Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pekka Hiltunen ja sysipimeä

Kenttä ja metro

En ole lukenut vielä mutta joitakin on häirinnyt että kirjassa käytettiin kännykkää Lontoon metrossa vaikka siellä ei ole kenttää.
Siellä ei ole ollut kenttää, mutta siitä on muutamia vuosia kun olen ollut.

Onko siellä kännykän käyttö mahdollista nykyään?
Netistä löysin tällaisen jutun.
http://www.digitoday.fi/mobiili/2009/03/16/kannykka-pysyy-mykkana-lontoon-metrossa/20097091/66

20

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenttä ja metro

      Niin ja kirjakin taisi olla Pekka Hiltusen eka Vilpittömäasti sinun. Se on kirjoitettu kahdeksassa maassa.

      • kirjan lukenut

        Kirjoitettu kahdeksassa maassa???????


    • sbee..

      Juuh niin on.

      Gummeruksen sivuilta:

      "... Esikoisromaani Vilpittömästi sinun syntyi maailmanympärysmatkalla, kahdeksassa eri maassa...."

    • kirjan lukenut

      Ok. Minä pidin kovasti kirjasta ja nyt vaan odottelen, että saan Sysipimeän käsiini.

    • Kenttä ja metro

      Voiko joku äsken Lontoossa käynyt sanoa voiko metrossa nykyään soittaa kännykällä. Käy se metro jossain harvoissa kohdissa maan pinnalla mutta se on vain humahdus eikä siinä ajassa ehdi lähettää edes tekstiviestiä.
      Outoa on jos ei voi. Kirja on kuitenkin kansainvälinen trilleri ja kirjoitettu maailmanympärys matkalla kahdeksassa eri maassa. Ja kun kerran Lontooseen on sioitettu niin pitäisi paikallisia asioita tuntea.

    • hyvveeiltee

      Voi iesuksen kevät, tällaisiin asioihin takertuvan täytyy olla melkoinen pilkunn*ssija. Että onko siellä kenttää vai ei... todennäköisesti juuri siinä kohdassa on, usein kirjailijat tarkastavat ihan itse tuollaiset asiat. Mutta vaikka ei olisikaan, niin entä sitten? Onko siellä muka ollut viimeaikoina auton peräkontista löytyneitä ruumiita? Dekkarit ovat FIKTIOTA, eivät faktoihin pohjautuvia matkaoppaita. Se tarkoittaa, että kirjailija käyttää mielikuvistustaan kirjoittaessaan.
      Tällainen peruasia pitäisi pilkunviilaajienkin ymmärtää...

    • Kenttä ja metro

      Auton takakontista voi löytyä ruumis, mutta metrosta ei voi soittaa kännykällä. Olen tiedustellut asiaa monelta taholta. Lauantaina kävin mummon perunakellarissa ja sielläkään ei ollut kenttää vaikka pihalla on täydet. Minulla on kyllä vaan perus nokia eikä mikään aple.
      Kun kirjailija kirjoittaa että metrosta soitetaan niin pitäisi siinä samalla selittää miten se on mahdollista. Oliko joku erikoispuhelin tai tollasta.
      Kyllä kirjailijan pitäisi perus asioissa ihan faktooissa pysyä.
      Miten tälläiset juntit muka pystyy sivistämään itseään jos joka kirjassa valehdellaan perusasioista ja vedotaan kirjailijan mielikuvitukseen.

      • 19+12

        Jep, jep, se että oppii erottamaan kaunokirjallisuuden tietokirjoista on kyky sekin. Tietokirjoissa täytyy kirjoittaa faktoista, ja niistä voi sivistää itseään. Kaunokirjallisuus syntyy mielikuvituksesta, ja niitä lukiessa on tarkoitus nauttia tarinasta.

        Jos dekkaria lukiessa joku kännykkäkenttä ja sen toimivuus tuntuu ylitsepääsemättömältä ongelmalta, voisi myös aspergertesti olla hyödyllinen, joka tapauksessa silloin kannattaa unohtaa fiktio ja siirtyä tietokirjaosastolle.


    • Kenttä ja metro

      Jepulis. Tein testin. Sain 81 pistettä eli näin sanoo tulokset.
      Sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa: 53-110 pistettä
      Aika tavalla keskivaiheille sioutun.

      Tätä minä vaan ajattelin että kun joku omakustanne hemmo julkaisee jonkun agkentti jutun ja kirjoittaa että se on kirjoitettu kahdeksassa eri maassa.
      Sitten huomataan että siinä agkentti jutussa soitetaan metrosta. Oma kustanne hemmolle sitten naureskellaan säälivästi kun on töpännyt.
      Miten se sitten voi olla jollakin korkeamman tason kirjailijalla fiktiota tämä sama asia?
      Tasa arvosa minä tarkootan.

      • scarabaeus

        Aipihkunen,
        nyt olen kyllä samaa mieltä tästä metrosoittamisesta
        Kenttä ja metro.
        Ja kiva vinkki, täytyykin testata toi perunakellari.

        Ja en ole kyllä vielä lukenut tätä dekkaria, siis Hiltunen
        Vilpittömästi sinun, mutta aion kyllä lukea. Toivottavasti korjaavat sitten virheen seuraavaan painokseen.


      • .......
        scarabaeus kirjoitti:

        Aipihkunen,
        nyt olen kyllä samaa mieltä tästä metrosoittamisesta
        Kenttä ja metro.
        Ja kiva vinkki, täytyykin testata toi perunakellari.

        Ja en ole kyllä vielä lukenut tätä dekkaria, siis Hiltunen
        Vilpittömästi sinun, mutta aion kyllä lukea. Toivottavasti korjaavat sitten virheen seuraavaan painokseen.

        Kannattaisikko sinun kenttä ja metro opetella ensin kirjoittamaan ja srvostele vasta sen jälkeen loistavaa esikoisromaania.


    • Kenttä ja metro

      Miänä en ole lukenut kirjaa jolloin en voi avrostela sitä.
      Sitä minä vaan ihmettelin että miten sieltä mertosta oikeen soittetaan kun ei ole kenttää. Minä olen ollut vaan kerran interrallilla mutta tiedän tämösen asian.
      Vielä kun olen tehnyt tutkimuksia ja tiedusteluja niin kyllä se nyt on selvää että ei sieltä voi soittaa känykällä.
      Nyt kun kirjassa kuoitenkin soitetaan metrosta niin kyllä siinä pitäisi olla joku selitys, että miten se on mahdollista.

      Nyt möyhemmin olen ajatellut että kun " loistavassa esikoisromanissa" soitetaan metrosta kännykällä se on sitten fiktiota. Mutta kun joku omakustannuskirjailija kirjoittaa saman asian kirjaan niin se onkin töppäys.
      Omakustannuskirjailijaa pilkattaisiin tuon takia.
      Joku tasa arvo täytyy olla.

      • kirjan lukenut

        Lähes kaikissa kirjoissa on asiavirheitä, jos lukunautinto siihen kaatuu niin voi-voi. En ole ikinä lukenut omakustannetta, enkä tod.näköisesti aiokaan lukea, sillä jos kirjaa ei hyväksytä julkaistavaksi, se tuskin on kovin kummoinen.

        Lue nyt hyvä ihminen loistava kirja äläkä pähkäile mitättömiä asioita.


    • johtolankamateriaali

      Luin just Sysipimeän eli siis tämän uudemman ja on muuten aivan tajuttoman hyvä. Viime vuosien parhaita pohjoismaisia, parempi kuin esikoinen. Tämän pitää voittaa Johtolanka-palkinto, ihan oikeasti sairaan hyvä.

    • Kenttä ja metro

      Siis kun kirjan päähenkilö pakenee niin hän voi lentää vaikka mopolla kuuhun jos ei muuten karkuun pääse.
      Jos lukija alkaa urputtaa niin se on sitten tiukkapipo.

      • lue se kirja

        No ethän sinä edes ole lukenut kirjaa.... Taidat olla mielensäpahoittaja.


    • harper2

      Hi, do you mean coverage? in anwers to your question, you can use mobiles on the London underground in some places! Although there is no coverage in the tunnels ....

    • ????????????????????

      Mitä sanovat lontoolaiset kun suomalaisessa dekkarissa soitellaan maanalaisesta?

      • 15+2

        No just samaa kuin tuo ylläoleva, etkö englantia puhu? Metrossa on kenttää joissain paikoissa, ei tunneleissa, mutta kun kulkee maanpäällä, niin silloin kyllä on.


    • ; ) ; )

      Ei siellä ole ; )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe