Eli meille olisi tulossa jackrussellinterrieri pentu ja odotamme innolla sitä! Mutta ongelmana on siis se miten koulutan pennun sisäsiistiksi ja ettei saa purra kuulemma tarttuu helposti lahkeeseen kiinni (olen tietenki lukenut kaiken maailman tekstejä aiheesta mutta haluaisin nyt kuulla omista kokemuksistanne) Ja siis ensimmäinen koira tämä olisi, ja sen verran olen näitä viestejä lukenut täältä ''russeli ekaksi koiraksi'' niin aina oli laitettu että ei sovi ensimmäiseksi koiraksi! Tiedän riskin mutta tulinkin tänne kysymään koulutuksesta eli en tarvitse neuvoja rodun suhteen! Kiitos jos ymmärrät ja vastaat minulle!
miten valmistautua pentuun?
russeli388
3170
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Viet koiran aina pihalle kun se on herännyt, syönyt, olet leikkinyt sen kanssa. Toisin sanoen vähän väliä. Kun se tekee sisälle älä vedä siitä hepuleita, kun se tekee pihalle, ole kuin se olisi maailman ihanin asia.
Jos koiran puree/näykkii torut sitä ja viet sen jäähylle jos ei lopeta. Voit myös antaa sille sen omia leluja mitä se voi purra. Jos tuo ei tunnu auttavan, kiljaise(älä liian kovaa) jotta koira ymmärtää että se sattuu.
Russelitkin sopivat ekaksi koiraksi jos jaksat perehtyä kouluttamaan sitä , sekä aktivoimaan sitä tarpeeksi. Liikuntaa tämä rotu tarvitsee aivan hirveästi, joten joudut viettämään aika paljon aikaa sen kanssa!
Tsemppiä kuiteskin koiran hankintaan!
kiitos todella paljon vastauksestasi! Olen nyt paljon varmempi tämän asian kanssa!!
Hae kirjoja kirjastosta niin saat niistä lisää tietoa miten pentu kasvatetaan.
Russelit sopii ekaksi koiraksi mikäli omistaja perehtyy koiran kasvatukseen eli se mikä sallitaan se sallitaan ja mikä ei niin ei eli johdonmukaisuus. Myös ajoitus on tärkeää niin että koira ymmärtää mitä omistaja haluaa sen tekevän.
Russelit ottaa ohjat käteen jos ei sitä ohjata mutta siinä piilee rodun hauskuuskin se siis oivaltaa on omaaloitteinen ja reipas tietää mitä haluaa ja on päättäväinen rotu mutta pohjimmiltaan ihan tavallinen koira ei sen kummempi. :)
Puntissa minunkin roikkui eka koira se oli sille leikkiä ja penskana minusta se oli hauskaa..ei muuta. Eli turhan vakavasti ei pidä kaikkea ottaa mutta päättää mikä leikki sallitaan ja mikä ei. Ja vielä eleet on opeteltava kunnolla..jotta tietää mitä koira asioista tuumii ja osaa silloin oikeaan ohjata eikä tule ylilyöntejä eikä väärinymmärryksiä.