Lusikkajengi kylvää kauhua!

siporex kestää

27.8.2012 STT - julkaisuvapaa

Marjutta Höttö on tyrmistynyt. Talonväen nukkuessa varkaat olivat tehneet kivitalon seinään lusikalla reijän ja käyneet röyhkeästi varastamassa kaiken näkyvillä olevan arvokkaan tavaran.

Vihjeitä jengistä oli jo aiemmin, kaksi samanlaista taloa samalla kadulla oli puhdistettu kuukausi sitten. Marjutta ei kuitenkaan ollut huolissaa, "eihän se meille voi sattua", oli vain ollut ajatuksena.

Urakoitisija oli talon tekovaiheessa säästänyt raudoituksissa. Vaatimuksien mukainen määrä terästä olisi ehkä estänyt lusikkajengin hämäräpuuhat, harmittelee Höttö jälkeenpäin.

Nyt Höttöjen taloon on tulossa jämerä puuverhous, eipä enää lusikka tule puremaan, vitsailee Marjutta!

116

2520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siporex pysyy

      27.8.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Ilmaston lämpenemisen johdostoa jäätiköt sulivat eilen. Merien pinta ympäri maapalloa nousi 20 metriä. Sipo Rex istuu kuitenkin tyytyväisenä talonsa parevekkeella. Haastatteluhetkellä Sipo joi rauhallisesti kahvia ja söi munkkia. Meidän kuitenkin piti mennä paikalle Bavaria Sport veneellä.

      - Me: Ettekö näe mitään ongelmaa tässä?
      - Sipo: Mikäs tässä on kahvitellessa, lusikatkin löytyvät seinästä parvekepöydän vierestä.
      - Me: Mutta talosihan kelluu?
      - Sipo: Hyvä vaan, nyt on tilava piha eikä ole betonirautataloja pilaamassa maisemaa.

      • Valuharkkoneidit asialla

        On se hyvä että muilla kuin kevytbetonitoimijoilla on aikaa kesken työpäivän kirjoitella palstoille. Onko pulaa asiakkaista?


      • ABM alkuun?

        Rohkenenko kirjoittaa tähän tyystin toisentyyppisestä ongelmasta. Se alkoi jo 70-luvun alussa natiaisena kun asuin lähiössä betenielementtitalossa. Tykästyin kovin betoniseiniin ja niiden tuoksuun. Parhaimmillaan tuoksu oli talon kylmäkellarissa jossa huomasin viihtyväni yhä useammin ja pidempiä aikoja. Opiskelu heitti minut sitten isoon kaupunkiin keskustan tiilitaloon, missä en oikein viihtynyt. Tuttu tuoksu puuttui eivätkä runkoäänetkään olleet oikeanlaiset. Onneksi valmistuin sukkelaan insinööriksi ja sain hyvän työpaikan. Heti vuokrasin kaupungilta tontin ja rakensin talon vaimolle ja pienille lapsille, joita oli jo kaksi...
        Lukijalle on sanomattakin selvää, että muurasin taloni betoniharkoista! Voi sitä onnea kun pumppuauto ajoi pihaan ja rupesi liruttamaan betonivelliä seinän koloihin! Vielä pitkään auton poistuttua kuljin ympäriinsä ja nuuhkin taivaallista tuoksua. Välillä en voinut vastustaa kiusausta vaan upotin käteni velliin ja pyörittelin edestakaisin...
        Kun koti on nyt valmis ja runko kuivunut parin talven jälkeen betonin tuoksua on vaikeampi tunnistaa. Menen joskus kellariin ja istun siellä yksinäni ja nuuhkin, ahh! Vaimo on alkanut päästä jyvälle touhuistani joita pitää omituisina.. vahtii jo missä viivyn. Eilen ehdotti että minun pitäisi hakea jostakin apua, vertaistukea. Varmaan on muitakin joilla on sama pakkomielle, betoni, betoni, teräsbetoni!
        En voi vastustaa... Jos vaimo toteuttaa uhkauksensa muutosta Älväriin, se on paha, mutta eipä hän huomaa että sielläkin on autotallissa betonilattia, ihanan viileä, tuoksuva ja kutsuva...Että minun muka pitäisi perustaa ABM, anonyymit betonimaanikot! Olisiko meitä muitakin?? Löytyisikö tältä palstalta?? Please!


      • huono juttu43223
        ABM alkuun? kirjoitti:

        Rohkenenko kirjoittaa tähän tyystin toisentyyppisestä ongelmasta. Se alkoi jo 70-luvun alussa natiaisena kun asuin lähiössä betenielementtitalossa. Tykästyin kovin betoniseiniin ja niiden tuoksuun. Parhaimmillaan tuoksu oli talon kylmäkellarissa jossa huomasin viihtyväni yhä useammin ja pidempiä aikoja. Opiskelu heitti minut sitten isoon kaupunkiin keskustan tiilitaloon, missä en oikein viihtynyt. Tuttu tuoksu puuttui eivätkä runkoäänetkään olleet oikeanlaiset. Onneksi valmistuin sukkelaan insinööriksi ja sain hyvän työpaikan. Heti vuokrasin kaupungilta tontin ja rakensin talon vaimolle ja pienille lapsille, joita oli jo kaksi...
        Lukijalle on sanomattakin selvää, että muurasin taloni betoniharkoista! Voi sitä onnea kun pumppuauto ajoi pihaan ja rupesi liruttamaan betonivelliä seinän koloihin! Vielä pitkään auton poistuttua kuljin ympäriinsä ja nuuhkin taivaallista tuoksua. Välillä en voinut vastustaa kiusausta vaan upotin käteni velliin ja pyörittelin edestakaisin...
        Kun koti on nyt valmis ja runko kuivunut parin talven jälkeen betonin tuoksua on vaikeampi tunnistaa. Menen joskus kellariin ja istun siellä yksinäni ja nuuhkin, ahh! Vaimo on alkanut päästä jyvälle touhuistani joita pitää omituisina.. vahtii jo missä viivyn. Eilen ehdotti että minun pitäisi hakea jostakin apua, vertaistukea. Varmaan on muitakin joilla on sama pakkomielle, betoni, betoni, teräsbetoni!
        En voi vastustaa... Jos vaimo toteuttaa uhkauksensa muutosta Älväriin, se on paha, mutta eipä hän huomaa että sielläkin on autotallissa betonilattia, ihanan viileä, tuoksuva ja kutsuva...Että minun muka pitäisi perustaa ABM, anonyymit betonimaanikot! Olisiko meitä muitakin?? Löytyisikö tältä palstalta?? Please!

        "Lukijalle on sanomattakin selvää, että muurasin taloni betoniharkoista! Voi sitä onnea kun pumppuauto ajoi pihaan ja rupesi liruttamaan betonivelliä seinän koloihin!"

        Valuharkot valetaan.

        "Kun koti on nyt valmis ja runko kuivunut parin talven jälkeen betonin tuoksua on vaikeampi tunnistaa"

        Köyhällä sitten ei ollut varaa päästöttömiin M1 luokkaan kuuluviin seinätasotteisiin ja maaleihin.


      • 9iui78
        Valuharkkoneidit asialla kirjoitti:

        On se hyvä että muilla kuin kevytbetonitoimijoilla on aikaa kesken työpäivän kirjoitella palstoille. Onko pulaa asiakkaista?

        ei oo.


    • laastipelle

      mitäs merkkiä neiti myy?

      Ilmeisesti et ainakaan kevytbetonia?...

      lopeta ja mee myymään merkkiäsi.

      • 0lll

        "Ilmeisesti et ainakaan kevytbetonia?"

        Kevytbetonin myynti ja valmistus pitäisi kieltää, niin höttöä ne ovat.


    • Siporex ja hiekka

      29.8.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Vedenpaisumuksen jälkeen Sipo Rexin talo ajautui hiekkarannalle. Menimme taas Bavaria Sport veneellä haastattelemaan.

      Me: - No miten talo tänne päätyi?
      Sipo: - Jämerältä saimme ohjeet, että kauho kauho (laastia toim huom.) ja roiloita roiloita (seinää toim huom), että kyllä siten hyvin rantaan pääsi.
      Me: -Oletteko viihtyneet?
      Sipo: -Toki, onhan talo nyt siellä, mistä se on tullut.
      Me: - Lapsetkin näyttävät hiekan kanssa viihtyvän.
      Sipo: -Toki, täytyyhän lastenkin oma hiekkalinna rakentaa.

      • Enakkoon helppo

        Lammin matkailu, keskusvaraamo 0100100-112

        Kolkko ja kostea valubetoniurakka on koko perheen helvetti niin tapahtumiltaan kuin aktiviteeteiltaankin.

        Lammin keskusvaraamolla on Suomessa satoja kohteita joissa suomalainen ydinperhe voi kokea "once in a lifetime, but never again" - elämyksiä. Tapahtumien keskipisteessa, aktiviteetien äärellä ja reilusti omassa rauhassa menevät parisuhteesi, terveyteen ja rahasi... Takuulla. Varaat vain kauttamme kaikki ohjelmapalvelut niin toimitamme haluttuun paikkaan kasan kiviä ja käyntikortteja. Majoitusesittelyt ja online -varaus netissä.

        Seikkailun jälkeen, kaiken kokeneena klikkaa itsesi netisivuillemme, anna veretpysäyttävä palautteesi ja voit olla huoleti. Emme vastaa viestiisi tai lähetä rasittavia jälkimarkkinointi tai asiakastyytyväisyys kyselyjä. Miksi turhaan. Saat näin pitää ainutlaatuisen kokemuksesi ja muistosi.

        Tervetuloa ihmettelemään miten joku näin hullu idea voi toimia näin huonosti.


      • +03
        Enakkoon helppo kirjoitti:

        Lammin matkailu, keskusvaraamo 0100100-112

        Kolkko ja kostea valubetoniurakka on koko perheen helvetti niin tapahtumiltaan kuin aktiviteeteiltaankin.

        Lammin keskusvaraamolla on Suomessa satoja kohteita joissa suomalainen ydinperhe voi kokea "once in a lifetime, but never again" - elämyksiä. Tapahtumien keskipisteessa, aktiviteetien äärellä ja reilusti omassa rauhassa menevät parisuhteesi, terveyteen ja rahasi... Takuulla. Varaat vain kauttamme kaikki ohjelmapalvelut niin toimitamme haluttuun paikkaan kasan kiviä ja käyntikortteja. Majoitusesittelyt ja online -varaus netissä.

        Seikkailun jälkeen, kaiken kokeneena klikkaa itsesi netisivuillemme, anna veretpysäyttävä palautteesi ja voit olla huoleti. Emme vastaa viestiisi tai lähetä rasittavia jälkimarkkinointi tai asiakastyytyväisyys kyselyjä. Miksi turhaan. Saat näin pitää ainutlaatuisen kokemuksesi ja muistosi.

        Tervetuloa ihmettelemään miten joku näin hullu idea voi toimia näin huonosti.

        "Kolkko ja kostea valubetoniurakka on koko perheen ******** niin tapahtumiltaan kuin aktiviteeteiltaankin."

        Jos muuraminen ei kiinnosta, niin valuharkko on way to go. Siksi valitsin lammiharkon ja rakensin talon itse.


      • Arvaaarvaa
        +03 kirjoitti:

        "Kolkko ja kostea valubetoniurakka on koko perheen ******** niin tapahtumiltaan kuin aktiviteeteiltaankin."

        Jos muuraminen ei kiinnosta, niin valuharkko on way to go. Siksi valitsin lammiharkon ja rakensin talon itse.

        Valuharkko onkin oiva tee-se-itse miehen valinta. Jos varsinkin haluaa tehdä paljon itse eikä pieni ylimääräinen "puuhastelu" ole pahitteeksi. Kyllähän siitä parissa vuodessa valmiin talon saa. Onko se järkevää, no... siitä voi olla montaa mieltä. Minä olen vain yhtä mieltä... Arvaatko mitä?


      • +3
        Arvaaarvaa kirjoitti:

        Valuharkko onkin oiva tee-se-itse miehen valinta. Jos varsinkin haluaa tehdä paljon itse eikä pieni ylimääräinen "puuhastelu" ole pahitteeksi. Kyllähän siitä parissa vuodessa valmiin talon saa. Onko se järkevää, no... siitä voi olla montaa mieltä. Minä olen vain yhtä mieltä... Arvaatko mitä?

        "Kyllähän siitä parissa vuodessa valmiin talon saa. Onko se järkevää"

        On, jos ei halua ryhtyä tuulimuuliksi tai ostaa puurimpuloita. Myöskin nukkua saa rauhassa ilman stressiä.


    • Siporex ja tikat

      7.9.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Vedenpaisumuksen jälkeen Sipo Rexin talo ajautui hiekkarannalle. Menimme taas toisen kerran Bavaria Sport veneellä sinne haastattelemaan.

      Me: On muutama päivä viime käynnistä, mitä nuo kolot seinässä ympäri taloa ovat?
      Sipo: Paikallinen tikkaparvi on innostunut nakuttamaan talon seiniä. Luulevat, että syötävää löytyy.
      Me: Mitä aiotte tehdä?
      Sipo: Täytyy kai muuttaa muualle muutaman viikon päästä. Ei tänne saarelle saa laasteja, jotta voisi reiät paikat.
      Me: Minne muutatte?
      Sipo: Opimme tästä, että teräsbetonitalo on paras. Vedenpaisumuksen väistyttyä on tarjolla kunnon taloja.

      • Rannari

        Hah!
        Olenkin ihmetellyt miten kaikki puutalotkin ovat täynnä reikiä.
        Tikat etsivät matoja...

        Voi V**** mitä idiootteja.

        P.S. Kyllä tämä teräsbetoniseinä-jengi tulisi Busterilla kun sekin on pommin kestävä, kun ei niillä muilla ominaisuuksilla ole veneessä merkitystä.


    • Siporex ja urheilu

      15.9.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Teimme tutkimusretken alueelle joka oli ollut vedenpaisumuksen alla. Siporex, kevytbetoni ja puutalojen paikalla oli vain tyhjät tontit, mutta teräsbetonitalot olivat paikoillaan.

      Talojen omistajat katsoivat vesivahinkojen siivousta, vakuutusyhtiö palkaamat yritykset tekivät työn. Näimme myös Sipo Rexin kävelevän alueella.

      Me: Joko kunnon talo on löytynyt?
      Sipo: Ei ole, kukaan näistä ei suostu myymään.
      Me: Jäihän sinulle ilmeisesti tontti, etkö voi kunnon taloa siihen rakentaa?
      Sipo: Ei ole varaa rakennuttaa kunnon talo ja itse olen niin heikossa kunnossa, että en jaksa 20kg kiloa nostaa.
      Me: Eikö ongelmaan auttaisi punttisali?
      Sipo: En ole oikein koskaan urheillut, joten enpä oikein tiedä. Taidamme joutua asumaan asuntoautossa.

      • L.Matonen

        Täällä Lammi Matonen - Espoo, Suomi

        - "Voihan fitt..., miten nää valumat saa piikattua" - Matonen kuivaa suunpieltänsä naapuritymaan Sipotaloa katsellessaan
        - "olisit laittanut uretaania saumoihin" - Huikkaa naapurin Sipo terassiltaan
        - "millonkos meinaat saada lämmöt päälle ja kuitattua oman osuutes siitä kimppamaalämönporauksesta?" - jatkaa Sipo ja jatkaa nurmikonleikkuutaan
        - "no mä en oikein saa tota yläpohjan höyrynsulkumuovia tiiviiksi, oon paikkaillut tikan reikiä näillä saamillani käyntikorteilla, mut vieläin tuntuu ihme viima sisällä. saanks mä ton pullon... voin viedä sen kauppaan ja lyhentää velkaa 15 sentillä sulle" - toteaa Matonen masentuneesti
        - "Ai. Meillä i tietääkseni ole mitään muoveja, joten tuossa en osaa auttaa. Maatöiden jälkeen oltiin 6 viikkoo safarilla ja sen jäleen roiloteltiin seinät ite. Liisa on siivoillut ja tekniikan pojat hoiteli putki ja sähköhommat" - kuvailee Sipo helposti sujunutta urakkaansa, mutta huomaa Matosen purskahtanee itkuun
        - "puol milliä on jo mennyt eikä loppua näy. Asun tossa teltassa ja Tuirea en oo nähnyt pariin viikkoon. Kyl mä vielä löydän sen seinän pullauttaja -urakoitsijan käyntikortin jostain... ja sen Kaajon numero mulla on kans... pistän Joukon asialle ja eiköhän ala tapahtuu!! ja. ja. ja" - Manaa Matonen
        - "Hei mut tuu meidän kellariin punkkaamaan. Sielä on lämmin eikä me Liisan kanssa heräillä kun sä hipsit öisin hommiin... meidän portaat kun ei narise" - iskee Sipo silmää..
        - "Kyllähän toi auttais. mun olis jo aiemin pitänyt tarrautua siihen toiseen käteen. Sitä vaan on niin kusetettavissa joskus" - toteaa Matonen ja hypähtää Sipon jämerälle kiviterassille avaamaan oluen...


      • 62567
        L.Matonen kirjoitti:

        Täällä Lammi Matonen - Espoo, Suomi

        - "Voihan fitt..., miten nää valumat saa piikattua" - Matonen kuivaa suunpieltänsä naapuritymaan Sipotaloa katsellessaan
        - "olisit laittanut uretaania saumoihin" - Huikkaa naapurin Sipo terassiltaan
        - "millonkos meinaat saada lämmöt päälle ja kuitattua oman osuutes siitä kimppamaalämönporauksesta?" - jatkaa Sipo ja jatkaa nurmikonleikkuutaan
        - "no mä en oikein saa tota yläpohjan höyrynsulkumuovia tiiviiksi, oon paikkaillut tikan reikiä näillä saamillani käyntikorteilla, mut vieläin tuntuu ihme viima sisällä. saanks mä ton pullon... voin viedä sen kauppaan ja lyhentää velkaa 15 sentillä sulle" - toteaa Matonen masentuneesti
        - "Ai. Meillä i tietääkseni ole mitään muoveja, joten tuossa en osaa auttaa. Maatöiden jälkeen oltiin 6 viikkoo safarilla ja sen jäleen roiloteltiin seinät ite. Liisa on siivoillut ja tekniikan pojat hoiteli putki ja sähköhommat" - kuvailee Sipo helposti sujunutta urakkaansa, mutta huomaa Matosen purskahtanee itkuun
        - "puol milliä on jo mennyt eikä loppua näy. Asun tossa teltassa ja Tuirea en oo nähnyt pariin viikkoon. Kyl mä vielä löydän sen seinän pullauttaja -urakoitsijan käyntikortin jostain... ja sen Kaajon numero mulla on kans... pistän Joukon asialle ja eiköhän ala tapahtuu!! ja. ja. ja" - Manaa Matonen
        - "Hei mut tuu meidän kellariin punkkaamaan. Sielä on lämmin eikä me Liisan kanssa heräillä kun sä hipsit öisin hommiin... meidän portaat kun ei narise" - iskee Sipo silmää..
        - "Kyllähän toi auttais. mun olis jo aiemin pitänyt tarrautua siihen toiseen käteen. Sitä vaan on niin kusetettavissa joskus" - toteaa Matonen ja hypähtää Sipon jämerälle kiviterassille avaamaan oluen...

        Todellisuudessa lammitalo syntyy nopeammin kuin muurattavat ja roilotettavat talot. Että lammitalon omistaja joutuu kuuntelemaan parvekkeelta sipotalon roilotusta.

        Että huono juttu oli, koska ei todellisuuden häivääkään tarinassa. Itsestään selvää on on että valumuotit tuleee olla tiivitä ja kestää betonin paine. Melkoa outoa taas on että seinää voi kaivaa lusikalla ja se kelluu.


      • Eestiläiset ryssii lammi
        62567 kirjoitti:

        Todellisuudessa lammitalo syntyy nopeammin kuin muurattavat ja roilotettavat talot. Että lammitalon omistaja joutuu kuuntelemaan parvekkeelta sipotalon roilotusta.

        Että huono juttu oli, koska ei todellisuuden häivääkään tarinassa. Itsestään selvää on on että valumuotit tuleee olla tiivitä ja kestää betonin paine. Melkoa outoa taas on että seinää voi kaivaa lusikalla ja se kelluu.

        Lammi on kaikkein hitain kivitalo rakentaa ja sen kruunaa eestiläiset Rinaldo ja Marek ryssimällä valut ja pullauttamalla sirget seinät natukket vinoon.


      • 5355345
        Eestiläiset ryssii lammi kirjoitti:

        Lammi on kaikkein hitain kivitalo rakentaa ja sen kruunaa eestiläiset Rinaldo ja Marek ryssimällä valut ja pullauttamalla sirget seinät natukket vinoon.

        Otetaaks skaba kumpi pykää talon nopeammin sä siposta, mä lammista, vai eikö voimat riitä;-)


      • skaba sopii
        5355345 kirjoitti:

        Otetaaks skaba kumpi pykää talon nopeammin sä siposta, mä lammista, vai eikö voimat riitä;-)

        Otetaan vaan skaba... mä tulen mukaan ja teen eps- muottiharkoista. Voitte sitten asennella runkoa vielä räntäsateessa, kun mä jo teen sisätöitä.


      • näin täällä
        skaba sopii kirjoitti:

        Otetaan vaan skaba... mä tulen mukaan ja teen eps- muottiharkoista. Voitte sitten asennella runkoa vielä räntäsateessa, kun mä jo teen sisätöitä.

        Siinä kun asentelet syrtoksiharkkoihin puisia valutukia, lammitalon seinät on jo valettu ja lammitalo vesitiivis kattoineen ja ikkunoineen.


    • samuel muursulkku

      Tiedote

      Suomen maataloustuottajien sikakasvatusjaos on alustavasti lähestynyt siporex talojen omistajia ja tehnyt ennakkotarjouksen siporexharkkojen ostosta. Tarjoushinta 0,04 euroa/kilo ei sisällä talojen purkamisesta syntyviä kustannuksia, mitkä jäävät myyjien vastuulle. Ostetut harkot jauhetaan ja lisätään sikojen rehuun. Siporex-jauhetta syöneiden sikojen liha saataneen jo joulumarkkinoille 2013. Jauheen syöttämisen sioille on todetty tekevä kinkuista luonnostaan mureampaa, eikä näinollen kinkun paistamiseen tarvitse käyttää useita tunteja. Lisäksi paistolämpötilaa voidaan laskea. Suomen energiansäätäjien liitto suosittaa sipolihaa: "Toimenpiteellä säästämme huomattavan määrän energiaa, joulukinkkujen paisto synnyttää suuren energiankulutus-piikin aatonaattona. Puhumattakaan siitä, että saamme purettua huonokuntoisia energiasyöppöjä rakennuskannstamme" toteaan liiton toiminnanjohtaja.

      • Galluppia

        Suomen gallup - suuri kivitalokysely 15.9.2012

        - Asukas Lammi Matonen. Asutteko kivitalossa?
        - Asuisin mielelläni, mutta punkkaan nyt naapurin kivitalossa. En ole onnistunut saamaan teräsbetonitaloani valmiiksi
        - entä te Sipo Rex, onko teillä kivitalo.
        - on kyllä, eikä mikä tahansa kivitalo vaan vankka ja jämerä kevytbetonitalo. Ehkä joskus tuleva naapurimmekin asuu meillä. Olen yrittänyt auttaa häntä parhaani mukaan, mutta vaikka olenkin hyvin koulutettu ja menestynyt työelämässä, en pysty ymmärtämään hänen talotoimittajansa rakennusjärjestelmää. Ohjeetkin ovat vajaavaiset.
        - mutta eikö kaikki Kivitalot ole samanlaisia, yhtä helppoja ja yksinkertaisia tehdä herra Rex
        - no tässä on joku ihmeellinen puuyläpohja ja jotain muoveja joutuu virittelemään. Lisäksi minulla ei ole noin turhan järeitä timanttiporia yms. Noiden betonivälipohjaan tulevien läpivientien ja sen sellaisten tekemiseen. Omassa riitti työstöhommiin ihan saha ja akkuporakone kuppilaikalla. Lusikkaakin kokeilin, mutta kehuista huolimatta se oli aika työläs väline.
        - mutta kai nyt sentään pinnoitustyöt ovat samanlaisia herra Rex?
        - no meillä ei kylläkään joutunut tekemään alaslaskuja kuin eteiseen. Naapuri joutuu näköjään alaslaskemaan ja levyttämään kaikki katot.
        - Onko teillä herra Matonen, näkemystä kivitalonne tulevaisuudesta?
        - luulen että se jää nyt kesken. Kaverini Sipo on ajatellut alkaa miellyttävän rakennuskokemuksensa siivittämänä uuden kevytbetonitalon rakentamisen ja
        olen luvannut ostaa tämän nykyisen häneltä jos vaan saan tuon raadon tuosta myytyä. Minä en kyllä ikinä enää ala rakentamaan
        - olenkin jo kuullut tarpeeksi. Tästä gallupista saa kyllä sellaisen kuvan, että kaikki alan toimijat eivät ole samalla viivalla kun vertaillaan.
        - kiitos haastattelussa. Tulkaa ihmeessä toistekin kun pääsen uutta Jämerää taloa byggaamaan. Tulehan Matonen. Mennään kokeilemaan josko löydettäis sille väärään kohtaan vedetylle pistorasialle jokin toinen reitti pintavetona. Saadaan ees halogeenit sinne kuivattamaan rakenteita.


    • korjaaja..3432

      "- Asuisin mielelläni, mutta punkkaan nyt naapurin kivitalossa. En ole onnistunut saamaan teräsbetonitaloani valmiiksi
      - entä te Sipo Rex, onko teillä kivitalo.
      - on kyllä, eikä mikä tahansa kivitalo vaan vankka ja jämerä kevytbetonitalo."

      Usko vaan unelmiisi. Ikinä siporex hiekkakarkosta ei tule kiveä saatika muuraminen ja roilottaminen olisi nopeampaa kuin betonin valaminen.

      • Ei ole kivitalo

        Olet oikeassa. Jämerä ei ole kivitalo. Se on kevytbetonitalo. Kivi onkin erittäin huono talorakennusmateriaali niin lämmöneristävyytensä kuin työstämisenkin suhteen. Kevytbetoni taas on hyvä lämmöneriste eikä se tarvitse lisäeristeitä, sitä on lisäksi helppo työstää erilaisiin muotoihin. Lisäksi kevytbetonista voidaan valmistaa erilaisia raudotettuja elementtejä, kuten lattia ja kattoelementit. Siten kevytbetonitalossa ei tarvita puurakenteita tai betoniontelolaattoja tasoissakaan. Erilaiset kevytbetonipalkit sopivat täsmällisesti seinäharkkoihin ja täten aukkojen ylittäminen on helppoa.

        Juuri näin. Jämerä ei ole kivitalo rakenteeltaan, vaan kevytbetonitalo. Aivan omaa luokkaansa siis. Kivitalo se on vain ulkonäöltään ja yleisnimitykseltään.


      • Kokenut ja varma

        Olet oikeassa. Valuharkkosta pinoaa ja valaa seinän ammattimies nopeammin kuin kevytbetoniharkosta. Kun otetaan tasot, palkit ja kuivumiset huomioon, kevytbetonitalossa asutaan jo täyttä häkää kun valuharkkotalossa vielä haaveillaan siitä.


      • 3344223
        Kokenut ja varma kirjoitti:

        Olet oikeassa. Valuharkkosta pinoaa ja valaa seinän ammattimies nopeammin kuin kevytbetoniharkosta. Kun otetaan tasot, palkit ja kuivumiset huomioon, kevytbetonitalossa asutaan jo täyttä häkää kun valuharkkotalossa vielä haaveillaan siitä.

        Kyllä valutalossakin voi asua seinien kuvatessa vuoden verran ja on syytäkin asua lämpöjen pitämisen takia. Että valutalossa asutaan täyttä häkää siporextalon roilotuksia ja paklauksia vielä tehtäessä.


      • 554325
        Ei ole kivitalo kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jämerä ei ole kivitalo. Se on kevytbetonitalo. Kivi onkin erittäin huono talorakennusmateriaali niin lämmöneristävyytensä kuin työstämisenkin suhteen. Kevytbetoni taas on hyvä lämmöneriste eikä se tarvitse lisäeristeitä, sitä on lisäksi helppo työstää erilaisiin muotoihin. Lisäksi kevytbetonista voidaan valmistaa erilaisia raudotettuja elementtejä, kuten lattia ja kattoelementit. Siten kevytbetonitalossa ei tarvita puurakenteita tai betoniontelolaattoja tasoissakaan. Erilaiset kevytbetonipalkit sopivat täsmällisesti seinäharkkoihin ja täten aukkojen ylittäminen on helppoa.

        Juuri näin. Jämerä ei ole kivitalo rakenteeltaan, vaan kevytbetonitalo. Aivan omaa luokkaansa siis. Kivitalo se on vain ulkonäöltään ja yleisnimitykseltään.

        "Aivan omaa luokkaansa siis."

        Totta, en ennen raksamestrain juttua ollutkaan kuullut taloista, jotka kelluu ja voi kaivaa lusikalla. Ei meidän ikuvanhaa puukesämökkiä voi kaivaa lusikalla.


      • 5444
        Ei ole kivitalo kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jämerä ei ole kivitalo. Se on kevytbetonitalo. Kivi onkin erittäin huono talorakennusmateriaali niin lämmöneristävyytensä kuin työstämisenkin suhteen. Kevytbetoni taas on hyvä lämmöneriste eikä se tarvitse lisäeristeitä, sitä on lisäksi helppo työstää erilaisiin muotoihin. Lisäksi kevytbetonista voidaan valmistaa erilaisia raudotettuja elementtejä, kuten lattia ja kattoelementit. Siten kevytbetonitalossa ei tarvita puurakenteita tai betoniontelolaattoja tasoissakaan. Erilaiset kevytbetonipalkit sopivat täsmällisesti seinäharkkoihin ja täten aukkojen ylittäminen on helppoa.

        Juuri näin. Jämerä ei ole kivitalo rakenteeltaan, vaan kevytbetonitalo. Aivan omaa luokkaansa siis. Kivitalo se on vain ulkonäöltään ja yleisnimitykseltään.

        "Kevytbetoni taas on hyvä lämmöneriste"

        Niinhän te luulette, mutta fakta on että kantavat rakenteet ja eristeet jos pitää erillään tulee paras tulos.


    • Siporex ja totuus

      16.9.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Menimme tapamaan asuntoautoon muuttanutta Sipo Rexiä.

      Me: kuinkas elämä autossa sujuu?
      Sipo: Olisi kannattanut eräiden ihkmisten puhua totta, niin emme olisi tässä tilanteessa
      Me: Keitä nuo ihmiset olivat?
      Sipo: Sitä samaa roskasakkia jotka myyvät ihmisille höttöharkkoja, jäteilmaa levittäviä ivkoneita, pölyä levittäviä ilppejä ja perheen talouden tuhoavia mlp ja vilp laitteita.

    • Hämmästynyt

      Voi vittu täälä o urpåa väkeä..... Hankkikaa elämä ja nussikaa edes joskus

      • f3245234

        Ei onnaa, ei saa kaivettua lusikalla tai millään betoniseinään sopivaa reikää. Tohon hommaan pitäisi olla siporex talo, niin siitä saisi oivan barbaran, jota ei tarvitse pumpata.


      • Ei enää Siporexia
        f3245234 kirjoitti:

        Ei onnaa, ei saa kaivettua lusikalla tai millään betoniseinään sopivaa reikää. Tohon hommaan pitäisi olla siporex talo, niin siitä saisi oivan barbaran, jota ei tarvitse pumpata.

        Ei saa enää Siporextaloja Suomessa. Mitäs nyt kaivellaan lusikalla? Pakko varmaan hankkia piikkauskone ja ruveta nakuttamaan Lammiharkkoja.


      • 5345
        Ei enää Siporexia kirjoitti:

        Ei saa enää Siporextaloja Suomessa. Mitäs nyt kaivellaan lusikalla? Pakko varmaan hankkia piikkauskone ja ruveta nakuttamaan Lammiharkkoja.

        Toi tiilikennoharkko on varmaan seuraava lusikalla kaivettava höttöjutska ja juntit metsäkansalaiset ostaa.


    • Siporex ja esseet

      24.9.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Menimme taas tapamaan asuntoautoon muuttanutta Sipo Rexiä.

      Me: Kuinkas elämä autossa sujuu?
      Sipo: Olen ryhtynyt kirjailijaksi, kirjoitan pitkiä esseitä eri medioihin roskiksesta löytyneellä tabletpc:llä.
      Me: Mistä tarinat kertovat?
      Sipo: Siitä mielettömästä uskovaisen kärsimyksestä, jota uskoni on minulle aiheuttanut.

    • nostaja122344

      nosto

    • 45yaeth

      Palstalle ilmantuu Marjutta Höttöjä, kivaa.

      • Heheheheeeh

        Hehee Jämerä hahaa. Ei pärjää höttöhommilla oikeille kivitaloille. Marginaalituote marginaali-ihmisille. Lammi tulee, Lammi voittaa, betonista tekee ja muiden antaa koittaa


    • SikaTepi

      Sipo, lusikka ja Jussi! Perkele!

    • Siporex ja ulosotto

      29.9.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Menimme aluelle, jossa Sipo Rexin asuntoauton oli. Sipo Rex istuu murheelisen näköisenä tontilla olevan kiven päällä.

      Me: Minne asuntoauto on viety?
      Sipo: Ulosotto vei.
      Me: Miksi?
      Sipo: No eihän se tikkojen nakuttama talo kenellekään kelpaa ja tuli otettua sitä varten 300 000 eur lainaa.
      Me: Kuinka selviätte tästä?
      Sipo: Lapset ja vaimo lähtivät isovanhemmille ja kovasti koetan keksiä miten elämä tästä jatkuisi.
      Me: Lycka till.

      Lukijoille tehtävä: Miten Sipo Rex saa taas hiekkalinnakuvitelmaelämänsä takaisin.

      • ugh!

        15.6.2012 TUSSU (Tanskalaisten Uutiset Suomen Sipo Urakoitsijoille) päiväkäsky

        olemme kaikessa käytetyssä viisaudessamme päättäneet lopettaa pelleilyn asioissa joista emme ymmärrä mitään. Etelänaapurinne hallitsevat asian paremmin ja heillä on parempi aseistus. Menkää siis ja tehkää niiden olo tukalaksi sillä katso, he tietävät uinuvan luolapedon vaarallisuuden. Kerätkää vanhat voimat ja lyökää kovaa. Voitto on teidän oleva.


      • ugh!

        15.6.2012 TUSSU (Tanskalaisten Uutiset Suomen Sipo Urakoitsijoille) päiväkäsky

        olemme kaikessa käytetyssä viisaudessamme päättäneet lopettaa pelleilyn asioissa joista emme ymmärrä mitään. Etelänaapurinne hallitsevat asian paremmin ja heillä on parempi aseistus. Menkää siis ja tehkää niiden olo tukalaksi sillä katso, he tietävät uinuvan luolapedon vaarallisuuden. Kerätkää vanhat voimat ja lyökää kovaa. Voitto on teidän oleva.


      • Ivar Viljandist
        ugh! kirjoitti:

        15.6.2012 TUSSU (Tanskalaisten Uutiset Suomen Sipo Urakoitsijoille) päiväkäsky

        olemme kaikessa käytetyssä viisaudessamme päättäneet lopettaa pelleilyn asioissa joista emme ymmärrä mitään. Etelänaapurinne hallitsevat asian paremmin ja heillä on parempi aseistus. Menkää siis ja tehkää niiden olo tukalaksi sillä katso, he tietävät uinuvan luolapedon vaarallisuuden. Kerätkää vanhat voimat ja lyökää kovaa. Voitto on teidän oleva.

        Mina olla eestilainen ukaroitsija. Pystyttämme kivimajoja Soomeen. Mina tehrä Airocjämerä majoja, mutta majoja natukket. Onko sulla antaa lisaa kivimajoja tehrä. Olen huva tehrä muuraminen ja timbermannityö. Teemme 14 tunti päivässa, olemme kova tekema tunteja. Anna mulle kivimaja tehra. Aitäh!


      • t. Antonio
        Ivar Viljandist kirjoitti:

        Mina olla eestilainen ukaroitsija. Pystyttämme kivimajoja Soomeen. Mina tehrä Airocjämerä majoja, mutta majoja natukket. Onko sulla antaa lisaa kivimajoja tehrä. Olen huva tehrä muuraminen ja timbermannityö. Teemme 14 tunti päivässa, olemme kova tekema tunteja. Anna mulle kivimaja tehra. Aitäh!

        hyvä eestiläinen ammattimies. Olen epätoivoinen Lammiasiakas Espoosta. Sain kasan käyntikortteja joista suurin osa oli eteläisen naapurinne ammattilaisille. Sain myös ohjeet miten toimia työantajana ja hoitaa urakka joko verokorttimenettelyllä tai pimeänä, koska se on halvempaa.. Minulla on käynyt täällä jo kolme ammattilaista, mutta he eivät ymmärrä miten tästä voi tehdä taloja. Tietäisitkö sinä? Ps. Voin maksaa luonnossa... Mieheni myös, mutta ei sunnuntaisin, sillä silloin olemme tanssikilpailuissa


      • Matala River
        t. Antonio kirjoitti:

        hyvä eestiläinen ammattimies. Olen epätoivoinen Lammiasiakas Espoosta. Sain kasan käyntikortteja joista suurin osa oli eteläisen naapurinne ammattilaisille. Sain myös ohjeet miten toimia työantajana ja hoitaa urakka joko verokorttimenettelyllä tai pimeänä, koska se on halvempaa.. Minulla on käynyt täällä jo kolme ammattilaista, mutta he eivät ymmärrä miten tästä voi tehdä taloja. Tietäisitkö sinä? Ps. Voin maksaa luonnossa... Mieheni myös, mutta ei sunnuntaisin, sillä silloin olemme tanssikilpailuissa

        Antonio, sinulla mennä herne heti nenaan, tai kaksi. Terveisin Santeri.


    • Hannu Höttö

      29.10.2012 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Menimme haastattelemaan talonsa menettänyt Sipo Rexiä.

      Me: Miten sujuu?
      Sipo: Ei oiken hyvin, kävin rakennusmessuilla.
      Me: Mitä kamalaa siellä oli?
      Sipo: Siellä oli höttöharkkojen edustajia.
      Me: Eihän se vielä maailmaa kaada, ei se ole tyhmä ketä myy vaan se ketä ostaa.
      Sipo: Muttakun edustaja Hannu Höttö iski silmänsä vaimooni ja lupasi tälle uuden höttötalon ja vaimo kiinnostui.
      Me: Ei naiset näköjään opi kuin vasta kolmannella kerralla, mistä kannattaa rakentaa, joten omapahan on tappionsa.

    • Vain hyviä ajatuksia

      Minun mielestäni Siporex on ollut helppo tuote rakentaa kivitalo. Sitä on ollut helppo työstää ja kevyt nostella. Elementeistä on syntynyt aukkojen ylitykset, lattiat ja katot helposti. Lusikalla en ole sitä yrittänyt kovertaa, mutta puukolla olen muutamaa paikkaa rakennusvaiheessa viilannut. Helppoa oli kyllä. Taloni ei homehdu ikinä eikä pala. Siinä on lämmin asua ja energiankulutus on todella vähäistä. Aloitimme rakentamisen keväällä 2009 ja saman vuoden joulu vietettiin jo uudessa kodissa. Budjetti piti hyvin ja avioliittokin säilyi. Olen hyvin onnellinen valintaani rakennusmateriaalin suhteen. Seuraavaksi rakennamme autokatoksen samasta materiaalista.

      • Kevytbetoni on ihq

        Samanlaiset kokemukset, tosin rakentaminen alkoi 2011 kesällä ja muutto oli aika tarkkaan vuotta myöhemmin. Energiankulutus on pieni ja talo on hyvä asua. Jos alkaisin uudelleenrakentamaan niin valitsisin saman materiaalin. En valitsisi sitä siksi että se olisi yleisesti kaikkia muita parempi (mielestäni leca, kevytbetoni ja valuharkko) ovat kaikki yhtä hyviä ja huonoja. Todellisuudessa rakentamisen onnistumisen, aikataulun ja pitkälti myös rakentamisen kustannukset määrittävät suunnittelijat sekä se työmaalla häärivä porukka (ml rakennuttaja ja vastaava) eikä runkomateriaali.

        Asumiskokemuksen auvoisuuteen vaikuttaa suunnittelun onnistuminen hyomattavasti runkoa enemmän.


      • 6536

        "Lusikalla en ole sitä yrittänyt kovertaa, mutta puukolla olen muutamaa paikkaa rakennusvaiheessa viilannut"

        Sähköjohdot sitten on pintavetona vai;-)


      • Keskiajallako ollaan
        6536 kirjoitti:

        "Lusikalla en ole sitä yrittänyt kovertaa, mutta puukolla olen muutamaa paikkaa rakennusvaiheessa viilannut"

        Sähköjohdot sitten on pintavetona vai;-)

        Konevuokraamosta, esim. Ramirentiltä saa sellaisen roilokoneen 30€ päivähintaan. Imuri 10€ lisää. Ei tuu pölyn pölyä ja viikonlopussa roilottaa koko talon sähköt. Imurin säiliöstä murskeet talteen ja kukkaruukkuun... ei tartte ostaa papusoraakaan sitten... Lusikalla tai puukolla saattaa tosin mennä pidempään, vaikka pölyä ei niistäkään synny.


      • 3666
        Keskiajallako ollaan kirjoitti:

        Konevuokraamosta, esim. Ramirentiltä saa sellaisen roilokoneen 30€ päivähintaan. Imuri 10€ lisää. Ei tuu pölyn pölyä ja viikonlopussa roilottaa koko talon sähköt. Imurin säiliöstä murskeet talteen ja kukkaruukkuun... ei tartte ostaa papusoraakaan sitten... Lusikalla tai puukolla saattaa tosin mennä pidempään, vaikka pölyä ei niistäkään synny.

        Turhanpäiväsitä roilotusta ja paklausta on sipotalon rakentaminen.


      • 6536
        Kevytbetoni on ihq kirjoitti:

        Samanlaiset kokemukset, tosin rakentaminen alkoi 2011 kesällä ja muutto oli aika tarkkaan vuotta myöhemmin. Energiankulutus on pieni ja talo on hyvä asua. Jos alkaisin uudelleenrakentamaan niin valitsisin saman materiaalin. En valitsisi sitä siksi että se olisi yleisesti kaikkia muita parempi (mielestäni leca, kevytbetoni ja valuharkko) ovat kaikki yhtä hyviä ja huonoja. Todellisuudessa rakentamisen onnistumisen, aikataulun ja pitkälti myös rakentamisen kustannukset määrittävät suunnittelijat sekä se työmaalla häärivä porukka (ml rakennuttaja ja vastaava) eikä runkomateriaali.

        Asumiskokemuksen auvoisuuteen vaikuttaa suunnittelun onnistuminen hyomattavasti runkoa enemmän.

        "mielestäni leca, kevytbetoni ja valuharkko) ovat kaikki yhtä hyviä ja huonoja."

        Mielellä ei ole mitään merkitystä siihen faktaan, että siporex on hiekkaa ja valubetonissa on kivenpalasia ja rautaa. Kumpikohan on kestävämpi talorakennusmateriaali.


      • muuraus on hidasta

        "Seuraavaksi rakennamme autokatoksen samasta materiaalista. "

        Muurati muurati sitten vaan.


      • öhkömöhkö
        6536 kirjoitti:

        "mielestäni leca, kevytbetoni ja valuharkko) ovat kaikki yhtä hyviä ja huonoja."

        Mielellä ei ole mitään merkitystä siihen faktaan, että siporex on hiekkaa ja valubetonissa on kivenpalasia ja rautaa. Kumpikohan on kestävämpi talorakennusmateriaali.

        Papu- ja valuharkon kestävyydestä ei ole tietoa, kevytbetonin on: Pantheonin vesikatossa reilut 2000 vuotta.


      • 36366
        öhkömöhkö kirjoitti:

        Papu- ja valuharkon kestävyydestä ei ole tietoa, kevytbetonin on: Pantheonin vesikatossa reilut 2000 vuotta.

        "kevytbetonin on: Pantheonin vesikatossa reilut 2000 vuotta. "

        Älä jauha höttöä.

        http://www.monolithic.com/stories/the-pantheon-rome-126-ad
        "with masonry walls and a pitched timber roof.It burned in the great fire of 80 AD

        Concrete – The Pantheon’s concrete was a mixture of pozzolan, lime and a small amount of water. That mixture was tamped – not poured – into place. Today, we have portland cement, which is easily ten times stronger and much easier to work with.
        "


      • Lumesta voi tehdä talon
        6536 kirjoitti:

        "mielestäni leca, kevytbetoni ja valuharkko) ovat kaikki yhtä hyviä ja huonoja."

        Mielellä ei ole mitään merkitystä siihen faktaan, että siporex on hiekkaa ja valubetonissa on kivenpalasia ja rautaa. Kumpikohan on kestävämpi talorakennusmateriaali.

        Graniitti kivi kestää parhaiten... Samoin teräs. Kummastakaan ei kannata kotia rakentaa. Got the point?


      • Feikki on aina feikki
        3666 kirjoitti:

        Turhanpäiväsitä roilotusta ja paklausta on sipotalon rakentaminen.

        Taitaa olla valuharkkomies taas asialla... Betonin valaminen ja valumien piikkaaminen iskukoneella se vasta hauskaa ja helppoa onkin.


      • rakennustietous 0
        Feikki on aina feikki kirjoitti:

        Taitaa olla valuharkkomies taas asialla... Betonin valaminen ja valumien piikkaaminen iskukoneella se vasta hauskaa ja helppoa onkin.

        Valumien pikkaamiinen, voi voi. Märkä betoni lähtee vedellä pyyhkäisemällä.


      • 456uyhj
        rakennustietous 0 kirjoitti:

        Valumien pikkaamiinen, voi voi. Märkä betoni lähtee vedellä pyyhkäisemällä.

        Niin lähteekin, JOS urakkamies viittii pyyhkäistä... yleensä ei... :D


      • 1346
        456uyhj kirjoitti:

        Niin lähteekin, JOS urakkamies viittii pyyhkäistä... yleensä ei... :D

        Kräk sanoo sipotalon ohutmuuratut seinät. Urakkamies laittoi muutamaan paikkaan räkää, koska ei jaksanut tehdä laastia. Jos teki, niin velli on mitä sattuu ja talo sanoo siitä huolimatta kräk.


      • 455
        Lumesta voi tehdä talon kirjoitti:

        Graniitti kivi kestää parhaiten... Samoin teräs. Kummastakaan ei kannata kotia rakentaa. Got the point?

        "Graniitti kivi kestää parhaiten... Samoin teräs. Kummastakaan ei kannata kotia rakentaa"

        Koska ilma on hyvä eriste, mutta heikko rakenteeltaan, kannattaa pitää eristeet ja kantavat rakenteeet erillään. Kompromissin yrityksistä kuten sipoharkoista tulee sutta.


      • Ota banaani
        455 kirjoitti:

        "Graniitti kivi kestää parhaiten... Samoin teräs. Kummastakaan ei kannata kotia rakentaa"

        Koska ilma on hyvä eriste, mutta heikko rakenteeltaan, kannattaa pitää eristeet ja kantavat rakenteeet erillään. Kompromissin yrityksistä kuten sipoharkoista tulee sutta.

        Yritys... Mikä yritys. Onko kymmenien vuosien ja tuhansien talojen kokemus joku yritys??? Takaisin taas koulun penkille hus... Ota asioista selvää ennakkoon alat apinoimaan. Taitaa olla joku keskenjääneellä peruskoulupohjalla varustettu vabeapina liikenteessä jakelemassa puolivillaisia.


      • Ota lusikka
        Ota banaani kirjoitti:

        Yritys... Mikä yritys. Onko kymmenien vuosien ja tuhansien talojen kokemus joku yritys??? Takaisin taas koulun penkille hus... Ota asioista selvää ennakkoon alat apinoimaan. Taitaa olla joku keskenjääneellä peruskoulupohjalla varustettu vabeapina liikenteessä jakelemassa puolivillaisia.

        Ja kaiva taloasi, niin huomaat kuinka surkea se on.


    • et tyhmä

      HYvä että on yksi viisaskin eksynyt porukkaamme.

    • siporex ja vankeus

      28.1.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex joutui hiekkalinnansa takia velkavankeuteen. Kävimme tapaamassa Hämeen lääninvankilassa murtunutta miestä.

      Me: Ikävä tämä sinun tilanteesi.
      Sipo: Niinpä, aika tulee todella pitkäksi ja yksinäistäkin on.
      Me: Miten saat aikasi kulumaan?
      Sipo: No onneksi tänne tulee Hesari ja netti löytyy, niin voin purkaa pahaa oloani nettiin.
      Me: Hyvä, että on edes sellaista tekemistä. Kannataisiko kuitenkin vaikka opiskella jotain, vaikka rakennus- ja materiaalitekniikkaa.

    • Terveisiä Jämerältä

      Hyvä hyvä!!! Kirjoitelkaa lisää Jämerästä ja Siporexista. Sataa meidän laariin kaikki markkinointinne tällä palstalla ja kauppa käy hyvin.

    • siporex ja oikeus

      28.1.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex vankilasta teki kuluttaja-asiamiehelle valituksen sipotaloista ja juttu päätyi markkinaoikeuteen.

      Me: Miten oikeuskäsittely etenee?
      Sipo: Hyvin, kiva että ottivat käsitelyyn.
      Me: Vaaditko hyvitystä ja korvauksia?
      Sipo: Kyllä, vedenpaisumuksen ja tikkojen takia piloille meneestä talosta 300 000 eur ja siitä aiheutuneista muista kuluista 100 000 eur.
      Me: Toivottavasti saat korvauksen. Tuollaiset huijarit ovat rangaistuksensa ansainneet.

    • 14.2 kunniaksi

      14.2.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex vankilassa alkoi opiskelemaan materiaalitekniikkaa odottaessaan korvausrahoja.

      Me: Miten opiskelu etenee?
      Sipo: Huonosti, en edelleenkään ymmärrä mitä eroa on sepelillä tai hiekalla.
      Me: Tuo ymmärtämättömyshän koitui kohtaloksesi?
      Sipo: Kyllä, vedenpaisumuksen ja tikkojen takia piloille meneestä talosta kärsin yhä.
      Me: Internetissä on kerrotu, mitä eroa on sepelillä ja hiekalla. On kerrottu myös miten betonitalo rakennetaan.

    • siporex ja vapaus

      25.2.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex pääsi pois vankilasta voitettuaan vahingonkorvausoikeudenkäynnin ja maksettuaan asuntovelan. Pää oli kuitenkin mennyt vankilassa sekaisin ja hetimiten vapaaksi päästyään oli uudestaan pidätettynä. Kävimme putkassa kyselemässä kuulumisia.

      Me: Miksi olet taas vangittuna?
      Sipo: Tein jotain tyhmää, mitä en muista.
      Ääni sivusta: Se yritti polttaa puu- ja lammitaloja tulitikuilla.
      Me: Tuo ymmärtämättömyshän koitui kohtaloksesi?
      Sipo: En tiedä mitä tein, ei mitään havaintoa.
      Me: Koetahan selvittää pääsi niin jutellaan sitten lisää.

    • siporex ja hevi

      17.3.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex on opetellut putkassa soittamaan sähkökitaraa efektien kera. Kävimme kyselemässä kuulumisia.

      Me:Miten soitto sujuu?
      Sipo: Aloittelija olen niin kuin talorakennusprojekteissakin.
      Ääni sivusta: Päin seinää soittaa se.
      Me: Minkä tyylistä musiikkia soitat?
      Sipo: Puran elämäni kurjuuttaa melankoliseen hevimusiikkiin.
      Me: Siinähän se aika vierähtää. Onnea uudelle harrastukselle.

    • siporex ja kaasut

      14.5.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex on alkanut imppaliemaan putkassa. Kävimme kyselemässä kuulumisia.

      Me:Miksi olet kiinnostunut imppaamisesta?
      Sipo: Aloittelija olen päihteiden käytössä niin kuin talorakennusprojekteissakin.
      Ääni sivusta: Aivan kaasuissa on koko ajan se.
      Me: Minkä tyyliset päihteet ovat mieluisia?
      Sipo: Muovien imppaaminen vie parhaiten ajatukset pois tikkojen ja vedenpaisumuksen pilaamasta talostani.
      Me: Siinähän se aika vierähtää. Onnea uudelle harrastukselle.

    • 3124245

      nosto junttien takia

    • Veikko-rötöstelijä..

      Onpa nuo lammikivitalolaiset tyhmää porukkaa, kun murtautuvat kevytbetonitaloon(Siporex, Aeroc) lusikalla seinän läpi. Kelpompi olisi rikkoa ulko-oven lasi ja avata ovi vaivattomasti. Puutaloon pääsee helposti moottorisahalla ja kai tyhmät murtovarkaat murtautuu betonitaloon timanttisahalla.

    • harminharminharmi

      Ei taida Lammilla hyvin mennä kun pitää myyjien kesken työpäivän tänne kirjoitella monologiaan. Tosin hauskoja, fiktiivisiä juttujahan nuo ovat, ei siinä mitään. Taitaa olla taas joku kauppa hävitty sipolle. Voi harmi.

      • Tosi jytky

        Onko joku ostanut sipohimmelin!!!!!!! Sehän on uutinen.


      • Sipo on paras yeah!
        Tosi jytky kirjoitti:

        Onko joku ostanut sipohimmelin!!!!!!! Sehän on uutinen.

        Aikas monikin on yleisen tietämyksen mukaan tehnyt tämän viisaan ja ainoan oikean ratkaisun kivitalon suhteen... Suurin osa kaikista kivitaloista kun sattuu olemaan Sipoa Suomessa... Sipo tekee jälleen kovaa nousua markkinoilla, mikä näkyy myös tämän palstan aktiivisessa kirjoittelussa.

        Isompi uutinen alkaa muuten olemaan, miksi kukaan täysjärkinen tekisi muusta kuin Siposta kivitalon. Nyt kun rakentamisen riskit ja laatuongelmat ovat arkipäivää, on hyvä turvautua kaikista testatuimpaan ja käytännössä koetuimpaan ratkaisuun, eli Sipoon.

        Älkää kuitenkaan valuharkkotoimijat olko huolissanne. Tuotteistanne saa oivan kellarin Sipotaloon... ja muorille maakellarin.


      • posirex
        Sipo on paras yeah! kirjoitti:

        Aikas monikin on yleisen tietämyksen mukaan tehnyt tämän viisaan ja ainoan oikean ratkaisun kivitalon suhteen... Suurin osa kaikista kivitaloista kun sattuu olemaan Sipoa Suomessa... Sipo tekee jälleen kovaa nousua markkinoilla, mikä näkyy myös tämän palstan aktiivisessa kirjoittelussa.

        Isompi uutinen alkaa muuten olemaan, miksi kukaan täysjärkinen tekisi muusta kuin Siposta kivitalon. Nyt kun rakentamisen riskit ja laatuongelmat ovat arkipäivää, on hyvä turvautua kaikista testatuimpaan ja käytännössä koetuimpaan ratkaisuun, eli Sipoon.

        Älkää kuitenkaan valuharkkotoimijat olko huolissanne. Tuotteistanne saa oivan kellarin Sipotaloon... ja muorille maakellarin.

        Sipo on paras raaka-aine. Se on ollut markkinoilla paljon lammia pidempään.

        Vai tiedättekö esim. puoli vuosisataa vanhoja lammi-taloja?


      • 2+333
        posirex kirjoitti:

        Sipo on paras raaka-aine. Se on ollut markkinoilla paljon lammia pidempään.

        Vai tiedättekö esim. puoli vuosisataa vanhoja lammi-taloja?

        "Sipo on paras raaka-aine."

        Jota voi kaivaa lusikalla ja se kelluu. Betoni ja lämmöneriste on paras seinämateriaali.


      • 215+33
        Sipo on paras yeah! kirjoitti:

        Aikas monikin on yleisen tietämyksen mukaan tehnyt tämän viisaan ja ainoan oikean ratkaisun kivitalon suhteen... Suurin osa kaikista kivitaloista kun sattuu olemaan Sipoa Suomessa... Sipo tekee jälleen kovaa nousua markkinoilla, mikä näkyy myös tämän palstan aktiivisessa kirjoittelussa.

        Isompi uutinen alkaa muuten olemaan, miksi kukaan täysjärkinen tekisi muusta kuin Siposta kivitalon. Nyt kun rakentamisen riskit ja laatuongelmat ovat arkipäivää, on hyvä turvautua kaikista testatuimpaan ja käytännössä koetuimpaan ratkaisuun, eli Sipoon.

        Älkää kuitenkaan valuharkkotoimijat olko huolissanne. Tuotteistanne saa oivan kellarin Sipotaloon... ja muorille maakellarin.

        "Suurin osa kaikista kivitaloista kun sattuu olemaan Sipoa Suomessa"

        Aika monta ladaa, talbottia ja skodaakin suomeen on myyty, mutta silti ne eivät ole parhaita. Suuret myyntimäärät johtuvat metsäkansalaisten tietämättömyydestä, samalla rahalla saa parempaa kuin neuvostoliiton ajan perinnön tuotteita.


      • Ja taas meni ohi
        215+33 kirjoitti:

        "Suurin osa kaikista kivitaloista kun sattuu olemaan Sipoa Suomessa"

        Aika monta ladaa, talbottia ja skodaakin suomeen on myyty, mutta silti ne eivät ole parhaita. Suuret myyntimäärät johtuvat metsäkansalaisten tietämättömyydestä, samalla rahalla saa parempaa kuin neuvostoliiton ajan perinnön tuotteita.

        Ja taas on tätä keskustelua yläpitävä Lammi edustaja menettänyt kaupan Sipolle. Meinaatko aina tulla tänne herjailemaan noilla pinttyneillä fraaseillasi kun menetät kaupan? Kannattaa hankkia dataprepay liittumääsi lisää saldoa. Tulet sitä kirjoitellessasi tarvitsemaan. Mukavia kirjoitushetkiä!


      • 2342+23
        Ja taas meni ohi kirjoitti:

        Ja taas on tätä keskustelua yläpitävä Lammi edustaja menettänyt kaupan Sipolle. Meinaatko aina tulla tänne herjailemaan noilla pinttyneillä fraaseillasi kun menetät kaupan? Kannattaa hankkia dataprepay liittumääsi lisää saldoa. Tulet sitä kirjoitellessasi tarvitsemaan. Mukavia kirjoitushetkiä!

        Entäpä Kastellit, Bavariat, Lumiat, IPhonet, Samsungit, aika monta niitäkin on suomeen myyty, siti ne eivät ole läheskään parhaat, edes hintaluokissaan.

        http://www.fasttech.com/products/1101/10003817/1273502-tianhe-i9377-46-lcd-quad-band-android-411-3g-smart


      • Voihan harmi

      • 7+17
        Voihan harmi kirjoitti:

        Yhyy... Taasko meni kauppa ohi. Voi voi

        Muita metsäkansalaisten ostamia hittituotteita ovat tehottomat ja kalliit Markettipc:t ja läppärit, melko lyhyessä ajassa hajoavat lämpöpumput, markettien lihottavat keppanat kuin myös hiilareita sisältävät elintarvikkeet; esim juusto tai sipulirenkaat ovat tehtyjä vehnästä tai maissista.


    • TommiJ1

      Tätä viestiketjua lukiessa pistää silmään keskustelun yksipuolisuus. Eli kehutaan tai haukutaan kevytbetonia. Eikö valuharkkoissa ole hyviä puolia, kun pitää korostaa lusikalla kaivamista ja kellumista? Olen joskus kuullut, että laivat kelluvat ja ne on tehty teräksestä.

      Eli mitä siinä valuharkossa on niin hyvää ja miksi on ongelma, jos materiaalin tiheys on vettä pienempi ja sitä voi kaivaa lusikalla (jos ei vankilaa rakenna)?

    • simply the best

      Tämä on kyllä tämän palstan paras ketju... makeita nauruja. Hei mut missä on kaikki paskanpuhujat kun ei ole vähään aikaan kirjoiteltu... ei kai ole päässyt käymään niin, että ovat palanneet sipouskoon =)

    • siporex ja kesä 2013

      30.8.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex on lopettanut imppaamisen ja saanut tuomion tuhopolton yrityksestä. Kävimme taas vaihteeksi vankilassa kyselemässä kuulumisia.

      Me:Miten sait lopetettua imppaamisen?
      Sipo: Nettailin kesän 2013.
      Me: Etkö ole aiemmin nettailut?
      Sipo: Olisi pitänyt, ei olisi tullut hankittua höttöä ja olisi elämä paremmalla mallilla.
      Me: Niinpä, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Kuinka pitkä on tuomiosi?
      Sipo: 4 vuotta, mutta aion valittaa hoviin, koska siellä netin mukaan ovat pudottaneet rangaistuksen 2,5 vuoteen.
      Me: Tapaamme siis vielä vuosia täällä, hei ja voi hyvin.

    • 23+33

      12.10.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme että Sipo Rex on saanut vankilassa ystävän, Sty Roxin. Kävimme taas vaihteeksi vankilassa kyselemässä kuulumisia.

      Me:Miten sait uuden ystävän?
      Sipo: Sain vankilasta lomaa rakennusmessuja varten ja siellä oli mukana myös täältä vankilasta Sty Rox.
      Me: Kuinka yhteiselo sujuu?
      Sty: Ihan hyvin, meistä on kivaa yhdessä kirjoittaa satuja netissä.
      Me: Missä kirjoituksianne voi lukea?
      Sty ja Sipo yhteen ääneen: Suomi24:n Koti ja Rakentaminen ja Kivitalot palstalla.

      • arjalan nat.i

        Hei tässä sulle dino. Olet luuseri! Kun nään snakarilla, vedän teikäläisiä dunkkuun. Saat apina turpaan. Tajuuksä? Älä ala isoon. Tiedän kuka oot. Vi.tu.tun käkkäräpää Sä kärsit. Paskan heittäjä idiootti. Sua ei kukaan rakasta. Te stanan siporex tyypit. Mä vihaan teitä. Mullon kova, te murenette. Sipo on höttöö. Uskokaa mua.


      • Get a life
        arjalan nat.i kirjoitti:

        Hei tässä sulle dino. Olet luuseri! Kun nään snakarilla, vedän teikäläisiä dunkkuun. Saat apina turpaan. Tajuuksä? Älä ala isoon. Tiedän kuka oot. Vi.tu.tun käkkäräpää Sä kärsit. Paskan heittäjä idiootti. Sua ei kukaan rakasta. Te stanan siporex tyypit. Mä vihaan teitä. Mullon kova, te murenette. Sipo on höttöö. Uskokaa mua.

        Onko lääkkeet otettu ihan ajallaan?. Ei taida olla. Mistä tämä ylenpalttinen vihamielisyys yhtä tuotetta kohtaan oikein kumpuaa? Kokevatko siporexin kilpailijat tuotteen niin pahaksi uhaksi, että mikään muu ei auta kuin nettipalstoilla vihaviestien kirjoittelu... Melko lapsellista.


    • höttö

      LAMMI for never

      • +0232

        "LAMMI for never "

        Nih ko kunto ei kestä 20kg harkkojen nostoa ja oli niin tyhmä että rakennutti velaksi siporex,kevytbetoni, puu tai styroksi talon.


    • höttömiehet&vapaus

      20.10.2013 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex ja Sty Rox ovat päässeet vapaaksi. Kävimme kyselemässä kuulumisia vankilan ulkoportilla.

      Me: Mitä aioitte nyt vapaudessa tehdä?
      Sipo: Ajattelin ryhtyä matematiikan opettajaksi.
      Me: Miksi?
      Sipo: Jotta laskutaito olisi tallessa tulevia taloprojekteja varten
      Me: Eikö tietokoneilla nykyään suoriteta laskemiset?
      Sipo: Olen vanhankansan mies ja ei mitään tietokoneita ja betonipumppuautoja taloprojekteissani käytetä, käsin lasketaan ja muurataan.
      Me: No entäpä mitä sinä aiot tehdä Sty?
      Sty: Ajattelin lähteä tsekkeihin ryyppäämään.
      Me: Miksi?
      Sty: Josko sieltä löytysi työvoimaa taloprojektieni puutukien ja kiinnitysten tekemiseen.
      Me: Miksi te teette elämänne noin hankalaksi?
      Sipo: Näin on ennekin tehty.
      Sty: En jaksa ajatella.
      Me: Voikaa hyvin ja tavataan varmaankin pian.

      • Heeheheheheheh

        Heeeheehee onko toimari jo niin hädissään että pakottanut L-myyjät tarinoimaan keskellä yötä. Tuliko pisut sänkyyn? Eikö enää taputella päälle? Voi hitsi. Vitu...ko dorkaa. Ota lapina banaani ja heitä voltti. Heeheeheee. Ps. Sun juttujen taso ja viihdyttävyys on laskenut pohjalukemiin.


      • 23+22
        Heeheheheheheh kirjoitti:

        Heeeheehee onko toimari jo niin hädissään että pakottanut L-myyjät tarinoimaan keskellä yötä. Tuliko pisut sänkyyn? Eikö enää taputella päälle? Voi hitsi. Vitu...ko dorkaa. Ota lapina banaani ja heitä voltti. Heeheeheee. Ps. Sun juttujen taso ja viihdyttävyys on laskenut pohjalukemiin.

        Höttötouhut ovat jo keksimisestä lähtöisin olleet pohjalukemissa kaikilta osa-alueiltaan.

        Höttöä kannattaa olla vain hattarassa ja täytekakussa.


      • Jutut paranee

        Samaan tarinaanhan voisi lisätä uuden hahmon, Valu Harkon joka taitaa olla naimisissa Sty Roxin kanssa. Tällä unelmaperheellä on tiettävästi kaksi pienen pientä lasta nimeltään Ure Taani ja Asennus Kiila.


      • Jutut paranee 2
        Jutut paranee kirjoitti:

        Samaan tarinaanhan voisi lisätä uuden hahmon, Valu Harkon joka taitaa olla naimisissa Sty Roxin kanssa. Tällä unelmaperheellä on tiettävästi kaksi pienen pientä lasta nimeltään Ure Taani ja Asennus Kiila.

        Ai niin...ei saa unohtaa Valu Harkon salasuhdetta Neo Porin kanssa.


      • 23233
        Jutut paranee kirjoitti:

        Samaan tarinaanhan voisi lisätä uuden hahmon, Valu Harkon joka taitaa olla naimisissa Sty Roxin kanssa. Tällä unelmaperheellä on tiettävästi kaksi pienen pientä lasta nimeltään Ure Taani ja Asennus Kiila.

        Eiku tarinaan pitäisi lattia Sipo Rexin ja Sty Roxin lapset: Roi ja Loiti ja Valu ja Tuki.


      • Nyt ei parantunut
        23233 kirjoitti:

        Eiku tarinaan pitäisi lattia Sipo Rexin ja Sty Roxin lapset: Roi ja Loiti ja Valu ja Tuki.

        Seppo 3v. siellä kirjoittelee kirjoitus- ja kielioppivirheistä päätellen


      • 132222

    • Rannari

      Eikö Lammi-jengillä ole varaa ikkunoihin vai miksi ne on kokoajan kaivamassa seiniä lusikalla?

    • höttmiehet ja sienet

      12.3.2014 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipo Rex ei päässyt matematiikan opettajaksi ja Sty Rox jäi tsekkeihin ryyppäämään iäksi.

      Me: Mitä aiot nyt sitten tehdä?
      Sipo: Ajattelin ryhtyä sienitutkijaksi.
      Me: Miksi?
      Sipo: Jotta havaitisin seuraavassa taloprojektissani tekemäni kämmit.
      Me: Eikö rakentaminen olekaan yksinkertaista.
      Sipo: Olen vanhankansan mies ja ei mitään tietokoneita ja betonipumppuautoja taloprojekteissani käytetä, käsin lasketaan ja muurataan.

    • Sädesieni vaivaa

      12.3.2014 FNA (Finnish News Agency) - kaikki tän jo tietää

      Saimme tietää, että naapurimme Märkä-Valu oli muuttanut Lammi-talonsa runkoon ja ihmetteli rahanpuutetta ja vuotavaa nenäänsä.

      Me: Onko tuo muuttoauto sinun, tarvitsetko kantoapua
      Märkä-Valu: Kiitos, mutta teen muuttohommia viraabelina kun uskoin talomyyjää ja budjetti tuplaantui
      Me: Ai et olekaan vielä muuttanut
      Märkä-Valu: Ei, kyllä olen, mutta kalusteita ei voi tuoda sisälle kun siellä on niin kosteata
      Me: Mutta onhan taloasi kyhätty jo vuoden päivät
      Märkä-Valu: No joo. Kolmas urakoitsija menossa. Kaksi aikaisempaa meni konkurssiin... ei olisi pitänyt teettää verokortilla, mutta näin myyjä minua opasti
      Me: Näytät sairaalta vaikka vielä ei ole allergia-aika. Oletko kipeä?
      Märkä-Valu: tämä alkoi kun toin patjan kämppään. Siellä haisee jotenkin omituiselta ja työterveydessä sanottiin kyseessä olevan selvän homealtistuman. Sädesientä tai joitain... niisk!
      Me: Ai, olen pahoillani. Tossa Nessu... ota koko paketti.

      • r11242134

        Kuten höttömiehet ja sienet tarinassa kerrottiin, ei höttömiehistä ole kunnollisen talon rakentajiksi. Ei höttömiehet osaa tilata ja juoksevaa betonia ja lämmittää taloa ennen sisäpintojen päällystämistä, koska vain roilottamisesta ja paklaamisesta on kokemusta.


      • CCCP mentaliteetti
        r11242134 kirjoitti:

        Kuten höttömiehet ja sienet tarinassa kerrottiin, ei höttömiehistä ole kunnollisen talon rakentajiksi. Ei höttömiehet osaa tilata ja juoksevaa betonia ja lämmittää taloa ennen sisäpintojen päällystämistä, koska vain roilottamisesta ja paklaamisesta on kokemusta.

        Ja valumiehet on kuin suoraan Venäjän ydinonnettomuuden jälkeen. Mitään ei myönnetä. Maineen menettämisen pelossa ei uskalleta myöntää että seinät vaatisikin vähän pidemmän kuivumisajan, koko toiminnan kaatavan betonin ja EPS:n myrkyllisten lisäaineiden myrkyllisyydestä puhumattakaan.


      • voi tseesus

        13.3.2014 FNA (Finnish News Agency) - eilisen päivän tietoa

        Ihmettelimme naapurimme Märkä-Valun kanssa hänen keskeneräistä projektiaan

        Märkä-Valu: Mitä sinun taloosi maksoi seinään pumpattava märkä myrkkybetoni?
        Me: Meidän taloomme ei laiteta sellaista litkua ollenkaan. Meidän talomme on seinistä kattoon valmiista massiivikivielementeistä tehty
        Märkä-valu: No nyt ymmärrän miksi pääsitte niin nopeasti muuttamaan. Oliko tuo paljonkin kalliimpi ratkaisu
        Me: Itse asiassa laskimme sen olevan halvempi. Meidän taloon olisi mennyt 80m3 betonia joka seinään pumpattuna maksaisi vähintään 17000€, eli runko olisi tullut 10000€ kalliimmaksi
        Märkä-Valu: no mutta eikös tuo eristä huonosti, teillä mahtaa olla kylmä talvella ja kuuma kesällä?
        Me: Itse asiassa alitimme jo ensimmäisenä vuonna laskennallisen energiankulutuksen 3000kW:lla. Nyt kun vuosi on mennyt ja runko lopullisesti kuiva, tilanne vain paranee. Kesällä meillä on mukavan viileää ja tasaista lämpöä...kyllä kevytbetoni on ihan ylihyvä tuote!
        Märkä-Valu: Jos sitä seiniä ei kerran valeta, niin vedetäänkö sähköt ja muut pintavetoina vai miten... hitto että olen ummikko tässä rakentamisessa!!
        Me: Ei tietysti. Vuokrasin Ramirentiltä roilokoneen ja imurin siihen. Maksoi jotain 50€/viikonloppu. Pidettiin kahden kaverin kanssa viikonlopun harjakaiset ja sähköt ja putket oli seinissä pinnoitusvalmiina.
        Märkä-Valu: Taas se myyjä kusetti... Muka vaikeeta ja likaista hommaa. Menempä tästä nitomaan höyrynsulkua yläpohjaan jotta saadaan villat paikalle. Yöpakkaset ottaa koville.
        Me: Älä nido, käytä jeesusteippiä


      • 13tt
        CCCP mentaliteetti kirjoitti:

        Ja valumiehet on kuin suoraan Venäjän ydinonnettomuuden jälkeen. Mitään ei myönnetä. Maineen menettämisen pelossa ei uskalleta myöntää että seinät vaatisikin vähän pidemmän kuivumisajan, koko toiminnan kaatavan betonin ja EPS:n myrkyllisten lisäaineiden myrkyllisyydestä puhumattakaan.

        "EPS:n myrkyllisten lisäaineiden myrkyllisyydestä puhumattakaan."

        Lammitalon seinän sisällä saa olla mitä vaan, rappaus ja betonimaalipinta pitävät kaiken seinän sisällä.


      • surkea kirjoitus
        voi tseesus kirjoitti:

        13.3.2014 FNA (Finnish News Agency) - eilisen päivän tietoa

        Ihmettelimme naapurimme Märkä-Valun kanssa hänen keskeneräistä projektiaan

        Märkä-Valu: Mitä sinun taloosi maksoi seinään pumpattava märkä myrkkybetoni?
        Me: Meidän taloomme ei laiteta sellaista litkua ollenkaan. Meidän talomme on seinistä kattoon valmiista massiivikivielementeistä tehty
        Märkä-valu: No nyt ymmärrän miksi pääsitte niin nopeasti muuttamaan. Oliko tuo paljonkin kalliimpi ratkaisu
        Me: Itse asiassa laskimme sen olevan halvempi. Meidän taloon olisi mennyt 80m3 betonia joka seinään pumpattuna maksaisi vähintään 17000€, eli runko olisi tullut 10000€ kalliimmaksi
        Märkä-Valu: no mutta eikös tuo eristä huonosti, teillä mahtaa olla kylmä talvella ja kuuma kesällä?
        Me: Itse asiassa alitimme jo ensimmäisenä vuonna laskennallisen energiankulutuksen 3000kW:lla. Nyt kun vuosi on mennyt ja runko lopullisesti kuiva, tilanne vain paranee. Kesällä meillä on mukavan viileää ja tasaista lämpöä...kyllä kevytbetoni on ihan ylihyvä tuote!
        Märkä-Valu: Jos sitä seiniä ei kerran valeta, niin vedetäänkö sähköt ja muut pintavetoina vai miten... hitto että olen ummikko tässä rakentamisessa!!
        Me: Ei tietysti. Vuokrasin Ramirentiltä roilokoneen ja imurin siihen. Maksoi jotain 50€/viikonloppu. Pidettiin kahden kaverin kanssa viikonlopun harjakaiset ja sähköt ja putket oli seinissä pinnoitusvalmiina.
        Märkä-Valu: Taas se myyjä kusetti... Muka vaikeeta ja likaista hommaa. Menempä tästä nitomaan höyrynsulkua yläpohjaan jotta saadaan villat paikalle. Yöpakkaset ottaa koville.
        Me: Älä nido, käytä jeesusteippiä

        "Meidän talomme on seinistä kattoon valmiista massiivikivielementeistä tehty...kyllä kevytbetoni on ihan ylihyvä tuote!"

        A: siporex on hiekkaa, eikä kiveä.
        B: kevytbetonituotteet ovat höttöä.


      • Hyvä kirjoitus
        surkea kirjoitus kirjoitti:

        "Meidän talomme on seinistä kattoon valmiista massiivikivielementeistä tehty...kyllä kevytbetoni on ihan ylihyvä tuote!"

        A: siporex on hiekkaa, eikä kiveä.
        B: kevytbetonituotteet ovat höttöä.

        A: siporex ja muut kevytbetonit ovat hiekkaa, sementtiä, kalkkikiveä ja vettä. Mistäs se betoni tehtiinkään? Hirveesti kuulostaisi samanlaisista aineosista...
        B: kyllä, kevytbetoni on kevyttä ja helppo työstää vaikka lusikalla. Se siinä onkin erinomaista.


      • Toisella kuntoon
        13tt kirjoitti:

        "EPS:n myrkyllisten lisäaineiden myrkyllisyydestä puhumattakaan."

        Lammitalon seinän sisällä saa olla mitä vaan, rappaus ja betonimaalipinta pitävät kaiken seinän sisällä.

        Eli holvataan kaikki myrkyt ihan niin kuin Tsernobylissäkin tehtiin. Onko tuloskin samaa että vuotaa ja rapistuu jolloin "kuorutetaan" uudelleen.


      • 32141234
        Hyvä kirjoitus kirjoitti:

        A: siporex ja muut kevytbetonit ovat hiekkaa, sementtiä, kalkkikiveä ja vettä. Mistäs se betoni tehtiinkään? Hirveesti kuulostaisi samanlaisista aineosista...
        B: kyllä, kevytbetoni on kevyttä ja helppo työstää vaikka lusikalla. Se siinä onkin erinomaista.

        A: betonissa on aitoja kivenpalasia ja myöskin rautaa.
        B. Kevytbetonin saa potkaisemalal rikki ja kiinnikkeissä pitää käyttää läpipulttausta ja isoja prikkoja.


      • heheheheheehheee
        32141234 kirjoitti:

        A: betonissa on aitoja kivenpalasia ja myöskin rautaa.
        B. Kevytbetonin saa potkaisemalal rikki ja kiinnikkeissä pitää käyttää läpipulttausta ja isoja prikkoja.

        A: No hyvä. Tehdään bunkkerit siitä. Pientalon seinään ei tarvita kivenpalasia. Aivan turhaa liioittelua josta on turha maksaa lisähintaa.
        B: Varo ettei jalkaan satu kun seiniä potkit. Et ole näköjään kiinnittänyt kevytbetoniin ikinä mitään.

        Heehehehheheheheeeeheheeeeeeee =0^0


      • onlusikkaannettu
        heheheheheehheee kirjoitti:

        A: No hyvä. Tehdään bunkkerit siitä. Pientalon seinään ei tarvita kivenpalasia. Aivan turhaa liioittelua josta on turha maksaa lisähintaa.
        B: Varo ettei jalkaan satu kun seiniä potkit. Et ole näköjään kiinnittänyt kevytbetoniin ikinä mitään.

        Heehehehheheheheeeeheheeeeeeee =0^0

        "Et ole näköjään kiinnittänyt kevytbetoniin ikinä mitään. "

        Yhdellä lusikalla pärjää, sen verran höttöä kevytbetonituotteet ovat.


      • t3et213t

    • Sipo betonimiehenä

      10.5.2014 ENA (European News Agency) - julkaisuvapaa

      Kuulimme, että Sipon sienitutkimus ei edennyt ja hän siirtyi betonitutkimukseen.

      Me: Mitä sienitutkimukselle tapahtui?
      Sipo: Teoriat romutettiin suomi24:n kivitalopalstalla
      Me: Kuinka niin kävi?
      Sipo: Keksin satuja enkä tutkinut asiaa.
      Me: Miten betonitutkimus sujuu?
      Sipo: Olen vanhankansan mies ja ei mitään tietokoneita ja betonipumppuautoja projekteissani käytetä, käsin lasketaan ja muurataan. Roilottaminen ja palkaaminen kunniaan.

      • 2131

        elementtimyynti on liittynyt lusikkajengiin. Kauhua kylvävät he.


      • r2r2r
        2131 kirjoitti:

        elementtimyynti on liittynyt lusikkajengiin. Kauhua kylvävät he.

        ... lusikalla voi kaivaa rapattua eps ulkoseinää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe