Onko palstalla ketään jonka sijaisnuori olisi huumeiden käyttäjä / kokeilija? Meidän nuori kärähti kannabiksen käytöstä ja tuo tieto tuli todella yllätyksenä meille sijaisvanhemmille. Nuori on asunut luonamme vauvasta lähtien ja aina ollut hyvin "mallikas" harrastuksineen päivineen. Murrosikäkin on sujunut suhteellisen kivutta, mutta nyt sitten poliisit olivat löytäneet häneltä piipun ja nuori tunnusti polttavansa kannabista.
Sijaisperheet velvoitetaan antamaan nuorille n. 50€/kk rahaa omaan käyttöön, jotta nuori oppisi käyttämään rahaa fiksusti. Noh, hänen kohdallaan raha on kuulema mennyt kannabiksen ostoon =(
Itse on kertonut ostaneensa milloin Mäkkäriruokaa, milloin limsaa ja karkkia, milloin käynyt leffassa jne.
Nyt tilanne on se, että nuoremme haluaa lopettaa polttelut. On luvannut pysyä erossa niistä touhuista ja luvannut käydä seuloissa aina kun haluamme. Tekisi mieli lopettaa tuon rahan antaminen hänelle. Voinko tehdä niin, vai syyttääkö sosku sitten minua rahan pimittämisestä? Jos itse ostan tuolla rahalla pojalle sitä mitä hän tarvitsee / haluaa, mutta ei saisi rahaa rahana.....Vai onko se hyvä idea ollenkaan?!
Kiitos kaikille jotka annatte minulle ohjeita ja evästystä kiperässä ja surullisessa tilanteessa.
Huumeet !!!!!
4
211
Vastaukset
- ejwklfne
minusta lapsi kaipaa rajojen lisäksi luottamusta, joten en ottaisi rahoja lapselta pois, mutta voithan vaikka kysyä pojalta, että suostuuko vaikka siihen, että näyttää aina välillä kuitteja ostoksistaan tms.
kannattanee kuitenkin kysyä sossulta, että mikä heidän kantansa asiaan on. sieltä saat todennäköisesti parempia neuvoja kuin täältä palstalta...- Ah!
Poliisin tehtäväkuvaan kuuluu viran puolesta tehdä ala-ikäisen kannabiksen käytöstä lastensuojelu-ilmoitus. Kyllä sossu ottaa yhteyttä pyytämättäkin. Alkaa lastensuojelun asiakkuus tällä sijaisäidillä itsellään. Lähtee vieraat ja omat lapset huostaan. Loistavaa!
- Simcit785
Ah! kirjoitti:
Poliisin tehtäväkuvaan kuuluu viran puolesta tehdä ala-ikäisen kannabiksen käytöstä lastensuojelu-ilmoitus. Kyllä sossu ottaa yhteyttä pyytämättäkin. Alkaa lastensuojelun asiakkuus tällä sijaisäidillä itsellään. Lähtee vieraat ja omat lapset huostaan. Loistavaa!
Päihteidenkäyttäjälasta ei palauteta biovanhemmilleen vaan siirretään laitokseen. Kyseessä olisi sijoituspaikan muutos, ei kotiutus.
- Mom
^Ls-ilmoitus kyllä tulee, mutta ei se lasten lähtö ihan noin helposti kyllä käy! Joskus seuranta-ajan jälkeen tämä lastensuojelun asiakkuus todetaan päättyneeksi, oli kyseessä sijaisvanhemmat tai omat lapsensa itse hoitaneet vanhemmat. Jos seuranta-aikana tämä lapsi ei paranna tapojaan, voi sitten tulla kyseeseen laitos (tällä kyseisellä lapsella, ei kylläkään tämän perusteella vielä muilla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997