On siinä vinha perä?

Vaikkei elämä mitään suorittamista ole..ainakaan pitäis!
Kun ois aikaa tehdä kaikkee sitä, mitä suunnittelee silloin kun aikaa ei ole, ei saakaan aikaiseks' suunnitelmiaan.
Sitte jos on "pakko", tai muuten inspis iskee.. vähäkin aika riittää paljoon.
Joo, tais olla aika selkeä avaus.. ;)

42

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänpäs kuule pistit tiskille
      Sitä on aika kettu selittelemään itselleen että jos niin sitten mutta kun niin siksi ei vaan jos niin sitten kyllä.
      Kun sitten tulee tosiaan se tiukka paikka tai muuten tärkeä asia eteen niin siihen pistää aikaa vaikka väkisin, jääköön se muu kuten suunnittelu, vähemmälle :)

• Unohdin kutistaneeni kommentit, ja katoin, että sulta lyhyt ja ytimekäs, sori..
        Joo, jos vaikka vapaapäivä, jolle niitä suunnitelmia tehny, ja "aikataulu" ihan oma.. voi hyvin selitellä, että on ansainnu sen vapaan.. ja toisaalta, miks ei oiskin =)

• Sibone kirjoitti:

Unohdin kutistaneeni kommentit, ja katoin, että sulta lyhyt ja ytimekäs, sori..
        Joo, jos vaikka vapaapäivä, jolle niitä suunnitelmia tehny, ja "aikataulu" ihan oma.. voi hyvin selitellä, että on ansainnu sen vapaan.. ja toisaalta, miks ei oiskin =)

kyllä sitä ansaitsee sitä vapaata jokainen :)
        Kun nuorena eli täysillä siinä hetkessä , mitä se oli, leikkejä ,uintireissuja sun muuta kavereiden kanssa joka päivä, se tuntui elämältä eri mielialoineen.
        Nyt sitä sitten etsii sitä täyttä elämää mutta mitä olisi ne toiminnat ja kaverit joiden kanssa niitä sitten pävittäin tekee. Ne ei saisi tuntua kokoajan suorittamiselta.
        Pitäisikö alkaa tehdä kaikki kotiaskareet aina yhdessä ja kokata aina yhdessä ollen ja kotisohvan sijaan painella enemmän elokuviin ja tietysti kodin ulkopuolellakin tavata ystäviään jos niitä on.

• vantaannainen kirjoitti:

kyllä sitä ansaitsee sitä vapaata jokainen :)
        Kun nuorena eli täysillä siinä hetkessä , mitä se oli, leikkejä ,uintireissuja sun muuta kavereiden kanssa joka päivä, se tuntui elämältä eri mielialoineen.
        Nyt sitä sitten etsii sitä täyttä elämää mutta mitä olisi ne toiminnat ja kaverit joiden kanssa niitä sitten pävittäin tekee. Ne ei saisi tuntua kokoajan suorittamiselta.
        Pitäisikö alkaa tehdä kaikki kotiaskareet aina yhdessä ja kokata aina yhdessä ollen ja kotisohvan sijaan painella enemmän elokuviin ja tietysti kodin ulkopuolellakin tavata ystäviään jos niitä on.

Voi kun tuli kivoja muistoja muksuajoilta.. kirjoitin "päiväkirjaa", kun olin sellasen lahjaksi saanu. Enimmäkseen pyöräiltiin likkakaverin kans uimaan, tai jommalle kummalle kylään.. Huvittavaa myös, kun päivän päätteeksi luki varmaan joka kerta; "sitten menin nukkumaan".
        Aikuisena mun yks haave on ollu tehdä yhdessä ruokaa.. nykyisin se on melki joskus onnistunut, on vaan vähä turhan pieni köökki :)
        Se toinen juttu, että mieskin tekee joskus ruokaa, on myös käynyt toteen.. N. viiskymppiseks piti oottaa.. lisäksi arkiosoite eri :)

• Sibone kirjoitti:

Voi kun tuli kivoja muistoja muksuajoilta.. kirjoitin "päiväkirjaa", kun olin sellasen lahjaksi saanu. Enimmäkseen pyöräiltiin likkakaverin kans uimaan, tai jommalle kummalle kylään.. Huvittavaa myös, kun päivän päätteeksi luki varmaan joka kerta; "sitten menin nukkumaan".
        Aikuisena mun yks haave on ollu tehdä yhdessä ruokaa.. nykyisin se on melki joskus onnistunut, on vaan vähä turhan pieni köökki :)
        Se toinen juttu, että mieskin tekee joskus ruokaa, on myös käynyt toteen.. N. viiskymppiseks piti oottaa.. lisäksi arkiosoite eri :)

päiviksestä ei minullakaan löytynyt että kesä on lyhyt ja on tehtävä sitä ja sitä..
        Ne tehtävät tuli oikeastaan ulkopuolisilta ja senjälkeen se loppuaika oli yhdessäoloa sen parhaan ystävän kanssa ennen kuin alkoi pojat kiinnostaa.
        Kunpa löytäisikin sieltä sen mikä on unohtunut jotta saisi enemmän itseään tähän hetkeen tässä ja nyt :)

• Vaan kun se näyttää olevan, että mitä enemmän ikää kertyy, sen enemmän se elämä suorittamiseksi menee.
      Kesä on niin lyhyt, että sille suunnittelee kaksinkertaisen määrän tekemistä, ja sitten saa tuskailla, kun ei ehdi mihinkään.
      Se vielä puuttuis, että siihen vielä inspis iskisi.
      Ja se elämä voi olla parempaakin, kun ei saa kaikkea aikaiseksi, mitä on suunitelut.
      Vastaus on vähintään yhtä selkeä kun avaus.

• Kyllä varmaan elämä on parempaa, vaikkei kaikki suunniteltu tulis tehdyksi, ainakin jos terveys toisessa vaakakupissa!
        Ois kiva omata kunnon boheemi luonne.. aika pitkälle se sitä jo lieneekin ;)
        Silloin kun työnantaja, tai jokin muu ei aikatauluja määrää; on varma että tekee sitä, tätä ja vielä piipahtaa tuollakin. Ja jos ei asiat meekään niin, tietyllä mielialla tuntee olevansa laiska ja saamaton..
        Puhutaan varmasti eriasteisista tekemisistä, mulla harvoin voi ees olosuhteita ulkona syyttää..

• Sibone kirjoitti:

Kyllä varmaan elämä on parempaa, vaikkei kaikki suunniteltu tulis tehdyksi, ainakin jos terveys toisessa vaakakupissa!
        Ois kiva omata kunnon boheemi luonne.. aika pitkälle se sitä jo lieneekin ;)
        Silloin kun työnantaja, tai jokin muu ei aikatauluja määrää; on varma että tekee sitä, tätä ja vielä piipahtaa tuollakin. Ja jos ei asiat meekään niin, tietyllä mielialla tuntee olevansa laiska ja saamaton..
        Puhutaan varmasti eriasteisista tekemisistä, mulla harvoin voi ees olosuhteita ulkona syyttää..

Mikä lie se eriasteinen tekeminen.
        Alkaa näiden omien tekemisten järkevyys jo mietityttämään. Ja hyvä niin, että edes jossakin elämän vaiheessa.
        Se kun on sinkuilla tarve näyttää jotain, ainakin itselleen. Muut sitä touhua enemmän ihmettelee :)

• k-kotton kirjoitti:

Alkaa näiden omien tekemisten järkevyys jo mietityttämään. Ja hyvä niin, että edes jossakin elämän vaiheessa.
        Se kun on sinkuilla tarve näyttää jotain, ainakin itselleen. Muut sitä touhua enemmän ihmettelee :)

Eriasteinen tekeminen, heitän tuosta ihan mutu, kun en oo varma, mutta mä en ainakaan rakenna mitään..
        Kyllä se on pientä näpräystä/arkiaskareita, sen sellaista täällä :)

• k-kotton kirjoitti:

K-kotton.
        Oliskohan se näytäminen lähinnä nyt jotain miehistä :))
        Ei ainakaan minulla ole tarvetta enää näyttää mitään kenellekään.
        Päinvastoin sinkkuna on hyvä elää kun ei just tartte näyttää kellekään mitään ja vielä tää ikä on siitä hyvä kun saa olla just oma ittensä. Näyttämisen vuodet on takana päin.
        Mutta te miehet, te miehet :))))

• tulisilla kirjoitti:

K-kotton.
        Oliskohan se näytäminen lähinnä nyt jotain miehistä :))
        Ei ainakaan minulla ole tarvetta enää näyttää mitään kenellekään.
        Päinvastoin sinkkuna on hyvä elää kun ei just tartte näyttää kellekään mitään ja vielä tää ikä on siitä hyvä kun saa olla just oma ittensä. Näyttämisen vuodet on takana päin.
        Mutta te miehet, te miehet :))))

On se, ihan oikeessa oot, se on miehistä.
        Sitä pitää näyttää, että ruuti on kuivaa niin kauan, kun sokeri suussa sulaa,
        Naiset pääsee aina helpmmalla. Niiden ei tartte näyttää kun naisilta.

• iisi
        k-kotton kirjoitti:

Mmrrrh, naisen määrä puhua kuin mies puhuu miehelle, siksi että diiva on pahaa.
        Mmrrrh mmrrh, naisen todistettava jatkuvasti tasavertaisena olo, eikä mikään tarpeeksi tai riittävää.

• k-kotton kirjoitti:

Mun ei tartte näyttää ees naiselta :))
        Jos en näytä näyttämättä niin olkoon.
        Eikä mua vielä siittä huolimatta ole mieheks luullut :)

• iisi kirjoitti:

Mmrrrh, naisen määrä puhua kuin mies puhuu miehelle, siksi että diiva on pahaa.
        Mmrrrh mmrrh, naisen todistettava jatkuvasti tasavertaisena olo, eikä mikään tarpeeksi tai riittävää.

Tiedätkös mikä siihen on syynä, ettei mikään riitä siinä tasavertaisenaolossa.
        Minun mielestä suurin osa toimittajista on naisia, ja ne tekee suuria ankareita sellaisista naisista, jotka menestyy miesvaltaisilla aloilla, naisvaltaisilla aloilla menestyjät jääilman huomiota.
        Vastaavasti naisvaltaieilla alalla olevasta miehestä saatetaan tehdä iso juttu. Ei kai siinä mitään, mutta kuvasta tulee vähän vino.
        Tuosta puhetyylistä sen verran, että ehkä on naisten viisasta puhua neutraalisti.
        Sitä ei tiedä, mitä joku höntti saa päähänsä, jos kovin aurinkoisesti alkaa sirkuttaa.

• tulisilla kirjoitti:

Mun ei tartte näyttää ees naiselta :))
        Jos en näytä näyttämättä niin olkoon.
        Eikä mua vielä siittä huolimatta ole mieheks luullut :)

Tuota alkua minä en usko, mutta ei se mitään.
        Tähän aikaan vuorokaudesta ei tuo ajatus niin kulje.
        Tässä nyt kun tarkemmin ajattelen, niin onhan se naisille julmettu urakka näyttää naisilta koko elämän ajan.
        Siinä sitä rahaa kuluu, ja aikaa,
        Taitaa tämä miehenä olo kuitenkin helpompi pesti olla.

• iisi
        k-kotton kirjoitti:

Tiedätkös mikä siihen on syynä, ettei mikään riitä siinä tasavertaisenaolossa.
        Minun mielestä suurin osa toimittajista on naisia, ja ne tekee suuria ankareita sellaisista naisista, jotka menestyy miesvaltaisilla aloilla, naisvaltaisilla aloilla menestyjät jääilman huomiota.
        Vastaavasti naisvaltaieilla alalla olevasta miehestä saatetaan tehdä iso juttu. Ei kai siinä mitään, mutta kuvasta tulee vähän vino.
        Tuosta puhetyylistä sen verran, että ehkä on naisten viisasta puhua neutraalisti.
        Sitä ei tiedä, mitä joku höntti saa päähänsä, jos kovin aurinkoisesti alkaa sirkuttaa.

jaaaaaaaaaaaa... niin kai.
        miksi viimeinen lause, sen ajatusperusta jää ymmärryksen ulkopuolelle.

• k-kotton kirjoitti:

Tuota alkua minä en usko, mutta ei se mitään.
        Tähän aikaan vuorokaudesta ei tuo ajatus niin kulje.
        Tässä nyt kun tarkemmin ajattelen, niin onhan se naisille julmettu urakka näyttää naisilta koko elämän ajan.
        Siinä sitä rahaa kuluu, ja aikaa,
        Taitaa tämä miehenä olo kuitenkin helpompi pesti olla.

Mikset usko?
        Miksi tarttis näyttää joltakin?
        Kauheesti paineita lyödään nykyään ihmisille, muttei niihin tartte mennä mukaan.
        En yritä näyttää yhtään miltään ja se on taivahan tosi.

• Minäkin olen inspisihmisiä. Joskus sitä saa odottaa kauankin, mutta kun se tulee niin silloin kyllä tapahtuu.

• yrittäjä

Minä puursin aikoinani. Tein pitkää viikkoa ja päivää.
      Senverran oli hyötyä, että nyt on 4 kämppää, ja kak-
      si kesähuvilaa. (Toinen Espanjassa.)
      Vaimoni on entinen missi. Kerron tämän siksi, että kyl-
      lä Suomessakin voi tulla toimeen. Työtä vaan on tehtä-
      vä. Olen tyytyväinen.

• ninkö?...

Ai entinen missi, ei sentään nykyinen! Mutta kyllähän entinenkin varmaan tyydyttää mieltä ja miestäkin....).Viiskymppisten palstalla kun ollaan niin ootkos 50 vai seitkyt, jutut viittaa jo horajamiseen eli lähemmäs osuu arvaus 70v??

• Näinhän se menee. Kyllä tulee suunniteltua yhtä ja toista, sitten kun koittaa vapaapäivä ja olis aikaa toteuttaa asioita, jostain syystä lykkääki niitä eteenpäin, aattelee vaan mielessään,, kyllähän ton ehtii myöhemminki tehdä.
      Pakko tilanteessa todellakin huomaa miten nopeesti saa monta hommaa tehtyä, ah, miten sen jälkeen onkaan ihana olotila:)))

• ikävä ihminen

Tekemiseen liittyvät riskit ja hyödyt alvariinsa vaakakupissaan, ei juur tuu tehtyä mittään, mutt ei tuu tehtyy sillai montaa virhettä...ellei tekemättömyys olekki virhe sinänsä.

Mot ia tuota pitää fundeerata sekunti jos toinenki.

• Kiitos sasus, lohdullista luettavaa.. ja just toi, että myöhemminkin ehtii.
        Ja yleensä ehtiikin :))

• Saas näkee mikä niistä kaikista suunnitelmista toteutuu nyt kun on pitkä viikonlppu vapaa edessä.
      Suunnitelmia on niin paljon että tiedän etten kaikkea tee mutta jos vaikka parikin niin oisin tyytyväinen.
      Täytynee tsempata ittensä.
      Vähän silleen huijata ittensä innostumaan, "onpas kivaa ja mukavaa tehdä :))
      Koska tosiasiassa kun on saanut jotain siirreltävää tehdyksi niin se on oikeesti tosi mukavaa sen jälkeen.

• Hyvä asenne, ettei ootakaan saavansa kaikkee tehdyksi.. sillähän voi päästä pidemmälle kuin aikookaan!)
        Ihan toinen juttu.. mikäköhän grillaamisessa on niin "miehistä".. ne muutamat kun tunnen, ei juurikaan laita ruokaa muuten, mut grillaus on heidän juttu.
        Nykyinen kumppani on poikkeus.. mutta haluaa/tykkää grillata myös.. :)

• Sibone kirjoitti:

Hyvä asenne, ettei ootakaan saavansa kaikkee tehdyksi.. sillähän voi päästä pidemmälle kuin aikookaan!)
        Ihan toinen juttu.. mikäköhän grillaamisessa on niin "miehistä".. ne muutamat kun tunnen, ei juurikaan laita ruokaa muuten, mut grillaus on heidän juttu.
        Nykyinen kumppani on poikkeus.. mutta haluaa/tykkää grillata myös.. :)

Ehkä se on se ulkoilma, ainakin näin kesällä.
        Kyllähän miehet nykyään kokkaa paljon muutenkin. Ja vielä hyvää ruokaa.
        Niillä on usein toi maustaminen ihan omaa luokkaa.

Mua muutes aina (asiasta kukkaruukkuun) on huvittanut toi sun alotuksen otsikko.
        Oon miettinyt että minkälaistahan perää oot katellut kun niin vinha on? ;)

• Sibone*
        tulisilla kirjoitti:

Mua muutes aina (asiasta kukkaruukkuun) on huvittanut toi sun alotuksen otsikko.

;)) Huomasin tuon saman, aika paljo sen jälkeen kun avaus oli tehty :)
        Nyt pitäis "kertoa se hyvä juttu, jota en muista"..eli se oli jokin hajatelma tai sen tapainen, joita joskus lueskelen, mistä ajatus lähti..
        Josko kohta pitäis alkaa katella sillä silmällä, millanen perä on vinha ;)

• Sibone*
        tulisilla kirjoitti:

Ps.
        tulisilla
        Lähen kohta käymään salilla.. sieltä hyvä aloittaa operaatio "Vinhan perän metsästys".. ;)

• Sibone* kirjoitti:

Ps.
        tulisilla
        Lähen kohta käymään salilla.. sieltä hyvä aloittaa operaatio "Vinhan perän metsästys".. ;)

Mulla olis yks niistä mun suunnitelmistani( tään vapaan ajalta) lähteä jälleen kerran harrastamaan tota salijuttua. Välillä käyn ja sitten taas se jää, nyt olis taas into päällä.
        Se syksy,se syksy. Silloin on virtaa tehdä vaikka mitä.

Tänään on mulla ollut onnettomuuksien päivä.
        Ensin töissä tei hommia sellaisissa tiloissa vähän aikaa että löin päätäni monta kertaa milloin minnekin.
        Sitten imuroidessa yhtäkkiä kauhea kipu kämmenessä, etusormen alapuolelta katkesi verisuoni ja kun puristin imurinlletkua niin tuska oli suuri.
        No äsken saunassa sain jostain pitkän haavan sormeeni. Enkä yhtään ymmärrä mistä se tuli, nyt on nimetön kipee.
        Mitä vielä kerkee, sanotaanhan ettei kaksi kolmatta eikä kolmaskaan paritta.
        Toivotaan että joku niistä päänlyönneistä oli se kolmas.

• tulisilla kirjoitti:

Mulla olis yks niistä mun suunnitelmistani( tään vapaan ajalta) lähteä jälleen kerran harrastamaan tota salijuttua. Välillä käyn ja sitten taas se jää, nyt olis taas into päällä.
        Se syksy,se syksy. Silloin on virtaa tehdä vaikka mitä.

Tänään on mulla ollut onnettomuuksien päivä.
        Ensin töissä tei hommia sellaisissa tiloissa vähän aikaa että löin päätäni monta kertaa milloin minnekin.
        Sitten imuroidessa yhtäkkiä kauhea kipu kämmenessä, etusormen alapuolelta katkesi verisuoni ja kun puristin imurinlletkua niin tuska oli suuri.
        No äsken saunassa sain jostain pitkän haavan sormeeni. Enkä yhtään ymmärrä mistä se tuli, nyt on nimetön kipee.
        Mitä vielä kerkee, sanotaanhan ettei kaksi kolmatta eikä kolmaskaan paritta.
        Toivotaan että joku niistä päänlyönneistä oli se kolmas.

No onpa sulla ollu päivä.. eikö se nykyisin työturvallisuus vaadi kypärän päähän vähä joka paikkaan.. Vaikka tiellä joskus enempi ois, kun hyödyksi.
        Toivottavasti tänään paremmin, kädetkin kunnossa..!

• Sibone kirjoitti:

No onpa sulla ollu päivä.. eikö se nykyisin työturvallisuus vaadi kypärän päähän vähä joka paikkaan.. Vaikka tiellä joskus enempi ois, kun hyödyksi.
        Toivottavasti tänään paremmin, kädetkin kunnossa..!

On päiviä ja sitten taas on päiviä :)
        Mulla muuten onnistu aika moni suunnitelma silloin pitkällä viikonlopulla.
        Ja nyt oon saanut hyvään vauhtiin jo sen salillakin käynnin.
        Lokakuussa meen taas sinne työkuntoutukseen viikoksi niin siellä taas on hyvä jatkaa kaikkea.
        Siellä tehdään kuntotestikin, eikä mun kuntoni ole niitä parhaita.

• tulisilla kirjoitti:

On päiviä ja sitten taas on päiviä :)
        Mulla muuten onnistu aika moni suunnitelma silloin pitkällä viikonlopulla.
        Ja nyt oon saanut hyvään vauhtiin jo sen salillakin käynnin.
        Lokakuussa meen taas sinne työkuntoutukseen viikoksi niin siellä taas on hyvä jatkaa kaikkea.
        Siellä tehdään kuntotestikin, eikä mun kuntoni ole niitä parhaita.

Niinhän se taitaa olla..:)
        Sai tuos viikon ottaa luvalla ihan lunkisti; lomaa, ja 'käydä kesässä', jota ei Suomeen oikein tullutkaan. Pieniä sopeutumisvaikeuksia arkeen, jotka varmasti helpottaa heti, kunhan selviää aikaerosta..;)
        Eli ihana oli loma.. lämmön vuoks(kaan) ei voinut ihmeemmin kuntoilla..
        Jotta elämäntaparemontti alkaa mahdollisimman pian..taas.. ;))

• L - L

Tavoitteet pitemmällä tähtäyksellä ja ajautuminen niitä kohden välisatamien kautta, tarpeen mukaan ruoria käännellen ja tavoitteita täsmentäen.

• Hieno ja varmasti hyvä tyyli heille, kelle se sopii.
        Allekirjoittaneelle voipi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta pidetään mielessä..

• Laiskottelu on in

Inhoan suorittajia. Juuri niitä jotka eivät ymmärrä hellittää vaan aina pitää pystyä ja päteä ja jopa maksimoida ajankäyttö.

• Laiska on lepsu

Laiskottelu on hyvä lahja, jos osaa laiskotella oikein ja hyvin, siis luovasti, ajatuksen tasolla asioita 'tehden'.

Ihmiset, jotka saavat paljon aikaan, suunnittelevat ajankäyttönsä tehokkaaksi. Se ei tarkoita, etteivät he koskaan lepäisi, mutta sen ajan kun toimivat, toimivat tehokkaasti.

"Inhoan suorittajia" ei kerro suorittajista mitään, sinusta melkein kaiken, kadeparka. Sori.

• Jaa..a.. jokainen tyylillään.
      Mä en inhoo.. kunhan suorittavat ja pätevät keskenään. Eikä ala painostaa sellasia, jotka taas haluaa elää omalla tavallaan.

• Hei kun keikuskelen

Huomenta täältä sateisesta Lännenpläiskästä.

Aloitus on hyvä, jos ymmärtää, mitä aloittaja meinaa.
      Minä ymmärsin...Tradaaaaa :)

Ainoastaan Pakko ja Inspiraatio saavat meikäläisen kintut sukkelaksi, kätöset toimiviksi ja aivot kiertämään siihen malliin, että kaikki tekeminen tuntuu helpolta, mielekkäältä, kivalta.
      Pakkotilanne avaa usein reitin inspiraation maailmaan.
      Syynä kenties alitajuntainen patistaminen itsensä siihen tilaan, että se inspis saa vallan, joka sitten avittaa kropan ja aivot ääri-onnistumis-tilanteeseen, joka puolestaan tuo tyydytystä enemmän, kuin yy-kaa-koo.

Sitten on vielä erikseen semmonen Varsinainen Inspiraatio, joka luikertelee itseensä, huolimatta, vaikka pistäis kovastikin hanttiin.
      -Älä tule, älä tule, älä muhun tule inspis.
      Joskus näin on hoettava, sillä aina ei ole mahdollisuutta pujahtaa inspismaailmaan, joka poissulkee kaiken ympärillä leijuvan muun maailman.

Jahas jaa....hmmmmm......
      Joo, tais olla aika selkeä vastaus...;)

• Yy-kaa-koo vaan ;) Kyllä tuota sun kirjoitusta on hauska lukea, melkein kun jotain runoa.. tulee tarinaa.. Ja niitähän jokainen tulkitsee usein tavallaan.. kyllä mä oletan omalla tavallani päässeeni perille, mitä kerrot.. :)
        Ja oiken hyvää syyskuun ekaa päivää sinne!)

• Noinhan se juuri menee. Niin sanotut pölhöpäivät on välttämättömiä. Aikaa olis vaikka kuinka mutta ei viitti tai ei halua alkaa vaikka valmiiksi suunnitellut hommat itkee vieressä. Kai sitä voi sanoa laiskuudeksikin, mutta armollisempi ilmaisu on akkujen lataaminen tuleviin koitoksiin. Tänään on ollut melkein sellainen päivä. Nettiroikkumista mutta kyllä myös auton korkeapainepumpun säätöventtiilin korjaus. Lepposta menoa.

• Keksitpä hauskan nimityksen.. pölhöpäiviä silloin tällöin, mitään kansallisia sellasia ei vois kalenteriin laittaa.. jokaisella omansa, silloin kun siltä tuntuu.. armolliset ilmaisut on aina hyviä!)

• yrittäjä.

Moni on sanonut, ettei sillä ole niin väliä,
      minkänäköinen vaimo on. Minulle se
      merkitsee paljon. Sytyttää ihan eri tavalla,
      kun on vaimo norja ja kaunis.
      Olen usein ihmetellyt, että olen yhtä kiihoit-
      tunut kuin kolmekymmentä vuotta sitten.
      Se on jotain sanoin selittämätöntä.
      Anteeksi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      38
      12350
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4221
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      3982
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3638
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3321
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3294
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      35
      2146
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2112
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1945
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1623
    Aihe