Eli meille olisi tulossa jackrussellinterrieri pentu ja odotamme innolla sitä! Mutta ongelmana on siis se miten koulutan pennun sisäsiistiksi ja ettei saa purra kuulemma tarttuu helposti lahkeeseen kiinni (olen tietenki lukenut kaiken maailman tekstejä aiheesta mutta haluaisin nyt kuulla omista kokemuksistanne) Ja siis ensimmäinen koira tämä olisi, ja sen verran olen näitä viestejä lukenut täältä ''russeli ekaksi koiraksi'' niin aina oli laitettu että ei sovi ensimmäiseksi koiraksi! Tiedän riskin mutta tulinkin tänne kysymään koulutuksesta eli en tarvitse neuvoja rodun suhteen! Kiitos jos ymmärrät ja vastaat minulle!
miten valmistautua pentuun?
3
99
Vastaukset
- Amstaffeli
Viet koiran aina pihalle kun se on herännyt, syönyt, olet leikkinyt sen kanssa. Toisin sanoen vähän väliä. Kun se tekee sisälle älä vedä siitä hepuleita, kun se tekee pihalle, ole kuin se olisi maailman ihanin asia.
Jos koiran puree/näykkii torut sitä ja viet sen jäähylle jos ei lopeta. Voit myös antaa sille sen omia leluja mitä se voi purra. Jos tuo ei tunnu auttavan, kiljaise(älä liian kovaa) jotta koira ymmärtää että se sattuu.
Russelitkin sopivat ekaksi koiraksi jos jaksat perehtyä kouluttamaan sitä , sekä aktivoimaan sitä tarpeeksi. Liikuntaa tämä rotu tarvitsee aivan hirveästi, joten joudut viettämään aika paljon aikaa sen kanssa!
Tsemppiä kuiteskin koiran hankintaan! - russeli388
kiitos todella paljon vastauksestasi! Olen nyt paljon varmempi tämän asian kanssa!!
- hjgjjytuyiiy
Hae kirjoja kirjastosta niin saat niistä lisää tietoa miten pentu kasvatetaan.
Russelit sopii ekaksi koiraksi mikäli omistaja perehtyy koiran kasvatukseen eli se mikä sallitaan se sallitaan ja mikä ei niin ei eli johdonmukaisuus. Myös ajoitus on tärkeää niin että koira ymmärtää mitä omistaja haluaa sen tekevän.
Russelit ottaa ohjat käteen jos ei sitä ohjata mutta siinä piilee rodun hauskuuskin se siis oivaltaa on omaaloitteinen ja reipas tietää mitä haluaa ja on päättäväinen rotu mutta pohjimmiltaan ihan tavallinen koira ei sen kummempi. :)
Puntissa minunkin roikkui eka koira se oli sille leikkiä ja penskana minusta se oli hauskaa..ei muuta. Eli turhan vakavasti ei pidä kaikkea ottaa mutta päättää mikä leikki sallitaan ja mikä ei. Ja vielä eleet on opeteltava kunnolla..jotta tietää mitä koira asioista tuumii ja osaa silloin oikeaan ohjata eikä tule ylilyöntejä eikä väärinymmärryksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423