Meillä on laskettuun aikaan vielä hetki ja pähkäilen tässä niinkin yksinkertaista kysymystä kuin sitä, että milloin olette pyytäneet valitsemianne henkilöitä lapsen kummeiksi? Itselläni on useampi kummilapsi ja käytäntöjä on ollut molempia - ennen ja jälkeen lapsen syntymän.
Ei tämä mikään maata kaatava kysymys ole, mutta kiinnostaa vain mikä on yleisempi käytäntö. Me aiomme pyytää kummeja vasta lapsen syntymän jälkeen. Oletetaan tietysti, että kaikki pyydetyt suostuvat ;), mutta onhan siinä vielä hetki aikaa pähkäillä, jos joku kieltäytyy.
Milloin olette pyytäneet kummeja?
6
310
Vastaukset
- kummis
Sekä-että.
Rakkainta ja pitkäaikaisinta ystävääni lapsuudesta lähtien oli luontevaa pyytää kummiksi jo odotusaikana, koska olimme sen tosillemme jo lapsina luvanneet :)
Muita kummeja pyydettiin sitten lapsen synnyttyä. - Ristiäisten alla
Kummeja on kysytty silloin, kun on alettu ristiäisiä järjestämään eli lasten ollessa parin viikon ikäisiä. Nuorimmaiselta lapselta yksi pari kieltäytyi kummiudesta, mutta oikeastaan siinä kävi onni onnettomuudessa, kun hänen tilalleen valitut kummit on ollut aivan ihania kummeja lapselle.
- jepjep
Odotusaikana on kysytty.
- mona88
Itse sain kummikutsun kun lapsi oli 4-5 kuukautinen ja ristiäisiä oli alettu suunnittelemaan. Mutta itse meinaan kysyä odotusaikana jotta saavat sitten olla lapsen elämässä syntymisestä lähtien =)
- .............
Syntymän jälkeen.
- difdi
Oma kummipoikani oli 5 päivän ikäinen, kun minua pyydettiin kummiksi. Olin tosin kuullut "huhua" asiasta jo aikaisemmin äidiltäni, koska pojan vanhemmat ovat enoni ja hänen vaimonsa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822