Mustasukkainen äitipuoli

ongelmanainen

Pyytäisin neuvoja mustasukkaisuuteen jota koen mieheni lapsia kohtaan. Olemme olleet jo monta vuotta yhdessä ja edelleen koen lapset uhkana suhteellemme ja olen erittäin mustasukkainen lasten ja isän kahden/kolmenkeskisistä hetkistä/leikeistä. Meillä on myös yhteinen lapsi mutta se ei ole helpottanut oloani yhtään. Omituisinta tässä on se etten muuten ole mustasukkaisuuteen taipuva ihminen.

Olen täysin voimaton tämän asian kanssa ja koittanut työstää ongelmaa terapiassa mutta mustasukkaisuus on ja pysyy.

Onko muilla samankaltaisia tuntemuksia ja kokemuksia? Mikä on auttanut selättämään tämän kamalan sairauden? En pidä itsestäni silloin kun koen näitä tuntemuksia.

26

1793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastan mieheni lap

Järki on ainoa joka tuon tunteen voittaa, ja mieti miksi olet mustasukkainen.
      Onko syy se, että lapset ovat todiste siitä, että miehesi on rakastanut toista ennen sinua, vai oletko mustasukkainen siitä että miehesi viettää aikaansa lastensa kanssa ?
      Ajatteleppa, jos teille tulisi ero esim. sinun mustasukkaisuutesi vuoksi, haluaisitko että miehesi viettäisi aikaa yhteisen lapsenne kanssa. Mitä jos hänen uusi naisensa, mustasukkaisuuttaan pyrkisi sitä estämään.
      On hienoa, että tunnistat tunteet itsessäsi ja olet hakenut siihen apua.
      Ihme on ettet ole apua terapiasta saanut. Kyllä kai tuo mustasukkaisuus on lähes normaalia ihan alussa, mutta että se jatkuu vuosia....se ei minusta kyllä enään normaalia ole.
      Tunnista tunne, selvitä mistä se kumpuaa, ja etsi ratkaisu.

Yksi asia mitä kehoittaisin tekemään, ota miehen lapset, lähtekää johonkin esim. uimaan, shoppailemaan ihan mihin vaan porukalla, ilman miestä ja yhteistä lastanne. Voit päästä mustasukkaisuudesta myös siten, että lähennyt lasten kanssa, ja tajuat etteivät he ole uhka vaan rikkaus, myös sinun elämässäsi.

• Kiitos tästä

Onpas harvinaista lukea näin fiksu kirjoitus tällä palstalla!

• ulpu

Hei

Olen kokenut samankaltaisia tunteita ja niitä on hyvin vaikea sietää itsessään ja niistä on myös vaikea puhua, tai tarkemmin vaikea löytää ihmistä jolle puhua. Itselläni on vasta melko uusi suhde, eikä meillä ole yhteisiä lapsia. Haluaisin oman lapsen ja olen ajatellut että se helpottaisi tilannetta. Mutta ei välttämättä helpota.

Mies suhtautuu ihannoivasti lapseensa ja useimmiten kehuu tätä. Minua se ällöttää, siitä puuttuu tietty aitous, koska harva lapsi on vain ihana. Ehkä mustasukkaisuutta lisää juuri tämä ihailu, ja itsekin haluaisi olla ihailtu. Itseltäni puuttuu myös sisäinen motivaatio asettaa lapsi etusijalle. Ehkä tilanne vaatii aikaa, mutta lapsi tuntuu hoitolapselta. Mukava on ja sen perusasioista huolehtii, mutta syvät tunteet puuttuvat.

Olisi hienoa oppia hyväksymään nämä tunteet itsessään.

Haluaisin ajatella, että tunteet ovat normaaleja. Hyvät ja pahat. Kun ne tiedostaa, voi niiden kanssa oppia olemaan. Jos niiden vuoksi käyttäytyy inhottavasti esim. lasta kohtaan, se on väärin.

Kaipaisin avointa keskustelua samassa tilanteessa olevien kanssa. onko meitä muita?

• Mustisavokki

Täällä ilmoittautuu yksi samanmoinen...

Itseäni hävettää moinen, onhan minulla itsellänikin omia lapsia...

Meillä tilanne saattaa johtua siitä että näen kuinka avomieheni heittäytyy lastensa kanssa olemiseen aina täysillä, keksii heille puuhaa ja tekemistä, ymmärtää heidän kiukkukohtaukset ja pahat tuulet.... koen jääväni itse tuollaista totaalista heittäytymistä ja hetkessä elämistä vaille meidän parisuhteessa. Jos itselläni on paha päivä, mieheni ei läheskään aina jaksa ymmärtää ja väittää minua lapselliseksi kiukuttelijaksi. Eikä hän tunnu oikein edes tajuavan että oikeasti tarvisin tuota samanlaista laatuaikaa hänen kanssaan. Se varmaankin osaltaan lisää mustasukkaisuuttani, hänen lapsensa saa hältä sitä mitä itse jään niin kovin usein vaille...

Koen että hänen lapsensa saa niin paljon enemmän läheisyyttä, todellista laatuaikaa ja ymmärrystä. Minä saan sitä arjen suorittamista ilman tuollaisia 'tehdään ihan kaksin´- juttuja.

Ehkäpä lapset saavat sen kerman päältä, minä taas sen tavallisen kulutusmaidon....

En tiedä, on todellakin ikävä fiilis tuntea näin... toisaalta on lohdullista tietää että muutkin kokevat näin.

• Anonyymi

Kai hän haluaa antaa kaikkensa silloin kun on lastensa kanssa.
        Tiedän yhden tälläisen mustasukkaisen olion lähipiirissä . Isällä oli lapset joka toinen pyhä , kaksi pientä poikaa. He istuivat sohvalla katselemassa telkkua ja isällä pojat molemmissa kainaloissa , niin eikö tämä epäkypsä nainen mennyt keittiöön ja vollotti siellä että kun hän ei saanut istua miehensä kainalossa .
        Pojat eivät halunneet enää mennä isänsä luokse , ja toinen näistä nyt aikuisista pojista on itse katkaissut välit omaan isäänsä .ja vaimo näyttää olevan tyytyväinen kun näitä lapsia ei enää tarvitse tavata, kukaan ei tuumi miltä isästä tuntuu .
        Niin että ei ole mikään satujuttu ne puheet inhottavista äitipuolista. Moni on juuri sitä

• ämmät kuriin

Herätkää nyt, isät ja viranomaiset! Useampi kuin yksi nainen tunnustaa täällä olevansa mustasukkainen miehensä lapsille.
      Herätkää ja toimikaa, ennen kuin nämä ihmiset pilaavat tai tuhoavat lasten elämän!
      Ja te mustasukkaiset uusionaiset, koettakaa tajuta, että oma lapsi on miehellenne tärkeämpi kuin te. Tiedättehän te ihan pers. kohtaisesti, että naisia hän vaihtaa lapsia ei.

• voi jumankauta

Voi vittu että sinä olet Lissu sairas.

Mustasukkaisuuden tunteminen ei tarkoita samaa kuin murhaaminen. Se on inhimillinen tunne, ja hyvin tavallinen uusperheissä, jokaisella osapuolella, ainakin alkuvaiheessa.

Minun esikoiseni oli mustasukkainen kun pikkusisarus syntyi, yritti jopa salaa vahingoittaa tätä. Onko lapseni mielestäsi potentiaalinen murhaaja?

Minun ensirakkauteni oli mustasukkainen kuin mikä, jopa vakoili minua ja luki tekstarini. Onko hänkin mielestäsi potentiaalinen murhaaja?

• hahaaaaaaaaa

"Tiedättehän te ihan pers. kohtaisesti, että naisia hän vaihtaa lapsia ei. "

Paitsi sinun miehesi, Lissu. Sinun miehesi vaihtoi myös lapset naiseen, eipä ollutkaan teidän kersat niin tärkeämpiä :)

• ämmät kuriin
        voi jumankauta kirjoitti:

Mustasukkaisuuden tunteminen ei tarkoita samaa kuin murhaaminen. Se on inhimillinen tunne, ja hyvin tavallinen uusperheissä, jokaisella osapuolella, ainakin alkuvaiheessa.

Minun esikoiseni oli mustasukkainen kun pikkusisarus syntyi, yritti jopa salaa vahingoittaa tätä. Onko lapseni mielestäsi potentiaalinen murhaaja?

Minun ensirakkauteni oli mustasukkainen kuin mikä, jopa vakoili minua ja luki tekstarini. Onko hänkin mielestäsi potentiaalinen murhaaja?

Sinä otin puheeksi murhaamisen ja murhaajat. Miksi?
        Osoitit muuten Lissulle tarkoittamasi viestin aivan väärälle henkilölle.

• ämmät kuriin
        hahaaaaaaaaa kirjoitti:

Paitsi sinun miehesi, Lissu. Sinun miehesi vaihtoi myös lapset naiseen, eipä ollutkaan teidän kersat niin tärkeämpiä :)

En tunne Lissua, saati hänen miestään. Sinä ilmeisesti tunnet, jopa pers. kohtaisesti.

• hohhoijaaaaa sentään
        hahaaaaaaaaa kirjoitti:

Omituista että laitatte sanoja suuhuni, en ole kirjoittanut lainkaan tähän aloitukseen sanaakaan, paitsi nyt.

Siispä lissuja on sittenkin enemmän kuin yksi.

• Sukkarikki
        voi jumankauta kirjoitti:

Ei kaikki ole mustasukkaisia toisilleen uusperheissä. Itse olin iki-iloinen saadessani äitipuolen. Valitettavasti tunne ei osoittautunut molemminpuoliseksi ja Eerikan kokemukset tulivat sitten osakseni ihan viranomaisa myöten. Tunteet on tietty eri asia kuin käytös ja tsemppiä toki niille vahvan moraalin omaavile uusvanhemmille, jotka tunteistaan huolimatta jaksavat käyttäytyä asiallisesti lasta kohtaan.

• Muistakaa naikkoset
        hahaaaaaaaaa kirjoitti:

Lissunmies vaihtoi lapset naikkosiin, monikossa!

• buhahah,,
        Muistakaa naikkoset kirjoitti:

Lissunmies vaihtoi lapset naikkosiin, monikossa!

Varmaan yhtä monta naikkosta, kun lastakin, muistan lissun sanoneen, et hällä 4 lasta siis 4 naikkosta.

• Anonyymi

Ihan niin , lapsi on miehen lapsi ja sitä ei niinkuin voi muuttaa vaikka nämä ussnaiset miten hakisivat vikoja juuri miehen lapsista.
        Rakkaus lapsiin on luonnollinen tunne, ja siitä ei pitäisi olla mustasukkainen mitenkään ja haukkua naapureille lasta kuten usein tapahtuu.
        Miksei uudet isät ole mustasukkaisia vaimonsa entisistä lapsista , he osaavat usein hallita tilanteen lasten kanssa ihan kivasti .

• ÄlynainenX

Se nainen joka on lapselle mustasukkainen on hoidon tarpeessa. Kipeästi. Piste.

• Ex äitipuoli

Erosin itse miehestä, jonka kanssa kärsin jatkuvasta mustasukkaisuuden tunteesta.

Nyt olen löytänyt uuden miehen, jonka kanssa en ole joutunut samanlaisia tunteita kohtaamaan.

Sanoisin näin, että jokin provosoi sinussa ne tunteet. Se voi hyvinkin olla, että mies saa sen aikaan omalla käytöksellään. Kyllä, näin se on. Alappa tutkailla tilanteita ja miten miehesi käyttäytyy. Huomioiko hän sinua tarpeeksi, vai oletko lapsille vain varaäiti ja jäät kaikessa ilman huomiota?

Älä ala kilpailla lasten kanssa. Laita äijäsi kasvamaan aikuiseksi. Ja ole valmis eroamaan, jos ei mies aikuistu.

• mustikset itsekkäitä

Et sinä halua siitä sairaudestasi eroon joten paras olisi elää yksistään ja jättää yhteinen lapsennekin isänsä hoitoon, koska olet kait myös mustasukkainen heidän keskinäisestä ajasta, vai kuinka On se vaan kumma ettei sitä lapsetonta miestä aikoinaan löytynyt.
      Voi miesraukkaasi kun ei ole ulospääsyä suhteestanne ja kun teet elämästään helvetin, et ainoastaan hänelle vaan hänen lapsilleenkin.
      Muuten, 1 tammikuuta voit saada myös syytteen kun se uusi laki tulee voimaan isän oikeudesta tavata lapsiaan.

• Anonyymi

Olen paininut ongelman kanssa vuosikymmeniä. Viimeisimmän kokemuksen myötä ymmärsin ongelman syyn: mieheni käyttäytyminen oman lapsensa seurassa on anteeksiantamatonta minua ja meidän yhteistä lastamme kohtaan. Koen, että suhteemme ei ole mitenkään normaali hänen lapsensa läsnäollessa, vaikka olemme kaikki nykyään aikuisia! Olenkin todennut, että tämä ei ole minun tuleva elämäni.

• Anonyymi

Siinäpä se kun alkaa laskemaan mitä mies muka ei ole sinulle mutta lapselleen , niin paras kun et ole hänen kanssaan , usein miehet haluavat olla hyviä isiä sen pienen ajan kun tapaavat lapsiaan siinä ei ole mitään ihmeellistä , teidän yhteinen lapsi olikin hänen kanssaan koko ajan siinä ero.
        Mutta ilkeys kostaantuu aina jossain muodossa ,joskus sitä sanotaan karmeaksi, vaikken sellaisin usko mutta nähnyt näiden mustasukkaisten kohtaloita niin ajatus on tullut mieleen että elämä kostaa tavallaan

• Anonyymi

Vieläkö täällä v -12 alkaneeseen aloitukseen vastaajia riittää, harhaisia sellasia. Heh.. mielikuvitushahmoja rikkuu eelleen jonkun aivoissa.
      Todella hauskaa seurattavaa. Harhoja on näemmä monella samanalsia. Hih... lukekaapa näitä vatauksi kymmenvuoden aikajanalla... aivan uskomatonta. Mielikuvitushahmoa mollataan päivät päästään. Voi luoja. Perheenrikkominen tuotta harhoja kaikille jotka niin tekee.

• Anonyymi

Se on sinun aloitus 10 vuoden takaa 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sinun aloitus 10 vuoden takaa 😂

Onnee vaan sulle. Otit sitten ite esiin oman aloituksen. Etkö tuoreempaa haukkumista enää keksi?

• Anonyymi

Asia on nytkin yhtä ajankohtainen kun silloin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnee vaan sulle. Otit sitten ite esiin oman aloituksen. Etkö tuoreempaa haukkumista enää keksi?

Sinä otit esiin oman aloituksesi , etkö osaa lukea.

• Anonyymi

Kuuleppa , minun isälläni oli niin mustasukkainen vaimo että katkaisi välit isään ja minun välillä , sitten en tiedä millä konstilla hän onnistui, itse olen jo vanhempi ja ajattelen usein isääni jolla ei ollut mahdollisuutta vaimonsa tähden pitää minuun yhteyttä.kaikki sanovat että hän oli tossu sankari kun antoi vaimonsa määrätä , mutta hänellä tuli tämän vaimon kanssa yhteinen lapsi myös , ja hän sai olla isäni kanssa ilman rajoituksia .
      Joten älä tunne turhaa mustasukkaisuutta ettet vaan pilaa lasten elämää sillä ,
      Lapsetkin kasvavat ja huomaavat aikuisena sinun mustasukkaisuutesi, joten yritä päästä erooon niistä ajatuksista . Heillä on oikeus saada pitää isästään .
      Luulen että mustasukkaisuutesi johtuu siitä että miehesi on rakastanut lasten äitiä kerran ja saatat epäillä että hän ajattelee häntä kun tapaa lapsiaan .

Sillä fakta on että lapset ovat olemassa halusit tai ei, ja heidän mieltään ei saa myrkyttää omilla ongelmiltaan .
      Minä kaipaan isääni aina vaan vaikka olin lapsi kun menetin hänet toisen naisen ansioista , kun katselen lapsiani ja lastenlapsia niin ajattelen miten ylpeä isäni olisi ollut jos olisi saanut tutustua heihin ja olla vaari heille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4390
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2240
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      557
      1734
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1461
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      1008
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      913
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      898
    Aihe