ONKO TIETOA???

Näin halpoja magneetti juttuja ideapuotissa ja koska minulla on jaloissa huono verenkierto niin ajattelin kysyä jos jollakin on kokemuksia magneetteista tilanteen helpottamiseksi?
Nykyisin sauna ja kuuma vesi helpottaa mutta haluaisin pysyvämpää pitkäaikais tehoa!

35

1590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostoneuvo

Osta ja kokeile, niin sitten tiedät!
      Se on helpoin tapa selvittää asia.

• 19+6

Magneetithan vaikuttaa mm. verenkiertoon, että sen puolesta ovat oiva apu myös jaloille. Jos ongelmat enimmäkseen jaloissa, niin suosittelisin ottamaan silloin esim. nilkkaketjun (tai ketjun molempiin jalkoihin), jolloin se vaikuttaa noapeammin, koska se on lähempänä ongelma-aluetta. Itsellä koruja enemmänkin ja olen hankkinut niitä kipujen lievitykseen, että jalkojen verenkiertohäiriöistä ei mulla ole kokemusta, mutta kipuhin auttaa mulla ainakin. Ja mitä olen lukenut netistä ja kuullut tutuilta, niin kyllä ihmiset on saaneet moneen muuhunkin vaivaan helpotusta ja esim. levottomiin jalkoihin, joka liippaa sun ongelmaa liki.

Mitä tulee tuohon ideapuotiin, niin ei nuo nyt niin kovin edullisia ole, eli loppujen lopuksi aika samaa tasoa, kun muutkin. Tosin magneetteja noissa on enemmän ja osa vahvempia, kuin muissa firmoissa, mutta valikoima on suppeampi, eikä niissä ole mitään takuuta. Esim. Energetixillä on laajempi valikoima muitakin koruja (myös korukokonaisuuksia) ja muita tuotteita ja niissä on sekä 30pv:n tyytyväisyystakuu (saa siis kokeila tuotetta), että kahden vuoden takuu materiaali ja valmistusvirheiden osalta. Makuasia toki, mutta itse tilasin Energetixiltä juuri tuon monipuolisuuden ja takuun takia (silmää miellyttävän designin lisäksi). Ja niiltä on muuten tulossa ihan näinä päivinä taas uusi kuvasto ja uusia koruja, joten jännityksellä itsekin odottelen, että mitä seuraavaksi "pitää" hankkia... ;)

Itse siis tilasin täältä; http://magneettikorut-miiron.energetix-wellness.com/fi/

• v.,d.ww2-

No kun /jos magneetit auttavat niin eikö silloin kannata ostaa juuri sellaisia joissa on monta magneettia? Silloin ehkä ei tarvitse ostaa joka jalakaan koruja =))))
        En tiedä paljoo näistä mutta eiköhän ne vaikuta verenkiertoon koko kehossa vaikka ss magneetti olis vain ranteessa. Kokeilen toiseen jalkaan ja toiseen käteen saman aikaan niin jos vaikka myöhemmin tilaa lisää tarvittaessa. Siis ostan ideapuotista kun niissä on enemmän magneetteja.
        Täällä löysin mielenkiintoista lukemista asiasta kiinnostuneille:
        http://www.meridiaani.fi/magneettiterapia.html

• 12+12
        v.,d.ww2- kirjoitti:

No kun /jos magneetit auttavat niin eikö silloin kannata ostaa juuri sellaisia joissa on monta magneettia? Silloin ehkä ei tarvitse ostaa joka jalakaan koruja =))))
        En tiedä paljoo näistä mutta eiköhän ne vaikuta verenkiertoon koko kehossa vaikka ss magneetti olis vain ranteessa. Kokeilen toiseen jalkaan ja toiseen käteen saman aikaan niin jos vaikka myöhemmin tilaa lisää tarvittaessa. Siis ostan ideapuotista kun niissä on enemmän magneetteja.
        Täällä löysin mielenkiintoista lukemista asiasta kiinnostuneille:

Ei sillä käsittääkseni ole merkitystä kuinka monta magneettia yhdessä korussa on ja mulla kyllä tuppaa nuo rannekkeet pyörimään ranteessa, joten eiköhän se kaksikin vaikuta siinä pyöriessään yhtälailla. Avainsana on oikeastaan sijoittelu. Ihmisen kropassakin kun on eri osissa plussaa ja miinusta. Ja jos sulla on on se ranneke, niin tottahan se vaikuttaa hitaammin sieltä, kun että se olis itse siinä ongelmakohdassa, eli jalassa, vaikka veri kiertääkin koko kropassa. Eihän akupisteitäkään stimuloida muusta kohdasta kroppaa, kuin siitä, missä se ongelmapiste on. Tokihan se juuri siinä kohtaa vaikuttaa paremmin, mihin kohtaan niitä magneetteja tulee enemmän, jos halutaan stimuloida tiettyä kipukohtaa, mutta muuten kait sillä määrällä ei olen niin paljon merkitystä. Joku viisaampi näissä jutuissa korjatkoon, jos olen käsittänyt jotakin väärin...

• Joitakin vuosia sitten kansanradio-ohjelmassa puhuttiin 'maasäteilyn' poistamisesta asunnoista. Tälle säteilylle herkät kertoivat saavansa pahoja haittavaikutuksia em. syistä.
      Suojaksi maasäteilylle tai mitä se nyt onkaan, oli asetettava tinapaperi esim. makuupaikan yläpuolelle tai sängyn pohjalle.

Asiassa on jotain perää; siinä, että joissakin taloissa muutamat ihmiset saavat mm. noidannuoli tai muita oireita - sitten eri taloissa nukkuessa ei näitä olisi.

"Asiantuntijat" tyrmäävät koko maasäteilyn olemassa olon tykkänään, mutta olen vaihtanut mielipiteitä kipuja saaneen henkilön kanssa. Hänen talonsa on kallion lähellä, vedenottamon läheisyydessä.

Onko jollakin tietoa tai kokemusta vastaavista 'säteilyille' altistavista asunnoista?

• gle.2a,cv

Kyllä... Radon on muistaakseni paikkoittain kaasun muodossa maaperässä ja jopa vedessä. Mutta sillä ei ymmärtääkseni ole mitään tekemistä magneetin kanssa, vai?

• hutrv
        gle.2a,cv kirjoitti:

Kyllä... Radon on muistaakseni paikkoittain kaasun muodossa maaperässä ja jopa vedessä. Mutta sillä ei ymmärtääkseni ole mitään tekemistä magneetin kanssa, vai?

Radon on kai kaasua joka paikoittaen maastossa ja vedessä mutta muistan jostain lukeneeni ettei kaasut ja magneetit ole yhdessä vaikka niitä olis samassa paikassa maastossa. Sitävastoin vesisuonet esim. omakoti talojen makuu huoneen alla häiritsee unen laatua, sekin voi olla yksilöllistä.

• Hömppä--Leenuskainen

Tuo noin niin, lueskelin erittäin vanhaa kirjaa ja siinä neuvottiin jalkojen turvotukseen laittamaan kaalinlehtiä jotka oli hakattu talouskelmun välissä mehuisiksi niin jalkojen päälle, pumpulia ja sukat jalkaan. Voiskos tästä olla myös apua tähänkin vaivaan? Mitä mieltä viisaammat ovat tästä?

Se lämmin vesi, voisi tehota tosi hyvin jos siinä pitää pidempään jalkoja kesällä kuulin vinkin jotta 90 minuuttia ja lämpötilan pitäisi olla 40,5 astetta auttaisi verisuonten avautumisessa, siinä vinkissä kyllä mainittiin kokokylpy, ei pelkät jalat.

Magneetteja en ole vielä missään muodossa kokeillut, tosin se on edessä kohta alkavalla kurssilla. Sukuvikana olemme joutuneet paikkoihin missä magneettilaitteet hajoavat. Omalla kohdalla hajosi hammaslääkärin vesilaiteen magneetti ja alkoi suihkuttamaan vettä taukoamatta ja heti sen jälkeen äidin piti mennä sairaalaan kokovartalon magneettikuvaan ja laite hajosi.

Tietääkö joku sopivatko magneetit kaikille vai voisiko tämä suvulle tapahtunut johtua juuri siitä, ettemme siedä niitä? Jänskättää tuo kurssi miten niiden kanssa käy.

• --------------------

"Siten on todistetusti osoitettu, että magneettiterapeuttisilla hoidoilla voidaan:

elvyttää verenkiertoa ja lisätä kudosten hapensaantia
      vähentää tai poistaa kipuja ja oireita
      vähentää lihasten arkuutta fyysisen harjoittelun yhteydessä; magneettiset tuotteet ovat huippu-urheilijoidenkin suosimia ympäri maailmaa
      nopeuttaa tuhoutuneen kudoksen parantumista sekä erityisesti luunmuodostusta
      stimuloida lymfaattista järjestelmää auttaen kuona-aineiden poistumista kehosta
      vaikuttaa PH-tasapainoon estäen ylihappoisuutta ja huonoa ruoansulatusta
      auttaa unettomuudessa, lihasjännityksissä, jännityspäänsäryissä; magneettihoidoilla voidaan parantaa rentoutumista unen aikana
      vaikuttaa positiivisesti mm. mentaaliseen terveyteen rentouttavan ominaisuuden vuoksi; ei väitetä parantavan, mutta tasapainottavan ja tukevan kehon omia järjestelmiä. "

• 5+15

No, saa niitä suomestakin! Maksaa tosin aivan järkyttävästi, mutta saa kuitenkin.

• 5+15 kirjoitti:

No, saa niitä suomestakin! Maksaa tosin aivan järkyttävästi, mutta saa kuitenkin.

Minulla on ideapuotin magneetit (2 kpl) vuoro päivin toisessa jalassa ja toisessa kädessä. En usko että patjaa ostaisin vaikka olis halvempikin kun ei näitä tuotteita ihan ilmaiseksi voi valmistaa ja onhan muitakin kuluja ennenkuin tuoteet ovat valmistajalta kuluttajalla.

• Tilasin jonkin mainoslehtisen kautta aikoja sitten mangneettirannekkeen. Mitään erityistä sen pitämisessä en huomannut. Sitäkään, että se metsänraivaustöissä ollessa oli kerran poissa, pudonnut maastoon.

En silti pysty kumoamaan, etteikö monille ihmisille magneettien käytöstä voisi olla hyötyä. Sen sijaan.

Vuosia sitten alkutalvesta näin marketin seinällä ilmoituslapun, jossa mainostettiin Herbalife tuotteita. Olin aivan 'vetämättömässä' kunnossa.
      Tilasin kokeilupakkauksen. Nautittuani sitä pari päivää, koin hyvin selvän käänteen väsymyksen ja yleisen haluttomuuden löytämisessä.

Syy tähän on yleispätevän yksiselkoinen. Omassa tapauksessani väsymyksen johtui liian pienestä hivenaine- ja vitamiinien saannista.

• kamu-lainen

Kehon veren kierto terveyden ylläpitämikseksi on tärkeä ja se ollenee yksi tärkein mitä magneetti terapialla pyritään tavoittamaan.
        Mutta magneettikenttien vähentymisistä en minä ymmärrä kun kämppä on täynä elektroniikkaa kodin koneista jne lähtien! Uskoisin kumminkin että jos se magneetti auttaa niin silloin tulee käyttää sellaisia tuotteita joissa sitä on riittävästi eikä vain nimeksi! Esimerkiksi ideapuotin rannekkeissa on joka palasessa magneetti, tällä kertaa ranteessa jossa magneetteja on 11 kpl. ja nilkassa enemmän kun se on pitempi...

Lainattu tekstiä osoitteesta:

"Magneettiterapian turvallisuudesta

Yhdysvaltojen lääkintöhallitus FDA (Food and Drug Administration) on hyväksynyt magneettiterapian vuodesta 1978 täysin turvallisena hoitomuotona erityisesti kipujen ja luunmurtumien hoitoon. Magneettiterapiaa käytetäänkin hyvin tuloksin ympäri maailmaa sairaaloissa, klinikoilla ja sen käyttö lisääntyy huimaa vauhtia. Magneettiterapia on edullinen ja turvallinen hoitomuoto ilman haittavaikutuksia. MRI-laitteet, joilla tehdään magneettikuvauksia ovat teholtaan kymmeniä tuhansia gausseja ja ne on todettu täysin turvallisiksi. On myös todistettu, että n. 120 miljoonaa ihmistä maailmassa käyttää magneettisia tuotteita terveyden ylläpitämiseen ja ongelmien hoitoon.

>>>

Magneettikenttä vähentynyt

Tutkijat ovat todenneet geologisissa tieteellisissä tutkimuksissa, että maan magneettikentän voimakkuus on vähentynyt viimeisen 500 vuoden aikana puoleen entisestä. Tohtori Kyoichi Nakagawa Tokiosta kirjoitti aiheesta: Magnetic Field deficiency syndrome (MFDS). Suomeksi Magneettikentän vähyyssyndrooma. Artikkeli on julkaistu Japan Medical Journalin numerossa 2745.

Tieteellisessä tutkimuksessa todistetaan, että maapallon magneettikentän vähyydestä johtuen monet ihmiset eivät saa riittävästi magneettikentän vaikutusta, jota heidän kehonsa tarvitsevat toimiakseen optimaalisesti. Tri Nagakawa todistaa, että yksinkertaisesti lisäämällä luonnollista magneettikenttää kehoon, monet epämiellyttävät olotilat häviävät kokonaan. Oireet MFDS:ssä sisältävät mm. jäykkyyden hartioissa, niskassa ja selässä, toistuvat päänsäryt, huimauksen, yleisen väsymyksen ja keskushermoston epätasapainon. Magneettikenttä on voimakkaampi vuoristo-olosuhteissa ja heikompi pohjoisella pallonpuoliskolla.

Rakennukset, autot, junat ja lentokoneet, joissa on käytetty teräsrakenteita voivat vähentää maan magneettikentän vaikutusta. Lisävähennystä tähän voi tulla nk. sähköisestä saasteesta, jota tulee erilaisista vaihtovirtalaitteista kuten televisioista ja sen radioaalloista, tietokoneista, neonvaloista jne. Tutkijat vertaavat ja löytävät yhtäläisyyksiä maan magneettikentän vähenemisen vaikutuksesta kehoon siihen negatiiviseen vaikutukseen, joka on vitamiinien puutoksilla."

• -ke-pa-

Kuinka monta magneettia pitäs oikeastaa olla?

• 8+15

No riippuu mitä niillä haet. Jos mietitään, että magneetti vaikuttaa verenkierron kautta, niin eiköhän se veri kierrä ympäri kehoa, eli parikin riittää... Se vain on tehokkaampaa ja vaikuttaa nopeammin, kun niitä on useampia ympäri kehoa. Jos haet täsmähoitoa esim. jollekin kipualueelle, niin alueen laajuuudesta ja magneetin koosta (ja tehokkuudesta) riippuen, niitä voidaan tarvita yksi tai useampi. Mutta ihan sellaisillakin rannekoruilla, missä on yksi tai kaksi magneettia on saatu hyviä kokemuksia ja ihmiset on kertoneet jo sekin auttavan. Kuinka nopeasti, niin se on sitten taas ihan yksilöllinen asia. Yleensä ne kenellä on vilkkaampi aineenvaihdunta, huomaa vaikutukset nopeammin, kuin hitaamman aineenvaihdunnan omaavat.

Paljonhan käytetään esim. akupisteitä tai chakroja hyväksi myös magneettihoidoissa, eli ne pisteet ei suuren suuria ole, joten yksi pienikin riittää (huomioiden tietty vahvuudet) niiden stimulointiin.

• -ke-pa-

kädessä käytän 10 magneetin ja jalassa 14 magneetin teholla mutta korkeintaa 10 tuntia vuorokaudessa

• 15+20

Magneettien teho ei kertaannu, eli vaikka niitä olisi 100, niin silti gaussit/teslat ei ole 100-kertaiset. Eli jos sulla on rannekkeesa vaikka 10 1500:n gaussin magneettia, niin silti sen teho on "vain" sen 1500 gaussia eikä 15 000gaussia. Se miksi se tuntuu vaikuttavan paremmin liittyy juuri tuohon sijoitteleen ja siihen, että ainahan se hemoglobiinin rauta magnetisoituu nopeammin, mitä useamman magneetit läpi se menee "kierroksellaan".

• Kotifyysikot asialla
        15+20 kirjoitti:

Magneettien teho ei kertaannu, eli vaikka niitä olisi 100, niin silti gaussit/teslat ei ole 100-kertaiset. Eli jos sulla on rannekkeesa vaikka 10 1500:n gaussin magneettia, niin silti sen teho on "vain" sen 1500 gaussia eikä 15 000gaussia. Se miksi se tuntuu vaikuttavan paremmin liittyy juuri tuohon sijoitteleen ja siihen, että ainahan se hemoglobiinin rauta magnetisoituu nopeammin, mitä useamman magneetit läpi se menee "kierroksellaan".

Näytäpä jotain dokumenttia siitä, että hemoglobiinin rauta magnetisoituu ja sitten siitä, että sillä olisi jotain vaikutusta, hyvää tai pahaa. Muuten tuo kuullostaa taas uskomushoitajan puppugeneraattorin tuotokselta.

• 7+3
        Kotifyysikot asialla kirjoitti:

Näytäpä jotain dokumenttia siitä, että hemoglobiinin rauta magnetisoituu ja sitten siitä, että sillä olisi jotain vaikutusta, hyvää tai pahaa. Muuten tuo kuullostaa taas uskomushoitajan puppugeneraattorin tuotokselta.

No älä mulle valita, en minä sitä omasta päästä ole keksinyt. Magnetisoituminen on varmaan väärä sana, mutta näin tämä asia on selitetty; Punasolut sisältää rautaa ja rauta reagoi magneetin kanssa (jotain tämän tapaista muistan yläasteenkin fys.kem. tunnilta) saaden ne varautumaan. Varautuminen taas aiheuttaa sen, että ne alkaa hylkimään toisiaan, jolloin niissä on enemmän hapelle "tarttumispintaa". Kun sanovat, että punasoluilla on tapana asettua "pötköön", jolloin ne ei pysty kuljettamaan niin paljon sitä happea. Totta tai ei niin uskottava teoria ja loppujen lopuksi mulle aivan sama. En tarvitse todistepapereita, vaan olen ihan kokeilemalla todennut toimivuuden. Tuotteet toimii mulla ja se on pääasia.

• juksautusta
        7+3 kirjoitti:

No älä mulle valita, en minä sitä omasta päästä ole keksinyt. Magnetisoituminen on varmaan väärä sana, mutta näin tämä asia on selitetty; Punasolut sisältää rautaa ja rauta reagoi magneetin kanssa (jotain tämän tapaista muistan yläasteenkin fys.kem. tunnilta) saaden ne varautumaan. Varautuminen taas aiheuttaa sen, että ne alkaa hylkimään toisiaan, jolloin niissä on enemmän hapelle "tarttumispintaa". Kun sanovat, että punasoluilla on tapana asettua "pötköön", jolloin ne ei pysty kuljettamaan niin paljon sitä happea. Totta tai ei niin uskottava teoria ja loppujen lopuksi mulle aivan sama. En tarvitse todistepapereita, vaan olen ihan kokeilemalla todennut toimivuuden. Tuotteet toimii mulla ja se on pääasia.

>Totta tai ei niin uskottava teoria ja loppujen lopuksi mulle aivan sama.

Näinhän se menee. Sinua narrataan, sinä tiedät sen ja et vaan välitä.

• 7+14
        juksautusta kirjoitti:

>Totta tai ei niin uskottava teoria ja loppujen lopuksi mulle aivan sama.

Näinhän se menee. Sinua narrataan, sinä tiedät sen ja et vaan välitä.

Mitä sitten? Mulle on aivan sama mitä jotkut tieteelliset testit sanoo, jos olen ITSE TODENNUT tuotteen toimivuuden. Miksi siis välittäisin jostain paperista? Ja sekin on sama, onko vaikutus korvien välistä kiinni vai ei, mutta tyytyväien olen, että pääsen nyt halvemmalla, kun popsoessani kipulääkkeitä päivittäin kuukaudesta toiseen. Ja maksakin kiittää. Juu ja tiedän senkin, että omaa kehoa voi hallita "ajatuksen voimalla", mutta mä en kyllä tietääkseni tee niin, koska en ole sellaista taitoa vielä koskaan harjoitellut tietoisesti. Tai sitten sen on jotain synnynnäistä?

• toimii juuri näin
        7+14 kirjoitti:

Mitä sitten? Mulle on aivan sama mitä jotkut tieteelliset testit sanoo, jos olen ITSE TODENNUT tuotteen toimivuuden. Miksi siis välittäisin jostain paperista? Ja sekin on sama, onko vaikutus korvien välistä kiinni vai ei, mutta tyytyväien olen, että pääsen nyt halvemmalla, kun popsoessani kipulääkkeitä päivittäin kuukaudesta toiseen. Ja maksakin kiittää. Juu ja tiedän senkin, että omaa kehoa voi hallita "ajatuksen voimalla", mutta mä en kyllä tietääkseni tee niin, koska en ole sellaista taitoa vielä koskaan harjoitellut tietoisesti. Tai sitten sen on jotain synnynnäistä?

Pointti tässä on se, että sinulle esitetty selitys ei pidä yhtä faktojen kanssa. Sinua on onnistuttu hämäämään, koska et yläasteella pystynyt kovinkaan hyvin hahmottamaan, mitä magneettisuus tarkoittaa. Et myöskään ole kovin hyvin selvillä, mikä on punasolu ja kuinka se toimii. Sinua on ollut helppo juksauttaa, koska tietopohjasi ei riitä, sinulla on altis mieli ja et oikeastaan välitä siitä, ovatko sinulle kerrotut tarinat totta.

Ei tämä ole yhtään sen kummempi asia kuin nigerialaiskirjeet, joulupukki, chakrat tai wincapita.

• Hyvin upposi
        7+3 kirjoitti:

Tuollaisen hömpän kyseenalaistaa pelkästään sillä, että on ollut hereillä peruskoulun fysiikan- ja biologian tunneilla. Ja käyttää edes vähän aivojaan. Olisit voinut esittää vaikka sellaisen kysymyksen, että koska magneeteissa erimerkkiset navat vetävät toisiaan puoleensa ja samanmerkkiset hylkivät, niin mikä estää punasoluja vapaasti pyöriessään asettumaan vuorotellen tosiaan vasten isoksi klimpiksi siten, että erimerkkiset puolet imaisevat toisiinsa kiinni. Se olisi jopa todennäköisempää kuin jatkuva hylkiminen, koska hylkiminen olisi epästabiili tila ja vetovoima stabiili. Eli tapahtuisi juuri päinvastoin kuin myyntikonsulentti sinulle uskotteli.

Kokonaan toinen juttu on se, että hemoglobiinissa yksittäiset rauta-atomit ovat kaukana toisistaan erillään sitoutuneena valkuaisainerunkoon, eivätkä muodosta mitään sellaisia polaarisia kenttävoimia, jotka eroaisivat vaikutukseltaan vaikkapa vesimolekyylin dipolista..

Sinua siis vedätettiin alusta loppuun ja näkäjään menestyksellisesti.

• 3+16
        Hyvin upposi kirjoitti:

Tuollaisen hömpän kyseenalaistaa pelkästään sillä, että on ollut hereillä peruskoulun fysiikan- ja biologian tunneilla. Ja käyttää edes vähän aivojaan. Olisit voinut esittää vaikka sellaisen kysymyksen, että koska magneeteissa erimerkkiset navat vetävät toisiaan puoleensa ja samanmerkkiset hylkivät, niin mikä estää punasoluja vapaasti pyöriessään asettumaan vuorotellen tosiaan vasten isoksi klimpiksi siten, että erimerkkiset puolet imaisevat toisiinsa kiinni. Se olisi jopa todennäköisempää kuin jatkuva hylkiminen, koska hylkiminen olisi epästabiili tila ja vetovoima stabiili. Eli tapahtuisi juuri päinvastoin kuin myyntikonsulentti sinulle uskotteli.

Kokonaan toinen juttu on se, että hemoglobiinissa yksittäiset rauta-atomit ovat kaukana toisistaan erillään sitoutuneena valkuaisainerunkoon, eivätkä muodosta mitään sellaisia polaarisia kenttävoimia, jotka eroaisivat vaikutukseltaan vaikkapa vesimolekyylin dipolista..

Sinua siis vedätettiin alusta loppuun ja näkäjään menestyksellisesti.

Ok. Meinaatko nyt, että heitän koruni mäkeen tämän valaisevan infon jälkeen? :D Sorry - en heitä. Vaikka mua olisinkin huijattu, niin edelleen; tämä "taikalu" toimii erittäin hyvin ja se on mulle pääasia. Enpä ole ainoa ja on ne sinunkin esi-isät ja äiditkin käyttäneet erilaisia magneettisia laavakiviä, poronsarvijauheen kautta moneen muuhun rohtoon (kiinalaisten touhuista puhumattakaan) ja silloinkin ne ovat toimineet, eikä tieteellisten todistelujen perään kysellyt kukaan. Niin mikä siinä nyt risoo, että joku tällä "huijuksella" nyt sitten sattui "rikastumaan"? :D Olen minä rahaa turhempaankin laittanut ja veikkaan, että olet sinäkin.

• nykimisen logiikka
        3+16 kirjoitti:

Ok. Meinaatko nyt, että heitän koruni mäkeen tämän valaisevan infon jälkeen? :D Sorry - en heitä. Vaikka mua olisinkin huijattu, niin edelleen; tämä "taikalu" toimii erittäin hyvin ja se on mulle pääasia. Enpä ole ainoa ja on ne sinunkin esi-isät ja äiditkin käyttäneet erilaisia magneettisia laavakiviä, poronsarvijauheen kautta moneen muuhun rohtoon (kiinalaisten touhuista puhumattakaan) ja silloinkin ne ovat toimineet, eikä tieteellisten todistelujen perään kysellyt kukaan. Niin mikä siinä nyt risoo, että joku tällä "huijuksella" nyt sitten sattui "rikastumaan"? :D Olen minä rahaa turhempaankin laittanut ja veikkaan, että olet sinäkin.

>Olen minä rahaa turhempaankin laittanut

Tuo on uskottavaa. Tällaiset huijaukset tehdään tahallisesti mahdollisimman tökeröiksi. Kenenkään ei kannata käyttää aikaansa arvostelukykyisten ihmisten rahojen nykimiseen. Ideana on keksiä vedätys, joka toimii vain todella herkkäuskoisiin ihmisiin, joilla ei ole välttämättä peruskoulun oppimäärä hallussa tai hoksnokka ei ole muuten kirkkaimmasta päästä.

Jos jo melkein tiedät, että sinua ollaan ketkuttamassa mutta et vain välitä, niin ajattele, että samalla olet tukemassa ammatti- ja taparikollisten joukkoa, joka käyttää häikäilemättä ihmisiä hyväkseen.

Poronsarvet, taikamagneetit tai kiinalainen mystiikka ei ole koskaan toiminut. Ne ovat vain kivoja tarinoita, joista monet ihmiset ovat olleet valmiita maksamaan.

• 1+11
        nykimisen logiikka kirjoitti:

>Olen minä rahaa turhempaankin laittanut

Tuo on uskottavaa. Tällaiset huijaukset tehdään tahallisesti mahdollisimman tökeröiksi. Kenenkään ei kannata käyttää aikaansa arvostelukykyisten ihmisten rahojen nykimiseen. Ideana on keksiä vedätys, joka toimii vain todella herkkäuskoisiin ihmisiin, joilla ei ole välttämättä peruskoulun oppimäärä hallussa tai hoksnokka ei ole muuten kirkkaimmasta päästä.

Jos jo melkein tiedät, että sinua ollaan ketkuttamassa mutta et vain välitä, niin ajattele, että samalla olet tukemassa ammatti- ja taparikollisten joukkoa, joka käyttää häikäilemättä ihmisiä hyväkseen.

Poronsarvet, taikamagneetit tai kiinalainen mystiikka ei ole koskaan toiminut. Ne ovat vain kivoja tarinoita, joista monet ihmiset ovat olleet valmiita maksamaan.

>>>Jos jo melkein tiedät, että sinua ollaan ketkuttamassa mutta et vain välitä, niin ajattele, että samalla olet tukemassa ammatti- ja taparikollisten joukkoa, joka käyttää häikäilemättä ihmisiä hyväkseen.

• Älä yritä
        1+11 kirjoitti:

>>>Jos jo melkein tiedät, että sinua ollaan ketkuttamassa mutta et vain välitä, niin ajattele, että samalla olet tukemassa ammatti- ja taparikollisten joukkoa, joka käyttää häikäilemättä ihmisiä hyväkseen.

Ei ollla. Ainakaan minä en osta ruokatarvikkeita erityisten terveysväittämien perusteella, vaan siksi, mitä haluan syödä ja miltä ne maistuvat. Tuoteseloste kertoo riittävän luotettavasti, mitä ne sisältävät, eikä niitä voi edes verrata magneettirihkamakauppiaiden väitteisiin. Esim. luomuhöpötykseen en usko siinä määrin, että se vaikuttaa valintoihini.

Kauppalaissa sanotaan mm. niin, että tavaran pitää vastata niitä tietoja, jotka myyjä on ennen kaupantekoa antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan. Jos kauppias johtaa tässä tietoisesti harhaan, on kyseessä petos.

• Potut pottuina
        1+11 kirjoitti:

Peruna on peruna ja lanttu on lanttu.Jos kauppias rupeaa myymään lanttua isona perunana tai väittää oman kaupan lantun parantavan potenssia, niin ei siinä pelkät kauppiaan vakuuttelut riitä, vaan silloin pitää pystyä näyttämään niitä tutkimuksia. Sinun magneettikauppiaasi logiikalla esimerkiksi porkkana tai kurkku voisi ola hyvä potenssilääke.

• Maukasta makkaraa!
        Älä yritä kirjoitti:

Ei ollla. Ainakaan minä en osta ruokatarvikkeita erityisten terveysväittämien perusteella, vaan siksi, mitä haluan syödä ja miltä ne maistuvat. Tuoteseloste kertoo riittävän luotettavasti, mitä ne sisältävät, eikä niitä voi edes verrata magneettirihkamakauppiaiden väitteisiin. Esim. luomuhöpötykseen en usko siinä määrin, että se vaikuttaa valintoihini.

Kauppalaissa sanotaan mm. niin, että tavaran pitää vastata niitä tietoja, jotka myyjä on ennen kaupantekoa antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan. Jos kauppias johtaa tässä tietoisesti harhaan, on kyseessä petos.

"Ainakaan minä en osta ruokatarvikkeita erityisten terveysväittämien perusteella, vaan siksi, mitä haluan syödä ja miltä ne maistuvat. Tuoteseloste kertoo riittävän luotettavasti, "

Ja siten syöt mitä sattuu ja joka ei ole lainkaan sopivaa terveydellesi!

Olet siis täysin huiputettavissa oleva hölmö, kuten me muutkin!

• tämä on nähty

Jalkojen verenkierto-ongelmat lähtee kotimaisella luomu rypsiöljyllä. Samoin jos on muistivikaa, että puhuu samat asiat monen kertaan peräkkäin. Virgino nimeltään ja kylmäpuristettu. Saa tavallisista kaupoista. Ruokalusikallinen päivässä ja jalkasäryt/muistin pätkiminen on historiaa. Ei tarvita mitään magneetteja. Ihme juttu, mutta toimii.

• kamu-lainen

jahah... ikuisen nuoruuden löytäminen on siis keksitty!!!

• Tietäjäeukko

On tietoo, mutta mistäs saatais sulle?

• Sulje Toi kallonkuti

Sulje
      Toi kallonkutistaja on oikees. Sulla täytyy olla jotain pahasti vialla päässäs. Me huomattiin se jo ajat sitten ja senjälkeen on provoiltu ja lähetetty kaikenlaisii herjoja palstalle ja erityisesti sulle ja hyvin on toiminut: Aina kun heittää syötin eli provon tai herjan, niin takuuvarmasti nielaiset syötin kuin nälkäinen kala ja vastaat ja yrität päihittää meitit. No onhan se jonkinlaista kisaakin, mutta täys kahjo sä oot ei sille mitään voi. mitä pahemman provon heittää, niin sitä varmemmin sä kahjo vastaat,
      Että meillä on ollu monet naurut sun kans, kun on otettu parit oluet ja yritetty keksii mitä hurjempii provoi.
      Se meitä kyllä ihmetyttää, että väität olevasi skepsis ry:n jäsen. Jos se on totta, niin voi helkkari sentäs millasta täys tolloo se seura on täynnä. Olet todella hyvä mainos skepsiksestä ja sen tolloudesta vai pitäisikö sanoo suoranaisesta tyhmyydestä. No eiköhän skepsis anna sulle ihan palkinnon tosta seuran hyvästä vähäjärkisyyden mainostamisesta.
      No jatka samaan tyyliin vaan, niin saadaan naureskella sulle oikein kunnolla.

P.S. Ole huoletta, kyllä meidän jengi jatkaa provoilua, että saat vastailla ja tuntea itsesi hyvin tarpeelliseki skeptikoksi. "

• kamulainen

Jeps!
      Siis talvi lähestyy ja veren kiertoa pitää pitää yllä!
      Magneettien lisäksi kunnon villasukat ja talven kylmyyteen sopivat saappaat niin päästään tulevan kesän lämpöön ja veren pitää kiertää kesälläkin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe