Supisuomalainen häälaja etsinnässä

Bridesmaid90

Olen menossa hyvän ystävän häihin Ameriikkaan ja nyt tarvitsisin hyviä lajhavinkkejä.

Tahtoisin viedä jotain perinteikästä, tai vähintään suomalaista. Ehdotuksia on olleet marimekon ja pentikin tuotteet kahvikupeista pyyheisiin, mutta en välttämättä halua niitä koska heillä on varmasti yhteiselon jälkeen jo tarvittava määrä molempia. Plus haluan jotain hieman erilaista, jotain mitä ei ehkä osaisi odottaa ja mitä ei saa rapakon tuoltapuolen :)

Hyviä ehdotuksia siis otetaan vastaan! Kiitos!

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

Jokin puulautanen tai suomalaisen tauiteilijan tekemä keraamiikkalautanen jossa esim. puu ja keramiikka yhdistyvät.
      Kehystetty (yksinkertainen puukehys) maalaus tai valokuva suomalaisesta maisemasta, -luonnosta. Tuon voit itse tehä ottamastasi kuvasta.
      Suomalaista musiikkia.
      Pellavainen poytäliina ja pari Iittalan kynttilänjalkaa.
      Kokoa kuva-albumi ystävästäsi( joko CD.nä tai DVD.na) koko tuntemisenne ajan ja loppuun kuva ystävästäsi ja hänen uudesta puolisostaan.
      Tuossa nyt muutamia ideoita yksitellen tai yhdistettyinä.

• 13+17

Lapin tuotteita, kuksat, poronsarviuutteet jne
      Leipää ja suolaa (selityksellä ja "oikean" lahjan kera)
      Kuvakirjat esim. Suomen luonnosta
      Kalevalaa tai muita suom. käsityökoruja
      Herkkukori, porosäilykettä, karpalohilloa, jälkiuunileipää, salmiakkia/lakritsia, jne jne. itse tehtyä puodeista. Jos kuljetus onnistuu, leipäjuusto, sieniä yms.

• gggggs

Ei tauluja tai muita koriste-esineitä, jos ei 100% parin sisustusmausta. Kuvakirjoja vain kirjoja harrastaville, muita ne eivät kiinnosta.

Herkkukori on hyvä idea, samoin musiikki, esim. erilaisia cd-levyjä (tyyliin klassista, suomi-poppia, jazzia, tangoja).

Onko kyseessä suomi-amerikka-pari, vai ei ollenkaan suomalainen?

Jos pariskunta on tulossa Suomeen, voit antaa lahjaksi myös konserttiliput tms ja/tai ravintolaillallisen jossain erikoisemmassa paikassa (Porin jazzeilla, Savonlinnassa, Kuhmossa...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe