Nainen armeijassa

Appre

Hei, huolenani on paras kaverini, joka muutama viikko sitte ilmoitti menevänsä vekarajärvelle armeijaan.

En tosiaan tiedä asioista, mutta mieleen tulee vain, että pojat kilpaa yrittävät päästä panemaan...

Ovatko naiset koskemattomia armeijassa? Tuleeko yöhiippareita ja ''ehdotteluja''?

Olen aidosti huolissani kaveristani, hän on selvästi aikuinen nainen, mutta herkkä; ja haluaa silti kovasti suorittaa armeijan. Yritystä ja sisua tulee löytymään.

159

12978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+4

      No melkein väittäisin toistepäin mitä omat muistot tulee mieleen... Siinä 3 viikon kuluessa naiset yrittää edetä reittä pitkin ja sitten ramppaillaan jo ihan normimiestenkin suihkuissa ja vessoissa...
      Ja on siellä niitä muitakin naisia.

      • pelot pois

        Armeijaan yleensä menevät sellaiset naiset, jotka "lähentelyä" eivät saa vaikka kerjäisivät sitä.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ne 3 naista mitä meillä oli, niin olivat sellaisia, ettei kenellekään edes kännissä tulisi mieleen lähennellä niitä. Yökkkk!!!


      • dfsds

        Jos kopeloidaan, niin tasa-arvon nimissä naistenkin pitää kopeloida miehiä!!! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄääääääääääää


      • Alfajääkäri

        Nainen armeijassa on kuin ladattu ase kehitysvammaisella. Mikäli mahdollista niin estä tuo tapahtuma kaikin keinoin. Ei tule kuin paha mieli kaikille.


      • ehdottomasti.
        pelot pois kirjoitti:

        Armeijaan yleensä menevät sellaiset naiset, jotka "lähentelyä" eivät saa vaikka kerjäisivät sitä.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ne 3 naista mitä meillä oli, niin olivat sellaisia, ettei kenellekään edes kännissä tulisi mieleen lähennellä niitä. Yökkkk!!!

        sun kannattaa sitten mennä armeijaan.


      • rgrwgrgrweg
        dfsds kirjoitti:

        Jos kopeloidaan, niin tasa-arvon nimissä naistenkin pitää kopeloida miehiä!!! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄääääääääääää

        No, niinhän siinä käy. Nainenko uhri?


      • 123123
        ehdottomasti. kirjoitti:

        sun kannattaa sitten mennä armeijaan.

        hetero naikkoset harrastaa -pupuja- armeijassa enemmän kuin missään muualla, ei ole muutakaan tekemistä, eikä oo siitä kiinni etteikö ympäristöstä löytys viriilejä nuoria ukkoja.


      • Alfajääkäri kirjoitti:

        Nainen armeijassa on kuin ladattu ase kehitysvammaisella. Mikäli mahdollista niin estä tuo tapahtuma kaikin keinoin. Ei tule kuin paha mieli kaikille.

        Aijaa.. Veikkaampa että sinä olisit se kehitysvammainen armeijassa ase kädessä ku mun taidot näet!;)


      • AK-47
        rgrwgrgrweg kirjoitti:

        No, niinhän siinä käy. Nainenko uhri?

        Eräs suomalainen sotaveteraani kertoi kerran kuinka heidän piti Neuvostoliiton kanssa tehtyyn rauhansopimukseen liittyen mennä sodan jälkeen purkamaan suomalaisten tekemät miinakentät pois valtakunnan rajan läheisyydestä Neuvostoliiton puolelta.
        Venäläinen naisupseeri oli konepistoolin kanssa heitä vartioimassa ja kovaan ääneen komentamassa, jotta finski soldaatit muistavat kerätä kaikki miinat pois.
        Naisupseeri oli niin jääkylmä ja kovaotteinen täti että siinä ei passannut mitään vastaan pullikoida. Suomalaiset purkivat miinakenttiä kahden tunnin vuoroissa,
        koska hermot eivät kestäneet sen pitempiä rupeamia kerrallaan. Sotiminen tositoimissa kovettaa taatusti sekä miehet että naiset.


    • Että näin

      Armeijassa on tiukat säännöt, ja mitään on vaikea päästä tekemään ilman että edes joku huomaisi. Ajattelivat miehet sitten naisista mitä hyvänsä, niin kyllä se ajatusten ja selän takana puhumisen tasolle jää. En havainnut mitään lähentely-yrityksiä naisia kohtaan.

      Joitakin ahdistelutapauksia on vuosien varrella ollut, mutta niin on valitettavasti missä tahansa paikassa missä tuollaiset ihmismäärät käyvät. Tavallisissa kouluissakin. Armeija ei ole mikään erityinen vaaran paikka siinä suhteessa.

      • 9+13

        No ei kyllä mikään James Bond tarvitse olla, että pääsee ulakolle tai vessaan / suihkuun hiljaisuuden jälkeen panemaan tai vaikka sotkun vessaan.

        Tuli muuten aiheesta mieleen, muistaako kukaan sitä takavuosien "Spol-Soile"- videota. Onpas vaikeaa.. Varusmiesyhdistyksen tiloissa tais se sessio olla.


      • näin 80-luvun alussa

        Ai on vai? Omana armeija-aikana siellä kopeloitiin miehiä ja heiluttiin kännissä pistoolin kanssa. Leirillä vartiomiestä ammuttiin haulikolla. Sillä tavalla, että haulit satoivat ylhäältä niskaan. Vieläkin on punainen piste tallella niskassa. Jännästi kopisi kypärään haulisade.


      • näin 80-luvun alussa
        näin 80-luvun alussa kirjoitti:

        Ai on vai? Omana armeija-aikana siellä kopeloitiin miehiä ja heiluttiin kännissä pistoolin kanssa. Leirillä vartiomiestä ammuttiin haulikolla. Sillä tavalla, että haulit satoivat ylhäältä niskaan. Vieläkin on punainen piste tallella niskassa. Jännästi kopisi kypärään haulisade.

        Unohtui ne huumeiden käyttäjät, jotka tarjosivat aineitaan. En kokeillut.


      • huuli
        9+13 kirjoitti:

        No ei kyllä mikään James Bond tarvitse olla, että pääsee ulakolle tai vessaan / suihkuun hiljaisuuden jälkeen panemaan tai vaikka sotkun vessaan.

        Tuli muuten aiheesta mieleen, muistaako kukaan sitä takavuosien "Spol-Soile"- videota. Onpas vaikeaa.. Varusmiesyhdistyksen tiloissa tais se sessio olla.

        se henkilö tais kyllä olla töissä ammattihenkilönä ja tapahtuma paikka jommankumman kotona siviili illan päätteeksi. huomiota se sai räikeän lopputekstin takia joka paljasti myös henkilöllisyyden.


    • Vilma91**

      Itse olen parin viikon päästä kotiutumassa, 9 kk takana, enkä ole kertaakaan kokenut millaistakaan lähentelyä tai kuullut kanssasiskoiltanikaan semmoista. Eri tapauksia ovat he, jotka itse tyrkyttävät ja käyvät panemassa. Ei kukaan pakota tai täällä tunne lähentelyä. Tosin en tiedä miten on vekaran laita, itse olen muualta. Mutten silti usko että sielläkään kokisi tuollaisia. Asiattomia lauseita jotkut ovat joskus kokeneet, mutta siinä vaiheessa täytyy sanoa ettei semmosia puhuta, tai pahimmassa tapauksessa komppanian päällikölle puhumaan. Nyt vaan turhat huolet pois ja kannustamaan kaveriasi armeijan suhteen, tämä on nimittäin ollut upea kokemus!

      • -05 jäksteri

        "Nyt vaan turhat huolet pois ja kannustamaan kaveriasi armeijan suhteen, tämä on nimittäin ollut upea kokemus!"

        Älä ny valehtele...naisella pitää olla aika kova miehille näyttämisen halu et sanoo tolleen.


      • vvpp
        -05 jäksteri kirjoitti:

        "Nyt vaan turhat huolet pois ja kannustamaan kaveriasi armeijan suhteen, tämä on nimittäin ollut upea kokemus!"

        Älä ny valehtele...naisella pitää olla aika kova miehille näyttämisen halu et sanoo tolleen.

        Oletko tosissas? Kyllä naiset voi ajatella ihan omilla aivoillaan ja elää ilman että miesten ajatukset merkitsee yhtään mitään.


      • -05 jäksteri
        vvpp kirjoitti:

        Oletko tosissas? Kyllä naiset voi ajatella ihan omilla aivoillaan ja elää ilman että miesten ajatukset merkitsee yhtään mitään.

        "Oletko tosissas? Kyllä naiset voi ajatella ihan omilla aivoillaan ja elää ilman että miesten ajatukset merkitsee yhtään mitään. "

        hmmm,miksi asennoiduit noiin.Sanoinko jotain tuollaista?.En sanonut.
        Anteeksi vain mutta mielestäni osoitit juuri sanomani todeksi;Haluatte näyttää että naiset pärjää kaikessa siinä missä miehetkin ja että miehillä nyt ei oikeastaan ole mitään väliä.Eli naiset ei oikeastaan tarvitse miehiä mihinkään,no,paitsi suvun jatkamiseen mutta senkin voi hoitaa tieteellisinkeinoin.


      • Kunnonkohotusta
        -05 jäksteri kirjoitti:

        "Oletko tosissas? Kyllä naiset voi ajatella ihan omilla aivoillaan ja elää ilman että miesten ajatukset merkitsee yhtään mitään. "

        hmmm,miksi asennoiduit noiin.Sanoinko jotain tuollaista?.En sanonut.
        Anteeksi vain mutta mielestäni osoitit juuri sanomani todeksi;Haluatte näyttää että naiset pärjää kaikessa siinä missä miehetkin ja että miehillä nyt ei oikeastaan ole mitään väliä.Eli naiset ei oikeastaan tarvitse miehiä mihinkään,no,paitsi suvun jatkamiseen mutta senkin voi hoitaa tieteellisinkeinoin.

        jäksteri -05 kuulostaa siltä että itse hädin tuskin armeijassa pärjäsi. Se on kovin yksilöllistä mitä tuosta ajasta saa iirti ja miten kokemuksiin suhtautuu. Mitä hemmetin väliä sukupuolella on siellä metsästä rämpiessä ja siitä kuka siitä nauttii ja kuka ei? Käyväthän naisetkin kuntosaleilla itseään rääkkäämässä jumppatunneilla, ja hyvä olo siitä tulee. Ihan sama metsässä, joku valittaa ja yrittää laiskotella, toinen puskee täysiä. Ei asialla ole mitään tekemistä

        Ja otsikkoon liittyen; ei siellä armeijassa mitään lähentelyä/kopelointia ole.


      • -05 jäksteri
        Kunnonkohotusta kirjoitti:

        jäksteri -05 kuulostaa siltä että itse hädin tuskin armeijassa pärjäsi. Se on kovin yksilöllistä mitä tuosta ajasta saa iirti ja miten kokemuksiin suhtautuu. Mitä hemmetin väliä sukupuolella on siellä metsästä rämpiessä ja siitä kuka siitä nauttii ja kuka ei? Käyväthän naisetkin kuntosaleilla itseään rääkkäämässä jumppatunneilla, ja hyvä olo siitä tulee. Ihan sama metsässä, joku valittaa ja yrittää laiskotella, toinen puskee täysiä. Ei asialla ole mitään tekemistä

        Ja otsikkoon liittyen; ei siellä armeijassa mitään lähentelyä/kopelointia ole.

        Niiin,no,sanotaan että mies joka pitää armeija touhusta on vielä jollain tasolla ok.Ymmärrän että on erillaisia ihmisiä ja jotkut tykkää vähän kovemmasta menosta.
        Armeija kuitenkin edustaa sen tason kylmyyttä,järjestelmällisyyttä ja kovuutta että en miellä sitä kauhean naiselliseksi.Se oma mielikuva jonka olen saanut naisista jotka käyvät armeijan on juuri tuo,naiset jotka ottaisivat munat housihinsa jos voisivat.
        Se ei vain ole naisellista,feminiistä karjua pitkin kasarmin käytäviä herätys tai leikkiä sotaa viikon verran metsässä.Sori,asia on vain näin mielestäni.

        Ja mitä omaan intti aikaan niin en pitänyt ja luistin sekä lusmusin kaikessa missä pystyin (B-paperit ja 180pv VMTL auttoi hyvin ;) ).Se ei vain ole minun juttuni mutta käytyä tuli.


      • qwerty43
        Kunnonkohotusta kirjoitti:

        jäksteri -05 kuulostaa siltä että itse hädin tuskin armeijassa pärjäsi. Se on kovin yksilöllistä mitä tuosta ajasta saa iirti ja miten kokemuksiin suhtautuu. Mitä hemmetin väliä sukupuolella on siellä metsästä rämpiessä ja siitä kuka siitä nauttii ja kuka ei? Käyväthän naisetkin kuntosaleilla itseään rääkkäämässä jumppatunneilla, ja hyvä olo siitä tulee. Ihan sama metsässä, joku valittaa ja yrittää laiskotella, toinen puskee täysiä. Ei asialla ole mitään tekemistä

        Ja otsikkoon liittyen; ei siellä armeijassa mitään lähentelyä/kopelointia ole.

        Itsekin ihmettelin tuota jäksterin jäkätystä. Kukapa sellainen, jolle se ei ole pakollista, suorittaisi asepalveluksen jos ei siitä tykkää ollenkaan. :D Täytyisi silloin olla melkoinen masokisti kyseessä jos turhan takia heittää 6-12 kuukautta elämästään hukkaan. Naisethan saa keskeyttää palveluksensa alkuvaiheessa ilman mitään erikoisempaa syytä jos ei intti maita ja myöhemminkin, joskin silloin piti muistaakseni laatia joku keskeytysanomus.

        Itselleni armeija-aika oli yksi parhaista vuosista tähänastisen elämäni aikana. Kovasti odottelen kertauskutsua. Pari naista minulla oli alaisina ja pari johtajatovereistanikin oli naisia eräässä komppaniassa. Naiset oli miehiin verrattuna yleensä keskivertoa selvästi motivoituneempia.


      • Ilman varjoo

        P.S. 9KK PÄÄSTÄ maha paksuna mutta kokemuksia pullollaan palautetaan täysin palvelleena. Ei hätää onhan dna testit keksitty. Nyt nimiä keksimään. Paukku, Adolf, Mannerhaim, Suti, Suutari, Laukaus...


      • ylil res
        -05 jäksteri kirjoitti:

        Niiin,no,sanotaan että mies joka pitää armeija touhusta on vielä jollain tasolla ok.Ymmärrän että on erillaisia ihmisiä ja jotkut tykkää vähän kovemmasta menosta.
        Armeija kuitenkin edustaa sen tason kylmyyttä,järjestelmällisyyttä ja kovuutta että en miellä sitä kauhean naiselliseksi.Se oma mielikuva jonka olen saanut naisista jotka käyvät armeijan on juuri tuo,naiset jotka ottaisivat munat housihinsa jos voisivat.
        Se ei vain ole naisellista,feminiistä karjua pitkin kasarmin käytäviä herätys tai leikkiä sotaa viikon verran metsässä.Sori,asia on vain näin mielestäni.

        Ja mitä omaan intti aikaan niin en pitänyt ja luistin sekä lusmusin kaikessa missä pystyin (B-paperit ja 180pv VMTL auttoi hyvin ;) ).Se ei vain ole minun juttuni mutta käytyä tuli.

        Armeija kuitenkin edustaa sen tason kylmyyttä,järjestelmällisyyttä ja kovuutta että en miellä sitä kauhean naiselliseksi.Se oma mielikuva jonka olen saanut naisista jotka käyvät armeijan on juuri tuo,naiset jotka ottaisivat munat housihinsa jos voisivat.

        => No pidätkö ollenkaan sopivana, että nainen ryhtyy mieheksi; palomieheksi tai poliisiksi?

        Se ei vain ole naisellista,feminiistä karjua pitkin kasarmin käytäviä herätys tai leikkiä sotaa viikon verran metsässä.Sori,asia on vain näin mielestäni.

        => No alikersantti Yrjö Lahtisen mielestä sota ei ole oikein aikuisen miehenkään puuhaa. http://www.youtube.com/watch?v=qvS7rN8bCtQ

        Ja mitä omaan intti aikaan niin en pitänyt ja luistin sekä lusmusin kaikessa missä pystyin (B-paperit ja 180pv VMTL auttoi hyvin ;) ).Se ei vain ole minun juttuni mutta käytyä tuli.

        => Miten onnistuit saamaan 180 vuorokautta vapautusta marssi-, taistelu- ja liikuntakoulutuksesta? Se tarkoittanee melko vakavaa liikuntarajoitteisuutta 240 vuorokauden palvelusaikana.


      • rouva alikersantti

        Olen Vilman kanssa täysin samaa mieltä, en koskaan itse kokenut enkä kuullut muidenkaan naisten kokevan lähentelyä tai vastaavaa. Miesten osalta kuuli ajoittain naisiin kohdistuvaa läppää, joka tuntui aika asiattomalta, vaikka miehet eivät varmaankaan itse sitä mieltä olleet. Itse en kuitenkaan ikinä jättänyt sanomatta, mitä mieltä siitä olin, ja sillä se usein selvisikin.

        On aika outoa, miten jotkut puhuvat siitä että kaikki armeijaan menevät naiset ovat jotenkin miesmäisiä, tosi rumia, haluavat pelkästään todistaa pärjäävänsä siinä missä miehetkin jne. Meillä kaikki olivat ihan normaaleja naisihmisiä, joissa ei ollut muuta "epätavalliseksi" luokiteltavaa (jos sitä nyt siksikään voi kutsua) kuin kiinnostus asepalvelukseen. Tämä vaan näyttää olevan joillekin miehille jollain tavalla ylitsepääsemätön asia, koska siitä on näköjään aina pakko valittaa edes jotenkin. Onko se niin kamalaa, että vapaaehtoisesti palveluksessa olevat naiset pärjäävät hyvin? Ehkä valittaja itse ei olekaan pärjännyt samalla tavalla, mutta naamioi sen välinpitämättömyydeksi koko inttiä kohtaan? ;)


      • -05 jäksteri
        ylil res kirjoitti:

        Armeija kuitenkin edustaa sen tason kylmyyttä,järjestelmällisyyttä ja kovuutta että en miellä sitä kauhean naiselliseksi.Se oma mielikuva jonka olen saanut naisista jotka käyvät armeijan on juuri tuo,naiset jotka ottaisivat munat housihinsa jos voisivat.

        => No pidätkö ollenkaan sopivana, että nainen ryhtyy mieheksi; palomieheksi tai poliisiksi?

        Se ei vain ole naisellista,feminiistä karjua pitkin kasarmin käytäviä herätys tai leikkiä sotaa viikon verran metsässä.Sori,asia on vain näin mielestäni.

        => No alikersantti Yrjö Lahtisen mielestä sota ei ole oikein aikuisen miehenkään puuhaa. http://www.youtube.com/watch?v=qvS7rN8bCtQ

        Ja mitä omaan intti aikaan niin en pitänyt ja luistin sekä lusmusin kaikessa missä pystyin (B-paperit ja 180pv VMTL auttoi hyvin ;) ).Se ei vain ole minun juttuni mutta käytyä tuli.

        => Miten onnistuit saamaan 180 vuorokautta vapautusta marssi-, taistelu- ja liikuntakoulutuksesta? Se tarkoittanee melko vakavaa liikuntarajoitteisuutta 240 vuorokauden palvelusaikana.

        "=> No pidätkö ollenkaan sopivana, että nainen ryhtyy mieheksi; palomieheksi tai poliisiksi?"

        Palomiehenä varmaan aika harvinaisuus.Poliisina,noh,ei ainakaan meikäläisen daami.Samalla tavalla vaatii kylmää kanttia.

        "No alikersantti Yrjö Lahtisen mielestä sota ei ole oikein aikuisen miehenkään puuhaa."

        Sotahan ei ole kenenkään touhua.Armeijasta haluaisin sanoa samalla tavalla mutta onhan se eri asia leikkiä isojen poikien leikkejä ilman todellista tilannetta.

        "=> Miten onnistuit saamaan 180 vuorokautta vapautusta marssi-, taistelu- ja liikuntakoulutuksesta? Se tarkoittanee melko vakavaa liikuntarajoitteisuutta 240 vuorokauden palvelusaikana."

        palvelusaikani oli kyseinen 180vrk jolle sain sen.Ja kuten sanoin,b-mies olin ja kova fyysinen rasitus ei ollut mahdollista.


      • -05 jäksteri
        qwerty43 kirjoitti:

        Itsekin ihmettelin tuota jäksterin jäkätystä. Kukapa sellainen, jolle se ei ole pakollista, suorittaisi asepalveluksen jos ei siitä tykkää ollenkaan. :D Täytyisi silloin olla melkoinen masokisti kyseessä jos turhan takia heittää 6-12 kuukautta elämästään hukkaan. Naisethan saa keskeyttää palveluksensa alkuvaiheessa ilman mitään erikoisempaa syytä jos ei intti maita ja myöhemminkin, joskin silloin piti muistaakseni laatia joku keskeytysanomus.

        Itselleni armeija-aika oli yksi parhaista vuosista tähänastisen elämäni aikana. Kovasti odottelen kertauskutsua. Pari naista minulla oli alaisina ja pari johtajatovereistanikin oli naisia eräässä komppaniassa. Naiset oli miehiin verrattuna yleensä keskivertoa selvästi motivoituneempia.

        " Naiset oli miehiin verrattuna yleensä keskivertoa selvästi motivoituneempia."

        Jaa,Sherlock,vastaat itse itselleen =>
        Kukapa sellainen, jolle se ei ole pakollista, suorittaisi asepalveluksen jos ei siitä tykkää ollenkaan

        Joten,totta hitossa ne naiset ovat innoissaan ja motivoituneita.

        Ja kyllä,muistan kyllä mitenkä jotkut natsoja saanet oli ihan fiiliksissä kun lähtivät johonkin.Ei siinä mitään,jos pitää siitä hommasta niin hyvä.Mutta,ne jotka eivät pidä,pitäisi olla oikeus jättäytyä poiis.Säästyisipä ne minunkin kaltaisiin turhiin kavereihin menneet rahat.


      • -05 jäksteri
        rouva alikersantti kirjoitti:

        Olen Vilman kanssa täysin samaa mieltä, en koskaan itse kokenut enkä kuullut muidenkaan naisten kokevan lähentelyä tai vastaavaa. Miesten osalta kuuli ajoittain naisiin kohdistuvaa läppää, joka tuntui aika asiattomalta, vaikka miehet eivät varmaankaan itse sitä mieltä olleet. Itse en kuitenkaan ikinä jättänyt sanomatta, mitä mieltä siitä olin, ja sillä se usein selvisikin.

        On aika outoa, miten jotkut puhuvat siitä että kaikki armeijaan menevät naiset ovat jotenkin miesmäisiä, tosi rumia, haluavat pelkästään todistaa pärjäävänsä siinä missä miehetkin jne. Meillä kaikki olivat ihan normaaleja naisihmisiä, joissa ei ollut muuta "epätavalliseksi" luokiteltavaa (jos sitä nyt siksikään voi kutsua) kuin kiinnostus asepalvelukseen. Tämä vaan näyttää olevan joillekin miehille jollain tavalla ylitsepääsemätön asia, koska siitä on näköjään aina pakko valittaa edes jotenkin. Onko se niin kamalaa, että vapaaehtoisesti palveluksessa olevat naiset pärjäävät hyvin? Ehkä valittaja itse ei olekaan pärjännyt samalla tavalla, mutta naamioi sen välinpitämättömyydeksi koko inttiä kohtaan? ;)

        "Onko se niin kamalaa, että vapaaehtoisesti palveluksessa olevat naiset pärjäävät hyvin? Ehkä valittaja itse ei olekaan pärjännyt samalla tavalla, mutta naamioi sen välinpitämättömyydeksi koko inttiä kohtaan? ;) "

        Ensinnäkin,tiedän kyllä että naiset jotka menevät armeijaan ovat ulkonaisesti naisen oloisia eikä mitään hermafrodiitteja.Mutta,se miksi mennä,on se juttu.Ikävän usein takaa paljastuu halu olla "hyvä jätkä" taii halu näyttää että naisetkin pystyy samaan.
        Tietysti voit antaa ensimäisen tästä poikkeavan syyn ja kertoa miksi sinä menit?.

        Ja ei siinä mitään,menkää ja ottakaa vaikka ammatti siitä.En sitä sano.Jokainen tekee niinkuin tekee eikä se muille kuulu.Keroin vain oman mielipiteeni mitenkä näen asian.

        Ja jos valittajalla viitat epäsuorasti minuun niin voin sanoa ettei kiinnostanut edes pärjätä.Olisin pärjännyt jos olisin sen tyyppinen mutta kun en ole.Tärkeintä minulle oli vain suorittaa että sai alta pois.


      • voevoe
        Ilman varjoo kirjoitti:

        P.S. 9KK PÄÄSTÄ maha paksuna mutta kokemuksia pullollaan palautetaan täysin palvelleena. Ei hätää onhan dna testit keksitty. Nyt nimiä keksimään. Paukku, Adolf, Mannerhaim, Suti, Suutari, Laukaus...

        Et sitten muuta keksinyt koska siviilissäkin jäät ilman.


      • tyyppikysymys
        -05 jäksteri kirjoitti:

        "Onko se niin kamalaa, että vapaaehtoisesti palveluksessa olevat naiset pärjäävät hyvin? Ehkä valittaja itse ei olekaan pärjännyt samalla tavalla, mutta naamioi sen välinpitämättömyydeksi koko inttiä kohtaan? ;) "

        Ensinnäkin,tiedän kyllä että naiset jotka menevät armeijaan ovat ulkonaisesti naisen oloisia eikä mitään hermafrodiitteja.Mutta,se miksi mennä,on se juttu.Ikävän usein takaa paljastuu halu olla "hyvä jätkä" taii halu näyttää että naisetkin pystyy samaan.
        Tietysti voit antaa ensimäisen tästä poikkeavan syyn ja kertoa miksi sinä menit?.

        Ja ei siinä mitään,menkää ja ottakaa vaikka ammatti siitä.En sitä sano.Jokainen tekee niinkuin tekee eikä se muille kuulu.Keroin vain oman mielipiteeni mitenkä näen asian.

        Ja jos valittajalla viitat epäsuorasti minuun niin voin sanoa ettei kiinnostanut edes pärjätä.Olisin pärjännyt jos olisin sen tyyppinen mutta kun en ole.Tärkeintä minulle oli vain suorittaa että sai alta pois.

        Miehissä saa olla monenlaista tyyppiä mutta naisissa ei?
        Armeijaan menevät naiset ovat eri tyyppisiä kun ne jotka ei mene. Ei naisia tarvitse niputtaa yhteen tyyppiin niinkuin ei miehiäkään.


      • -05 jäksteri
        tyyppikysymys kirjoitti:

        Miehissä saa olla monenlaista tyyppiä mutta naisissa ei?
        Armeijaan menevät naiset ovat eri tyyppisiä kun ne jotka ei mene. Ei naisia tarvitse niputtaa yhteen tyyppiin niinkuin ei miehiäkään.

        Niin,en niputannut kaikkia naisia yhteen läjään vaan näitä armeija intoilijoita.Tietysti,oishan se hyvä sota aikana jos mies saisi niin paljon puhutun tasa-arvo hengessä jäädä kotia ja nainen rintamalle :D


      • tyyppikysymys
        -05 jäksteri kirjoitti:

        Niin,en niputannut kaikkia naisia yhteen läjään vaan näitä armeija intoilijoita.Tietysti,oishan se hyvä sota aikana jos mies saisi niin paljon puhutun tasa-arvo hengessä jäädä kotia ja nainen rintamalle :D

        Niin miksi et ymmärrä että naisissakin on eri "tyyppejä"? Miehissä hyväksyt kaikenlaiset tyypit mutta et naisissa. Yhtä hyvin voisi olla tuomitsemassa miestyyppiä joka on pehmo ja hakeutuu vaikka hoitoalalle.


    • alikki

      Kyllä se halu siihen kanssakäymiseen loppuu metsäleirillä. Meinaan hygienian puute... se naisten teltta haisee ihan turskan pakkaamolle. hyi helv...

      • haista juustosi

        ........ja miesten vanhalle juustolle.


    • juttistyyppi

      voi hitto! naiset pääsee helpommalla intissä, eikä niitä ahdistella. lellitään ja annetaan etuuksia

    • N

      Mistä niin päättelet.

    • Asevelvollisuus pois

      Olisi hauska tietää, mitä tuollaisilla naisilla oikein liikkuu päässä (ei millään pahalla). Jos sattuu olemaan niin onnekas, että on vapaa tuollaiselta kidutukselta, ei kannattaisi vapaaehtoisesti aiheuttaa itselleen kurjuutta.

      • -05 jäksteri

        Niiin,olen täälläkin tehnyt parisen kertaan kyselyä naisten parista että miksi ja sitten tunnen erään joka kävi,sekä yhden joka harkitsi vakavasti menevänsä.
        Ja näiden kaikkien yhteinen nimittäjä on miehille näyttäminen.Pitää näyttää miehille että kyllä täällä pärjätään vaikka ei olekkaan munia.
        Tuo joka harkitsi menevänsä,myönsi suoraan että olisi halunnut näyttää miehille että lomille tulessa itkeminen metsäkeikoista yms.kokemuksista on aivan turhaa.
        Nainen joka on käynyt armeijan on minulle ainakin täysin turn-off.Haluan naisellisen naisen enkä miehekästä naista.


      • Gun's and roses
        -05 jäksteri kirjoitti:

        Niiin,olen täälläkin tehnyt parisen kertaan kyselyä naisten parista että miksi ja sitten tunnen erään joka kävi,sekä yhden joka harkitsi vakavasti menevänsä.
        Ja näiden kaikkien yhteinen nimittäjä on miehille näyttäminen.Pitää näyttää miehille että kyllä täällä pärjätään vaikka ei olekkaan munia.
        Tuo joka harkitsi menevänsä,myönsi suoraan että olisi halunnut näyttää miehille että lomille tulessa itkeminen metsäkeikoista yms.kokemuksista on aivan turhaa.
        Nainen joka on käynyt armeijan on minulle ainakin täysin turn-off.Haluan naisellisen naisen enkä miehekästä naista.

        Venäjänukrainalainen tyttöystäväni oli erittäin naisellinen. Hän harrasti laskuvarjohyppyä ja ampui keskimääräistä sotilasta paremmin rynnäkkökiväärillä. Hänen äitinsä isä oli Neuvostoliiton kenraalimajuri Ukrainan rintamalla ja hän itse harrasti DOSAAF:ia.


      • AlfMelmac

        Kyllä on peestä juttu, jos meinaa että on kidutusta. Aikoinaan viestissä 11 kk viestimiehenä ja vaikka lomat menivät koko ajan 1/1 niin ei aika kaduttanut. Hyviä muistoja.


    • homoih

      Siellä on vain homoja kaikki miehet, eli ei mitään hätää.

      • aerta

        Turhaan sinä täällä päiväuniasi muille huutelet. Rohkeasti vaan DTM:ään niin ei tarvitse enää näillä sivustoilla päteä.


    • luuletteko

      ihan tosissanne, että naiset joutuu samaan runtuun miesten
      kanssa. Naisten ja miesten armeijoista ei voi puhua samana
      päivänä.

      • På svenska

        Pitää ottaa huomioon, et siel råtalaisiakin henkilöitä.


    • 2+14

      Saa siinä naisella kyllä olla kova kunto, jos aikoo selviytyä Suomen armeijassa.

      Jokainen suomalainenhan vastaa TIETENKIN kymmentä venäläistä. ;)

      Itse en koskaan pärjäisi noin monelle venäläiselle. Suomessa tämä on tietenkin todella poikkeuksellista ja valitettavasti halveksuttavaa. Onneksi sitten, kun* Venäjä hyökkää Suomeen, ne (h)intin käyneet yli-ihmiset pääsevät näyttämään taitonsa.
      Toivottavasti edes jokunen venäläinen* säästyy... ;)

      * Itse korvaisin nämä sanat eräillä toisilla, mutta laitan nyt niin kuin suomalaiset yleisesti ottaen ajattelevat.

      • saapumiserä III/84

        Mitä kuntoa asepalveluksesta selviäminen enää 2000-luvulla edellyttää? Varsikengissäkään ei ole hiihtositeen paikkoja, kun NATO.ssa vain ajellaan autoilla.


      • 2+14
        saapumiserä III/84 kirjoitti:

        Mitä kuntoa asepalveluksesta selviäminen enää 2000-luvulla edellyttää? Varsikengissäkään ei ole hiihtositeen paikkoja, kun NATO.ssa vain ajellaan autoilla.

        "Mitä kuntoa asepalveluksesta selviäminen enää 2000-luvulla edellyttää?"

        Se vaatii kovaa kuntoa, että jaksaa juosta/marssia/hiihtää metsässä päivästä toiseen huonolla muonituksella ja vähäisillä yöunilla.


    • sotaronsu

      Ainakin sen mitä omiin kokemuksiini voin nojata voin todeta että toisinpäin taitaa olla. Miehet, varsinkaan parikymppiset eivät uskalla lähestyä tuolla naista kun pelkäävät joutuvansa syytetyiksi ahdistelusta. Sitävastoin omasta armeija-ajastani muistan kolmekin eri naista jotka vähän vapaammin suhtautuivat oman naiseutensa jakamiseen. Yksi yleni aika nopeasti kersantiksikin kun metsäleirillä hoitivat kahdestaan vääpelin kanssa huoltokuljetuksia.

      Ja eräs naispuolinen tuttavani meni ihan ensimmäisten naisten joukossa armeijaan (joko ensimmäinen tai toinen erä johon otettiin naisia) tarkoituksena maata mahdollisimman monen miehen kanssa tuona aikana. Muutenkin siis kyseessä hyvin kevytkenkäinen nainen joka totesi kahvitellessamme pari viikkoa sitten rikkovansa varmaan ensi vuonna tuhannen kumppanin rajan (joo ja jokainen varmaan arvaa mitä kahvittelu tarkoitti).

      Mutta vastaus siis oli että turha pelätä että kaveriasi pojat ahdistelisivat jos hän ei anna aihetta, mutta jos jutut siitä että makailee joidenkin kanssa niin varmasti muutkin haluavat päästä apajille. On ihan siis kaveristasi kiinni mitä haluaa.

    • rosamunda

      itse suoritin armeijan ja todella hauska kokemus oli suosittelen kaikille naisille! Muitakin tyttöjä/naisia oli samaan aikaan ja jotkut osasivat hoitaa perseen jako homman. Itse en moista harrastanut..oma mies kotona ja nuoret pikku pojat ei hirveesti innosta. Jotkut naiset hakivat selvästi mies seuraa armeijasta itse koin olevani yksi äijä muiden joukossa härski läppä lensi minultakin. Pojat intissä oli mukavia ja osasta tullut pysyviä ystäviä. Oma asenne ratkasee aika paljon pannaanko halvalla..Paljon oli myös naisia joilla suuri pätemisen tarve itselläni ei moista kuitenkaa ollut :)

      • tassaria

        Omasta tuttavapiiristä ollut muutama nainen armeejassa....yhteistä heille on ollut että ovat joko avoimen lesboja tai transseksuaaleja..kovasti ovat pitäneet armeejan touhuista.
        Ovat muutenkin kovia jätkiä...kaksi heistä pärjää hyvin kamppailu-urheilussa,yksi rakennuksilla timpurina...oikeat henkilöt oikeisiin tehtäviin yhteiskunnassa oli sitten sukupuoliidentiteetti mikä tahtojaan...et silleen.


    • lääppi

      kyllä

    • Ei kai sentään

      Ei kai siellä sellaista kerkiä tekemään,lähi taisteluissa on vaara joutua

    • siellä on neroja...

      Miksi ei kopeloitaisi? Kopeloidaan siellä miehiäkin. Se on kai sitä tasa-arvoa.

    • paskalaitos

      Yks kova piippuun, tässä mu neuvo!

    • Liianvatunhelppoa

      Naiset on pilanneet armeijan!

    • öbis I/97

      Nimpä niin, kysytään ahdistelusta niin aletaan puhumaan vaan panemisesta ja toosan jaosta! Niin S24:sta.

      Mut asiaan, rankut ahdistelusta ja kiinnijäämisen todennäköisyys on suuret että ei sellaista ihan heti tapahdu, ellei satu joku potentiaalinen raiskaaja paikalle, joka tekee samaa siviilissä. Kyllä siellä osataan käyttäytyä, äijä porukassa saattaa asiaton läppä lentää. Ja jos alkaa pitkän kiinniolon jälkeen pelkät puheet ahdistaa niin on todellakin eksynyt väärään paikkaan, siitä puhe mistä puute!

      Ja asian vierestä, 97 öbiksessä ei kyl voinu puhuu tasa-arvosta ja naisten asepalveluksesta samassa lauseessa saatika samana päivänä. Naiset sai skappareiden käyttämiä m91 mallisia toppavaatteita kun tissit (edes ne rusinan kokoiset A koon tisut) mahdu sarkapukuun. Siellä mettässä sit naurettiin miesten kesken näille isänmaan toivoille, siis kermaperseille, kun 150kg tupakaveri mahtui oikein hyvin sarkapukuun.
      On varmaan jossain joukko-osasto jossa tasa-arvo toteutuu, itse en ole vielä sellaisesta kuullut? Siis kuullut miesten suusta, naiset kyllä on ylistänyt tehneensä kaiken samoilla varusteilla...

    • heh.

      Mä ainakin muistan, kun viereisellä osastolla alikessu naisia pantiin vessassa. Kaveri nussi kans yhtä alikessua intissä. Kyllä kopeloidaan, ei kannata mennä.

    • öbis I/97

      Mikäs siinä jos haluu munaa, mut alkuparäinen kysymys oli ahdistelu ja kopelointi. Ei vapaa ehtoinen perseen jakaminen.
      Vai johtuuko nää "kaveri pani vessassa, joten ei kannata mennä" siitä että itse ei saanu?

    • abc...

      No sitä vartenhan ne vapaehtoisesti armeijaan menevät!!! Pahimmat keräävät toisten päivärahat ja sillee....

    • naikkoneitonen

      KYYYYLLÄ pannan joka päivä vekaralla niin että 9 kk:n jälkeen tulee vekara. Kattokaa vaan poikaystävät tarkkaan ja haistakaa, onko pantu (haisee sillille jos on). Naisia lähennellään vekaralla joka päivä ja sitä tekee niin varusmiehet kuin kapiaisetkin. Naimisen lätke kuuluu jo portilta kun vekaralle menee ja taudit leviää, kun kordariautomaatteja ei ole.

      • MakeX3

        Ei pidä mennä nenineen sinne, missä muut on olleet munineen!!


    • Kokemukseni mukaan, naiset jotka hakeutuvat inttiin ovat joko lesboja tai muuten....

      Eli ei pelkoa ;)

    • pepe 1999,ooo

      no mitä ne naiset muuta haluu intistä kun lisää kovia ja pitkiä ja paksuja kokemuksia senhän tajus jo ikekin ja sen takia se haki santikseen "uudelleen koulutukseen" t pepe

    • Ryyd

      Olen nainen, kävin armeijan. Siellä oli KAIKKI tasa-arvoista. Ainoastaan kuntotestissä naisten leuanveto oli erilainen kuin miesten. Kukaan ei lääppinyt naisia. Sen huomasin kyllä että miehillä siellä, niinkuin näköjään täälläkin, oli kauhea tarve puhua naisista pahaa.
      Leirillä annettiin yleensä enintään viiden minuutin "kusitaukoja". Miehet menivät parin metrin päähän, käänsivät selän ja pissasivat. Täysi taisteluvarustus päällä oli naisena turha edes yrittää lähteä koittamaan suoritusta. Leireillä se tarkoitti käytännössä paria vessareissua päivässä. Ikinä en asiasta purnannut.
      Ja taisteluvarustus, kun ei ole naisen vartalolle tarkoitettu, aiheutti minulle marssimurtuman lonkkaan. Kaikki Suomen armeijassa on miehille suunniteltu, joten naisena on vain nämä asiat kestettävä. Ehket ole öbis tällaisesta kuullut miesten suusta, koska se ottaa joidenkin miesten itsetunnolle jos nainen pärjää paremmin.
      JA SIKSI täällä kuuluu ala-arvoisia kommentteja naisista, koska "miehet" (pikkupojat) eivät ole tottuneet naisiin vielä parikymppisinä. Heille ainoat naisen mallit ovat oma äiti sekä rakkauden kohde.

      • tasa-arvoahan se

        "Siellä oli KAIKKI tasa-arvoista. Ainoastaan kuntotestissä naisten leuanveto oli erilainen kuin miesten."

        Lisäksi naisten ei tarvitse kuntotesteissä saada yhtä hyviä tuloksia saadakseen hyvän arvosanan.

        Naisten ei myöskään tarvitse leikata hiuksiaan tai osallistua tukka- ja partatarkastuksiin.

        Naisilla on myös omat suihkut ja vessat käytössään, mutta he saavat myös asioida miesten vessoissa, jos naisten vessassa on ruuhkaa, tai ihan muuten vain. (Meillä oli eräs hiukan omituinen nainen, jonka piti jostain syystä aina käydä miesten vessassa. Ja aina se valitsi sellaisen kopin, jonka viereinen koppi oli varattu. Sitten se hyräili jotain siellä asioidessaan, jotta viereisessä loosissa ollut mies varmasti kuuli, että kyseinen nainen oli tarpeillaan siinä vieressä).

        Leireiltä naiset pääsevät käymään suihkussa, koska kaikilla naisilla on yllättäen kuukautiset juuri leirin aikana.

        Tietysti näissäkin asioissa voi olla eroja eri joukko-osastojen kesken.

        Ja mitä tulee ahdisteluun, niin meillä ainakin se meni enemmänkin niin päin että pari naisalikersanttia (ei kovin viehättäviä) ehdotteli miehille kaikenlaista tuhmaa. Naisilla oli myös keskenään aina jotain ihme riitoja. Oli joukossa toki myös fiksujakin naisia, hatun nosto heille. Näistä fiksuista naisista en kuullut puhuttavan pahaa, toisin kuin niistä parista lutkasta, joista juttua riitti kyllä aika paljon (toinen niistä tuli raskaaksi palveluksen loppupuolella).


      • MercuryRising

        Sinänsä on kohtuullisen turhaa puhua intistä ja tasa-arvosta yhtään mitään , koska koko asepalveluslaki sortaa tasa-arvoajattelua aikalailla räikeästi. Vai mitä sanotte, kun joku asia joka on toiselle sukupuolelle käytännössä täysin pakollista , on toiselle täysin vapaaehtoista? Puhun nyt asepalvelun jonkinlaisesta suorittamisesta, en pelkästään intistä.

        Minulla ei ole mitään armeijan käyviä/käynneitä naisia vastaan. Omalta osaltani voin sanoo , et mun kanssa asepalveluksen suoritti 7 naista. Näistä 4 kanssa ystävystyin paremmin, 1 heistä myönsi tulleensa armeijaan juuri osoittamaan olevansa parempi kuin miehet. Hän oli koppava ja ilkeä. Hänen mukaansa vaan nössöt pikkupojat valittivat lomilla väsymystä, särkyjä yms. Alokasajan jälkeen hän pyörsi puheensa ja pyysi miehiltä jopa anteeksi, että oli suhtautunut meihin alussa niin nuivasti. Ja sitten oli yksi jota vihaan sen takia , että hän heitti selkääni muutaman puukon. Naisten pitää vain tietää ja hyväksyä , että se on juuri yllämainitusta syystä hyvin miehinen paikka. Ja miesten täytyykin olla siellä etusijalla varusteita yms suunnitellessa, ja muutenkin.

        Mitä tulee tohon "pikkupojitteluun" , niin mikä hemmetti siinä on et tyttöjä pitää sanoa naisiksi jo 15-vuotiaasta ylöspäin , mut teillä on oikeus pojitella miehiä niin paljon kun lystäätte?

        Kannatan tasa-arvoa. Se on perusasia , jonka pitäisi olla itsestäänselvyys. Mutta sen pitää toimia molemminpäin. Niin meiltä miehiltä naisten suuntaan, kuin myös naisilta miesten suuntaan.


      • 46 v
        MercuryRising kirjoitti:

        Sinänsä on kohtuullisen turhaa puhua intistä ja tasa-arvosta yhtään mitään , koska koko asepalveluslaki sortaa tasa-arvoajattelua aikalailla räikeästi. Vai mitä sanotte, kun joku asia joka on toiselle sukupuolelle käytännössä täysin pakollista , on toiselle täysin vapaaehtoista? Puhun nyt asepalvelun jonkinlaisesta suorittamisesta, en pelkästään intistä.

        Minulla ei ole mitään armeijan käyviä/käynneitä naisia vastaan. Omalta osaltani voin sanoo , et mun kanssa asepalveluksen suoritti 7 naista. Näistä 4 kanssa ystävystyin paremmin, 1 heistä myönsi tulleensa armeijaan juuri osoittamaan olevansa parempi kuin miehet. Hän oli koppava ja ilkeä. Hänen mukaansa vaan nössöt pikkupojat valittivat lomilla väsymystä, särkyjä yms. Alokasajan jälkeen hän pyörsi puheensa ja pyysi miehiltä jopa anteeksi, että oli suhtautunut meihin alussa niin nuivasti. Ja sitten oli yksi jota vihaan sen takia , että hän heitti selkääni muutaman puukon. Naisten pitää vain tietää ja hyväksyä , että se on juuri yllämainitusta syystä hyvin miehinen paikka. Ja miesten täytyykin olla siellä etusijalla varusteita yms suunnitellessa, ja muutenkin.

        Mitä tulee tohon "pikkupojitteluun" , niin mikä hemmetti siinä on et tyttöjä pitää sanoa naisiksi jo 15-vuotiaasta ylöspäin , mut teillä on oikeus pojitella miehiä niin paljon kun lystäätte?

        Kannatan tasa-arvoa. Se on perusasia , jonka pitäisi olla itsestäänselvyys. Mutta sen pitää toimia molemminpäin. Niin meiltä miehiltä naisten suuntaan, kuin myös naisilta miesten suuntaan.

        Poojat, kansanurhokkaat. Kyllä oikeatkin miehet pojittelevat toisiaan.


      • Kipinä mikko
        tasa-arvoahan se kirjoitti:

        "Siellä oli KAIKKI tasa-arvoista. Ainoastaan kuntotestissä naisten leuanveto oli erilainen kuin miesten."

        Lisäksi naisten ei tarvitse kuntotesteissä saada yhtä hyviä tuloksia saadakseen hyvän arvosanan.

        Naisten ei myöskään tarvitse leikata hiuksiaan tai osallistua tukka- ja partatarkastuksiin.

        Naisilla on myös omat suihkut ja vessat käytössään, mutta he saavat myös asioida miesten vessoissa, jos naisten vessassa on ruuhkaa, tai ihan muuten vain. (Meillä oli eräs hiukan omituinen nainen, jonka piti jostain syystä aina käydä miesten vessassa. Ja aina se valitsi sellaisen kopin, jonka viereinen koppi oli varattu. Sitten se hyräili jotain siellä asioidessaan, jotta viereisessä loosissa ollut mies varmasti kuuli, että kyseinen nainen oli tarpeillaan siinä vieressä).

        Leireiltä naiset pääsevät käymään suihkussa, koska kaikilla naisilla on yllättäen kuukautiset juuri leirin aikana.

        Tietysti näissäkin asioissa voi olla eroja eri joukko-osastojen kesken.

        Ja mitä tulee ahdisteluun, niin meillä ainakin se meni enemmänkin niin päin että pari naisalikersanttia (ei kovin viehättäviä) ehdotteli miehille kaikenlaista tuhmaa. Naisilla oli myös keskenään aina jotain ihme riitoja. Oli joukossa toki myös fiksujakin naisia, hatun nosto heille. Näistä fiksuista naisista en kuullut puhuttavan pahaa, toisin kuin niistä parista lutkasta, joista juttua riitti kyllä aika paljon (toinen niistä tuli raskaaksi palveluksen loppupuolella).

        Tuki suusi ! Suhteelisuus käsitys on pielessä,Jos olet norsu nostat enemmän
        Tuntuu että vilkuilet sivu silmällä,pois se mielestä,ajattele vaikka sissi jotosta ja selvitymis leiriä,kyllä nukuttaa lassia,,,,


    • armeijankäynyt

      Itse kävin armeijan enkä kokenut minkäänlaista seksuaalista häirintää. Armeijaan hakeuduin koska halusin työhön, jossa armeijan käymisestä on hyötyä. Ainoa ongelmani oli, että siihen aikaan kun armeijassa olin ei ollut tarjolla vähän pienemmille naisille sopivia varusteita. Itselläni jalka on 36 ja sain 41 koon kengät, ja vaatteita sun muita sai aina lahkeista ja hihoista kääriä. Myös kaksi tämän hetkisistä työtoverinaisistani kävi armeijan. On siellä niitäkin naisia siis jotka eivät ole etsimässä hupia, vaan haluavat sen käydä ihan asiallisista syistä. Ja itse en armeijaa todellakaan pahalla muistele.

      • Eräs mies

        Juuri näin,siintä on hyötyä, ja saa varmaan suhteellisen varman työ paikan jatkossa. Onnea ja menestystä valitsemallasi uralla.


    • ettäsillei

      Naiset on panemista varten olemassa, oli paikka mikä tahansa :)

      • ottaja ottilia

        Ei vaan miehet on sitä varten että antavat.


    • ss kessu

      Kyllä jokainen sormella koittaa jos siellä pillussa kuiteskin olis peenis.

    • reservin kersa

      "..........nainen joutuu varmasti kokemaan ahdistelua ja torjumaan jatkuvasti lähentelyjä armeijan harmaissa. Millaisia kokemuksia naisilla on armeijasta? Ahdistelevatko miehet naisia armeijassa?............."

      loogisuus loistaa

    • Mies 27

      Sillonkun menin armeijaan niin oli vaan panot mielessä.

      • Res Kessu

        Laitoitko päivärahat pankkiin,(panot)


    • tietenkin niitä kopeloidaa ! mitä sinne veministit änkiää sitä ne haluaa kuitenkin !

    • kerppa

      mitä nyt 15 vuotta seuranneena tuota touhua
      niin kyllä on todella harvassa ne muijat jotka
      intissä on pihtarin maineen saanut. niitä panee niin
      varuspojat kuin kapiaisetkin

      • .

        Voi voi kun on poika puutteessa.


    • Pacifist

      Totta munassa kopeloidaan! Pääkysymys onkin kuka saatanan kusipää yleensä menee armeijaan! Hyi helvetti!!!!!

      • Vääpeli -82

        Vekaranjärvellä on perinteisesti koittettu ujoa tyttöä vain sormella jalkovälistä... Paitsi jos kyseessä on ollut turvaton karkulainen... silloin on saattanut jormakin vilahtaa.. Eiköhän tyttökin siitä nautintoa saa kun saa aliupseeria..


    • Tietämätön urpo

      Komppaniassa hiljaisuus! Siihen se hiippailu viimeistään
      loppuu kello kymmenen illalla.

      Kait ehdotella saa vapaassa maassa. Ehkä hänkin haluaa jonkun
      inttiurhon kanssa olla.

      Kyllä kaverisi saa olla rauhassa. Jos oikein tiukka paikka tulee niin voi aina
      potkaista munille.

      Et tosiaan tiedä asioista.

    • Ryhti Tahti

      Siellähän heti huudetaan,asento ,Mutta sitä ei pidä mieltää siltä kannalta.

      Vauhti tulee riittämään, ja pitkiä metsäkeikkoja,raskaineen kantamuksineen nukkuminen vähiin,ei siinä ne hommat tule mieleen. Ja jos tulee,tulee sotaväen rikoslaki kaikessa karmeudessaan puuttumaan kiellettyyn tekoon.

    • spol.alik

      Kymmenisen vuotta sitten kun oltiin vastaanottamassa uudet alokkaat ja hommana tulijan mukanaan tuoman omaisuuden tarkastus. Jokainen niin mies kuin nainen vuorollaan joutu laittaman kaikki tavaransa pöydälle. Löyty jokaiselta nais alokkaalla kortsu paketti. Eihän siinä mitää, eivät olleet kiellettyjen tavaroiden listalla, mutta laitto miettimään että...

      • MakeX3

        Löytykö... löytykö tosiaan... missä varuskunnassa olit? Ihan uteliaisuuttani kyselen [=pääsisköhän sinne sotkuun töihin].


      • III / 84

        Mitkä ovat kiellettyjä tavaroita nykyajan asepalveluksessa?


    • MakeX3

      Kyllä voin varoittaa kaveriasi, jos hän on herkkä. Kun tulee se parjattu sotamies venäläinen, hän kopeloi naisia mm. terväksi viilatulla kenttälapiolla. Ei ole nainenkaan koskematon, kun sotaa käydään.

      • kers Karoliina

        Naiset eivät osallistu sotatoimiin.


      • res. kenr.
        kers Karoliina kirjoitti:

        Naiset eivät osallistu sotatoimiin.

        Paitsi että intin käyneenä siirtyy reserviin ja suurin osa saa SA-sijoituksen, joten osallistuu. Paitsi tietysti jos kieltäytyy reservistä...


    • Eräs nainen

      Itse kävin armeijan. Aikaa siitä on jo, kokemukset olivat sekä hyviä että huonoja. Osittain ne varmaan johtuivat aselajistani, sotilaspoliisista. Siellä oli ainakin meidän prikaatissa kova machomeininki päällä. Naisia sotilaspoliisissa ei ollut montaa ollut ennen minua (ja paria muuta samaan aikaan aloittanutta). Kotiprikaatissani toiminta oli kuitenkin aina todella asiallista ja meillä oli tosi kova sisäinen kuri verrattuna moniin muihin aselajeihin. Meillä todella viilattiin pilkkua, kaikkien asioiden suhteen. Kaikenlaisista käyttäytymissäännöistä pidettiin myös tarkasti kiinni.

      Epätasa-arvo nosti kuitenkin päätään etenkin sen jälkeen, kun olin käynyt aliupseerikoulun toisessa prikaatissa ja palasin takaisin. Kouluttajatkin näyttivät olevan ihmeissään naispuolisesta alikersantista (olin ensimmäinen) ja koin eriasteista syrjintää useamman henkilön taholta. Esimerkiksi harrastusteni kautta hankkimiani taitoja ei osattu hyödyntää, en saanut puhutella vartiopäälliköitä ilman muodollisuuksia toisin kuin pojat, ynnä muuta vastaavaa. Minua testattiin teettämällä kaikenlaista ekstraa, laitettiin hiihtämään täydessä rynnäkkövarustuksessa sun muuta, mitä pojat eivät joutuneet tekemään. Omat alikersanttini katselivat ihmeissään kouluttajien ja vartiopäälliköiden toimintaa minua kohtaan ja totesivat sen johtuvan sukupuolestani.

      Itse aliupseerikoulussa, jossa olin siis toisella paikkakunnalla, vallitsi ihan toisenlainen järjestys kuin omassa prikaatissamme. Koulutuksellista kuria kyllä löytyi, mutta siinä sivussa myös ihmeellistä pelleilyä. Meillä naisilla teetettiin taas kaikenlaista ekstraa, lämmitimme kouluttajien saunaa, juoksimme milloin minkäkin kutsun perässä, kamppailutunnilla kouluttaja heitteli minua pitkin tatamia. Kurssijuhlassa humalassa ollut linjavastaava luutnantti totesi, että hän on tahallaan koetellut meitä nähdäkseen, mitä voimme kestää. Loppuillasta hän ehdotteli minulle wc-tiloihin siirtymistä. Eräs kouluttajana toiminut kersantti pyysi minulta pari vuotta armeijan jälkeen törmätessämme anteeksi silloista käyttäytymistään.

      Pojissa oli monenlaisia. Osa sovinisteja, osa mukavia. Hyvät tulokseni erilaisissa testeissä ja ammunnassa olivat monille kova pala niellä. Olin jokaisessa fyysisessä testissä aliupseerikoulussa 8 parhaan joukossa ja sain useita ammuntapalkintoja. Minulla oli urheilutausta armeijaan mennessäni. En silti käynyt armeijaa todistellakseni mitään itselleni tai muille, mielestäni se ei ole oikea syy eikä asenne valita vapaaehtoista asepalvelusta.

      Meillä sotilaspoliisissa oli kova kilpailuhenki päällä, eikä kukaan ehtinyt siellä naisia suojella tai sääliä. Psyykkiset ja fyysiset pääsykokeet sotilaspoliisiin olivat kaikille samat sukupuolesta riippumatta. Fyysiset testit aliupseerikoulussa olivat myös kaikille tarkalleen samat, vaikka niihin liittyi esimerkiksi raskaan nuken kantamista. Peseytymisessä ei ollut erivapauksia - muutama vuosi sitten kävin kertaamassa ja olin viikon leirillä 11 miehen kanssa, emmekä päässeet kertaakaan peseytymään. Varusteet olivat samat kaikilla. Meillä oli oma tupa kasarmilla, mutta leireillä nukuimme poikien kanssa. Myös vartiossa ollessamme meillä oli ainoastaan yksi nukkumistupa, jossa nukuimme poikien kanssa. Suurimman osan armeijastani nukuin siis poikien kanssa samoissa tiloissa.

      Ahdistelua en kokenut. Poikien lapselliset jutut koin kyllä usein rasittavina, eihän niitä jaksanut kauaa kuunnella. Kotiutumispäivänä, kun vedin siviilit päälle, monet totesivat, että oho, onhan meillä yksi nainenkin täällä. Tavallaan koin sukupuoleni hämärtymisen hyvänä asiana. En tarkoita, että haluaisin olla mies, koin vain hyvänä sen, että pojat kokivat minun olevan yksi heistä, eivätkä ajatelleet minua sukupuoleni kautta.

      • .................

        Poika sitä poika tätä. Onko niin vaikea sanoa jätkä, tai mies? :D


      • Eräs mies
        ................. kirjoitti:

        Poika sitä poika tätä. Onko niin vaikea sanoa jätkä, tai mies? :D

        Nyt tämä poika menee panna maaten,

        Toi oli hyvä tarina, ja mukava lukea Eräs Naiselta !
        Silläviisii sitä pitää,ja eiku töihin varmoihin.


      • Yliluutnantti N. N.
        ................. kirjoitti:

        Poika sitä poika tätä. Onko niin vaikea sanoa jätkä, tai mies? :D

        Jätkä on alatyyliä ja mies on rehvastelua.


      • Kyllä teistä
        ................. kirjoitti:

        Poika sitä poika tätä. Onko niin vaikea sanoa jätkä, tai mies? :D

        poikasista suurin osa on armeijassa vielä täysiä räkänokkia. Jutut on sen mukaisia että muutamaa vuotta vanhempaa oikein nauratti.Tässä keskustelussa naurattaa se että täällä näyttää olevan yllättävän paljon aseistakieltäytyjiä ja sivareita mukana. Laiska, moraaliltaan epämääräinen luuserisakki on sitä kaikkein alinta pskaa mitä voin yleensä kuvitella. Niihin nähden tyttösotilaat ovat ns. kovia jätkiä.


    • KOMPPANIASSA HERÄTYS

      Ei minun palvelukseni aikana ainakaan ollut havaittavissa, että kyllä se sitten oli "kaveripohjalta" jos jotain "hiplailua" oli . Kyllähän siellä tiukat säännöt vallitsee eli jos nyt joku alkaa ahistelemaan ja "hiplailemaan" niin kyllä siitä kunniansa kuulla saa, jos asian korkeammalle tahdolle antaa ilmi.

      Mielestäni naiset eivät kuitenkaan kuulu armeijaan, ei vaikka kuinka aina puhutaan että "tasaväkisiä ja arvoisia pitää olla ja että kaikilla pitää olla mahdollisuus".
      Kyllä se oli niin surkeaa ja suoraan sanottuna hirveän kuulostakin kun nais-alikersantit/kokelaat saatikka nais-kapiaiset "huusivat" menemään. se vei koko touhulta sen lopunkin uskottavuuden senkin rinnalla että se oli välillä niin toivotonta touhua muutenkin. yksinkertaisesti se on vain miesten paikka. Eikä se ole tasa-arvoa että miehille se on velvollisuus ja naisille oikeus. (Mutta tämä on minun mielipiteeni enkä halua kenenkään mieltä pahoittaa, jotenka pyydän: alkää ottako itseenne). (aika pähkinän kuoressa tässä selitin asiat mutta tässä tuli kuitenkin se ydinsanoma)

    • ja naiset miehiä

      Miehet metsästää aina naisia kaikkialla.
      LUONNONLAKI!

      P.S. Et kai ole lepakko, kun olet niin huolestunut kaveristasi?

    • buiogsebseg

      ANAALI NAINTIA LUVASSA

    • sk

      Tasaarvossa toimitaan ei pidä niitä seksiorjina pitää kun ovat kessuja tai muuta, erilliset vessata ja suohkut pitää olla. Vikana kotiutumispäivänä ne alkoivat käyttää minihameita sit näki että ovatkin naisia=)

    • Näin..

      Tästä asiasta vaikea sanoa juuta eikä aata. Jokaisen naisen oma asia haluaako asepalveluksen suorittaa vai ei ja mistä syistä. Itse en ole kuullut juttuakaan, että naisia olisi intissä kopeloitu. Karu fakta ulkomailtakin on se, että naispuolisia sotavankeja raiskataan. Kun/jos Venäjä hyökkää ja ottaa sotavankeja, mitä käy naisille? Tämä pitäisi naisten tiedostaa kun palvelukseen haetaan ja sitoudutaan rintamalle lähtemään, vaikka harvoin naiset rintamatehtäviä saavat ottaen huomioon äskeisen.

      • kers Karoliina

        Naisethan saavat suorittaa asepalveluksen, mutteivat miesten lailla ole velvoitettuja osallistumaan sotilaallisiin operaatioihin.


      • Hetero X X X

        Siksikö homot hakeutuvat muukalaislegioonaan, USMC:hen ja Porin prikaatiin?


      • näin
        kers Karoliina kirjoitti:

        Naisethan saavat suorittaa asepalveluksen, mutteivat miesten lailla ole velvoitettuja osallistumaan sotilaallisiin operaatioihin.

        Eli naisten suorittama asepalvelus on verorahojen tuhlausta parhaimmillaan. Ei helevetti...


    • 17

      tässä on täydellinen esimerkki naisten mieleisestä "tasa-arvosta"
      lehmät

    • Kers Karoliina

      Naisten / tyttöjen seksuaalinen häirintä on ehdottoman kiellettyä, tämä tehdään alokkaille hyvinkin selväksi ja on äärimmäisiä poikkeuksia kun tuota sääntöä ollaan uskallettu rikkoa. Ja nämä tapaukset ilmitullessaan on käsitelty asianmukaisesti ja rangaistukset jaettu.

    • wefwgw4gt

      Naiset aiheuttavat rappiota/valtataisteluita ja pysähtyneisyyttä siellä, minne he pesiytyvät.

      Idealismi, rohkeus ja edistyksellinen innovaatio katoavat.
      Toisin sanoen: Naiset kastroivat instituutioita pelkällä olemassaolollaan. He ovat subjektiivisia olioita (jotka vuotavat verta kerran kuukaudessa siihen kuolematta), kun taas miehet ovat objektiivisia ihmisiä. Naisten takia eri aloitteista tulee monimutkaista "näpellystä" sekä objektiivisuus katoaa.
      Esimerkkejä:
      Tiede (poikkeuksena joku Marie Curie, ei ymmärtänyt täysin havaitsemaansa ilmiötä.)
      Lääketiede
      Armeija
      Politiikka (Kammottava Jutta urpilainen, täysi tuhon airut)
      Ja uutuutena: Pörssiyhtiöt ja yritykset.
      Seuraavaksi varmaan lahoaa Vatikaani.

      • kapteeni kaihi

        Ja juuri sinä olet hyvä valistamaan meitä näistä epäkohdista, kun et osaa edes yhdyssanoja?


      • Ja hah
        kapteeni kaihi kirjoitti:

        Ja juuri sinä olet hyvä valistamaan meitä näistä epäkohdista, kun et osaa edes yhdyssanoja?

        Missä oli yhdyssanavirhe? Et taida itse oikein ymmärtää yhdyssanojen päälle?


      • kapteeni kaihi
        Ja hah kirjoitti:

        Missä oli yhdyssanavirhe? Et taida itse oikein ymmärtää yhdyssanojen päälle?

        Katso tarkkaan, kyllä se sieltä löytyy. ;)


    • Res. Ylivääpeli

      Meillä taasen oli sellainen käytäntö, että kun uusi saapumiserä naisia otettiin vastaan, heidät jaettiin meidän kantahenkilökunnan kesken ja rumimmat annettiin varusmieskouluttajille. Yleensä tutustuimme uusiin tyttöihin patjavarastossa, välillä jopa teltassa. Kukaan ei pakottanut heitä mihinkään, vaan annettiin ymmärtää, että jos ette anna, niin teistä ei tule edes korpraaleja. Yleensä he avasivat reitensä ilman mukinoita. Muistelen vieläkin lämmöllä niitä lemmenhetkiä!

      • Yliluutnantti N. N.

        Reipasta aliupseeritoimintaa! Mikä olikaan saapumiseränne ja joukko-osastonne?


    • Neviriry

      Joo o. Tohon tasa-arvoon yms. sellaiseen hommaan. Miesten ja naisten ei kuulukkaan saada samaa kohtelua mm. kunto-osioissa. Naisen ja miehen kehot on erilaisia.
      Itse en ole armeijaa käynyt, mutta alkoi ottamaan pannuu tämä kinastelu naisten ja miesten välisistä jutuista. Ihmisiä tässä kaikki ollaan.

      Joten lakatkaa jo herrantähden tommonen sössötys. :D

      • cxcxbm

        "Miesten ja naisten ei kuulukkaan saada samaa kohtelua mm. kunto-osioissa.."

        Sanopa tuo viholliselle, jotta osaa antaa tasoitusta naisille. Fakta on kuitenkin se, että sotilasyksikkö on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.


    • vghjghyjxthygfhgghg

      Voi että kun armeijassa on mukavaa hyviä kavereita ja pirun hyväää ruokaa nam!

    • Fakta

      Armeijassa pannaan nykyisin enempi kuin ennen.

    • Ossi 31

      Armeija on kuin "seksisaari" siis nykyajalla:)

    • äiti.

      Sellaiset naiset menevät armeijaan jotka on kömpelöitä keittiössä, ja vaikeaa jo kaurapuuron keittäminen.

      Miehet kiertäkää kaukaa nämä naiset, joudutte hame päälle, koska nainen armeijassa on ominut miesten housut.

      • Toinen äiti

        Hih hih. Tämä äiti on käynyt armeijan ja osaa tehdä oikein maukasta ruokaa ja pukeutuu kesäisin mekkoihin :) Toivottavasti lapsesi tulevat kasvaessaan vastaamaan stereotypioitasi, muuten sinulle voi olla vaikeaa rakastaa "vääränlaista" lastasi (ajatella, jos tyttösi haluaa joskus armeijaan!!?!). Meillä opetetaan lapsille ruuanlaitto ja polkupyörän korjaus ihan sukupuolesta riippumatta. Ja tulipa pojasta sivari tai tytöstä kapiaínen, niin pärjäävät varmasti elämässään ja ovat vanhempiensa rakastamia.

        Ja ei siellä intissä ketään ahdisteltu. Muutama seurusteleva pariskunta toki syntyi, kuten kaikissa paikoissa joissa nuoria ihmisä. Itse olen suhteeni hankkinut ihan "siviilissä". :)


      • lähekspanee
        Toinen äiti kirjoitti:

        Hih hih. Tämä äiti on käynyt armeijan ja osaa tehdä oikein maukasta ruokaa ja pukeutuu kesäisin mekkoihin :) Toivottavasti lapsesi tulevat kasvaessaan vastaamaan stereotypioitasi, muuten sinulle voi olla vaikeaa rakastaa "vääränlaista" lastasi (ajatella, jos tyttösi haluaa joskus armeijaan!!?!). Meillä opetetaan lapsille ruuanlaitto ja polkupyörän korjaus ihan sukupuolesta riippumatta. Ja tulipa pojasta sivari tai tytöstä kapiaínen, niin pärjäävät varmasti elämässään ja ovat vanhempiensa rakastamia.

        Ja ei siellä intissä ketään ahdisteltu. Muutama seurusteleva pariskunta toki syntyi, kuten kaikissa paikoissa joissa nuoria ihmisä. Itse olen suhteeni hankkinut ihan "siviilissä". :)

        Ei miehet kopeloi armeijassa naisia ;)


    • Hienoja huis......

      Ihanat suihku hetket hiljaaisuuden jälkeen....

    • Ensiksi naiset

      kuolaavat armeijan käyneiden "tosimiesten" perään ja sitten ihmetellään kun "kaikki miehet on sikoja"?

      Onko tämä sitä naisen logiikkaa?

      Miksi ette naiset ota itsellenne humaania totaalikieltäytyjää, he harvemmin ovat sikoja!

    • Rriksuu

      Olen 17 vuotias nuori naikkonen, ja aloitan armeijan ensi vuoden heinäkuussa Säkylässä.
      Ensikseen, en ole menossa armeijaan siksi, että haluaisin nujertaa miehet- vaan siksi että ylittäisin omat suoritukseni ja haastaisin itseni.

      Toisekseen, en mene armeijaan jakamaan. Ystäväni jotka sattuvat olemaan armeijan käyneitä miehiä, varoittelevat minua siitä kuinka ''jokainen mies tulee kuolaamaan, että varo vain''

      Naiset jotka ovat armeijassa jakaneet, ovat antaneet meille naisille jotka oikeasti haluavat mennä armeijaan itsensä vuoksi, huonon maineen. KAIKKI NAISET EIVÄT OLE JAKAREITA! eikä meitä todellakaan tarvitse yleistää sellaisiksi. Ne miehet ovat sitä mieltä että inttimuijilta saa vaan ja ainoastaan pillua, voivat pitää suunsa supussa.

      Mä oikeasti odotan armeija aikaa ja sitä kokemusta minkä siitä saan. Ei haittaa vaikka joutuisi rämpimään mettässä tai valvomaan pitkin yötä. Otan tän haasteena ittelleni. Älkää aliarvioiko meitä.

      Ja ei, kaikki inttinaiset eivät ole lesboja tai mitenkään ''erikoisia''

      • ohion362

        Lähinnä huvitti tuolla asenteella tullee tyttöset gonakuskia. Talven saapumiserästä remmiin tuli muistaakseni 13 naista joista 11 lopetti leikin kesken. Tyttöparat olivat ihmeissään siitä, että miksi heille huudetaan ja heitä arvostellaan. Miksi pitää rämpiä lumessa ja hiihtää. Miksi pitää kantaa turhaan "koko kaappia" repussa, vaikka vähempi varustemäärä riittäisi. Lyhyesti tulivat soitellen sotaan ja sen huomasi.

        Positiivisia kokemuksia naisista tuli lähinnä oman saapumiserän lämärimuijista. Oli söpöjä ja mukavia tyttöjä. Pikkusen tuli lemmenleikkejäkin harrastettua heidän kanssa. ;)

        Että joo, inttimuijilta saa ja osa on näyttänyt sinne menevänkin vain munan perässä.


    • ylläolevalle

      teinix-vatipäälle tiedoksi, että naiset pääsevät helpommalla
      armeijassa kuin miehet.
      Älä kakara puhu asioista, joista et tiedä vittujakaan.

    • Rriksuu

      Kuule, mä kerroin oman mielipiteeni.
      Odottais vähän ilemisestikkin vanhemmalta sopivampaa käytöstä.
      En oo uhonnut mitään siitä kuinka vaikeeta armeijassa on eri sukupuolilla.
      MENEN SINNE OMASTA HALUSTA. ne armeijan isot herrat sielä päättää minkämoosta tulee olemaan naisilla tai miehillä, että valita sinne jos noin syvältä raapasee . :)

    • teinix koittaa

      niin olla isoa että....
      Armeijan uskottavuus on pitkälti pilattu naisten osanoton
      takia.
      17-vuotiaana ei kannattaisi olla niin aikuista, kun teinari kuitenkin olet.
      Finnilärvinen pissis lehmä.

    • todellakin näin

      Tiedän useammankin naisen, jotka ovat intin
      käyneet. Sanotaan näin, että ei sellaista puutostilaa
      ole olemassakaan, että heihin koskisin 3 metrin kepilläkään.
      Sitten nostan hattua naisille, kun he tekevät IHAN KAIKEN SAMAN
      KUIN MIEHETKIN.

    • jokunen12456

      Armeija ei ole huonontunut naisten takia vaan nykynuorison. Turha naisia tässä syyttää.
      Läskiperseet eivät jaksa juosta tai nostaa leukoja. Hyväkun perseensä jaksaa nostaa. Siksihän niitä koko ajan helpotetaan. Kattokaa nyt oikeasti ympärillenne. Tietokoneet ja ESsät kiinnostavat enemmän.

    • efawwafawfe

      kyllä siellä miehetki kopeloi toisia miehiä ::PPPP

    • j.hgl

      Ihme muinaisjäänne vaan koko asevelvollisuus.
      Suomi ja Pohjois-Korea,ulkoilmamuseot.

    • Ihan sama.

      ketä armeijanne käy, Venäjältä tulee silti turpaan 6-0 jos sota tulee. Ei siinä auta vaikka siellä olisitte kuinka rintarottinkkilla ryssävihoissanne, selkää saatte isän kädestä jokatapauksessa. Kyllä naiset käyvät (monet) Armeijan Venäjälläkin, he ovat ihan yhtä hyviä sotassa kuin mieskin. monta tuntemaani naissotilasta on vieläkin kovempia. itsekuri teiltä puuttuu se on teidän ongelmanne ydin. viihdytte paremmin hampurilaisten ääressä kun harjoitelemassa kuntoa ym. ei sotassa pärjää ainakaan Venäjää vastaan huono kunto ja veltto ryhti jne. pitää olla ryhti ja kunto kaikki kohdallaan oli mies tai nainen.

      T: Armeijan onneksi Venäjällä käynyt.

    • Unelmasokerihöttö

      Enegy limsalla ja vaahtokarkeilla, vanhempiensa lellimät, soffallesyötetyt, jotka ei enää edes kävellä jaksa, vaan ajavat mopoautoillaan mäkkrille höttöä ostaan..
      Heille ei edes normi kouluruoka kelpaa, vaan he käyvät ostamassa karkkia, välitunnilla kaupasta, näläntunteen tyydyttämiseksi.

      Edelläkuvatunkaltaiset nuoret, ovat kykenemättömiä käymään edes armeijan, puhumattakaan tositilanteessa, puolustamaan maataan.

      Nämä piirteet on havaittavissa nuorisomme keskuudessa valitettavan yleisesti.?

    • Pierasee pariin kertaan jätkien kuullen niin kyllä saa olla rauhassa :D Ei ne miehet tai poijjaat kestä pierevää naista :'D

    • Reservinkieltäytyjä

      En halua olla mitenkään "sovinistisika", mutta mielestäni jokaisen naisen kuuluisi suorittaa joko varusmiespalvelus tai siviilipalvelus, mikäli Suomessa tulee miestenkin suorittaa yleinen asevelvollisuus (mikä helkkarin "yleinen" se silloin on jos naisien ei tarvitse sitä suorittaa) vielä näin 2010-luvulla. Vanhentunut olettamus on se, että naiset suorittaa sen "palveluksensa" hankkiutumalla raskaaksi (tekemällä tänne uusia sotilaita) ja se raskausaika on keskimäärin sama kuin miesten varusmiespalvelusaika. Mitä tulee siviilipalvelukseen...en ole koskaan kuullut että naisella raskausaika olisi kestänyt lähes 12-13 kk, joten kyllä naiset pääsevät paljon helpolla elämässään, kunnei heidän ole pakko edes synnyttää lasta. Olen kuullut erään vanhemman naisihmisen mulle aikoinaan sanovan, kun totesin että kaikkien naistenkin kuuluisi mennä armeijaan/sivariin jollei synnytä, kun miestenkin tulee ja hän vastasi: "ei kaikki miehetkään mene armeijaan". vastasin siihen: "ei niin, mutta en ole kenenkään kuullut yhdeltäkään naiselta, että raskausaika olisi yli vuoden" :)

      C-miehet ja varsinkin uranaiset on miltein sama asia. Kummallakaan ei ole muuta hyötyä yhteiskunnassa kuin tuoda veroa Suomelle ja kuvittelevat että se on sama kuin "kansalaisvelvollisuus"! Rahalla ei osteta velvollisuutta!

      Naiset on omissa ryhmissään armeijassa. Uskoisinpa, että nykyisin vielä paremmin eristyksissä miehiltä kuin suoritellessani v. 2000 omaa varusmiespalvelustani.

      Naiset ovat sukupuolen vuoksi saaneet rauhan aikaisen vapautuksen, mutta heitä koskee kuitenkin kansalaisvelvollisuus sodan aikana tätä maata kohtaan. Eiköhän naisten tulis alkaa opettelemaan "kansalaistaitoja"...se ei ole sama että saa tulen syttymään tupakkaan tms.

      • Reservinkieltäytyjä

        Lisäystä äskeiseen: "sovinismi kirjoitukseeni".

        Muistan vaan että aikanani kun suoritin varusmiespalvelusta oli helvetin hyvännäköinen naisvänrikki. Oli sit ainoa nainen jonka perässä olisin mennyt sitten minne vaan. Kaikki muut rouva alikersantit oli niin perkeleen rumia ja niitä oli paljon!

        Nainen armeijassa (kun se ei koske vielä KAIKKIA naisia) tarkoittaa minulle nykyisin samaa, että nainen joka tarttuu viimeiseen oljenkorteen miesten suhteen.
        Vaimoni, joka ei ole mikään malli oli miettinyt sitä vaihtoehtoa, että hän ois mennyt armeijaan mutta päätti toisin kun tapasi lopulta minut.

        Totta on, ettei pidä katsoa naisen ulkoista kauneutta vaan sisintä ja sitä vartenhan varusmiespalveluksessa kelpaa miehille vaikka paljon vanhempi ja rumempi nainen, mikä ois se ihanne. Mies on eristettynä...mutta suomalaisella naisella ei tee mieli kun on vaikka eristettynä, jollei ole Big Brotherissa?! :)

        Fantasioitahan naisella riittää, miksei niitä saa olla koskaan miehellä?! :)


    • Go solders

      Olen myös 17-vuotias tyttö ja ajattelen käyväni armeijan. Mielestäni juuri siksi, että armeija on naisille vapaaehtoinen, tulisi armeijaan meneviä naisia kunnioittaa, eikä todellakaan moittia! Minä ainakin haluan jo veteraanien vuoksi tehdä jotakin Suomen hyväksi! Junalla matkustellessani olen usein ollut armeijamiesten flirtin kohteena, mutta kilttejä herrasmiehiä he ovat, eivätkä mitään päällekäyviä seksihulluja!! Kunnioitan heitä kaikkia!

      • Go soldiers

        *soldiers


      • Armeija miehille

        Ovat aivan samaa peruskoulutuotantoa nämä alle 45 v miehet kuin naisetkin. Siellähän sitä käydään rintarinnan kaiket koulut; ei ole tyttöjä ja poikia varten erikseen. Jos nyt aivan sama porukka astuu harmaisiin taas yhdessä, niin miten nyt armeija tuosta eroaa enää. Kouluissa on mahdottomasti nykyään jos jotakin laiva- ja lentokonematkaa. Yläastelaisillakin jo. On rippileiriä, on urheiluleiriä, on jos mitä.

        Armeijan hyvin tuntevana olen kyllä päätynyt tulokseen, jotta naisen elämää ei ole tarkoitettu sotakentille uhrattavaksi. Sen sijaan soisin jokaisen naisen saavan koulutusta erilaisten kriisien varalle ja toki ampuma-aseen käytön osaamista.
        Toisaalta nämä lisääntyvät siviiliampumiset... mitä enää sanoisi.
        Tällä hetkellä sopiva määrä naisia saa peruskoulutuksen ja lienee kohdallaan siltä osin, mitä naishenkilöstöä armeija palkkaa siviilitoimiin. Ennen naiset olivat kuin Liisa Ihmemaassa tullessaan töihin armeijaan; ei mitään ennakkotietoa!


      • Reservinkieltäytyjä

        "Minä ainakin haluan jo veteraanien vuoksi tehdä jotakin Suomen hyväksi! "

        JEP, tällöin parempi paikka sulle ois vanhainkoti eikä armeija? Eli teeppä jotakin niiden vähäisten veteraanien hyväksi ja mene vanhainkotiin töihin, koska armeija on tällöin sulle täysin väärä paikka hoitaa veteraaneja!! En ymmärrä tuota ajatusta edes nuoren miehen suusta, joka perustelee miksi meni armeijaan...veteraanit vaan mielessä pitäis olla kun armeijaa suorittaa!?!?

        Et taida ihan elää tätä päivää vaan jotakin 1960-lukua?!?


    • Morjensvaan__

      Jännä, että naiset hakeutuvat armeijaan todistaakseen itselleen jotakin.

      Eivät taida käydä ihan täysillä, sillä armeijan tehtävänä on kouluttaa sodanajan joukko.


      Venäjän federaatio tunnetusti käyttää tshetsheeni-, kirgiisi,-kasakkaosastoja, jotka eivät sitten tunne mitään armoa suomalaisia morttijonneja tai AU- pikkutyttöjä kohtaan. Näille yksiköille annetaan valta tehdä "terroria" kriisialueilla.

      • dimitri polezki

        Tietää kyllä jo lähtiessä mitä ne venäjäläiset tekee kun saavat sen "pikkutyttöAU:n" vangiksi. Ei naamavärkkiinkä integroitu ehkäisy auta ja tuskin turskanpakkaamon hajukaan hillitsee lemmenkipeää kasakkaa.


    • wergergeg

      "Vladikavkaz"
      19. moottoroitu divisioona, osa Venäjän 58. armeijaa.
      Pelätty ja nopealiikkeinen, julma ja säälimätön joukko-osasto.
      Sytyttävät haavoittuneita "terroristeja" palamaan.
      Tai:

      Etnisistä tshetsheeneistä koostuvat Spetznaz- pataljoonat "Vostok" ja" Zabad".
      (GRU:n alaiset yksiköt)
      Tunnettuja veitsileikeistään ja silpomisestaan.

    • Go soldiers

      Alkaakohan teillä menee pikkuhiljaa jo vähän yli?

    • qwefwefwef

      Go go girls: Reiällinen alisuoriutuja kuten sinä voit toki uskoa olevasi maailman paras sotilas, jos vain itse haluat.

    • Go soldiers

      Ahaa, siitä tässä olikin kysymys. Vai alisuoriutuja? :D Hah, reikä se on sullakin! Koska ilmiselvästi näen, ettette noita kasakoitten silvontatarinoita kertoneet suojellaksenne meitä naisia, niin mitä oikein ajatte takaa? Miltähän vuosikymmeneltä oikein olette, saanen kysyä?

    • verertrtb

      Suojellakseni naisia?
      En suinkaan, nyt ei eletä 50- luvulla.Jos et kestä kuumuutta, pysy poissa keittiöstä. (Lol)
      Ne ovat oikeasti olemassaolevia joukkoyksiköitä, ottaneet osaa viimeksi
      Pohjois-Ossetian (Georgian) sotaan vuonna 2008.

      Tuon ajan tilastoidut siviiliuhrit olivat korostetussa korrelaatiossa verrattaen sotilashenkilöstön tappioihin.
      Jos säälittävä Suomi joutuisi sotaan, se olisi vain pieni sivunäytös
      Venäjän federaation sotahistoriassa.

    • yhdyntää tarvitaan

      Kyllä meillä ainakin Vekaranjärvellä oli usein villejä seksiorgioita naisvarusmiesten kanssa, joihin osallistui useita ihmisiä. Myös kapiaiset osallistuivat niihin aina viikolla. Kapiaiset käyttivät hyvää konstia saadakseen fjöösaa: he uhkasivat neitejä armeijasta ulosheittämisellä, jos fjöösaa ei tippunut. Kaikki meidän komppanian 34 naista antoivat fjöösaa kiltisti niin meille varusmiehille kuin kapiaisillekin monta kertaa viikossa. En ole koskaan edes omalta vaimolta saanut niin usein kuin näiltä loistavilta ja upeilta tytöiltä sain armeijassa fjöösaa. Kiitos vielä kerran armeijan naissotilaat! Muistan teitä haikeudella. :)

      • harmaata elämää

        Kuule eiköhän SE ollut oikeasti monta kertaa yössä heh heh ja tietysti ruokalevollakin.

        Tarkoitan siis mielessäsi. Jäikö sen ajan mielikuvituksesi päälle noin faktana?

        Voi olla oikeaakin peloittelua paikallaan. Tuon suuntaisen vastauksen sain itsekin kapiaiselta, kun tiedustelin mahdollista tyttäreni liittymistä harmaisiin. Tiedä sitten.
        Tyytyväinen olin, kun ei lähtenyt.


    • Go soldiers

      Nimim.Yhdyntää tarvitaan yritit tehdä kommentillasi naisista kevytkenkäisiä jakorasioita, vaikka todellisuudessa paljastit kuinka itse NAIMISSA olevina paneskelette muita. Hyi sanon minä!

      • yhdyntää tarvitaan

        Go soldiers. Väärin ymmärretty. Minulle nainen joka antaa kaikille ei ole jakorasia, vaan henkilö joka osaa nauttia seksistä. En siis vihaa naisia, jotka naivat kaikkien kanssa.


    • "tyttönä" ollut

      Hyvä ettei tyttäresi mennyt Vekaralle. Ei siellä muuta tehdäkään kun nussitaan päivät pitkät. Jos kapiaisella ole juuri siihen tilanteeseen poikaa, se nussii tyttöä. Tämä kokemus minulle jäi vuoden 2007 palveluksesta.

    • nimetön123456789

      Lopettakaa paskain jauhaminen. Öitä

    • Go soldiers

      Jaahas. Onneksi me kaikki naiset emme kuitenkaan ole niitä "kaikkien kanssa panevia". Mielestäni kumppanin pettämisestä ei saa minkäänlaista nautintoa. Sori nyt vaan.

    • yhdyntää tarvitaan

      Siellä Vekarallahan tehdään kuulemma pornovideoitakin. Satuin näkemään eräässä seksikaupassa amatöörivideon, jossa vekaran kapiaiset zzzzz nuoria kauniita varusnaisia. Kysyttäessä heiltä, he eivät yhtään olleet pahoillaan puolisonsa puolesta, sillä puoliso hyväksyi kaiken eikä tuntenut mustasukkaisuutta. On aivan luonnollista että seksiä harrastetaan myös jonkun muun kanssa kuin oman puolison. Ei siinä ole mitään pahaa.

    • hyvä-sisko

      Olen samaa mieltä kuin nimim. yhdyntää tarvitaan. Antakaa miesten "tulla sinne". Nautitte elämästänne enemmän. Unohtakaa nämä typerät kulttuuriset rajoitteet ja vapautukaa pakkopaidasta siskot. Myös armeija kuluu paljon mukavammin kun välillä zzzzz.

    • Bannaax ?

      Isoja ihmisiä,pääasiassa.

    • Go soldiers

      Reservinkieltäytyjä NYT ÄLYHOI!!!!! Suomessa on varmasti miljoonia, jotka kunnioittavat veteraaneja siitä mitä he aikoinaan Suomen eteen tekivät! Ja sanoinkin, että "jo veteraanien vuoksi" eli minulla on paljon muitakin syitä miksi haluan armeijaan! Itseasiassa olenkin jo 2 vuotta ollut lähihoitajakoulussa, että sinnepä vanhainkotiin tässä tieni käy. Tosi ällöttävä kommentti sulta, huomaa että oot tosi ajattelevainen persoona. Sanoinkos mä tossa ekassa kommentissa HOITAAKSENI vai KUNNIOITTAAKSENI????!!!! hyi

      • entinen kapiainen

        Totta oot jo varannut maitojunalla paluukyydin? Nimittäin ensimmäisinä lähti ne naikkoset jotka isointa ääntä siitä intin ihanuudesta piti. Ei luonto kestänytkään...


      • Pedeobearapproves

        Älkää vastatko tuolle 14- vuotiaall tyttötrollille.


    • Go soldiers

      Voi luoja, teistä ei oo kyllä ikinä tasa-arvoiseen maailmaan! Että trollol vaan.

    • gfyhul

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe