Avensiksen ohjaus vetelee

Ärsyttää jo

Onkos muilla haba kasvanut kun saa jatkuvasti vääntää vastaan?

Suoralla ja tasaisella tiellä kulkee suoraan mutta jos tie kallistaa tai uria asfaltissa niin joha saa pitää vastaan ettei ole ojassa. Pitkää matkaa ajaessa alkaa jurppimaan. Ei tämä 2011 mallin farkkuave mikään kilometrihöylä ole. Auto on 2 l sol edition disel farkku vm 2011

54

3266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö pojun tule uni

      vai että ihan disel,ei ole kokemusta moisesta, dieselistä kylläkin ja menee kuin juna toi diesel ave.
      Haba kyllä kasvaa, toki ihan eri syistä kuin sulla.

    • Ave 11

      Kannattaisi varmaan viedä aurauskulma tarkistukseen, oisko ajettu isoon monttuun tai jotain, ei minun ainakaan vetele.

      Ehkä mulla sit niin paljon habaa ettei huomaa moista...

    • takkari

      "Suoralla ja tasaisella tiellä kulkee suoraan mutta jos tie kallistaa"
      Onhan suoralla tielläkin sivukallistukset...

      • 350 tkm

        Kyllä se sieltä ohjausgeometriasta löytyy. Tojolla on kunnossa olevanakin tapana vetää jonkin verran kallistuksen suuntaan. Sitä saa kyllä hillittyä 4-pyörä-suuntauksella (80-100 €) Jos on peräpään säätötangoissa klappia, niin tuppaa perä ohjaamaan enemmin kuin etupää, mutta noiin uudessa ei siitä voi olla kyse.


    • BMW 320dA LCI

      Kato kato, palstan sheriffi ei kestä totuutta viestiketjuissa.
      LAATU autolla ajellessa tarvitse vängätä sitä rattia, joten on käytävä erikseen salillahabaa kasvattamassa, saapahan samalla katsella muita laatuihmisiä.

      • nimim erkkii,

        Joo ei aavelaiva tahdo pysyä tiellä.

        Itsellä aavelaiva ja olen kertonut totuutta viestiketjussa "tilattu 2d ave", siellä toyotauskovaiset hyppii silmille. Sinänsä kummaa, kun omistan aven ja kerron sen ominaisuuksista niin täällä suututaan.


      • ei propleemaa
        nimim erkkii, kirjoitti:

        Joo ei aavelaiva tahdo pysyä tiellä.

        Itsellä aavelaiva ja olen kertonut totuutta viestiketjussa "tilattu 2d ave", siellä toyotauskovaiset hyppii silmille. Sinänsä kummaa, kun omistan aven ja kerron sen ominaisuuksista niin täällä suututaan.

        Pitäisköhän erkin mennä silmälääkäriin jos on vaikeutta aven kanssa tiellä,itse ajan päivittäin työajoa 170km ja hyvin on mennyt,suorastaan loistavasti.


      • 2.4 STW

        No ei BMW ainakaan parempi ole suuntavakaudeltaan. Jokainen uusi 500-sarjan Bemari mitä ole koeajanut on valunut kallistusten mukaan.


      • Hoh hoh hoo

        Oho, ettäkö oikein Bemarin omistaja täällä laatuautopalstalla vierailemassa! Muista käydä vaihdattamassa alatukivarret ennen katsastusta.


    • Lopen praasniekka

      Vetelee viimeisiä. Vitsi, vitsi. Vaikka kaikki muu vastustaa, ohjaus sentään puoltaa.

    • S§S

      Eipähän tarvii mutkaisilla teillä niin paljon ohjailla.

      • aavelaiva,

        tuo hyvä.


    • avetoy..

      Minulla menee suoraan kuin juna. Citikalla meinasin viime viikolla mennä metsään kun niin tuulen viemä koko auto.

      • pysytään asiassa

        Pitikö se Citikkakin taas tähän vetää. Minun kokemukseni on täysin päinvastainen, vaikka ei moista omista. Kulkee kuin raitella missä nopeudessa tahansa.


    • ave-10

      En minäkään ole huomannu vm-10 avessani moista "vetelyä", ihan suoraan menee. Jos tuo aloittajan viesti totta, kannattaa ehkä käydä asia tarkastuttamassa.

    • Upea laatuMies

      Sellaisia rimpuloita ne riisikipot on!
      On se pojat vaan nautinto ajaa Skodan premium mallilla, eli Superbilla. Täysin vastaava auto, kuin Audi A6. Upeat ajo-ominaisuudet (siis juuri ne joista ei toyotan ratissavoi puhuakkaan), tehokas moottori ja näyttävä ulkoasu.

      • nordik man

        Onhan Skoda hyvä auto,olihan se jo ennen vanhaan parempi kuin Mosse


      • kaikki käyttöön!

        Katsos ensin tehdään Audit ja Audien kakkoslaadun osista tehdään Volkkarit ja vielä Volkkareista hylätyistä osista Sokotat...


    • Ne Michelinit

      Ne Michelin-renkaat alla aiheuttavat sen. Itse vaihdettiin ne Bridgestoneihin ja koko ilkeä ominaisuus autosta loppui. En ole Bridgestone-bulvaani, mutta en tiedä muista merkeistä

      • renkaat syynä

        pelkillä vanteilla menee suoraan!!! Hankkikaa jo kunnon auto!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        renkaat syynä kirjoitti:

        pelkillä vanteilla menee suoraan!!! Hankkikaa jo kunnon auto!!!!!!!!!!!

        Ajatko minillä?

        T. Mimmi


    • Ominaisuus

      Ominaisuus.

      Taisi olla juttu Tuulilasissa tai TM:ssä. Aurauskulmien säätö ei auttanut asiaan.

    • Toyota-mies

      Vielä kun ajan Avensiksellani 2 000 km, olen valmis Strongest Man -kisoihin. On se vaan hyvä treeniväline ja varmatoiminen peli.

      Toisin kuin VW, pajalla ei patti kasva ;)

      • Teiden ominaisuus

        Tuntuis olevan haritusta liikaa ohjauskulmissa, vielä jos on liian leveet renkaat niin vetelee varmasti auto kun auto näissä nastarenkaiden syömissä aalloissa, itse yritän aina ajaa harjanteiden päällä eikä pohjalla .Kulkee paljon hiljaisemminkin . EI muuta kun tarkistaan ohjauskulmat voi ne olla uudessakin liikaa haritusta .


    • tää on totuus

      Itsellä Ave -06. On tarkistettu suuntaukset ja alla on ollut jo neljät erimerkkiset kumit. Suoraan ei kulje missään vaan ajosuuntaa saat korjailla koko ajan.
      Koeajoin sitten viimevuonna uutta Avea. Vielä pahempi. Uudella asfaltilla 80 km/h vauhdissa ohjastettava sekunnin välein.

      Ajatteko te yleensä muilla autoilla? Palstalla on niin yksisilmäisiä kannanottoja.

      • Ei merkkiuskollinen

        Minulla oli 2008 sedan 2.0 D4D. Nyt on sitten BMW 520d 2007 sedan. Jonkin verran parempi suuntavakavuus on Bemussa kuin tuossa 2008 Avessa. Mutta Bemulla ajaminen varsinkin uraisella tiellä ei ole miellyttävää. Nimittäin häiriintyneen suunnan "oikaisu" on tarkkaa ja työlästä puuhaa. Tämän ovat todenneet tosin lähes poikkeuksetta moottorilehtien testaajatkin, että BMW on enemmän mutkateiden auto.
        Nyt sitten pääsin koeajamaan pojan farkku Avea vm 2007 2.2 tiisseliä. Ja pakko on todeta, että Ave kuume iski. On se niin helppo ja vaivaton ajettava. Sen totesimme monissa miehin kun noita peräkkäin testailimme.
        Epäilen, että tuossa farkussa ainakin isommalla koneella on huomattavasti parempi alusta kuin sedanissa. Lieneekö sitten sillä merkitystä, että pojan Tojo on ollut taksikäytössä, ja siten tehty esim. alustaan muutoksia?
        Todettakoon vielä, että molemmissa autoissa maltillista kokoa olevat laaturenkaat , ja BMW:llä ajettu 120 tkm ja pojan Tojolla 250 km.
        Uutta Avea olen myös kokeillut, eikä se jostain syystä oikein sytyttänyt. Alusta on ainakin kovempi.


    • tää on totuus

      Sulla mitään avea ole. Sulla on vanha passat.

      • Tääkin on totta

        Voi kun oliskin! Ajelin 13 vuotta Ventolla joka kulki suoraan kun juna. Se tuli vaan vanhaksi - ja ilmastointia teki mieli.

        Aina ei voi voittaa


    • Halooo tollo?

      Oikeilla renkailla voi vaikuttaa.

      • siis millä

        Mitkä on ne ainoat oikeat renkaat?


    • siis niillä

      ne pelastusrenkaat sun lihavan muijas vyötäröllä

      • siis millä

        tai sinulla pelastusrengas peittää munatkin?


      • klonks klonks vaan
        siis millä kirjoitti:

        tai sinulla pelastusrengas peittää munatkin?

        ei kyllä muijas on läski, oikein Tampio läski, plösö


    • "Aavelaiva"

      Ohjaustehostin maanantaikappale. Käytä toyotalla autosi.

    • The Kölli

      Tekisi mieli painaa "ilmoita asiattomastoa viestistä", mutta IHAN sama! -provkkaa pellet!

      -minä luulin, että vanhassa Ave -98 2.0TD:ssä on kevyt ohjaus, mutta taas kerran olin väärässä!

      -tässä uudessa -Ave-12 D4-D:ssä on jo niin KEVYT ohjaus, että saisi olla vähän vähemmän tehostusta......ainakin näin 205/16"" kitkoilla!

      -pitää vissiin oikeesti alkaan mennä punttisalille, ettei aivan insinöörillä ala käsien lihakset surkastumaan.........

      PS. -ei tartte tulla tekeen aloitteita palstalle TM:n kirjoitusten perusteella. -jos auto joissain tapauksissa (kuten Toyota tekee) vaatii pientä ohjausliikettä, niin sen korjauksen tekee ihan yhden käden/parin sormen ohjausotteella, että pidä puristaa rattia, hampaat irvessä! -pitääkö näitä Ford, VW ja Open ihmeitä ohjata kahdella kädellä, mihin perustatte provonne?????????

      Nyt tähän sitten asiallista keskustelua, provot ja eurofanit.......

      • miten tiedät

        Kun et ole yli 10 vuoteen ajanut kuin autoilla kuin Tojotalla ja väität tietäväsi mitä kehitystä muissa merkeissä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta.


      • The Köle
        miten tiedät kirjoitti:

        Kun et ole yli 10 vuoteen ajanut kuin autoilla kuin Tojotalla ja väität tietäväsi mitä kehitystä muissa merkeissä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta.

        -taas täysin asian sivusta!

        -se, että en ole ajanut muilla merkeillä, ei muuta sitä tosiasiaa, että Toyotasta ei ole punttisalin korvaajaa, Piste!

        KYSYIN asiallisesti muista merkeistä, kun en tiedä.....


      • Vähempi riittäisi
        The Köle kirjoitti:

        -taas täysin asian sivusta!

        -se, että en ole ajanut muilla merkeillä, ei muuta sitä tosiasiaa, että Toyotasta ei ole punttisalin korvaajaa, Piste!

        KYSYIN asiallisesti muista merkeistä, kun en tiedä.....

        Kyllä vain, tehostusta voisi mieluimmin olla vähän vähemmän.


    • tässäpä vastapallo

      Mites sinä tiedät ettei Tojotalla ole mitään kehitystä tapahtunut, kun olet yli 10 vuotta ajanut muilla merkeillä?

    • anjovis3

      Avensis 1.8 vm 2010 ja Contin 16" kitkat alla, vähänkin uraa tai pitkittäissaumaa asfaltilla niin johan poukkoilee. Kesärenkaina 16" Misukat, niillä menee suoraan. Toyotallaan sanoivat että suuntaus olisi rahan tuhlausta, on siis ominaisuus. Kesää odotellessa.

      • tyytyväinen palveluu

        Sama vika. Ominaisuudeksi tituleerasivat ja tarjosivat kahvit liikkeessä.


      • Suuntaviivat
        tyytyväinen palveluu kirjoitti:

        Sama vika. Ominaisuudeksi tituleerasivat ja tarjosivat kahvit liikkeessä.

        Saako bemaritiskillä kanssa kahvit? Senhän kerrottiin lehdissä olevan erityisen herkkä urille.


      • F30 320D
        Suuntaviivat kirjoitti:

        Saako bemaritiskillä kanssa kahvit? Senhän kerrottiin lehdissä olevan erityisen herkkä urille.

        BMW vaeltaa ja valuu tien kallistuksissa ynnä tietysti muuttaa suuntaa dramaattisesti tuulessa ja niinpä uriin ei kiinnitä huomiota kun on täysi työ muuten pitää auto viivojen välissä.

        nimim. kohta vuosi väitelyt onko auto kunnossa vai ei.


    • Seniori

      Totta on, tosin siihen tottuu. Itselläni on myös diesel 2009 mallia ja olen vääntämisen huomannut, mutta kuten sanoin olen siihen jo tottunut eikä se enää pahemmin haittaa. Yksi syy vääntämiseen on urat tien pinnassa. Siellä missä ave on suunniteltu ei urista ole tietoa. Tosin VW Golf on suunniteltu samanlaisissa olosuhteissa, eikä sen ohjauksessa ole moitittavaa. En silti vaihda avea pois. Siinäkin on omat hyvät puolensa.

    • pop44

      Ainut tyyppivika vm. 2009-2011 malleissa, korostuu farmarissa.
      Puoli kiloa ilmaa enemmän oikeanpuoleiseen eturenkaaseen auttaa hiukan.

      Merkkiliikkeellä on kyllä alustalle setuppi jolla puolto poistuu kokonaan, mutta ohjaukseen tulee muuta probleemaa samalla. Tavallaan siis alustaa säädetään hiukan ulos tehtaan speksistä että puolto poistuu, mutta muilta osin sitten huononee.

      2012-> malleissa faceliftin yhteydessä alustaa uusittu ja ei puolla lainkaan, muutoinkin ohjaus paljon parempi. Renkaiden ilmanpainesuositusta myös korotettu, jotkut liikkeet laittaa 2,6 kiloa, pudotin itse 2.5:n, niin ei ole niin kova. 2010 malli oli mulla, nyt 2014.

    • anjovis1

      Kesärenkaat alla ja taas mennään suoraan

    • pööle

      Mulla ei uus Ave ainakaan vetele mihinkään, alla Misukan suvikumit. Ohjaus liikaa tehostettu, mutta muuten menee hyvin.

    • no problem

      Eihän tuossa mitään ongelmaa ole.
      Pitää vain ohjailla ruoria ja mennä minne haluaa.

    • Tojouskovainen peelo

      Renkaat vaihtoon ja reilusti ylipainetta pesään! Siinä se.

    • Anonyymi

      Avensis on suunniteltu Japanissa vasemmanpuoleiseen liikenteeseen idän vasemmistolaisille. Siellä Avensis vetää vasemmalle ojaan. Asialle ei ole voitu koskaan mitään, vain paali auttaa.

      • Anonyymi

        Olipa mahtavaa nähdä täällä pitkästä aikaa perinteistä ja aitoa provoa.
        Olin jo huolestunut siitä, että mihin nämä päivää piristävät höpö kommentoijat ovat hävinneet.

        En ole viitsinyt käydä katsomassa muiden merkkien sivuilla miten siellä hölöttäjät jaksavat.

        Älkää nyt vain kokonaan meitä jättäkö, vaan muistakaa antaa meille edes viikottainen provomme D.
        2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa mahtavaa nähdä täällä pitkästä aikaa perinteistä ja aitoa provoa.
        Olin jo huolestunut siitä, että mihin nämä päivää piristävät höpö kommentoijat ovat hävinneet.

        En ole viitsinyt käydä katsomassa muiden merkkien sivuilla miten siellä hölöttäjät jaksavat.

        Älkää nyt vain kokonaan meitä jättäkö, vaan muistakaa antaa meille edes viikottainen provomme D.
        2024

        Viisas neuvo ei vanhene.


    • Anonyymi

      Kaikissa Tojotissaa ohjaus ja kuskit vetelee...

      • Anonyymi

        Ajaessa ei pidä vedellä, voi löytää itsensä ojasta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      135
      3663
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1429
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1259
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1091
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      948
    Aihe