miten saisin opetettua koiraani (japanese chin) noutamaan?
kun heitän vaikka vinkupalloa,se ottaa sen ja kun pyydän sen jälkeen koiraani luokse,niin se pudottaa lelun ja tulee.
olisi hirmu kiva saada koira noutamaan,jotta ToKoilussa päästäisiin eteenpäin.neuvoja?
noutaminen
5
86
Vastaukset
- gau_ssa
Tavallinen noutamis ongelma :D no, itse opettaisin näin:
Esim. Jos leikit koiran kanssa lelulla, ja koira antaa lelun sinulle (päästää siitä irti) niin palkitse.
Koira tajuaa, että kun antaa lelun, saa namin (tai mitä nyt palkitsemisessa käytät)
sitten ala opettamaan koiraa että se tuo sinulle jonkin matkan päästä lelun.. Ja sitten vain pidennät matkaa jne.
kaikkea hyvää teille ! ;) - chinitär
alkuperäiselle kirjottajalle..chinin suu ei ole tehty noutamiseen:) mutta herkuilla ja leluilla kannattaa kokeilla.
missäpäin vaikutat? olisipa kiva tutustua itselläni kolme chiniä
[email protected] - kookook
kiitos !
juu ,ei ole...
yritetäänpä nyt uudestaan tuota noutamista.vähän päästiin eteenpäin,koira tuo vinkupallon n.2m päähän ja sitten pudottaa sen,monta kertaa teki niin...olis niin helppoo jos koira olis vaikka sakemanni! - kookookoo
chinitär/ katsopa sähköpostisi!
- koirahullu3
Noutaminen on vaikeampaa yleensä opettaa muille kun noutajille tai muille metsästyskoiraroduille.. Minulla oli cavalier, se ei elämänsä aikana koskaan oppinut kunnolla noutamaan, mutta joo, onhan se vaikea opettaakkin. (; Mutta minä olin näin yrittänyt: Annoin koiralle lelun. se nosti sen suuhunsa, ja annoin heti namin. eli aina kun sillä oli lelu suussa, palkitsin sen. sitten vaan harjottelin yhä kauemman aikaa pitää lelua suussa. Lopulta se osasikin jo jotenkuten, mutta pidemmälle en ehtinytkään, koska koira sairastui. Helpointahan se varmaan on opettaa noutajille tai spanieleille yms. luulisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1091974- 2541729
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611106Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉68860Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815