Oletko onnistunut elämässäsi?

helmiraakussa

Oliko sinulla suunnitelma, halu, aikomus?
Vielähän meillä toivottavasti on aikaa, mutta tähän astinen saavutus.
Onko se toiveittesi täyttymys?

Itse kyllä myönnän, etten päässyt siihen mihin pyrin.
Silti enemmän olen saanut, kuin tajusin edes toivoa.

49

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L - L

Olen! Omasta mielestäni!

Suunnitelma? Lähtiessäni siitä perkeleen riitaisesta ja minua lyttäävästä lapsuuteni kodista oli tavoitteenani selviytyä.

On helppo olla tyytyväinen olotilaansa kun ei pahemmin piittaa muiden kuin läheistensä mielipiteistä.
      Ulkopuolisten vain soveliaisuuden alarajoja hipoen.

• ap.

Mitä vanhemmaksi elän, sen vähemmän mietin muiden mieliä milloin mistäkin.
        Ei ollut häävi minunkaan kotipesäni, joten sen puoleen kaikki on ollut voittoa.
        Sille alalle en ajautunut, mihin veri veti, mutta hyvä näin.

• ADHD-aikuinen

En ole koskaan pyrkinyt minnekään, on hyvä, jos selviytyy päivästä toiseen. Realisti on oltava. Kukin kykyjensä mukaan.

• 1943

Viime aikoina olen käynyt syvällisiä keskusteluja monen henkilön kanssa. Voin sanoa, että olen uskaltanut elää. Minulla on sisäinen rauha ja voin elää päivän kerrallaan ihan tavallista elämääni uteliain aistein.

• ap.

Uteliaisuuden elämään toivon itsekin pystyväni ylläpitämään minäkin, viimeiseen hengenvetoon asti.
        Uskon sillä olevan suoran yhteyden fyysisenkin terveyden hyväksi.

• Pirre*

Olen tyytyväinen, tietysti haaveitakin olisi ollut, mutta hyvä näin.

• Olen pettynyt. Olen ehtinyt osallistua monenlaisiin maailman parannushankkeisiin, eikä maailma näytä muuttuneen paremmaksi paikaksi, eivätkä edes sodat ole vieläkään loppuneet.;)

Suomessa on moni ihmisten elämään ja hyvinvointiin liittyvä asia parantunut, mutta sen seurauksena omiin etuihin liittyvät vaatimukset näyttävät kaiken aikaa kasvavan ja pahoinvointi lisääntyvän. - Onneksi yhteisöllisyys näyttää myös vähitellen nostavan päätään, vaikka markkinatalouden kovia arvoja tuodaan myös jatkuvasti esille.

Nuoruuden näkemisen ja kokemisen nälät ovat tulleet tyydytetyiksi. Koska olen uneksinut vain asioista, joilla on realistisia mahdollisuuksia toteutua, olen ehtinyt myös toteuttaa ne. Aina en ole päässyt ihan huipulle asti, mutta jollain tapaa ihan lähelle.

Iloitsen siitä, että olen jotakuinkin onnistunut elämään omien arvojeni mukaisesti ja päässyt sinuiksi itseni kanssa. En haluaisi vaihtaa osia kenenkään kanssa. Sitä voi kai kutsua tyytyväisyydeksi.

• nainen ihanainen ♥♥

Jaa.... Pitäisikö elämässä onnistua...."riittää, että selvuydytään" lauletaan jossain biisissä.

Olen selvinnyt henkisesti vaikeista puolison väkivalta-, avioero-, lapsen vammaisuus-, työttömyysjaksot-, perheelle rakentamamme omakotitalon menetys-vaiheista. Ison lapsilaumamme kasvattamisessa selviämisestä en uskalla antaa arvosanaa - kunnollisia ovat, perheitä perustaneet ja työtä löytäneet.

Perheväkivallan ja avioeron jälkeen sairastuin kovan stressin vuoksi fyysisesti, kun oli oltava henkisesti vahva lasten vuoksi. Ne sairaudet on nyt stressin vähennyttyä ja ymmärrettyäni alkaa itsestänikin huolehtimisen melkein poissa. Enkä tarvitse enää lääkitystä, vaikka silloin piti olla jopa vahvat lääkeet, että saatiin kuriin arvot.

Olen nyt vasta liki 10 vuotta eron jälkeen oppinut nauttimaan itsenäisestä elämästäni. Alussa oli vaikeaa aviomehettömään elämään tottuminen ja taloudellisestikin oli oltava tarkkana, kun puhjenneet sairaudet haittasivat työn saantia.

Vasta nyt siis liki 10 vuotta ilman mitään miesvirityksiä eläneenä ja tunnen vasta ny yli 6-kymppisenä = liian vanhana :) , että voisin jonkun miehen kanssa alkaa pitää yhtä. Varmaan se on vaikuttanut yksin elämisen venymiseen, että lapsia on ollut kanssani asumassa ja nuorin lapseni vieläkin vuoden toista on.
      Vaan en taida tässä(kään :D ONNISTUA, kun taitaapi olla myöhäistä mulla. Mitä olen netissä kolunnut ja tutustunut nyt miehiin, niin sellaisia paljon nuorempia miehiä on tarjolla mutta miksi haluavat liki tai yli 10 vuotta vanhempaa naista, sitä sopii kysyä ja miettiä ja epäillä jauhojen puhtautta...
      Oman ikäisetkin miehet netissä ovat seikkailijoita, kukasta kukkaan lentäjiä, jotka etsivät sitä räydellistä naista....kyllästyvät ja äkäilevät eikä kärsivällisyys riitä edes kunnolla tutustumiseen, vaikka muka ollaan tosimielessä hakemassa elämänkumppania.

• nainen ihanainen ♥♥

"Mies etsi täydellistä naista. Etsi monta vuotta ja vihdoin löysi, mutta joutui pettymään.

– Miksi?

– Ikävä kyllä nainen oli etsimässä täydellistä miestä."

(Lähde: netti)

• Ottaen huomioon, että en hölmöyttäni käynyt kouluja riittävästi, niin hyvin on onnistunut.
      On se vain niin väärin että tämän iän viisautta ei omaa jo nuorena.
      H.

• nainen ihanainen ♥♥

@hunksz:
        "On se vain niin väärin että tämän iän viisautta ei omaa jo nuorena."

Älä muuta virka! Mikä järki tässä maailmassa on, että sitten, kun alkaa ymmärtää ja osata jotain, niin kuolee pois...
        Äläkä suotta kadu koulujen käymättömyyttäsi, se on vain suositus tässä iässä sosiaalisessa kanssakäymisessä oman ikäisten kanssa esim. tämä palsta. Minä sain käydä kouluja ja siitä on nyt minun mielestäni haittaa joskus. Oppikouluja, lukioita ja yliopistoja on suurin osa ikäryhmästämme vailla ja näistä monet vieroksuvat, kadehtivat, melkein vihaavat koulutetumpaa.

• ruusuja lasipurkissa

Sinäpä sen sanoit, hunksz. Minäkin olen joskus ajatellut, että miksei minulla ollut nuorena tätä viisautta kuin nyt? Mutta ehkäpä se on juuri se onni - elämä olisi voinut olla aika tylsää, sillä ainakin itse voin sanoa elämäni olleen vaihtelevan mielenkiintoista ja antoisaa.

• "nainen ihanainen ♥♥"

Höh! miten musta tuntuu taas, että minua salaisesti vihataan, vaikka olenkin kouluttamaton luuseri. :)

H.

• nainen ihanainen ♥♥

@hunksz:

Ei sinua salaisesti vihata. Kyllä se viha on ihan avointa ja johtuu siitä, että kirjiotat joskus hirveän ilkeästi. Vaikka olet ihan kiva ja fiksu tyyppi, niin se teksti, joka näppikseltäsi lähtee, ei sitä aina ole :D

• nainen ihanainen ♥♥ kirjoitti:

@hunksz:

Ei sinua salaisesti vihata. Kyllä se viha on ihan avointa ja johtuu siitä, että kirjiotat joskus hirveän ilkeästi. Vaikka olet ihan kiva ja fiksu tyyppi, niin se teksti, joka näppikseltäsi lähtee, ei sitä aina ole :D

"nainen ihanainen ♥♥"

Minä en kestä!
        En minä ole koskaan ilkeä, ilke on aina lukijan silmässä, ainakin luulen.
        Kirjoitan henkeäsalpaavia runoja, erittäin mielenkiintoisia tarinoita, faktoilla tai fiktiivillä.
        Ruokin ihmisiä hoikiksi, loistavilla resepteilläni, linkitän hyvää musiikkia,
        Saan lintuihmisetkin liikuttumaan, kirjoitukseni saa ihmisten Aivossa aina veret liikkeelle, sitä valuu jopa poskillensakin.

"Ah miksi, oi miksi, ei olla ihmisiksi.
        mikä on se siksi, mi tekee mut friikiksi?" :)

H.

• nainen ihanainen ♥♥
        hunksz kirjoitti:

"nainen ihanainen ♥♥"

Minä en kestä!
        Kirjoitan henkeäsalpaavia runoja, erittäin mielenkiintoisia tarinoita, faktoilla tai fiktiivillä.
        Saan lintuihmisetkin liikuttumaan, kirjoitukseni saa ihmisten Aivossa aina veret liikkeelle, sitä valuu jopa poskillensakin.

H.

@hunksz:

Tuollainenko olet, täytyypä etsiä oikein suurennusklasin kanssa jatkossa noita suurenmoisia piirteitä kirjoittamastasi :)

"ilke on aina lukijan silmässä"

Onhan se noinkin.
        Joku voi vihastua tekstistä, jos se osuu hänen ihan ikiomaan traumaansa: ei siis kirjottajan vika ole tuo tunne. Kirjoittajallakin on omat traumansa ja pahat päivänsä ja ikäkriisinsä, jotka heijastuvat tekstistä. Pitäisi osata tarttua tekstiin ja siitä keskustella ja miettiä itsekriittisesti, että miksi se suututti minua ja miksiköhän tuo noin kirjoitti. Kirjoittajan nikkiä ei pitäisi alkaa vihaamaan, niin että kirjoittipa tämä jatkossa mitä tahansa, niin miinusta lähtee ja riitaisa kommentti.
        Pitäisi, pitäisi.... Siinäpä oppimista..
        Sitten täällä vain muutamat tuntevat toisiansa ja tietävät näiden taustat. Tutun vaikka minkälaista tekstiä ymmärtää ja sietää paremmin. Ja toisaalta tuttua ei yhtälailla kuin tuntematonta säälittä lyö sanan säilällä väärästä mielipiteestä.

(sorry aloittaja, off topic).

• Siikakala
        nainen ihanainen ♥♥ kirjoitti:

@hunksz:

Tuollainenko olet, täytyypä etsiä oikein suurennusklasin kanssa jatkossa noita suurenmoisia piirteitä kirjoittamastasi :)

"ilke on aina lukijan silmässä"

Onhan se noinkin.
        Joku voi vihastua tekstistä, jos se osuu hänen ihan ikiomaan traumaansa: ei siis kirjottajan vika ole tuo tunne. Kirjoittajallakin on omat traumansa ja pahat päivänsä ja ikäkriisinsä, jotka heijastuvat tekstistä. Pitäisi osata tarttua tekstiin ja siitä keskustella ja miettiä itsekriittisesti, että miksi se suututti minua ja miksiköhän tuo noin kirjoitti. Kirjoittajan nikkiä ei pitäisi alkaa vihaamaan, niin että kirjoittipa tämä jatkossa mitä tahansa, niin miinusta lähtee ja riitaisa kommentti.
        Pitäisi, pitäisi.... Siinäpä oppimista..
        Sitten täällä vain muutamat tuntevat toisiansa ja tietävät näiden taustat. Tutun vaikka minkälaista tekstiä ymmärtää ja sietää paremmin. Ja toisaalta tuttua ei yhtälailla kuin tuntematonta säälittä lyö sanan säilällä väärästä mielipiteestä.

Friidu, ihanainen nainen ja minä luulin sinun elävän onnellista elämää vammaisen poikasi ja kalastelevan miehesi kanssa.

• nainen ihanainen ♥♥
        Siikakala kirjoitti:

Friidu, ihanainen nainen ja minä luulin sinun elävän onnellista elämää vammaisen poikasi ja kalastelevan miehesi kanssa.

@Siikakala:

Täh! Tunnemmeko toisemme, kun noin tuttavalliseksi alat? Muka :o Sinun kirjoituksestasi luen kiusamieltä, jankutat tuota Friidua taas - olet jauhanut ja toistellut "friidu, friidu, friidu..." ennenkin minulle.... Onko vanha vinyylisi juuttunut yhteen raitaan?
        Mikään friidu en ole, koulunkäynnillä pilattu punaposkinen maalaistalon tytär olen. Stadissa on stadin friiduja ja kundeja.
        Kaikenlaista luulottelet. Mutta luulo ei ole tiedon väärti :D
        Pöh! En ymmärrä, miten vammaisen lapseni asuinpaikka tämän ketjun aloituksen aiheeseen taikka edes minun kirjoittamiini kommentteihin liityy???
        Sitäpaitsi vammainen aikuistunut lapseni ei ole enää kahteenkymmeneen vuoteen ehtinyt asua kanssani vaan on ahertanut työelämässä (ihan normaalissa ns. terveiden ehdoilla ja vaatimuksilla ja palkalla) ja oman aviosiippansa kanssa.
        Mistäs minulle ikioman kalastelevan miehen taioit? Kerro. Niin menen heti hakemaan kotio.

• nainen ihanainen ♥♥
        Siikakala kirjoitti:

@Siikakala:

Sen, miten ymmärsin kommenttisi minulle, olisit voinut mielestäni selkokielellä kirjoittaa paljon lyhytsanaisemmin:
        HÄIVY TÄLTÄ SAITILTA nainen ihanainen ♥♥
        Mitä pitkität ja kiusaamalla yrität minua hätistää, sano suoraan vaan!

• juupa jaapa
        hunksz kirjoitti:

"nainen ihanainen ♥♥"

Minä en kestä!

H.

Kyllä olet. Kirjoitat ilkeästi asioista joiden tiedät haavoittavan ihmisiä, massapostaat omia vastauksiasi loputtomiin ketjusta toiseen, huomauttelet jatkuvasti miten jostakin on tehty aloitus tai ainakin olet aikonut tehdä sen eli lyttäät uudet aloitukset heti kättelyssä.

Et ajattele tippaakaan muuta kuin itseäsi, itseäsi, itseäsi. Luulet että omat aloituksesi ovat "opiksi lukijoille ja kirjoittajille", vaikka todellisuudessa ihmiset nauravat niille selällään ja kommentoivat sinulle säälistä.

Ns. runoistasi en ole löytänyt yhtään mitään koskettavaa mitä joku muu ei olisi aikaisemmin kirjoittanut, ja vielä paremmin. Kehotan tutustumaan yohuuhkajan (ex-yopollo muistaakseni) haikuihin, joita hän aikoinaan kirjoitteli toiselle palstalle. Löydät ne kyllä, elämäntehtäväsi kun on etsiä mitä joku on joskus aikaisemmin kirjoittanut.

• Toki olen onnistunut, jos vain minulta kysytään.

En ole kuitenkaan ollut kovinkaan kunnianhimoinen, nykyisin pyrin vain heräämään unien jälkeen uuteen päivään. Saaattaa olla ettei sekään onnistu jonakin päivänä.

• jumalaki hylkää

vaikka oikeesti oon kiltti.

empä oo onnistunu, lapset synti ominpäin ylläättäin, ei tilattu
      koulusa kävivät aivan ite, lähtivät maailmalle,
      joten ole epäonnistunu, ei edes lapsista tullu mulle palvelijoita ei kaveria ukkoki sairastui pois,
      kaikki mut on hyljänny, kaikki inhoaa mua, joten minäki kaikkia,
      vielä kehataan kysellä olenko onnistunu,
      ku en oo niin en oo,

• ap.

Onhan sinulta sekin onnistunut, missä kaikki eivät onnistu, olet saanut aikaan Suomelle veronmaksajia.
        Eiköhän meidän jokaisen elämä ole sekoitus onnistumisista ja epäonnistumisista.
        Monessa olen minäkin epäonnistunut, onneksi kuitenkin myös päinvastoin.
        Moni asia on mennyt päin mäntyä, mutten osaani vaihtaisi.

• que sera sera

Varmasti meillä kaikilla oli aikoinaan haluja, haaveita, aikomuksia, pyrkimyksiä. Aina ne eivät toteudu, ja omalla kohdallani tavoitteet eivät edes olleet korkealla joten en kovin ylhäältä muksahtanut. Olen aina ajatellut que sera sera... joten olen suht tyytyväinen nykyiseen elämääni . Jos voin sanoa jotain harmitelleeni niin se on, etten nuorena lähtenyt opiskelemaan atk-alaa. Sain siihen mahdollisuuden vielä yli kolmikymppisenäkin, mutta jätin tilaisuuden käyttämättä. Silloin tällöin nämä ratkaisut harmittavat, mutta eivät sentään yöunia vie.

• epäonninen surkimus

mä olen kuin tyhjäksi tussahtanu ilmapallo, jotain kerran oli, pallo oli täysi räjähdyspisteessä,
      sitten tuli vanhuus lapset katosi, puoliso sairastui pois, nyt yksin aivan tyhjänä tylsänä umpikujassa, en näe missään ulospääsyä,
      ihminen on elämänsä vanki loppujen lopuksi,
      ymprät pienenee, ajatus kutistuu, kaikki lopulta loppuu, en pidä vanhuudesta, elämäni vastenmielisin elämän vaihe.

" eikä yhtään ystävää "

• ADHD-aikuinen

Sinä ns. epäonnistunut, eihän elämä pyöri pelkästään toisten ihmisten ympärillä.

Onko sinulta kadonnut jonnekin työ (ok, olet ehkä jo vanhuuseläkkeellä), harrastukset ja muu mistä olet kiinnostunut. Matkustatko? Harrastatko liikuntaa? Luetko? Jne.

Mikä ihmeen vanki ihminen muka on? Pitää tehdä jotain niille asioille, joille on tehtävissä.

• surkimus ,

liikunta on harrastukseni ilman sitä en pysy hengissä,

matkustelin ennen puolisoni kanssa maailmalla, nyt yksin, ei uskalla

enään matkustella kuin kotimaassa,

auto on, kaveria ei ole.

• kaiken sain

En kuulemma ole eikä ole koskaan kyllä ollut aikomustakaan.

• Kell onni on...

No jaa, kyllä, moniakin. Tosin minusta ei tullut sitä, mistä lapsena tai nuorena haaveilin, mutta muutinkin aikuisena suunnitelmiani moneen kertaan. Itse asiassa ylsin tuloksiin,joita en olisi voinut kuvitellakaan nuorempana. Ei varmaan moni muukaan. Siinä mielessä voin todeta, että meistä on paljoon, kun vain itse antaa itselleen tilaisuuden eli luottaa osaamiseensa ja kykyyn selviytyä.

Menestystä, sen ulkoisia merkkejä ja muiden mahdollsita arvostusta (ja kateutta) arvokkaampaa on, että riitän itselleni enkä haikaile mitään. Tavoitteet ovat ehkä hyväksi joillekin. Suorittajaluonteille ne voivat olla jopa vaarallisia, jollei ihminen ylläkään itse asettamiinsa (ja ehkä lahjoihin ja kykyihin nähden liian korkeisiin tavoitteisiin). Tuloksena on pettymys ja katkeruus, kun muu ei riitä. Tämä elämä on vähän kuin labyrintti, umpikujassa pitää pysähtyä ajatteleman ja vaihtaa suuntaa.

Tässä vaiheessa usiampi meistä tietää jo senkin,että elämällä on taipumusta järjestellä itsekunkin kohtaloa ihan omalla tavallaan. Siinä silloin saavat kyytiä omat tavoitteet ja muut suunnitelmat. Ja eikä sekin ole olennainen tavoite, että on elänyt tähän saakka? Minusta on.

• kawe

Tämä on hyvin moniulotteinen ns. suuri aihe.
      Sairaanhoitaja piti tulla, mutta en edes pyrkinyt kouluun.
      Tuli urheileva nuori, joka sai muutaman aviovuoden jälkeen kaksi poikaa.
      Työtä kotona, työtä harrasteen parissa, ansiotyötä, työtä järjestössä - muutama vuosikymmen. Hyvin vaiheikasta elämää, joka jos antoikin paljon, myös otti veronsa.
      Elämä kantaa - on viisaasti sanottu - tulkitsen sen niin, että vaikeudet kasvattavat samalla jotenkin ja opettavat arvostamaan olennaista.
      Tuosta opiskelusta, sanoisin, se on jokaisen henkilökohtainen valinta.
      Olen harrastanut - laajentanut maailmankuvaani - opiskelun kautta, näin vanhemmiten.
      Ehkä sisäinen rauha on toteutuneen tavoitteen mittari. Minulle oikotietä onneen ei ollut, eikä se olisi ollut näin elämänmakuista.

• Vasta päätettyäni aloittaa opiskelun aloin hahmottamaan tulevaisuuttani.
      Siihen saakka olin vain paennut.

Kaikki meni odottamallani tavalla.

Sitten hyvä työpaikka, perhe, kesämökki ja onnistuneet työpaikkojen vaihdot.

Ainoa riitasointu harmoniaan tuli 70-luvun puolivälissä yrittäessäni tunkea silloisen työnantajani, suurehkon teollisuusyrityksen johtoryhmään.
      Leikkausta odotteleva pohjukaissuolihaava saattoi minut peilin eteen ja jalkani tavoittivat pohjaan.
      Otin kravatin pois kaulastani ja vaihdoin prässipöksyt farkkuihin.

Leikkaus osoittautui tarpeettomaksi ja sen jälkeen olemme vaimon kanssa yhdessä hahmotelleet pitemmän tähtäyksen osviittoja ja välietappeja sitoutumatta mihinkään kiintemmin.

Kun tavoitteet ovat riittävän utuisia ja välietappeja riittävän tiheässä niin lähestyessään tavoitteet täsmentyvät realistisiksi.

Liekö yhden sortin onanointia kun tuolla tavoin eläen voimme tuntea itsemme onnistuneiksi?

Yksi tavoite on vielä. Kun suoni joskus poksahtaa punttilavalla niin olisi edes kunnon raudat tangossa.
      Tuo on elämäni sulostuttajan pelottelua. Painoista se ei ymmärrä mitään.

• Hirsitalo puuttuu ja se meriläinenkin :))
      Muuten olen kyllä toteuttanut sen mitä olen halunnutkin.
      Tosin suuria ne ei ole olleetkaan unelmani.
      Onnistunut olen ja myöskin olen epäonnistunut.
      Jos olen nyt tyytyväinen niin voinko enempää toivoa.

• "tulisilla"

Aikasti puiseva on hän.

Vaan niin se on, joka tyhjältä ponnistaa ensimmäisellekin pienalle, on oman elämänsä sankari.
        Osta varoiksi purjehduskengät.
        Niillä saatat saada kutsun isollekin muoviveneelle.

H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Aikasti puiseva on hän.

Vaan niin se on, joka tyhjältä ponnistaa ensimmäisellekin pienalle, on oman elämänsä sankari.
        Osta varoiksi purjehduskengät.
        Niillä saatat saada kutsun isollekin muoviveneelle.

H.

Enhän ole elämääni moittinutkaan, vaikka annat sen kuvan.
        Mulla on ollut karikoita vaikka muille jakaa, osaan olen itse syyllinen ja toiset saa joku muu osakseen.
        Kolmasti olen tyhjästä kotini rakentanut.
        Muovivenettä en haikaile vaan hidasta putputmeriläistä, niinkun varmasti tiedätkin.
        Ja se hirsitalo saa olla suurikin, ei siitä mun pohjapiiroksesta pientä saa tekemälläkään.

• meeriamanda

Pitkään se vei, työtä ja opiskelua yh. Kyllä sain tehdä duunini johon minulla oli halu.

Elämä ei mennyt niinkuin toivoin , parisuhteessa vaihtoa... mut ethän sä sitä kysynytkään ;D

• "meeriamanda"

Mutta miestä piti kuitenkin päästä moittimaan?

H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"meeriamanda"

Mutta miestä piti kuitenkin päästä moittimaan?

H.

Kuules nyt, MISSÄ moitin miestä, tai pulmukseksi itseäni kuvasin?
        Elämä ei aina mee kuin sen oli aikoinaan suunnitellut, ei minunkaan.; ))

• ap.
        meeriamanda kirjoitti:

Kuules nyt, MISSÄ moitin miestä, tai pulmukseksi itseäni kuvasin?
        Elämä ei aina mee kuin sen oli aikoinaan suunnitellut, ei minunkaan.; ))

Sitä minäkin suuresti ihmettelin.

Tämä on tosi metka paikka. Täällä, jos missä, kukin tulkitsee viestit kuka mitenkin.
        Muutenkin (*murisee*), tuntuu että joillakin on taito kääntää asiat päälaelleenkin, vaikka kuinka yrittäisi kirjoittaa pölkkykirjaimilla.
        Huumorintajuakin tuntuu pihdattavan.

• Auts, olisiko elämässä pitänyt onnistua ja millä tavalla.
      Mie olen vaan elänyt ja hyväst on kaik mennyt.
      Mihinkään en ole pyrkinyt ja tässä olen edelleen.
      Lystiä on ainakin ollut, jos vähän muutakii..
      :)

• surua vaan

Oli paljonkin kaikkea, ei juuri mikään ole toteutunut.

• ...

Not.

Mutta kyllä mä perkulata vielä sen esikoistaidenäyttelyni vielä pidän. Se tavalaan elää jo omaa elämäänsä, olen onnistunut jo pellkällä ideallani noin 6000 potunviljelijää ja yhden pottuviinatehtailijan, sekä kaikki lestaatit maapallolta. Että niinkuin ennakkomarkkinointi on kunnossa.

Kukaan tiedä edullista potunnostokonetta tervattavaksi ja höyhennettäväksi? Paikallisen maamiesseuran mukaan niitä ei Tyrnävällä ole myytävänä.

=DW=

• ap.

Onhan tuolla netti täynnä potunnostokoneita uusia ja käytettyjä, huru mykket.

• av

Kyllä minun hölmöillä aivoilla----eläke aina yli 3000e/kk (netto)loppuun... olisi hyvä.

• av

Hupia, missä minun piti olla tänään???

Voittaja saa???

• av
        av kirjoitti:

Hupia, missä minun piti olla tänään???

Voittaja saa???

Voittaja saa-- naiset pusuja, miehet halauksia ei pusuja!

• av
        av kirjoitti:

Voittaja saa-- naiset pusuja, miehet halauksia ei pusuja!

Nollia kaikki.

www.tanssi.net.fi

• kawe

60 on hyvä hetki - pohtia - elämäänsä, eikö.........

Aristoteleen näytelmissä tarina eteni toisiinsa nivoutuvien tapahtumien kautta - katharsikseen, käännekohtaan - joko pelättyyn tai toivottuun ja loppuratkaisuun.
      Elämän stagella ollaan ja katharsis jossain muodossa koettu omien valintojen kautta tai sattuman antina, loppuratkaisu tulee ennemmin tai myöhemmin.

• sitroen.

Yleisesti ottaen eipä ole kehumista. Joillakin osa-alueilla vähän paremmin.

• nainen ihanainen ♥♥

Citroën?
        Rallissa ainakin hyvin menee ja voittoja satelee :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12620
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4341
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      113
      4067
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3668
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3361
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3314
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2245
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2173
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      27
      1988
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1688
    Aihe