Autonvuokraus Miamista?

Miamissa autoilemaan

Ollaan lähdössä lokakuussa Miamiin viikoksi ja tarkoitus olisi vuokrata auto ja lähteä sillä kiertelemään. Ajella mm. Key Westiin.

Mites toi nyt kannattaisi toteuttaa, varatako etukäteen netistä vai vasta paikanpäältä?

Tuolla reitillähän on tietullimaksuja, joissa ei käy raha maksuvälineeksi vaan autossa pitäisi olla jokin laite, joka rekisteröi ajot tullipisteiden ohi ja veloittaa ne sitten loppulaskussa vuokraamossa. Vuokraamojen sivuilla on tästä ollut vähän tietoa, joten osaisiko joku tuolla autolla pyörinyt kertoa miten homma oikeasti menee?

Hotellimme on Bay Harbourissa Miamissa, joten siitä läheltä jos vuokraamo löytyisi niin se olisi tietysti iso .


Kiitos neuvoista!

13

2963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miamissa autoilemaan

      Niin ja navigaattori pitäisi myös saada lisävarusteeksi autoon, että johonkin osaa sitten ajellakin kohteessa.

    • Lähden itse Miamiin 2 viikon päästä ja auto on vuokrattuna koko 3 viikoksi. Itse olen aina vuokrannut etukäteen netistä. Katso esim. www.vertaa.fi sivustoa, niin saat kuvan hinnoista. Olen aina, siis aina saanut tätä kautta auton halvemmalla, kuin vuokraamon omien sivustojen kautta. Tätä kautta varatessa autossa on myös tarpeelliset vakuutukset valmiina. Tietysti, jos sinulla on aikaa paikan päällä kierrellä vuokraamoissa, niin saatat löytää halvemman tarjouksen, mutta sitten täytyy vielä tietää, mitä vakuutuksia tarvitsee jne.

      Key Westiin ajaessasi tietulleja on kartalla vihreällä merkityllä moottoritiellä (821) alkumatkalla ja kaikissa pisteissä voi maksaa myös käteisellä. Et tee mitään vuokraamon lisähintaan tarjoamalla laitteella. Tällä laitteella voit käyttää pikakaistaa maksupisteiden ohittamiseen, toisin sanoen ei tarvitse pysähtyä antamaan rahaa. Tullessasi maksupisteeseen valitset vain kaistan, jossa lukee "Cash" ja maksat rahalla luukulla.
      Key Westiin voit ajaa myös ilman tullimaksuja. Panet navigaattoriin ruksin kohtaan "vältä tietulleja" ja navi kuljettaa sinut näiden pisteiden ohi. Kartalla tämä tarkoittaa, ettet käytä vihreää tietä vaan sinistä (I 95) ja punaista (US1)

      Itselläni on ollut oma USAn kartoilla varustettu navi (Garmin) viimeisinä vuosina mukanani. Oman navin etu on siinä, että osaat käyttää sitä, se puhuu suomea ja käyttää mittoina kilometrejä ja metrejä. Helpottaa kummasti, vaikka englantia osaisikin. Vuokraamot tarjoavat navia noin 10 $ vuorokausihinnalla, mutta sitten sen käyttö pitää opetella. Parin viikon matkalle on jo edullisempaa ostaa oma navi, mutta parin päivän reissua varten vuokraamonkaan hinnoilla ei ole suurta merkitystä.

      Olen käynyt Key Westissä useita kertoja ja on ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka.

    • Miamissa autoilemaa

      Kiitos vastauksestasi!

      Ilmeisesti kuitenkin 2011 helmikuussa tuolla on nyt tullut käyttöön cashless tolls: http://miami.cbslocal.com/2011/02/20/cash-less-tolls-have-begun-on-the-florida-turnpike/

      Eli käteinen ei enää kelpaisi. Mutta eipä tuolla kai niin väliä, kun voi sitten ajella eri teitä, joissa tulleja ei ole. Luulin alunperin, että ainut tie mistä Key Westiin pääsee Miamista sisältää pakostakin tietulleja.

      Kauankos muuten sulla on mennyt ajomatkaan Miamista Key Westiin ja onko kokemusta paljonko tuo tietulleja sisältävä moottoritie on nopeampi vai onko lainkaan verrattuna siis tietullittomaan tiehen?

      • Hertz MIA

        Hertz autoissa on kaikissa valmiina tietullin lukija.

        HOW MUCH DOES IT COST?
        If you use PlatePass®, you will be charged a $2.50 service fee for each day of the rental including any days on which PlatePass® is not used, up to a maximum of $10 per rental month, plus incurred tolls at the cash toll rate.


      • Näin näyttää olevan tuon linkkisi perusteella. Hyv'ä tietää, kun olen sinne itsekin juuri menossa.
        Google Maps sanoo, että matkaa Miamista on noin 270 km ja aikaa kuluu kolme tuntia 20 minuuttia. Tätä luokkaa se on ollut. Matkan tekee edestakaisin päivässäkin ja ehtii käydä Hemingwayn huvilassa, kiertää kärjen ja syödä jossakin, mutta tuleehan siitä pitkä päivä. Itse olen yöpynyt siinä matkalla Marathon nimisessä kaupungissa. Mennessä olen varannut motellin valmiiksi ja paluumatkalla yöpynyt sitten siellä. On paljon edullisempaa kuin siellä kärjessä.
        Jos et ole liikkeellä työhönmenoaikoina, niin on samantekevää, käytätkö maksullista tietä vai vanhempaa ilmaista moottoritietä. Molemmat vetävät hyvin ja matka joutuu. Toisaalta pienet ruuhkatkin ovat mielenkiintoisia kokemuksia lomalaiselle!


    • Heinoska

      Pari kysymystä vielä:

      CDW näyttää sisältyvän vuokraushintaan yleensä USA:ssa. Ymmärsinkö oikein, että CDW vapauttaa kokonaan omavastuuosuudesta vahingon sattuessa? Vai vähentääkö se omavastuun johonkin tiettyyn summaan?

      Meitä lähtee 4 hengen perhe, jossa pari teinityttöä. Ostoksia siis tulee varmaankin auto täyteen ja tavaraa muutenkin mukana. Onko tietoa mikä auto kannattaisi varata, Ford Escape näyttää ainakin tilavalta? Taitaa nuo yleisimmin tarjotut sedanit (mm. Pontiac G6 ja Dodge Avenger) olla liian pieniä?

      • Hertz MIA

        USA:ssa omavastuu on 0 euroa ainakin Avis ja Hertz autoissa. Eipä vuokrausfirma ole edes kiinostunut auton kunnosta sitä palauttaessa. Ainoa minkä ne tsekkaa on polttoaineen määrä. CDW/LDW ALI/LIS vakuutukset riittää. Muista vakuutuksista kannattaa kieltäytyä jos niitä autoa noudettaessa tarjotaan.

        Finnair tai muiden lentoyhtiöiden kanta-asiakaskortilla saa yleensä 5-15% alennusta.

        Teidän kannattaa ehdottomasti ottaa SUV tai mini-van. Jopa full size kokoluokka (esim Malibu) on liian pieni matkatavaroille.


      • gmany

        Uusi voyager dodge tai ford flex tilavia. Tai chevy tahoe. Ite vuoraan flexin. On mukava vaikka ulkonäkö on mitä on.


    • Anonyymi

      Oltiin marraskuussa Miamissa ja käytiin vuokra-autolla Key Westissä. Autossa oma navigaattori ja ennakkoon maksettu tietullimaksulaite? En matkaalla nähnyt ainoatkaan sellaista tietullipistettä, mihin olisin voinut käteisellä maksaa ? Onkohan sellaisia ?

      • Anonyymi

        Silloilta löytyy ja Alligaattori Alley.


    • Anonyymi

      Key Westissä pitää siten olla yötä. Ajo sinne tänne saman päivän aikana älytön.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe