noutaminen

koookooo

miten saisin opetettua koiraani (japanese chin) noutamaan?

kun heitän vaikka vinkupalloa,se ottaa sen ja kun pyydän sen jälkeen koiraani luokse,niin se pudottaa lelun ja tulee.
olisi hirmu kiva saada koira noutamaan,jotta ToKoilussa päästäisiin eteenpäin.neuvoja?

5

154

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gau_ssa

Tavallinen noutamis ongelma :D no, itse opettaisin näin:

Esim. Jos leikit koiran kanssa lelulla, ja koira antaa lelun sinulle (päästää siitä irti) niin palkitse.

Koira tajuaa, että kun antaa lelun, saa namin (tai mitä nyt palkitsemisessa käytät)

sitten ala opettamaan koiraa että se tuo sinulle jonkin matkan päästä lelun.. Ja sitten vain pidennät matkaa jne.

kaikkea hyvää teille ! ;)

• chinitär

alkuperäiselle kirjottajalle..chinin suu ei ole tehty noutamiseen:) mutta herkuilla ja leluilla kannattaa kokeilla.
      missäpäin vaikutat? olisipa kiva tutustua itselläni kolme chiniä
      [email protected]

• kookook

kiitos !
      juu ,ei ole...
      yritetäänpä nyt uudestaan tuota noutamista.vähän päästiin eteenpäin,koira tuo vinkupallon n.2m päähän ja sitten pudottaa sen,monta kertaa teki niin...olis niin helppoo jos koira olis vaikka sakemanni!

• kookookoo

chinitär/ katsopa sähköpostisi!

• koirahullu3

Noutaminen on vaikeampaa yleensä opettaa muille kun noutajille tai muille metsästyskoiraroduille.. Minulla oli cavalier, se ei elämänsä aikana koskaan oppinut kunnolla noutamaan, mutta joo, onhan se vaikea opettaakkin. (; Mutta minä olin näin yrittänyt: Annoin koiralle lelun. se nosti sen suuhunsa, ja annoin heti namin. eli aina kun sillä oli lelu suussa, palkitsin sen. sitten vaan harjottelin yhä kauemman aikaa pitää lelua suussa. Lopulta se osasikin jo jotenkuten, mutta pidemmälle en ehtinytkään, koska koira sairastui. Helpointahan se varmaan on opettaa noutajille tai spanieleille yms. luulisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      701
      3648
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      1133
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      50
      1132
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      73
      919
    5. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      95
      886
    6. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      51
      737
    7. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      94
      717
    8. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      710
    9. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      53
      708
    10. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      121
      686
    Aihe