Lappuhaalarit 11-vuotiaalle?

Äippä76

Ostin 11-vuotiaalle tyttärelleni tummansiniset farkkuhaalarit käydessäni ulkomailla. Istuvat todella hyvin päälle, eivätkä purista mistään.

Ongelma on vain se, että tyttö ei suostu pitämään niitä. Pari kertaa kotona vetänyt ne vastahakoisesti päälle, mutta kouluun ei suostu niitä laittamaan.

Syyksi ilmoittaa niiden olevan pikkulastenhousut ja kukaan heidän luokalla ei kuulemma pidä sellaisia.

Pitäähän niitä monet aikuisetkin.

Nuorempana tytöllä olessa haalarit aiheuttivat vahinkoja vessassa käydessä (onhan ne vähän hankalat riisua), mutta ei tuon ikäiselle pitäisi olla sen asian kanssa ongelmia. Onko ne sitten vain epäkäytännöllisemmät kuin tavalliset farkut?

Pitääkö muiden lapset haalareita tai onko ollut riitaa vastaavanlaisista asioista?

37

1923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei juu hyvät

      Farkkuhaalarit ovat ainakin minuata tosi epämukavat päällä. Ostin itselleni kerran sellaiset ja kaappiinhan ne jäi pyörimään. Henkselit valui, olivat liian tiukalla/löysällä tai eivät pysyneet kiinni.

      Saman virheen tein kahden tyttäreni kohdalla, toinen tahtoi vartavasten kaupasta haalarit, mutta pitämättä ne jäi. Tuolloin tyttäreni oli muistaakseni 10-vuotias ja pikkusisko 7v. Hölmyyksissäni ostin nuoremmallekin haalarit, vaikkei ollut edes pyytänyt ja niinpä meillä oli sitten kaapissa kolmet "vähän käytetyt" farkkuhaalarit. :D

      • Just!

        "Toinen tahtoi vartavasten kaupasta haalarit, mutta pitämättä ne jäi"

        Jos meillä tahdotaan jotain vaatetta erityisesti, niin niitä kyllä sitten myös pidetään!

        Tässä tämä nykyajan vapaakasvatus taas nähdään. Ei lasten tarvitse saada määrätä ihan joka asiassa.


      • Ei juu hyvät
        Just! kirjoitti:

        "Toinen tahtoi vartavasten kaupasta haalarit, mutta pitämättä ne jäi"

        Jos meillä tahdotaan jotain vaatetta erityisesti, niin niitä kyllä sitten myös pidetään!

        Tässä tämä nykyajan vapaakasvatus taas nähdään. Ei lasten tarvitse saada määrätä ihan joka asiassa.

        Niin, että äiti voi kyllä tehdä virheostoksen ja hankkia itselleen lappuhaalarit, jotka jäävät käyttämättä, mutta 10 vuotiaalle lapselle se ei ole sallittua. :D

        Just juu, itsellesi. Vapaa kasvatus hmphh, älä kirjoita asiasta, mistä et mitään tiedä!


      • Eri mieltä

        Ainakin omissa haalareissani on kyllä henkseleissä pituudensäätö jos meinaavat olla liian tiukalla tai löysällä. Lisäksi ne kiinnitetään metallisilla soljilla etuosassa oleviin nappeihin, jotka eivät ole ainakaan itselläni koskaan vahingossa auenneet.


      • Ei juu hyvät
        Eri mieltä kirjoitti:

        Ainakin omissa haalareissani on kyllä henkseleissä pituudensäätö jos meinaavat olla liian tiukalla tai löysällä. Lisäksi ne kiinnitetään metallisilla soljilla etuosassa oleviin nappeihin, jotka eivät ole ainakaan itselläni koskaan vahingossa auenneet.

        Meillä on ollut erilaiset haalarit. :)

        Kyllä minullakin oli haalareissa pituudensäätö, mutta koska niissä ei ollut takana kuminauhavenykettä, haalareita ei voinut pitää niin tiukalla, etteikö henkselit olisi valuneet ja kun ne valahtivat, ne samalla aukesivat napeistaan.


    • trolli oot

      "Pitäähän niitä monet aikuisetkin."

      Mikä ihmeen yleistys tuo on? Varmaan joskus 80-luvulla.

      En yhtään ihmettele jos tyttösi ei pidä niitä, hän sentään elää nykyajassa, eikä niiden kanssa voi käydä julkisissa vessoissa kun likaantuvat riisuttaessa.

      "Onko ne sitten vain epäkäytännöllisemmät kuin tavalliset farkut?"
      Niin, mietippä sitä. Mikähän mahtaa olla ero farkuilla ja haalarilla?

    • Ei juu

      Kyseiset housut eivät ole käytännöllisimmästä päästä ainakaan oman kokemukseni perusteella. Tästä syystä en niitä lapsilleni ostakaan.

      Pari kertaa olen ko. huosut jalassa erehtynyt lähtemään lentomatkalle ja kaiken maailman metallisolkia täynnä, niin arvaatte varmaan mitä metallinpaljastin sanoo. Seurauksena perusteellinen kopelointi turvatarkastuksessa jotka muutenkin lähenevät jo häirinnän rajaa.

      Ja kuten joku taisi jo mainitakin, että eivät kovin käytännölliset ainakaan ostoskeskusten vessoissa. Mutta kukin tyylillään.

    • iso tyttö

      Anna lapsesi kasvaa ja valita itse vaatteensa. Minä en tuon ikäisenä enää suostunut edes ottamaan äitiä mukaan vaateostoksille.

      • Äippä76

        Jos 11-vuotias on sinun mielestäsi iso tyttö ja sen ikäisen pitäisi saada käydä yksin vaateostoksilla, niin olen kyllä asiasta hiukan eri mieltä.

        Ei ole ihme, että 11-vuotiaat kulkee napa paljaana pakkasellakin, kun täältä saa tuollaisia neuvoja.


      • eeerrdd
        Äippä76 kirjoitti:

        Jos 11-vuotias on sinun mielestäsi iso tyttö ja sen ikäisen pitäisi saada käydä yksin vaateostoksilla, niin olen kyllä asiasta hiukan eri mieltä.

        Ei ole ihme, että 11-vuotiaat kulkee napa paljaana pakkasellakin, kun täältä saa tuollaisia neuvoja.

        No ehkä nyt voi vähän rajoittaa pukeutumista (ettei nyt mitään minihameita tai huonojen bändien paitoja), mutta järjetöntä nyt yrittää pakottaa toinen jotain farkkuhaalareita pitämään! Olisit ostanut itsellesi ja anna tyttäresi päättää itse pukeutumisestaan. Pukeutuminen on osa identiteettiä, olisiko sinusta kiva, jos joku sanelisi sinulle mitä pitää päälle laittaa?

        Eri asia asettaa rajat pukeutumisellekin ja ohjeistaa hyvän maun mukaiseen pukeutumiseen.


      • 12 v tyttö ~

        Niin juuri. 11-v pitää itse valita vaatteensa :D Ei aikuiset saa pakottaa lasta pitämään hänen omasta mielestään noloja vaatteita. Jos koulussa vaikka ilkuttaisiin... :(


    • Haalarit

      Päälle vain!

      Meillä tytöt 12 ja 14v pitää lappuhaalareita, niin kotona kuin koulussa aivan oma-aloitteisesti. Kyllä vanhemmilla täytyy joku valta & vastuu olla pukeutumisasioissakin. Vai pitääkö lasten saada päättää, mitä syödään joka päivä tai paljonko he saavat viikkorahaa?

      Itsekin olen pistänyt merkille, miten paljastavasti nykylapset kulkee talvellakin. Hyvä, että vastuuntuntoisia vanhempia vielä löytyy, kun ne rupeavat olemaan katoava kansanperinne.

      • An´ mun kaik´ kestää

        Olin itse 14-vuotiaana jo kesätöissä, niin että olisi ollut aika naurettavaa, jos äitini olisi vielä päättänyt mitä puen ylle, kun lähden töihin. :D


      • Haalarit
        An´ mun kaik´ kestää kirjoitti:

        Olin itse 14-vuotiaana jo kesätöissä, niin että olisi ollut aika naurettavaa, jos äitini olisi vielä päättänyt mitä puen ylle, kun lähden töihin. :D

        Olet ilmeisesti lukenut viestini hieman väärin. Kirjoitin mielestäni, että he pitävät niitä aivan oma-aloitteisesti.

        Olen kanssasi samaa mieltä, siitä että ei vanhempien kuulu enää määrätä mitä 14-vuotias päällensä laittaa.

        Mikäli luit oikein tämän keskustelun aloitusviestin, niin siinä puhutaan 11-vuotiaasta. 11-vuotias ja 14-vuotias ovat hieman eriasia.


      • An´ mun kaik´ kestää
        Haalarit kirjoitti:

        Olet ilmeisesti lukenut viestini hieman väärin. Kirjoitin mielestäni, että he pitävät niitä aivan oma-aloitteisesti.

        Olen kanssasi samaa mieltä, siitä että ei vanhempien kuulu enää määrätä mitä 14-vuotias päällensä laittaa.

        Mikäli luit oikein tämän keskustelun aloitusviestin, niin siinä puhutaan 11-vuotiaasta. 11-vuotias ja 14-vuotias ovat hieman eriasia.

        Suvussamme on piirteenä ollut, että olemme aikaisin "järkevöityvää" sorttia, joten olen kyllä itse saanut päättää, mitä puen päälleni 11-vuotiaana ja samoin ovat saaneet päättää myös lapseni. Kukaan meistä ei ole kuitenkaan tuossa iässä kulkenut napapaidoissa ja minihameissa pakkasella. Tuo Äippä76 onkin varmaan niitä, jotka ovat jo varhaisteineinä pakkasella päänsä jäädyttäneet. :D


    • mikki_

      Mulla oli 4v pentuna lappuhaalarit, sellaista sinistä vakosamettia.
      Ne oli jo silloin mun silmiin niin rumat etten suostunut niitä pitämään. Muutaman kerran mut pakotettiin ne tarhassa laittamaan päälle, mutta siihen se jäi. Kyllä lapsella pitää olla oikeus päättää mitä päälle pistetään, ei se ole niin että kyse on vain siitä mistä aukuinen itse pitää. Etenkin jos aikuisella ei ole mitään silmää ulkonäköasioille.
      Jos toinen ei halua pitää niitä, niin senkus nielet tappion, tuskin ne paljoa maksoi etenkään ulkomailta tuotuna. Pistät kirppikselle tai vaatekeräykseen.
      Minä ainakaan usko että ne kellekään sen kummemmin kelpais, pitää olla todella tietyntyylinen että lappuhaalarit oikeesti pukee.

    • -------------

      Lappuhaalarit ovat kaikkea muuta kuin kätevät. Tiedän, kun joskus raskausaikana niitä käytin (kun silloin olivat ainoita housuja, jotka pysyivät päällä). Mutta mietihän vaikka vessaan menoa, kun joutuu aukaisemaan koko yläosan ja sitten roikottamaan valtavaa määrää kangasta ja niitä henkseleitä siten, että eivät mene vessanpönttöön ja eivät esimerkiksi koulussa mielellään edes koske vessan lattiaa, joka tuskin siellä on yhtä puhdas kuin kotona. Ja jos koskevat, niin sitten kuljetaan loppupäivä haalareissa, joissa henkseleissä haisee jonkun koulukaverin pissat sieltä lattialta.

      Ei lasten tarvitse saada päättää kaikkea, mitä päälleen laittavat, mutta ei heitä silti kuulu pakottaa laittamaan päälleen sellaista, mitä eivät missään tapauksessa halua, kun kerran järkeviä ja toimivia vaihtoehtojakin on.

      • ???

        Eiköhän 11-vuotias osaa käydä vessassa sen verran siististi, etteivät haalarit laahaa pitkin lattioita?

        Ollessani ala-asteella 90-luvulla, niin varmaan kolmasosa meidän luokkalaisista piti haalareita ja en kyllä muista haistaneeni kenenkään henkseleissä muiden pissoja.

        Eikö kyseisiä vahinkoja sitten voi yhtälailla sattua tavallistenkin housujen kanssa?

        Asenne kysymys! Joka asiasta saa vaikean jos siitä sellaisen tekemällä tekee!


      • jep4

        Mullakin oli ala-asteella usein haalarit ja koulun vessassa käynti oli kaikkea muuta kuin mukavaa ne päällä. En silti kyseistä vaatekappaletta ole sen enemmän inhonnut, onhan ne ihan kivat ja rennot päällä.


      • Reiskahahah
        ??? kirjoitti:

        Eiköhän 11-vuotias osaa käydä vessassa sen verran siististi, etteivät haalarit laahaa pitkin lattioita?

        Ollessani ala-asteella 90-luvulla, niin varmaan kolmasosa meidän luokkalaisista piti haalareita ja en kyllä muista haistaneeni kenenkään henkseleissä muiden pissoja.

        Eikö kyseisiä vahinkoja sitten voi yhtälailla sattua tavallistenkin housujen kanssa?

        Asenne kysymys! Joka asiasta saa vaikean jos siitä sellaisen tekemällä tekee!

        Jaa no 90-luvulla nyt pukeuduttiin muutenkin ihan vtun mauttomasti.


      • 9h9h9h9

        Ei se vessassa käynti ole ongelma, itse käytin joka päivä koulussa lappuhaalareita ja jos tuli hätä niin housuun vaan! Nytkin on päällä lappuhaalarit ja tänään tullut jo viisi kertaa pissa housuun mutta se tuntuu hyvältä ja kakka


    • miisu1

      Ei ainakaan meidän kylällä 90-luvulla haalareita pidetty ku talvella ja nekin riisuttiin sisällä pois.
      Ostin itselleni tuollaisen kokohaalarin sisämallin, koska se on hyvä aamuisin kun tulee kylmissään töistä ja menee nukkumaan. Silti välillä huomaa vessassa että huppu on pöntössä, pahimmillaan hiha tai se muuten vaan laahaa maas (vaikka meillä kuitenkin puhtaat paikat on), että ei sen kans kovin viitti vessas käydä.

      • Lue ketju tarkemmin

        Niin huomaat, että täällä ei puhuta mistään kokovartalon peittävistä toppahaalareista vaan haalarimallin farkuista, joissa on henkselit ja joita pidetään sisätiloissa siinä missä tavallisia farkkujakin.

        Itse pidin ala-asteella viikottain lappuhaalareita ja ei minua ainakaan koskaan kiusattu niistä. Vaikka olisikin kiusattu, niin vähät olisin välittänyt. Jokainen pukeutuu niin kuin haluaa ja muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää.


    • Haalaritytöt

      Mielestäni vanhemmat voi vielä antaa joitakin määräyksiä pukeutumisesta lapselleen, joka on 11-vuotias. Minulla on 14- ja 17-vuotiaat tyttäret. 17-vuotias tyttöni pitää päällään farkkuhaalareita eikä ole inhonnut niitä. Tietysti on hankalampaa käydä esimerkiksi vessassa, kun ensin pitää riisua henkselit. Toisaalta farkkuhaalarit on rento vaate pitää päällä. Haalareissa on paljon taskuja. Muuten 14-vuotias tyttäreni pitää myös farkkuhaalareita. Kummatkin tytöt laittavat farkkuhaalarit joskus kouluunkin päälle eivätkä häpeä ollenkaan.

      Farkkuhaalarit on hauska ja kiva vaate. Jos kiristää henkseleitä, niin haalarit pysyvät päällä aivan hyvin. Nykyisin näkee kovin harvalla farkkuhaalareita päällä.

    • Äippä76

      En ole aikoihin kerennyt lukemaan tätä ketjua, mutta kiva huomata, että muidenkin lapset pitävät myös haalareita eikä pelkkiä tavallisia farkkuja.

      Asiasta päästy perheessämme jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen ja tyttö laittanut pari kertaa haalarit kouluunkin.

      Joku taisi sanoa, että osta itsellesi haalarit jos niistä kerran niin pidät. Olisin ostanutkin, jos vain löytäisin aikuisten kokoa. Ainakaan siinä liikeessä, josta tyttärelleni ne ostin ei ollut aikuiskoon farkkuhaalareita.

    • aswddi

      Olin 14 vai 15 vuotta vanha ja meillä päin farkkuhaalarit tulivat muotiin. Ihastelin niitä ja ihmeekseni minullekin ostettiin sellaiset. Iltaisin kun ne riisuin, mietin samalla, kuinka ihanat ne ovatkaan ja että muistankohan koskaan kuinka paljon niistä pidän :).
      Tyttärelläni pidin sellaisia myös vauva-aikana, olivat minusta toimivat silloinkin.

      • Janni90

        Saanko kysyä minä vuonna olet syntynyt?


    • Vitun nykyäidit

      Et voi olla tosissas!
      Siis 11-vuotiaalle haalarit?! Pikkulapsethan niitä käyttävät!
      Oon myöskin 11-vuotias, kuten tyttäresi, ja en missään nimessä käyttäisi lappuhaalaria koulussa. Tai edes kotona.

      Mitä vittua oikeesti nää nykyäidit ajattelee? Pitäiskö sun tyttäres mennä KOULUUN niissä?? Joo. Joo. Kiusatuks tulisi samantien. Kukaan ei pidä haalareita koulussa.
      Jos oma äiti ostaisi haalarit, niin ne lentäisi roskikseen.

      Ajattele AIVOILLASI ja sitä paskaa, jonka tyttäresi osakseen saa kun on tuollainen äiti!

    • Huomaa kyllä...

      ...että olet 11-vuotias. Muuten osaisit kyllä kirjoitella tänne hieman sivistyneemmin ja asiallisemmin. "Pikkulapsethan niitä käyttävät!. 11-vuotiasko sitten on joku "isolapsi"? Tiedoksesi vain, että tämä palsta on tarkoitettu vanhemmille, jotka haluavat keskustella kasvatuksesta toisten VANHEMPIEN kanssa, eikä laistesi kakaroiden.
      "

    • TheJustLady

      Itse aloitin peruskoulu-urakkani (ainakin valokuvasta päätellen) ylpeän iloisena lappuhaalarit päällä (siihen aikaan tosin ne olivat errrrrittäin leveävakoista ruskeaa/vihreää samettia). No hei siitä on aikaa enemmän kuin IBMn kerrostalon kokoisista keskustietokoneista. Sittemmin muistan että oli joku kesä kun sama vaatemalli tuli muotiin sinisenä farkkukankaana. Se muoti-ilmiö kesti ehken yhden kesän. Sen jälkeen lappuhaalari vaatemallina on kuulunun aikuisten oikeasti alle esikouluikäisille kurahaalarina olosuhteiden pakosta.
      Sittemmin kun 90-luvulla sain oman jälkikasvun, ei ollut edes moisia lappujuttuja myynniissä kuin Suomen Kumitehtaan kurahaalareina (kaikille hengille kiitos niistä).
      Summa summarum kun olen niin oman kuin esikoisenkin töiden tiimoilta seurannut ns. varhaisteinien (tai kuten jotkut sanovat varhemmin kypsyneiden) mielitekoja ja mielipiteitä, pakko todeta: Lappuhaalarit (siis ne missä selkeästi vyötäröltä nousee lappu masun yli rinnuksille) eivät olle tätä päivää. Eivät ole olleet sitten 80-luvun hullujen kokeiluvuosien.
      Mistä ajatukseni juontaakin näin yön hämärinä hetkinä JmSuitiin... lieneekö tuokaan oikeasti aikuisen puku missä liikkua aikuisena aikuisten oikeasti julkisilla paikoilla kaikenmaailman lasten ihmeteltävänä.
      Sekään ei leikkaukseltaan ihan totta puhuen pue kenenkään vartalalomallia.

    • iso tyttö

      Kyllä minä 11- vuotiaana ostin itse vaatteeni. Kävin yleensä ensin aina itsekseni kaupassa katselemassa valmiiksi. Sitten selitin/kuvailin äidille mitä tarvin/ haluan ostaa. Ja jos/ kun oli asiallinen vaate ja hinta ok, niin sain rahat ja kävin itse ostamassa. Äiti tiesi, että en mitään napapaitaa halua. Kieltäydyin vaan noin 10-11v. lähtemästä äitin kans enää ostoksille, kun se olis pukenut minut aina aivan liian suurin vaatteisiin. :D Ja inhosin sitä, että se tyrkytti vaan mm. sellsia farkkuja joissa on aivan ylikorkea vyötärö.

    • sdfjdjghhgjfhg

      Mulla oli ylä-asteella kaveri joka tykkäs kovasti lappuhaalareista. Oltiin me kyllä aika lapsiakin kun aatteli että toiset saman ikäiset puhui jo viikonloppujutuista.
      Mutta mielestäni 11-vuotias voi jo vähän päättää itekkin mitä laittaa päällensä. Eikä varmaan kovin moni samalta luokalta satu pitämäänkään. kannattaa varmaan alkaa kuljettaa tyttöä mukana pikkuhiljaa kun ostaa vaatteita. Itse sain ottaa ensimmäisen lävistykseni 12-vuotiaana mikä oli aika siistiä. Hiuksia en kuitenkaan saanut värjätä kuin vasta 16-vuotiaana.

    • Farkkuhaalariperhe

      Aluksi voin todeta, etten halua arvostella sitä mitä kukakin päällensä pukee. On jokaisen oma asia mitä haluaa päällensä. Kirjoitan nyt perheen isänä. Perheeni on nelihenkinen perhe, mikä koostuu vaimoni lisäksi 11- ja. 13-vuotiaista tytöistä. Meillä ei ole tarvinnut juurikaan kiistellä kuka pukee mitäkin päällensä.

      Viime vuonna selailin nettiä vaate aiheisia sivuja ja huomasin olevan myytävänä miesten farkkujen kohdalla miesten farkkulappuhaalarit. Seikkailumielessä päätin tilata farkkuhaalarit itselleni sellaiset siniset Dickiesin farkkulappuhaalarit. Kun haalarit sitten saapuivat kotiini, niin kokeilin niitä päälleni, jolloin huomasin haalareiden tuntuvan mukavalta pitää päälläni.

      Kun vaimoni näki minut ensimmäisen kerran farkkuhaalareissa, niin hän purskahti nauruun, mutta sanoi minulle, että olen tosi hellyttävä ja söötti. Sen jälkeen vaimoni ihastui myös farkkuhaalareihin. Hän osti myös itselleen farkkulappuhaalarit ja farkkulappusortsit täksi kesäksi. Viime vuoden lopulla myös 11-vuotias tyttäreni kiinnostui farkkuhaalareista ja pitää niitä joskus myös koulussa päällään. Ainoastaan 13-vuotias tyttäreni ei pidä farkkuhaalareista, vaan hänellä on tavallisia tyttöjen farkkuja, mutta en aio häntä pakottaa pitämään. Mutta niinhän se on, että kuka tykkää isoäidistä, kuka äidistä ja kuka tyttärestään. Itse rakastan perhettäni ja lähimmäisiäni sellaisina kuin ovat. Lapsille on tietysti asetettava järkevät ja tarpeelliset rajat. 13-vuotias tyttäreni on sanonut, että näyttävät kivoilta ja hauskoilta päällä.
      Usein asioista tuodaan julki negatiivisia puolia, mutta ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Omissa farkkuhaalareissani on paljon taskuja. Haalarit ovat rennot, lämpimät talvella, niissä on korkea selkäosa ja ovat hyvin istuvat koko keholle. Emme tietenkään joka päivä pukeudu haalareihin, vaan toki tilanteen, fiiliksen ja järkevyyden mukaan.

      Itse pidän päälläni farkkuhaalareita mm. silloin kun siivoan kotona, käyn tanssimassa countrytanssia, vapaa-ajalla kotona ja kaupungilla, veneillessä vesillä sekä esimerkiksi vappuna tai jonain teeman ajankohtana hauskan hatun kanssa. 25-vuotias serkkutyttöni kylässä käydessä hän saa niin makean ja hersyvän naurukohtauksen, kun hän näkee päälläni farkkulappuhaalarit, joten hänen iloksi on joskus puettava haalarit. Siivotessa haalarit antavat tukea selkäpuoleen.
      Toki onhan farkkuhaalareiden kanssa vaikeampaa käydä vessassa tms. niitä riisuttaessa tai päälle puettaessa, mutta toisaalta huolellinen käyttö ei likaa niitä vessakäynnillä. Erityisesti farkkuhaalareissa pidän korkeasta selkäosasta, korkealle eteen tulevasta lappuosasta sekä suuresta taskujen määrästä. Lopuksi voin todeta, että farkkuhaalareiden käyttäminen on ollut kivaa, hauskaa ja iloista. Eli enemmän positiivista kuin negatiivista tunnetta.

      • utelias1

        Saanko udella osoitetta mistä tilasit kyseiset vaatekappaleet?


      • Henkselipöksy
        utelias1 kirjoitti:

        Saanko udella osoitetta mistä tilasit kyseiset vaatekappaleet?

        Kiitos kysymästä. Tilasin kyseisen vaatekappaleen stylepit.fi kautta.


    • Mitäihmettä

      Ei tuommoisesta pitäisi saada riitaa aikaiseksi. Anna tyttösi pukea päällensä hänestä kivan näköisiä vaatteita. Kamalaa jos pitää kulkea vaatteissa, joita ei haluaisi käyttää.

      Murrosikää hipoville lapsille on tarkkaa, ettei näytä kakaralta. Tuolla kurahousukeskustelussa on hyvä samaan aiheeseen liittyvä vastaus aivan lopussa. Käy lukaisemassa se:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/1045164

    • Anonyymi

      On vain huono lasten mekon väkivalta lisä Oulu Kyynärpäät saa ottaa rutistettu tunnelma paritaulu Oulu Mehiläinen.
      Huono tanssi vesi tanssit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe