Mopon helppo viritys

mopopoika kemistä

Elikkäs mulla on tollainen vuosimallia 2010 oleva MH furia max vakiomopo joka kulkee sen 45 tasasella. Nyt tekisi mieli laittaa hieman lisää kulkua. Miten onnistuisi helpoiten saada joku ~55km/h huiput? Ja mopon pitäisi olla myös helposti palautettavissa vakioksi, niin kurin poraaminen on poissuljettu.

27

15338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56452

      jos et kuria kerta aio porailla niin aika vaikea saada 55 kulkemaan (ellet vaihda isompaa pyttyä) :DD

    • Nyt lähtee

      Mopon saa viritettyä kulkemaan kovempaa helposti poraamalla noin 1mm reikiä sylinteriin jolloin sylinteriin menee enemmän ilmaa ja puristukset nousee. Kuluneeseen sylinteriin tehtynä tehoa tulee noin 75 % enemmän ja hieman enemmän, pelkästään tällä virityksellä mopon pitäisi kulkea noin 60 m/s. Myös reikien poraaminen mopon pakoputkeen kannattaa, sillä ammattikoululaisten tekemien tutkimusten mukaan mopo kulkee sitä kovempaa, mitä kovempi ääni siitä kuuluu.

      Suositeltavaa on myös pistää energiansäästölamppu sylinteriin, jotta sylinteri varmasti näkee eteensä. Kannattaa myös porata reikä polttoainesäiliöön ja moottorin kylkeen, näin tiedät aina kuinka paljon sinulla on tankissa bensaa ja moottorissa öljyä. Ja jos haluat puristaa viimeisetkin tehonrippeet irti loppuun raiskatusta ruoskastasi, osta Monster Energy-tarrasarja ja liimaa siitä joka ikinen tarra mopoosi, jolloin tehot kaksinkertaistuvat!

      • Avustaja_Apina

        Ei se ny paskaakaan liiku jos et lisää spoilerii ja vauhtiviivoja. Ainii ja nää huiputhan pistää mopoihinsa nitroa bensan sekaa. Senhän tietää kaikista Need For Speed peleistä.


      • Jutustelija1

        Aloittajalle sanoisin että vain viriputki ratkaisee kaikki edelle mainitut ongelmat. Siihen vain säädöt kohdilleen niin alkaa toimia!

        Ja vakioksi palautus onnistuu tällöin ihan putken ja säätöjen muuttamisella alkuperäisiin.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Aloittajalle sanoisin että vain viriputki ratkaisee kaikki edelle mainitut ongelmat. Siihen vain säädöt kohdilleen niin alkaa toimia!

        Ja vakioksi palautus onnistuu tällöin ihan putken ja säätöjen muuttamisella alkuperäisiin.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Anonyymi

        "60 m/s"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "60 m/s"

        Tämäkö oli ainut virhe jonka löysit tuosta :DDD


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Aloittajalle sanoisin että vain viriputki ratkaisee kaikki edelle mainitut ongelmat. Siihen vain säädöt kohdilleen niin alkaa toimia!

        Ja vakioksi palautus onnistuu tällöin ihan putken ja säätöjen muuttamisella alkuperäisiin.

        mistä saisi sellaisen viriputken?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "60 m/s"

        Rupesin ittekki kattoo ettei varmasti parilla reijällä pääse 216 km/h


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Aloittajalle sanoisin että vain viriputki ratkaisee kaikki edelle mainitut ongelmat. Siihen vain säädöt kohdilleen niin alkaa toimia!

        Ja vakioksi palautus onnistuu tällöin ihan putken ja säätöjen muuttamisella alkuperäisiin.

        Tunnetko jonkun joka voisi tehdä katettuun sähkömopoon nopeusrajoituksen poiston? Maksan tietenkin.


      • Hei.
        Minulla on GoMoto 2.4 eli se on katettu sähkömopo. Se kulkee 25km/h. Haluaisin saada siihen vähän lisää vauhtia. Tunnetko ketään, joka voisi tehdä siihen muutoksen/ nopeuden rajoituksen poiston? Maksan tietenkin siitä tekevälle henkilölle.


      • Anonyymi
        Avustaja_Apina kirjoitti:

        Ei se ny paskaakaan liiku jos et lisää spoilerii ja vauhtiviivoja. Ainii ja nää huiputhan pistää mopoihinsa nitroa bensan sekaa. Senhän tietää kaikista Need For Speed peleistä.

        Nitrometaani on oikeasti tehoa lisäävä aine polttoaineena. Sen huonona puolena on se, että se myös syövyttää koneen pian piloille, jos sitä ei puhdista sisältä ajon päätteeksi. Siksi sitä onkin käytetty vain kilpailuissa. Ainetta saa vaikka apteekeista, mutta myrkkyluvan hankinta voi olla vaikeaa sen ostamiseksi.

        Need for Speedin nitro on taas kaasumaista typpioksiduulia, eli ilokaasua. Hapetin sekin, jolla voidaan polttaa suurempia polttoainemääriä sylinterissä, kuin pelkällä ilmalla.


      • Anonyymi
        GoMoto2.4 kirjoitti:

        Hei.
        Minulla on GoMoto 2.4 eli se on katettu sähkömopo. Se kulkee 25km/h. Haluaisin saada siihen vähän lisää vauhtia. Tunnetko ketään, joka voisi tehdä siihen muutoksen/ nopeuden rajoituksen poiston? Maksan tietenkin siitä tekevälle henkilölle.

        Ihanko viitosen maksaisit vai kolme euroa?


    • dffddgsthsdd

      ostat isomman eturattaan ja pienemmöän takarattaan nii tulee hyvin vauhtia maksaaa max n 20 e

      • 37530

        Ja p*skat:D et uutena saa mistään etu-ja takaratasta noi halvalla:D hyvä jos saat 30e


      • Anonyymi

        bropleema poliisi itse sanoi että siitä huomaa poliisi tosi nopeasti.
        varsinkin jos on hampaat vääntynyt.


    • Opaa

      Prikka pois, kureja pois? Ite otin just variaattorista kuristuslevyn pois ja kulkee 70 suoralla (mopon nopeusmittariin).. helppo homma.

      • Opaa

        Niin sori ei ollutkaan skootterista kyse..


      • pääsuutin
        Opaa kirjoitti:

        Niin sori ei ollutkaan skootterista kyse..

        Aluksi varmaan kannattaa kokeilla vaihtaa isompi suutin ja katsoa paljonko se tuo lisänopeutta. Jos pelkkä suuttimenvaihto ei riitä, kokeile muuttaa välityksiä. Molemmat tavat ovat helppoja tehdä ja tarvittaessa palauttaa vakioksi.

        Kolmas tapa on vaihtaa vakioilmansuodatin vapaavirtaussuodattimeen ja samalla vaihtaa isompi suutin. Sekin on helppo palauttaa vakioksi, mutta riskinä on että moottori kuluu normaalia nopeammin kun sinne menee enemmän likaa.

        Neljäntenä vaihtoehtona voi poistaa kuristuksia, mutta niiden laittaminen takaisin paikalleen onkin sitten vaikeampaa.

        Joka tapauksessa kannattaa aloittaa suuttimenvaihdolla.


    • Helpoin viritys

      Turvallisinta on virittää nopeusmittaria, teet kopiokoneella uuden mittaritaulun entisen tilalle ja muutat asteikon, että mittari näyttää 55km/h huiput. Vältyt monelta ongelmalta jatkossa, kun teet näin.

    • ex.mopoilija

      Mulla oli 70 luvulla mopo joka kulki 95km/h.Ei ollut vakuutettu (ei ollut niin tarkkaa,yleensä väärennettiin kilvet),ilman kypärää(ei pakollinen).
      No polliisit sitten pysäytti ja naureskeli,kokeilivat paikallaan vaan jarrur ja sanoivat että usvaa putkeen ja moro!

    • Anonyymi

      laita isompi eturatas niin saat sen 55 varmaan 1 piikillä

    • Anonyymi

      kai sää napero kysyt isiltä luvan eka ettei ykät läksytä ja sit tulee itkuvideota tubeen yhy yhy

    • Anonyymi

      Kyllä mulakin suzuki pv kulkee 120 kmh

    • Anonyymi

      Niin hassulta kuulostaa mutta bensan joukkoon kun laitaa ureaa eli ihan sitä mitä "vettä heittäessä" tulee eli pissiä niin mopoon saa kierroksia enemmän ilman mitään säätöjä.
      Tyhjäkäynti voi kyllä kärsiä mutta kone pysyy käynnissä kaasuttamalla.
      Sopiva suhde on litra bensaa ja kaksi dl pissiä.

      • Anonyymi

        Autoissakin käytetään ureaa, AdBlue systeemissä.


    • Anonyymi

      Eiköhän se helpoiten onnistu välityksiä vaihtamalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe