Siis mietiskelin tässä vain että olen nyt 12 vuotias tyttö ja olen aina rakastanut koiria tulen hyvin toimeen koirien kanssa ja osaan käsitellä niitä, olen puhunut vanhempieni kanssa ja he ovat sanoneet että voin EHKÄ saada koiran kun olen 15 vuotta ja rakastuin todella Bordecollieen mutta voiko 15 vuotias kouluttaa Bordercollieta yksin? Meillä on naapurissa nainen jolla on collie ja olen vienyt koiraa myös ulos, naiselta voisin saada apua tarvittaessa, asumme rivitalossa ja meillä on oma piha, veisin mielelläni koiraa ulos koulun jälkeen ehkä noin 1-3 tunnin lenkille aamuisin ehkä 1/2-1 tunniksi ja illalla ehkä 1-2 tunniksi leikkisin jne. meillä on myös kissa ja minulla on myös pikkusisko joka olisi koirani hankkiessa noin 9.
Kiitos etukäteen vastauksista! :)
Koira 15 vuotiaalle?
3
171
Vastaukset
- joobax
Bordercollie on kovin erilainen koira kuin collie. Lenkkejä tärkeämpää bortsulle on harrastukset, joita ilman on jotenkin hassua ottaa työhön tarkoitettu koira. Bortsulla on valtava määrä energiaa ja halu tehdä asioita, jota ei pysty pelkällä lenkityksellä ja leikkimisellä purkamaan. Koira tarvitsee älyllisiä ja fyysisiä haasteita: agilitya, tokoa, pelastuskoiratoimintaa, rallytokoa, koiratanssia, paimennusta...siis vaihtoehtoja on! Innostuisitko jotain tällaisesta? Nyt olisi hyvin aikaa perehtyä eri koiralajeihin :) Pelkäksi lenkkikaveriksi en bortsua ottaisi. Siihen sopisi paremmin collie, kuten naapurillasikin on.
- SUNPPII
Mieti tarkkaan, mitä koiralle tapahtuu kun muutaman vuoden päästä lähdet opiskelemaan? Oletko valmis etsimään asunnon, johon voit ottaa koiran mukaasi? Onko sinulla silloin varaa koiranpitoon?
- borderlover
MInusta pelastuskoiratoiminta ja agiliy kuulostaa kivalta! ;) Ja kiitos vastauksista! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522135
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3351353Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941295- 1571188
- 681021
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819