Welsh Corgi: narttu vai uros

Marttalili

Moikka! Olen ottamassa ensimmäiseksi koirakseni corgia. Rotu on minulle tuttu, ja alunperin olin vakaasti narttupennun kannalla, sillä kaikki tuntemani corgit ovat olleet narttuja. Haluan kumminkin vielä tietää lisää uroksista. Onko tällä rodulla paljon eroa käyttäytymisessä eri sukupuolilla?

Onko teillä corgi uroksia? Ovatko ne ärhäköitä ns. puolustavatko voimakkaasti reviiriään tai ovatko varautuneita vieraita kohtaan? Mitenkäs haukkuminen ja muiden koirien kohtaaminen?

Kiitos vastauksista!

5

1887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauhau½!

      Yleisesti ottaen sanotaan että urokset ovat haastavampia kouluttaa kuin nartut. Nartut voivat olla pehmeämpiä ja kuuliaisempia HUOMHUOM!
      Poikkeuksia tietenkin löytyy mutta tuo on yleinen käsitys.
      Pembroke on "koko kylän koira" kun taas cardigan kiintyy paremmin yhteen ihmiseen/perheeseen. Varautuminen on yksilökohtaista mutta jos oletan että kyse on pemmusta niin kyllä uskoisin narttujen ja urosten olevan yhtä avoimia, sukupuoli tuskin vaikuttaa siihen. Vaan koiran luonne kokonaisuudessaan yleensä ja siitä mitä se on elämässään kokenut/miten se on sosiaalistettu...

    • Ciidiii

      Oletko ajatellut ottaa aikuista corgia? Alkaa olla luopumisen hetki kun nar tut eivät siedä juoksuina toisiaan vaan alkaa tapella. Tietty nuorempi lähtee.Erittäin ihana ainoana koirana.

    • JEeeescorgitcardigan

      No ei meillä ainakaan oo koskaan juoksujen aikana nartut reagoineet toisiin sen enempään. Menevät kaikki corgit vaikka laumassa.
      (tietty kunhan juoksuja ei oo, niin uroksienkin kanssa.) ja muiden koirarotujen kaa koirapuistossa,näyttelyissä,tapahtumissa jne. missä vaan mukana. Mun yks uros on paljon lössykämpi kuin narttu. Se on PALJON "ärhkämpi". Tosin taasen toinen nartuistani, on aivan erinluonteinen. Todella ystävällinen jne. mitä corgin kuuluu olla, etenkin omalle perheelleen ja tutuille. Kuten tuossa aijemmin sanottiin, jokaisella on kyllä oma luonteensa, ja kouluttaminen vaikuttaa! Etenkin ylimääräinen haukkuminen & Machoilu kannattaa kitkeä heti pois pennusta alkaen.

    • Marttalili

      Narttuun päädyttiin, kun oli minulle tutumpi juttu. Ihana pentu saatiin kotiin

    • Anonyymi

      Uros velskorkikardiga

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe