Welsh Corgi: narttu vai uros

Marttalili

Moikka! Olen ottamassa ensimmäiseksi koirakseni corgia. Rotu on minulle tuttu, ja alunperin olin vakaasti narttupennun kannalla, sillä kaikki tuntemani corgit ovat olleet narttuja. Haluan kumminkin vielä tietää lisää uroksista. Onko tällä rodulla paljon eroa käyttäytymisessä eri sukupuolilla?

Onko teillä corgi uroksia? Ovatko ne ärhäköitä ns. puolustavatko voimakkaasti reviiriään tai ovatko varautuneita vieraita kohtaan? Mitenkäs haukkuminen ja muiden koirien kohtaaminen?

Kiitos vastauksista!

5

2496

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauhau½!

Yleisesti ottaen sanotaan että urokset ovat haastavampia kouluttaa kuin nartut. Nartut voivat olla pehmeämpiä ja kuuliaisempia HUOMHUOM!
      Poikkeuksia tietenkin löytyy mutta tuo on yleinen käsitys.
      Pembroke on "koko kylän koira" kun taas cardigan kiintyy paremmin yhteen ihmiseen/perheeseen. Varautuminen on yksilökohtaista mutta jos oletan että kyse on pemmusta niin kyllä uskoisin narttujen ja urosten olevan yhtä avoimia, sukupuoli tuskin vaikuttaa siihen. Vaan koiran luonne kokonaisuudessaan yleensä ja siitä mitä se on elämässään kokenut/miten se on sosiaalistettu...

• Ciidiii

Oletko ajatellut ottaa aikuista corgia? Alkaa olla luopumisen hetki kun nar tut eivät siedä juoksuina toisiaan vaan alkaa tapella. Tietty nuorempi lähtee.Erittäin ihana ainoana koirana.

• JEeeescorgitcardigan

No ei meillä ainakaan oo koskaan juoksujen aikana nartut reagoineet toisiin sen enempään. Menevät kaikki corgit vaikka laumassa.
      (tietty kunhan juoksuja ei oo, niin uroksienkin kanssa.) ja muiden koirarotujen kaa koirapuistossa,näyttelyissä,tapahtumissa jne. missä vaan mukana. Mun yks uros on paljon lössykämpi kuin narttu. Se on PALJON "ärhkämpi". Tosin taasen toinen nartuistani, on aivan erinluonteinen. Todella ystävällinen jne. mitä corgin kuuluu olla, etenkin omalle perheelleen ja tutuille. Kuten tuossa aijemmin sanottiin, jokaisella on kyllä oma luonteensa, ja kouluttaminen vaikuttaa! Etenkin ylimääräinen haukkuminen & Machoilu kannattaa kitkeä heti pois pennusta alkaen.

• Marttalili

Narttuun päädyttiin, kun oli minulle tutumpi juttu. Ihana pentu saatiin kotiin

• Anonyymi

Uros velskorkikardiga

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      51
      1333
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      18
      1043
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      683
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      678
    6. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      470
    7. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      450
    9. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      439
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      423
    Aihe