En ole lukenut vielä mutta joitakin on häirinnyt että kirjassa käytettiin kännykkää Lontoon metrossa vaikka siellä ei ole kenttää.
Siellä ei ole ollut kenttää, mutta siitä on muutamia vuosia kun olen ollut.
Onko siellä kännykän käyttö mahdollista nykyään?
Netistä löysin tällaisen jutun.
http://www.digitoday.fi/mobiili/2009/03/16/kannykka-pysyy-mykkana-lontoon-metrossa/20097091/66
Pekka Hiltunen ja sysipimeä
20
161
Vastaukset
- Kenttä ja metro
Niin ja kirjakin taisi olla Pekka Hiltusen eka Vilpittömäasti sinun. Se on kirjoitettu kahdeksassa maassa.
- kirjan lukenut
Kirjoitettu kahdeksassa maassa???????
- sbee..
Juuh niin on.
Gummeruksen sivuilta:
"... Esikoisromaani Vilpittömästi sinun syntyi maailmanympärysmatkalla, kahdeksassa eri maassa...." - kirjan lukenut
Ok. Minä pidin kovasti kirjasta ja nyt vaan odottelen, että saan Sysipimeän käsiini.
- Kenttä ja metro
Voiko joku äsken Lontoossa käynyt sanoa voiko metrossa nykyään soittaa kännykällä. Käy se metro jossain harvoissa kohdissa maan pinnalla mutta se on vain humahdus eikä siinä ajassa ehdi lähettää edes tekstiviestiä.
Outoa on jos ei voi. Kirja on kuitenkin kansainvälinen trilleri ja kirjoitettu maailmanympärys matkalla kahdeksassa eri maassa. Ja kun kerran Lontooseen on sioitettu niin pitäisi paikallisia asioita tuntea. - hyvveeiltee
Voi iesuksen kevät, tällaisiin asioihin takertuvan täytyy olla melkoinen pilkunn*ssija. Että onko siellä kenttää vai ei... todennäköisesti juuri siinä kohdassa on, usein kirjailijat tarkastavat ihan itse tuollaiset asiat. Mutta vaikka ei olisikaan, niin entä sitten? Onko siellä muka ollut viimeaikoina auton peräkontista löytyneitä ruumiita? Dekkarit ovat FIKTIOTA, eivät faktoihin pohjautuvia matkaoppaita. Se tarkoittaa, että kirjailija käyttää mielikuvistustaan kirjoittaessaan.
Tällainen peruasia pitäisi pilkunviilaajienkin ymmärtää... - Kenttä ja metro
Auton takakontista voi löytyä ruumis, mutta metrosta ei voi soittaa kännykällä. Olen tiedustellut asiaa monelta taholta. Lauantaina kävin mummon perunakellarissa ja sielläkään ei ollut kenttää vaikka pihalla on täydet. Minulla on kyllä vaan perus nokia eikä mikään aple.
Kun kirjailija kirjoittaa että metrosta soitetaan niin pitäisi siinä samalla selittää miten se on mahdollista. Oliko joku erikoispuhelin tai tollasta.
Kyllä kirjailijan pitäisi perus asioissa ihan faktooissa pysyä.
Miten tälläiset juntit muka pystyy sivistämään itseään jos joka kirjassa valehdellaan perusasioista ja vedotaan kirjailijan mielikuvitukseen.- 19+12
Jep, jep, se että oppii erottamaan kaunokirjallisuuden tietokirjoista on kyky sekin. Tietokirjoissa täytyy kirjoittaa faktoista, ja niistä voi sivistää itseään. Kaunokirjallisuus syntyy mielikuvituksesta, ja niitä lukiessa on tarkoitus nauttia tarinasta.
Jos dekkaria lukiessa joku kännykkäkenttä ja sen toimivuus tuntuu ylitsepääsemättömältä ongelmalta, voisi myös aspergertesti olla hyödyllinen, joka tapauksessa silloin kannattaa unohtaa fiktio ja siirtyä tietokirjaosastolle.
- Kenttä ja metro
Jepulis. Tein testin. Sain 81 pistettä eli näin sanoo tulokset.
Sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa: 53-110 pistettä
Aika tavalla keskivaiheille sioutun.
Tätä minä vaan ajattelin että kun joku omakustanne hemmo julkaisee jonkun agkentti jutun ja kirjoittaa että se on kirjoitettu kahdeksassa eri maassa.
Sitten huomataan että siinä agkentti jutussa soitetaan metrosta. Oma kustanne hemmolle sitten naureskellaan säälivästi kun on töpännyt.
Miten se sitten voi olla jollakin korkeamman tason kirjailijalla fiktiota tämä sama asia?
Tasa arvosa minä tarkootan.- scarabaeus
Aipihkunen,
nyt olen kyllä samaa mieltä tästä metrosoittamisesta
Kenttä ja metro.
Ja kiva vinkki, täytyykin testata toi perunakellari.
Ja en ole kyllä vielä lukenut tätä dekkaria, siis Hiltunen
Vilpittömästi sinun, mutta aion kyllä lukea. Toivottavasti korjaavat sitten virheen seuraavaan painokseen. - .......
scarabaeus kirjoitti:
Aipihkunen,
nyt olen kyllä samaa mieltä tästä metrosoittamisesta
Kenttä ja metro.
Ja kiva vinkki, täytyykin testata toi perunakellari.
Ja en ole kyllä vielä lukenut tätä dekkaria, siis Hiltunen
Vilpittömästi sinun, mutta aion kyllä lukea. Toivottavasti korjaavat sitten virheen seuraavaan painokseen.Kannattaisikko sinun kenttä ja metro opetella ensin kirjoittamaan ja srvostele vasta sen jälkeen loistavaa esikoisromaania.
- Kenttä ja metro
Miänä en ole lukenut kirjaa jolloin en voi avrostela sitä.
Sitä minä vaan ihmettelin että miten sieltä mertosta oikeen soittetaan kun ei ole kenttää. Minä olen ollut vaan kerran interrallilla mutta tiedän tämösen asian.
Vielä kun olen tehnyt tutkimuksia ja tiedusteluja niin kyllä se nyt on selvää että ei sieltä voi soittaa känykällä.
Nyt kun kirjassa kuoitenkin soitetaan metrosta niin kyllä siinä pitäisi olla joku selitys, että miten se on mahdollista.
Nyt möyhemmin olen ajatellut että kun " loistavassa esikoisromanissa" soitetaan metrosta kännykällä se on sitten fiktiota. Mutta kun joku omakustannuskirjailija kirjoittaa saman asian kirjaan niin se onkin töppäys.
Omakustannuskirjailijaa pilkattaisiin tuon takia.
Joku tasa arvo täytyy olla.- kirjan lukenut
Lähes kaikissa kirjoissa on asiavirheitä, jos lukunautinto siihen kaatuu niin voi-voi. En ole ikinä lukenut omakustannetta, enkä tod.näköisesti aiokaan lukea, sillä jos kirjaa ei hyväksytä julkaistavaksi, se tuskin on kovin kummoinen.
Lue nyt hyvä ihminen loistava kirja äläkä pähkäile mitättömiä asioita.
- johtolankamateriaali
Luin just Sysipimeän eli siis tämän uudemman ja on muuten aivan tajuttoman hyvä. Viime vuosien parhaita pohjoismaisia, parempi kuin esikoinen. Tämän pitää voittaa Johtolanka-palkinto, ihan oikeasti sairaan hyvä.
- Kenttä ja metro
Siis kun kirjan päähenkilö pakenee niin hän voi lentää vaikka mopolla kuuhun jos ei muuten karkuun pääse.
Jos lukija alkaa urputtaa niin se on sitten tiukkapipo.- lue se kirja
No ethän sinä edes ole lukenut kirjaa.... Taidat olla mielensäpahoittaja.
- harper2
Hi, do you mean coverage? in anwers to your question, you can use mobiles on the London underground in some places! Although there is no coverage in the tunnels ....
- ????????????????????
Mitä sanovat lontoolaiset kun suomalaisessa dekkarissa soitellaan maanalaisesta?
- 15+2
No just samaa kuin tuo ylläoleva, etkö englantia puhu? Metrossa on kenttää joissain paikoissa, ei tunneleissa, mutta kun kulkee maanpäällä, niin silloin kyllä on.
- ; ) ; )
Ei siellä ole ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768