koivuropsin hinta?

ropsiapinoon!

millä hinnalla koivuropsi tekee kauppansa polttopuuksi, tienvarren pinosta esim?
Kiinnostaisi ostaa polttopuuksi joku 40-50 kuution erä, siis ropseina.
Harmittaa katella koivuropsipinoja rautatieaseman puukentällä, nehän ovat aivan väärässä paikassa!
Mitäs ne metsäyhtiöt maksaa tällä hetkellä koivukuidusta? Siitähän tietysti pitäisi yli mennnä.

8

2781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ropsi K. Auppala

      (No millähän tavalla ne rautatieaseman kentällä olevat puut on väärässä paikassa? Ne on luultavasti jonkun omaisuutta ja luvan kanssa siellä kentällä.)

      Puun hintatilastoja löytyy useammasta nettiosoitteesta, mm. tuolta.

      http://www.metsalehti.fi/Metsalehti/Puunhinta/Koko-maa/

      Missä päin se tarve olisi? Pohjois-Karjalassa olisi (vielä toistaiseksi pystyssä) tuollainen harvennuskuvio, mistä saattais ainakin lähelle tuota määrää irrota.

      • ropsiapinoon!

        on ne ostajan kannalta väärässä paikassa, ei ne ole enää myynnissä, vaan menossa aiemmin ostaneelle?, näin olen ainakin asian ymmärtänyt.

        Raaseporissa asustelen, en tiedä minkä verran täällä päin on hakkuita? Auttaiskohan ilmoitus kaupan seinässä, mene ja tiedä?

        Kysyin tossa päivä muutama sitten paikallliselta lautakauppiaalta, totesi "en tiedä, vaikea saada nykyään" Ottais vissiin ittekin jos tietäis mistä.


      • ropsiapinoon!

        Katsoin tuota linkkiä, hankintakaupan ymmärrään? siis tienvarressa pinossa? mutta hinta (noin 30e motti), onko se kiintokuutio vai se pinokuutio? Jos minulle joku alkaa myymään jonkun pinon tienvarresta, mittaanko pinon kehysmitat ja kerron jollain koivukertoimella 0,6 noin suunnilleen, jotta saisin kiintokuutiomäärän?

        Kysyn sentakia etten ole metsänomistaja, en siis tarkkaan ottaen tiedä puukaupasta, juuri selvittelen netistä. Tosin nuorena miehenä 70 luvulla olen kotipuolen metsässä jonkinverran sahaillu, mutta lähinnä sahapuita kenttäsirkkelille kevääksi.


      • ropsiapinoon!
        ropsiapinoon! kirjoitti:

        Katsoin tuota linkkiä, hankintakaupan ymmärrään? siis tienvarressa pinossa? mutta hinta (noin 30e motti), onko se kiintokuutio vai se pinokuutio? Jos minulle joku alkaa myymään jonkun pinon tienvarresta, mittaanko pinon kehysmitat ja kerron jollain koivukertoimella 0,6 noin suunnilleen, jotta saisin kiintokuutiomäärän?

        Kysyn sentakia etten ole metsänomistaja, en siis tarkkaan ottaen tiedä puukaupasta, juuri selvittelen netistä. Tosin nuorena miehenä 70 luvulla olen kotipuolen metsässä jonkinverran sahaillu, mutta lähinnä sahapuita kenttäsirkkelille kevääksi.

        joup, selvittelin netistä, tulin siihen tulokseen että kiinnosta maksetaan, se mitta tulee nykyään automaattisesti koneelta kun koneellisesti puuta korjataan, "ilmasta" ei makseta.
        S iis jos on koivuropsipino tienvarressa voin karkeasti arvioida sille teollisuuden maksaman hinnan mittaamalla kuutiot pinossa (kehysmitta) kertomalla sen 0,6 ja sen 30 eurolla.
        Kiitos, tack itselleni.


    • xdfcvgtt5

      Minä maksan 40€ kuutio pätkittynä ja omaan kärryyn itse ladottuna niin paljon kun saa mahtumaan 1 kuution tilavuuteen. Ei se kuitenkaan ole yhtä paljon kun pinokuutio halkoja.

      • ropsiapinoon!

        jaa, noh jos vedät moottorisahalla halkoja silleen varovasti pinosta kolmeen osaan, niin siihenhän ne jää samaan tilavuuteen, voivat jopa kutistuakkin kun pääsevät paremmin rakoja täyttämään.
        Itse ostin juuri 4 heittokuutiota koivuklapeja, 50 motti. Pinosin siististi, tuli 2,8 pinomottia ja pinomotille siis hintaa 71,40 e. Näin siis läntisellä uudellamaalla, raaseporissa.


    • Tee pienimuotoista

      poltopuukaupaa aikani kuluksi ylivuotisilla puilla koivu 50€ motti ja havupuut 35€motti kuitilla.Raivaan omia ja naapurien metsiä ja sieltä kerään tarveaineet.

      • ROPSITON

        Olisiko heinolan seudulla koivu ropsia myydä.?.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe