Onko joku tutkinut tarkemmin nykyisten miniläppärien tai halvemman hintaluokan kanettavien laitteiden virran kulutusta?
Onko olemassa uudempaa artikkelia kuin googlella löytämäni. Uusimmat olivat vuodelta 2008 vai onko joku kokeillut mittarilla henkilökohtaisesti?
Ajattelin kokeilla järjestelmää jossa pelaisin edelleen tällä tehokkaalla (ja tehosyöpöllä) pöytäkoneella ja sitten touhuta netissä pienemmällä tietokoneella kuten miniläppäri. Nehän eivät maksa paljoa ja eivät tietääkseni kuluta läheskään niin paljon energiaa.
Kysymykseksi muodostuukin se kun miniläppäri/kannettavan hinta alimmillaan noin 299-400 euroa pystynkö kuollettamaan ostetun tietokoneen hinnan pienemmällä sähkön kulutuksella?
Laskujeni mukaan oma koneeni kuluttaa n. 0,7 - 1 e/viikko eli vuosikustannus on n. 40-60 euroa riippuen siitä olenko vain netissä vai pelaanko.
Äkkiä laskettuna kulutuksen pitäisi olla alle 10 euroa vuosi mikäli hinta kuoleentuisi 4-5 vuodessa. Koneen käyttöikä olisi on todennäköisesti 7-10 vuotta. Lisäksi tuona aikana kuluu todennäköisesti muutama akku..
Mitä mieltä olette pystyykö kannettavan hinnan kuolettamaan vai ei?
Tietokoneen virrankulutus
0
163
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606714- 1003452
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262780- 212448
- 271983
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251700
- 321558
- 111512
- 491502