Vahvistin + kaiutinkysymytä

Purnau

Eli siis, mulla on nytten tossa JVC:n kaiuttimia 5kpl (33w, 6ohm) ja sitten vähän paskemmat 3kpl 8ohmin jotain ihme kaiuttimia sitten 2kpl 6ohmisia jotain ihme kaiuttimia. Ja 2 subbaria (LG 140w 8ohm, JVC 40w 4ohm). Saisin ProCaster 4330 vahvistimen sopuhintaan. Niin, nyt tässä mietin että mitä mun kannattas tässä tehä, ostanko ton vahvistimen, vai jonku muun, itse suosin ensimäistä vaihtoehtoa, mutta tehän sen tiedätte paremmin. Mun tietääkseni 4330 on 8ohmisille tarkotettu, joten voiko siinä ylipäätään käyttää 4 tai 6 ohmisia ollenkaan? Ja jos tuon ostan, niin mitä te suosittelette että mitkä kaiuttimet otan käyttöön? Kiitoksia etukäteen !

9

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10-5

      Koko setti kuulostaa niin tasapaksulta krääsältä, että ihan sama mitä teet. Porocasterikaan ei ole moksiskaan kaiuttimien ohmiluvuista, eli kaikki toimivat.

      Osta pois jos halvalla saat. Kannattaa varmaan ne JVC:n pöntöt laittaa siihen kiinni jos ovat kaikki keskenään samanlaisia. Sillä pääset varmasti parhaimpaan lopputulokseen.

    • Onks noi "subbarit" omalla sisäisellä vahvarilla? AV-vahvareihin liitetään (yleensä) subbari linjatasoisella liittimellä ja siis aktiivinen, omalla vahvarilla. (Tai sitten sellainen, jonka kautta vedetään pääkajarien johdot josta se leikkaa alabassot itelleen ja vahvistaa ne.)

      Jos ne on passiiviset, ei niitä saa toimimaan procasterin kanssa.

    • 123123

      Okeeei, siis ne on luultavasti passiiveja. Luulisin :D http://archiwumallegro.pl/subwoofer_pasywny_lg_lhs25scw_8_ohm_ok_od_1_zl-1150650246.html Tuommonen. TIEDÄN että on ihan paskat nää mun kaikki kaiuttimet sun muut, mut yritän tässä nyt vaa vähä opetella tätä touhua. Aijon ostaa tässä lähiaikoina ihan kunno vehkeet, kuhan osaan eka ees ostaa oikeenlaisen vahvistimen ja ymmärtää sitä edes jotenkin. Ja jos tuo on nyt ihan ylivoimaisen huonot noi kaiuttimet ja tää mut koko idea tässänäin, niin saa ehottaa jotain muuta suht. halpaa muuta vahvistinta ja kaiuttimia. Oon tosiaan ihan typerys mitä näihin juttuihin tulee, joten ois oikeesti iha hyvä juttu jos vastaukset pysyin asiallisina!

      • Olennaista on se, mitä laitteita aiot vahvariin/telkkuun liittää. Mistä kaikista haluut aidot kotiteatteriäänet (pelit/ dvd/BD)?

        Käytetyistä vahvareista puuttuu HDMI:t. Joutuu kikkailemaan telkun kautta ja optisilla kaapeleilla ääniä.
        Nykyaikaa on se, että kaikki liitetään HDMI:llä vahvarin kautta. Sillä valitaan mitä vehettä katotaan ja se nappaa HDMI:stä äänet ja vä'littää kuvan telkulle/tykille.

        Kajareita voi ostaa käytettynäkin ja niistä saa usein saman myydessä.


    • 123123

      Siis en taho ku et DVD:stä tulis kunno äänet ja telkkaria katellessa.. Eli siis onko tässä nyt mitää järkeä, jatankö vahvistimen ostamatta vai mitä? :D

      • No siihen toi just riittää, jos kestät kaapelin roikkumisen etupaneelista. Tai sitten hiukan huonommalla laadulla otat äänet telkusta kuulokeliitännästä tai scartilta ko. välipiuhalla. Ei se laatuero tollasilla kajareilla erotu. Optinen DVD-soittimelta vahvariin, niin DTS valinnalla pitäis teatteriäänet toimia tyydyttävällä laadulla. Ja vaikka vaihtaisit BlueRayhyn, kuhan on se optinen lähtö siinäkin.

        Ja sitten kun vastaan kävelee hankit vaikka jotkut isot etukajarit, jotka peittoaa nuo pienet pöntöt ja "subbarit" ja pakettikotiteatteritkin.


    • 123123

      Juuu eihän se mua haittaa, äänihän se tässä on pääasia, vaikka ei sekään kyllä ilmeisesti mitään parasta laatua olekkaan! Elikkä siis laitan normi RCA:lla telkun kiinni vahvistimeen, ja DVD:n samalla tavalla? Ja sit laitan vaa kaiuttimet kiinni vahvistimeen? Mutta mitenkäs näittön mun köpösten subbareitte kanssa, saako niitä ylipäätään kiinni siihen?

      • Eiku dvd optisella kiinni. Pitää olla digitaalinen yhteys, jotta tulee muutakin kuin stereo-etukajarien äänet.

        Niitä "subbareita" ei käsittääkseni siihen kiinni saa.

        Hanki sit myöhemmin (pian) paremmat kajarit niin hämmästyt!


    • 123123

      Okei, juu kiitoksia! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe