Aleksis Kiven koulu

vast. kiitollinen

Onko kokemusta tästä koulusta? Eli helsinkiläinen, Vallilassa sijaitseva peruskoulu kyseessä. Se olisi ensi syksynä lapseni lähikoulu yläasteen alussa, koska muutamme keväällä.

Pari naapuria pitävät huonona ja levottomana kouluna, mutta pariin mielipiteeseen en haluaisi päätöksiäni nojata.

18

3714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Otan osaa...

    • SirpaMi

      Se on kuule ihan yhtä hyvä koulu kun kaikki muutkin Stadin koulut.

    • mammasarita

      Käyvätkö pari naapuriasi ko. koulua, koska sanovat sen olevan huono ja levoton? Vai ovatko naapurisi sitä ikäluokkaa, kun koulussa oli se 2000 oppilasta vuonna miekka ja kirves ja muistelevat omia nuoruusvuosiaan?

      Omat lapseni käyvät ko. koulua ja voin vain suositella koulua! Laitoin omat lapseni kouluun suosittelusta itsekin. Asiointi sujunut aina mallikkaasti opettajien kanssa. Tukiooetusta annetaan jopa yläasteikäisille murkuille. Jos tuntuu, että lapsesi tarvitsee tukea, ei tarvitse kuin lähettää wilmaviesti opettajalle ja saat vastauksen, että sovitaan lapsen kanssa tukiopetuksesta!! Oma toinen lapseni, murkkuni on semmoinen kiusanhenki tällä hetkellä, että sen kanssa saa olla tiukka ettei koulu mene ihan metsään. En ala opettajia erikseen mainitsemaan, mutta lapselleni annetaan tukiopetusta ko. koulussa hyvin. Kiitos siitä!

      En ymmärrä edellisen kirjoittajan Helsingin koulujen mollaamista. Miksi Helsingin koulut olisivat huonompia kuin muut Suomen koulut? Lapsiltani ja koulun henkilökunnalta kuulleena olen kuullut, että ko. koulu on menestynyt yli keskitason näissä oppilaiden osaamista mittaavissa testeissä. Katso jos löytyisi koulun kotisivuilta tietoa enemmän... Tai kaupunkin kouluviraston sivuilta.

      Aleksis Kiven koulun plussat lyhyesti:
      opettajat ystävällisiä ja osaavia
      saa tukiopetusta aina kun on pyydetty (pyytämättäkin)
      koulussa on paljon muutakin kuin vain luokassa istumista (lapsemme ovat käynneet vaikka missä paikoissa kaupungissa, jonne eivät varmasti itse menisi tai tulisi perheenä käytyä. Iso plussa!!)
      luonnontiedeopetus kuulemma hyvää vaikka koulussa onkin kuvaamataitopainotus. Oppilaat tekevät niitä kaikkia kemiallisia juttuja itse ja omat lapsemme ovat kertoneet innoissaan niistä kotona vaikka minä en nyt niistä selityksistä mitään ole ymmärtänytkään, mutta pääasia että lapset ovat oppineet!
      vanhemmille avoimia ovia ja joka vuotinen Proggis joka on yläasteikäisten tekemä isompi näytelmä.
      en ole kuullut kiusaamisesta sinä aikana kun lapsemme ovat vuosia käynneet koulua. No, lapsiamme ei ole ainakaan kiusattu eikä hekään ole tällaista nähneet tai kuulleet.
      lapsen on mahdollista käydä koko 9 vuotta samaa koulua!

    • peacehoney

      oon ollut koulussa! mahtava paikka! kivat opet! inhosin koulun portaita aina kun piti välillä kiivetä yläkerrokseen! hehheh ainakin sai liikuntaa jos ei muuten liikkunut :D

      alkuperäinen kirjoittaja: naapurisi puhuvat pehmeitä eivätkä tiedä mitään. mä olen koulussa ollut ja meno oli todella rento silleen lämmöllä. siellä ei todellakaan oo levotonta. johan sen kertoo sekin että opehuoneen ovi on koko ajan auki tunnit ja välitunnit. jos olis levotonta ei kai ne opet uskaltais pitää opehuoneen oviakaan koko ajan auki!? ne levottomat oppilaathan varastais opettajien tavarat you know!! et ihan on kakkapuhetta!

      ja terkkui kaikille muillekin jotka olleet täällä ja opet myös!

    • Anonyymi

      Erittäin huono koulu! Älkää laittako lastanne kouluun! Lapsenne oppivat vaan huonoille tavoille!

    • Anonyymi

      Ei kai missään normaalissa koulussa opettajanhuoneen ovi ole auki niin, että oppilaat kuulevat ja näkevät kaiken mitä opettajanhuoneessa tapahtuu? Herrajumala! Välttäkää kaikin mahdollisin tavoin koulua! Se on erittäin huono koulu oppilaille ja erittäin huono koulu opettajille!

    • Anonyymi

      "meno oli todella rento silleen lämmöllä". Paskaa! Meno on täysin kuritonta, laiskaa ja velttoa. Oppilaat tulevat milloin tahansa tunneille, koulualueelta poistutaan ihan miten tahansa. Kyseessä on ihan surkea laitos jota ei voi kutsua kouluksi vaan jonkinlainen alakulttuurin kerho.

    • Anonyymi

      Valtava koulu, josta löytyy kaikki, siis kaikki hyvä ja kaikki paha ja kaikki siltä väliltä. Kannattaa katsoa, kenen seurassa lapsi liikkuu.

      • Anonyymi

        Pitää todella katsoa missä lapsi liikkuu koulun jälkeen. Kokemusta on......


    • Anonyymi

      Aina pitää paskaa puhua! Kyseessä on Suomen ylivoimaisesti huonoin "koulu". Ei se mikään koulu oo. Aivan järkyttävä läävä. Koulun entinen "rehtori" Maija-Leena Kaski oli katastrofi. Täysin uskomattomia ihmisiä voidaan valita rehtoreiksi!

    • Anonyymi

      Minulle on jäänyt kuvottava inho "rehtori" Maija-Leena Kaskea kohtaan. Hän on ehdottomasti rehtorikunnan aikojen häpeäpilkku.

    • Anonyymi

      Opettajakunta, tottakai, ala-arvoista.

    • Anonyymi

      Koulun rehtori Maija-Leena Kaski oli epäpätevä, vastuuton ja hullu rehtori.

    • Anonyymi

      "Lapsiltani ja koulun henkilökunnalta kuulleena olen kuullut, että ko. koulu on menestynyt yli keskitason näissä oppilaiden osaamista mittaavissa testeissä." Täyttä paskaa! Koulun oppilaat ovat järkyttävän huonoja!

    • Anonyymi

      Koulu on JÄRKYTTÄVÄN huono! Välttäkää kaikin mahdollisin tavoin!

    • Anonyymi

      Koulun entinen rehtori Maija-Leena Kaski ajoi johdonmukaisesti koulun sekasortoon ja täydelliseen kurittomuuteen. Järkyttävää!

    • Anonyymi

      Olin koulussa töissä ja mielikuvaksi jäi KAUHU!

    • Anonyymi

      Rivo ja kieroutunut koulu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe