Nizzasta palanneena

ja koukkuun jääneenä

viime yönä en voi kuin ylistää; ihan kerrassaan loistava lomakohde!
Siistiä, lämmintä, turvallista, loputtomasti katsottavaa, toinen toistaan mainioimpia ravintoloita, joissa söi ja joi kohtuu hintaan, ei sisäänheittäjiä eikä kukaan kaupannut mitään niin, että olisi huudellut mitään saati mitenkään kosketellut; saa kulkea sillä lailla rauhassa vilkkaimmilla turistikauppa-alueillakin.
Aurinkomatkoilla on Nizzassa yliluonnollisen hyvä opas; tietää valtavan paljon ja jakaa tietoaan miellyttävällä tavalla retkillä.
En voi kuin suositella!
(Paljon jäi nähtävää ja koettavaa seuraavillekin kerroille)

2

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rue de droite

      Todella kiva kuulla. Lento on viikonloppuna Nizzaan :) Onko sinulla vinkkejä missä ruoka oli hyvää. Nähtävyydet löytyvät matkaoppaista mutta kunnollisia ravintola-arvosteluja on vaikea löytää.

      • ja koukkuun jääneenä

        Olin tyytyväinen joka ikiseen ateriaan, eri puolilla Nizzaa. Söin kohtuuhintaisissa, tavallisissa paikoissa (alku- pääruoka viini = 20-25€) eli en hakenut Michelinin tähtiä.
        Olisin halunnut syödä La P'tite Cocotte:ssa vanhassa kaupungissa ( http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187234-d2099169-Reviews-La_P_tite_Cocotte-Nice_French_Riviera_Cote_d_Azur_Provence.html ), mutta sen kerran kun sinne vihdoin löysin, ilmoittivat että oli täynnä kuultuaan, että olin yksin liikkeellä (paikka oli tosin hyvin pieni, mutta jotenkin jäi sellainen olo, että jos olisin ollut kahden, paikat olisi löytyneet).
        Restaurant Gesu vanhassa kaupungissa oli hyvä, Taverne Massenassa kävelykadulla söin kahteen kertaan.
        Luulen, että ihan huonoa ruokapaikkaa sieltä ei löydykään ja annokset ovat riittävän suuria. Ja on kiva, kun voi rauhassa tutkailla menúta ravintolan ulkopuolella ennen sisään astumista ja yleensä menústa löytyy myös englanninkielinen versio.
        Parhaan aterian itse söin Aurinkomatkojen retkellä Gourdonin kylässä, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin (taverna gourdonin kylän ulkopuolella, parkkipaikan vieressä). Rose-viini on alueen viini, itse suosin sitä toisesta illasta eteenpäin, kun sain tietää tämän.
        Vanhassa kaupungissa on useampikin Fenocchio Glasier-jätskipaikka ( http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187234-d1010948-Reviews-Fenocchio_Glacier-Nice_French_Riviera_Cote_d_Azur_Provence.html )(yksi raitiotien vieressä, vanhankaupungin rajalla), makuja on tarjolla 100 ja joka ikinen maistamani oli todella hyvää. Suosittelen lämpimästi, jos vaan tykkää jäätelöstä. Hinnat mielestäni varsin kohtuulliset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe