Volvon i-shiftin käyttö

s.ip

Voiko ajaessa vaihtaa automaatilta manuaalille ja toisin päin kun auto on vauhdissa?
Ja mitä eroja on eri ohjelmistoissa vaikka perus/jakelu?

3

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      voi ja pitääkin vaihtaa manuaalille jos haluut ettei se tietokone rupee arpomaan numeroita jossain mäessä. vaihteenvalitsimen siirtäminen manuaalille vaan "lukitsee" käytössä olevan vaihteen ja tietokone ei enää vaihda vaihteita kun ainoastaan pienemmälle hiljentäessä tarpeeksi. sitten vaan ja - nappuloista vaihdetta silmään mikä tuntuu itsestä hyvältä.

      noiden ohjelmien erot tulee siinä että miten se laatikko käyttäytyy missäkin tilanteessa. maantieautossa on yleensä taloudellinen ohjelma kun taas esim. puuautossa haetaan sitä tehoa. noiden ohjelmien eroavaisuudet löytyy ihan volvon sivuilta.


      http://www.volvotrucks.com/trucks/finland-market/fi-fi/trucks/I-Shift/how_it_works/Pages/how_it_works.aspx

    • volvoko seuraavana

      Luin noita ohjeita, vaikka en ole koskaan i-shiftiseen autoon jalkaani laittanut, hieman kysymyksiä jäi: toimiiko maantiellä, mäkisessä maastossa, maastossa, montussa? Vai meneekö sormi suuhun ja - nappuloissa ja samalla m- ja a-asentoja miettiessä? Heijaustoiminto erityisesti kiinnostava: joku juuri kyseli keppivaihteen perään erityisesti pehmeällä, ei automaattiset meinaa pysyä mukana? Oma kokemus vain perinteisellä vaihteistolla ja 'vedolla'.

      • ???

        maantiellä on melkein sama miten ajat, mutta sitten kun mennään vähän syrjempään niin on hyvä laittaa manuaalille ja itse määrätä vaihteet etenkin talvikelissä. jos on vaikka joku mäki edessä niin konehan latoo isompaa kun kierrokset nousee ja monesti se vaihtaminen on turha kun sitten isommalla ei jaksa enää mennä. samoin jos tullaan montusta ylös niin manuaali päälle ja kierrokset ylös että on varaa sitten pudota, ihan samoin kuin olisi normaali manuaalilaatikko. sen laatikon metkut oppii aika pian ajaessa ja jokaiselle kehittyy tyylinsä käyttää sitä miten parhaaksi näkee. tuo heijaaminen on aika surkea esitys ainakin perusohjelmalla, en tiedä sitten miten se muilla ohjelmilla toimii. kaikista varmin tapa jäädä pehmeeseen kiinni on ajaa automaatilla ja luistonesto päällä. auto alkaa upota ja luistonsesto löysää vetoja kun alkaa ruopia. kun kierrokset tippuu niin laatikko pudottaa pienempää pesään ja taas sama juttu kunnes ei liiku enää mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1353
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      909
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      47
      795
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      769
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe