noutaminen

koookooo

miten saisin opetettua koiraani (japanese chin) noutamaan?

kun heitän vaikka vinkupalloa,se ottaa sen ja kun pyydän sen jälkeen koiraani luokse,niin se pudottaa lelun ja tulee.
olisi hirmu kiva saada koira noutamaan,jotta ToKoilussa päästäisiin eteenpäin.neuvoja?

5

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gau_ssa

Tavallinen noutamis ongelma :D no, itse opettaisin näin:

Esim. Jos leikit koiran kanssa lelulla, ja koira antaa lelun sinulle (päästää siitä irti) niin palkitse.

Koira tajuaa, että kun antaa lelun, saa namin (tai mitä nyt palkitsemisessa käytät)

sitten ala opettamaan koiraa että se tuo sinulle jonkin matkan päästä lelun.. Ja sitten vain pidennät matkaa jne.

kaikkea hyvää teille ! ;)

• chinitär

alkuperäiselle kirjottajalle..chinin suu ei ole tehty noutamiseen:) mutta herkuilla ja leluilla kannattaa kokeilla.
      missäpäin vaikutat? olisipa kiva tutustua itselläni kolme chiniä
      [email protected]

• kookook

kiitos !
      juu ,ei ole...
      yritetäänpä nyt uudestaan tuota noutamista.vähän päästiin eteenpäin,koira tuo vinkupallon n.2m päähän ja sitten pudottaa sen,monta kertaa teki niin...olis niin helppoo jos koira olis vaikka sakemanni!

• kookookoo

chinitär/ katsopa sähköpostisi!

• koirahullu3

Noutaminen on vaikeampaa yleensä opettaa muille kun noutajille tai muille metsästyskoiraroduille.. Minulla oli cavalier, se ei elämänsä aikana koskaan oppinut kunnolla noutamaan, mutta joo, onhan se vaikea opettaakkin. (; Mutta minä olin näin yrittänyt: Annoin koiralle lelun. se nosti sen suuhunsa, ja annoin heti namin. eli aina kun sillä oli lelu suussa, palkitsin sen. sitten vaan harjottelin yhä kauemman aikaa pitää lelua suussa. Lopulta se osasikin jo jotenkuten, mutta pidemmälle en ehtinytkään, koska koira sairastui. Helpointahan se varmaan on opettaa noutajille tai spanieleille yms. luulisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe