Mikä mopo? + Yleistietoa Mopoista

Ihmemies69

Tiedän että tälläisiä Topicceja on monia kymmeniä täällä sivulla mutta laitetaa viel jonon jatkoks, eli: Mikä Mopo näistä kannattais ostaa: Derbi X-Treme, Gilera SMT, Aprilia SX tai Rieju Mrt? Eikös asia ole niin että Derbi, Gilera ja Aprilia on melkeimpä sama mopo, katteita lukuunottamatta. Onko Rieju sitten jotenkin erilainen? Niin, ja toinen asia, kannattaisiko Mopo ostaa ''upouutena'' vai hieman ajettuna, esim. 1tkm? Rahasta ei ole puute vaan ajattelin vain että olisiko se ''kannattavampaa'' ja helpompaa ajella hieman vanhalla, jo sisäänajetulla mopolla? Olen ajanut vain pari kolme kertaa, joten taito ei ole kauhean vahva, mutta kyllähän sitä sitten varmasti autokoulussa oppii. Ps. Meneekö uudesta mopedista takuu jos vaihdan itse esim. Vilkut?

10

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmemies69

Niin ja mopon pidän vakiona, ainakin alkuunsa, ensimmäisen vuoden ainakin

• ostajanmarkkinat

Ainakaan ei kannata hankkia riesakseen mitään noin kymmenellä omistajalla ollutta loppuunajettua raatoa, jota joutuu koko ajan olemaan korjaamassa ja joka ei siltikään toimi kunnolla.
        Upouudessa puolestaan maksat turhaan liikaa ja uuden arvo romahtaa heti kun tuot sen liikkeestä ulos -> jälleenmyyntiarvo on pienempi kuin maksamasi ostohinta. Uuden huono puoli on myös takuu, joka tosiaan raukeaa jos vaihdat itse osia. Lisäksi sisäänajon aikana suositeltava about 20 km/h köröttely saattaa tuntua tympäisevältä.
        Optimi on varmaan sellainen pari-kolme vuotta vanha hyväkuntoinen mopo, johon ei ole vaihdettu liikaa osia tai tehty mitään tee-se-itse -sähköasennuksia ja jolla ei ole ajettu valtavan paljoa. Se on myös halvempi kuin uusi, varsinkin jos ostat suoraan omistajalta etkä liikkeestä.

• avaimenpera

Jos vakiona pidät niin suosittelen tuota Riejua varsinkin power up moottorilla.

• 2352

se rieju power up on ihan kusetusta koko power up p*ska, siinä ei sen enempää ole tehoja ku muissakaan malleissa ne tehot jylläävät vaan jonnejen mielissä

• Ihmemies69

Muidenkin ihmisten mielipiteitä? Onko koko Power Up homma kusetusta vai onko siitä oikeasti hyötyä? Ps. Minua hieman pelottaa ostaa mopoa tuntemattomalta yksityiseltä myyjältä, eihän niiden mopojen kunnosta voi tietää mitään? :o

• 53379

Kannattas ottaa mukaan joku enemmän mopoista tietävä kun meet ostamaan sitä mopoa ettet tule kusetetuks

• kaatunut-pulu

Minulla on kymco agilityssa kaverin mukaan viritetty kytkin miten saan sen pois koska en halua saada sakkoja

• mummolle_apua

ei skoottereissa ole kytkintä

• ovjepgjwejgpwjpj

derbi gilera apikka niissä on rabasan kone ja rieju cpi yamaha beta hm fantic niissä minarellin kone. Ite valitsisin noista riejun.

• Mestarimopo

No periaatteessa järkevintä on ostaa joku vähän yli 1000€ rieju vaikkapa tai yamaha dt. Molempiin varaosia hyvin saatavilla ja halvalla. Sitten kun ostat sen mopon niin kannattaa ainakin kattoa pari juttua.

Se, että kytkin irroittaa hyvin, eli kytkinkruunussa ei ole uria. Sen voi testata silleen, että laitat mopon käyntiin ja 1. tai 2. vaihteella kytkin pohjassa ei pyri eteenpäin. Jos on tämä vika se on erittäin vittumainen ja alkaa vituttaa myöhemmin koska pahenee koko ajan ja uusi kytkinkruunu maksaa noin 200€ ja vaikea asentaaa itse jos ei mopoista paljoa tiedä.

Sitten se, että valot toimii (jarruvalokin) koska sähköviat ovat vaikeita korjata alottelijalta.

Sitten se ettei koneesta kuulu mitään ylimääräsiä rahinoita tai kolinoita.

Osta mopo missä on AM6 kone, koska rabasat on sähkövikasia.

Olen aika varma, että vakiota et jaksa koko vuotta ajaa niin sitten vaikkapa otat putkesta kurin pois isompi suutin ja rattaita vaihtamalla saat kulkemaan alle 65 jolloin säästyt veroita kortin menettämiseltä ja kun kulkee -65 niin pysyy hyvin liikenteen mukana ja kiihtyy mukavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe