat nyt siellä ulkoisella levyllä, joka pätkii koko ajan. Sammuu, käynnistyy, sammuu, käynnistyy jne.
Haluaisin kuitenkin edes ne kuvat sieltä talteen kun niitä on niin paljon ja ajattelin että jos korjauttaisin sen laatikon, mutta missä, miten ja paljonko se maksaa. Voiko tuollaista virusta edes ikinä poistaa. Kaikki vaan sanoo että tervemenoa...

Mihin otan yhteyttä. Kertokaa kokemuksia tai ohejita miten tällanen tyhmä vois toimia. Kiitos.

Opin kyllä sen, etten enää klikkaile minne sattuu...

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /VVEk1zA
    • ei-tietokoneguru

      Koitin muitakin usbiväyliä vaan ei sano laatikko enää mitään. Ei siis herää henkiin vaikka mitä tekis. Eli siis saako jossain tuollaisen enää kuntoon edes sen vertaa että sais kuvat talteen?

      • /VVEk1zA

        Nytkö se hiljeni kokonaan? Vika saattaa olla myös siinä laatikon sovitinpiirissä. Helpoin tapa testata on ottaa levy pois laatikosta ja kytkeä suoraan koneen emolevyyn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2312
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      940
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe