Mieluummin sitä kaupungissa asuu kuin maalla-

...

Näytti olevan vilkas keskustelu päinvastaisesta näkökohdasta käsin. Met tultiin aikaqnaan tulokseen, että parempi asua tsadilaisessa rivarissa, kuin jossaon takahikijällä ok- talossa.

-kotirauha
-rauha
-asumisen vaivattomuus
-hinta
-kulkuyhteydet
-ei lumitöitä
-ei nurtsin ajamista
-naapureita on, mutta kaikki ei tolloja
-palvelut kävelymatkan päässä
-vanhustentalo kävelymarkan päässä
-hautuusmaa ja krematorio kävelymatkan päässä
-kohtuullinen kirjasto
-pitsan saa tilaamalla puhelimella kotiin
-jos vessanpytty vuotaa, huoltomies tulee heti
-s

Onhan näitä hyviä puolia kaupunkiasumisessa paljonkin.

Mökki on pöndellä, sinne pikapuoliin. mutta ei sinne asumaan voi alkaa, menee kaikki elo niin mutkikkaaksi, hitto, lapioi nyt siinä talvella puoli kilometriä kujaa auki, että pääsee osulaan autolla ostamaan keskikaljaa >:/

Mä viihdyn ihan hyvin tsadilaisessa slummissa, aatellut elellä tässä lopun ikäni.

=DW=

27

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Pari elementaarista asiaa unhoittui vuodatuksesta. lisään net.

- kaukolämpö
      - kunnanvesi
      -viemäri
      -kaapelitelevisio
      -toimiva internet
      -toimiva gsm
      -toimiva jätehuolto
      -posti kulkee
      -katuvalot

=DW=

• hyvä näin

Pysy siellä älä tule yhtään lähemmäs.

• .

Kaupungisa on paras asua, ei naapurit juorua, ei kukaan tunge väkisin kylään, ei pihanhoito huolia, kaikki palvelut lähellä

• Luulen ettei minun tarvitse itse kävellä krematorioon tai hautuumaalle, ihan niin kovaksi eläkeläisviha ei varmaan elinaikanani ylly.

Mutta kaupungissa on puolensa kun ikää tulee ja kuntoa menee.

• uusi kuu

Oletko havainnut jossain eläkeläisvihaa?

• uusi kuu kirjoitti:

Oletko havainnut jossain eläkeläisvihaa?

Tämän avauksen tekijä tietää varmasti sanojeni osoitteen. Vähän sellainen sisäpiirin juttu jos et ole lukenut hänen viestejään.

• lk

Kyl kai kaikki S24:n etusivulla mainostetut keskustelut ovat vilkkaita.

• ei hautajais huolia,

Kaupungissa saa kuollakki rauhassa, menee vuosi jopa kymmenen ennenkuin kukaan kaipaa,
      ruumis on jo muuttunu muumioksi,
      tämä on kivaa asua kaupungissa,

• kaupungeissa

Pienessä kaupungissa mutta omassa talossa (120m2), niin kaikki lähellä.

• Elämänkaaren molemmissa päissä.
      Elämäntapa ja harrastukset ratkaisevat.

Levoton, nopeita paikkakuntien vaihdoksia sisältävä elämä on mahdollista vain asuntovaunussa, -autossa, teltassa tai kerrostalossa asuen jos jätetään pois hotellit, motellit yms.

Aktiivivuosien jälkeen sopii kaupungin keskusta asuminen meille.

Parin tuttavani harrastukset asettavat omat vaatimiksensa puitteille.
      Kaverit entisöivät vanhoja autoja ja ymmärrän sen olevan kätevintä puitteissa joissa harrastuskohteet ja asunto ovat samassa pihapiirissä.

Pienten ja koluikäisten lasten kanssa ok-asuminen kohtuullisen lähellä keskustan palveluja on mielestäni perusteltua.

Kukin katsoo kantiltaan ja kaikki kehuvat omaansa, olkoon se sitten oma valinta tai pakko.

• oma onni paras

Kiitos vain olet varmaan oikeassa, mutta kaikki tuttavani asuvat omissa taloissa, tietenkin tunnen muita jotka asuvat ex vuoralla...

• kawe

Tämä aloitus listaa kaupunkiasumisen edut juuri oikein. Hyvä DW......
      Miksi tässä pitäisi olla vastakkainasettelua, minähän olisin hyvä ja fiksu kun olin maalta sekä huono tyhmä ja laiska, kun muutin kaupunkiin tai 'päinvastoin

• kaupunki paras

Jo lapsesta asti olen asunut kaupungeissa. Kesällä lapsena olin maalla mummoni luona tai kaupungissa toisen mummoni luona. Maalla oli mukavaa lapsena ja kesällä. Talvikokoemusta ei ole. Mutta oli myös mukavaa kaupungissa, siihen aikaan oli rauhallista. Mummoni asui Tampereella Härmälässä silloin. 50-luvulla se oli todella mukava paikka, luonto oli lähellä. Onneksi kuitenkin vanhempani olivat kaupunkilaisia, en tiedä millaista olisi asua maalla jatkuvasti. Tosin ei sitä lapsena voinut valita, oli pakko asua siellä missä vanhemmatkin.

• 1943

Pitäisiköhän aloittaa ketju aiheesta "Paras asumismuoto on asuntolaivalla seilailu" niin tulisi tämä tärkeä asia monesta näkökulmasta käsitellyksi?

• ......

Veit jalat suustani. Eilen jo mietin täsmälleen samaa.

• Minulle tulee näistä aloituksista mieleen pikkulapset, jotka väittelevät, kenen isä on vahvin ja kenen äiti leipoo parasta pullaa.
        Eiköhän jokainen aikuinen osaa ihan itse valita ja päättää asuinpaikkansa, olipa se sitten maalla tai kaupungissa.

• Anceli kirjoitti:

Minulle tulee näistä aloituksista mieleen pikkulapset, jotka väittelevät, kenen isä on vahvin ja kenen äiti leipoo parasta pullaa.
        Eiköhän jokainen aikuinen osaa ihan itse valita ja päättää asuinpaikkansa, olipa se sitten maalla tai kaupungissa.

Niin tai sitten tälläisessä söpössä pikkukaupungissa ja vielä kaikenlisäksi rannikolla.
        Oikeestan vieläpä saaressa.
        Kato on kaupunkeja ja sitten on kaupunkeja.
        Ei nääkään kaikki oo samanlaisia.
        Nih.

• tulisilla kirjoitti:

Niin tai sitten tälläisessä söpössä pikkukaupungissa ja vielä kaikenlisäksi rannikolla.
        Nih.

"tulisilla"

Ällöltä tuntuu, että joudun teidän kanssanne olemaan samaa mieltä.
        Miten tähän on oikein tultu? :)

H.

• tulisilla kirjoitti:

Nih.

Tietenkin on erilaisia ja eri kokoisia kaupunkeja, kuten on maalaiskuntiakin. Toiset ovat valtaväylien varrella ja toiset syrjässä, kaukana kaikesta.
        Ei nyt tullut ihan kaikkia vaihtoehtoja lueteltua.
        Helsinkikin on pikkukaupunki, kun sitä vertaa isoihin miljoonakaupunkeihin.

Anteeksi, mutta inhoan tuota nih-sanaa, en voi sille mitään.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Ällöltä tuntuu, että joudun teidän kanssanne olemaan samaa mieltä.
        Miten tähän on oikein tultu? :)

H.

Jos joskus harvoin olet samaa mieltä kanssani, voit toki sen kertoa minulle suoraankin, eikö välikäsien kautta.

• Anceli kirjoitti:

Tietenkin on erilaisia ja eri kokoisia kaupunkeja, kuten on maalaiskuntiakin. Toiset ovat valtaväylien varrella ja toiset syrjässä, kaukana kaikesta.
        Ei nyt tullut ihan kaikkia vaihtoehtoja lueteltua.
        Helsinkikin on pikkukaupunki, kun sitä vertaa isoihin miljoonakaupunkeihin.

Anteeksi, mutta inhoan tuota nih-sanaa, en voi sille mitään.

Saat anteeksi N.. :)
        Aina pitää muistaa kaikki erivaihtoehdot ehdottomasti luetella.
        Muuten voi joku ajatella jäävänsä jostain paitsi.
        Vaan mistäs sitä edes tietää kaikkia maailman vaihtoehtoja.

• Anceli kirjoitti:

Jos joskus harvoin olet samaa mieltä kanssani, voit toki sen kertoa minulle suoraankin, eikö välikäsien kautta.

"Anceli"

Mutta, jospa minulla on toinenkin nimimerkki-lemmikki?

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Mutta, jospa minulla on toinenkin nimimerkki-lemmikki?

Epäilemättä niitä on lukematon määrä, mutta vastauksesi kohdistui minulle vastanneelle nimimerkille ja käytit sanaa "teidän".
        Pyydän anteeksi mikäli olin väärässä.

• tulisilla kirjoitti:

Saat anteeksi N.. :)
        Aina pitää muistaa kaikki erivaihtoehdot ehdottomasti luetella.
        Muuten voi joku ajatella jäävänsä jostain paitsi.
        Vaan mistäs sitä edes tietää kaikkia maailman vaihtoehtoja.

No ei todellakaan tiedä, mutta ja sitä paitsi, molemmissa aloituksissa olivat vain vaihtoehdot maalla tai kaupungissa.
        Siksi en ryhtynyt valikoimaa laajentamaan. :)

• Anceli kirjoitti:

Epäilemättä niitä on lukematon määrä, mutta vastauksesi kohdistui minulle vastanneelle nimimerkille ja käytit sanaa "teidän".
        Pyydän anteeksi mikäli olin väärässä.

"Anceli"

Monikko ei ollut vahinko.
        Katsotaas, josko tuo joku toinenkin masentui.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Monikko ei ollut vahinko.
        Katsotaas, josko tuo joku toinenkin masentui.

H.

Niin, eihän sinulle käy vahinkoja, kaikki on tahallista ja suunnitelmallista toimintaa.
        Luulen ettei meistä kumpikaan masennu sinun tai typerien juttujesi takia.

• Tietenkin kaupungissa!

Olin niin oman asenteeni vanki, että mietin vain asumismuodon vaihtoehtoja.

26-vuotta omakotitalossa oli lasten kanssa hyvää aikaa. KAUPUNGISSA!

Johonkin periferian kuntakeskukseen, saatika sitten haja-asutusalueelle minua ei saisi kuin väkivalloin aseella uhaten tai kahleissa.
      Jo sinne vietäessä suunnittelisin pakenemista.

Asumismuoto kaupungissa riippui tapauksessamme muuttoherkkyydestä ja elämäntilanteesta ( perheen rakenteesta ).

Mutta kaupungissa.

Elin 17 ensimmäistä elinvuottani haja-asutusalueella ja kiintiöni tuli täyteen.

Nyt, viimeiset 9-vuotta, pääosoite 30000:n asukkaan kaupungin ydinkeskustassa.
      Molemmat "kesämökit" 26-vuotta kaupunkien keskustoissa, rantojen kerrostaloissa.
      Toinen Etelä-Savolaisessa kaupungissa.
      Toinen Ranskan rajalta rantaa pitkin suoraan etelään n. 750km.

Kokeilimme kaksi vuotta myös kotimaista mökkeilyä itse rakennetussa mutta ei huvittanut.
      Retkiveneilyn kanssa tapahtui samoin. Kaksi kesää Saimaalla riitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      40
      13013
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      94
      4556
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      115
      4163
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3698
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      55
      3410
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      120
      3377
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      50
      2301
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      43
      2261
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      31
      2074
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      15
      1733
    Aihe