Vauvaperhe tukiperheeksi?

"suurperheen äiti"

Olemme miettineet tukiperheeksi ryhtymistä. Meillä on kolme lasta (yksi on vauva, mutta "helppo").

Onko mielestänne liian aikaista ruveta tukiperheeksi eli pitäisikö nuorimmankin olla isompi?

Onko esim. liian vaarallista kun pienin ei osaa yhtään varoa jos toinen viskelee tavaroita, käyttäytyy agressiivisesti tms. (toki vahditaan, mutta tuollaiset tilanteet ovat niin nopeita).

Määrällisesti ei lapsia ole liikaa eli aikaa on useammallekin ja auto vaihdettaisiin 7-paikkaiseksi, mutta tuo nuorimmaisen ikä hieman arveluttaa.

1

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukiperheenä toimiva

      Jos ryhdytte tukiperheeksi, niin ei autoa sen takia tarvitse eikä kannata vaihtaa. Tukiperheeseen lapsi/lapset tulevat yleensä yhdeksi viikonlopuksi kuukaudesta (pe iltapäivä-su ilta)
      Yleensä perhe kuljettaa itse lapset ja vaikka sinä kuskaisit niin eihän omia ole pakko kyydissä pitää. Auto on aika kallis hankinta sitä varten =)

      Meidän paikkakunnalla on pakko käydä pride, jos tukiperheeksi haluaa. Eli koulutuksineen se, että teistä tulisi tukiperhe veisi todennäköisesti vähintään puoli vuotta (koska on seuraava koulutus, koulutus, arviointi, lapsen etsintä jne)

      Vauva ei välttämättä ole yhtään ongelma, koska yleensä tukiperhettä kaipaavat lapset ovat 3vuotiaita tai isompia. Jos teidän muut ovat esim. 5 ja 7 ja tämä vauva ja teille tulisi yksi 6v lapsi, niin todennäköisesti myös nuo viikonloput sujuisivat oikein hyvin.

      Kannattaa jutella sossuille asioista, heidän tehtävänään on pyrkiä valitsemaan mahdollisimman sopiva lapsi teille/ (ja lapselle mahdollisimman sopiva perhe) ja kannattaa ainakin pyrkiä teidän tilanteeseen saamaan lapsi jolla ei isosti olisi agressiivisuutta tms. käytöshäiriöitä.

      Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä paikkakuntasi sossuun tai googleta, sieltä asia menee eteenpäin. Koulutuksen voi joka tapauksessa käydä heti kun mahdollista voittehan sitten halutessanne vaikka odottaa vuoden, ennenkuin alatte tukiperheeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe