mingw-g++ downgrade ???

g++ 4.7 -> g++ 4.4

Miten msys mingw-gcc -ympäristöön (Windows XP) saa downgraden tehtyä:

g 4.7.0 -> g 4.4.0

Tuo uudempi g 4.7.0 ei hyväksy tätä:

textOut = new TextOutputDev::TextOutputDev((TextOutputFunc)myfunc, myStream, physLayout, fixedPitch, rawOrder);

ja yritys korjata asiaa näin:

textOut = (TextOutputDev *)new TextOutputDev::TextOutputDev((TextOutputFunc)myfunc, myStream, physLayout, fixedPitch, rawOrder);

poistaa yhden kolmesta virheilmoituksesta, mutta 2 virhettä jää edelleen.

TÄSMÄLLEEN sama C?? -koodi menee virheittä läpi, kuin sen kääntää

g versiolla 4.4.0.

Tutkin tuota mingw -asennusta ja...

$ mingw32-gcc --version
mingw32-gcc.exe (GCC) 4.7.0
Copyright (C) 2012 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions. There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.


$ mingw32-gcc-4.4.0 --version
mingw32-gcc-4.4.0.exe (GCC) 4.4.0
Copyright (C) 2009 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions. There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

ELI pelkän C -kielen kääntämiseen vanhan kääntäjän saa käyttöön, kun makefilessä määrittää CC -kohtaan gcc:n sijasta mingw32-gcc-4.4.0.

MUTTA kun halutaan kääntää C -kieltä, niin eipä löydy enää koneelta vanhempaa 4.4.0 -versiota (mingw msys -päivitys näköjään jätti vanhan gcc 4.4.0 kääntäjän mutta uudelleennimesi sen mingw32-gcc-4.4.0:ksi, mutta sensijaan C -kääntäjän osalta vanha versio tuhottiin päivityksessä ! )

MITEN saa uudelleen asennettua tuon vanhemman g 4.4.0:n ?

Ei ole mukavaa yrittää selvittää, miksi sama koodi joka kelpasi g 4.4.0:lle, ei enää kelpaakaan 4.7.0:lle.

Siispä downgrade olisi tarpeen, mutta mistä tuon vanhemman saa windows exe -muodossa ?

2

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DowngradeOK

      gcc ja g downgrage:

      1. imuroi tämä:

      (suora linkki mingw-gcc asennuspakettiin)
      http://garr.dl.sourceforge.net/project/mingw/MinGW/Base/gcc/Version4/Previous Release gcc-4.4.0/gcc-full-4.4.0-mingw32-bin-2.tar.lzma

      JOS suora linkki lakkaa toimimasta, niin tässä lataussivu:
      http://sourceforge.net/projects/mingw/files/MinGW/Base/gcc/Version4/Previous Release gcc-4.4.0/

      lataussivulta tämä:
      gcc-full-4.4.0-mingw32-bin-2.tar.lzma

      (purkaminen esim. 7zip -ohjelmalla)

      tuo em. gcc-full-4.4.0-mingw32-bin-2.tar.lzma puretaan johonkin tilapäiseen hakemistoon.

      KUN se on purettu, mene ko. tilaipäishakemistoon ja siellä paina Ctrl-A ( = Valitse kaikki ). Tämän jälkeen kaikkien näiden alihakemistojen tulee olla valittuna:

      bin
      info
      lib
      libexec
      man
      mingw32
      share

      Seuraavaksi:

      Paina Ctrl-C ( Copy )

      sitten avaa toiseen ikkunaan:

      C:\Mingw (siellä on seuraavanlaisia alihakemistoja)

      bin
      doc
      include
      info
      lib
      libexec
      man
      mingw32
      msys
      share
      var

      tuossa C:\Mingw hakemistossa paina CTRL-V ( Liitä )

      Vastaa KYLLÄ kysymyksiin (1. korvaa kaikki ja 2. Korvaa myös kaikki Read-Only -tiedostot)

      Odota ...

      Nyt kaikki gcc:n ja g :n 4.7 -version ilman versionumeroa olevat tiedostot on korvattu version 4.4.0 vastaavilla.

      Tuon tempun jälkeen tosin se 4.4.7 ei välttämättä toimi edes versionumeron sisältävillä EXE:n nimillä, mutta en tarvitse 4.7:aa, joten ei haittaa.

      JOS joku muu haluaa säilyttää 4.7:n toimintakelpoisena, niin tyly päällekopiointi ilman varmuuskopiontia ei välttämättä ole paras tapa.

      Mutta ainakin 4.4 kääntää saman minkä ennen koko hässäkkää,
      eli 4.4:n käyttöä jatkamalla en joudu ihmettelemään, miksi C koodi ei enään kelpaa kääntäjälle.

      Toki, jos joku tietää, voi kertoa, mitä vikaa edellisessä viestissä olleessa koodinpätkässä muka on, kun g 4.7 ei sitä suostu kääntämään, mutta g 4.4.0 :lle se kelpaa oikein mainiosti.

    • so mycket

      tack tack

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe