Olisikohan kenelläkään muulla ollut tällaista:
- viimeisen puolen vuoden aikana 5 virtsatieinfektiota kera antibioottikuurien
- useita päiviä, jolloin tuntuu kirvelyä, poltetta, melkein kun infektio alkaisi. Menee ohi juomalla runsaasti, syömällä c-vitamiinia ja karpalotuotteita
- hiivaa, sekaflooraa, hiivaa, hiivalääkkeitä. Kiitos antibioottikuurien
- edellisen infektion jäljiltä virtsan väri ollut hienoisen vihertävää ja samean oloista juomisesta huolimatta. Eli sellaista normaalia kirkasta, hieman kellertävää pissaa ei ole aikoihin tullut
- tämän hetkisen infektion pissanäyte (3 tuntia rakossa) väriltään todella tummaa, hieman punertavaa "kuin tummaa teetä"
Tuli käsky mennä gynekologille ja tautitesteihin.
Harkitsen lähtemistä Afrikkaan umpeen neulottavaksi.
Jatkuvat vti:t, hiiva, samea virtsa yms.
14
5875
Vastaukset
- z
Tervetuloa kerhoon... Viisi tulehdusta 3,5 kuukauden sisällä. Samoin monesti tuntunut, että tulehdus tulossa, mutta mennyt ohi juomalla - tai sitten jäänyt jotenkin "kytemään", kun kuitenkin on kohta toden teolla iskenyt.
Ihme ja kumma hiiva ei ole iskenyt, vaikka antibioottikuureja on tullut syötyä (myös poskiontelotulehdukseen). Jotenkin kans tuntuu että pissa ei ole normaalin väristä ollut aikoihin. Tällä hetkellä tulehdus ja menkat yhtä aikaa enkä enää tiedä mistä se veri oikein tulee...
Tautitestit on otettu, mitään ei löytynyt. Tarvii ottaa puheeksi jos pääsisi johonkin lisätutkimuksiin, ei tätä jaksa! Afrikan jätän kuitenkin väliin, viihdyn kotona :) - qxzym
täällä on ollut monessa ketjussa puhetta siitä, että pillerit aiheuttaa näitä tulehduskierteitä.
- z
En syö pillereitä minäkään, sterilisaatio tehty viime vuonna.
- Ei hormooneja
Totta on hormoonihoito aiheuttaa näitä vainoja
- Sokkokokki2
qzxym, en käytä pillereitä. En ole käyttänyt vuosiin.
Sama mieskin on ollut jo ennen kuin sain ekan vtin. - 17+3
Pyydä estolääkitys virtsatieinfektioon. Ja jos se ei huvita niin pyydä kuitenkin seuraavan antibiootin kanssa hiivaan estolääkitys.
Jos infektiot liittyvät seksin harrastamiseen niin estolääkitykseksi riittää antibiootti yhdyntä päivinä, jos ei liity täytyy ottaa 6kk-12kk yksi mieto antibiootti päivässä.
Mulla ainakin juuri antibiootit aiheuttaa sitä vihertävää virtsaa, mutta se vihertävä ei ole mitenkään vaarallista.
Terveisin: Kaksi kuukautta estolääkityksellä (yhdyntäpäivinä) ollut, nolla tulehdusta, nolla hiivaa. Sitä ennen 7 kuuria/6kk ja hiivakierre siihen saakka kunnes tajusin rajuihin kuureihin hiivaeston pyytää.- z
Estolääkitys käytössä, ei auta, kun aina iskee just se pöpö, mikä on sille estolääkkeelle vastustuskykyinen. Tosin nyt varmaan estolääke vaihdetaan.
- Ninsku
sammaa vaivaa :/ Virtsatulehduksien muut oireet hävinnyt, mutta nyt virtsa sameaa.. Voikohan antibioottien käytöstä johtuva hiivatulehdus aiheuttaa sameaa virtsaa?? Onko tietoa?
- JiiPee22
Hiivatulehdus ei aiheuta mitään muutoksia virtsaan. Mistä sen tietää että virtsa on sameaa? Pissaatko purkkiin ja tutkit sitä? :D
Vihertävä virtsa johtuu useimmiten antibiootista, esim. nitrofur-c:ssä on c-vitamiinia, joka happamoittaa virtsaa ja auttaa siten antibioottia toimimaan paremmin. Itsellä on joka kerta sitä käyttäessä vihertävää virtsaa, mikä menee kyllä ohi eikä ole vaarallista.
- JiiPee22
Aloita juomaan aitoa 100% ( makeuttamatonta) karpalomehua (ei karpalojuomaa, joka ei edes ole mehua) päivittäin. Itse oon ollu sen avulla viimeisimmän antibioottikuurin jälkeen oireeton jo 1,5 vuotta.
Karpalomehu toimii niin, että se estää bakteereita kiinnittymästä rakon limakalvolle. Kun tulehdus hoidetaan ensin antibiootilla pois ja samaan aikaan juo sitä mehua, ei uutta tulehdusta enää tule jos juotu määrä on riittävä. Kun antibiootti sitten aiheuttaa hiivaa, kannataa se hiivalääke olla jo valmiina käytettävissä jos tietää että oireet tulee.
Onko tutkittu mikä bakteeri virtsassa? Jotku sukupuolitaudit tekee samoja oireita kuin virtsatietulehdus. Itseltä otettiin klamydiatesti varmuuden vuoksi (oli negatiivinen). - No lol?
"Mistä sen tietää että virtsa on sameaa? Pissaatko purkkiin ja tutkit sitä? :D"
Katsomalla pönttöön?
Ja kyllä, toisinaan täytyy pissata siihen purkkiinkin. Tai muovimukiin. - Luonnollisesti...
Mulle tuli muutama vuosi sitten ensimmäinen virtsatietulehdus (en tiedä mistä) ja siitä alkoi sitten kierre, eli tulehdukseen antibiootit , joiden seurauksena tuli sitten aina hiiva. Melkein parin vuoden ajan oli koko ajan jompikumpi ongelma päällä. Aina kirvelsi ja kutitti alapäätä ja seksielämä oli melko tuskaa. Alkoi vaikuttaa jo mieleenkin, ja tosiaan ajattelin, että mieluummin poistattaisi koko värkin...
Olen aina uskonut vahvasti lääkkeisiin ja ajatellut, että ei mistään luonnontuotteista ole kuitenkaan hyötyä. No, viimeisin virtsatietulehdus tuli sitten ulkomaan reissulla ja lääkäriin meno tuntui liian hankalalta. Olin joskus kuullut karpalon auttavan ja tuskissani kävin ostamassa apteekista karpalokapseleita. Niitä sitten otin ohjeen mukaan ja join runsaasti vettä. Kappas vaan, tulehdus lähti itsestään pois!!!
Tästä innostuneena aloin etsiä tietoa, voisiko hiivatulheduksestakin päästä eroon jollain samantapaisella konstilla ja löysin vastukseksi valkosipulin!!
Eli valkosipulinkynsi kuoritaan ja laitetaan yöksi emättimeen. Tämän suhteen olin erittäin epäleiväinen, mutta päätin yhtenä hulluna hetkenä koittaa. Ja uskomatonta kyllä, se toimi!!!! Alapään kutina lakkasi välittömästi ja seuraavana päivänä hiiva oli poissa.
Nyt olen näillä konsteilla pärjännyt jo vuoden ilman mitään ongelmia!! Karpalokapseleita syön tilanteissa, joiden jälkeen virtsatietulehdus yleensä ennen tuli, eli jos olen ollut epähygieenisissä oloissa, esim. telttailemassa tai rajun seksin jälkeen. Lisäksi juon päivittäin runsaasti vettä. Ei ole ollut tulehdusta vuoteen!!!
Hiivatulehdus iskee edelleen joskus, yleensä jos seksin jälkeen ei ole käynyt suihkussa. Näissä tilanteissa käytän valkosipulia ja vaiva lähtee heti pois.
Suosittelen ehdottomasti kokeileemaan näitä luonnon keinoja!! Nykyään olen iloinen ja pirteä ja tajuan vasta nyt, miten paljon nuo alapään vaivat vaikuttivat mieleen. - Sokkokokki täällä.
Terve vain taas. Valitettavasti.
Sokkokokki tuli kertomaan, että leukosyytit olivat tänään 3,5 tunnin pidättämisen jälkeen kolmella plussalla ja viljelyn tulokset saa aamulla. Elikkä taas on tulehdus.
Oireena oli ensin kuumottava tunne sisemmissä häppäreissä, kohta sama kuumotus ja polte virtsa-aukolla.
HAJOON!!!!!!!- Sokkokokki lisää
että olen ottanut karpalokapseleita yhden illalla ja parin päivän välein myös aamulla, eli 2 kapselia päivässä. Lisäksi c-vitamiinia tupla-annostus/ päivä ja vissyä menee 2 litraa päivän aikana kaiken muun juomisen lisäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232