TYTÖT!!!!!!VALKOVUODOSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tammikuussa 13v

Mulla on ollu kohta kaks vuotta valkovuotoa, karvoitusta vähän alapäässä ja rinnat ovat tulleet nuppuvaiheeseen tän vuoden alussa, ovat jo vähän kasvaneet :), mutta vielä niin pienet, että liivejä en tarvi :( ja haluisin kyssyy;
koska mulla sitten suunnilleen alkaa kuukautiset?
Ps. En kaipaa "kuukautiset alkavat kaikilla tytöillä eri tahiin"tyyppisiä vastauksia
kiitos vastauksista jo etukäteen :)

42

2259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tammikuussa 13v

      lisäys;
      alunperin minun piti kertoa, että mulla pitää vaihtaa pikkuhousut 2-3 kertaa päivässä , kun valkovuotoa niin paljon ja se HAISEE! *YÄK!* Onko jotain ohjeita mill ä vois "häivyttää" asiaa?;) ( mun sanavarasto xD, mut btw, en osaa selittää sit ä "suomeks")

      • äly hoi! ! ! !

        osta pikkuhousunsuojia nii ei tarvi koko housuja vaihtaa


      • notknowing
        äly hoi! ! ! ! kirjoitti:

        osta pikkuhousunsuojia nii ei tarvi koko housuja vaihtaa

        Valkovuodoin ei pitäis haista kovin voimakkaasti, tietysti silläkin on oma ominaistuoksunsa. Ettei vaan olis joku tulehdus, runsauskin voi liittyä siihen. :/


      • MirandaUusi

        Niinpä, kanstii mennä lääkäriin tai terveydenhoitajalle. Ne pystyy paremmin selvittää ja selittää asiaa.


    • dgdfgdf

      Osta pikkuhousunsuojia, niinkuin yksi aiemmin sanoikin. Mulla oli valkovuotoa ehkä 3 vuotta, ja sitten alkoi menkat. Olen nyt 12v, menkat alkoivat kesälomalla. Käytän nyt ja menkkojen alun jälkeen aloitin liivien käytön. : > Kysy äidiltäsi milloin hänellä alkoi menkat, sulla alkavat suunnillen samaan aikaan äitisi kanssa.

      • vinkki;)

        Menkkojen kanssa voi ja ehkä on parempikin käyttää suojia mutta valkovuodon kanssa ei kannata


      • MirandaUusi

        No voi kuule kyllä, valkovuodonkin kanssa voi käyttää suojia mutta sellasii erilaisia!


      • MirandaUusi

        Niinpä samaa mieltä oon sun kaa!


    • Juuh

      Mul sama ja oon 11. Sul alkaa noin 3vuoden päästä.

    • nnuorikaina

      ootpa vanha mul on jo kaikki jutut kehittyneimpii kun sul ja oon 10v.

      • kuolet

        Sä voit oikeesti kuolla jos valkovuoto on niin runsasta!! P.s. Mun kaverin sisko kuoli siihen...:-(


      • MirandaUusi

        Blaablaa! Tiiäkste mitä? Noi ei oo nyt tosi asioita elämässä! Mun äly sanoo nii!,!


      • Gyuij

        Mikä hormoonihiiri oot. Kun 10v oot jo karvaperse.


    • ööok

      kuolet?? ei siihen voi kuolla pöljä!

      • tammikuussa 13

        sä joka oot 10 v ja kaikki jutut paljon kehittyneempiä ku mulla;
        mun luokassa on alle puolilla rintsikat (10 tyttöä) siis KOLMELLA KYMMENESTÄ on rintsikat. MUn koulussa mua vuotta nuoremmat on paljon kehittyneempiä ku mun omassa luokassa . MUista että murrosikä aikaistuu kokoajan ;)!


      • MirandaUusi

        Mulla ei oo tohon toiseen viestiin mitää neuvoo,mut toinen asia ku,sä kysyit et koska kuukautiset voi alkaa. Nii oon lukenu et noin 9-16 vuotiaana. Mulla itellä kuukautiset alko, 10weenä, ja sattuu aivan paljon.(Kaikilla ei siis oo mitään kipuja. Mutta varoitan et joillani voi olla!) Siis niin et ekat 2-4 päivää mä saan vetää ihan tosi paljon särkylääkkeitä. Enkä myöskään tekee yhtään mitään, varsinkaan mitään äkkinäisiä liikkeitä. Sään myös olla kaksinkerroin. Mun vastaus oli tässä.
        Moi!!!


    • Yyyyyäk

      Aatelkaa mulla valu sänkyyn vihervuotoa

      • MirandaUusi

        No aaahhaaaaaahhhhhhaaaa!!!!!! Kuule, ei sellaista ole olemassa...!!!!


      • KerronJaKysyn
        MirandaUusi kirjoitti:

        No aaahhaaaaaahhhhhhaaaa!!!!!! Kuule, ei sellaista ole olemassa...!!!!

        Itseasiassa on mutta se ei liity mitenkään normaaliin murrosikään, siinä tapauksessa jos vihervuotoa tulee pitäis lähtee lekurille. (Lääkärille)


    • loverr1

      Heippa! Ennen kun mulla alkoi menkat mulla oli ollut n. 2 vuotta valkovuotoa joten eipä sullakaan taida enää kauan mennä :)

      • MirandaUusi

        No hei vaa sullekki. Oot oikeessa.


    • onsq1

      Mää kattelin wikipediasta että 2,3 vuotta rintojen kasvun jälkeen alkaa menkat :D

      • Minä vaa :D

        Moikka. Mulla oli kans jotai 2 vuotta valkovuotoo ja menkat alko viime viikolla. Oon nyt 13. Rinnat on jo kehittynyt ja kuppikoko on joku 70b-c. Riipuu iha liiveistä. Sulla voi iha hyvi olla hiiva.. Siis mulla oli se koska valkovuotoo tuli nii paljo ja se hais pahalle. Mutta sit rupesin käyttää pikkuhousunsuojia. Ne autto. Ei tuntunu nii märältä keske kouluun :D


    • pätkis;)

      Itellä valkovuotoa ollu vuojen ja oon 12 karvaa vähäsen ja rinnat ei oo kehittyny. Ylipainoa on 7kg ja oon 135cm pitkä. Ja oon siis kutosella. Oon lyhyt tiiän joten ei tarvii alkaa valittaa eli oon 135cm /42kg..

      Mutsila menkat alko tyylii 13-14vee että odotellessa

    • vinkki;)

      Ehkei kannattaisi käyttääkkään suojia valkovuotoon koska valkovuodossa on paljon ravinteita (valkovuoto johtuu limakalvon paksuuntumisesta) ja ravinteikas valkovuoto on täydellinen kasvualusta bakteereille (jotka yleensä tulehduttavat) mutta jos välttämättä haluat käyttää suojia taittele vaikka vessapaperia koulussa ja vaihda vaikka välkillä 1-2 tunnin välein

    • Auttakaa!!

      Moi! Mul on ollu valkovuotoo noin ½ vuotta. Ja oon siis 5lk. Ja oon 11v. =) Mut millon ne kuukautiset alkaa?? Ja jossain luki,et voi käyttää valkovuodon aikan siteitä,mut eiks sit voikkaan?? :o Ja oon murrösiässä,rinnat on alkanu kasvaa ja karvoitusta on.. Auttakaa!!!! =)

    • Mätiiiän

      Totta kai voit käyttää siteitä! Mun mielestä on ihan sama valuuko se pikku housuihin vai siteesee...

      • Cool18

        E-t o-o to-sis-sa-si.....!


    • moikkaps:3

      On olemassa itse valkovuodolle omia siteitä. Itellä on jo vähän valkovuotoa mutta aika niukasti.. Eli en ite käytä. oon parin viikon päästä 12v eli 5lk

      • MirandaUusi

        Aaaaahhaahhhaa eeeeeehhhheeeeeee!!!!! Oon saman ikäne mut täytän 8 päivän päästä 13wee.


    • Auttakaa!!

      Ok. =)

    • Jokuugkgkukugkf

      Kaikilla alkaa kuukautiset eri aikaan ja mielelläni ennustaisin sen itekkin mutta ite käytän pikkuhousun suojia (jos on pakko) koska mulla ainakin vaihtelee että millon ja miten paljon mulla on valkovuotoa tullut. Oon ainakin itte kärsinyt aina välillä alavatsan kivuista mutta kuukautiset ei oo alkanut. Ja kaikki jotka ei oo kertonut siitä että kuukautiset on alkamassa ni olis korkee aika ja pikku vinkkinä sulle kans että kerro sun äidille että sulla on alkamassa ni voitte yhessä ostaa terveys siteitä ja pikkuhousun suojia ja sit jvaikka mennä sinne lääkärille jos on tarve

      • Cool18

        Kiitti!


    • jokuvaan123457

      Ite oon 12 ja mulla oli valkovuotoo noin 2 vuotta ja eilen alko menkat.Alotin rintsikoita käyttää (koko oli 65AA)viime kesänä ja nyt mun koko on 70A.Ja joo kannattaa kysyy millon sun äitillä on alkanu menkat koska mulla ja mun äitillä on alkanu samaan aikaan menkat eli 12v ja kesäkuussa.Aluks kannattaa käyttää niitä minitoppeja jos rinnat ei oo isot.

      • MirandaUusi

        No ehheaahha!!!!!!! Mä oon 6luokalla ja koulun tyttöjen tisseistä isoimmt tissit mitkä näyttää tisseltä.


    • Tyttö5lk

      Mulla on just alkanu valkovuoto. Mä käytän vessapaperia pikkuhousu suojana. Miten mun pitäis kertoo tästä äidille, se ei tiiä tästä eikä siitä että mää oon murrosiässä. Olisin todella kiitollinen vinkeistä. PS: Oon vitosella ja täytän 22.11 yksitoista.

    • Nimimerkkil

      Oon ite 12v. Menkat ei oo alkanu, volkovuotoo tulee aika paljon ja rinnat ei oo kasvanu melkee ollenkaa. Enkä uskalla puhuu täst kenellekkää ja valkovuoto on kestäny jonku vuoden. Ja melkee kaikki mun luokalt käyttää ritsikoit lukuunottamatta mua ja yht toista. Hiuksetki rasvottuu tosi nopeesti..

      • MirandaUusi

        Mä oon tol sivul kui, Miks menkat osa 2, nii tuu puhuu sinne munkaa ajakuluksi.


    • MirandaUusi

      Kuule kuten teos aikaisemmassa viestissä, selitän sullekki, nyt yhen asian. Ainakin toi yks juttu jonka sä sanoit on totta, mutta pakko sanoo että älä odota missään tapauksessa näitä vitsin menkkoja. Eli sulle toivon et sä et missään, nimessä kärsi samanlaisia asioit silloin kun siinä yhessä viestissä sanoin. PS, jos sua kiinnostaa mitä mä siihen vastasin nii, kannattaa kelata reilusti vain ylös päin. Kato se sielt.
      Moi!!!!

    • MirandaUusi

      Moi, ajattelin vaan ilmottaa vaik te vrmaa tiiätte jo. Mutta tuli kysymys mieleen, nimittäin et ne ketkä näkee tossa kun tullaan ja valitaan mitä katotaan ja tällatti et laitetaan kommenttii sitten niin, jos jota kuta kiinnostaa niin 10 minuutin tai 30 minuutin päästä. Niin kun kaikki ja mä ollaan siellä puhutaan siitä koska, mun mielestä se on sopiva aihe mun, mielest tytöil. Oon ite oikeesti lukenu sen jo mutta voi, lukee sen uudestaan viellä. Mut ei siitä sen enempää.

      Mä sanon sen verran viellä et tä aihe ei tietysti kuulu tänne, mutta sanoin vaan et kiinostaaks jotaki.



      Moi!

    • Cool18

      Sori, mä ilmoitin väärän mun nimimerkin siis mun nimimerkki on Cool18.

    • MirandaUusi

      OK. Mut kato seuraaval kerral tarkemmin, mutta laita vaikka oma käyttäjä nimesi vaikka muistiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe