Voiko ajaessa vaihtaa automaatilta manuaalille ja toisin päin kun auto on vauhdissa?
Ja mitä eroja on eri ohjelmistoissa vaikka perus/jakelu?
Volvon i-shiftin käyttö
3
484
Vastaukset
- ???
voi ja pitääkin vaihtaa manuaalille jos haluut ettei se tietokone rupee arpomaan numeroita jossain mäessä. vaihteenvalitsimen siirtäminen manuaalille vaan "lukitsee" käytössä olevan vaihteen ja tietokone ei enää vaihda vaihteita kun ainoastaan pienemmälle hiljentäessä tarpeeksi. sitten vaan ja - nappuloista vaihdetta silmään mikä tuntuu itsestä hyvältä.
noiden ohjelmien erot tulee siinä että miten se laatikko käyttäytyy missäkin tilanteessa. maantieautossa on yleensä taloudellinen ohjelma kun taas esim. puuautossa haetaan sitä tehoa. noiden ohjelmien eroavaisuudet löytyy ihan volvon sivuilta.
http://www.volvotrucks.com/trucks/finland-market/fi-fi/trucks/I-Shift/how_it_works/Pages/how_it_works.aspx - volvoko seuraavana
Luin noita ohjeita, vaikka en ole koskaan i-shiftiseen autoon jalkaani laittanut, hieman kysymyksiä jäi: toimiiko maantiellä, mäkisessä maastossa, maastossa, montussa? Vai meneekö sormi suuhun ja - nappuloissa ja samalla m- ja a-asentoja miettiessä? Heijaustoiminto erityisesti kiinnostava: joku juuri kyseli keppivaihteen perään erityisesti pehmeällä, ei automaattiset meinaa pysyä mukana? Oma kokemus vain perinteisellä vaihteistolla ja 'vedolla'.
- ???
maantiellä on melkein sama miten ajat, mutta sitten kun mennään vähän syrjempään niin on hyvä laittaa manuaalille ja itse määrätä vaihteet etenkin talvikelissä. jos on vaikka joku mäki edessä niin konehan latoo isompaa kun kierrokset nousee ja monesti se vaihtaminen on turha kun sitten isommalla ei jaksa enää mennä. samoin jos tullaan montusta ylös niin manuaali päälle ja kierrokset ylös että on varaa sitten pudota, ihan samoin kuin olisi normaali manuaalilaatikko. sen laatikon metkut oppii aika pian ajaessa ja jokaiselle kehittyy tyylinsä käyttää sitä miten parhaaksi näkee. tuo heijaaminen on aika surkea esitys ainakin perusohjelmalla, en tiedä sitten miten se muilla ohjelmilla toimii. kaikista varmin tapa jäädä pehmeeseen kiinni on ajaa automaatilla ja luistonesto päällä. auto alkaa upota ja luistonsesto löysää vetoja kun alkaa ruopia. kun kierrokset tippuu niin laatikko pudottaa pienempää pesään ja taas sama juttu kunnes ei liiku enää mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901260
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1511056En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse63797Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll14750Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli290706- 60694
Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107688Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?39661- 60648
En oikeastaan usko että sinä tai kukaan
Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt42634