Valmetin nostolaite rupesi pilkkimään. Vaihdoin sen kuuluisan sylinterin männäntiivisteen. Eipä korjaantunutkaan vika sillä, edelleen nypyttää kokoajan. Tietyssä asennossa nypytystä ei kuitenkaan ole. Mistähän seuraavaksi ruveta vikaa etsimään. Joitakin huhuja olen lukenut jostakin varoventtiilistä, jonka säätö on päässyt löystymään. Tämän seurauksena nostosylinterille ei pääse tarpeeksi painetta.
Mistä siis moinen varoventtiili löytyy, vai löytyykö mistään?
Valmet 602 nostolaite
6
3305
Vastaukset
- tsäpädäpää
Jos nostovoimaa pilkkimisestä huolimatta piisaa, niin itse en lähtisi hakemaan vikaa nostosylinteristä, enkä paineenrajoitusventtiilistä. Pikemminkin vetovarsitunnustelusta tms. voisi löytyä jotain kipua.
- Muisteleva harrastaj
Varoventtiili on nostosylinterin pohjassa, eikä se yleensä asetustaan muuta tai vuoda.
Venttiilikoneiston vivustossa on pari karaa, jotka ohjaavat nostoa ja laskua. Jos niiden välykset eivät ole oikeat, voi esiintyä "jatkuvaa hakemista".
Vetovastuksen tunnustelu tulee työntövarresta jousen välityksellä sisäänmenevälle tangolle, siinäkin voi olla tarkistamista ettei ole jotakin löysää.- 17+6
Minun 604:ssa ilmenee myös pilkkimistä sekä myös sellaista ettei nouse ihan ylös asti eikä laske alas. Alunperin on toiminut kunnolla mutta viime aikoina muuttunut. Kun sammuttaa koneen niin jonkin ajan kuluttua on laskenut ihan alas asti.
Auttaisiko o-renkaiden vaihto?
- ---
ei muuta ku öljysäiliön kansi veke ja venttiilikoneiston putsaus jo auttaa
- remppa-ukko
Venttiilikoneiston purin silloin atomeiksi ja puhdistin osat huolella, myös o-renkaat vaihtelin. Kuulatkin näyttivät olevan vielä iskussa.
Sen verran vielä toiminnasta, että tietyillä asennoilla pilkkimistä ei tapahdu laisinkaan, n. puolessavälissa ja aivan yläasennossa.
Miten sen vetovastuksen haistelun saa kokonaan pois pelistä, ei ole käyttöä mokomalle. Pitääkö tulpata paikkoja vai saako ulkopuolelta pois pelistä, holkit jousien tilalle perässä? - valmetiin pettynyt
Joo 604 valmet on samatviat ja on valmetin huollossa korjattu eikäkestänyt vajaanvuoden,heinätyöt saintehtyäja samapilkiminenalkoi.Kyllävertaan valmetia venäläiseen mosseen yhtäpaskojavehkeitä. sanotaan että suosikitimaista kenekärahatriitää tommoisen romunkorjaamiseen. zetori olimeillä 20v olikorjaamista mutta niitäsai ja olihalpoja vututaa kun myinsen puolaan.kylläkenekään eipitäsostaa valmet merkistä traktoria on ihan paskoja kaikki valmetit ferku ja foorti niihinlöytyy osia ja ovat halvempia kuin vallunosat. Tässä vaan haluan muistutaa valmetin omistajija ettähävitäkää valmetitpois ja vaitakaa muuhunmerkiin. Minäkin koitan päästä vallusta epoon vaikka sulattamonkautta ronuksi ja uutametalliatulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815390Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151382- 104921
- 78831
- 41803
- 50792
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56787- 56774
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43769Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132763