Voiko ajaessa vaihtaa automaatilta manuaalille ja toisin päin kun auto on vauhdissa?
Ja mitä eroja on eri ohjelmistoissa vaikka perus/jakelu?
Volvon i-shiftin käyttö
3
599
Vastaukset
- ???
voi ja pitääkin vaihtaa manuaalille jos haluut ettei se tietokone rupee arpomaan numeroita jossain mäessä. vaihteenvalitsimen siirtäminen manuaalille vaan "lukitsee" käytössä olevan vaihteen ja tietokone ei enää vaihda vaihteita kun ainoastaan pienemmälle hiljentäessä tarpeeksi. sitten vaan ja - nappuloista vaihdetta silmään mikä tuntuu itsestä hyvältä.
noiden ohjelmien erot tulee siinä että miten se laatikko käyttäytyy missäkin tilanteessa. maantieautossa on yleensä taloudellinen ohjelma kun taas esim. puuautossa haetaan sitä tehoa. noiden ohjelmien eroavaisuudet löytyy ihan volvon sivuilta.
http://www.volvotrucks.com/trucks/finland-market/fi-fi/trucks/I-Shift/how_it_works/Pages/how_it_works.aspx - volvoko seuraavana
Luin noita ohjeita, vaikka en ole koskaan i-shiftiseen autoon jalkaani laittanut, hieman kysymyksiä jäi: toimiiko maantiellä, mäkisessä maastossa, maastossa, montussa? Vai meneekö sormi suuhun ja - nappuloissa ja samalla m- ja a-asentoja miettiessä? Heijaustoiminto erityisesti kiinnostava: joku juuri kyseli keppivaihteen perään erityisesti pehmeällä, ei automaattiset meinaa pysyä mukana? Oma kokemus vain perinteisellä vaihteistolla ja 'vedolla'.
- ???
maantiellä on melkein sama miten ajat, mutta sitten kun mennään vähän syrjempään niin on hyvä laittaa manuaalille ja itse määrätä vaihteet etenkin talvikelissä. jos on vaikka joku mäki edessä niin konehan latoo isompaa kun kierrokset nousee ja monesti se vaihtaminen on turha kun sitten isommalla ei jaksa enää mennä. samoin jos tullaan montusta ylös niin manuaali päälle ja kierrokset ylös että on varaa sitten pudota, ihan samoin kuin olisi normaali manuaalilaatikko. sen laatikon metkut oppii aika pian ajaessa ja jokaiselle kehittyy tyylinsä käyttää sitä miten parhaaksi näkee. tuo heijaaminen on aika surkea esitys ainakin perusohjelmalla, en tiedä sitten miten se muilla ohjelmilla toimii. kaikista varmin tapa jäädä pehmeeseen kiinni on ajaa automaatilla ja luistonesto päällä. auto alkaa upota ja luistonsesto löysää vetoja kun alkaa ruopia. kun kierrokset tippuu niin laatikko pudottaa pienempää pesään ja taas sama juttu kunnes ei liiku enää mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573441Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472816Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482620Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572321Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572043- 1551697
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241174